Zdravím, chtěla bych se optat, jak jste učili své koně překroky ze země?Kobyla je mladá a začla nedávno jezdit, ale teď v tomto počasí bych chtěla dělat více práce ze země a hlavně něco nového. Chtěla jsem kouknout na nějaké videa, ale bohužel mám jen internet na dobíjení, tak mi nejdou spustit Byla bych ráda za přesný postup a popř. I fotky. Prosím Vás nejsem začátečník co má prvního koně, tak bych byla ráda pouze za odpovědi přímo k témutu. Každý se učil nějak nové věci.Děkuji
Já bych rozhodně mladého začínajícího koně, který pořádně neví co s nohama a rovnováhou neučila překroky! Začala bych dovnitř plec, dovnitř záď, to je daleko jednodušší i pro koně, i pro Vás - pokud víte, jak se dělají. Já uznávám pravidlo, co sama neumím a sama nerozumím, sama nedělám. Protože nepochopím tu věc, že chci po koni něco, čemu sama nerozumím, jak ho to dokážu správně naučit.
Tady je pěkné video podle kterého jsem to učila koně já.
Chce to ze začátku odměňovat i přenesení váhy a pak krůček po krůčku.
http://www.equitv.cz/video/Partnership-se-Zuzkou-Prokopovou-Stranove-chody.html.
Překroky jsou vlastně dovnitř záď na diagonále. Ze země je jednodušší začít dovnitř plec, nejdřív na kruhu. V kroku na kruhu přistavíte dovnitř a při zvednutí vnitřní zadní nohy ťuknete tušírkou, aby kůň dal nohu víc pod tělo. Ze začátku stačí jen trošku a jen dva, tři kroky, jen pro pochopení a nechat jít koně dost pomalu. Hodně chválit, po pochopení na kruhu přejít ke stěně, do prostoru rovně.
K dovnitř záď je potřeba, aby kůň chápal ťuknutí tušírkou jako pobídku k podsunutí nohy a v klidu šel přistavený. Dovnitř záď pak zkusíte u stěny, jdete vnější stranou, přistavíte koně dovnitř (od sebe) a budete ťukat při zvednutí vnější zadní nohy, aby došlápla pod břicho koně. Až to půjde "samo", tak vyražte do prostoru a na diagonále vám z toho vyjde překrok