Dobrý den,
chci se zeptat někoho zkušenějšího ohledně výběru sedla.
Kupujeme koně a já si chci výbavu koupit sama, jelikož jsem student, mám samozřejmě velmi omezený rozpočet a pořizuji z toho, co mám našetřeno. Představuju si sedlo okolo 5 tisíc v hnědé barvě. Našla jsem 2. Jedno úplně nové a jedno staré, ale podle mě krásné a v dobrém stavu. CHci se s vámi poradit, které je lepší. Také by mi udělalo radost, kdyby měl někdo z vás tip na nějakou fajn skočku okolo těch 5 tisíc. Mnohokrát děkuji za radu a přeji krásný den!
Zde přikládám odkazy:
https://aurashop.cz/anglie/pro-kone/sedla/skokova-a-vsestranna-sedla/kozene-skokove-sedlo-hkm-serena-14753.html
https://zvirata.bazos.cz/inzerat/99798514/Hnede-skokove-sedlo.php
Jestli můžu poradit, nejdřív kupte koně a potom řešte sedlo, obvyklá praxe je taková, že se sedlo vždy pasuje na hřbet konkrétnímu koni. Nevím, zda už máte koně vybraného, ale pravděpodobnost, že mu nebude sedět ani jedno z těchto dvou sedel, je velmi vysoká.
Ačkoliv si to jistá část koňáků nepřipouští, výběr padnoucího sedla je docela oříšek a není nic neobvyklého, když koni padne třeba páté, šesté až desáté z vyzkoušených.
Z vašich dvou tipů ve mně vzbuzuje důvěru spíš to druhé. Ale vřele doporučuju obrátit se na majitelku bazaru
https://www.a-sedla.cz/
popište, jaký typ hřbetu má váš kůň případně pošlete foto, uveďte typ sedla, o jaký máte zájem (skočka, univerzál...) velikost posedlí a cenový strop. Paní Dohnalová vám vytipuje vhodná sedla, pokud jste v dobré dojezdové vzdálenosti, přijede, v opačném případě zašle k vyzkoušení.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já si většinu vybavení koupila před koupí koně a to včetně sedel.....např. sedlo cca 12 tisíc ve dvou měsíčních splátkách-teď když mám koně platím tou jednou částkou ustájení. ...raději bych si ve vašem případě a s vašim rozpočtem koupila sedlo první- nové..........