Je pro me vhodny?

Kladrubský kůň
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 14:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Ahoj rada bych se zeptala jestli pro holku jako ja (13 let, umim chodit a klusat)je vhodny kladrubsky kun. Moc se mi libil zvlast jeho pro me rostomila hlava a jeho vyska. Vim ale ze vzhled kone neni vse tak se ptam jestli nekdo tohoto kone mate jak je charakteristicky. Dekuju vsem predem za odpovedismajlík

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 16:59
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.172.116

Kladrubák je ochotný a docela mírný kůň, takže tam by problém být neměl. Nevím jak jsi vysoká. Vzhledem k jeho výšce by měl být jezdec vysoký (vypadá to líp a udržís se na něm). Samozřejmě je každý jiný. Musíš si vybrat staršího a poslušného.

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 17:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.130.169

Na ježdění po trenérem pro tebe může být i klidný kladrubák. Ale na to, aby jsi prosila rodiče, aby ti ho koupili, toho dle popisu umíš zoufale málo... Jezdit na koni (nedej bože vlastním) není jen o kroku a klusu.

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 17:27
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Oo tak dik ale asi podle me jsou no proste kun je na to aby ses na nem ucila jezdit a zeptat se muzu i kdyby mi ho koupit nechteli ale oni chcou tak ti do toho nic neni

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 17:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Dik za odpoved a myslis ze by slo i hribe cca rok a pul stare? Jo a kdyztak trenera mam dik za odpovedsmajlík

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 18:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.17.204

jo,a mne je 5 a chtela bych friiise...s kraasnou dlooouhou hrivou az na zem--ma taky krasnou hlavu.
chtela bych radsi nejakeho prerostleho--nasi zu zacali tim,ze koupili hasicsky zebrik,abych na nej vylezla.
neradte mi nic mensiho-do toho vam nic neni.

jo,koupime treba taky zu odstavce,pozvem trenera a treba mne na to odstavce bude pravidelne vysazovat,dokud mu budou sily stacit.
pak prijde na radu jiz zminovany hasicsky zebrik.

chich...
a muzu ho mit Doma na dvorecku???
mel by spolecnost jezevcika a dvou potkanu..uu uu

ke snidani repu,k obedu rajcata..a k veceri bych mu dala zbytky co zbudou v sekacce na travu-a tvrdy chleba..mozna mamce ukradnu i trochu polohrube mouky.

jaa chcii koniiiska
ten houpaci zu mi nestaci--na Tom zu jsem i cvalala,na zivem zatim krokuji a jsem pokrocily jezdec..

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 18:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.205.252

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dik za odpoved a myslis ze by slo i hribe cca rok a pul stare? Jo a kdyztak trenera mam dik za odpovedsmajlík

Když chcou ,tak chcou smajlíksmajlík
Koupí hříbě,koupí trenéra,hned začneš rajtovat,to je jasný,jdi do toho.
"Rostomili" hlavičky mají i někteří chlaďasi

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 18:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.230.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
jo,a mne je 5 a chtela bych friiise...s kraasnou dlooouhou hrivou az na zem--ma taky krasnou hlavu.
chtela bych radsi nejakeho prerostleho--nasi zu zacali tim,ze koupili hasicsky zebrik,abych na nej vylezla.
neradte mi nic mensiho-do toho vam nic neni.

jo,koupime treba taky zu odstavce,pozvem trenera a treba mne na to odstavce bude pravidelne vysazovat,dokud mu budou sily stacit.
pak prijde na radu jiz zminovany hasicsky zebrik.

chich...
a muzu ho mit Doma na dvorecku???
mel by spolecnost jezevcika a dvou potkanu..uu uu

ke snidani repu,k obedu rajcata..a k veceri bych mu dala zbytky co zbudou v sekacce na travu-a tvrdy chleba..mozna mamce ukradnu i trochu polohrube mouky.

jaa chcii koniiiska
ten houpaci zu mi nestaci--na Tom zu jsem i cvalala,na zivem zatim krokuji a jsem pokrocily jezdec..

smajlík
Kde jsou ty časy, kdy začátečníci chodily do klubů, kde tvrdě makali? Kde jsou ty časy, kdy bylo skoro nemyslitelné, aby rodiče koupili koníííška? Já to fakt nechápu...
Nedávno jsem jedné zámožné paní vymlouvala poníčka do samoty na zahradu... těm děckám bylo kolem desíti a prý by všechno zvládli sami.smajlík

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 19:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Když chcou ,tak chcou smajlíksmajlík
Koupí hříbě,koupí trenéra,hned začneš rajtovat,to je jasný,jdi do toho.
"Rostomili" hlavičky mají i někteří chlaďasi

Dik za tip chladasu ale ja sem asi na 90% rozhodnuta pro kladrubaka a kdyzdak trener jr ma sestrenka tak me bude trenovat a dik za odpovedsmajlík

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 19:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.201.120

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dik za tip chladasu ale ja sem asi na 90% rozhodnuta pro kladrubaka a kdyzdak trener jr ma sestrenka tak me bude trenovat a dik za odpovedsmajlík

Zkuste navštívit stáj, kde kladrubáky mají či si zaplatit jízdu - ať sama posoudíte jak se Vám líbí či vyhovuje/nevyhovuje :)

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 20:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.191.14

Mladý kladrubský kůň pro úplného začátečníka rozhodně vhodný není. Je potřeba shánět staršího koně učitele, který je dobře přiježděný a povahově charakterní, na plemeni tolik nezáleží. S mladým zvířetem byste měla , až bude dospívat , obrovské problémy s výchovou, pokud byste neměla opravdu zkušeného trenéra. A to asi sestřenka není, protože jinak by vám poradila, jaký typ koně se pro začínajícího jezdce hodí, aby se minimalizovalo riziko úrazu a člověk se co nejlépe naučil jezdit. Protože o to vám jistě jde v prvé řadě, naučit se dobře jezdit. A to vás mladé, neobsednuté zvíře rozhodně nenaučí a může se vám naopak stát, že vám ještě ublíží. U staršího, dobře vychovaného koně to riziko je mnohem menší a vy si ho lépe užijete jak pod sedlem tak třeba při běžné péči.

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 20:28
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.191.14

A ještě dodám, že kladrubáci se obsedají pozdě, takže pokud by vám rodiče kopupili hříbě, budete čekat minimálně další dva roky a po ty dva roky by mělo být ve stádě s ostatními koňmi aby z něho nevyrostl narušený kůň. Takže na ježdění není a na mazlení a tahání za sebou na vodítku už vůbec ne. Měla byste si poctivě uvědomit co vlastně chcete a hlavně si hodně zjistit o tom, co takový kůň potřebuje k normálnímu spokojenému životu. Protože jenom když budete mít spokojeného koně budete jistě spokojená i vy.

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 20:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mladý kladrubský kůň pro úplného začátečníka rozhodně vhodný není. Je potřeba shánět staršího koně učitele, který je dobře přiježděný a povahově charakterní, na plemeni tolik nezáleží. S mladým zvířetem byste měla , až bude dospívat , obrovské problémy s výchovou, pokud byste neměla opravdu zkušeného trenéra. A to asi sestřenka není, protože jinak by vám poradila, jaký typ koně se pro začínajícího jezdce hodí, aby se minimalizovalo riziko úrazu a člověk se co nejlépe naučil jezdit. Protože o to vám jistě jde v prvé řadě, naučit se dobře jezdit. A to vás mladé, neobsednuté zvíře rozhodně nenaučí a může se vám naopak stát, že vám ještě ublíží. U staršího, dobře vychovaného koně to riziko je mnohem menší a vy si ho lépe užijete jak pod sedlem tak třeba při běžné péči.

