Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.12.2015 13:51
_janina_

XXX.XXX.232.225

Ahoj mamka vcera jela kolem skladu krmiva a kupivala mi repne rizky, a pani ji doporucila nejake j. Omelky ( typuju jecne omelky?) stim ze lidi si to pro kone berou ale ze nevi jak se to skrmuje jestli se to namaci nebo co. Tak mamka vzala 5kg na zkousku. Nemate nekdo zkusenosti v cem je to dobre a jak se to krmi? Jaka davka, jestli se namaci apod.? Mam je ve forme sypke jakdyby srot. Dekuju.

12.12.2015 14:33
sisi58

XXX.XXX.218.3

Jestli se nepletu, česky jsou to ječné plevy.
Dávali jsme je koníkům, kterým se dává jen seno (tráva) voda, sůl. Ale které jsme měli ve stádě s jezdeckými koňmi, kteří svou dávku dostat museli.
Takže nakonec měli všichni kyblík a byla spokojenost.
Plevy jsou vlastně obaly zrní, nic moc v nich není, je to takové plnivo.
Je možné tím nadstavit KD, aby bylo více, bez hrozby z přežrání. Také se používá, pokud potřebujete prakoním něco dát, třeba lék, vitamíny, odčervení.
Zalévali jsme je horkou vodou. V zimě to je spíše něco teplého do žaludku, než nějaká výživa.

Něco jsem našla na netu, cituji:
Plevy
je to krmení, které se používá nouzově u užitkových koní v zimním období. Jsou nevhodné pro krmení kojících, březích klisen, hříbat a koní ve velkém pracovním zatížení.
nejvhodnější - otruby ovesné, pšeničné a plevy luskovin
méně vhodné - ječné plevy
nevhodné - žitné

a ještě:

Plevy jsou obaly semen. Podobně jako sláma jsou balastním krmivem typu z nouze ctnost. Koně nejlépe přijímají ovesné a pšeničné plevy, naopak plevy s osinami (žitné a ječné) jim mohou způsobit nepříjemná poranění v hubě.

12.12.2015 15:26
_janina_

XXX.XXX.232.225

Aha ja mam zrovna ty jecne pravdepodobne. Takze zalit to a nechat odstat jestli nebobtnaji. A jakou davku davate? Mam rekreacniho kone 24/7 pastevne jen na sene ted a budu davat jeate repne rizky.

12.12.2015 15:59
sisi58

XXX.XXX.218.3

To není vhodné krmení, je to náhražka !
Pokud máte normálního jezdeckého koně nemůžete ho krmit jen plevami a řepnými řízky
I ty nejlevnější granule pro koně za 270, - / pytel, vám udělají lepší službu při krmení koně, než tato kombinace.
Na plevy se vykašlete a buď koni nedávejte nic, pokud máte kvalitní seno, nebo kupte nějaké granule pro koně v lehké zátěži a přidejte klasicky oves, podle toho, jak moc jezdíte.

Ta kobylka, co mám u příspěvků na fotce, dostává denně litr mačkaného ječmene,2 hrsti mačkaného ovsa a půl litru NovaEquiPlus mysli pro koně na zchutnění krmné dávky a pro tu trochu vitamínů a minerálů, co v tom mysli jsou.A vařené lněné semínko.
Je 24/7 venku s přístřeškem, seno stále k dispozici a má 20 roků. Je spokojená a napapaná.
Fotka je ze září, ale teď vypadá ještě lépe. A bude taková až do jara.

Není to nic drahého a složitého.
Určitě by se našel krmivář, který by Vám sestavil KD přímo pro Vašeho koníka a nebo ještě pročtěte jiné diskuze o krmné dávce.

12.12.2015 16:10
sisi58

XXX.XXX.218.3

Poslala jsem Vám ještě zprávu do profilu, nakoukněte.

12.12.2015 16:54
_janina_

XXX.XXX.232.225

To ano ja nerikam ze tim hci krmit porad mamka to koupila stim ze je to na zkousku a baba ji tvrdila ze to lidi hodne berou pro kone. Jen jsme nevedeli co to presne je a jak stim zcahazet. Mam jen 5kg tak to prinejhorsim skonci pro slepicky :).

