nebo k prdu a slečna obhajuje neobhajitelné? Nemohu posoudit, mí koně neměli nikdy nic jiného,než obyč. stíhlo.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254
Hlavně v tom nevidím ten zmírněny pákový efekt, který slečna tak prosazuje. Já vcelku ani nechápu dvakrát lomeného sněhuláka... Ale také nejsem odborník.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254
Inspektor Pišišvor
napsal(a):
Dle mého názoru má v tomto provedení úplně stejnou funkci jako třeba oliva nebo déčko - prostě obyčejné stihlo, kterému se neprotáčí kroužky
Ale kroužky se přece takto protáčí. A za mne vrchní kroužek, který slouží k upevnění lícnice se vždy zadrhne, takze udidlo bude sice stále v jedné pozici, kdy se budou kroužky protáčet v udidle a v lícnicich, ale otěže mají "dlouhý chod".
Sněhulák není páka a ani nemá pákový efekt, to by se musel používat s řetízkem. Sněhulák je udidlo typu gag, tzn. když se zatáhne, nátylník a udítko působí proti sobě, vpodstatě to sevře koni hlavu do kleští. Na rozdíl od pravého gagu je sněhulák omezený protočením kroužku, jenže takhle jak je to zapnuté na fotce, tedy lícnice do uditkoveho kroužku, se ztrácí efekt gagu a o páce už vůbec nemůže být řeč.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ale kroužky se přece takto protáčí. A za mne vrchní kroužek, který slouží k upevnění lícnice se vždy zadrhne, takze udidlo bude sice stále v jedné pozici, kdy se budou kroužky protáčet v udidle a v lícnicich, ale otěže mají "dlouhý chod".
pokud má koně na otěži, tak protáčení brání ten horní kroužek, ne?
… a pokud jezdí na zahozených kšandách, tak je zase jedno, jestli se protáčí
V tomhle zapnutí bych měla velkou obavu,že koni odřu nebo skřípnu okolí nozder.
Jak jezdec povolí otěž ,kroužek,ve kterém má být lícnice ,pojede nahoru.Jak jezdec zatáhne,pojede k nozdrám,proč to?
Kdyby měl jezdec v úmyslu zmenšit pákový efekt ,tak by stačilo správně zapnout lícnici.
A poté otěž do největšího kroužku ,ne? To je pak působení,podobné Baucheru .
Nechápu ,k čemu by tohle bylo dobré