Dekuji velmi za radu je pro me hodne k zamysleni ale pro me nadruhou stranu sestrenka obsedlala 2 kone ktere jsou ted velmi zvladatelni a take bych to potrebovala zazit, smozdrejme pod dohledem dekuji a prosim o dalsi rady a tipy

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 21:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A ještě dodám, že kladrubáci se obsedají pozdě, takže pokud by vám rodiče kopupili hříbě, budete čekat minimálně další dva roky a po ty dva roky by mělo být ve stádě s ostatními koňmi aby z něho nevyrostl narušený kůň. Takže na ježdění není a na mazlení a tahání za sebou na vodítku už vůbec ne. Měla byste si poctivě uvědomit co vlastně chcete a hlavně si hodně zjistit o tom, co takový kůň potřebuje k normálnímu spokojenému životu. Protože jenom když budete mít spokojeného koně budete jistě spokojená i vy.

Diky s temito faktory jsu jiz obeznamena a take smirena. A kdyz, bez urazky me od tohoto plemene "odrazujes" mohl/a bys mi poradit nejake jine plemeno ktere by se hodlilo pro me i celkove lidi kteri jsou na tom stejne jako ja. Dik-moc

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 21:30
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.166.207

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dekuji velmi za radu je pro me hodne k zamysleni ale pro me nadruhou stranu sestrenka obsedlala 2 kone ktere jsou ted velmi zvladatelni a take bych to potrebovala zazit, smozdrejme pod dohledem dekuji a prosim o dalsi rady a tipy

obsednutí nestačí prober se -_-
V 15 mi rodiče koupili ČT protože se v okolí jezdit nedalo- vybrala jsem si i přes 10let aktivního ježdění čerstvě obsedlého 4 letého valacha, sice miláček a po celou dobu se až na nějaké menší zaskřípání choval skvěle ale jezdilo se jen do lesa- letos mu ale téměř v 8 letech hráblo. už nějaký ten pátek kvůli tomu chodím na rehabilitace, usedím už toho dost na to si mě vychoval ale to co předváděl už bylo moc....
Buď rozumná nekoukej na plemeno a s někým hodně zkušeným koukej když už po starších koních- já si taky tajně myslím na fríse smajlík a jak se přibližuji svému snu?? snažím se to své zrzavé pako přijezdit a dohnat to co mi přišlo ještě loni zbytečné (obraty a plynulé přechody...) on si člověk říká že to nic není a bůhví co neumí ale ono prdlajs smajlík na jaře s tím svým pablbeb chystáme na drezurku at někdo zhodnotí jak jsme se posunuli, bolest zad mi stále připomíná že musím pokračovat- tohle si nesmí koník dovolovat a nejraději bych si dala pár facek že jsem téměř s-urvila tak hodného koně- musíme napravovat a napravovat smajlík

jestli nechceš dělat stejné chyby jako já a x-dalších i starších jdi někam do klubu nebo jezdi u sestřenky, nemusíš mít hnedka vl. koně ikdyž moc dobře chápu že tě to láká

a nemysli si už jsem taky jednoho koně obsedala a nyní tu kobylku přiježďuju, známý mě bere na své zkušené koně na nich si to ozkouším pak to naučím svého valáška a pak kobylku smajlík
bez toho zkušeného koně se nic ohledně pořádného ježdění nenaučíš (tím myslím ten pocit jak jde koník hezky odzadu, jak má správně vypadat pobídka pro obrat apod.) tohle člověk musí zažít to ti nikdo teoreticky nevysvětlí ikdyby sebevíc chtěl smajlík

Neregistrovaný uživatel

30.11.2014 22:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.230.254

Proč potřebuješ hříbě? Vždyť ti to nedochází? I kdybys měla za zády trenéra, pokud někdo napíše, že už dokonce umí klusat, zaručeně nemá zkušenosti na výchovu hříběte a trenéra přece nebudeš mít za zadkem nonstop, každá chyba co uděláš, se na koni projeví a v konečném důsledku s velkou pravděpodobností vyrobíš dalšího magora, co už jich je v inzerci fůra...

Mám pocit, že se fakt celý svět zbláznil.smajlík

Jo, když už ti rodiče pořídí koníčka, tak dej na rady všech a kup si zkušeného koně učitele, protože jinak to bude průšvih, i tak je to na hlavu padlý a zajímalo by mě proč nutně potřebuješ ve 13ti svého koně... to je prostě blbost...

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 05:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.191.14

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Diky s temito faktory jsu jiz obeznamena a take smirena. A kdyz, bez urazky me od tohoto plemene "odrazujes" mohl/a bys mi poradit nejake jine plemeno ktere by se hodlilo pro me i celkove lidi kteri jsou na tom stejne jako ja. Dik-moc

Já neodrazuji, jen říkám to, co ze zkušeností už vím. Na plemeni nezáleží, znám hodného kladrubáka i kladrubáka, který se v rukou nezkušeného člověka změnil v životu nebezpečné , neovladatelné zvíře. Naučit se dobře jezdit je běh na velmi dlouhou trať a nevím proč byste si to měla stěžovat ještě prací s mladým koněm. To je další fáze. Až budete umět opravdu dobře jezdit, je větší pravděpodobnost, že budete dobře pracovat i s mladým koněm. Měla byste se jít někam podívat, kde se s mladými koňmi pracuje a sledovat nějakou dobu jak taková práce probíhá. I velmi zkušení lidé mají někdy problémy. Kůň není křeček, je to velmi silné zvíře a jeho výchova patří do rukou zkušeného dospělého.

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 07:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

Spíš mě zajímá, zda vůbec rodiče ví, že si tady plánuješ koupi koně smajlík A hlavně, že cena Starokladrubáka je okolo 100.0000 Kč smajlík Holka prober se, nauč se jezdit, dospěj a pak až si kup koně... ty si to představuješ jako Hurvínek válku, to taková sranda není...

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 12:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.0.19

No když pominem, že holčina je absolutně nezkušená, měla by si uvědomit, že kladrubák je velké zvíře, v kohoutku má kolem 170cm a je mohutný, myslím, že pro 13-letou holku, co ani neumí pořádně jezdit, je to moc velký kůň, měla by si o tom něco přečíst, jak si vybrat správně koně, pokud je ta její sestřenice zkušená, tohle by jí měla vysvětlit a rozmluvit. Kladrubáka jsem měla doma, bylo mu osmnáct (175 v KVH), byl upracovaný z bývalé práce, přesto si uměl vyhodit a občas rozletět, tak, že moje holky (10 a 12) měly co dělat, aby ho zvládly. Jinak to byl moc hodný koník. A i kdyby ho zvládla, ať si představí, vyhazovat sedlo na hřbet takového koně, nauzdit ho, já mám 165cm a vždy mě to stálo nemalé úsilí, nasedlat ho (westernem), ale ono i to anglické něco váží. Ale připadne mi, že holka ani poradit nechce, spíš jen pochlubit se, že jí rodiče koupí takového koníška. Jen jestli si ho opravdu koupí, je mi toho koně líto, holka ať si klidně "nabije", když si nedá poradit, ale co chudák kůň.

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 14:44
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.64.144

Ano, je to mladé děvče, který je předpokládám, že je na ZŠ a za chvíli tuto školu ukončí a bude studovat dále a pokud si vybere těžší školu, tak bude mít míň času na ježdění. Ono není jenom o ježdění,ale i starání se o něj a hlavně to zabere čas. Můj příklad chodím ke koním 2x týdně. Z toho jenom dvě hodiny času strávím na cestě a další 2 hodiny ( jedna výcvik, druhá sedlání a čištění před a po). Majitelé, co mají koně ustájené ve vlastním, tak "mají" více času. Myslím si, že je opravdu brzy abys měla vlastního koně. Mezitím co dostuduješ, tak můžeš být úplně jezdecky někde jinde. Není kam spěchat, máš čas.

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 14:47
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.22.23

sestřenka je trenérka- obsedala 2 koně- a do háje,tak to v tom případě jdu si hledat práci jako trenér,jelikož jsem už taky obsedala hodně koní! No holčičko,běž do oddílu,nauč se makat a jezdit a pak si kupuj koně. Nebo běž na zahradu,vykliď chlívek,zameť dvorek a čekej u stromečku!

