Zdravím,
řeším výběr automobilu na tahání koní. Ačkoliv jsem hledala v historii příspěvků, neuměla jsem se tam napasovat.
Mám v plánu vyjet 5-10* za rok. Nejčastěji jen s jedním koníkem (450 kg) + vybavení. Popř. s ponclem (200kg). A samozřejmě hledám vozidlo, které se dá používat pro rodinu a firmu (tedy dostatečné prostor) a nesežere mě spotřebou zaživa. A též bohužel mám omezený budget - 200 tis Kč.
A já tápu - samozřejmě chci koně převážet bezpečně. Spousta aut má v papírech sice 2t na kouli - ale už mi to neřekne, jak se umí chovat při nepokoji koně a zhoršených povětrnostních podmínkách. (K dispozici mám jak dvoukoňky v papírech 1300kg, 2t - pohotovostní váhy 650-700kg).
Můj muž-nekoňák navrhuje passata - kdy samozřejmě kouká jen na papíry, kde vyšší motorizace mají 2t na kouli - ale je to osobák, já z toho dobrý pocit nemám. Já navrhuji střední SUV (ne totální městský babySUV), ale tady je ta spotřeba...)
Takže jak moc je velký úlet chtít jezdit s passatem v mém případě (700+450+50 = 1250kg)?
Zaplatit si přepravu by bylo nej - to vím sama, ale v sezoně je to v mém případě nereálné.
Díky :)
Vlastně při řešení této otázky, mám chuť se na vše vybodnout a s koněm jezdit jen po lese :D
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tahala jsem malého koně 450kg ve velkým hengru (váha samotného vozíku 1 tuna) podobným kombíkem s vyšším výkonem (132 kW) a nízkým podvozkem a jízdní vlastnosti naprosto super. Auto sedělo a i když si koník vzadu přešlapoval, nebylo nic cítit.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Tahala jsem malého koně 450kg ve velkým hengru (váha samotného vozíku 1 tuna) podobným kombíkem s vyšším výkonem (132 kW) a nízkým podvozkem a jízdní vlastnosti naprosto super. Auto sedělo a i když si koník vzadu přešlapoval, nebylo nic cítit.
Děkuji
A co zhoršené povětrnostní podminky? At uz vítr nebo vyjezd z podmacene louky?
Vzdycky jsme ve staji tahali kone offroadama, s 4x4 a jinymy srandami... Takze mam jen zkušenost s takovyma pracantama a bojim se, aby fakt trosku nezafoukalo, nasnezilo, podmacena louka.. Nebo ze si arabka proste v hengru prdne a se mnou v passatu zamete... (jizdu si avsak spíš užívá, cuci z oken, bordel zatim nikdy neudelala).
Uživatel s deaktivovaným účtem

Můžu bohužel posoudit jen jízdu na zpevněném povrchu, jelikož se jedná o auto se sportovním nízkým podvozkem, tak se na jiné povrchy nepouštím. Na podmáčenou louku asi spolehlivě pouze s pohonem 4x4. Vítr apod. (projíždějící kamion a od něj nárazový vítr) jinak úplně v pohodě.
evcusik
napsal(a):
Zdravím,
řeším výběr automobilu na tahání koní. Ačkoliv jsem hledala v historii příspěvků, neuměla jsem se tam napasovat.
Mám v plánu vyjet 5-10* za rok. Nejčastěji jen s jedním koníkem (450 kg) + vybavení. Popř. s ponclem (200kg). A samozřejmě hledám vozidlo, které se dá používat pro rodinu a firmu (tedy dostatečné prostor) a nesežere mě spotřebou zaživa. A též bohužel mám omezený budget - 200 tis Kč.
A já tápu - samozřejmě chci koně převážet bezpečně. Spousta aut má v papírech sice 2t na kouli - ale už mi to neřekne, jak se umí chovat při nepokoji koně a zhoršených povětrnostních podmínkách. (K dispozici mám jak dvoukoňky v papírech 1300kg, 2t - pohotovostní váhy 650-700kg).
Můj muž-nekoňák navrhuje passata - kdy samozřejmě kouká jen na papíry, kde vyšší motorizace mají 2t na kouli - ale je to osobák, já z toho dobrý pocit nemám. Já navrhuji střední SUV (ne totální městský babySUV), ale tady je ta spotřeba...)
Takže jak moc je velký úlet chtít jezdit s passatem v mém případě (700+450+50 = 1250kg)?
Zaplatit si přepravu by bylo nej - to vím sama, ale v sezoně je to v mém případě nereálné.
Díky :)
Vlastně při řešení této otázky, mám chuť se na vše vybodnout a s koněm jezdit jen po lese :D
Celá léta nám koně tahal starý Peugeot.Ani to nebyl kombík.Kdysi se mu někde někdo upsal v papírech, a měl 1800kg na kouli
Spotřeba minimální,výdrž absolutní,a nalítal toho dost.
Bohužel nás po letech opustil ,takže jsme bylo postaveni před fakt shánění dalšího tahouna.
Chvíli muž používal kombíka Mazdu 6,ale ta má na rozjíždění s těžkým do kopce nějaký nevhodný,příliš točivý, motor ,nepochopila jsem
Teď jsme přitáhli z Německa Passata,kombíka.Ten prý bude ideální jak obsahem,tak tím,že je v případě potřeby i 4x4 ,prostě muž ho vybral
Ještě měl v obzoru Audi
Kombíka se nebojte,pravděpodobně nebudete zajíždět nikam do oranic a běžnou trávu normálně přejedete
A koukněte se v Německu,tam jsou tahle auta podstatně finančně dostupnější .U nás chtějí statisíce a jsou to šroty
Řešila jsem stejný případ - vyhrál passat 1,9. Občasné dovezení jedné kobyly na soustředění, několikadenní výlet s věcmi v prostorném kufru není problém. Vždy nejprve zvážím a promyslím cestu + nakládání a vykládání, nevrhám se do žádných dobrodružství. Auto bere na delší cesty 5,5 l, s koněm kolem 7 l. Ve vou na zimní lyže skvělé - spoustu místa, pohodlné cestování.
Já zažila, co se sestavou Pajero, lehký přívěs, koně 600 + 700 kg udělá, když jeden z koní v pomalé rychlosti ztratí stabilitu. Celá posádka jsme se modlili, ať zůstaneme na silnici. A bylo to o chlup. Fakt měl řidič, co dělat, aby auto udržel na silnici, v jízdním pruhu jsme nezůstali, naštěstí nic nejelo.
Ale jinak co jsem viděla ve stáji, tak tahaj mercedesama v kombíku i téma pasatama, vším možným, jsou to starý šunky a tahaj tím koně za statisíce a po celý republice a asi jim to funguje a auta držej. Jednoho takového tahací mercedesa jsem vídala u bývalé stáje 5 let a furt jezdil.