Jak naučit hříbě na kruhu

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Aja67

17.10.2020 22:59
Aja67

XXX.XXX.69.155

Hezký večer, mám rok a půl starou kobylku. Zatím umí základy jako vodění, ustupovani, couvání, zvedání nohou. Jezdí s námi ven na vyjížďky do terénu. Pomalu bych chtěla začít třeba 5 minutovou práci v kruhovce. Nic složitého jen aby se kobylka naučila chodit na kruhu a změnit směr atd. Jak jste učily vaše hříbata chodit na kruhu? Pustili jste rovnou na volno do kruhovky nebo zkoušet nejdřiv na delším vodítku?

18.10.2020 06:24
kallisto

XXX.XXX.135.145

Hribata jsme neucili nic navic.
Tvemu hribeti staci to, co umi.

Nejhorším majitel hribete je ten netrpelivy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 08:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

kallisto napsal(a):
Hribata jsme neucili nic navic.
Tvemu hribeti staci to, co umi.

Nejhorším majitel hribete je ten netrpelivy.

Svatá pravda! Nechte kobylku aspoň další rok žít. Fakt vám nic neuteče.

Aja67

18.10.2020 09:56
Aja67

XXX.XXX.43.245

kallisto napsal(a):
Hribata jsme neucili nic navic.
Tvemu hribeti staci to, co umi.

Nejhorším majitel hribete je ten netrpelivy.

Nebyla by to žádná práce, jen blbnutí v kruhovce. Kobyla je hrozně společenská, pořad za mnou chodí, práce ji baví, rozhodně neuznávám nějaký dril hřibat, mají mít dětsví, ale myslím si že když ji vezmu jednou týdně na 5 minut do kruhovky, tak ji to dětsví rozhodně nezkazím.

18.10.2020 10:02
koně

XXX.XXX.174.63

Aja67 napsal(a):
Hezký večer, mám rok a půl starou kobylku. Zatím umí základy jako vodění, ustupovani, couvání, zvedání nohou. Jezdí s námi ven na vyjížďky do terénu. Pomalu bych chtěla začít třeba 5 minutovou práci v kruhovce. Nic složitého jen aby se kobylka naučila chodit na kruhu a změnit směr atd. Jak jste učily vaše hříbata chodit na kruhu? Pustili jste rovnou na volno do kruhovky nebo zkoušet nejdřiv na delším vodítku?

Hříbě konkrétně na kruh ,neučte.Nedělá to dobře kloubům a zádům
Stačí naučit na vyvázání,aby postála.Pozvedání nohou ,kvůli korekturám.Čištění,všude .Dávání stříkačky do huby,aby brala spolehlivě odčervovací pastu.Prostě takové chvilkové ,blbnutí.
Když chodí při vás do terénu,je to až dost .
Když už nevíte co,tak po čištění třeba vyvést na vodítku na chvíli ven,na vycházku na ruce.Aby si zvykala ,že jde sama,od koní.
Jinak bych hříbě nechala žít

18.10.2020 10:51
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Kruhovky, kruhovky, kruhovky. A pak se bude řešit RTG, fyzio, kloubní výživa. Chodíte si někdo zaběhat doma v obýváku kolem stolu? Zkuste to, a hezky těch 5minut😁

Aja67

18.10.2020 11:30
Aja67

XXX.XXX.43.245

To vše už umí, chodím s ní i se samotnou na procházky, nemá s ničím problém. A nikdo tady nemysli že budu hříbě proboha honit po kruhovce. Jde mi o to aby se naučila jít kruh, to znamená že si dvakrát v kroku obejde kruhovku a tím práce zkončila.

Coudas

18.10.2020 12:27
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ja bych spise ucila chodit kone ve vetsi vzdalenosti na rovnych liniich a chapani povelu pro "odstoupeni" ode mne. Z toho pak jednoduse naucite na kruh, bud si idstouoite kine, nebo zustanete stat na miste. Popsala bych vice, ale kdyz se to nesmi...

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 15:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aja67 napsal(a):
To vše už umí, chodím s ní i se samotnou na procházky, nemá s ničím problém. A nikdo tady nemysli že budu hříbě proboha honit po kruhovce. Jde mi o to aby se naučila jít kruh, to znamená že si dvakrát v kroku obejde kruhovku a tím práce zkončila.

práce skončila A proč už teď? Ono se to snadno zneužije - jé, ona je tak šikovná, tak ještě zkusíme tamto a tamhleto a ...máte zpruzeného koně.

18.10.2020 18:06
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Aja67 napsal(a):
Nebyla by to žádná práce, jen blbnutí v kruhovce. Kobyla je hrozně společenská, pořad za mnou chodí, práce ji baví, rozhodně neuznávám nějaký dril hřibat, mají mít dětsví, ale myslím si že když ji vezmu jednou týdně na 5 minut do kruhovky, tak ji to dětsví rozhodně nezkazím.

Tohle je pravá cesta do pekel. Kolik hodných a důvěřivých hříbat se přesně takhle zkazilo...
Mlaďoši prostě nabízí a nabízí a člověk toho zneužije. Ta hranice je hrozně tenká a kdo nemá zkušenost, přetáhne ji. A kdo zkušenosti nějaké má, rozhodně se nevyptává na základy na diskuzích.
Tak lepší je půjčit si vozík a nacvičit nastupování. Taky třeba brát tu odčervovací pastu. Přijít na zavolání - ano i v terénu. Chodit vedle koně pod sedlem na krokové vycházky. Čůrat na povel - to se využije po celý zbytek života, když se vyčůrá na trávě cestou domů a ne až v boxu. Případně pít na povel. Ale to všechno je těžší než vyslat ho na kruh! Opravdu kruhovkou zatěžovat klouby v růstu je nesmysl (byť jen jednou týdně).

