Krmení

Anglický plnokrevník
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.1.2021 17:56
ellak

XXX.XXX.208.147

Zdravim,
potrebuju radu ohledně krmení mého plnokrevného valáška, je mu 9 let, je veliký 175cm a je mohutný, máme ho od května letošního roku, byl dost nasvalený a krásně kulatý, bohužel je opravdu dost citlivý a byla to jeho první změna majitele, po asi měsíci u nás jsem si všimla že malinko ubral na váze, ale nebylo to nějak extra výrazné a nebrala jsem to moc vážně, na konci září, už zhubnul dost viditelné, začali jsme ho vic přikrmovat, a nasvalovat. Momentálně má už 3 měsíce ječmen, sladový květ, cukrovarské řízky, spillers condition shine mix, pivovarské kvasnice, lnené semínko, slunečnicoví olej, po měsíci nabral dost, od listopadu do teď už nevidim žádnou změnu, zuby má dělané, odčervovan také je, klid na krmení má také, pracuje cca 2-5x týdně, sena má dost po cely den, jeho psychická stránka už je také lepší, zvykl si skvěle, přemýšlím o změně krmení, ale nevím co a kde je problém, nějaké rady, i ohledně krmeni?
Předem děkuji.

2.1.2021 17:59
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Bylo by vhodné doplnit množství (hmotnost) jednotlivých složek krmení včetně sena (+ kolikrát denně ho dostává). Jak těžce pracuje - chodí na procházku, má skokové tréninky apod.

2.1.2021 18:07
Slon Indický

XXX.XXX.248.17

Jojo jak píše Dotaz, chtělo by to informace o zátěži, o tom, jak má k dispozici seno, a taky kolik toho dostává hmotnostně - podotýkám v suchém stavu, jelikož většina těch věcí se máčí/spařuje.

2.1.2021 18:09
Dotaz

XXX.XXX.235.225

A možná i fotka nebo klasifikace výživového stavu pro lepší představu, kde teď je, jak moc hubený je.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2021 18:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dotaz napsal(a):
Bylo by vhodné doplnit množství (hmotnost) jednotlivých složek krmení včetně sena (+ kolikrát denně ho dostává). Jak těžce pracuje - chodí na procházku, má skokové tréninky apod.

+ způsob ustájení a složení stáda, co mě tak napadá.

2.1.2021 18:14
ellak

XXX.XXX.208.147

Rano:
1,5 kg ječmen, 1kg (již namocenych) řízků, 1kg sladového květu, 0,5 kg spillers, 100g kvasnic, 100g lněneho semínka, 5lžíc oleje
Oběd: 2kg (namočenych řízků), 1kg spillers, 0,5 sl.květu
Večer: 1kg ječmen, 1kg sladoveho květu, 1kg (namocenych) řízků, 0,5 kg spillers, 100g semínka lneneho, 5lzic oleje
Ještě k těm řízkům, neberu 1 kg namočim a pak to má rozděleno na cely den jak je vis popsáno
Seno dostává rano cca 3 kg odpoledne taky cca 3kg a večer taky 3kg , když jsou venku mají seno od rano a to jim vydrží až do doby než jsou domu, pak dostane večer 3-4 kg

2.1.2021 18:16
ellak

XXX.XXX.208.147

Je ustájeny na noc box přes den vybeh, ve stadě máme ještě 4 letou kobylku a 6 letou ponicku a jednu kozu, ale velí jim on.

2.1.2021 18:20
ellak

XXX.XXX.208.147

Bříško má, horní linie je horší( kouhoutek, pater, žebra, zadek)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2021 18:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

ellak napsal(a):
Rano:
1,5 kg ječmen, 1kg (již namocenych) řízků, 1kg sladového květu, 0,5 kg spillers, 100g kvasnic, 100g lněneho semínka, 5lžíc oleje
Oběd: 2kg (namočenych řízků), 1kg spillers, 0,5 sl.květu
Večer: 1kg ječmen, 1kg sladoveho květu, 1kg (namocenych) řízků, 0,5 kg spillers, 100g semínka lneneho, 5lzic oleje
Ještě k těm řízkům, neberu 1 kg namočim a pak to má rozděleno na cely den jak je vis popsáno
Seno dostává rano cca 3 kg odpoledne taky cca 3kg a večer taky 3kg , když jsou venku mají seno od rano a to jim vydrží až do doby než jsou domu, pak dostane večer 3-4 kg

Rozumím správně? Když je venku, má sena dost. Večer jde do boxu a dostane 3-4 kg sena, což mu má vydržet do rána? A když nejde ven (proč?), tak má na 24 hodin 9 kg sena?

