Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
25.2.2020 23:15
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Zdravím doporučil by někdo někoho kolem Poděbrad kdo by byl ochotný naučit práci s koňmi v tahu. Jak koně zatahat a tak.

Jeana12

25.2.2020 23:26
Jeana12

XXX.XXX.231.198

Doufám, že se pletu, když si myslím, že Soňa dostane k druhým narozeninám chomout

26.2.2020 00:00
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Jeana12 napsal(a):
Doufám, že se pletu, když si myslím, že Soňa dostane k druhým narozeninám chomout

Ano pleteš.

26.2.2020 01:04
Slon Indický

XXX.XXX.255.188

Osobu v okolí neporadím, každopádně fandím tomu nápadu zaučit v zápřeži místo ježdění.
Ze začátku bude stačit, že si nechá na sobě líbit postroj, případně se nechá ovládat opratěmi (některým vadí už jenom ty dotyky na bocích), procvičte důkladně hlasové povely. Ujistěte se, že zná povel k zastavení a má ho opravdu zafixovaný za každé situace. Až tohle všechno bude opravdu spolehlivě ovládat, tak teprve můžete uvažovat o tom, že něco menšího bude táhnout - třeba kládu nebo kus pražce. To je pak dalších x měsíců pěšky za koněm, a procvičovat. Následně je ideální sehnat někoho s koněm, který je v zápřeži spolehlivý, a nechat je chodit jako páru. Pokud neseženete, dá se to zvládnout i tak,ale budete potřebovat opravdu důkladně všechno cvičit a zvykat tak, aby byl kůň opravdu ta každé situace ovladatelný.

26.2.2020 01:49
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Slon Indický napsal(a):
Osobu v okolí neporadím, každopádně fandím tomu nápadu zaučit v zápřeži místo ježdění.
Ze začátku bude stačit, že si nechá na sobě líbit postroj, případně se nechá ovládat opratěmi (některým vadí už jenom ty dotyky na bocích), procvičte důkladně hlasové povely. Ujistěte se, že zná povel k zastavení a má ho opravdu zafixovaný za každé situace. Až tohle všechno bude opravdu spolehlivě ovládat, tak teprve můžete uvažovat o tom, že něco menšího bude táhnout - třeba kládu nebo kus pražce. To je pak dalších x měsíců pěšky za koněm, a procvičovat. Následně je ideální sehnat někoho s koněm, který je v zápřeži spolehlivý, a nechat je chodit jako páru. Pokud neseženete, dá se to zvládnout i tak,ale budete potřebovat opravdu důkladně všechno cvičit a zvykat tak, aby byl kůň opravdu ta každé situace ovladatelný.

V první řadě se musím naučit já nicméně dvě lonže vůbec neřeší. Chci aby uměli jak pod sedlem tak v zapřeží. Měla bych vyhlidnuty i povoz ale musím se naučit já. Opratě jsem v ruce nikdy neměla. Teď jaký poveli. Musím si osvojit práci s výstrojí a jak se zapřahá. Bude s tím asi dost učení nicméně ty znalosti by se neztratili. Sama kamarádka mi i říkala že dnes už moc hobby koní tahat neumí. A já bych chtěla mít koně všestranné to se nám neztratí.

26.2.2020 07:03
kapička

XXX.XXX.29.181

V Šeberově u Trojanů zapřahají a i to snad inzerovali na webu, že učí. Ale kdo ví, jak je to teď, mají dost práce u filmu...

Co učňák v Kladrubech, slyšela jsem, že tam měla někdo koně.

26.2.2020 15:18
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Napsala bych si normálně inzerát. A pak si domluvila víkendové kurzy. Je to tak minimálně na půl roku docházení, když budeš šikovná.

26.2.2020 21:52
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

Slon Indický napsal(a):
Osobu v okolí neporadím, každopádně fandím tomu nápadu zaučit v zápřeži místo ježdění.
Ze začátku bude stačit, že si nechá na sobě líbit postroj, případně se nechá ovládat opratěmi (některým vadí už jenom ty dotyky na bocích), procvičte důkladně hlasové povely. Ujistěte se, že zná povel k zastavení a má ho opravdu zafixovaný za každé situace. Až tohle všechno bude opravdu spolehlivě ovládat, tak teprve můžete uvažovat o tom, že něco menšího bude táhnout - třeba kládu nebo kus pražce. To je pak dalších x měsíců pěšky za koněm, a procvičovat. Následně je ideální sehnat někoho s koněm, který je v zápřeži spolehlivý, a nechat je chodit jako páru. Pokud neseženete, dá se to zvládnout i tak,ale budete potřebovat opravdu důkladně všechno cvičit a zvykat tak, aby byl kůň opravdu ta každé situace ovladatelný.

všechno by šlo ale na první testy tahaní pneumatiku už sem videl pomlaceny koně od pražcu několikrat když oba umí prd

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2020 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

My učili otahovat v chomoutech, koník si musí zvyknout, že mu nandáte chomout-nandavá se obráceně a pak se přetočí špičkou nahoru, začíná se poduškou z chomoutu-hlavně sehnat padnoucí chomout, naučit koně s ním chodit.....pak postraňky, křížit a plácat do zadních nohou -jeden vede druhý drží postraňky, trochu se do nich věší a koně jimi "otravuje", první zapřahání do pneumatiky...vše nejlépe v ohraničeném prostoru.....první zapřahnutí s klidným koněm....není to legrace splašená pára ....
Je taková malá brožura, kde něco málo teorie najdete: Kůň v lesním hospodářství-Jaroslav Radvan
PS: to celé trvalo cca 3 měsíce a remonta šla do pného městského provozu...

27.2.2020 00:18
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Moc děkuji. Sonince to asi vadit nebude to je splacháč. Jde hlavně o mě já si k tomu jako malá když jsem měla šanci necuchla a teď lituji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2020 17:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji všem za rady tak jsem sehnala i výuku tak jsem zvědavá ted mě ještě zajímá který postroj je vhodný res.lepší. Mám zálusk na ty poprsní postroje co se dělají ale jsou pohodlné? Nemají v tom koně potíže? Nebo dát přednost klasickému chomoutu? Jaký jsou v tom rozdíli a který je pro koně komfortnější? Moc děkuji

1.3.2020 17:56
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

tak chomout je primarně na těžky tah na lehky ti stačí postroj napasovat chomout to je jako pasovat sedlo na to zatim asi nemaš zkušenosti

1.3.2020 19:00
makki

XXX.XXX.0.41

Postroj lze volit různý, záleží na koni a jeho managementu. Pokud máte koně, který mění v průběhu roku postavu, je lepší poprsní postroj, který snadno upravíte pokud kůň přibere nebo naopak zhubne. U chomoutu je to horší.