Aja67

18.10.2020 18:16
Aja67

XXX.XXX.43.245

Protože já nezastávam názor že se má hříbě nechat růst jak dříví v lese a aby do 3 let nic nedělalo. Mám plemeno co má v dospělosti 700-800 kg a to zvíře prostě musí být nějak výchované. Kobyla má 99 % času flakacku na pastvě. Mám dvě malé děti a času moc není. Alespoň jednou týdně ji chci ale věnovat nějaký čas, buď ji vzít na procházku, vyčistit, a nebo s ní formou hry pár minut pracovat. Opravdu na tom nevidím nic špatného a kobyla moji společnost miluje, práce ji opravdu baví. Obsedat chci až ve 4 letech, nikam nespěchám, ale takové věci pak u obsednutí jako když najdeš. Věřím že pak jen sednu a kobyla bude úplně v pohodě. Ta práce ze země je stěžejní.

18.10.2020 18:46
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Aja67 napsal(a):
Protože já nezastávam názor že se má hříbě nechat růst jak dříví v lese a aby do 3 let nic nedělalo. Mám plemeno co má v dospělosti 700-800 kg a to zvíře prostě musí být nějak výchované. Kobyla má 99 % času flakacku na pastvě. Mám dvě malé děti a času moc není. Alespoň jednou týdně ji chci ale věnovat nějaký čas, buď ji vzít na procházku, vyčistit, a nebo s ní formou hry pár minut pracovat. Opravdu na tom nevidím nic špatného a kobyla moji společnost miluje, práce ji opravdu baví. Obsedat chci až ve 4 letech, nikam nespěchám, ale takové věci pak u obsednutí jako když najdeš. Věřím že pak jen sednu a kobyla bude úplně v pohodě. Ta práce ze země je stěžejní.

Takže prostě CHCETE a jakékoliv argumenty proti je zbytečné zmiňovat, chápu to dobře?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 18:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to marný, je to marný, je to marný. Vy nejen že jste vývojový začátečník, ale ještě k tomu vývojový začátečníka bez pokory. Proč se ptáte, když máte na vše odpověd? Takhle mladého koně je opravdu nesmysl učit na kruhovku, nehledě na to, že kruh je pro koně velmi obtížný....a k čemu vám to vlastně bude tý dva kruhy jednou týdně a domů? Prosím Vás přečtěte si nejdřív alespoň dvě odborné knihy...prospěje Vám to.

18.10.2020 18:51
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Aja67 napsal(a):
Protože já nezastávam názor že se má hříbě nechat růst jak dříví v lese a aby do 3 let nic nedělalo. Mám plemeno co má v dospělosti 700-800 kg a to zvíře prostě musí být nějak výchované. Kobyla má 99 % času flakacku na pastvě. Mám dvě malé děti a času moc není. Alespoň jednou týdně ji chci ale věnovat nějaký čas, buď ji vzít na procházku, vyčistit, a nebo s ní formou hry pár minut pracovat. Opravdu na tom nevidím nic špatného a kobyla moji společnost miluje, práce ji opravdu baví. Obsedat chci až ve 4 letech, nikam nespěchám, ale takové věci pak u obsednutí jako když najdeš. Věřím že pak jen sednu a kobyla bude úplně v pohodě. Ta práce ze země je stěžejní.

Ale to hříbě se nefláká. Ono se velmi pilně učí jak být koněm. Ve stádě má celý den co dělat - pokud je na pastvě a má tam jiné hříbě a i dospělé koně, má učení tak akorát. Od lidí mu stačí opravdu jen základní manipulace, ale vždy stejně a dokonale. Kruhovku mu opravdu netřeba.

Coudas

18.10.2020 18:58
Coudas

XXX.XXX.87.254

Jo, je to marny. Tady je lepsi se na nic neptat, pokud nejdete s hlavnim proudem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Jo, je to marny. Tady je lepsi se na nic neptat, pokud nejdete s hlavnim proudem.

Tak poraď, když tady všichni tak špatně a negativně reagují :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jinak vyzobnuto z prastaré EQ diskuze na podobné téma, s čímž se plně ztotožňuji...cituji: Hele, Desperado, proč chceš s koněm do kruhovky?Víš k čemu slouží? Co se tam dělá? Proč se to dělá? Soudím, že ne, protože by ses tady takhle neptal. Takže co bys tam dělal? A to všechno platí pokud tam chceš páchat něco jako lonžování, nebo něco jako horsemanship.Pokud si mohu dovolit poradit, nech hříbě hříbětem na pastvině a čas využij lépe. Přečti všechno dostupné, podívej se alespoň na pár DVD, objeď si kurzy, za pomoci lektora/trenéra si ujasni odpovědi na výše uvedené otázky a pak se do toho teprve dej. Jako v jiných oborech lidské činnosti můžeš leccos zkoušet, ale měl bys mít alespoň základní představu, čeho chceš dosáhnout, proč a jak. Tedy pokud to má k něčemu vypadat. Neber to ve zlém, ale tvá otázka sem nepatří. Internetové diskuze jsou pro zábavu, ne pro studium základních věcí. Můžeš se tu dočíst perly i naprosté zhůvěřilosti a bez povědomí o věci je od sebe nerozeznáš.

Coudas

18.10.2020 19:30
Coudas

XXX.XXX.87.254

Coudas napsal(a):
Ja bych spise ucila chodit kone ve vetsi vzdalenosti na rovnych liniich a chapani povelu pro "odstoupeni" ode mne. Z toho pak jednoduse naucite na kruh, bud si idstouoite kine, nebo zustanete stat na miste. Popsala bych vice, ale kdyz se to nesmi...

eljan - poradila jsem malo?

