Přátelé, velmi žádám Vás, kteří toto někdy řešili nebo mají o tomto tématu informace.
Nedávno jsem se dočetla o rozdělení oblastí do tříd, podle kterých se určuje, co se v dané lokalitě může chovat. Od třídy 1, kde se nesmí chovat žadné hospodářské zvíře až třídu 4-5, kde se smí chovat prakticky cokoli... my jsme třeba oblast dvě co jsem našla v územním plánu a přitom tu je stáj a to samé je v praze či ve větších městech. Co to tedy znamená ? Musí na to být nějaké speciální povolení nebo jak to funguje ? Stáj tu být může a já bych si na pozemku nemohla chovat koně nebo krávu ?Nedaří se mi to ani vyhledat asi zadávám špatné slova..poradí mi někdo nebo dokonce vysvětlí ? Děkuji Denisa.
Nejsem odborník (ale poté, co musím jednat se SÚ malilinko o tématu vím) chovat koně lze, pokud se na tom místě chovali už před změnou ÚP která toto změnila (zakázala). Obvykle je ve všeobecně obytných zónách povolen pouze chov drobného hospodářského zvířectva. Na SÚ by vám měli dát k nahlédnutí všechny doklady a regulativy.
Já teď řeším podobný problém, ale z úplně opačné strany - máme pozemek mimo zastavěnou oblast a podle ÚP se na ní provozovat pouze zemědělská činnost- my na ní chceme chovat drobné hospodářské zvířectvo (nějaké slepice a 2 kozy, které nám teď okupují naší zahradu u RD), ale podle názoru paní ze SÚ pozemek nesmíme ohradit, neboť bychom tím znemožnili zemědělské využití půdy... (o nějakém přístřešku pro kozy nebo kurníku ani nemluvě) - zjistila jsem, potřebujeme asi 150 razítek počínajíc vyjádřením od ochránců přírody zda slepice a kozy nezhuntují životní prostředí a a konče ochranou ZPF (zde se zase musí potvrdit zda neznehodnotí zemědělskou půdu) - připadá mi, že rušení obřích lánů řepky a kukuřice na zemědělské půdě je pro úředníky naprosto nestravitelná představa (natož aby si někdo chtěl sám hospodařit na svém 1 hektárku)...
Anna 144

XXX.XXX.150.59
Dobrý den,