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 15:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.241.210

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
sestřenka je trenérka- obsedala 2 koně- a do háje,tak to v tom případě jdu si hledat práci jako trenér,jelikož jsem už taky obsedala hodně koní! No holčičko,běž do oddílu,nauč se makat a jezdit a pak si kupuj koně. Nebo běž na zahradu,vykliď chlívek,zameť dvorek a čekej u stromečku!

smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík já myslím, že bude čekat u stromečku, neb makat v oddíle / jak tomu bývalo dříve/ se už dnes nikomu nechce. Byla to opravdu velmi cenná zkušenostsmajlík

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 15:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.236.80

Víš vůbec něco o koních když už tady tak arogantně reaguješ na ostatní? Víš co takový kůň potřebuje a kolik co stojí? Že vlastnit koně není jen o tom vozit si prdel ale především umět se o něho postarat? Víš jak se kůň krmí a čím? Kolik vypije vody? Jak se očkuje a odčervuje? Poznáš jestli ho něco bolí nebo má nějaký zdravotní problém a jak ho případně řešit? Jak se starat o kopyta? Jestli mu sedí výstroj? V kolika se obsedá a jak? Jaké musí mít papíry? A hlavně kolik to všechno stojí? A ví to i rodiče? Pořizovací cena je jen zlomek toho co takový kůň stojí. Navíc kůň potřebuje každodenní péči. Nejde jen tak odložit když se ti zrovna nechce nebo máš něco jiného. Máš někoho kdo se ti o něho bude starat? A co škola a kluci? Budeš to stíhat a bude tě to vůbec za pár let ještě bavit? Nebylo by lepší chodit jezdit někam do stáje a učit se a třeba za pár let když ti to vydrží si koupit svého?

Neregistrovaný uživatel

1.12.2014 20:23
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.48.30

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Diky s temito faktory jsu jiz obeznamena a take smirena. A kdyz, bez urazky me od tohoto plemene "odrazujes" mohl/a bys mi poradit nejake jine plemeno ktere by se hodlilo pro me i celkove lidi kteri jsou na tom stejne jako ja. Dik-moc

Houpacího. smajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 16:46
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.195

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Proč potřebuješ hříbě? Vždyť ti to nedochází? I kdybys měla za zády trenéra, pokud někdo napíše, že už dokonce umí klusat, zaručeně nemá zkušenosti na výchovu hříběte a trenéra přece nebudeš mít za zadkem nonstop, každá chyba co uděláš, se na koni projeví a v konečném důsledku s velkou pravděpodobností vyrobíš dalšího magora, co už jich je v inzerci fůra...

Mám pocit, že se fakt celý svět zbláznil.smajlík

Jo, když už ti rodiče pořídí koníčka, tak dej na rady všech a kup si zkušeného koně učitele, protože jinak to bude průšvih, i tak je to na hlavu padlý a zajímalo by mě proč nutně potřebuješ ve 13ti svého koně... to je prostě blbost...

spis se proberte vy všichni. smajlík ..každý má svůj sen po kterým touží.... a já si myslím že je dobře ze si za svým snem jde a snaží se ho udělat skutečným. smajlík .. každý hater jen závidí. smajlík ...to že ji je 13 ještě neznamená ze o koních nic neví a ze si jen řekla ze kun je pěkny zvíře a proto si ho budu přat. smajlík ..ona si ho opravdu přeje rozumí jim a ví co kun potřebuje jak se o něj starat a td.

proste vás jen požadala o radu a vy ji misto toho jen hatujete a vypravite tady kde sou ti slusni nerozmazleni lidi ale tohle je jen dukaz toho ze zrovna vy ste ti spratci kteří ostatním nedokazou ani poradit a hned jim musi zavidet to ze dostanou kone!!!! smajlík

ZAMYSLETE SE NAD TIM CO PISETE!!!!!!

vaše velice oblibena anonimka JOŽINA smajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 16:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.130.169

Myslím, že jednoznačně nejlepší rada, která tu padla, je jezdit v JK pod trenérem. Dle toho, jak se slečna popsala, prostě nemá dostatečné znalosti na to, aby si pořídila hříbě. To je prostě jasný fakt. Pro ni by neúspěch nebo změna zájmu mohla být smutná, ale pro to hříbě dost fatální.
Dříve takto děti snili taky, ale většinou zaplaťbůh končilo jen u snění. Dnes mají rodiče špatný pocit, že se dětem nevěnují, a tak se to snaží vykompenzovat takto.

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 17:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.166.52

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
spis se proberte vy všichni. smajlík ..každý má svůj sen po kterým touží.... a já si myslím že je dobře ze si za svým snem jde a snaží se ho udělat skutečným. smajlík .. každý hater jen závidí. smajlík ...to že ji je 13 ještě neznamená ze o koních nic neví a ze si jen řekla ze kun je pěkny zvíře a proto si ho budu přat. smajlík ..ona si ho opravdu přeje rozumí jim a ví co kun potřebuje jak se o něj starat a td.

proste vás jen požadala o radu a vy ji misto toho jen hatujete a vypravite tady kde sou ti slusni nerozmazleni lidi ale tohle je jen dukaz toho ze zrovna vy ste ti spratci kteří ostatním nedokazou ani poradit a hned jim musi zavidet to ze dostanou kone!!!! smajlík

ZAMYSLETE SE NAD TIM CO PISETE!!!!!!

vaše velice oblibena anonimka JOŽINA smajlík

no já si pod slovy umí chodit a klusat teda nepředstavuji človíčka co se vyzná a umí smajlík
ve 13 nemohla zažít x situací které mohou nastat a co pak??? koník dostane koliku bude ležet a ona nedejbože bude jak jiné horší ,,případy" a bude se sním ještě fotit?? (proti fotkám s koníky nic nemám ale zažila jsem situaci kdy sousedi koupili vnučce poníčka- já mám přece taky koně tak proč ne?? když se na fb objevila 10 fotka se zpoceným ležícím koněm a usměvavou holčinou běžela jsem tam jak o život ale stejně už bylo pozdě smajlík)
jak jsem psala někde nahoře dostala jsem koně v 15, nikdy bych tu chybu už neopakovala a to jsem u koní byla 10 let a zažila jsem dobré i špatné, koliky i porody a taky jsem si myslela že to zvládnu- vzládla jsem ale těch chyb?! Tu největší chybu ohledně ježdění mi musel říct sám valášek, nezazlívám mu to ale taky co když holčina taky bude nějak zákeřně a hnusně shozena a nenajde sílu na toho koně znovu sednout?? je to hrozn pocit bát se vl. koně, probrečela jsem tolik nocí a mockrát to chtěla vzdát a jít k někomu jezdit a získávat zkušenosti, metoda pokus-omyl kolikrát dost bolí a ta chyba může být fatální smajlík

Zamyslet se musíme úplně všichni, zadavatelka a její rodiče hlavně tohle není o závisti (u většiny doufám) ale o tom, že ti kdo už koně mají a zažili to vědí o co go a hodně náctiletých (ale rozhdoně né všichni) tohle nechápe a hlavně nechce chápat a to je na tom to špatné smajlík

mít svůj sen je fajn ale takové kolo Tě nepřizabije jen kvůli špatnému respektu, např.
Kolik dětí si přeje zvířátko dostane ho a po týdnu ho přestane bavit?? Koně jsou úvazek a člověk by si měl být jistý že mu to za to stojí a vydrží to ale ne v duchu ale reálně a to člověk po pár hodinách v JK nezjistí.... smajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 18:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
no já si pod slovy umí chodit a klusat teda nepředstavuji človíčka co se vyzná a umí smajlík
ve 13 nemohla zažít x situací které mohou nastat a co pak??? koník dostane koliku bude ležet a ona nedejbože bude jak jiné horší ,,případy" a bude se sním ještě fotit?? (proti fotkám s koníky nic nemám ale zažila jsem situaci kdy sousedi koupili vnučce poníčka- já mám přece taky koně tak proč ne?? když se na fb objevila 10 fotka se zpoceným ležícím koněm a usměvavou holčinou běžela jsem tam jak o život ale stejně už bylo pozdě smajlík)
jak jsem psala někde nahoře dostala jsem koně v 15, nikdy bych tu chybu už neopakovala a to jsem u koní byla 10 let a zažila jsem dobré i špatné, koliky i porody a taky jsem si myslela že to zvládnu- vzládla jsem ale těch chyb?! Tu největší chybu ohledně ježdění mi musel říct sám valášek, nezazlívám mu to ale taky co když holčina taky bude nějak zákeřně a hnusně shozena a nenajde sílu na toho koně znovu sednout?? je to hrozn pocit bát se vl. koně, probrečela jsem tolik nocí a mockrát to chtěla vzdát a jít k někomu jezdit a získávat zkušenosti, metoda pokus-omyl kolikrát dost bolí a ta chyba může být fatální smajlík