Aja67

18.10.2020 19:52
Aja67

XXX.XXX.66.145

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jinak vyzobnuto z prastaré EQ diskuze na podobné téma, s čímž se plně ztotožňuji...cituji: Hele, Desperado, proč chceš s koněm do kruhovky?Víš k čemu slouží? Co se tam dělá? Proč se to dělá? Soudím, že ne, protože by ses tady takhle neptal. Takže co bys tam dělal? A to všechno platí pokud tam chceš páchat něco jako lonžování, nebo něco jako horsemanship.Pokud si mohu dovolit poradit, nech hříbě hříbětem na pastvině a čas využij lépe. Přečti všechno dostupné, podívej se alespoň na pár DVD, objeď si kurzy, za pomoci lektora/trenéra si ujasni odpovědi na výše uvedené otázky a pak se do toho teprve dej. Jako v jiných oborech lidské činnosti můžeš leccos zkoušet, ale měl bys mít alespoň základní představu, čeho chceš dosáhnout, proč a jak. Tedy pokud to má k něčemu vypadat. Neber to ve zlém, ale tvá otázka sem nepatří. Internetové diskuze jsou pro zábavu, ne pro studium základních věcí. Můžeš se tu dočíst perly i naprosté zhůvěřilosti a bez povědomí o věci je od sebe nerozeznáš.

Já opravdu nejsem začátečník. U koní jsem 20 let, prošli mi rukama různí koně, i několik mladých. Vím jak s hříbětem pracovat. Kobylu mám od narození, vše co umí jsem ji naučila já. Je to vychovaný kůň, který nic neřeší, nechá se ostrouhat, vet mi ji vždy chválí jak je hodná, že ani neví že očkuje. Přijde na zavolání, nastupuje do hengru, chodí za mnou jak pejsek. Nikdy nekousla ani nekopla. Prostě nic neřeší a je to spokojené hříbě co si užívá život. Zajímalo mě jen jak to jiní učí svoje hříbata, jestli je ten můj postup ten správný atd. Nic víc. Ale počkám tedy do 3 let a zatím budeme chodit na procházky a užívat si společné chvíle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 20:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aja67 napsal(a):
Protože já nezastávam názor že se má hříbě nechat růst jak dříví v lese a aby do 3 let nic nedělalo. Mám plemeno co má v dospělosti 700-800 kg a to zvíře prostě musí být nějak výchované. Kobyla má 99 % času flakacku na pastvě. Mám dvě malé děti a času moc není. Alespoň jednou týdně ji chci ale věnovat nějaký čas, buď ji vzít na procházku, vyčistit, a nebo s ní formou hry pár minut pracovat. Opravdu na tom nevidím nic špatného a kobyla moji společnost miluje, práce ji opravdu baví. Obsedat chci až ve 4 letech, nikam nespěchám, ale takové věci pak u obsednutí jako když najdeš. Věřím že pak jen sednu a kobyla bude úplně v pohodě. Ta práce ze země je stěžejní.

Ale podle úvodního příspěvku kobylka neroste jako dříví v lese. Umí tolik, kolik je v tomhle věku potřeba.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 20:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aja67 napsal(a):
Já opravdu nejsem začátečník. U koní jsem 20 let, prošli mi rukama různí koně, i několik mladých. Vím jak s hříbětem pracovat. Kobylu mám od narození, vše co umí jsem ji naučila já. Je to vychovaný kůň, který nic neřeší, nechá se ostrouhat, vet mi ji vždy chválí jak je hodná, že ani neví že očkuje. Přijde na zavolání, nastupuje do hengru, chodí za mnou jak pejsek. Nikdy nekousla ani nekopla. Prostě nic neřeší a je to spokojené hříbě co si užívá život. Zajímalo mě jen jak to jiní učí svoje hříbata, jestli je ten můj postup ten správný atd. Nic víc. Ale počkám tedy do 3 let a zatím budeme chodit na procházky a užívat si společné chvíle.

Rozhodla jste se dobře.

Coudas

18.10.2020 20:16
Coudas

XXX.XXX.87.254

"Internetové diskuze jsou pro zábavu, ne pro studium základních věcí. Můžeš se tu dočíst perly i naprosté zhůvěřilosti a bez povědomí o věci je od sebe nerozeznáš."

Aha... tak to jsem nevedela, tak uz mi to je konecne jasny!!! Zaridim se.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 20:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
eljan - poradila jsem malo?

Přehlédla jsem, přijměte prosím mojí hlubokou omluvu:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

...pokud opravdu nebudete klasicky lonžovat hříbě na kruhu, tak použijte radu coudas, dlouhé vodítko, tušírka a učit koně jít od člověka v určité vzdálenosti až dosáhnete klasického vyslání na kruh.....Zuzka Prokopová na EquiTV nebo you tube, spousta inspirace.
Za ně je daleko horší třeba hříbě uvazovat, obecně nemám ráda uvázaného koně, jo jsou situace, kdy být musí, ale řeším to, že stojím u něj nebo prostě ho raději podržím. vadí mi, že když se koník lekne "vazem" jde proti napnuté ohlávce, málo který se dokáže poddat a zklidnit, prostě škube a škube, buď rupne ohlávka nebo si koní může poškodit citlivou oblast. To je za mě. Nikomu jeho jiný názor neberu.....

18.10.2020 21:18
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Po 20 letech u koní se ptát na diskuzi, jak vyslat koně na kruh. A rok a půl staré hříbě v kruhovce. Když už máte tolik času a chuti, dělejte to na volném prostoru a bez ničeho, uvidíte, jak se miminu chce dobrovolně chodit spořádaně na kruhu a měnit směr.
Čím větší plemeno, tím míň aktivní buzerace potřebuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2020 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hele, o takových provokativních dotazech, když diskuse na ifauně skomírá si myslím své....jen vždycky čekám, kam se to posune...