Jana48

2.1.2021 18:24
Jana48

XXX.XXX.168.34

Zdravím, mám na chlup stejný problém, řešila jsem i zde v diskuzích, plnokrevný valach, ještě o pár centimetrů vyšší než váš, akorát nepřišel nijak nasvalený, hubený ale úplně také ne. Krmíme téměř stejně - akorát nedávám slaďák a cukrovarské řízky ale místo toho mám Fitmin Reformer a oves. Se změnou ustájení přišlo zlepšení, seno bez omezení udělalo hodně, ale poté se přibírání zastavilo a pořád to není ono. Můj valach je hodně stresař, i když pokud si zvykne na nové prostředí, je až flegmatický. Dokáže ho rozhodit i procházka na ruce novou trasu. Také se potýkám s řidšími bobky.
Spousta ochotných lidí mi poradila přeléčit vředy. Čím více o nich zjišťuji, tím víc mi diagnóza seděla - až na nechuť k jídlu. Momentálně čekám na veterináře, co valacha vyšetří právě skrz vředy.
Zatím jsem vyřadila úplně oves a ječmen, objednala GastroLine od Dromy.
Nemohl by to být i váš problém?

2.1.2021 18:25
ellak

XXX.XXX.208.147

Nevím přesně hmotnost, kazpodne dostává ho fakt hodně, nejde ven když prsi a vybeh je doslova nepoužitelný,

2.1.2021 18:29
ellak

XXX.XXX.208.147

Je to možné, ale když přišel knam byl nasvaleny kulatý, neslo poznat že je to A1/1

2.1.2021 18:42
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Tak pokud to byl odhad to seno a máte ho mizerný třeba jako já, tak bych si vzala do stáje váhu a tu běžnou dávku sena zvážila.

Dostává toho do kyblíku opravdu hodně, ráno dokonce 3kg + řízky+doplňky. Napadá mě, jestli je schopen o v takto nárazových dávkách plně využít.
Jinak 3 kg sena na noc není žádná hitparáda. To má max. za tři hodiny snědeno. Jak dlouho má pak do ranního krmení?

2.1.2021 18:42
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Zvažte prosím opravdu všechno v suchém stavu - řízky, a ten sladový květ a ječmen taky.
A ideálně zvažte i to seno, od toho se dá pak odpíchnout.
Pokud by opravdu dostával 2,5 kg sladového květu (nenamočeného) denně, k tomu ještě ječmen a Spillers Conditioning Mix, který má sám bílkovin dost, tak už mu selhávají ledviny - už z toho samotného by měl překročenou denní dávku bílkovin a k tomu jsou bílkoviny i v seně.

2.1.2021 18:45
ellak

XXX.XXX.208.147

Nene nenamoceny sladak 2 kg deně, řízky 1 kg denně

2.1.2021 18:46
ellak

XXX.XXX.208.147

Dostává napřed rani krmeni a po hodině seno

2.1.2021 18:52
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Tak v tom případě jste překročili hranice tolerance organismu (trojnásobek skutečné potřeby bílkovin), a momentálně si trávíte koně. Doslova a do písmene.
Jako první opatření mu nechte doporučené dávkování toho Spillersu (2,5 kg), ve třech dávkách, a přidejte sena. Nechat můžete ten olej, ideálně změnit na řepkový, slunečnicový má špatný poměr omega 3 ku omega 6.
A doufejte, že ta vaše výkrmná kúra nezanechá následky trvalé.

2.1.2021 18:54
ellak

XXX.XXX.208.147

Jestli dobře chápu tak mám dávat jen spillers a olej?

2.1.2021 18:54
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Plus by bylo vhodné, aby nedostával to jádro na lačný žaludek, tedy před senem.