1.3.2020 19:03
Dotaz

XXX.XXX.235.225

makki napsal(a):
Postroj lze volit různý, záleží na koni a jeho managementu. Pokud máte koně, který mění v průběhu roku postavu, je lepší poprsní postroj, který snadno upravíte pokud kůň přibere nebo naopak zhubne. U chomoutu je to horší.

Jde o ani ne dvouletého koně, tam ten chomout asi nemá zatím význam.

1.3.2020 19:11
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.190.168

Dotaz napsal(a):
Jde o ani ne dvouletého koně, tam ten chomout asi nemá zatím význam.

Jasně ale rozhled přece mít mohu.

Děkuji všem za odpovědi. Moc mi to pomohlo.

1.3.2020 19:54
Dotaz

XXX.XXX.235.225

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Jasně ale rozhled přece mít mohu.

Děkuji všem za odpovědi. Moc mi to pomohlo.

To byla odpověď pro makki.

1.3.2020 20:24
evcusik

XXX.XXX.150.9

Na rozhled by stačilo i přečíst si články na equichannelu (min k těm postrojum). 2 kliky přes google?! Najíst si charakteristiku postrojů...nebo knížku...ale tady to bude asi sprosté slovo, jak vidím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2020 05:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

evcusik napsal(a):
Na rozhled by stačilo i přečíst si články na equichannelu (min k těm postrojum). 2 kliky přes google?! Najíst si charakteristiku postrojů...nebo knížku...ale tady to bude asi sprosté slovo, jak vidím.

Ono když je pro vás něco španělská vesnice a publikaci kolem tahu doma nemám je to složitější. Vsadila jsem na faunu že se tu někdo najde kdo třeba tahá s konmi. Pokud máte s dotazem problém tak přece nemusíte reagovat. Všem jsem poděkovala a jsem za rady vděčná.

Hold když jsem měla možnost jako malá se učit tahat nic mi to neříkalo. Moje chyba

2.3.2020 12:51
evcusik

XXX.XXX.150.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono když je pro vás něco španělská vesnice a publikaci kolem tahu doma nemám je to složitější. Vsadila jsem na faunu že se tu někdo najde kdo třeba tahá s konmi. Pokud máte s dotazem problém tak přece nemusíte reagovat. Všem jsem poděkovala a jsem za rady vděčná.

Hold když jsem měla možnost jako malá se učit tahat nic mi to neříkalo. Moje chyba

Odborné publikace jsou v čj asi jedna až dvě. Jde jen o charakteristiku na co se hodí, jejich výhody/nevýhody. Na to není potřeba vysoká škola. PS vy snad více věříte anonymním přispěvovatelům než lidém, které zapřahají a píšou knihy/články?! Na 2 kliky se dá ověřit, co mají zataháno a jak to může být s fundovaností....

2.3.2020 13:12
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

evcusik napsal(a):
Odborné publikace jsou v čj asi jedna až dvě. Jde jen o charakteristiku na co se hodí, jejich výhody/nevýhody. Na to není potřeba vysoká škola. PS vy snad více věříte anonymním přispěvovatelům než lidém, které zapřahají a píšou knihy/články?! Na 2 kliky se dá ověřit, co mají zataháno a jak to může být s fundovaností....

Knihu doma zatím nemám ale chystám se jí koupit. A chanelu nevěřím. Už několikrát jsem byla varovana brát to tam s rezervou.

Kdyz tak vadí tento dotaz tak nechápu k čemu tady ta diskuze celá je. Evidentně na hádky a na propírání špinavého prádla jiných. Zadala jsem smysluplné vlákno a pokud s ním máte problém nechápu proč na něj reagujete.

2.3.2020 13:31
evcusik

XXX.XXX.150.9

Mám zatáháno a na equichannelu jsem se inspirovala ve vozatajských tématech (článků). Proč bych se nemohla účastnit diskuze ve fóru, prosím?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2020 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Knihu doma zatím nemám ale chystám se jí koupit. A chanelu nevěřím. Už několikrát jsem byla varovana brát to tam s rezervou.

Kdyz tak vadí tento dotaz tak nechápu k čemu tady ta diskuze celá je. Evidentně na hádky a na propírání špinavého prádla jiných. Zadala jsem smysluplné vlákno a pokud s ním máte problém nechápu proč na něj reagujete.

No jestli jste byla varovaná brát eqch s rezervou....tak tady to platí podobně Jestli máte zájem, mohu vám darovat knížku Umění jízdy se spřežením. Rozhodně nenahrazuje kvalitní výuku “naživo”, ale člověku spoustu věcí vysvětlí. Kdyžtak se ozvěte do s.zprávy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2020 14:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Zdravím doporučil by někdo někoho kolem Poděbrad kdo by byl ochotný naučit práci s koňmi v tahu. Jak koně zatahat a tak.

Doufám, že neplánujete zapřáhnout klisnu ve dvou letech, u zapřahání platí skoro vše jako pro obsednutí. Doufám, že do týdne tu nebudou fotky Soni s chomoutem...

2.3.2020 16:38
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doufám, že neplánujete zapřáhnout klisnu ve dvou letech, u zapřahání platí skoro vše jako pro obsednutí. Doufám, že do týdne tu nebudou fotky Soni s chomoutem...

