Andelp
napsal(a):
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat za čím tahat přívěs na 2 koně?
Přemýšlím nad Octavii scout 4x4.
Děkuji za názory.
Zjistěte si jakou hmotnost můžete tahat. Musíte si uvědomit, že hmotnost káry + koní je 2 tuny.
já bych volil nějaký pic-up ( vw amarok, ford ranger) nebo mikrobus ( renault trafic, ford transit ) Octavie je podle mne moc lehká.
Tak především záleží, jak často budete tahat. Jestli jednou-dvakrát do roka, tak to asi stačí. Jestli pravidelně, tak to buď koupíte něco pořádného (ideální je terénní vozidlo, nebo dodávka), nebo se Vám oktávka odvděčí neuvěřitelnými náklady na servis.
Jo a pokud automat, tak jedině klasický měničový, rozhodně ne dvojspojku (jako je právě v oktávkách).
Ono spousta lidí si neuvědomuje, že to auto musí vlek nejen utáhnout, ale i zastavit, v případě potřeby i velmi rychle.Vlek s mýma mazlama má téměř tři tuny a octavii by při brzdění asi pěknej kus popotlačili. Viděla jsem octavii táhnout jednou (ne moje koně) a docela jsem trnula hrůzou. Jinak máme VW Touareg a je výborný.
Kodiaq je stále jen přerostlý osobák. Na běžné tahání to nebude - už kvůli té dvojspojce, kterou to samozřejmě má...
Nakonec dojdete k tomu, že je lepší mít menší auto na denní ježdění a velké (klidně staré, ideálně rámovou 4x4) na tahání - za mne Pajero, Navarra, Discovery, Terrano...
jbb
napsal(a):
Kodiaq je stále jen přerostlý osobák. Na běžné tahání to nebude - už kvůli té dvojspojce, kterou to samozřejmě má...
Nakonec dojdete k tomu, že je lepší mít menší auto na denní ježdění a velké (klidně staré, ideálně rámovou 4x4) na tahání - za mne Pajero, Navarra, Discovery, Terrano...
To máte pravdu, ale musíte platit pojistku na dvě auta, Kodiak je 4x4 a při 10 jízdách ročně mu to neublíží. Navíc držet starý tereňák kvůli 10ti jízdám za rok? Staré levné auto stojí víc v servise než jezdí. Mám zkušenost, že je nejlepší auto po 5 letech prodat a koupit nové. Já mám VW Amarok, sice netahám koně, ale psy a nenechám na něj dopustit. Ale jsem smířený s tím, že jezdím s náklaďákem.
Tak Amarok je ale úplně jiná liga ;-) S tím Kodiaqa na platformě MQB opravdu srovnávat nelze.
Tahali jsme pět let Santa Fe - cca 20x ročně. A následně se měnilo leccos - setrvačník, zadní (!) brzdy, atd...
Dvě auta jsou k domu stejně potřeba a to velké se nakonec hodí i tak nějak do hospodářství.
Co se týká věku - běžné provozujeme auta patnáctiletá a stojí to na servis a provoz rozhodně méně než koupit nové za milion.
Pokud budete mít přívěs na dvě tuny, tak nejlépe aby auto vážilo stejně. Opravdu. Když vidím, jak lidi tahají za octávkou tak jsem z toho na prášky. Nedávno jsem si nechala vést kobylu, vezla jsem jí na velkou vzdálenost a sama jsem si netroufla. A chtěla jet ještě kámoška s kobylou a já nechci tahat cizí koně. Kámoška zařídila přívěs. Příjel přepravce s passatem a já málem upadla. Když jsem viděla, že do kopečka to auto sotva jede a byl to opravdu mírný kopeček, trnula jsem hrůzou, co jsem to provedla. Ačkoliv prý to auto má v TP že smí tahat dvě tuny. No možná má, ale rozhodně na to není stavěný, stejně jako octávky a kodaigové a podobně. Jsou to auta na oko velká, ale lehká. Máme doma Alteu 4 XL a maximálka na tahání je 1 300 Kg. A též je to auto poměrně veliký.
