Ustájení koní u nás doma

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
25.1.2021 18:20
brunjo

XXX.XXX.237.117

Dobrý den,
mohla bych mít prosím dotaz především na Vás, co s tím máte více (nejlépe osobních) zkušeností?
Pokud budu mít doma vybudované zázemí pro koně, výběh, přístřešek, oficiálně registrované hospodářství.
Koně budu mít jen jednoho - časové důvody a pocit, že se dostatečně věnuji jemu i rodině...
Prostor bude velikostí odpovídající pro pohodové žití i více koní. Osloví mě někdo s tím, jestli si může u nás ustájit koně. Jak rozumně reagovat? Někdo jste řešil? Je nutné mít živnost?

Děkuji moc za Vaše reakce

26.1.2021 06:09
Jejda

XXX.XXX.91.129

Dobrý den.
Kvůli Vašemu koníkovi alespoň jednoho koníka do nájmu vezměte. Moc se za toho Vašeho přimlouvám. Bude to chtít smlouvu s majitelem, s tou ale neporadím, protože bych jen plácal své domněnky - snad se najde někdo zde nebo v okolí, kdo rozumné rady poskytne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 06:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Také se přimluvím za pořízení (jakoukoli formou) alespoň jednoho dalšího koně.

Zde nějaké informace, doporučuji kouknout i do komentářů nebo na další díly seriálu o novém obč. zákoníku. https://www.equichannel.cz/ustajeni-kone-a-jeho-pravni-povaha-odpovednost-za-skodu-na-zvireti Pokud budete potřebovat zaštítit nějakými odbornými právními informacemi, nezjišťujte je na internetu, ale konzultujte skutečně s advokátem. Konzultační hodina stojí kolem tisícovky a jsou to dobře vynaložené prostředky. Může vám sestavit i smlouvu.

Z praktického hlediska můžete nahlédnout do https://www.equichannel.cz/slasti-a-strasti-ustajovatele?order=1

arte.P

26.1.2021 08:37
arte.P

XXX.XXX.245.187

Koně budu mít jen jednoho - časové důvody a pocit, že se dostatečně věnuji jemu i rodině...

Myslíte, že když vezmete do ustájení cizího koně, tak nebude vyžadovat čas a péči? Bude - a víc než ten Váš, protože majitel si za něco platí a bude se toho domáhat, a tím že mu koně ustájíte, za něj do jisté míry převezmete zodpovědnost.

Představa, že ustájíte koně a majitelé zaplatí+odpracují dost pravděpodobně fungovat nebude.

Pak jsou tu speciální kategorie jako neplatiči apod...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 09:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

arte.P napsal(a):
Koně budu mít jen jednoho - časové důvody a pocit, že se dostatečně věnuji jemu i rodině...

Myslíte, že když vezmete do ustájení cizího koně, tak nebude vyžadovat čas a péči? Bude - a víc než ten Váš, protože majitel si za něco platí a bude se toho domáhat, a tím že mu koně ustájíte, za něj do jisté míry převezmete zodpovědnost.

Představa, že ustájíte koně a majitelé zaplatí+odpracují dost pravděpodobně fungovat nebude.

Pak jsou tu speciální kategorie jako neplatiči apod...

No jo, ale jestli to zadavatelku odradí a bude mít jenom jednoho koně - to víme všichni, že to není dobrý nápad.

26.1.2021 09:51
Tasyrka

XXX.XXX.41.134

Doporučuji více koní. Abyste se pak nedivila, kdybyste koně přivezla do samoty a on pak šílel a vyváděl že je sám. Nebo abyste se pak nedivila až se postupně z hodného koně stane agresivní, lekavý kůň, který je šílený ze samoty. A jakože tohle nejsou nereálné scénáře, ale velmi běžné.

Doporučuji vám pořídit malého poníka. Nebudete muset řešit ustájení a to, co si majitel koně vymyslí (třeba dekování, 2x denně krmení atd...). Pro větší komfort poníky 2 (když jsou koně 2, tak bývá problém se závislostí a i s tím že kůň co zůstane doma, tak začne vyvádět. Ve tříčlenném stádu by se měl tenhle problém vyřešit.)