12.12.2015 17:09
sisi58

XXX.XXX.218.3

Jasně. Rozumná řeč. Ovšem slepice se moc nerozšoupnou. Opravdu jsou to jen šlupky, jako když oloupete čerstvé ořechy.
Kupte koníčkovi něco dobrého, on Vás zato dobře povozí. A ještě vás sousedi pochválí, jak je hezký

12.12.2015 17:32
koně

XXX.XXX.205.252

_janina_ napsal(a):
Ahoj mamka vcera jela kolem skladu krmiva a kupivala mi repne rizky, a pani ji doporucila nejake j. Omelky ( typuju jecne omelky?) stim ze lidi si to pro kone berou ale ze nevi jak se to skrmuje jestli se to namaci nebo co. Tak mamka vzala 5kg na zkousku. Nemate nekdo zkusenosti v cem je to dobre a jak se to krmi? Jaka davka, jestli se namaci apod.? Mam je ve forme sypke jakdyby srot. Dekuju.

U nás jsou k dispozici omelky ovesné.Volné, nebo ve formě granulí.Veterinář mi podle složení řekl, že je to v podstatě čtvrtina ovsa, protože v těch plívách je i mouka.Pak tedy samotné slupky, čili vláknina.
Předpokládám že vy budete mít něco podobného, pravděpodobně v ječné formě.Máte li někde nějakého zpracovatele ječmene, mlýn, třeba.Poproste mami ať se zeptá na konkrétní obilovinu, ze které otruby pocházejí.
Krmení touto formou obiloviny je dosti rozšířené.Vaše rekre kobyla to určitě uvítá.Pěkně navlhčit, doslova zalívat se nemusí, kyblíček, a uvidíte, jak jí to pojede.Do něj můžete lněné semínko, nebo trošku oleje.
Bohužel řízky musíte též namáčet, tak bych spíš zvolila krmení jedna dávka nečím, co musí kousat a druhá ten navlhčený kyblík.
Koně na tom většinou velmi dobře prospívají, neměla bych obavu.

12.12.2015 17:55
Terven

XXX.XXX.110.147

_janina_ napsal(a):
Ahoj mamka vcera jela kolem skladu krmiva a kupivala mi repne rizky, a pani ji doporucila nejake j. Omelky ( typuju jecne omelky?) stim ze lidi si to pro kone berou ale ze nevi jak se to skrmuje jestli se to namaci nebo co. Tak mamka vzala 5kg na zkousku. Nemate nekdo zkusenosti v cem je to dobre a jak se to krmi? Jaka davka, jestli se namaci apod.? Mam je ve forme sypke jakdyby srot. Dekuju.

Ječné i ovesné omelky, ať už ve formě granulí nebo ty sypké, jako máte vy, jsou v podstatě takové dietní krmení s nízkou výživnou hodnotou a dostatkem vlákniny. Hodí se spíše pro koně, kteří "tloustnou ze vzduchu", aby měli co do žlabu nebo na zamíchání doplňků.
Hubený kůň vám po nich nepřibere, ale asi mu ani neublíží.
Jestli máčet nebo ne, to záleží, do čeho to zamícháte a jestli máčíte i to ostatní. Já bych sypké asi namočila, aby se to s ostatním krmivem lépe pospojovalo.
Nový druh krmiva je třeba přidávat pomalu.

12.12.2015 21:20
Grandina

XXX.XXX.2.30

sisi58 napsal(a):
Jestli se nepletu, česky jsou to ječné plevy.
Dávali jsme je koníkům, kterým se dává jen seno (tráva) voda, sůl. Ale které jsme měli ve stádě s jezdeckými koňmi, kteří svou dávku dostat museli.
Takže nakonec měli všichni kyblík a byla spokojenost.
Plevy jsou vlastně obaly zrní, nic moc v nich není, je to takové plnivo.
Je možné tím nadstavit KD, aby bylo více, bez hrozby z přežrání. Také se používá, pokud potřebujete prakoním něco dát, třeba lék, vitamíny, odčervení.
Zalévali jsme je horkou vodou. V zimě to je spíše něco teplého do žaludku, než nějaká výživa.

Něco jsem našla na netu, cituji:
Plevy
je to krmení, které se používá nouzově u užitkových koní v zimním období. Jsou nevhodné pro krmení kojících, březích klisen, hříbat a koní ve velkém pracovním zatížení.
nejvhodnější - otruby ovesné, pšeničné a plevy luskovin
méně vhodné - ječné plevy
nevhodné - žitné

a ještě:

Plevy jsou obaly semen. Podobně jako sláma jsou balastním krmivem typu z nouze ctnost. Koně nejlépe přijímají ovesné a pšeničné plevy, naopak plevy s osinami (žitné a ječné) jim mohou způsobit nepříjemná poranění v hubě.

Já si myslím, že omelky nejsou plevy, ale otruby..to je rozdíl...Plevy jsou šlupky co obalují zrno, plevy jsou omleté zbytky přímo ze zrna...