Upřímně a po vlastní zkušenosti co dokáže udělat kůň s vlekem, když si usmyslí, že tam "prostě nebude"(a to se může stát i u koně, co jezdí rád), NIKDY bych netahala ničím, než Pajerem a nebo jemu podobným.Kdybychom měli auto, které sice utáhne technicky, vozík s koňmi, ale je lehké, tak jsme se kutáleli po dálnici.V druhém případě, nás míjel na dálnici z Drážďan (a ta je extra z kopce) kamion, který jel jak dobytek(možná jinak nemohl, protože mu to už asi moc nebrzdilo) a neumíte si představit, jak to s námi smýklo směrem ke svodidlům a znova musím opakovat, že mít lehké auto tak jsme měli peška.Pro bezpečnost svojí a koní, prostě za "malé " auto, vlek nepatří i kdyby ho 100x utáhlo.
Stará auta, dobrá auta Pokud máte koně a nějaké menší hospodářství, pick-up je ideální. My máme Toyotu Hilux r.v.1996 a naprostá spokojenost. Pět se nás do kabiny vejde a dozadu naložím v případě potřeby kozy, či další lidi - pokud je třeba. Jinak ještě 2x Subaru a máme klid. Doporučil bych ještě Mitshubishi L200, již zmíněnou Navaru, nebo ještě Terrano. Ono novější osobák je stále jen osobák i když má 4x4. Jak najedete třeba jen na mokrou trávu, je to konečná - kór s vlekem. Pokud budete mít zájem, napište zprávu, rád poradím
Uživatel s deaktivovaným účtem

Toyota Hilux, ideální auto na tahání.
Uživatel s deaktivovaným účtem

jahodapavel
napsal(a):
problém je, že jste cenově někde jinde. A každý nechce po městě jezdit s náklaďákem, a parkování s tak dlouhým autem v přeplněných městech je kapitola sama pro sebe.
Na cenu se tady nikdo neptal, je zde dotaz na auto. A když s tímhle autem dokážu zaparkovat, couvat atd já, tak si myslím, že by to zvládl každý :) jen je to o zvyku
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Na cenu se tady nikdo neptal, je zde dotaz na auto. A když s tímhle autem dokážu zaparkovat, couvat atd já, tak si myslím, že by to zvládl každý :) jen je to o zvyku
no vidíte. Já jsem si musel pořídit o 1m kratší auto abych se ve městě vůbec někam vešel.
Uživatel s deaktivovaným účtem

jahodapavel
napsal(a):
no vidíte. Já jsem si musel pořídit o 1m kratší auto abych se ve městě vůbec někam vešel.
My to auto používáme pouze na přepravu. Do města se s ním nejezdi. Ale máte pravdu, to auto je hodně velké.
ja taham konak audi a6. je to pomerne tezke auto pred dve tuny. a tu moji plnasku a jednokonku zvladame naprosto bez problemu. tez mam automat a neni to problem ba naopak aobcas jsem za to rada ;)
octavka je malo sice to utahne ale je to des. obcas to taky vidim a prijde mi ze ty lidi nemaji moc rozum. kdyz za to daj 2konak a nalozi do toho dalsi tunu. pokud nechcete uplne nove auto volila bych nejake lepsi suv napr bmw x mela jsem taky petku starsi a tahani bylo taky fajn. koupite dneska starsi model pomerne levne. jako zenska musim rict ze ten nadhled mi delal velmi dobre. sedite vis i ve meste se s tim vejdete. zalezi taky asi na tom co vlastne budete tahat. jestli kone na zavody, kone do lesa atd... kdyz jsem zacinala koupila jsme patrola. je pravda ze tam i kdybych zapralahla tech vleku pet ani to nebylo citit jenze s tim uz se mi nejezdilo do mesta nejlepe.