Ale ač budete mít koně jednoho nebo víc, bude to daleko časově náročnější, než kdybyste ho měla ustájeného. Počítejte s tím, že minimálně 2-3 hodinky s pečováním denně strávíte. Když budete chtít ještě s tím koněm něco dělat, tak to bude ještě o několik hodin víc. Navíc je to náročný i dost fyzicky, takže pokud budete potřebovat fungovat doma a budete chtít s tím koněm pracovat, tak se na to psychicky připravte.

arte.P

26.1.2021 10:12
arte.P

XXX.XXX.245.187

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, ale jestli to zadavatelku odradí a bude mít jenom jednoho koně - to víme všichni, že to není dobrý nápad.

Neříkám, že má mít pouze jednoho. Jen jsem chtěla nastínit, že to nemusí být tak ideální řešení, jak si možná zadavatelka představuje. Znám dost lidí, kteří z tohoto důvodu brali koníky do ustájení. Dnes nemá na zahradě cizího koně ani jeden a nechtěj o tom ani slyšet

26.1.2021 10:28
jbb

XXX.XXX.70.103

Vždy si kladu dotaz, zda je tazatelka dospělá osoba, či naopak nudící se holšiška - v poslední době se s těmi dotazy roztrhl pytel, holt asi domácí výuka.

Nicméně na vstupní dotaz tazatelky - ano, pro soustavnou činnost (což ustajování byť jednoho koně dle mého názoru jednoznačně splňuje) potřebujete živnostenské oprávnění.

To by tak hrálo, aby v naší vyspělé eurosocialistické společnosti občané podnikali bez vrchnostenského oprávnění...

26.1.2021 10:58
brunjo

XXX.XXX.237.117

Děkuji za reakce,
úplně jsem se neptala na to, zda má být kůň o samotě ☺️. Samozřejmě jde o stádové zvíře, na druhou stranu znám koně, kteří si velmi užívají pozornosti svého člověka, nežijí ve stádě, pouze ve smíšeném hospodářství a určitě to u nich nevede k agresivitě, naopak k velkému zklidnění...
Každý kůň má jinou povahu a společnost potřebuje, ale je na majiteli, aby poznal, zda je jeho kůň spokojený.
Šlo mi spíš o legislativní stránku věci, viz poslední komentář.
Na inzerci (např. Bazos.cz) se často objevují nabídky typu: “Vezmu ke svému koni mladého valacha, hříbě atd. na ustájení... “.
Nikdo, kdo na to nemá oficiálně živnost sem ale zřejmě svoji zkušenost nenapíše ☺️.
Takže ano, ustájím kamarádce z vesnice oficiálně koně, ke kterému si bude chodit každý den a musím mít nejen registrované hospodářství, ale i živnost plus smlouvu na ustájení a popř. ještě pojištění ☺️.

26.1.2021 11:06
kallisto

XXX.XXX.237.35

brunjo napsal(a):
Děkuji za reakce,
úplně jsem se neptala na to, zda má být kůň o samotě ☺️. Samozřejmě jde o stádové zvíře, na druhou stranu znám koně, kteří si velmi užívají pozornosti svého člověka, nežijí ve stádě, pouze ve smíšeném hospodářství a určitě to u nich nevede k agresivitě, naopak k velkému zklidnění...
Každý kůň má jinou povahu a společnost potřebuje, ale je na majiteli, aby poznal, zda je jeho kůň spokojený.
Šlo mi spíš o legislativní stránku věci, viz poslední komentář.
Na inzerci (např. Bazos.cz) se často objevují nabídky typu: “Vezmu ke svému koni mladého valacha, hříbě atd. na ustájení... “.
Nikdo, kdo na to nemá oficiálně živnost sem ale zřejmě svoji zkušenost nenapíše ☺️.
Takže ano, ustájím kamarádce z vesnice oficiálně koně, ke kterému si bude chodit každý den a musím mít nejen registrované hospodářství, ale i živnost plus smlouvu na ustájení a popř. ještě pojištění ☺️.

Nepleťte si zklidnění s depresí. By se ti lidi možná divili, jak by ten jejich kůň ve stádě pak pookřál. Já být na dvorku jediný člověk taky nejuchám

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Podnikání to být nemusí, pokud to nebude mít charakter výdělečné činnosti. V tomhle bych se být vámi poradila s tím advokátem. Pokud pro vás ale není problém vést evidenci a přiznávat, oběhávat živnost a přihlašovat podnikání, samozřejmě je to také cesta.

