Aerad

XXX.XXX.91.25
Zdravím 🐴,
mám 18 a 2 roky sa venujem spolične s mojím haflingom cirkusovým trikom a prirodzenej komunikácii. Pri učení vychádzam z poznatkov etológie a záleží mi na komforte koníka. Všetko prebieha nenásilnou formou a pri cvikoch pri ktorých je nutné koníka dostať do nejakej neprirodzenej polohy/pohybu využívam čo najmenší a postupný tlak. Som samouk, niečo som odpozerala z rôznych videí. Môjho haflinga som naučila úsmev, zdvíhanie predmetov, poklonu, kľaknutie, ľahnutie, kotúľanie lopty, vychádzanie na podstavec, vzpínanie (zo zeme a zo sedla) a španielsky krok (zo zeme a zo sedla). Je vidieť, že ho táto práca baví 😄.
Lenže v poslednej dobe som akosi "vyhorela", samozrejme opakujeme stále naučené a snažíme sa to zdokonaľovať. Vôbec ma nenapadajú žiadne nové cviky, ktoré by sme sa boli schopní naučiť. Zaujala ma piaffa a niečo som si o nej vyhľadala. Začala som najprv robiť "prípravné cviky" a chcela som ho to začať učiť zo zeme (naklusať a zacúvať, zdvíhanie zadných nôh), no zdá sa mi, že je to nad naše limity a tento náročný cvik zvládne len kôň, ktorý ke obdarený talentom a vysokou akciou zadných nôh a živým temperamentom, akýsi opak môjho flegmoša.
Je tu niekto kto sa rovnako venuje cirkusovým kúskom a vedel by mi poradiť ako pokračovať, prípadne ako na piaffu ? Alebo nepoznáte niečo, čo by som mohla môjho koníka naučiť ?
Veľmi ma to baví a chcela by som sa tomu venovať aj v budúcnosti. ♥️🐴♥️
Co jako inspirace knížka od Bea Borelle? Sice to není úplně cirkusové, ale možná poslouží?
https://www.megaknihy.cz/kone/26699-vycvik-koni-podle-bey-borelle.
EDIT: Teď vidím, že měla i něco o cirkusových kouscích. Třeba by to někde bylo ještě k sehnání.
https://www.megaknihy.cz/12815__bea-borelle?p=1
Aerad

XXX.XXX.91.25
Dotaz
napsal(a):
Co jako inspirace knížka od Bea Borelle? Sice to není úplně cirkusové, ale možná poslouží?
https://www.megaknihy.cz/kone/26699-vycvik-koni-podle-bey-borelle.