Zamyslet se musíme úplně všichni, zadavatelka a její rodiče hlavně tohle není o závisti (u většiny doufám) ale o tom, že ti kdo už koně mají a zažili to vědí o co go a hodně náctiletých (ale rozhdoně né všichni) tohle nechápe a hlavně nechce chápat a to je na tom to špatné smajlík

mít svůj sen je fajn ale takové kolo Tě nepřizabije jen kvůli špatnému respektu, např.
Kolik dětí si přeje zvířátko dostane ho a po týdnu ho přestane bavit?? Koně jsou úvazek a člověk by si měl být jistý že mu to za to stojí a vydrží to ale ne v duchu ale reálně a to člověk po pár hodinách v JK nezjistí.... smajlík

Dekuji za upozorneni ale mam skuseneho cloveka ktery mi s nim pomuze a bude mi rikat jak na nej a co s nim. I ja mam vsak nejake skusenosti a knizek prechtenych take dost a dalsi me cekaji, i o kone jsem se nekolikrat starala a vim co potrebuji. A jsem na 100% rozhodnuta koupit kone i pres vse co potrebuji paasmajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 18:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.116.102

A jedine co chci po lidech kteri sem budou neco psat je jake plemeno-kone a jestli hribe nebo starsiho dik za odpoved na TYTO otazky a pa

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 18:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.72.69

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dekuji za upozorneni ale mam skuseneho cloveka ktery mi s nim pomuze a bude mi rikat jak na nej a co s nim. I ja mam vsak nejake skusenosti a knizek prechtenych take dost a dalsi me cekaji, i o kone jsem se nekolikrat starala a vim co potrebuji. A jsem na 100% rozhodnuta koupit kone i pres vse co potrebuji paasmajlík

Dobrý.."o koně jsem se několikrát starala a vím co potřebují".. tak to už jsi megazkušená, když už ses NĚKOLIKRÁT starala.
Tohle není o závisti, spíš je tady většině lidí, co ti tady napsala, toho koně líto. Už jen věta "jsem na 100% rozhodnuta koupit kone i pres vse co potrebuji" o něčem vypovídá. Neuvěřitelně sobecké, hlavně že bude mít holšiška koníška. Chci a chci a chci a vy se všichni postavte na hlavu.
Je mi z toho fakt smutno:(

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 19:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.166.52

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dekuji za upozorneni ale mam skuseneho cloveka ktery mi s nim pomuze a bude mi rikat jak na nej a co s nim. I ja mam vsak nejake skusenosti a knizek prechtenych take dost a dalsi me cekaji, i o kone jsem se nekolikrat starala a vim co potrebuji. A jsem na 100% rozhodnuta koupit kone i pres vse co potrebuji paasmajlík

párkrát vyhřebelcovat nestačí, nechci být zlá a brát ti iluze ale spíš než přímo na koně mysli na to okolo- ty bobky se samy neseberou a okolí a hlavně koník není nadšený když má celý výběh pod vrsvou bobků a co seno?? on se člověk sakra nadře než ho koni donese smajlík

Knížky ti jsou celkem k prdu- vždy se musím smát když na tábor přijede holčina s knihou od pony clubu Můj první poník a myslí si co už umí, párkrát se tomu zasmějeme ale vtipné to není, knihy které stojí za to a dá se z nich něco důležitého vyčíst většinou holčiny Tvého věku nebaví a nebo jim z důvodu menších zkušeností rozumí aneb třeba napobízení do ruky, jít od zadu, kmih, akce, shromáždění, z těch základnějších vnější, vnitřní otěž/holeň...tohle se učit za pochodu není dobré smajlík

To, že máš zkušeného pomocníka je fajn taky jsem takovou osůbku měla- nakonec to byla zrovínka ona kvůli které mi začal valášek kravit a taky by se dalo takhle bez bližších info ošklivě říct že oproti tobě může i osoba co už "umí" cválat říct že je zkušená ale ve skutečnosti to tak není smajlík tohle je prostě zrádné

jinak:
Hříbě- ani omylem ber koně 9 let a víc
Kladrubák? být tebou zamyslím se spíš nad něčím menším (KHV) ono se ti na to poleze dost blbě protože nepředpokládám že ve 13 měříš 170cm a pokud nemáš praxi :/
Hafling, hucul sice nepíšu ale neopatrné ježdění/péče přežije snáz než citlivý A1/1, kladrubáka znám jen jednoho- měla ho rodina doma na zahradě a přestali ho zvládat po 3 letech přeježďování od mé známé chodí i pod děti a je zlatý ale pár bičíků o něj bylo přeraženo protože něco na osobní prostor a že se po lidech nešlape mu nic neříkalo smajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 19:10
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.107.19

Achjo holka, ty špatně dopadneš a ještě si na nás vzpomeneš smajlík Já závidět nemám co, koně mám, jsem dospělá, soběstačná a vím co to obnáší, tak o tom můžu mluvit... kde jsou ty časy, kdy jsem byla mladá a naivní stejně jako zadavatelka.... Jen já měla to opravdové štěstí - koně jsem od rodičů nedostala, a jsem za to neskutečně ráda!!! smajlík

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 19:46
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.201.195

NIkdo tady nezávidí. Já svého koně mám a jsem na tom podobně, jako slečna, co sem píše. Mít koně takhle brzo je strašná blbost a tu chybu bych už nikdy neopakovala. Ale chápu, že je to těžké někomu vymluvit. Ale když už teda chceš koníka, rozhodně jdi do jiného plemene a už vůbec ne hříbě!! Mám plnokrevníka a koupila jsem ho, když mu byly 3 roky. Je to zlatý kůň, dokud na něj nesednu. To si občas vyvádí svoje blbiny.
Chtěla jsi radu, tady ji máš, stejně jako od všech lidí tady. Když se nad tím zamyslíš, vlastně skoro všichni ti odpověděli na tvé otázky. Vyplyne ti z toho, že ne kladrubák a NE HŘÍBĚ. Věř mi, že budeš zklamaná, jako nikdy v životě. Už tolikrát jsem to chtěla vzdát.. a těch úrazů, ke kterým jsem už přišla.. Lidi to tady myslí dobře, i když někteří píší hodně neslušně. Ale ve skutečnosti mají všichni pravdu.
Kdybych se teď mohla rozhodovat, rozhodně nejdu do tak mladého koně a už vůbec ne do tak citlivého plemene a takového velikána.. Ani nevíš, co bych dala za to, kdyby byl o 20 cm nižší. Stejně tak by jsi měla začít uvažovat ty, pokud nechceš skončit špatně.
Ostatně je to ale tvoje věc. My máme právo jen na to, abychom ti poradili. To ty jsi ta, která potom všechno to špatné shrábne, ne my. Ale jak už tu někdo psal, skoro bych se vsadila, že koně budeš za půl roku prodávat a koni z těch změn hrábne. Chudák kůň...smajlík
Není to jen o tom, že se ti ten kůň líbí a chceš ho. A není to jen o tom, aby jsi se vozila a sem tam vyházela box, vyčistila ho a tak. Mám vlastního koně, každý den za ním jezdím a už 2 měsíce jsem na něm neseděla. Neustále makáme jen ze země a veř, že to není jednoduché, něco koně naučit. Je to veliká odpovědnost a starost... Vážně to ještě promysli. Moje rada smajlík A jsou tu rady zkušených lidí, tak by jsi měla vážně hodně přemýšlet. Jdi do hucula, nebo haflinga, nebo prostě něčeho menšího a hlavně staršího.