Aja67

18.10.2020 22:12
Aja67

XXX.XXX.66.145

Rif Du Madon napsal(a):
Po 20 letech u koní se ptát na diskuzi, jak vyslat koně na kruh. A rok a půl staré hříbě v kruhovce. Když už máte tolik času a chuti, dělejte to na volném prostoru a bez ničeho, uvidíte, jak se miminu chce dobrovolně chodit spořádaně na kruhu a měnit směr.
Čím větší plemeno, tím míň aktivní buzerace potřebuje.

Je to moje první hříbě co mám opravdu od narození. Pracovala jsem s dvěma tříletými koňmi, ale ty už základy v kruhovce uměli. A ano opravdu vím jak koně vyslat na kruh, ale nelíbí se mi takové to odhanění tušírkou, mavani rukama atd. Tohle jsem viděla u několika lidí a fakt se mi to nelíbí. Já bych chtěla učit ideálně tak že budu nejdříve chodit v kruhovce po obvodu vedle koně a postupně od něho odstupovat až udělá třeba 3 kroky sam. Vzdálenost zvyšovat až budu ve středu kruhovky. Ale jak jsem psala, nechám to až na 3 rok. Nikdy nechci koně lonžovst, je to úplně k ničemu, mám stejně jen rekreační koně. Chci si jen v kruhovce hrát aby ji kobyla znala, protože v ní chci pak obsedat.

Coudas

19.10.2020 08:12
Coudas

XXX.XXX.87.254

Rif Du Madon napsal(a):
Po 20 letech u koní se ptát na diskuzi, jak vyslat koně na kruh. A rok a půl staré hříbě v kruhovce. Když už máte tolik času a chuti, dělejte to na volném prostoru a bez ničeho, uvidíte, jak se miminu chce dobrovolně chodit spořádaně na kruhu a měnit směr.
Čím větší plemeno, tím míň aktivní buzerace potřebuje.

Jsem u koni 29 let, neco malo koni jsem obsedla, jeste min hribat vychovala, a uplne nejmin pomohla par "zkazenym" konim, a rada se pobavim o ruznych zpusobech, jak vyslat kone na kruh ale i jak udelat to, ci ono. Protoze jsem na vlastni kuzi zazila, ze kdyz neco funguje u 10 koni, prijde jedenacty, u ktereho budete hledat 100 a 1 zpusob, jak to udelat jinak, aby to fungovalo a aby to fungovalo dobre. Nepokladam to, co delam, za dokonalost a jediny zpusob, jak se to da delat. A cim vice zpusobu poznam, tim vice mam pri praci monosti jak to udelat, nebo prizpusobit konkretnimu koni, pripadne si rict, ze tohle zrovna mne fungovat nebude ci ze to takto delat nechci. Mrzi mne, ze se zde okamzite odsoudi lide, o kterych naprosto nic clovek nevi, a nedava se prilezitost ani nic vysvetlit, protoze podle jednoho dotazu je prece vse naprosto jasne a budoucnost je dana.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám stejně starou kobylku a zatím s ní dělám takovou tu klasiku, vyčistit, pozvedat nožky, nechat si všude sáhnout, umět chodit na prověšeném vodítku, na procházku s koněm i sama (včera poprvé). Nepříjemné věci učím s klikrem, to se během pár minut změní nepříjemnost ve velkou bžundu a ochota spolupracovat roste závratným tempem Pokud chcete dělat něco pro koníka zábavného, tak zkuste targety, to ty prcky fakt baví a můžete pak spolu blbnout právě i v tý kruhovce na volno.
A velmi užitečná věc je naučit prcka povolit tlaku při tahu ohlávky.

Neregistrovaný uživatel

19.10.2020 11:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.198

Aja67 napsal(a):
Je to moje první hříbě co mám opravdu od narození. Pracovala jsem s dvěma tříletými koňmi, ale ty už základy v kruhovce uměli. A ano opravdu vím jak koně vyslat na kruh, ale nelíbí se mi takové to odhanění tušírkou, mavani rukama atd. Tohle jsem viděla u několika lidí a fakt se mi to nelíbí. Já bych chtěla učit ideálně tak že budu nejdříve chodit v kruhovce po obvodu vedle koně a postupně od něho odstupovat až udělá třeba 3 kroky sam. Vzdálenost zvyšovat až budu ve středu kruhovky. Ale jak jsem psala, nechám to až na 3 rok. Nikdy nechci koně lonžovst, je to úplně k ničemu, mám stejně jen rekreační koně. Chci si jen v kruhovce hrát aby ji kobyla znala, protože v ní chci pak obsedat.

A to si s ni musite hrat v kruhovce? Prpc zrpvna kruhovka proboha? Jakej ma smysl kdyz nechcete lonzovat a nevite k cemu to ma bejt dobry. Stejne tak si s ni muzete hrat na jízdárně nebo ve vybehu. Fakt netreba kruhovky absolutne na nic. Rozhodně ne jako připravu k obsedani.