26.1.2021 11:39
brunjo

XXX.XXX.237.117

Děkuji za příspěvky k tématu “legalizace” ustájení cizího koně ☺️.
Ptám se hlavně na Vaše konkrétní a osobní zkušenosti.
Mám dojem, že není úplně reálné si např. kvůli jednomu koni na ustájení zakládat živnost (když ji dosud já, ani manžel nemáme), výdělečné to opravdu moc nebude.
A divila bych se, kdyby všichni, kdo takovou inzerci nabízí, šli hned touto cestou...

26.1.2021 11:40
jbb

XXX.XXX.70.103

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Podnikání to být nemusí, pokud to nebude mít charakter výdělečné činnosti. V tomhle bych se být vámi poradila s tím advokátem. Pokud pro vás ale není problém vést evidenci a přiznávat, oběhávat živnost a přihlašovat podnikání, samozřejmě je to také cesta.

No, nechtěl bych to FÚ odůvodňovat, až dotyčnou někdo práskne... Co to je nevýdělečná činnost? Jasně, kolik sežere sena. Ale už třeba koupené sloupky, oprava boxů...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 12:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

jbb napsal(a):
No, nechtěl bych to FÚ odůvodňovat, až dotyčnou někdo práskne... Co to je nevýdělečná činnost? Jasně, kolik sežere sena. Ale už třeba koupené sloupky, oprava boxů...

Teď nevím, co tím myslíte. Pokud dotyčná vyčíslí investice do provozu vlastního koně (vč. el., vody, atd.), a následně vyčíslí sumu, kterou získala od osoby, která se podílí na nákladech za ustájení druhého koně, bude to z pohledu FÚ jasně (v podstatě likvidačně) prodělečná činnost :-) Do nákladů si tazatelka může započítat třeba i benzin, který projela pro krmivo, žeano (neřku-li řemeslné práce manžela). Pokud by FÚ chtěl něco doměřovat, tak se může dotyčná pouze zasmát. Nicméně nejsem ve věci odborník, úřady (třeba živnosťák, sociálka) mohou za neohlášenou činnost uložit třeba pokutu, žejo. Proto radím konzultaci s odborníkem. Myslím si, že ustájení jednoho koně je obhajitelné :-)

26.1.2021 12:34
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Už je to pár let, co jsme to řešili. Tenkrát se došlo k závěru, že pokud je to ustájení placené, je to příjem, tím pádem výdělečné. Hotovo, tečka.
Samotné ustájení lze provozovat v rámci sousedské výpomoci zadarmo. Ostatní věci (seno, kovář, nevímco) je třeba fakturovat přímo na majitele koně, ne na majitele ustájení.
Ale na druhou stranu, normální úředník nebude řešit jednu kobylu u souseda na dvoře.

26.1.2021 12:38
jbb

XXX.XXX.70.103

"Myslím si, že ustájení jednoho koně je obhajitelné :-)"

Já si myslím věcí. A FÚ si myslí zase jiné.

Dotazy z FÚ budou směrem "dokažte že jste se neobohatila Vy", což v jejich pojetí znamená i "obohatit vlastního koně". Tedy, benzín za cestou za "cizím krmením" ano, za vlastním už ne. Společná ohrada se sloupky? "Ale to využívá i Váš kůň, paní". Vybudovat něco nového? Ohradu, přístřešek, box? Ani v křeči - "Ale to Vám paní zůstane, až tahle herka půjde pryč..."

Tedy, pokud si bude někdo brát než na krmivo, případně na údržbu samostatného výběhu, tak to asi projde. Jinak to možná taky projde, ale bude to drbačka. A nebo to neprojde a bude to pěkný průšvih za spoustu peněz. To je rozhodnutí každého, zač mu rizko stačí - namazaní carští důstojníci hráli ruskou ruletu a přišlo jim to all right

A ještě jedna věc - kontrola při podnikání je mnohem větší procházka než kontrola při udání z nedovoleného podnikání. Já jen, aby bylo jasno.