13.12.2015 09:03
sisi58

XXX.XXX.218.3

Grandina napsal(a):
Já si myslím, že omelky nejsou plevy, ale otruby..to je rozdíl...Plevy jsou šlupky co obalují zrno, plevy jsou omleté zbytky přímo ze zrna...

Nu však jsem psala, že nejspíš.
Pokud to jsou otruby, je to něco jiného.

Cituji:
Pšeničné otruby 20 kg pro koně, ovce, kozy, skot, prasata, slepice, kachny a husy - vhodné jako doplňek vlákniny a minerálních látek. Pšeničné mlýnské otruby jsou vedlejší mlýnský produkt, který je tvořen po odloučení jedlé a krmné mouky zbytky zrna, tedy i klíčky, slupkami a semennými obaly. Proti zrnu, ze kterého byly získány, mají vyšší obsah dusíkatých a minerálních látek. Zvláště obsah fosforu je vysoký, na který je potřeba při sestavování krmné dávky dávat pozor, ale nelze ho úplně vyřadit, jelikož je nezbytným stavebním kamenem, stejně jako kalcium.
Vyšší množství otrub v krmivu má za následek minerální disbalanci, a také negativní vliv na bakterie fermentující vlákninu v trávicím traktu. Tímto krmným komponentem prosím krmte opatrně a s rozvahou.

Z otrub a řízků vznikne po zalití kaše.
Kůň by měl ovšem žrát spíše zrno než kaši, kvůli slinění. Když KD zhltá za chviličku, koleduje si o problém.
Ještě se může zrno mačkat, v rámci úspory(lepší využití) nebo stáří koně.

Ale nic to nemění na tom, že jezdecký kůň nemůže fungovat na KD složené z řepných řízků a šrotu či plevách, ať už jakéhokoliv druhu.

Chybka je v tom, že překladač mi ze slovenštiny do češtiny přeložil omelky jako omelky

13.12.2015 16:04
Terven

XXX.XXX.110.147

sisi58 napsal(a):
Nu však jsem psala, že nejspíš.
Pokud to jsou otruby, je to něco jiného.

Cituji:
Pšeničné otruby 20 kg pro koně, ovce, kozy, skot, prasata, slepice, kachny a husy - vhodné jako doplňek vlákniny a minerálních látek. Pšeničné mlýnské otruby jsou vedlejší mlýnský produkt, který je tvořen po odloučení jedlé a krmné mouky zbytky zrna, tedy i klíčky, slupkami a semennými obaly. Proti zrnu, ze kterého byly získány, mají vyšší obsah dusíkatých a minerálních látek. Zvláště obsah fosforu je vysoký, na který je potřeba při sestavování krmné dávky dávat pozor, ale nelze ho úplně vyřadit, jelikož je nezbytným stavebním kamenem, stejně jako kalcium.
Vyšší množství otrub v krmivu má za následek minerální disbalanci, a také negativní vliv na bakterie fermentující vlákninu v trávicím traktu. Tímto krmným komponentem prosím krmte opatrně a s rozvahou.

Z otrub a řízků vznikne po zalití kaše.
Kůň by měl ovšem žrát spíše zrno než kaši, kvůli slinění. Když KD zhltá za chviličku, koleduje si o problém.
Ještě se může zrno mačkat, v rámci úspory(lepší využití) nebo stáří koně.

Ale nic to nemění na tom, že jezdecký kůň nemůže fungovat na KD složené z řepných řízků a šrotu či plevách, ať už jakéhokoliv druhu.

Chybka je v tom, že překladač mi ze slovenštiny do češtiny přeložil omelky jako omelky

"Ale nic to nemění na tom, že jezdecký kůň nemůže fungovat na KD složené z řepných řízků a šrotu či plevách, ať už jakéhokoliv druhu."

Sisi, s prominutím blbost. Jezdecký kůň může fungovat klidně jen na objemovém krmivu, úplně bez jádra. Samozřejmě, že ne úplně každý.

13.12.2015 16:10
sisi58

XXX.XXX.218.3

Terven napsal(a):
"Ale nic to nemění na tom, že jezdecký kůň nemůže fungovat na KD složené z řepných řízků a šrotu či plevách, ať už jakéhokoliv druhu."

Sisi, s prominutím blbost. Jezdecký kůň může fungovat klidně jen na objemovém krmivu, úplně bez jádra. Samozřejmě, že ne úplně každý.

Ano, kůň může fungovat na seně a vodě.
Ale kombinace jen šrotu a řepných řízku je blbost.

