Starokladrubský kůň - kde koupit

Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

gingerbread

31.8.2019 14:36
gingerbread

XXX.XXX.209.94

Zdravím, měl bych zájem o starokladrubského koně čistokrevného nejlépe kvalit národního hřebčína..ale Kladruby prodávají momentálně jen 3 kusy (mám zájem o bělouše) ..a ani jeden z nich není ideální, kobyla má letní vyrážku, a 2 valaši nemají pěknou stavbu a k tomu nějaké zdravotní problémy..

Je možnost se tam zajet podívat a vybrat si koně a učinit jim na něj nabídku? (mají 250 kusů v chovu) Jaké máte zkušenosti vy co jste tam kupovali koně? Jak to tam chodí?

Nebo nějaký chov kde tohoto pěkného koně pořídit?

Jakékoliv rady vítám

1.9.2019 00:39
Cstmr

XXX.XXX.104.154

Hřebčín se povětšinou zbavuje "vadných" kusů, nepoužitelných pro reprezentaci nebo do chovu. Určitě bych zkusila ale zavolat, na zajímavou finanční nabídku prodají i nadějného kone.
Pak můžete zkusit hřebčín Favory, brali od nich kone i MP Ostrava, docela pěkná zvířata. A pak privátní chovy, na inzertních portálech se občas objeví nadstandardní zvíře - za vyšší cenu samozřejmě. Přeji hodně štěstí, pro mě byl kladrubak životní kůň.😊

Edit: dávejte si pozor na letní vyrážky u černých i bílých, u belousu navíc melanomy.

2.9.2019 07:58
deauville

XXX.XXX.30.49

Tak určitě se vyplatí do Kladrub zavolat, ne že byste si mohla vybrat jakéhokoliv koně z těch 250, co tam mají, ale minimálně Vám řeknou, kdy budou na prodej další, pokud teď zrovna nejsou. A ano, jak píše výše Cstmr, při zajímavé finanční nabídce Vám prodají i nadějného koně (ovšem to jsou ceny tak od 250 000 Kč...).

Vždycky budou primárně prodávat koně, kteří se nehodí do chovu, čili trochu chovný odpad, ale to vůbec nemusí znamenat, že jsou nepoužitelní pro ježdění (zvlášť u hřebců jsou tvrdá kritéria výběru). V Kladrubech Vám taky nebudou nic zatajovat, tzn. případné zdravotní problémy, charakterové vady atd.

Favory jsou taky dobrá volba, určitě bych zavolala i tam.

2.9.2019 11:11
koně

XXX.XXX.174.63

Kupovali jsme v červenci tříletku .Vyvedli nám a předvedli ,koně předem domluvené.
My si vybrali a za cca 14dní jsme jí jeli vyzvednout ,protože Státnímu podniku trvá,než vyhotoví smlouvu
Ošetřovatelé vyvedou,na dotazy vám odpoví .Nemají tendence nic tajit,minulost koně je jasná ,jak píše Deauville
My vybírali z víc jedinců ,takže bych se nestyděla a zavolala,kdy zas budou odprodávat další .
Komunikace se zootechničkou byla velmi dobrá.

5.9.2019 08:12
konarka13

XXX.XXX.229.1

Chov pana Dobrovského,tuším na Hodonínsku,ale nejsem si jistá přesně.

6.9.2019 08:59
efe

XXX.XXX.12.66

Zkuste taky ještě Barták Horses - Tom má taky občas něco na prodej.

6.9.2019 09:39
Žofi

XXX.XXX.42.114

Starokladrubské koně má na prodej i pan Haitl z Bernartic nad Odrou, má i webové stránky. Osobně ale tento chov neznám, jen je mi tento chov znám od slyšení....

6.9.2019 11:23
konarka13

XXX.XXX.229.1

Žofi napsal(a):
Starokladrubské koně má na prodej i pan Haitl z Bernartic nad Odrou, má i webové stránky. Osobně ale tento chov neznám, jen je mi tento chov znám od slyšení....

Ten má ale černé..bílou jen jednu

6.9.2019 13:34
Žofi

XXX.XXX.42.114

Tak to se omlouvám za chybnou informaci.