26.1.2021 12:39
brunjo

XXX.XXX.237.117

Děkuji za Vaše zkušenosti s tímto tématem...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 12:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ve finále by to paní tazatelka mohla udělat tak, jako o tom uvažovali v naší stáji - jako pronájem nemovitosti

Na to nepotřebujete žádný papír, pokud pronajímáte jako fyzická osoba nemovitost (nebo její část), vyplníte pouze příslušnou kolonku v DaP, nemusíte se nikde registrovat, vedete si jednoduchou evidenci příjmů (nebo si ji v případě ohlášené kontroly vyrobíte), a výdaje paušálem :-) Umím si to představit i jako pronájem ideální poloviny pozemku (a to bych opět konzultovala...).

Za koně dlícího na oné nemovitosti si veškeré provozní náklady hradí majitel, a vzájemná sousedská výpomoc je otázkou dohody :-) Také si je za onoho koně i jeho zajištění onen majitel odpovědný. Teoreticky :-) (pokud bude majitel ustájeného koně syčák, může dělat potíže tak jako tak)

arte.P

26.1.2021 13:02
arte.P

XXX.XXX.245.187

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Teď nevím, co tím myslíte. Pokud dotyčná vyčíslí investice do provozu vlastního koně (vč. el., vody, atd.), a následně vyčíslí sumu, kterou získala od osoby, která se podílí na nákladech za ustájení druhého koně, bude to z pohledu FÚ jasně (v podstatě likvidačně) prodělečná činnost :-) Do nákladů si tazatelka může započítat třeba i benzin, který projela pro krmivo, žeano (neřku-li řemeslné práce manžela). Pokud by FÚ chtěl něco doměřovat, tak se může dotyčná pouze zasmát. Nicméně nejsem ve věci odborník, úřady (třeba živnosťák, sociálka) mohou za neohlášenou činnost uložit třeba pokutu, žejo. Proto radím konzultaci s odborníkem. Myslím si, že ustájení jednoho koně je obhajitelné :-)

Je úplně jedno jestli skončíte na konci zdaňovacího období v černých či červených číslech, pokud máte vedlejší příjem, pak máte povinnost ho Fú přiznat, doložit daňové přiznání a buď něco doplatíte nebo prostě odepíšete ztrátu.

Započíst do nákladů řemeslnou práci manžela? Ano, pokud je manžel živnostník a vydá na to doklad tak proč ne, jinak dost těžko. A benzín také pouze za určitých podmínek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

arte.P napsal(a):
Je úplně jedno jestli skončíte na konci zdaňovacího období v černých či červených číslech, pokud máte vedlejší příjem, pak máte povinnost ho Fú přiznat, doložit daňové přiznání a buď něco doplatíte nebo prostě odepíšete ztrátu.

Započíst do nákladů řemeslnou práci manžela? Ano, pokud je manžel živnostník a vydá na to doklad tak proč ne, jinak dost těžko. A benzín také pouze za určitých podmínek.

S tím přiznáváním máte pravdu, přiznat je nutné cokoli nad určitou směšnou výši. Ale jak říkám, dodanit by nebylo co, otázka by byla, zda by úřady sáhly k nějaké pokutě - a proto pořád radím konzultaci s odborníkem, a nikoli spoléhat se na naše teorie :-)

Ovšem pokud majitelka ustájeného koně zaplatí dodavateli seno, není kde se chytit :-) Prostě nesmějí ty příjmy přijít "ustajovatelce". Ovšem ani funkční požitky, žejo. Ale to už by se musel dotyčný práskač hodně snažit, aby tohle vymyslel. Ale ano, i v tom se skrývá riziko :-)

26.1.2021 13:21
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Ono se dá udělat strašně moc v rámci té sousedské výpomoci. Já Vám jako dobrá sousedka ustájím koně, Vy dáte sousedovi patnáct kilo medu, soused mi přijde opravit ohradu pro koně, já mu napeču každou neděli buchty, on Vám opraví vysavač, Vy mně pohlídáte děti nebo zalijete kvítka během dovolené...
Funkční a legální systém, když se z toho vynechají peníze a sousedi jsou rozumní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ty "funkční požitky" jsou terminus technikus, který tam nemá co dělat, měla jsem napsat "naturálie" :-)

26.1.2021 15:03
brunjo

XXX.XXX.237.117

Ano, takže to vidím buď oficiálně na živnost, nebo si vyjít vstříc...
Např. já mám prostor a ustájení, ty zajistíš seno (příklad). Akorát takto se dá domluvit pouze s blízkým člověkem, na kterého je navíc spolehnutí .