Nesouhlasím že u zapřahání je skoro vše jako u obsedání. Zapřahání je o dost náročnější! Když se pokazí napravuje se taky o hodně náročněji než redrezura. A hlavně je zapřahání o mnoho nebezpečnější a to i pro široké okolí!
To že starý mazák kočí jednoho dne zapřáhl mlaďocha do vozu vedle staršího řádně otrkaného koně a jeli - to znám a vypadá to jako nic. Jenže i za tím je spousta práce z minulosti toho mlaďocha. Často i to že jako hříbě se ještě s mámou prošel častěji vedle vozu atd.
Rozhodně by sis Soňu měla dát někým připravit v zápřahu a to až jí budou opravdu ty 3 roky. Zatím si načíst knihy a objednat někam docházku cca na půl roku, aby jsi se nějak kvalifikovala na ježdění s vozem. No a taky si připravit peníze - vozatajství na startu cca 100tis. spolkne.
Mám doma asi stejně staré hříbě (5.6.2018) a kromě vodění z jiného koně na vycházkách ještě umí nechat se vodit vedle kola (no cval ještě bývá s nějakým vyhozením a poskokem). Rozhodně se tím učí slovní povely. A prr stůůj už umí jako profík. Dále: hota, čehý, curyk, točíme na místě, krok, klus,a hop. A dává to jak pěšky vedle mě, tak vedle z kola, no z koně trochu zkouší (ale je to pořád ještě hříbě a chce dělat koniny, okusovat koně pod sedlem atd. tak nelze na víc jak hodinové vycházce mít 100% výkon) Prostě trpělivě se učí a až to příjde, tak věřím že potáhne bez vymýšlení. Protože bude znát polní cesty v okolí a i trochu provoz (zatím se pohybujeme po cyklostezce vedle silnice). Není kam spěchat s výkonem, důležitý je kvalitní základ s dostatečným opakováním až je z toho rutina.

A hlavně "Prr je svatý!"

2.3.2020 16:49
Pipilota

XXX.XXX.46.93

http://www.konskeknihy.cz/pruvodce-sprezenim/

https://www.megaknihy.cz/tema/13728-vozatajstvi?p=1


tak pro inspiraci - čtení je jen začátek

a EQ články mají dosti vysokou úroveň + překlady ze zahraničí, i v diskuzích jsou na tom lépe (jen vědět kdo je kdo). Je potřeba zamyslet se kdo co řekl a proč (je to špatné proto že já blb jsem to nepochopil?)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2020 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jestli jste byla varovaná brát eqch s rezervou....tak tady to platí podobně Jestli máte zájem, mohu vám darovat knížku Umění jízdy se spřežením. Rozhodně nenahrazuje kvalitní výuku “naživo”, ale člověku spoustu věcí vysvětlí. Kdyžtak se ozvěte do s.zprávy.

Kotys byla bych vděčná ale já tu profil už nemám. Jak se můžeme jinak spojit? Případně přes FCB?


Mamdotaz je tu snad někde psáno že ted hned budu kupovat chomout a nebo že se chystám zapřahat?

Pipilota Rozhodně si práci s konma udělám sama. Nebudu nikoho dalšího živit. Již jsem se domluvila s někým do mi pomůže až bude čas. Jen si potřebuji napřed utřídit kam vlastně chci jít ale vozatajství jako takovému se věnovat nechci. Pouze aby to uměli a znali případně nějakou sůlku a nebo vagonet. To se jim neztratí.

Knihu průvodce spřežením plánuji zakoupit v nejbližších dnech.

Neregistrovaný uživatel

2.3.2020 17:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Uz jsem doufala ze si pobrala rozum ale prd. No kazdy svyho stesti strujcem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2020 18:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kotys byla bych vděčná ale já tu profil už nemám. Jak se můžeme jinak spojit? Případně přes FCB?


Mamdotaz je tu snad někde psáno že ted hned budu kupovat chomout a nebo že se chystám zapřahat?

Pipilota Rozhodně si práci s konma udělám sama. Nebudu nikoho dalšího živit. Již jsem se domluvila s někým do mi pomůže až bude čas. Jen si potřebuji napřed utřídit kam vlastně chci jít ale vozatajství jako takovému se věnovat nechci. Pouze aby to uměli a znali případně nějakou sůlku a nebo vagonet. To se jim neztratí.

Knihu průvodce spřežením plánuji zakoupit v nejbližších dnech.

napište mi na e-mail wolkenste@seznam.cz

2.3.2020 19:11
evcusik

XXX.XXX.150.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kotys byla bych vděčná ale já tu profil už nemám. Jak se můžeme jinak spojit? Případně přes FCB?


Mamdotaz je tu snad někde psáno že ted hned budu kupovat chomout a nebo že se chystám zapřahat?

Pipilota Rozhodně si práci s konma udělám sama. Nebudu nikoho dalšího živit. Již jsem se domluvila s někým do mi pomůže až bude čas. Jen si potřebuji napřed utřídit kam vlastně chci jít ale vozatajství jako takovému se věnovat nechci. Pouze aby to uměli a znali případně nějakou sůlku a nebo vagonet. To se jim neztratí.

Knihu průvodce spřežením plánuji zakoupit v nejbližších dnech.

Můžu li malou radu, hlavně nepokračovat dál, pokud nebudete mít na 150% zvladnuty povel k zastaveni. Prosím.

2.3.2020 21:58
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

evcusik napsal(a):
Můžu li malou radu, hlavně nepokračovat dál, pokud nebudete mít na 150% zvladnuty povel k zastaveni. Prosím.

Děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2020 03:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kotys byla bych vděčná ale já tu profil už nemám. Jak se můžeme jinak spojit? Případně přes FCB?


Mamdotaz je tu snad někde psáno že ted hned budu kupovat chomout a nebo že se chystám zapřahat?

Pipilota Rozhodně si práci s konma udělám sama. Nebudu nikoho dalšího živit. Již jsem se domluvila s někým do mi pomůže až bude čas. Jen si potřebuji napřed utřídit kam vlastně chci jít ale vozatajství jako takovému se věnovat nechci. Pouze aby to uměli a znali případně nějakou sůlku a nebo vagonet. To se jim neztratí.

Knihu průvodce spřežením plánuji zakoupit v nejbližších dnech.

Nic ve zlém, mít dobrého trenéra pro cokoliv není živeni někoho dalšího ale platba za službu, kterou sama neuděláte. A určitě je pro vás lepší, aspoň jednoho kone zatahat s někým zkušeným, než se pouštět do něčeho o čem nemáte páru stylem "ja sama".
Čas je dnes dráhy a zkušenosti také. Donekonečna vám nikdo nebude pomáhat pro hezké oči nebo za děkuji, tak to prostě dneska chodí.