13.12.2015 16:15
Terven

XXX.XXX.110.147

sisi58 napsal(a):
Ano, kůň může fungovat na seně a vodě.
Ale kombinace jen šrotu a řepných řízku je blbost.

Proč?

13.12.2015 17:40
sisi58

XXX.XXX.218.3

Něco málo, co jsem stihla za tu chvíli najít.
https://www.ifauna.cz/kone/diskuse/detail/2971795/krmeni-repnymi-rizky
http://www.konicci.cz/kone-poradna/kone-kategorie/veterina/vyziva/108304/

UPOZORNĚNÍ pro koně:
Ječmen je hůře stravitelnější než oves a u některých koní může způsobovat koliku. Množství by nemělo překročit denní dávku 3 kg. Dlouhodobé vysoké denní dávky můžou způsobit schvácení kopyt a vytvoření poruchy trávicího traktu (vředy, acidita, atd.)
U koní, které stojí celý den v boxe a nepracují, pečlivě dávkujte množství ječmene. Optimálně jej nepodávejte vůbec a vedle sena zvolte vhodnější alternativu doplnění živin.


Úprava a dávkování:

Ječný šrot je nutno pečlivě a krátkodobě skladovat, jelikož ztrácí obsah vitamínu E, a dochází k rozkladu tuku - žluknutí. U velmi prašného šrotu (mouky) je vhodné přimíchání slunečnicového oleje, případně trochu vody.

13.12.2015 18:46
koně

XXX.XXX.205.252

Zadavatelka má nějaké omelky, možná ječné.Prozatím 5kilo.Hodlá je rekre kobyle zkusit, jakožto zimní příkrm.Kobyla je pořád venku a zatím žrala jen seno.
Nevidím jediný důvod, proč by tato kobyla nemohla žrát ječné omelky, pokud po nich nebude třeba otékat a zároveň ve druhé dávce cukrovarské řízky.
Pravděpodobně to nebude dostávat po Xkilech denně a po celý zbytek života!

14.12.2015 11:33
katkaa1

XXX.XXX.187.26

sisi58 napsal(a):
Něco málo, co jsem stihla za tu chvíli najít.
https://www.ifauna.cz/kone/diskuse/detail/2971795/krmeni-repnymi-rizky
http://www.konicci.cz/kone-poradna/kone-kategorie/veterina/vyziva/108304/

UPOZORNĚNÍ pro koně:
Ječmen je hůře stravitelnější než oves a u některých koní může způsobovat koliku. Množství by nemělo překročit denní dávku 3 kg. Dlouhodobé vysoké denní dávky můžou způsobit schvácení kopyt a vytvoření poruchy trávicího traktu (vředy, acidita, atd.)
U koní, které stojí celý den v boxe a nepracují, pečlivě dávkujte množství ječmene. Optimálně jej nepodávejte vůbec a vedle sena zvolte vhodnější alternativu doplnění živin.


Úprava a dávkování:

Ječný šrot je nutno pečlivě a krátkodobě skladovat, jelikož ztrácí obsah vitamínu E, a dochází k rozkladu tuku - žluknutí. U velmi prašného šrotu (mouky) je vhodné přimíchání slunečnicového oleje, případně trochu vody.

Vieš koľko je to 3kg? To je mega dávka :)

Vyvolávaš tu celkom zbytočnú paniku, jačmeň sa koňom kŕmi úplne bežne a to, že nebudem koňa ktorý stojí celý deň v boxe ládovať kilami jadra (akýmkoľvek) je asi normálne..

Neviem či omelky = otruby ? ale v malom množstve do 0,5 kg sa určite môže skrmovať jedno aj druhé, určite to ale nebude najvýživnejšie kmivo, no zadávateľka nikde nepísala že potrebuje aby kôň pribral

14.12.2015 15:29
sisi58

XXX.XXX.218.3

katkaa1 napsal(a):
Vieš koľko je to 3kg? To je mega dávka :)

Vyvolávaš tu celkom zbytočnú paniku, jačmeň sa koňom kŕmi úplne bežne a to, že nebudem koňa ktorý stojí celý deň v boxe ládovať kilami jadra (akýmkoľvek) je asi normálne..

Neviem či omelky = otruby ? ale v malom množstve do 0,5 kg sa určite môže skrmovať jedno aj druhé, určite to ale nebude najvýživnejšie kmivo, no zadávateľka nikde nepísala že potrebuje aby kôň pribral

Od UPOZORNĚNÍ je to opsané z nabídky e.schopu.
Pohledám toho prodejce a vložím celý odkaz.
Takto šroubovitě se já nevyjadřuji

Já mám velkou kobylu a dostává dva litry KD, z toho obiloviny polovina a mačkané.