Tahali jsme audi A6 - naprosto v pohodě, auto cca pět let bezúdržbové a pak se sesypalo celé. :-D
Pak jsme mysleli že budeme tahat hyundai tusconem, ale to mohlo mít na kouli max 1600 kg, ačkoliv prakticky stejná kia sportage má 2000.
Tak se koupil chevrolet trailblazer. Tahá dobře, žere ještě líp :-D a v servisu si taky pobyl dlouho.
V mezičase nás tahal kamarádky taťka fiatem scudo, tedy dodávkou. S oběma koňma ale měla dodávka problém do prudších kopců, ačkoliv výkon měla dobrý, tak měla sama o sobě problém se svou vahou.
A kdybych si mohla vybrat já, tak chci Hilux, ale to bych se asi musela narodit bohatým rodičům :-D.
Mno, kdybychom byli opravdu bohatí, tak se jistě nebudeme zahazovat Hiluxem... Pokud tažné auto, tak jistě Dodge RAM 2500 (co na tom, že to B nestačí a je v EU třeba C...), ideálně nikoliv s přívěsem, ale s gooseneck trailerem... (tedy malý návěs). A pokud samostatné auto, tak buď Theaulta Proteo, nebo rovnou nějaký kamión ;-)
Leč, bohati nejsme asi nikdo a a vždy je to otázka kompromisů. Ovšem sluší se podotknout, že průnik množin "úsporné auto na denní dojíždění do práce, najedu 30 tisíc ročně" a "auto 4x4 s dostatečnou rezevou na tahání, tedy s alespoň 3 či lépe 3,5t na háku" je jednoduše řečeno - prázdný. Buď budete mít jedno, nebo druhé. No, a nebo budete mít na každou z těch věcí jiné auto, což už jsem doporučoval výše.
Ostatně, čerstvá zkušenost ze soboty - teréňák 2,7 celková hmotnost,3,5t přípustná hmotnost přívěsu, za ním pouze dvoukoňák s aktuální hmotností 1700kg a při sjíždění zledovatělé cesty jsem docela cvakal zadkem drát - a jak jsem byl vděčný za redukční převodovku, kdy jsem celý prudký kopec jel na "malou dvojku" pod plynem a brzdy se ani nedotkl...
jbb
napsal(a):
Mno, kdybychom byli opravdu bohatí, tak se jistě nebudeme zahazovat Hiluxem... Pokud tažné auto, tak jistě Dodge RAM 2500 (co na tom, že to B nestačí a je v EU třeba C...), ideálně nikoliv s přívěsem, ale s gooseneck trailerem... (tedy malý návěs). A pokud samostatné auto, tak buď Theaulta Proteo, nebo rovnou nějaký kamión ;-)
Leč, bohati nejsme asi nikdo a a vždy je to otázka kompromisů. Ovšem sluší se podotknout, že průnik množin "úsporné auto na denní dojíždění do práce, najedu 30 tisíc ročně" a "auto 4x4 s dostatečnou rezevou na tahání, tedy s alespoň 3 či lépe 3,5t na háku" je jednoduše řečeno - prázdný. Buď budete mít jedno, nebo druhé. No, a nebo budete mít na každou z těch věcí jiné auto, což už jsem doporučoval výše.
Ostatně, čerstvá zkušenost ze soboty - teréňák 2,7 celková hmotnost,3,5t přípustná hmotnost přívěsu, za ním pouze dvoukoňák s aktuální hmotností 1700kg a při sjíždění zledovatělé cesty jsem docela cvakal zadkem drát - a jak jsem byl vděčný za redukční převodovku, kdy jsem celý prudký kopec jel na "malou dvojku" pod plynem a brzdy se ani nedotkl...