3.3.2020 06:06
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nic ve zlém, mít dobrého trenéra pro cokoliv není živeni někoho dalšího ale platba za službu, kterou sama neuděláte. A určitě je pro vás lepší, aspoň jednoho kone zatahat s někým zkušeným, než se pouštět do něčeho o čem nemáte páru stylem "ja sama".
Čas je dnes dráhy a zkušenosti také. Donekonečna vám nikdo nebude pomáhat pro hezké oči nebo za děkuji, tak to prostě dneska chodí.

Navíc od placeného člověka je možno požadovat plné nasazení ve výukové hodině, nikoli jen pár rad bokem.

3.3.2020 09:05
kapička

XXX.XXX.64.44

Znám případ, kdy zapřahání stylem, udělám si sám s radou nějakého zkušenějšího známého, skončilo vrtulníkem záchranné služby. Naštěstí kůň vyvázl bez většího zranění. Pak se zaplatil zkušený trenér a najednou to šlo jak po másle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2020 09:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

kapička napsal(a):
Znám případ, kdy zapřahání stylem, udělám si sám s radou nějakého zkušenějšího známého, skončilo vrtulníkem záchranné služby. Naštěstí kůň vyvázl bez většího zranění. Pak se zaplatil zkušený trenér a najednou to šlo jak po másle.

Je to marný, je to marný, je to marný. Zlatce prostě "nikdo nerozumí a všichni jsme na ni zlí."

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2020 10:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zlatka přece nebude nikoho živit :D :D :D
Jezdím 20 let a stejně si jednou za 2 týdny zaplatím lekci u trenéra... Není to o tom "někoho živit" ale o zkušenostech, který Vám ten dotyčný předá. Hlavně vy Zlatko, která máte téměř nulovou zkušenost s koňmi byste si měla toho trenéra zaplatit, jinak to dopadne zase tak, že Soňa bude za chvíli v inzerci jako neovladatelný kůň. A zkušenosti z knihy nebo ifauny fakt nevyčtete. A sorry, jestli je pro Vás hodně 500,- za lekci u trenéra, proč máte proboha doma tolik zvířat

3.3.2020 15:29
Pipilota

XXX.XXX.46.93

evcusik napsal(a):
Můžu li malou radu, hlavně nepokračovat dál, pokud nebudete mít na 150% zvladnuty povel k zastaveni. Prosím.

To je tak důležité, že u nás to má rčení "prr je svatý". Opravdu a za všech okolností je potřeba aby kůň zastavil - mít to nejen nacvičené, ale i zažité + důvěra mezi koněm a kočím.


Zlatko, ruku na srdce, nezvládla jsi psa plemene které poslouchá prakticky samo. Kobyla co vozila děcka se u tebe stala "složitým koněm na ovládání". Hříbě si prodala že mělo nevyhovující povahu.
Furt okolo toho jenom výmluvy. Každé zvíře je nějaké a člověk dostal do hlavy rozum aby ho použil ve prospěch té spolupráce se zvířaty. Zatím rozhodně nemáš na to pořádně vychovat koně a naučit ho tak aby byl spolehlivý. Zápřah není taková legrácka jak si spousta lidí představuje! Zaplať si odborníky a čuč jak se to dělá.

3.3.2020 22:02
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Pipilota napsal(a):
To je tak důležité, že u nás to má rčení "prr je svatý". Opravdu a za všech okolností je potřeba aby kůň zastavil - mít to nejen nacvičené, ale i zažité + důvěra mezi koněm a kočím.


Zlatko, ruku na srdce, nezvládla jsi psa plemene které poslouchá prakticky samo. Kobyla co vozila děcka se u tebe stala "složitým koněm na ovládání". Hříbě si prodala že mělo nevyhovující povahu.
Furt okolo toho jenom výmluvy. Každé zvíře je nějaké a člověk dostal do hlavy rozum aby ho použil ve prospěch té spolupráce se zvířaty. Zatím rozhodně nemáš na to pořádně vychovat koně a naučit ho tak aby byl spolehlivý. Zápřah není taková legrácka jak si spousta lidí představuje! Zaplať si odborníky a čuč jak se to dělá.

K čemu mi bude když koně někam odvezu aby ho zatahal když to nebudu umět já? Již mám v merkur kurzy rozhodně jsem se nechtěla pustit do toho sama již jsem domluvená i s člověkem co mi pomůže a umí tahat takže sama nebudu.

A ruku na srdce? Vy víte v jakém stavu jsem přebrala psa? Být po mim tak mám německého ovčáka se kterým si rozumím. Nezvládla výchovu? A kde? Pes poslouchá a víc nepotřebuji.

A než začnete psát o zlatce bylo by fajn zjistit si o ní informace. Majitelka prede mnou by vám mohla vyprávět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2020 07:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
K čemu mi bude když koně někam odvezu aby ho zatahal když to nebudu umět já? Již mám v merkur kurzy rozhodně jsem se nechtěla pustit do toho sama již jsem domluvená i s člověkem co mi pomůže a umí tahat takže sama nebudu.

A ruku na srdce? Vy víte v jakém stavu jsem přebrala psa? Být po mim tak mám německého ovčáka se kterým si rozumím. Nezvládla výchovu? A kde? Pes poslouchá a víc nepotřebuji.

A než začnete psát o zlatce bylo by fajn zjistit si o ní informace. Majitelka prede mnou by vám mohla vyprávět.

Mě stačilo vidět Vás v pořadu na ČT 1. Jste na zvířata agresivní a nemají co dělat ve vašich rukách. Nejdřív se naučte ovládat sama sebe a pak vychovávat zvířata, agresore.

4.3.2020 08:16
sisi58

XXX.XXX.191.1

A jsme tam, kde jsme byli.
Předjímat, co se stane za půl roku, rok? Kdo tu má křišťálovou kouli,ve které vidí budoucnost?
I Bůh dává, skrze církev, hříšníkům možnost, se napravit. Kdo si myslí,že je víc,než Bůh,aby tu mohl drštit síru!
Zatím se nic nestalo. Ani zákon netrestá myšlenky na zločin. Ale skutky.
Já si s odsudkem počkám.

4.3.2020 08:28
evcusik

XXX.XXX.150.9

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
K čemu mi bude když koně někam odvezu aby ho zatahal když to nebudu umět já? Již mám v merkur kurzy rozhodně jsem se nechtěla pustit do toho sama již jsem domluvená i s člověkem co mi pomůže a umí tahat takže sama nebudu.