19.10.2020 12:42
Rif Du Madon

XXX.XXX.93.204

Coudas napsal(a):
Jsem u koni 29 let, neco malo koni jsem obsedla, jeste min hribat vychovala, a uplne nejmin pomohla par "zkazenym" konim, a rada se pobavim o ruznych zpusobech, jak vyslat kone na kruh ale i jak udelat to, ci ono. Protoze jsem na vlastni kuzi zazila, ze kdyz neco funguje u 10 koni, prijde jedenacty, u ktereho budete hledat 100 a 1 zpusob, jak to udelat jinak, aby to fungovalo a aby to fungovalo dobre. Nepokladam to, co delam, za dokonalost a jediny zpusob, jak se to da delat. A cim vice zpusobu poznam, tim vice mam pri praci monosti jak to udelat, nebo prizpusobit konkretnimu koni, pripadne si rict, ze tohle zrovna mne fungovat nebude ci ze to takto delat nechci. Mrzi mne, ze se zde okamzite odsoudi lide, o kterych naprosto nic clovek nevi, a nedava se prilezitost ani nic vysvetlit, protoze podle jednoho dotazu je prece vse naprosto jasne a budoucnost je dana.

Ano, nic o člověku na diskuzi nevíme a koně nevidíme. Z prvího dotazu si uděláme názor a pracujeme s průměrem, který jsme kde měli možnost vidět a předpokládáme, jak asi naše rada dopadne. Kdo opravdu do kruhovky s koněm patří, vidí odpověď napsanou přímo na svém koni. Proto mejnstrímová reakce typu 1,5 roční hříbě do kruhovky ne, mi připadá velice správná.

Tendence mít kruhovky všude a běžně dostupné komukoli považuji za neštěstí srovnatelné s volným prodejem omezovacích a donucovacích cajků.

Vůbec nemířím na zadavatelku ani na nikoho konkrétně. Jen kruhovky nenávidím proto, co jsem v nich viděla lidi dělat v přesvědčení, že je to koni prospěšné a příjemné. Ano je to tak u všeho, že někdo umí a někdo ne. Ale u těch kruhovek je to procento špatného používání nějak výrazné. A je hrozně jednoduché, levné, fyzicky nenáročné je zneužít.

Coudas

19.10.2020 13:18
Coudas

XXX.XXX.87.254

Rif Du Madon napsal(a):
Ano, nic o člověku na diskuzi nevíme a koně nevidíme. Z prvího dotazu si uděláme názor a pracujeme s průměrem, který jsme kde měli možnost vidět a předpokládáme, jak asi naše rada dopadne. Kdo opravdu do kruhovky s koněm patří, vidí odpověď napsanou přímo na svém koni. Proto mejnstrímová reakce typu 1,5 roční hříbě do kruhovky ne, mi připadá velice správná.

Tendence mít kruhovky všude a běžně dostupné komukoli považuji za neštěstí srovnatelné s volným prodejem omezovacích a donucovacích cajků.

Vůbec nemířím na zadavatelku ani na nikoho konkrétně. Jen kruhovky nenávidím proto, co jsem v nich viděla lidi dělat v přesvědčení, že je to koni prospěšné a příjemné. Ano je to tak u všeho, že někdo umí a někdo ne. Ale u těch kruhovek je to procento špatného používání nějak výrazné. A je hrozně jednoduché, levné, fyzicky nenáročné je zneužít.

Ja zas nemam rada r
tusirky, biciky a pod. 🤷‍♂️ Ale nebudu nikomu vzpilat, ze to pouziva, protoze ja jsem videla osklivosti. Kruhovku nemam, pro mne je kruhovka jen mensi uzavrenej prostor, nic vic. A praci v kruhovce si umim predstavit i tu, ze tam s konem dojdu, udelam ohybacky, a jdu pryc. Ale to je jen muj pohled.

19.10.2020 15:06
Rif Du Madon

XXX.XXX.93.204

Aja67 napsal(a):
Je to moje první hříbě co mám opravdu od narození. Pracovala jsem s dvěma tříletými koňmi, ale ty už základy v kruhovce uměli. A ano opravdu vím jak koně vyslat na kruh, ale nelíbí se mi takové to odhanění tušírkou, mavani rukama atd. Tohle jsem viděla u několika lidí a fakt se mi to nelíbí. Já bych chtěla učit ideálně tak že budu nejdříve chodit v kruhovce po obvodu vedle koně a postupně od něho odstupovat až udělá třeba 3 kroky sam. Vzdálenost zvyšovat až budu ve středu kruhovky. Ale jak jsem psala, nechám to až na 3 rok. Nikdy nechci koně lonžovst, je to úplně k ničemu, mám stejně jen rekreační koně. Chci si jen v kruhovce hrát aby ji kobyla znala, protože v ní chci pak obsedat.

Pardon, že Vám neodpovídám. K ničemu z toho kruhovku nepotřebujete, tak nemám co víc dodat. Efe přidala další tipy na zábavu.
Jestli chcete koně učit udržovat vzdálenost od Vás, přiblížit se, nebo vzdálit a nemáchat u toho rukami nebo bičem, koukejte na stádo, jak si to říkají. Jak to řeknou drzounovi, který to nechápe a jak si to říkají koně bezkonfliktní. Jen to chce počkat si na správnou chvíli a náladu a ne si to vynucovat v kruhovce, protože jsem si zrovna řekla, že teď to po koni chci.

19.10.2020 19:25
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Coudas napsal(a):
Ja zas nemam rada r
tusirky, biciky a pod. 🤷‍♂️ Ale nebudu nikomu vzpilat, ze to pouziva, protoze ja jsem videla osklivosti. Kruhovku nemam, pro mne je kruhovka jen mensi uzavrenej prostor, nic vic. A praci v kruhovce si umim predstavit i tu, ze tam s konem dojdu, udelam ohybacky, a jdu pryc. Ale to je jen muj pohled.