7.9.2019 15:54
mari

XXX.XXX.193.121

Já byla ve Slatiňanech a nepochodila. Nabídli mi cca 4 kobyly, z toho byla jedna silná muchařka, druhá měla špatné RTG, u další se mi nelíbil hřbet. A ta, která se mi líbila, předvedli ji, vyzkoušleli jsme pod sedlem - měla taky špatný výsledek RTG jedné nohy. Zřejmě starý úraz. Takže mě ta sranda stála 7 tis. za RTG. Chtěla jsem zdravého charakterního přiježděného koně a nic takového v podstatě neměli. Asi jsem měla smůlu. A ceny mají hoóóódně vysoké i za tento odpad.
Co se týká hřebčína Dobrovský, pokud se tam rozhodnete jet vybírat, nedejte na sluníčkářské řeči paní Dobrovské. Koně si řádně vyzkoušejte, prohlédněte vy i veterinář. Hlavně všechna " zákoutí " kde můžou být melanomy( u bílých koní ). A vše mějte řádně sepsané ve smlouvě. Podívejte se, zda je zvyklý chodit s ostatními koňmi do výběhu.
Zkuste se dívat i po menších chovatelích, třeba bude někde na prodej. V Benicích - hřebčín Favory, nějaké mlaďochy nabízeli, zkuste poptat tam.

13.9.2019 17:31
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

Dobrý den, pokusím se využít tuto diskuzi pro získání informací, snad prominete:) Můj záměr by byl koupit starokladrubského bělouše ve věku 3-5 let, neobsednutého, nemusí nic umět. Požadují pouze korektní exteriér a zdraví v pořádku, což by u takhle mladého koně neměl být problém. Zaujal mě ovšem problém melanomů a letní vyrážky. S bělouši a melanomy nemám zkušenost žádnou, s letní vyrážkou v silné formě bohužel velkou.
A teď zásadní dotaz. Lze už u takhle mladého zvířete poznat zda na jedno či druhé bude trpět? Když tedy pomineme genetické zatížení od rodičů kde je pravděpodobnost vysoká.
A ještě otázka exteriéru. Jsou to koně pozdní a nevím jestli třeba ve 3 letech lze říci že se už se výrazně nezmění?
Děkuji

13.9.2019 18:27
koně

XXX.XXX.174.63

MaiaLena napsal(a):
Dobrý den, pokusím se využít tuto diskuzi pro získání informací, snad prominete:) Můj záměr by byl koupit starokladrubského bělouše ve věku 3-5 let, neobsednutého, nemusí nic umět. Požadují pouze korektní exteriér a zdraví v pořádku, což by u takhle mladého koně neměl být problém. Zaujal mě ovšem problém melanomů a letní vyrážky. S bělouši a melanomy nemám zkušenost žádnou, s letní vyrážkou v silné formě bohužel velkou.
A teď zásadní dotaz. Lze už u takhle mladého zvířete poznat zda na jedno či druhé bude trpět? Když tedy pomineme genetické zatížení od rodičů kde je pravděpodobnost vysoká.
A ještě otázka exteriéru. Jsou to koně pozdní a nevím jestli třeba ve 3 letech lze říci že se už se výrazně nezmění?
Děkuji

Když má kůň letní vyrážku,tak to je psané rovnou ,už u prodejního inzerátu
Melanomy,nevím.
Šimlíci jsou k tomuhle obecně náchylnější.Jestli melanomy jdou dopředu předpovědět u konkrétního koně,to nevím.Jedinou prevenci bych viděla,nekoupit si šimla
Koně jsou to pozdní.Máme tříletku ,v létě kupovanou a doteď má zadek výš,tak pravděpodobně ještě poroste .Plus se obalí ,zmohutní.Ale to všichni koně .
Výrazná změna je podle vás,co?

13.9.2019 19:56
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

koně napsal(a):
Když má kůň letní vyrážku,tak to je psané rovnou ,už u prodejního inzerátu
Melanomy,nevím.
Šimlíci jsou k tomuhle obecně náchylnější.Jestli melanomy jdou dopředu předpovědět u konkrétního koně,to nevím.Jedinou prevenci bych viděla,nekoupit si šimla
Koně jsou to pozdní.Máme tříletku ,v létě kupovanou a doteď má zadek výš,tak pravděpodobně ještě poroste .Plus se obalí ,zmohutní.Ale to všichni koně .
Výrazná změna je podle vás,co?

Vím, že Kladruby na vyrážky upozorňují, to bylo myšleno spíše u prodeje od soukromníka. Hřebčínu přeci jen v tomto docela důvěřuju.
Změnami jsem myslela třeba to zmíněné přestavění a taky jelení krk, moc velké hlavy, vysoko nasazený ocas atd. Nevím jak jinak to popsat, ale někteří ti jedinci jsou strašně "krpatí". Třeba teplokrevníci ve stejném věku mi přijdou hotovější.
Třeba tento. Co se ještě spraví věkem, nasvalením, správnou prací, krmením atd. ?