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 21:44
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.140.236

Nechte ji, ať si koupí hříbě.... ať se poučí z vlastních chyb.
Trenérů můžeš mít milion, ale ten kůň bude vždy jen a jen tvoje odpovědnost. Trenér ti nebude stát za zadkem každý den a hlídat co děláš dobře a co špatně. Kup si hříbě, až po tobě začne kopat a kousat, stavět se na zadní a zkoušet na tebe kdo je tady větší šéf, tak tvrdě narazíš a uvědomíš si, jakou hloupost jsi provedla. Všem je tady fuk, jestli budeš mít kladrubáka, nebo 5 frísů. Všichni se ti snaží jen ukázat, že mladý kůň pro tebe není vhodný a že momentálně nemáš dostatečné zkušenosti, aby sis mohla dovolit vlastního koně. Napiš si ježíškovi o knihy o koních - myslím ty výukové a věnuj se vzdělávání o koních.

Neomezuj živé tvory pro svoji vlastní sobeckost... jestli si myslíš, že koně jsou jen na ježdění, tak na to mám tuhle odpověď - http://www.youtube.com/watch?v=3szHByi7xBw
Jsou to živý citlivý tvorové, v nezkušených rukou snadno zkazitelní a pak nebezpeční, ne hračky na hraní a rozhodně ne jako pejsci. Slečna na videu koníka rozdováděla, pozvala ho k hraní her, jenže hraní her po koňsku je pro lidi nebezpečné a ten kůň neví, že by člověka mohl zranit. Jiný kůň by měl možná nějaký menší šrám z takové hry, ale nic vážného, slečna na videu může být velmi ráda, jestli tohle přežila.

Je hezké, že tě rodiče v koních podporují, ale je potřeba se s koňmi nejdřív naučit zacházet. Umět si poradit v krizových situacích (kouše, kope, staví se na zadní, apod., je nemocný - rozeznat nemoc, dát "první pomoc" a pak zavolat veterináře) a hlavně také umět jezdit alespoň v základních chodech - krok, klus, cval. Pokud tohle nemuíš, koně si nekupuj, nebo narazíš na spoustu problémů a ten kůň pro tebe bude nutné zlo a ne radost.

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 22:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.166.52

https://www.youtube.com/watch?v=gmCmS6FxMAk

https://www.youtube.com/watch?v=jW36OwHRQRQ
atd atd..
stačí si zadat falls a fails a koukat smajlík
to první video donutilo praktikanty na táborech nosit helmu, do té doby se mi smály a říkali proč ji nosím když už nemusím.... já už helmě za život vděčím a nemám důvod ji nebrat souhra blbých náhod taky může být hodně špatná já měla tu smůlu že valášek zahájil salvu kozlů ve chvíli kdy jsem byla nakloněná ze sedla kvůli větvi- v podstatě blbý strom, blbý čas a blbá větev já dojela domů živá a co ty? po zhlédnutí videí jaké máš pocity?? koně nejsou plyšový ikdyž se tak častokrát tváří i ten největší miláček a nejlíp přiježděný koník může zpanikařit a pokud se neodkážeš udržet tak co??? 155 a prodej koně protože Ti ublížil... radši nepoznat vlastnictví koně vůbec než pak trpět a brečet nad jeho ztrátou

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 22:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.84.93

A presne v podobnych videich je videt spusta chyb a nekdy az "debility", kdyz to tak musim rict. Vetsine padu se dalo zabranit. Videa, kde slecny jezdi na nakrcaku na koni, kterereho nezvladaji, kde jezdi ve dvou a nebo obracene hady, to neni treba komentovat...pak tam taky vidime nespravnou manipulaci a konem, nedodrzeni rozestupu, krizeni cesty na jizdarne, kone, co vyhazuji, protoze jim nedotazene sedlo sjelo na kohoutek a neskutecne moc skoku, ktere jsou evidentne nad schopnosti jezdce (a mnohdy i kone, kun jezdci neveri, skoku se boji a tak ho stycne).
Pokud si zadavatelka poridi mladeho kone, tak nejspis brzo dopadne jako nektery z lidi na podobnych videich.
Mam ale dojem, ze zadavatel si z nas jen dela prcu.

Neregistrovaný uživatel

2.12.2014 23:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.107.19

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A presne v podobnych videich je videt spusta chyb a nekdy az "debility", kdyz to tak musim rict. Vetsine padu se dalo zabranit. Videa, kde slecny jezdi na nakrcaku na koni, kterereho nezvladaji, kde jezdi ve dvou a nebo obracene hady, to neni treba komentovat...pak tam taky vidime nespravnou manipulaci a konem, nedodrzeni rozestupu, krizeni cesty na jizdarne, kone, co vyhazuji, protoze jim nedotazene sedlo sjelo na kohoutek a neskutecne moc skoku, ktere jsou evidentne nad schopnosti jezdce (a mnohdy i kone, kun jezdci neveri, skoku se boji a tak ho stycne).
Pokud si zadavatelka poridi mladeho kone, tak nejspis brzo dopadne jako nektery z lidi na podobnych videich.
Mam ale dojem, ze zadavatel si z nas jen dela prcu.

Vždyť toto se může stát i s vlastním i s cizím koněm, padáme snad každý, nad tím bych se opravdu nepohoršovala. "Debilně" jezdí slečny na svém i cizím koni... tomu prostě nezabráníme a zadavatelka evidentně nemá kousek rozumu, nebere rady a tipy a jede si podle svého, však on ji život naučí, až jí ho rodiče nekoupí a na cizím koni začne opravdu jezdit - ne vozit se a hledat svoji rovnováhu a balanc. smajlík

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 08:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

Děvče by se mělo zamyslet také nad tím, že když si nějakého toho koníka koupí, tak že mu pravděpodobně dost zhorší vyhlídky na další život až se ho bude chtít zbavit v důsledku nezvladatelnosti a svého prozření, že to vážně není "prdel". Buď ho pošle rodinka rovnou na jatka (viděla jsi děvče už nějaká jatka v reálu, umíš si představit, že toho Tvého miláška zabijí a on se skácí k zemi mrtvý? Jen proto, že jsi prostě chtěla koně?) Nebo milý koník poputuje k dalším majitelům, ne zřídka k podobným neumětelům....chudák kůň, to si prostě žádný nezaslouží. Mysli trošku na to nebohé zvíře, ne jen na svoje uspokojení. Každá jsme chtěla ve Tvém věku koně, každá jsme si myslela, že po pár návštěvách stáje známe a umíme všechno, i já... a co jsem se naotravovala rodičů... dodnes děkuji bohu, že to neudělali a koně nekoupili, byl by to průser na entou....

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 09:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.114.253

mě koupili naši koně ve 13 letech, předtím jsem měla jen zkušenosti z táborů a nějaké to povození na dovči. Věděla jsem o koních vlastně prd . . . ani jsem do nich nějak moc nehučela,protože máme spoustu pozemků kolem domu a takový vypáseč se hodil . . . bylo to dávno, nebyl žádný internet. koupili jsme 4 letého hucula, takže aniž bych to věděla, vlastně jsem ho přijezdila. Jako neznalec samozřejmě ve svém stylu.Bylo to opravdu tvrdé, jenže já jsem co se bolesti týče dosti otupělá a jdu do všeho, takže jsme se dostali přes kopání, kousání a pádů až k pohodovému koníkovi k rekreaci. Ale podotýkám, že zvířata miluju a navečer jsem u něho proseděla hodiny, kdy jsem si s ním povídala a tak.