A ruku na srdce? Vy víte v jakém stavu jsem přebrala psa? Být po mim tak mám německého ovčáka se kterým si rozumím. Nezvládla výchovu? A kde? Pes poslouchá a víc nepotřebuji.

A než začnete psát o zlatce bylo by fajn zjistit si o ní informace. Majitelka prede mnou by vám mohla vyprávět.

Právě proto jak píšete, Vám všichni doporučuji zatahani profesionálem. Z textu jde vycist, že nemáte ani ty teoretické znalosti. Kde se primlouvam, začít rozhodně jimi.

Druhá věc, za zaprahat Vam průběžně bude ukazovat i profík. Kde Vám vysvětlí co na kobylu jak působí a jak má správně reagovat a na jaký povel.

Ale právě profík bude vědět jak časovat trénink, s čím začít, kdy přikročit k dalšímu kroku aby to bylo bezpečné (pro koně i okolí) a v zázemí, k tomu uzpůsobeném (uzavřený prostor). Tohle byste minimálně v teorii měla vědět, že takto se postupuju. V dalších lekcích to logicky učí i ten profík Vás, aby předal jaké pokyny/pobídky používá, jak má klisna správně reagovat a co dělat když to tak není.

Umíte si odpovědět na tyto situace, co a jak v nich?

Víte co bude dělat, když se Vám kůň splaší? Jen s postrojem? S taženou věcí? V provozu? Kde se vyskytují lidé, děti, auta?
Kde začnete tohle trénovat? Jaké jsou základní pomůcky pro koně? Správné upínání postrojů a jejich umístění?

Tož tak. Vzhledem k předchozím odpovědím si myslím, že nemáte teorii zmaknutou ani z 5%.


Já sic jo, ale troufla jsem si zapřáhnout jen poníka - kterého umím fyzicky zastavit, jak je malý. (To je moje pojistka). Na velkého bych si v životě netroufla sama, navzdory zkušenému na dosah ruky. A raději bych zkušenému koně svěřila a učila se za pochodu vedle něj s velkým koněm.

4.3.2020 09:10
koně

XXX.XXX.174.63

Myslím,že zapřahání je pro Atlina hříbata o dost menší opruz,než obsedání
Ona bude chodit po zemi a dlouho .
Začne li voděním po jízdárně,zezadu ,na dvou provázcích,to jde i na stájovce.Než zmáknou na slovní povely zatočit a zastavit ,není to hned.
Lepší,než aby hříbata běhala navolno po civilizaci ,při procházkách.
Na pořádné cajky ,natož na maratoňák se stejně finančně nezmůže .
Tak hříbata ověsí nějakými samodomo výrobky ,a po vodění zezadu je začne omantávat jakože straňky po nohách atd. To většina koní snese.
.Pak ,sežene li si rozporku ,případně jí někdo doporučí co a jak,zkusí něco popotáhnout.No ,a buď hříbě bude vstřícné a vydrží šustot a rachot ,co jede za ním ,nebo taky ne. Samodomo poprsák se šlápnutím do něj pravděpodobně rozpadne,Atlu to vyděsí a dá pokoj
Takže za mě,klidně ať se vzdělává o tahu ,neviděla bych důvod k odsuzování

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2020 09:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

koně napsal(a):
Myslím,že zapřahání je pro Atlina hříbata o dost menší opruz,než obsedání
Ona bude chodit po zemi a dlouho .
Začne li voděním po jízdárně,zezadu ,na dvou provázcích,to jde i na stájovce.Než zmáknou na slovní povely zatočit a zastavit ,není to hned.
Lepší,než aby hříbata běhala navolno po civilizaci ,při procházkách.
Na pořádné cajky ,natož na maratoňák se stejně finančně nezmůže .
Tak hříbata ověsí nějakými samodomo výrobky ,a po vodění zezadu je začne omantávat jakože straňky po nohách atd. To většina koní snese.
.Pak ,sežene li si rozporku ,případně jí někdo doporučí co a jak,zkusí něco popotáhnout.No ,a buď hříbě bude vstřícné a vydrží šustot a rachot ,co jede za ním ,nebo taky ne. Samodomo poprsák se šlápnutím do něj pravděpodobně rozpadne,Atlu to vyděsí a dá pokoj
Takže za mě,klidně ať se vzdělává o tahu ,neviděla bych důvod k odsuzování

"Takže za mě, klidně ať se vzdělává o tahu ,neviděla bych důvod k odsuzování “

Problém je v tom, že ona se vzdělávat nechce. Nechce živit trenéra - což si myslím že je u zapřahání průser, zapřáhnout si jen tak podle knížky. Ať si klidně obsedá sama - kůň pobije jen ji, ale pokud nezkušený člověk vytáhne koně na silnici s tím, že si zapřáhnul sám, neohrožuje jen sebe ale všechny kolem. Takže nesouhlasím.

4.3.2020 09:52
sisi58

XXX.XXX.191.1

Na tu silnici se ani nedostane.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2020 09:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Na tu silnici se ani nedostane.

Byla schopná před hříbata házet dýmovnice a skákat na mega dušné kobyle.... myslíte že toho není schopná?

4.3.2020 10:19
koně

XXX.XXX.174.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Takže za mě, klidně ať se vzdělává o tahu ,neviděla bych důvod k odsuzování “

Problém je v tom, že ona se vzdělávat nechce. Nechce živit trenéra - což si myslím že je u zapřahání průser, zapřáhnout si jen tak podle knížky. Ať si klidně obsedá sama - kůň pobije jen ji, ale pokud nezkušený člověk vytáhne koně na silnici s tím, že si zapřáhnul sám, neohrožuje jen sebe ale všechny kolem. Takže nesouhlasím.

Myslím si co Sisi.že se na silnici vůbec nedostane
Jí hříbata vyškolí už doma,při jejích neumělých pokusech .
Nehledě nato,jak píšu ,nebude mít na cajky,natož na maratoňák

4.3.2020 10:26
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Byla schopná před hříbata házet dýmovnice a skákat na mega dušné kobyle.... myslíte že toho není schopná?

Ne, že toho není schopná, ale nedokáže naučit koně tahat natolik, aby s ním vyjela na veřejnou silnici. To je rozdíl.