Mno...RAM dobrej, ale co umí LUXOVÁ v terénu, to RAM nezvládne, je na to moc velkej a neohrabanej. Samozřejmě záleží na využití. Na tahání hengru s koňma po silnici, oobčas zaparkovat na louce, bude jistě lepší Tady u nás v horách by zase byl na nic. Když budete mít cestu do Krkonoš, svezu vás a už nikdy nenapíšete něco o "zahazování" s Hiluxem
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vloni jsem potřebovala odvézt z DE koníka (cca 400 kg) v přívěsu (1 tuna). Na poslední chvíli mi vybouchlo půjčení většího auta, a jelikož už nebyl čas, jela jsem nakonec svým - Saab 9-3 Aero (132 kW), na kouli to má v papírech 1700 kg. Byla jsem více než mile překvapena, jak to bylo ok, auto se ani nehlo a to ani když si koník přešlapoval, v zatáčkách apod. Velký výkon auta se taky hodil a 1400 km jsme dali s konečnou spotřebou cca 10 l nafty na 100 km. Takže nakonec super. Nicméně dva koně bych za tím netáhla ani omylem (nehledě na to, že kdyby mě zastavili policajti, bylo by to drahý).
kuba_74
napsal(a):
Mno...RAM dobrej, ale co umí LUXOVÁ v terénu, to RAM nezvládne, je na to moc velkej a neohrabanej. Samozřejmě záleží na využití. Na tahání hengru s koňma po silnici, oobčas zaparkovat na louce, bude jistě lepší Tady u nás v horách by zase byl na nic. Když budete mít cestu do Krkonoš, svezu vás a už nikdy nenapíšete něco o "zahazování" s Hiluxem
Tak já psal že na každou činnost je vhodné auto - když bych chtěl pořádat převrat v libovolné africké zemičce, tak na to je Hilux (ovšem s povinnou výbavou kulometu na korbě) naprostá jednička a nutnost (existuje dokonce terminus technicus tohodle vozidla - říká se mu "technical").
Když už bych Toyotu, tak na to tahání spíše Tundru, ta už se RAMu 1500 rovná (ale RAMu 2500 vůbec ne...)
A když už jsme tu u chválení vlastních vozidel, tak já si vždycky říkám, že tohle nikdy (natož s koňma!) předvádět nehodlám, ale snad je na to to auto opravdu dělané...
https://www.youtube.com/watch?v=pR9rVALw5ck.
Uživatel s deaktivovaným účtem

jbb
napsal(a):
Tak já psal že na každou činnost je vhodné auto - když bych chtěl pořádat převrat v libovolné africké zemičce, tak na to je Hilux (ovšem s povinnou výbavou kulometu na korbě) naprostá jednička a nutnost (existuje dokonce terminus technicus tohodle vozidla - říká se mu "technical").
Když už bych Toyotu, tak na to tahání spíše Tundru, ta už se RAMu 1500 rovná (ale RAMu 2500 vůbec ne...)
A když už jsme tu u chválení vlastních vozidel, tak já si vždycky říkám, že tohle nikdy (natož s koňma!) předvádět nehodlám, ale snad je na to to auto opravdu dělané...
https://www.youtube.com/watch?v=pR9rVALw5ck.
Já si vždycky vzpomenu na legendární díl Top Gearu, kde se pokoušeli Hiluxe zničit - nechali ho spadnout z jeřábu, shořet, vykoupali v moři a to auto pořád jezdilo
My máme tedy Nissana Pathfinder a spokojenost, auto s korbou by jsme tolik nevyužily (Hilux nebo Navara – což to stejný jak pathfinder, ale s korbou). Menší auta tím trpí, ono to tahní člověk nakonec využije často i jinak než na koníky, je potřeba dovést něco na baráak atd.
Se Santa Fé stejníá zkušenost, jak píšou výše (měla ho paní ve stáji) a to auto je prostě příliš malé na tahání dvou koní a nemusí to být extra čast, to stejné Suzuky Grand Vitara, taky to auto nezvládalo dobře a trpělo i občasným taháním.
Octávka ani superb vhodné nejsou, jsou to prostě lehká auta i když vozík utáhnou.