Mlátit koně bičem je očividná hrubost, to už lidi vědí a je jim trapné to dělat (jasně že né všem). Jenomže ubližování koni v kruhovce je pro většinu lidí neviditelné a hodně užívatelů ani není schopno rozeznat, že koni ubližuje, psychicky. Tím že je to malý ohraničený prostor a lidi nepoznají, že koni něco není příjemné, nerozumí, ...A v kruhovce se snaží řešit nedorozumění s koněm hodně těch, co nevidí a neslyší se sedla nebo na otevřeném prostoru.
Když je tam kůň s někým, komu věří a člověk pozná, co mu kůň říká a ví co s tím, tak je to ok.

Jedna historka pro pobavení a poučení. Bývalý přítel měl kobylu, ČMB. Byli jsme i s koňmi na návštěvě, kde měli kruhovku. Prostě to chtěl a musel zkusit, aniž by to kobyla potřebovala. Já stála venku a najednou vidím, jak ČMB skáče 180cm dřevěnou plnou zeď kruhovky. Fakt impozantní pohled. Asi nějak nedoladili komunikaci...

Coudas

19.10.2020 19:30
Coudas

XXX.XXX.87.254

Rif Du Madon napsal(a):
Mlátit koně bičem je očividná hrubost, to už lidi vědí a je jim trapné to dělat (jasně že né všem). Jenomže ubližování koni v kruhovce je pro většinu lidí neviditelné a hodně užívatelů ani není schopno rozeznat, že koni ubližuje, psychicky. Tím že je to malý ohraničený prostor a lidi nepoznají, že koni něco není příjemné, nerozumí, ...A v kruhovce se snaží řešit nedorozumění s koněm hodně těch, co nevidí a neslyší se sedla nebo na otevřeném prostoru.
Když je tam kůň s někým, komu věří a člověk pozná, co mu kůň říká a ví co s tím, tak je to ok.

Jedna historka pro pobavení a poučení. Bývalý přítel měl kobylu, ČMB. Byli jsme i s koňmi na návštěvě, kde měli kruhovku. Prostě to chtěl a musel zkusit, aniž by to kobyla potřebovala. Já stála venku a najednou vidím, jak ČMB skáče 180cm dřevěnou plnou zeď kruhovky. Fakt impozantní pohled. Asi nějak nedoladili komunikaci...

Vidite, ja zas tusirkou kone nikdy nezmlatila, a prece kdyz jsem ji chtela ze sedla pouzit, musela jsem ji zahodit, protoze koni vadila...

19.10.2020 20:35
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Coudas napsal(a):
Vidite, ja zas tusirkou kone nikdy nezmlatila, a prece kdyz jsem ji chtela ze sedla pouzit, musela jsem ji zahodit, protoze koni vadila...

Vy poznáte, že koni vadí. A to je základ komunikace. Jsou lidi, co nevidí, že koni něco vadí.

Coudas

19.10.2020 21:14
Coudas

XXX.XXX.87.254

Rif Du Madon napsal(a):
Vy poznáte, že koni vadí. A to je základ komunikace. Jsou lidi, co nevidí, že koni něco vadí.

To je proto, ze kun je dnes velmi dostupne zbozi, a muze si jej koupit kazdy.

20.10.2020 07:07
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Coudas napsal(a):
To je proto, ze kun je dnes velmi dostupne zbozi, a muze si jej koupit kazdy.

No přesně jak tak.
A navíc ještě i odborníci co mají roky zkušeností, neb už přece roky jedou o prázdninách na týden ke koním a už i cválají a skáčou. Fakt je potom lepší mlčet, když se ptají na práci s hříbětem...

Coudas

20.10.2020 08:01
Coudas

XXX.XXX.87.254

Pipilota napsal(a):
No přesně jak tak.
A navíc ještě i odborníci co mají roky zkušeností, neb už přece roky jedou o prázdninách na týden ke koním a už i cválají a skáčou. Fakt je potom lepší mlčet, když se ptají na práci s hříbětem...

Kdyz si vezmu, co se tu detem radi -chod dva roky ke konim, precti si knizky, koukej na videa... Ke komu maji jit, ktere knizky maji cist, o videich radeji nemluvim. Kolik z tech deti za ty dva roky prijde za konema jen tak, posedi ve vybehu, dostane se ke krmeni, osetreni nejake rany, bude u vaznejsi diagnozy s veterinarem... A pak uz jen ctu a slysim "dva roky jsem u koni, zvladnu i cval". Tabory? Uz no comment. Driv to bylo podobne s prirozenou komunimaci. Byl jsem na 2 kurzech Honzy Blahy, tak ja vas to za drobny peniz naucim....A muzu pokracovat dal a dal....

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2020 08:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

K tomu mám "veselou". Přišlo ke mně ani ne 15leté děvče, že jezdí už roky a chce začít ke mně chodit ke koním. Neuvedlo koně v klusu, ani vlastně nezvládlo oklusat celou jízdárnu dokola, natož u toho pravidelně vysedávat. Tomuto stupni vzdělání odpovídaly i další vědomosti ohledně koní, např. neumělo nasedlat, nauzdit, tedy nepoznalo, zda je to správně.... Tak jsem řekla, že nevadí, zůstaneme na jízdárně a budeme se učit. Děvče začalo chodit do jiné stáje, kde se po měsíci docházky stalo v podstatě vedoucím pro skupinu jiných (asi tedy mladších) dětí. Tak to jde mimo moje chápání, skutečně.

