Zdravím, už jsem z toho přemýšlení zoufalá, tak by mě zajímal názor někoho nezúčastněného.
Jsem jezdec samouk, jezdím prostě tak, abych koni co nejméně překážela. Před více než osmi lety jsem si pořídila 2,5-letou kobylu CS. Sama jsem si ji obsedla (vím, že to nebylo rozumné, ale stalo se). Celý život má kobyla volný režim, v zimě nejezdím vůbec, jinak max.3x týdně, ale většinou tak 1X za 2 nebo 3 týdny. Kobyla je ustájená pastevně, takže jí to zcela vyhovuje. A teď kde je kámen úrazu. Jezdím v podstatě pořád na volné otěži, občas i na bezudidlovce. V kroku a klusu problém není, to na ní mohli jet i naprostí laici, ale při cvalu ráda začne zničehonic vyhazovat, ne že si jednou hodí prdelí, ale chce mě sundat. Často takto reaguje při leknutí. Přitom dává pozor, aby na mě nešlápla a neuteče nikam. Už jsem ji měla i na "převýchově" u někoho zkušeného, po zbytek jezdecké sezony bylo vše OK, ale na jaře to začalo zase. Letos se to bohužel vystupňovalo tak, že mi začala vyhazovat i z kroku a ze zastavení. A já už se začínám bát na ni sedat, mám stažené půlky, co zase vyvede. A tak jsem začala uvažovat, že ji prodám a koupím něco spolehlivého. A nemůžu se rozhodnout, jestli prodat nebo ne. Na jednu stranu ji mám ráda a ušly jsem spolu hezký kus cesty, mám strach, aby neskončila ve špatných rukou, na druhou stranu bylo fajn jít jezdit beze strachu, co zase vyvede. Přitom je to kobyla značka ideál nádherná, pošetřená, zdravá, dobrá kopyta, nikdy neměla ani větší škrábanec. Momentálně se mi naskytla koupě klisny A1/1, která dle majitele mým požadavkům vyhovuje. Co byste poradili vy? Srdce nebo rozum?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co si sehnat někoho zkušeného na ježdění- pronájem/částečný pronájem v současném ustájení ať máte kobylu na očích, možností je mraky, včetně začít aktivněji jezdit a dát kobyle nějaký řád , já bych se jí asi vzdát moc nechtěla, ale nikdy neříkej nikdy...