Teď jsem se po 15 letech hecla a koupila si zas koně, mám teplokrevníka a teprv teď mi dochází jak byl ten hucul zlatej, žádné zdravotní problémy, v terénu v lese jako doma, vůbec se nelekal . . . Vím že potřebuje jezdit co nejčastěji, jenže to je problém, když je to takové trdlo, že má co chvíli úraz, buď absces, nebo jako posledně se zlek stáda krav, co se na něj rozběhlo, nevšiml si, že má na druhá straně ohradník a skočil rovnou do něho . . . myslím, že než si koupíš koně, měla by sis prvně vyzkoušet, jaké to je z něho slítnout, jestli i potom na něho v pohodě nasedneš, tak OK. Já si taky myslela, že padají jen ti co jezdí jak draci, ale né, koně nejsou auta, mají svoji hlavu a dřív nebo později to na tebe zkusí i ten nejhodnější. já si koupila toho největšího mazla, mouše by neublížil a stejně jsem jen za tohle léto letěla dolů 2x a je jedno, jak jsi dolámaná, musíš se hned zvednout a běžet za ním (když se splašil kvůli něčeho čeho se bojí), aby jsi ho uklidnila a tak . . . odvézt domů a pak se až starat o sebe . . .

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 10:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.85.42

Přidám se k lidem, kteří by koupi koně ve 13 letech rozhodně nedoporučili.

Sama jsem začala jezdit v 8 letech, v JK, prošla jsem si různými stájemi, různými koňmi a každý mi něco dal. Ano, ve 13 jsem také chtěla svého, ale dnes vím, že to nejlepší co naši mohli udělat, bylo nekoupit ho a nechat mě se strhat do omdlení v klubu při kydání, krmení, uklízení a pak až ježdění...

Dnes je mi 22, jsem u koní 14 let, jezdila jsem desítky koní, provozáků, soukromáků, sporťáků i rekreantů, od hucula až po hannovera. Každý kůň, na kterého jsem sedla mi hrozně moc dal. Jsem vděčná za všechny zkušenosti, které jsem nasbírala a jsou opravdu k nezaplacení. Člověk si musí zkusit různé koně, aby věděl, co mu sedí a co je opravdu pro něj nejvhodnější. Poznat spoustu lidí, trenérů, stájí, sbírat názory, číst, a na základě toho všeho si tvořit vlastní názor.
Osud tomu tak chtěl a před rokem jsem kývla na dlouhodobý pronájem plňase s pozdějším odkupem. První 3 měsíce jsem byla strachy bez sebe, budila jsem se, sny o zlomených nohách a kolikách byly na denním pořádku, ta zodpovědnost byla šílená. Teď už jsem si zvykla, ale až budu 2.ledna posílat papíry na přepsání koně na mě, tak vím, že zase pár dní nebudu spát.

Zadavatelce bych doporučila, aby spíše hledala kluby - na začátek je to rozhodně lepší, už jen proto, že tě (v těch pořádných klubech) naučí všechno za "pár kaček" - naučíš se kydat, krmit, přijdeš do kontaktu s různými povahami koní, s různými situacemi, a v neposlední řadě tě naučí jezdit. Na různých koních, zjistíš, jestli ti povahově sedí spíš temperamentní koně, nebo spíš salámisti. Naučíš se co to o ošetřování běžných zranění a obecně o provozu koní.

Něco jiného je, když jsou rodiče koňáci a vědí co a jak. Jinak je kůň spíš přítěž a obrovská zodpovědnost. Když ti z ustájení o půlnoci zavolají, že se kůň už 3 hodiny nezvedl a je opocený, má koliku, tak sháníš veterináře, musíš okamžitě sednout do auta a jet, nezáleží na tom, že ráno v 6 vstáváš do školy nebo že si zrovna na oslavě narozenin. Pokud se nezvedneš a nevíš, co dělat, tak to zvíře, za které máš zodpovědnost ty a tvoji rodiče, může umřít. Sama jsem zažila to, že jsme potřebovali ve 3 ráno vézt kobylu do Brna na kliniku a když se konečně podařilo dostat ji do auta a vydat se na cestu, tak u Havlíčkova Brodu volala holčina co s ní seděla v přívěsu, že to můžeme otočit a vrátit se do stáje...

Takže moje rada: uč se, jezdi, vzdělávej se, na svého koně nespěchej - užij si dětství bez strachu a starostí o svého koně. Je to jako mít dítě a na to si ještě mladá. Najdi si na klubech pozitivní stránku - třeba když začne kulhat tvůj vlastní, tak si klidně měsíc i víc nezajezdíš, v klubu ti prostě přidělí jiného smajlík

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 11:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

V prvé řadě nekupovat nic, protože na to nemáte dost zkušeností.
V druhé řadě nekupovat kladrubáka . Přece jen je to kočárový kůň a na ježdění nebývají moc pohodlní.

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 11:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.47.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Přidám se k lidem, kteří by koupi koně ve 13 letech rozhodně nedoporučili.

Sama jsem začala jezdit v 8 letech, v JK, prošla jsem si různými stájemi, různými koňmi a každý mi něco dal. Ano, ve 13 jsem také chtěla svého, ale dnes vím, že to nejlepší co naši mohli udělat, bylo nekoupit ho a nechat mě se strhat do omdlení v klubu při kydání, krmení, uklízení a pak až ježdění...

Dnes je mi 22, jsem u koní 14 let, jezdila jsem desítky koní, provozáků, soukromáků, sporťáků i rekreantů, od hucula až po hannovera. Každý kůň, na kterého jsem sedla mi hrozně moc dal. Jsem vděčná za všechny zkušenosti, které jsem nasbírala a jsou opravdu k nezaplacení. Člověk si musí zkusit různé koně, aby věděl, co mu sedí a co je opravdu pro něj nejvhodnější. Poznat spoustu lidí, trenérů, stájí, sbírat názory, číst, a na základě toho všeho si tvořit vlastní názor.
Osud tomu tak chtěl a před rokem jsem kývla na dlouhodobý pronájem plňase s pozdějším odkupem. První 3 měsíce jsem byla strachy bez sebe, budila jsem se, sny o zlomených nohách a kolikách byly na denním pořádku, ta zodpovědnost byla šílená. Teď už jsem si zvykla, ale až budu 2.ledna posílat papíry na přepsání koně na mě, tak vím, že zase pár dní nebudu spát.

Zadavatelce bych doporučila, aby spíše hledala kluby - na začátek je to rozhodně lepší, už jen proto, že tě (v těch pořádných klubech) naučí všechno za "pár kaček" - naučíš se kydat, krmit, přijdeš do kontaktu s různými povahami koní, s různými situacemi, a v neposlední řadě tě naučí jezdit. Na různých koních, zjistíš, jestli ti povahově sedí spíš temperamentní koně, nebo spíš salámisti. Naučíš se co to o ošetřování běžných zranění a obecně o provozu koní.

Něco jiného je, když jsou rodiče koňáci a vědí co a jak. Jinak je kůň spíš přítěž a obrovská zodpovědnost. Když ti z ustájení o půlnoci zavolají, že se kůň už 3 hodiny nezvedl a je opocený, má koliku, tak sháníš veterináře, musíš okamžitě sednout do auta a jet, nezáleží na tom, že ráno v 6 vstáváš do školy nebo že si zrovna na oslavě narozenin. Pokud se nezvedneš a nevíš, co dělat, tak to zvíře, za které máš zodpovědnost ty a tvoji rodiče, může umřít. Sama jsem zažila to, že jsme potřebovali ve 3 ráno vézt kobylu do Brna na kliniku a když se konečně podařilo dostat ji do auta a vydat se na cestu, tak u Havlíčkova Brodu volala holčina co s ní seděla v přívěsu, že to můžeme otočit a vrátit se do stáje...

Takže moje rada: uč se, jezdi, vzdělávej se, na svého koně nespěchej - užij si dětství bez strachu a starostí o svého koně. Je to jako mít dítě a na to si ještě mladá. Najdi si na klubech pozitivní stránku - třeba když začne kulhat tvůj vlastní, tak si klidně měsíc i víc nezajezdíš, v klubu ti prostě přidělí jiného smajlík

Krásně napsáno.

