Potiíže a nežádoucí účinky po odčervení

Quarter Horse
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.11.2020 19:07
amstafr

XXX.XXX.220.2

Dobrý den,
Včera jsem odčervila koníka, který před týdnem prodělal koliku, dnes od rána je apatický, líný, prakticky celý den leží a má průjem. Veterinář řekl sledovat a zítra by mělo být lépe. Chci se zeptat, stalo se vám to někomu také? Že by byly potíže po odčervení? Snažila jsem se něco pohledat ale téměř nic jsem nenašla..

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.11.2020 19:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

amstafr napsal(a):
Dobrý den,
Včera jsem odčervila koníka, který před týdnem prodělal koliku, dnes od rána je apatický, líný, prakticky celý den leží a má průjem. Veterinář řekl sledovat a zítra by mělo být lépe. Chci se zeptat, stalo se vám to někomu také? Že by byly potíže po odčervení? Snažila jsem se něco pohledat ale téměř nic jsem nenašla..

Pominu odčervení koně po kolice. Kůň apatický, leží a má průjem a vet řekne sledovat? Jako co? Jak je mu blbě? Jiného veta!

29.11.2020 19:30
amstafr

XXX.XXX.220.2

Toto mi řekl veterinář přímo z kliniky, prý to odpovídá odčervení. Proto se ptám, setkal se s tím už někdo? Aby po odčervení kůň byl tak moc unavený a apatický? Normálně žere, pije ale má průjem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.11.2020 21:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

amstafr napsal(a):
Toto mi řekl veterinář přímo z kliniky, prý to odpovídá odčervení. Proto se ptám, setkal se s tím už někdo? Aby po odčervení kůň byl tak moc unavený a apatický? Normálně žere, pije ale má průjem.

Tak jak? Kůň žere a pije nebo je apatický a prakticky celý den leží? To si trochu odporuje. A ne, normální to není.

29.11.2020 21:24
amstafr

XXX.XXX.220.2

Apaticky preci neznamena ze nezere a nepije, ano trochu zere a pije, ma prujem, ale je apaticky - cili bez nalady, unaveny, casto lezi, ignoruje kolemjdouci kone, ackoliv je to hrebec, ktery se bezne predvadi jakmile nejaky kun jde okolo.
Streva jdou slyset dobre, kolika to nebude, ptala jsem se zda ma nekdo zkusenosti s tak spatnymi ucinky po odcerveni.

29.11.2020 21:40
Terven

XXX.XXX.110.191

Rozhodně to není normální reakce po odčervení. Po odčervení jsem u koní nikdy nezaznamenala žádnou zvláštní reakci.
Jak už psala kometa, odčervení týden po kolice nebyl fajn nápad. Volala bych jiného veta.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2020 07:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ulehnutí je vlastně ta nejhorší reakce koně na cokoli, brala bych to hodně vážně a řešila okamžitě.

Takovou reakci na odčervení jsem nikdy nezaznamenala.

Coudas

30.11.2020 08:15
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ano, kone jsme museli zvedat, nedokazal se postavit. Byl stary, patrne hodne zacerveny, tak se priotravil.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2020 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Ano, kone jsme museli zvedat, nedokazal se postavit. Byl stary, patrne hodne zacerveny, tak se priotravil.

Přiotrávil se účinnou látkou a nebo zplodinami po odumřelých parazitech? Brali jste krve na rozbory? A jak dlouho prosím trvalo, než se dal dokupy? Co doporučoval jako terapii veterinář, nepamatujete? Děkuji

Coudas

30.11.2020 11:57
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přiotrávil se účinnou látkou a nebo zplodinami po odumřelých parazitech? Brali jste krve na rozbory? A jak dlouho prosím trvalo, než se dal dokupy? Co doporučoval jako terapii veterinář, nepamatujete? Děkuji

Kun nebyl muj, vetsina "znamych" mne volala jen az kdyz uz byl prus...vih, vetsinou poradnej. Takze to je jen ma domenka, potvrzena privolanym veterinarem, nebot ten kone zdravym a "vzpruzovak" na podporu, kdyz ani nemoh vstat, v podobe vitaminu B, mu podal az na mou zadost Vedela jsem jen, ze kun byl odcerven "driakem", a ze byl hodne zacerveny, cemuz odpovidala i teleana kondice. Kun za 14 dni umrel, ale spise to melo souvislost s celkivym stacem a prislusnou peci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2020 13:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

amstafr napsal(a):
Apaticky preci neznamena ze nezere a nepije, ano trochu zere a pije, ma prujem, ale je apaticky - cili bez nalady, unaveny, casto lezi, ignoruje kolemjdouci kone, ackoliv je to hrebec, ktery se bezne predvadi jakmile nejaky kun jde okolo.
Streva jdou slyset dobre, kolika to nebude, ptala jsem se zda ma nekdo zkusenosti s tak spatnymi ucinky po odcerveni.