20.10.2020 08:45
lenacia

XXX.XXX.173.31

Pokud jde o knížky o koních... Jakoukoliv? Nějakou tu alá kůň a já? Abeceda jezdectví? Cokoliv z toho... Doslova a upřímně a prosím...
Že něco nenandají úplně ok, to přejdu... Ale ocaď pocaď. Uzdečku sem uměla nasadit i bez toho abych ji kdy před tím nasazovala, poprvé sem ji nasadila hned a správně včetně zapnutí a to pro to, že to sakra je v každé té pitomé knížce s 20 původními Obrázky s návody které se radí těm dětem číst. Jsou tam i pasáže o ošetřování ran.
A pak reknete dívce u koní ať připne zpátky otěže... Hele, kdyby je pripla k tomu udidlu obráceně či jinak, tak ok, to se stane, ukážu jí a vysvětlím podle čeho se orientovat. Ale ona ty otěže začala připínat k nanosniku a potom k podhrdelníku.
A k ošetření ran... Jeden může mít koně XY let a nic vážného se nestane a jinej má koně chvíli a bum, má něco extra. U nás už holky asistovaly s ošetřením podlomu, abscesu, hluboké rány od napíchnutí na větev, píchání antibiotik, zašívání koňského čela... A to mluvím o časovém horizontu neceleho půl roku. Já se k první vážné věci dostala teprve po 4 letech vlastnění Sáry kdy měla absces.

Coudas

20.10.2020 11:52
Coudas

XXX.XXX.87.254

Tak jo, tak k vam ci buggyre bude chodit cela republika do krouzku.

20.10.2020 12:07
JaL

XXX.XXX.31.238

Učila jsem za pomoci targetu a "obejití předmětu". Koni bylo kolem tří, myslím. Na kruhu klusat jsme začali po čtvrtém roce, a to tak, že obkluše jeden, max. dva - protože hezké ohnutí stejně delší dobu neudrží.
Postupně jsem předměty vzdalovala ode mě a přidávala běžné signály, tzn. jednou rukou ukážu směr (a určím míru sestavení), druhou rukou řídím celého koně (tedy jak je blízko a podšlapování vnitřní zadní nohy).

20.10.2020 16:07
lenacia

XXX.XXX.173.31

Coudas napsal(a):
Tak jo, tak k vam ci buggyre bude chodit cela republika do krouzku.

Ne tak jako vážně, jak má někdo ošetřovat rány a zranění, když ti koně ty rány a zranění nemají? Jediný, co já sem v dětství na jízdárně ošetřovala byla kobyla, co uklouzla na náledí na dvoře a odřela si nohy... A to si dnes říkám jestli bylo fakt vpořádku mazat jí to indulonou....

20.10.2020 18:07
Dotaz

XXX.XXX.110.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
K tomu mám "veselou". Přišlo ke mně ani ne 15leté děvče, že jezdí už roky a chce začít ke mně chodit ke koním. Neuvedlo koně v klusu, ani vlastně nezvládlo oklusat celou jízdárnu dokola, natož u toho pravidelně vysedávat. Tomuto stupni vzdělání odpovídaly i další vědomosti ohledně koní, např. neumělo nasedlat, nauzdit, tedy nepoznalo, zda je to správně.... Tak jsem řekla, že nevadí, zůstaneme na jízdárně a budeme se učit. Děvče začalo chodit do jiné stáje, kde se po měsíci docházky stalo v podstatě vedoucím pro skupinu jiných (asi tedy mladších) dětí. Tak to jde mimo moje chápání, skutečně.

Taky mám podobný zážitek. Na koňskou hlídku do zoo se přihlásila paní, co prý jezdila u Váni. Tak jsem si říkala, že to bude formalita, ale jako každý dostala naši dvacetiletou babku k vyčištění, nacajkování. Nauzdit moc neuměla, nasedlala jsem já, říkala jsem si, že asi nervozita pracuje. Kobylu nakonec neuvedla ani v kroku. Přesto měla pocit, že umí jezdit. Byla hodně dotčená, když ji šéfka slušně odmítla. Přitom s kobylou málem šéfku přejela, když se v kroku zkoušelo, jak se bude zvládat vyhýbat návštěvníkům.

Coudas

20.10.2020 18:36
Coudas

XXX.XXX.87.254

lenacia napsal(a):
Ne tak jako vážně, jak má někdo ošetřovat rány a zranění, když ti koně ty rány a zranění nemají? Jediný, co já sem v dětství na jízdárně ošetřovala byla kobyla, co uklouzla na náledí na dvoře a odřela si nohy... A to si dnes říkám jestli bylo fakt vpořádku mazat jí to indulonou....

Ja to myslela vseobecne, ne jen ve smeru ke zraneni. Shodou okolnosti jsem v nedeli osetrovala kone, jehoz majitelka po sedmi letech vlasrnictvi ruznych koni nemela ani lekarnu, a ranu vyplachla vodou a zastrikala septonexem, nic jineho totiz nemela,protoze za tech 7 let se ji nikdy nestalo, ze by se kun zranil. Taky se to da pojmout tak, ze jsou prece veterinari.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2020 18:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dotaz napsal(a):
Taky mám podobný zážitek. Na koňskou hlídku do zoo se přihlásila paní, co prý jezdila u Váni. Tak jsem si říkala, že to bude formalita, ale jako každý dostala naši dvacetiletou babku k vyčištění, nacajkování. Nauzdit moc neuměla, nasedlala jsem já, říkala jsem si, že asi nervozita pracuje. Kobylu nakonec neuvedla ani v kroku. Přesto měla pocit, že umí jezdit. Byla hodně dotčená, když ji šéfka slušně odmítla. Přitom s kobylou málem šéfku přejela, když se v kroku zkoušelo, jak se bude zvládat vyhýbat návštěvníkům.

Jo, taky jsem zažila manželský pár - on údajně od jízdní policie, ona s praxí z dostihové stáje. Sedlo dali obráceně, v klusu padali...Tohle trochu nechápu - jako můžu machrovat, ale zrovna v tomhle případě mi to přece nemůže dlouho vydržet.