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 12:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.12.165

Já o koni snila odmalička, už jako předškoláček jsem utíkala od babičky, co mě hlídala, k sousedům a otravovala je, ať mne svezou, že chci pomáhat atd. Každé vánoce jsem chtěla jen koně, přečetla všechno, co o koních kde vyšlo, jen, co věk dovolil, jsem chodila do JK.
Rodiče mi řekli - koně si kup, až si na něj vyděláš a až taky budeš mít finanční rezervu na jeho živení...všechny peníze, co jsem kdy dostala, jsem si dávala stranou, ale stejně jsem si koně koupila až ve dvaceti. A ikdyž jsem měla trenéry a znalé lidi okolo, tak jsem měla období, že ho prodám...teď, po deseti letech od koupi prvního koně jich mám pět, ale stejně mám pocit, že čím déle jsem u koní, tím umím a vím pořád málo a že jsem při koupi prvního koně měla tak možná pětinu znalostí.
Moje rada: choď do JK, na koupi vlastního koně je brzo a vůbec né hříběte.

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 12:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.0.19

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
V prvé řadě nekupovat nic, protože na to nemáte dost zkušeností.
V druhé řadě nekupovat kladrubáka . Přece jen je to kočárový kůň a na ježdění nebývají moc pohodlní.

A za třetí určitě ne hříbě nebo mladého koně, i když na inzerci píši jak je koník vhodný pro začátečníky, není, žádný mladý kůň čerstvě obsedlý není vhodný pro nezkušeného jezdce, i když bude pod dohledem zkušeného, toť moje zkušenost.
Já se ke koním dostala až v 17letech, prvního vlastního koně si pořizovala ve 30ti, to už jsem měla vlastní děti, takže co se týče starání, nebylo to tak odlišné, přesto člověk nadělal spoustu chyb, ale byl ochotný se učit, hodně mi dal internet, tyhle diskuze, ale člověk si musí umět vybrat to podstatné a rozumné. První kobylka (7l.) mě vyškolila, ač mi ji prodávali jako vhodnou pro dítě, po změně prostředí (a to nešla daleko, bohužel do samoty, kterou nezvládla), a s málo zkušeným jezdcem (tenkrát nebyla taková možnost chodit ke koním jako dnes) se stala naprosto nevypočitatelnou, lekala se, občas to se mnou sbalila, nechtěla mě respektovat, a to upozorňuji, že jsem zvládala koně ve všech chodech, ale tenkrát jsem se opravdu jen vozila, dnes už se snažím "jezdit", také nám nepasovalo sedlo, takže mi začala po nasednutí vyhazovat (a párkrát mě i sundala), nakonec jsem ji prodala a pořídila 23letou kobylku, která mě a moje holky "naučila" jezdit, a to i v těch letech byla osobnost, přesto jsme si asi padli do oka.
Takže vlastnit koně není opravdu jednoduché, 13letá holčina opravdu nemá ponětí o tom, co všechno se může stát, a s rodiči, kteří o tom nic neví, opravdu bych si počkala až budu starší a snažila se něco naučit. A pokud máš tu potřebu nyní vlastnit koníka, určitě bych šla do staršího min. 10+, nejlépe třeba 15letého, menšího a klidnějšího, ne temperamentního, ač to vypadá nádherně, když má kůň chuť běžet, temperamentní koně jsou náchylní na to jak se jezdí.
Osobně, kdybych tenkrát měla možnost někam chodit, tak si vlastního koně nepořizuji, navíc koupit toho "správného" není vůbec jednoduché, díky málo zkušenostem mi bohužel prošlo rukama 10 koníků, než jsem našla toho "vhodného". Nepíšu pravého, protože i můj nynější koník má dost chyb, se kterými bojujeme, ale nyní si už s nimi dokážu poradit, absolvovala jsem i pár kurzíků, abych věděla jak na to, a zatím nám to funguje.
Tak si nech poradit, vždyť tě nikdo od tvého "snu" nezrazuje, jen si uvědom, že jde o živé zvíře, které tvým špatným rozhodnutím bude trpět, proč přidávat na inzerci dalšího "problémového" koníka, je přece tolik možností, kde jezdit a něco se naučit, rozhodně to rodiče vyjde levněji než vlastnictví koně.smajlík

Neregistrovaný uživatel

3.12.2014 21:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.137.4

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík já myslím, že bude čekat u stromečku, neb makat v oddíle / jak tomu bývalo dříve/ se už dnes nikomu nechce. Byla to opravdu velmi cenná zkušenostsmajlík

Souhlasím. Ač je mi taky 14 moje první stáj byla to samé. Makat a makat až po dvou letech co jsem tam chodila jsem si poprvé sedla na koně a povozola se. Teď jsem ve stáji někde jinde o koně se starám, mám jednoho i v plném pronájmu ale vlastního nechci. Nevím, kam půjdu studovat a prodávat ho? To ne. Nevim no ale rozhodně bych nespěchala

Neregistrovaný uživatel

5.12.2014 21:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.1

Ještě že se rodiče nedali zviklat a koně mi nekoupili. A že jsem se jich naprosila a nabrečela. Díky Bohu jsem si to uvědomila.. Ke koním chodím, starám se, zažila jsem porody, umrtí i nemoci a stejně bych do toho ani náhodou nešla. Třeba jednou, až budu mít vlastní dům nebo stáj, vlastní příjmy a tak. smajlík Myslím že zadavatelka na tohle "rozvícení v hlavičce" má ještě tak dva roky čas, taky jsem jsi to uvědomila teprve před rokem (v 15). Kdyby si koně přeci jen pořídila a poučila se z vlastních chyb, doplatil by na to akorát tak koník, jak už tu někdo psal, těhle už je na inzercích plno. smajlík Zdá se ale, že si to holčina zřejmě nenechá nikým rozmluvit.

Neregistrovaný uživatel

6.12.2014 13:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.200.131

Divím se spíše rodičům, kteří i přes to že asi nemusí hledět na krejcary a klíďo vyhodí sto litrů za cokoli na co si rozmařilá třináctiletá holčička ukáže prstíkem že si ani nepřipustí možnost že koupí takového koně nezkušenému dítěti vyrobí pro ní vlastně Danajský dar který ji následně může i nechtě katapultovat navěky do invalidního vozíku nebo někam kam se už nosí jen kytky..Proč jí nekoupí zrovna FERARI vždyť s tím jiní zvládnou jezdit 250 KM/h., tak proč by to ve třinácti nezvládla jejich holka vždyť má kamarádku která už umí dost dobře jezdit na tříkolce tak spolu zmáknou i to Ferčo.Ne holce ale rodičům by měl někdo nakopat do sedínky třeba by se probrali.smajlík

Neregistrovaný uživatel

6.12.2014 13:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.69.6

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Divím se spíše rodičům, kteří i přes to že asi nemusí hledět na krejcary a klíďo vyhodí sto litrů za cokoli na co si rozmařilá třináctiletá holčička ukáže prstíkem že si ani nepřipustí možnost že koupí takového koně nezkušenému dítěti vyrobí pro ní vlastně Danajský dar který ji následně může i nechtě katapultovat navěky do invalidního vozíku nebo někam kam se už nosí jen kytky..Proč jí nekoupí zrovna FERARI vždyť s tím jiní zvládnou jezdit 250 KM/h., tak proč by to ve třinácti nezvládla jejich holka vždyť má kamarádku která už umí dost dobře jezdit na tříkolce tak spolu zmáknou i to Ferčo.Ne holce ale rodičům by měl někdo nakopat do sedínky třeba by se probrali.smajlík

Ono to může být i jinak.

"Copak si přeješ k Ježíškovi?"
"Koně, mami!"
"Hmm, možná, někdy časem."

O pár hodin později na Ifauně:
Rodiče mi koupí koně, co říkáte na kladrubáky?

Neregistrovaný uživatel

6.12.2014 14:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.230.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ono to může být i jinak.

"Copak si přeješ k Ježíškovi?"
"Koně, mami!"
"Hmm, možná, někdy časem."

O pár hodin později na Ifauně:
Rodiče mi koupí koně, co říkáte na kladrubáky?