Jestli byl hodně začervený- byli červíci i v hovínkách? , může mu teď dělat problém ta velká odůmrť těch červíků(toxiny z jejich těl) - pozor na zchvácení...nekrmit žádné velké dávky obilnin, nemá to jak -čím trávit, když je průjem nefungují symbiotické bakterie- dala bych řepné řízky, aby byla lehce stravitelná vláknina + třeba do toho vojtěškové úsušky a postupně ho rozkrmila na původní dávku obilnin (oves,obilné müsli,ječmen) ...
Edit: čím jste odčervila?

30.11.2020 16:03
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Zažila jsem po odčervení náběh na koliku. Prostě více červů uhynulo naráz a než to vyšlo ven bylo koni zle. Ale neležel.

Ony ty živé organismy mívají i nezvyklé reakce - ale bývá to výjimka. Toho veta co byl tak klidný a jen doporučil sledování bych si asi ještě prověřila - ono u koní když lehne, tak už to bývá hodně rychle do pryč...
Zas ale jestli měl koliku z důvodu začervení, tak nějak se to muselo odčervit...

30.11.2020 16:04
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Reál prostě není vždycky ideál (poučení pro příště, že prevence vyjde levněji).


Jinak chci věřit, že koník už je OK ;-)

30.11.2020 16:13
amstafr

XXX.XXX.18.68

Tak dnes uz je lepsi, byla jsem u nej celou noc, uz nepolehaval a zral normalne, tak snad zitra uz by to melo byt ok.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2020 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

amstafr napsal(a):
Tak dnes uz je lepsi, byla jsem u nej celou noc, uz nepolehaval a zral normalne, tak snad zitra uz by to melo byt ok.

Pohlídejte to krmení do žlabu, pokud dáváte.....pár dní se bez toho obejde a pak postupně zpátky....
edit: dát deku, odpocku...

30.11.2020 19:35
amstafr

XXX.XXX.18.68

Ja prave mluvila s veterinarkou a ta mi rekla at mu dam malou davku toho co mu davam, mam mash a do toho jsem koupila ty probiotika, je dost oslabeny uz tak dat mu hladovku pry by nebylo dobre, kolika to nebyla, byl priotravenej, takze krmim temer normalne. Ted vecer uz vypada mnohem lepe a pohybuje se temer normalne energeticky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2020 22:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

amstafr napsal(a):
Ja prave mluvila s veterinarkou a ta mi rekla at mu dam malou davku toho co mu davam, mam mash a do toho jsem koupila ty probiotika, je dost oslabeny uz tak dat mu hladovku pry by nebylo dobre, kolika to nebyla, byl priotravenej, takze krmim temer normalne. Ted vecer uz vypada mnohem lepe a pohybuje se temer normalne energeticky.

...nejde o hladovku, ale o zhoršení toho průjmu s možnými následky viz. schvácení kopyt (nemusí být jen z přežrání).....zjevně o funkci střev a dalších mechanismů u koně nemáte ponětí (nemyslím to urážlivě, každýho to nezajímá)
obilí se tráví v tenkém střevě, pokud je funkce narušena může trávenina přejít do dsalších úseků- slepé a tlustí střevo, ty uzpůsobeny na trávení "škrobů" nejsou a ještě je funce narušena- pravděpodobně chybí mikroflora...tak opravdu dodržujte doporučení veta, malou dávku...seno nebo jiná stravitelná vláknina udělá lepší službu...

30.11.2020 22:08
amstafr

XXX.XXX.18.68

Ano, dostal jen ten mash, opravdu malou davku,tento mash je doporucen jako krmivo po kolce konkretne, je bohaty na vlakninu, k tomu jen hrstku musli pro hobby kone a ty probiotika. Nic navic bych mu nedala. Seno ma non stop.

Přidejte reakci

Přidat smajlík