Aja67

20.10.2020 19:13
Aja67

XXX.XXX.10.131

Pipilota napsal(a):
No přesně jak tak.
A navíc ještě i odborníci co mají roky zkušeností, neb už přece roky jedou o prázdninách na týden ke koním a už i cválají a skáčou. Fakt je potom lepší mlčet, když se ptají na práci s hříbětem...

Já nevím kde jste přišla na to že jsem jela na dva tábory a myslím si že umím jezdit nebo pracovat s koňmi. U koní jsem od 8 let a je mi 27. Jezdila jsem jak pod trenérem, tak sama, na jízdárně, tak rekreačně do terénu. Vystřídala jsem několik stáji. Od 20 let mám svoje koně doma, momentálně dvě chovné kobyli, staršího valacha, poníka pro syna a již zmiňované hříbě. U koní si dělane vše sami od sena, po opravy, péči, strouhání atd. Nejsem puberťák co viděl koně 3 krát a hned má koně. Dnes se nemůže člověk na nic zeptat, myslím že je lepší znát několik názoru, metod a z toho si něco vzít a udělat si to podle sebe. Snažím se aby mi z kobyli vyrostl parťák na celý život a chci se snažit dělat vše co nejlépe. Proto taky byl dotaz položen. Ale zatím nechám větsi praci na 3 rok a budu prochazkovat tak jak doposud. Na fotce moje kobyla venku ve volnosti bez ničeho, takhle mi normálně chodíme na procházky.

Coudas

20.10.2020 19:59
Coudas

XXX.XXX.87.254

Rozhodla jste se ke spokojenosti zdejsich, asi bych to vice nerozpitvavala. Tady ma kazdy hned jasno, ale nedivte se, dlouhodobejsi diskutunici maji sve zkusenosti. Zdejsi diskuze diskuzi vetsinou moc nepreje 😉

20.10.2020 20:19
lenacia

XXX.XXX.168.148

Coudas napsal(a):
Ja to myslela vseobecne, ne jen ve smeru ke zraneni. Shodou okolnosti jsem v nedeli osetrovala kone, jehoz majitelka po sedmi letech vlasrnictvi ruznych koni nemela ani lekarnu, a ranu vyplachla vodou a zastrikala septonexem, nic jineho totiz nemela,protoze za tech 7 let se ji nikdy nestalo, ze by se kun zranil. Taky se to da pojmout tak, ze jsou prece veterinari.

Ah už rozumím co tím myslíte. Asistence u kováře, při očkování, odčervení, přepravě, příprava krmení, samotné krmení... Jo, to souhlasím, to sou věci co by se měly rozhodně být ve stáji samozřejmostí.
Já tím myslela že, mi není až tolik divné, že třeba někdo neví, jak má postupovat při ošetření některých zranění, protože se s nimi zkrátka nesetkal. Ale lékárníčka se základním vybavením na ošetření by měla být samozřejmost.

Coudas

20.10.2020 20:58
Coudas

XXX.XXX.87.254

lenacia napsal(a):
Ah už rozumím co tím myslíte. Asistence u kováře, při očkování, odčervení, přepravě, příprava krmení, samotné krmení... Jo, to souhlasím, to sou věci co by se měly rozhodně být ve stáji samozřejmostí.
Já tím myslela že, mi není až tolik divné, že třeba někdo neví, jak má postupovat při ošetření některých zranění, protože se s nimi zkrátka nesetkal. Ale lékárníčka se základním vybavením na ošetření by měla být samozřejmost.

O, diky za pochopeni.

20.10.2020 21:13
Horsana

XXX.XXX.40.140

Kobylka je krásna :)

Pokiaľ vás nasleduje vo voľnosti, ste vo výcviku omnoho ďalej, než sa väčšina ľudí kedy v živote dostane.
Vo voľnosti môžete aj cvičiť vysielanie na kruh, no problem, len tým, že tam nebude hradenie kruhovky vám kobylka ukáže, koľko a čoho ju baví a keď ju to baviť prestane, tak odíde a pôjde sa pásť a vy, ak to budete rešpektovať, sa podľa toho budete vedieť zariadiť.

Pokiaľ je to nejaký cob kríženec, prosím investuje aj do genetického testu, aspoň na PSSM1.

Aja67

20.10.2020 21:54
Aja67

XXX.XXX.10.131

Horsana napsal(a):
Kobylka je krásna :)

Pokiaľ vás nasleduje vo voľnosti, ste vo výcviku omnoho ďalej, než sa väčšina ľudí kedy v živote dostane.
Vo voľnosti môžete aj cvičiť vysielanie na kruh, no problem, len tým, že tam nebude hradenie kruhovky vám kobylka ukáže, koľko a čoho ju baví a keď ju to baviť prestane, tak odíde a pôjde sa pásť a vy, ak to budete rešpektovať, sa podľa toho budete vedieť zariadiť.

Pokiaľ je to nejaký cob kríženec, prosím investuje aj do genetického testu, aspoň na PSSM1.

Ano následuje mě ve volnosti jak ze sedla druhého koně, tak jen tak samotná. Ona je úžasná, miluje společnost člověka, nikdy jsem s jiným koněm neměla takový vztah jako s ní. A je to tradiční irský cob. Má oba rodiče velmi úspěšné na svodech, oba zapsané v holandské plemené knize, oba PSSM1 negativní. Její maminku mám doma.

20.10.2020 22:30
Horsana

XXX.XXX.40.140

Aja67- takže ideál

Pokiaľ máte taký vzťah, naučíte ju v pravý čas všetko.
A odporúčam vo voľnosti, ja som tak aj obsadala aj zvykala na sedlo, no problem.

Přidejte reakci

Přidat smajlík