2.1.2021 18:57
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Ano, a přidat seno. Momentálně jsou ledviny extrémně zatížené vylučováním přebytečných bílkovin - můžete pozorovat příznaky jako časté močení a časté pití, silný čpavkový zápach, nadměrné pocení. Pokud budete nadále pokračovat v krmení extrémní dávky bílkovinných krmiv, ledviny vašeho koně to nezvládnou a selžou.

2.1.2021 18:58
ellak

XXX.XXX.208.147

Dobře, dekuji!!

2.1.2021 19:04
ellak

XXX.XXX.208.147

Ještě bych poprosila, ostatní co se zapojili do diskuze, aby napsali na to názor, popřípadě co by jste mi poradili dekuji:))

2.1.2021 19:10
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Já to nepíšu často, ale zaplaťte si konzultaci s výživářem - pro blaho vaše i koně.
Ta krmná dávka, kterou koně vykrmujete, má 225 % potřeby bílkovin 600 kg koně v plné zátěži.
Pokud je to 500 kg plňas v lehké zátěži, tak jste podle kvality sena na 380 - 420 % denní potřeby bílkovin. 300 % je hranice, kdy je ještě organismus schopen přebytek tolerovat - na úkor enormní zátěže ledvin. Pokud tohle krmíte 3 měsíce, můžete mluvit o štěstí, že mu ještě neselhaly ledviny.

2.1.2021 19:13
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Souhlasím se Slonem.
Upravte množství a režim sena, management se 3 kily na večer a jádrem ráno nalačno není dobrý - viz výše zmíněné vředy.
A možná bych pro klid duše zkontrolovala ledvinné funkce.

2.1.2021 19:16
ellak

XXX.XXX.208.147

Ještě jeden dotaz, mám hned ze dne na den prestat krmit a nechat jen spillers a olej?

2.1.2021 19:17
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Ano, čím rychleji, tím lépe. Přidejte seno a nechte mu čas se z toho zregenerovat.

2.1.2021 19:39
ellak

XXX.XXX.208.147

Dobře, ještě jednou moc dekuji, jak do budoucna bude potřeba mu ještě neco casem k spillersuv dávat nebo nechat jen na nich?

2.1.2021 19:50
Slon Indický

XXX.XXX.37.147

Nechte to na nich, a můžete přidávat až 250 ml oleje na den - po navyknutí.
Pokud je krmit nechcete, je možné přejít na statková krmiva, kde se bude dodávat zvlášť ještě přípravek s vitamíny a minerály. Dávku si ale opravdu nechte v tomto případě sestavit výživářem, krmení velkého množství bílkovinných krmiv je nebezpečné. Ten sladový květ má zhruba 25 - 35 % bílkovin. K pokrytí potřeby bílkovin běžného rekre koně stačí seno, u hůře krmitelnych nebo těžce pracujících se dává více, ale to už máte v tom Spillers - 16 % bílkovin.

2.1.2021 19:53
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Nejdříve vyřešte to seno. Ať k němu má přístup stále. Pokud i při tom a max. dávce těch granulí a oleje bude hubnout, volala bych veterináře k vyloučení zdrav. problému. A když budete vědět, že je zdráv, nebo jaký konkrétně má zdravotní problém, pak bych řešila s výživářem vhodný další příkrm. Ale nekombinujte dopředu co by kdyby, když nemáte ten bazál, je to předčasné.
Aspoň tak bych na to šla selským rozumem já.

2.1.2021 19:56
ellak

XXX.XXX.208.147

Nechám ty spillers.

2.1.2021 19:57
ellak

XXX.XXX.208.147

Dobře, dekuji moc!!

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2021 20:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

ellak napsal(a):
Jestli dobře chápu tak mám dávat jen spillers a olej?

Jo, ale hlavně to seno! Dávat jádro na lačný žaludek je špatně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2021 20:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

ellak napsal(a):
Nevím přesně hmotnost, kazpodne dostává ho fakt hodně, nejde ven když prsi a vybeh je doslova nepoužitelný,

A když prší 2 týdny v kuse, tak je celou dobu zavřený?

2.1.2021 20:59
ellak

XXX.XXX.208.147

Ne:)

Přidejte reakci

Přidat smajlík