14.12.2015 18:37
katkaa1

XXX.XXX.91.43

sisi58 napsal(a):
Od UPOZORNĚNÍ je to opsané z nabídky e.schopu.
Pohledám toho prodejce a vložím celý odkaz.
Takto šroubovitě se já nevyjadřuji

Já mám velkou kobylu a dostává dva litry KD, z toho obiloviny polovina a mačkané.

Ale ty si najprv napísala, že skrmovanie rezkov + šrotu je blbosť a keď sa ťa Terven opýtala prečo tak si sem napísala to varovanie ohľadne jačmeňa ktoré:
1) nemá nič spoločné s témou, lebo na jačmeň vo forme šrotu sa zadávateľka nepýtala
2) keď je to takto vytrhnuté z kontextu tak to vyznieva ako keby sa jačmeň radšej kŕmiť ani nemal

Ja som napísala, že jačmeň sa koňom bežne skrmuje a na to, aby niekto prekročil 3 kg denne čo je maximálna denná dávka by toho musel kŕmiť naozaj veľa.

Stále však neviem čo to tie "omelky" vlastne sú :).

14.12.2015 18:49
Grandina

XXX.XXX.2.30

katkaa1 napsal(a):
Ale ty si najprv napísala, že skrmovanie rezkov + šrotu je blbosť a keď sa ťa Terven opýtala prečo tak si sem napísala to varovanie ohľadne jačmeňa ktoré:
1) nemá nič spoločné s témou, lebo na jačmeň vo forme šrotu sa zadávateľka nepýtala
2) keď je to takto vytrhnuté z kontextu tak to vyznieva ako keby sa jačmeň radšej kŕmiť ani nemal

Ja som napísala, že jačmeň sa koňom bežne skrmuje a na to, aby niekto prekročil 3 kg denne čo je maximálna denná dávka by toho musel kŕmiť naozaj veľa.

Stále však neviem čo to tie "omelky" vlastne sú :).

Otruby vznikají omelením (omletím) obalu zrna od mouky... :).

14.12.2015 18:52
sisi58

XXX.XXX.218.3

To bude nejspíš něco tajemného
Když ani Slovenky nevědí, co to je.

S tím ječmenem jsem to totálně zvorala.
Plevy nechám bokem, ale dopletla jsem šrot a otruby dohromady a ještě jsem s tím zatřepala
Pokusila jsem se to nějak srovnat a ujednotit a vyšlo mi z toho toto:

Mám obilí a chci s ním něco udělat.
Takže první budou plevy, pak otruby, pak může být šrot, obilí mačkané a celé.
Je to tak OK?

14.12.2015 19:33
sisi58

XXX.XXX.218.3

14.12.2015 20:11
Grandina

XXX.XXX.2.30

sisi58 napsal(a):
To bude nejspíš něco tajemného
Když ani Slovenky nevědí, co to je.

S tím ječmenem jsem to totálně zvorala.
Plevy nechám bokem, ale dopletla jsem šrot a otruby dohromady a ještě jsem s tím zatřepala
Pokusila jsem se to nějak srovnat a ujednotit a vyšlo mi z toho toto:

Mám obilí a chci s ním něco udělat.
Takže první budou plevy, pak otruby, pak může být šrot, obilí mačkané a celé.
Je to tak OK?

Není :D
První jsou plevy...pak může být šrot, obilí celé, obilí mačkané a nebo otruby a mouka...
Plevy jsou takové ty slupky...jdou oloupat normálně rukou...
Zůstane ti zrno..to můžeš buď pošrotovat, nebo pomačkat..ale šrotuješ ho celé...hnědé, nebo žluté zrníčko s bílým vnitřkem.
No a nebo to hnědé můžeš omlít a to jsou otruby...a zůstane ti jen ten bílý vnitřek a to je mouka..

14.12.2015 20:33
sisi58

XXX.XXX.218.3

Jdu si hodit mašli

14.12.2015 21:05
Grandina

XXX.XXX.2.30

sisi58 napsal(a):
Jdu si hodit mašli

:D néé...to nepomáhá :D Ale fakt je to tak jak říkám... :).

14.12.2015 21:12
sisi58

XXX.XXX.218.3

Jasně, že to nepomáhá
a věřím už úplně všemu Asi to tak fakt bude.
Nechám to přes noc uležet, ono se mi to snad nějak v té hlavě porovná.
Nejsem úplně blbá, ale dnes nemám svůj den

Přidejte reakci

Přidat smajlík