13.9.2019 21:25
koně

XXX.XXX.174.63

MaiaLena napsal(a):
Vím, že Kladruby na vyrážky upozorňují, to bylo myšleno spíše u prodeje od soukromníka. Hřebčínu přeci jen v tomto docela důvěřuju.
Změnami jsem myslela třeba to zmíněné přestavění a taky jelení krk, moc velké hlavy, vysoko nasazený ocas atd. Nevím jak jinak to popsat, ale někteří ti jedinci jsou strašně "krpatí". Třeba teplokrevníci ve stejném věku mi přijdou hotovější.
Třeba tento. Co se ještě spraví věkem, nasvalením, správnou prací, krmením atd. ?

Právě kladrubáci,jak jsou pozdní,tak ve stejném věku jsou určitě krpatější,než průměrný teplák .Řekla bych
Zrovna ten na obrázku,když si ho představím s cca 200kily nahoře a hřebenem na krku ,bude docela pěkný,ne?
Hlava má nějak tvarovanou lebku ,to se nezmění.Ale na správně tlustém a neseném krku bude vypadat méně kýbloidní .
Nasazení ocasu se taky změnit nemůže ,ale zas, je to o nesení a celkovém souladu.
Správným managementem toho dokážete dost
Nás zarazilo,že všichni mají pořádně lymfatická hlezna.Prohlédli jsme X fotek od hřebců po kobyly ,mladé starší.Všichni mají, oproti jiným plemenům zadní hlezna ,jak s křížovými nálevkami a bursitidou .

14.9.2019 01:42
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

koně napsal(a):
Právě kladrubáci,jak jsou pozdní,tak ve stejném věku jsou určitě krpatější,než průměrný teplák .Řekla bych
Zrovna ten na obrázku,když si ho představím s cca 200kily nahoře a hřebenem na krku ,bude docela pěkný,ne?
Hlava má nějak tvarovanou lebku ,to se nezmění.Ale na správně tlustém a neseném krku bude vypadat méně kýbloidní .
Nasazení ocasu se taky změnit nemůže ,ale zas, je to o nesení a celkovém souladu.
Správným managementem toho dokážete dost
Nás zarazilo,že všichni mají pořádně lymfatická hlezna.Prohlédli jsme X fotek od hřebců po kobyly ,mladé starší.Všichni mají, oproti jiným plemenům zadní hlezna ,jak s křížovými nálevkami a bursitidou .

Děkuji za info.
Jsem ráda, že se většina nedostatků dá vylepšit

Jde mi jednoduše o to zda ty "méně pohledné" hned a striktně vyřazovat z výběru nebo čekat zda z nich třeba nevyroste labuť a soustředit se více na aktuální zdravotní stránku a povahu, protože to ostatní se zlepší s managementem.

Mám ovšem takovou teorii, že pokud má kůň jasně viditelnou nebo závažnější vadu postoje, nesouměrnosti, různá výrazná prohnutí ( hřbetu, krku), špatný tvar kopyt atd. je mnohem větší pravděpodobnost komplikací pohybového aparátu než u koně téměř ideální postavy a proporcí. A to z důvodu přetěžování svalů, vazů, šlach a konečně kostí které musí kompenzovat nedostatky v postavě koně. Toto se samozřejmě neprojeví u neježděného koně, ale u koně řekněme ve střední či vysoké zátěži se už projevit může. Nejsem si ale 100% jistá. Myslím si, že dobře stavěný kůň má při stejné péči a výcviku lepší výchozí pozici pro spokojený život.
Mám smělý plán koupit si konečně koně na celý život. Budu mít ideální podmínky, finance i čas, jen toho pravého vybrat. A protože jako každý majitel koně doufám v co nejdéle zdravé, aktivní a spokojené zvíře tak pro to hodlám udělat maximum už při koupi.

S těmi hlezny už jsem slyšela že bývá problém. Jak nálevky tak flegmóny.

14.9.2019 09:31
koně

XXX.XXX.174.63

Jasně,máte pravdu.
Pokud je už mladý ideální od kopyt po uši ,má všechno v echt úhlech a tvarech,měl by být dokonalý napořád
Já tedy ,za ta léta ,snad něco takového ještě nikdy neviděla
Skutečně dokonale souměrného,ideálně vyváženého ,super od postoje přes figuru ,naprosto zdravého ,prostě úžasňáka dle příruček a standartů ,bez milimetrové odchylky .To snad ani příroda nedokáže
Tak hodně štěstí při výběru a hledání

14.9.2019 09:43
Slon Indický

XXX.XXX.254.80

Zrovna u kladrubaku se bude ten dokonale soumerny a exterierove dokonalý kůň hledat dost těžko, zvlášť v porovnání s teplokrevniky. Nebyli slechteni pod sedlo, a u kocarovych koní některé vady, které u koní pod sedlo nechcete, vůbec nevadí.
Váš příklad na foto je prostě průměrný mladý kladrubak, nebude to špička plemene a nádherné zvíře bez exterierovych vad, ale nebude ani nijak výrazně horší, než je průměr populace.
A jistě, vaše teorie o tom, že dobře stavěný kůň má lepší předpoklady na spokojený život je pravdivá, včetně přetěžování svalstva z důvodu kompenzace exterierovych nedostatků. Bohužel, zrovna u kladrubaku najdete koně bez exterierovych vad o dost hůř než u teplokrevniku, a nakonec asi budete muset zvolit nějaký kompromis.
Každopádně přeji hodně štěstí, ať toho životního parťáka objevíte.