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2021 15:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rád tu padlo dost a určitě užitečných.

Jen k tomu Vašemu poznání majitele, co kůň potřebuje - bohužel dnes dost lidí nepozná nic, dnes je doba pimolovzdělanců a sluníčkářů, kteří se pletou koně s kapesním ratlíkem.
A tvrdit, že dotyčný koně se uklidnili v samotě- to je pravděpodobně utopie. Jedná se spíš o letargii, frustraci, splín, odevzdanost a depresi. V samotě opravdu může být jen zlomek populace koní a ne, lidé dost často tyto typy dobře nepoznají.

26.1.2021 16:01
Dotaz

XXX.XXX.238.240

brunjo napsal(a):
Ano, takže to vidím buď oficiálně na živnost, nebo si vyjít vstříc...
Např. já mám prostor a ustájení, ty zajistíš seno (příklad). Akorát takto se dá domluvit pouze s blízkým člověkem, na kterého je navíc spolehnutí .

I blízký člověk může dělat problém, když se mu koník u vás třeba zraní, dostane koliku apod. Podle mě by minimálně smlouva o ustájení byla vhodná.

26.1.2021 19:10
koně

XXX.XXX.174.63

brunjo napsal(a):
Ano, takže to vidím buď oficiálně na živnost, nebo si vyjít vstříc...
Např. já mám prostor a ustájení, ty zajistíš seno (příklad). Akorát takto se dá domluvit pouze s blízkým člověkem, na kterého je navíc spolehnutí .

Jestli si hodláte nastěhovat domů cizího koně,tak doporučuji ,aby byl výhradně od blízkého a velmi spolehlivého člověka .Který vám maximálně vyjde vstříc
Jinak byste mohla zůstat s očima pro pláč a cizí hajtrou mizernou na krku .Pokud nemáte čas a chuť starat se o dva své ,pak si s nějakým cizím vyrobíte akorát problém.Ať už to povedete ofiko,nebo sousedskou výpomocí

26.1.2021 20:22
kallisto

XXX.XXX.133.114

Očividně je s ubytováním cizího koně doma tolik štráchů, že je snad lepší si toho svého ubytovat někde jinde za peníze a mít klid.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

kallisto napsal(a):
Očividně je s ubytováním cizího koně doma tolik štráchů, že je snad lepší si toho svého ubytovat někde jinde za peníze a mít klid.

Tak to já říkám odjakživa. Hlavně kdo by kolem těch hajter chtěl a mohl lítat, když chodí normálně do práce a stará se o domácnost. Nechtěla bych to doma, ani kdyby mi za to platili.

27.1.2021 10:03
canka

XXX.XXX.249.200

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to já říkám odjakživa. Hlavně kdo by kolem těch hajter chtěl a mohl lítat, když chodí normálně do práce a stará se o domácnost. Nechtěla bych to doma, ani kdyby mi za to platili.

Ale tak když máte koně doma dva,jako třeba já,tak se to dá úplně bez problému...mě to tak vyhovuje a už bych do ustájení nešla...ale pravda,že ustájit někomu koně ke mě bych nechtěla..do toho bych nešla..jen jeden čas sem přemýšlela,když moje hodně dobrá kamarádka chtěla koně...ale zavrhnula jsem to..protože takhle jsem si zodpovědná jen za svoje 2 koně,nikdo mi do toho nemůže kecat a mám klid...

27.1.2021 10:21
Arbora

XXX.XXX.232.164

canka napsal(a):
Ale tak když máte koně doma dva,jako třeba já,tak se to dá úplně bez problému...mě to tak vyhovuje a už bych do ustájení nešla...ale pravda,že ustájit někomu koně ke mě bych nechtěla..do toho bych nešla..jen jeden čas sem přemýšlela,když moje hodně dobrá kamarádka chtěla koně...ale zavrhnula jsem to..protože takhle jsem si zodpovědná jen za svoje 2 koně,nikdo mi do toho nemůže kecat a mám klid...

