Prasklé chodidlo koně

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2018 13:12

Doufala jsem, že najdu něco v historii nebo jinde na netu, ale nenašla jsem.

Mám krátce (2m) koníka. Přišel s přerostlými na předek okovanými kopyty. Bohužel se to zrovna nesešlo s termínem mého kováře a bylo potřeba rychle překovat, tak to dělal kovář jiný. Můj je hodně zaneprázdněný, takže se mu mezi termíny nevejdeme...

Těžko říct, z jakého důvodu poškození vzniká - nejsem odborník - zda prostě jen kopyto není zdravé z důvodů špatného výživového stavu koně (už se spravil, ale přišel ve špatném stavu), nebo je (bylo) špatně nakuté (ale to se mi nezdá), nebo prostě kvůli náročnému tvrdému terénu, který tu máme a hlavně suchu. Může to být kombinace něčeho z toho nebo i všeho najednou.

Koni se na předních, okovaných, kopytech začala tvořit prasklina v chodidle. Jakoby pokračovala střelka k přední kulaté části kopyta. Prasklina na jednom místě dokonce odchlipuje svrchní část chodidla. Kůň na to zatím nijak negativně nereaguje, nekulhá, atp., každopádně se snažím chodit co nejvíc po neostrém (říct, že se snažíme chodit po měkkém, je nesmysl, vzhledem k tomu, že u nás nepršelo již několik měsíců, ani ve výběhu není měkko. Nikde ).
Teď co s tím? Můj kovář mi přijede až za měsíc v řádném termínu. Je to opravdu šikovný kovář, jede spíš bosonožství než nutně vše nakovávat. Spolupracujeme již x let a všechna kopyta dokázal dát dokupy. Ale už teď se bojím, že začínají být ta kopyta bolavá, nebo na to aspirují a bojím se, aby se do té doby nerozsypala úplně. Aby se něco nepoškodilo a kůň nebyl bolavý dlouhou dobu.
Jediné, co jsem mohla, že jsem začala dávat náboje a koně stáhla z kamenitějšího výběhu do "hladkého". Ale zem je jak beton všude, tak s tím fakt nic víc nenadělám.