Tak že aby to málo žralo a dobře se tím jezdilo do práce a zároveň to bezpečně tahalo koně, to opravdu moc nefunguje. Buď to bude více žrát, nebo to nebude bezpečné na tahání bohužel.
Jinak smozřejmě je super i landcruiser, ale ten je cenově taky dražší a to nepíšu teda o nových autech, to je prostě někde jinde.
Pokud toužíte po škodovce, tak jedině Kodiaq, v tom větším objemu a výkonu 4×4, ale pořád to auto bude lehčí, než vozík naložený dvěma koňmi.
Nedá mi to se nepřidat :) Předem píšu, že se jednalo o tahání vleku na 1,5 koně max. hm.1300 a 1500 kg v běžných podmínkách (ne led, extra vichr atd.) A tahali jsme octavií (ano papírově vše v pořádku) a to dokonce jen dvoukolovou a víte co? Ono to stačí na takový malý vozík a normálního koně. Najezdili jsme tisíce km po závodech v ČR. Pocitově to bylo i výkonnější než když jsme tahali dva koně s čtyřkolovým tiguanem 1,4. Neříkám, že je to ideál, ale lze to a není to seberažda, jak tu někteří prezentují.
Ale pro tahání dvou koní a předpokládám ježdění po závodech a výletech bych volila dodávku. Když se podíváte na vytrvalostní závody, tak většina aut jsou dodávky, protože za "málo" peněz hodně muziky.
Já jsem kdysi viděla na závodech fabii, s vlekem, a v něm dva koně. Nevím, jak daleko jeli, možná jen někde okolo, ale nepochopila jsem, jak to někoho může vůbec napadnout. Jinak my taháme s X-trailem, a dřív s Transportérem, ta dodávka mi přišla taková lepší, většinou jsem ani nepoznala, že mám něco za sebou.
Dobrý den, nemůžu nereagovat na tento příspěvek. Tahám koně 20 let. Doma i za hranice, nikdy jsem neměl nové auto, Jen ojeté, převážně dodávky a terenní. Ale nezapomínejme na fatka, které si mnoho lidí nepřipouští. Vlek samotný neodpovídá často vlastní váhou údaji v TP. Prodejci vám aby jste si vlek zakoupili klidně napíšou na dvoutunu šestnácet a podobně. Dále auto samotné, tím jak je postiženo korozí, tažné schopnosti se snižují. Souprava jako taková pak neodpovídá. Vídám často na závodech lidi, kteří tvrdí, že osobákem táhnou 1600 s dvěma koňmi a mají koně 2 x 650 kg a vlek coje jasně 950 prázdný. Ono když pak máte na zaprášené vozovce přibrzdit jen když přeběhně zajíc nebo srna, nechci mluvit když jsou někde děti, nebo jede kolo, prostě to nejde a jste v háji. Je letité pravidlo, že auto by mělo být 1/1 k nákladu, lépe ještě těžší. Mám Bockmann s výbavou, okopové gumy, tlumiče, gumové opěrky a má 1150 kg prázdný. Dva koně 650 x 2 = 1300 kg. Celkem 2450 kg. tahám Terracanem co má 2800 kg na hák. Při odpočtu z důvodu koroze rámu se snad do rozumné tolerance vejdu. Jezdím 500 km do zahraničí a dojedu kamkoli. Ale ten, kdo obhajuje shora uvedené příspěvky, že stačí malé auto a v pohodě, nemá naprosto žádné pojetí, co vás na silnici může potkat za překvapení. A ne policejní kotrolola která by takovému řidiči měla roztrhat řidičský průkaz, ale překvapení, kdy se může stát tragedie. Ano, je pak vcelku nepříjemné autem co má spotřebu 11.5 l jezdit do práce. Ale je to naše volba. Nikdo nás nenutí koně mít. Děláme to proto, protože sami chceme. Tak všichni přemýšlejme hlavou a nehledejme výmluvy které se vměstnají do našich mantinelů nejvýhodnějšího řešení dané situace.