Coudas

4.3.2020 10:32
Coudas

XXX.XXX.87.254

Nevim, co kdo cekal, jak jedna tak druha strana, ale atla dela jen to, co se ji rekne. Chtelo se, at neseda na kone a at zapraha, tak dela. Co se stane nebo ne je 50 na 50. Atlu jako cloveka " ja chci" o nicem zadnym zpusobem nepresvedcite, takze nema cenu se vyjadrovat. Kdo poradit nechce, at neradi, necte vyhyba se. Je to smutne, ale nic jinyho s tim clovek opravdu nemuze udelat.

4.3.2020 10:36
koně

XXX.XXX.174.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Byla schopná před hříbata házet dýmovnice a skákat na mega dušné kobyle.... myslíte že toho není schopná?

Všimněte se .
Atla skákala,dokud kobyla sama chtěla.Pak jí kobyla vyklepla ,a tím činnost ukončila .
A že hází dýmovnice?Zatím hříbci drží,zatím jí neukázali,jak to chtějí oni
Totéž bude se zapřaháním,až předvedou ,co by mohli,vzdá to.
A koupí jiné koně

koník123

4.3.2020 12:43
koník123

XXX.XXX.107.202

Přidám se k dotazu. Nevíte o někom na jižní Moravě, kdo učí koně do tahu (a bez problému by jste mu koně svěřili)? Mám mladou chlaďasku, chci ji na ježdění, ale ráda bych, kdyby se ještě před obsednutím naučila i tahat. Jsem v tomto směru začátečník, takže nejlépe někoho, kdo by naučil i mě. S kobylkou zkouším chodit na opratích, učím ji slovní povely, občas zapřáhneme nějakou tu pneumatiku, jde jí to, ale já si na víc rozhodně netroufám. Případně co doporučujete za literaturu, videa, články... Mám knihu Umění jízdy se spřežením, ale docela mě zklamala, moc toho, co by mě zajímalo, jsem se z ní nedozvěděla.

4.3.2020 13:34
liva

XXX.XXX.226.96

Známé připravoval kladrubskou kobylu na výkonostní zkoušky pan Iš z Terezína.

4.3.2020 13:36
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

koně napsal(a):
Všimněte se .
Atla skákala,dokud kobyla sama chtěla.Pak jí kobyla vyklepla ,a tím činnost ukončila .
A že hází dýmovnice?Zatím hříbci drží,zatím jí neukázali,jak to chtějí oni
Totéž bude se zapřaháním,až předvedou ,co by mohli,vzdá to.
A koupí jiné koně

V tom máte chaos. Činnost jsem po pádu neukoncila.

Neříkám že si nenechám poradit jen říkám že koně budou na stáji kde jsou. Sehnala jsem si výuku a pak i kamarádku co umí zaprahat a pomůže mi.

A když už tahat tak v pořádným postoji k tomu určeném. Ne jako ta dáma na videu v poprsaku a zmatlanym bůh ví čem.
K provozu maratoňák nepotřebuji je řada dalších povozu.

K pořadu kočka není pes se znovu vyjadřovat nebudu. Stres pracoval a podle toho to dopadlo. Účel to splnilo a pes mi s koňmi chodí ven. Až budu agresivní bude to vypadat jinak.

koník123

4.3.2020 14:14
koník123

XXX.XXX.107.202

liva napsal(a):
Známé připravoval kladrubskou kobylu na výkonostní zkoušky pan Iš z Terezína.

Zadala jsem do vyhledávače a vyskočily mi jak pozitivní, tak i dost negativní hodnocení tohoto pána. Známá měla jakou zkušenost?

4.3.2020 14:24
liva

XXX.XXX.226.96

Výbornou. V podstatě trénoval kobylu a známou školil v zapřahání. Na zkouškách kobylu předvedl osobně, skončila s velmi dobrým hodnocením...

koník123

4.3.2020 14:40
koník123

XXX.XXX.107.202

liva napsal(a):
Výbornou. V podstatě trénoval kobylu a známou školil v zapřahání. Na zkouškách kobylu předvedl osobně, skončila s velmi dobrým hodnocením...

Dívám se na jejich stránky a kde to vlastně je. Mám to dokonce blíž než současné ustájení. No asi tam zkusím zavolat a zajedu se podívat. Děkuju.

Neregistrovaný uživatel

4.3.2020 14:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
V tom máte chaos. Činnost jsem po pádu neukoncila.

Neříkám že si nenechám poradit jen říkám že koně budou na stáji kde jsou. Sehnala jsem si výuku a pak i kamarádku co umí zaprahat a pomůže mi.

A když už tahat tak v pořádným postoji k tomu určeném. Ne jako ta dáma na videu v poprsaku a zmatlanym bůh ví čem.
K provozu maratoňák nepotřebuji je řada dalších povozu.

K pořadu kočka není pes se znovu vyjadřovat nebudu. Stres pracoval a podle toho to dopadlo. Účel to splnilo a pes mi s koňmi chodí ven. Až budu agresivní bude to vypadat jinak.

Kamaradka bude ucit. Ty voe to dopadne... To si aspon jednoh nemuzes sehnat poradnyho trenera a ne nekoho kdo jr o lekci napred? Ale co... Aspon te to vytresta.

koník123

4.3.2020 15:01
koník123

XXX.XXX.107.202

Možná ještě, můžu se zeptat na jeho chování ke koni? Trochu se bojím, aby mi koně někdo nezkazil, kobyla je taková trochu specifická, potřebuje opravdu hodně důsledný, ale ne příliš tvrdý přístup, a pevné nervy. No vlastně asi jako každý mladý kůň, ale snadno ztratí důvěru a ochotu spolupracovat, když se jí zacházení nelíbí.

4.3.2020 16:50
sisi58

XXX.XXX.191.1

koník123 napsal(a):
Možná ještě, můžu se zeptat na jeho chování ke koni? Trochu se bojím, aby mi koně někdo nezkazil, kobyla je taková trochu specifická, potřebuje opravdu hodně důsledný, ale ne příliš tvrdý přístup, a pevné nervy. No vlastně asi jako každý mladý kůň, ale snadno ztratí důvěru a ochotu spolupracovat, když se jí zacházení nelíbí.

Opravdu bude nejlepší, když se kouknete osobně.
"Není na světě člověk ten, co by se zalíbil lidem všem!"