14.9.2019 14:03
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

Ano, je pravda že příroda dokonalé věci neprodukuje, asi ví proč
Nejsem zase úplně naivní abych hledala úplnou dokonalost, vždy je kůň živý tvor a každý je svým způsobem krásný. Dlouhá léta pro mě byla nejdokonalejším a nejkrásnějším koněm moje do krve odrbaná, nesouměrná a obyčejně hnědá ponička.

A taky pokud se chovateli náhodou podaří se ideálu přiblížit, zvláště u tak málopočetného plemene jako kladrubak, silně pochybuju že bude ochoten mi toto zvíře odprodat (i v případě národního hřebčína)


Takže jsme zpět u původního zadání této diskuze, a to kde by se případně takový jedinec mohl vyskytnout a jeho chovatel by byl ochoten ho prodat?
Třeba dámy v sedle mají krásné koně.

Nebo existuje jiné plemeno či chovatelský záměr u nás v Čechách který by byl v podobném typu? Tím myslím mohutný, normálně vysoký teplokrevník ve čtvercovém rámci se silnou holení a širší v plecích? V inzerátech se často píše mohutný, ale vyplyne z toho že je jenom vysoký jako stodola a nožky má jako špejličky... Velmi by se mi třeba líbil některý ze španělských koní, ale v tom starém rytířském typu. A ten je na vymření i ve své domovině, natož u nás.
Pro přiblížení využití bych se ráda věnovala klasické drezuře (bent branderup), courání v přírodě a okrajově zápřeži. Tam sem si myslela že by se kladrubák chytil...

14.9.2019 15:22
Slon Indický

XXX.XXX.29.111

No, pokud chcete koně čtvercového rámce, tak to kladrubak nebude žádný. Kocarovi koně jsou typicky dlouzi ve hřbetu, a mívají ten hřbet často měkký a hůře navázaná bedra. Zase má jiné přednosti, a na vaše účely se hodí, tak záleží na prioritách.
Zkusila bych moravské teplokrevniky, ti mívají často i silnější holeně, nebo pokud byste zabrousila mimo ČR, tak polský šlonzák naprosto splňuje požadavky, navíc tam je dost tvrdá selekce, protože cokoli je problematické, skončí v salámu.
Větší a muhutnejsi a opravdu čtvercového rámce bývají i quarteri a painti z hunterovych linii, tam ale úplně široká chovatelská základna v ČR nebude, spíše se tu chovají koně z cuttingovych / reiningovych linií.
Ještě bych zkusila chovatele welsh cobu, tak se občas vyskytne větší kus.

14.9.2019 19:18
leithian

XXX.XXX.42.143

A co takhle zabrousit smer madarsko na noniusaky? Pravda nejsou bili ale mirny klabonos mohutni vsestranni a zadni magori - to splnuji. Navic mi prijde ze maj podstatne lepsi stavbu na ježdění jak kladrubak a mene zdravotnich pruseru. Me se tedy libi ti mensi nez ti mastodonti ale krasni jsou vsici.

14.9.2019 21:37
konarka13

XXX.XXX.229.1

leithian napsal(a):
A co takhle zabrousit smer madarsko na noniusaky? Pravda nejsou bili ale mirny klabonos mohutni vsestranni a zadni magori - to splnuji. Navic mi prijde ze maj podstatne lepsi stavbu na ježdění jak kladrubak a mene zdravotnich pruseru. Me se tedy libi ti mensi nez ti mastodonti ale krasni jsou vsici.

Nádherní koně,letos byli v Tlumačově na chovatelském dnu..

Dnes 10:57
Cstmr

XXX.XXX.227.212

A co šlonzak? To bývají masivní kone.
Nebo, ač si myslím trochu svoje a je třeba hodně dobře vybírat, welsh cob - mohutný, do tahu i pod sedlo, pracovitý pro všechno, co mu nachystate. Ale jak říkám, je třeba hodně dobře vybírat, rozhodně nekupovat polodivokeho mustanga ("přirozený odchov", kdy kůň v 5 letech sotva umí dávat nohy, auto v životě neviděl a člověka jen když ho ockoval) , je s nimi kupa práce a výsledek nejistý.

Přidejte reakci

Přidat smajlík