Jo něco takového tu mám v okolí...
Holka 12 let je přesvědčená že jí rodiče koupí koně, když jsem se o tom bavila s její maminkou, ta na mě vyvalila oči, kde na to ta holka přišla, že sice koně do budoucna chtějí, ale rozhodně ne teď a hlavně mi zrale řekla, že si myslí, že její dcerunka je na to ještě malá a že plánují koně až jí bude nejméně 16 let a pouze v případě, že si najde brigádu, aby si ho živila z většiny sama...
Ale holka je stále přesvědčená a chodí za mnou s inzerátama, jestli ten či onen by vhodný...smajlík

Neregistrovaný uživatel

6.12.2014 19:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.236.80

Hlavně si uvědom že je ti 13. Za dva roky půjdeš na střední, budeš mít víc učení, začnou tě zajímat kluci, budeš chtít chodit ven s kamarády které koně nezajímají a nebo si najdeš úplně jiné zájmy a pak třeba vysoká a nebudeš koně stíhat vůbec a co pak s ním? Prodáš ho nebo ho někde ustájíš a bude se jen pást? Kůň není hračka na rok nebo dva ale třeba na deset nebo dvacet let. A kupovat ho ve věku kdy vůbec nevíš co budeš dělat za rok nabo dva je nezodpovědnost a sobeckost. A hlavně netvrď že ti koně vydrží celý život a budeš mít dost času, protože to nemůžeš vědět. Takových holek znám co strašně chtěly koníka a nic jiného než koně neznaly a jakmile přišla puberta a škola tak na koně zapoměly. Choď ke koním někde do oddílu a uč se, střídej různé koně ať sama zjistíš které plemeno ti nejvíc sedí a až dostuduješ a naučíš se všechno co ke koním patří tak si kup vlastního.

Neregistrovaný uživatel

7.12.2014 14:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.45.4

Já se taky přidám se svým názorem, jakožto člověk, který opravdu nemá co závidět, jelikož doma kladrubáka má. Takže - VZPAMATUJ SE
Pro tebe momentálně není vhodný žádný kůň v osobním vlastnictví, natož kladrubák. Jsou to silná a mohutná zvířata, neříkám, že jiný kůň není, ale tohle je fakt extrém proti např. plňasovi.

Nehledě na tvůj věk, nejsi zkušený jezdec, podle tvých otázek a reakcí na rady ostatních.
Jinak souhlasím s ostatními - hledej JK, kde tě vše naučí.

Neregistrovaný uživatel

18.12.2014 11:18
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.85.42

Kdyby se tady objevila slečna zadavatelka, tak by mě docela zajímalo, jak se rozhodla, případně jak se rozhodli rodiče smajlík

Neregistrovaný uživatel

18.12.2014 12:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.25.132

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dekuji za upozorneni ale mam skuseneho cloveka ktery mi s nim pomuze a bude mi rikat jak na nej a co s nim. I ja mam vsak nejake skusenosti a knizek prechtenych take dost a dalsi me cekaji, i o kone jsem se nekolikrat starala a vim co potrebuji. A jsem na 100% rozhodnuta koupit kone i pres vse co potrebuji paasmajlík

Děvče, taky jsem měla svůj sen, koupit si koně (Achaltekince), přece jsem už měla naježděno 4 roky, zvládala jsem všechnu péči okolo, načteno jsem měla hromadu knížek. Ale z toho snu mne někdo probral. Začala jsem se starat a jezdit 3-ročka. Obsedal ho někdo jiný, ale já na něm již od počátku jezdila, samozřejmě pod dozorem. Přiježďovala jsem na jízdárně, chodila do terénu. Byla jsem přesvědčena, že s ním zvládnu cokoliv. Ovšem jak si teď uvědomuju, udělala jsem několik chyb. Jako mlaďochovi jsem mu dovolila pár prohřešků, zdálo se to jako maličkosti- občas se zašklebil, štípnul mne...jenže se toto všechno nahromadilo až do dne, kdy mne natvrdo chytnul a vyhodil z boxu. I přesto, že jsem měla za zády zkušeného člověka, nedokázala jsem potlačit strach a ten kůň to věděl, takže prácovat s ním bylo naprosto nemyslitelné. Věděl, že se mnou může zametat a tak proč by poslouchal. Přenechala jsem ho zkušenějším a začla jezdit jiného, již staršího, vychovaného. Měla jsem štěstí, že si mne pod křídla vzala jedna opravdu zkušená paní, která mi ukázala jak se nebát a jak pracovat i s mladým koníkem. Po roce jsem se k onomu mlaďochovi opět vrátila a začla s ním odznova. Bohužel jsem to nestihla napravit úplně- odjel pryč. Otevřel mi oči, díky němu jsem si v 17 letech uvědomila, že opravdu nejsem taková borka a že ani s trenéry za zády nemám na to, abych vychovala mladého koně. Díky bohu, že nebyl můj vlastní a že zde byli lidi, kteří nedovolili aby se zkazil úplně.
Teď je mi 25 a doteď vlastního koně nemám, jezdím u známé menší, už dospělou kobylku a jsem spokojená. Jo, vlastního koně plánuju pořád, ale už mám oči otevřené a vím, co vybírat a na co mi stačí síly.

Neregistrovaný uživatel

18.12.2014 12:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.25.132

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A jedine co chci po lidech kteri sem budou neco psat je jake plemeno-kone a jestli hribe nebo starsiho dik za odpoved na TYTO otazky a pa

Hned ti povím: hříbě rozhodně NE, kup si staršího, klidnějšího koníka. Nějaké ČTčko či podobné typy. Starokladrubák není vhodný, mlaďoši bývají velmi temperamentní a svéhlaví a správně je přijezdit dá práci i zkušeným jezdcům.
Navíc, pokud umíš jen klusat, obsedat mladého koně je opravdu blbost. Mlaďoši ve svém sedle potřebují jistého a vyváženého jezdce, který mu nebude drncat v zádech a rypat v hubě. a v tom ti ani trenér nepomůže. Navíc jsou dost hákliví na jezdcovu rovnováhu, nemužeš se mu v sedle bembelat ze stranu na stranu. Pokud má tvoje trenérka sestřenka rozum, do sedla mladého koně by tě v životě nepustila.

Neregistrovaný uživatel

18.12.2014 12:59
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.25.132

Ráda bych tady popsala příběh slečny (okolo 12 let), které rodiče koupili koníška. Ukázala si na krásného plňáska z dráhy a do týdne ho měla doma. Jezdit přece "uměla". krok, klus, cval, zatočit taky uměla, tak v čem je problém, že? No problém byl v tom, že koníšek začal využívat její neznalost a nezkušenost a tak od naschválů typu: "já nikam nejdu" přes "běžííííííím" došlo až k "vypadni z mého hřbetu!" O tom ,že v boxe jí skákal po hlavě ani nemluvím. Takového koně už nikdo nechtěl a hrozilo mu, že skončí na jatkách. Naštěstí se našla dobrá a zkušená duše, která mu pomohla a vzala si ho k sobě. ALe zpět k slečně. Po prodeji plňáska jí rodiče koupili kobylku, která odolávala rozhodně déle než předchozí koníček. I když to byla sporťačka tělem i duší, byla klidné povahy a leccos snesla. To ale nemělo dlouhého trvání a přestávala reagovat na pobídky, byla otupěla, tvrdá na hubu, veškeré svaly jí opadly, celá spadla na předek...sporťáka byste v ní hledali těžko. Jakmile přstala vyhovovat, prodali ji a koupili dalšího koně...a dalšího..... Naštěstí jak slečna dospívala, dostávala postupně rozum a zkušenosti a dnes je z ní dosti šikovná a rozumná jezdkyně. Ale sama říká, že by ten čas vrátila a rozhodla se tehdy jinak a nejspíš koně ani nepořizovala.

vandy

11.4.2019 19:18
vandy

XXX.XXX.231.129

Ahoj ať je to kladrubský kůň či český teplokrevník je potřeba se vše o koních dozvědět jako já moc si přeji koně a i když mi je 21 let a pracuji s koňmi a čekam na svého koně už dlouho,vím že je to velká zodpovědnost a starost né jen ježdění

Přidejte reakci

Přidat smajlík