4.3.2020 16:59
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.23.2

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Kamaradka bude ucit. Ty voe to dopadne... To si aspon jednoh nemuzes sehnat poradnyho trenera a ne nekoho kdo jr o lekci napred? Ale co... Aspon te to vytresta.

No když si to myslíš mysli si. Na kurs se chystám k člověku co má letite zkušenosti a i závodí

4.3.2020 18:39
liva

XXX.XXX.226.96

koník123 napsal(a):
Možná ještě, můžu se zeptat na jeho chování ke koni? Trochu se bojím, aby mi koně někdo nezkazil, kobyla je taková trochu specifická, potřebuje opravdu hodně důsledný, ale ne příliš tvrdý přístup, a pevné nervy. No vlastně asi jako každý mladý kůň, ale snadno ztratí důvěru a ochotu spolupracovat, když se jí zacházení nelíbí.

Známá má své dvě kladrubandy jako děti. Rozhodně by žádné špatné zacházení netolerovala.☺

4.3.2020 18:42
liva

XXX.XXX.226.96

Známá má své dvě kladrubandy jako děti. Rozhodně by žádné špatné zacházení netolerovala.☺
A na kobyle to žádné negativní stopy nezanechalo. Následně složila zkoušky hiporehabilitačního koně.

Neregistrovaný uživatel

4.3.2020 20:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Jestli myslis ze jedba knizka jeden kurz a kamoska co to sana poradne neumi te to spolehlive nauci i s mladochama tak jsi jeste hloupejsi nez jsem doted myslela.

4.3.2020 20:56
Dotaz

XXX.XXX.110.178

Když jsem jela do Hradištka, což je někde ve vašem okolí, tak z vesnice před (směrem od Prahy) vyjížděl kočár s KK, chvilku jsem za nimi jela, zřejmě tedy i tam se někdo zápřeži věnuje, akorát si nemůžu vzpomenout, který z účastníků programu to byl, ale to by se asi dalo dohledat.

konik123

4.3.2020 20:59
konik123

XXX.XXX.107.202

liva napsal(a):
Známá má své dvě kladrubandy jako děti. Rozhodně by žádné špatné zacházení netolerovala.☺
A na kobyle to žádné negativní stopy nezanechalo. Následně složila zkoušky hiporehabilitačního koně.

Dobře děkuji, to zní nadějně :)

4.3.2020 21:46
kallisto

XXX.XXX.135.43

Můžu vědět ke komu na ten kurz chcete jít? Jako rozhodčí spřežení bych vám mohla poradit někoho ve vašem okolí, když mi napíšete odkud jste.

4.3.2020 23:02
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.167.163

kallisto napsal(a):
Můžu vědět ke komu na ten kurz chcete jít? Jako rozhodčí spřežení bych vám mohla poradit někoho ve vašem okolí, když mi napíšete odkud jste.

Jsem z Poděbrad a až bude chystám se k panu štursovi. Vím že chce dělat.

5.3.2020 08:39
kallisto

XXX.XXX.237.35

Takže koukám do JISu a vidím:

8-10.5. máte v Semicích závody spřežení. Není nic jednoduššího než tam zajít, koukat všude kolem sebe jak se to dělá a oslovit pár lidí.
V Semicích se zápřeži také myslím věnují, pan Jaroslav Jandl jezdí pod jejich stájí.

Dále to máte kousek do Hradištka u Sadské. Za jejich stáj jezdí Pavel Hybler a tam určitě zapřahat umí.

Pak kousek dále ti nejpovolanější, Kladruby nad Labem.

5.3.2020 11:33
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

kallisto napsal(a):
Takže koukám do JISu a vidím:

8-10.5. máte v Semicích závody spřežení. Není nic jednoduššího než tam zajít, koukat všude kolem sebe jak se to dělá a oslovit pár lidí.
V Semicích se zápřeži také myslím věnují, pan Jaroslav Jandl jezdí pod jejich stájí.

Dále to máte kousek do Hradištka u Sadské. Za jejich stáj jezdí Pavel Hybler a tam určitě zapřahat umí.

Pak kousek dále ti nejpovolanější, Kladruby nad Labem.

Děkuji a kousek od nás je tuším staj acro

5.3.2020 12:20
kallisto

XXX.XXX.237.35

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Děkuji a kousek od nás je tuším staj acro

Ve Velenicích stáj Accos, paní Jelínková jestli hledám dobře.

5.3.2020 12:40
kallisto

XXX.XXX.237.35

Tohle je myslím si cesta pro vás jako dělaná.

Když budeš šikovná, budeš se dobře učit a vnímat ty zkušené kočí kolem sebe, můžeš být v zápřeži dost dobrá. Oni mají opravdu mraky zkušeností a je potřeba umět někdy skousnout i kritiku, že něco dělám s koněm blbě, třebaže i celý život. Nikdo nechce nikoho ponižovat, oni předávají drahocenné zkušenosti.

I v případném sportu, i hobby sportu, jezdců spřežení není tolik jako parkuráků. V krásné zápřeži uděláš všude hromadu parády, na každém průvodu vesnicí, hodech, dětském dni, všude. Máš krásnou líbivou kobylu, tady byste mohli vyniknout.

Je ale potřeba být opravdu pečlivá, splašený kůň s kočárem za sebou je mnohem nebezpečnější, než jen se sedlem na zádech. Ze zkušenosti mohu potvrdit, že u profíků neznám poslušnější koně, než ty v kočáře. Zastaví okamžitě na povel a poslušně stojí v kočáře i delší dobu a čekají.
Jen to časem je (ve sportu) samozřejmě finančně náročnější disciplína, kočár něco stojí.

5.3.2020 12:47
kallisto

XXX.XXX.237.35

A ještě v Němčicích u Kolína máte pana Josefa Hroudu, aktuálně zapřahá čtyřku krásných lipicánů.

5.3.2020 16:13
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

kallisto napsal(a):
Tohle je myslím si cesta pro vás jako dělaná.

Když budeš šikovná, budeš se dobře učit a vnímat ty zkušené kočí kolem sebe, můžeš být v zápřeži dost dobrá. Oni mají opravdu mraky zkušeností a je potřeba umět někdy skousnout i kritiku, že něco dělám s koněm blbě, třebaže i celý život. Nikdo nechce nikoho ponižovat, oni předávají drahocenné zkušenosti.

I v případném sportu, i hobby sportu, jezdců spřežení není tolik jako parkuráků. V krásné zápřeži uděláš všude hromadu parády, na každém průvodu vesnicí, hodech, dětském dni, všude. Máš krásnou líbivou kobylu, tady byste mohli vyniknout.

Je ale potřeba být opravdu pečlivá, splašený kůň s kočárem za sebou je mnohem nebezpečnější, než jen se sedlem na zádech. Ze zkušenosti mohu potvrdit, že u profíků neznám poslušnější koně, než ty v kočáře. Zastaví okamžitě na povel a poslušně stojí v kočáře i delší dobu a čekají.
Jen to časem je (ve sportu) samozřejmě finančně náročnější disciplína, kočár něco stojí.

Tak jsem dohodnuta ve velenicich. S majitelem se znám jen jsem zapomněla.

Taky si myslím že by koně udělali parádu a do budoucna v páru. Známá říkala že je poptávka i na svadby. Dnes je koní velice málo co umí tahat. Jako bonus mám i to ze neni problém výzdoba i když jsem nedodelala vázat umím

Neregistrovaný uživatel

5.3.2020 18:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Tak jsem dohodnuta ve velenicich. S majitelem se znám jen jsem zapomněla.

Taky si myslím že by koně udělali parádu a do budoucna v páru. Známá říkala že je poptávka i na svadby. Dnes je koní velice málo co umí tahat. Jako bonus mám i to ze neni problém výzdoba i když jsem nedodelala vázat umím

No do budoucna para tihle dva. Dost pravdepodobne bude Gas tedy Oliver o dost vyssi nez Sona. Aby to nedelalo v pare bugr. Kdyz by ona byla o 20cisel mensi hezky pohled to vazne nebude. Ale treba se ti povede zr narostou cca stejne.

5.3.2020 19:41
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Tak jsem dohodnuta ve velenicich. S majitelem se znám jen jsem zapomněla.

Taky si myslím že by koně udělali parádu a do budoucna v páru. Známá říkala že je poptávka i na svadby. Dnes je koní velice málo co umí tahat. Jako bonus mám i to ze neni problém výzdoba i když jsem nedodelala vázat umím

Toho se nebojím předpokládaný rozdíl 4-8 cm. Sonina by měla min mít 160cm + menší predky nemá Soni táta má 159 cm a hřebec 164-168cm

5.3.2020 19:54
Dotaz

XXX.XXX.235.225

A kombinace hřebec + klisna je v páru ok? Věděl by někdo?

5.3.2020 19:59
Arbora

XXX.XXX.212.84

Prečo nie, dobre vychovaný žrebec v praći nerieši. To ale nebude tento prípad.

5.3.2020 20:01
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

Dotaz napsal(a):
A kombinace hřebec + klisna je v páru ok? Věděl by někdo?

V tu dobu bude valach

5.3.2020 20:15
Dotaz

XXX.XXX.235.225

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
V tu dobu bude valach

Je to vaše věc, ale já mám z toho pocit zmaru, když dobře hodnocený hřebec bude z chovu vymazán. Ale je fakt, že k tomu potřebuje spoustu dalších aspektů, aby mohl být opravdovým přínosem. Jen mi přijde, že měl dobře našlápnuto a vnímám to jako škodu. Ale možná to tak není.

5.3.2020 20:16
kallisto

XXX.XXX.135.43

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
V tu dobu bude valach

5.3.2020 20:21
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

Dotaz napsal(a):
Je to vaše věc, ale já mám z toho pocit zmaru, když dobře hodnocený hřebec bude z chovu vymazán. Ale je fakt, že k tomu potřebuje spoustu dalších aspektů, aby mohl být opravdovým přínosem. Jen mi přijde, že měl dobře našlápnuto a vnímám to jako škodu. Ale možná to tak není.

Měl dobře našlápnuto ale v chovu jsou rodiče a chovatelka info že ho hřebcem držet nebudu dostala hned.. Podmínka mít plemenik neni

5.3.2020 20:29
Dotaz

XXX.XXX.235.225

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Měl dobře našlápnuto ale v chovu jsou rodiče a chovatelka info že ho hřebcem držet nebudu dostala hned.. Podmínka mít plemenik neni

Já neříkám, že je to nutné. Jen mi to prostě přijde škoda nevyužít potenciál, přijde mi to jako plýtvání. Ale tak to mám já, každý to vnímá jinak.

Neregistrovaný uživatel

5.3.2020 20:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

CHS Modré Jezero (557) napsal(a):
Měl dobře našlápnuto ale v chovu jsou rodiče a chovatelka info že ho hřebcem držet nebudu dostala hned.. Podmínka mít plemenik neni

Takys ji slibila ze zustane na odchovne ze.... A odtahla ho hned.

5.3.2020 20:51
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

Dotaz napsal(a):
Já neříkám, že je to nutné. Jen mi to prostě přijde škoda nevyužít potenciál, přijde mi to jako plýtvání. Ale tak to mám já, každý to vnímá jinak.

To spojení se muze kdykoliv zopakovat v chovu jsou oba rodiče a držet plemenika aby si 3x za rok skočil navic kde je test atd... Pro mě nevýhodné a ustájení taky problém. Pro mladyho ok..

5.3.2020 21:01
kallisto

XXX.XXX.135.43

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Takys ji slibila ze zustane na odchovne ze.... A odtahla ho hned.

Leithian, prosím, nezačínejte tady další hádavé diskuse. K ničemu nevedou.
Diskutujte k věci.

5.3.2020 21:23
CHS Modré Jezero (557)

XXX.XXX.202.158

kallisto napsal(a):
Leithian, prosím, nezačínejte tady další hádavé diskuse. K ničemu nevedou.
Diskutujte k věci.

Neslibila.

12.3.2020 14:24
pbruncla

XXX.XXX.178.99

Dotaz napsal(a):
A kombinace hřebec + klisna je v páru ok? Věděl by někdo?

Bez problému. Ovšem je zde mnoho aspektů a určitě nejde vzít jen tak nějakého hřebce.... a ne každý kdo to chce zapřáhnout to zmákne.

Přidejte reakci

Přidat smajlík