To dosť obdivujem, zvlášť teraz v zime. Práca s dochádzaním mi zaberie 10-11 hodín z dňa, nejaký čas zožerie pes, domácnosť(nemám deti, takže to je v pohode). Predstava, že tam ešte niekde musím narvať starostlivosť o dva kone, čo je tak odhadom ďalšie dve hodiny z dňa... to by som začínala o šiestej a končila o deviatej 😅

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 12:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arbora napsal(a):
To dosť obdivujem, zvlášť teraz v zime. Práca s dochádzaním mi zaberie 10-11 hodín z dňa, nejaký čas zožerie pes, domácnosť(nemám deti, takže to je v pohode). Predstava, že tam ešte niekde musím narvať starostlivosť o dva kone, čo je tak odhadom ďalšie dve hodiny z dňa... to by som začínala o šiestej a končila o deviatej 😅

Mám to úplně stejně, takže jsem ráda, že můžu někomu dát peníze za to, že tam moji koně můžou bydlet a když nemůžu (nebo nechci), nemusím se tam třeba měsíc objevit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, ustájení koní "doma" není žádný med. Výhoda je, když se o ně můžou starat alespoň dva lidé, kdy se prostřídají, a je možné si vyrazit na dovolenou (ne, že by na ni byly peníze.... dobře, tak na školení :-) nebo omarodit. Také je šikovné mít za bukem nějakého brigádníka (souseda), který v nejhorším hodí seno a dolije vodu, i kdyby nepoznal ani kde to má hlavu a kde ocas :-) Vůbec nejhorší noční můra, když si s holkama všechny vyrazíme jedním autem do Lysé. To pak přemítáme, co by, kdybychom byly v nemocnici všechny

27.1.2021 13:18
canka

XXX.XXX.249.200

Arbora napsal(a):
To dosť obdivujem, zvlášť teraz v zime. Práca s dochádzaním mi zaberie 10-11 hodín z dňa, nejaký čas zožerie pes, domácnosť(nemám deti, takže to je v pohode). Predstava, že tam ešte niekde musím narvať starostlivosť o dva kone, čo je tak odhadom ďalšie dve hodiny z dňa... to by som začínala o šiestej a končila o deviatej 😅

Všechno se dá...a jsem takhle fakt spokojená...zvládala jsem to při dvousměnném i třísměnném provozu v práci...teď jsem ale přešla jen na ranní směny a to je teprve super..tak mi to vyhovuje nejvíc..ráno vstanu před šestou,dojdu zvěrstvo pustit a pokrmit,zkontroluji vodu a jdu do práce..odpoledne přijedu,naobědvám se a teď v zimě,protože je brzo tma,tak většinou letím rovnou zase ke koňuchům,vykydám přístřešky,posbírám bobky po výběhu,nandám seno a do sítěk a krmelce připravím seno na ráno,až půjdou do výběhu.....jezdím jen o víkend přes zimu..a v létě je to úplně na pohodu...ráno vypustím na pastvu,vodu mají v jezírku...odpoledne když přijdu,jen posbírám bobíky,na léto nastlaný přístřešky nemám,takže nemusím nic kydat..na noc jim nasekám kolečko zelenýho,přihodím trochu sena a hotovo..přes léto ven jezdíme cca 3-4 týdně...na pohodu..nemám teda děti,takže v poho zvládám domácnost i manžela a manželský povinnosti

27.1.2021 13:42
sisi58

XXX.XXX.191.1

canka napsal(a):
Ale tak když máte koně doma dva,jako třeba já,tak se to dá úplně bez problému...mě to tak vyhovuje a už bych do ustájení nešla...ale pravda,že ustájit někomu koně ke mě bych nechtěla..do toho bych nešla..jen jeden čas sem přemýšlela,když moje hodně dobrá kamarádka chtěla koně...ale zavrhnula jsem to..protože takhle jsem si zodpovědná jen za svoje 2 koně,nikdo mi do toho nemůže kecat a mám klid...

A brzy by bylo po kamarádství. Stačí párkrát nějaký komunikační šum.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 14:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jen aby nevzniklo nedorozumění - já chápu, když to tak někdo má a dokonce mu to vyhovuje, nijak to nehaním. Jen prostě pro mě to rozhodně není, pro mě jsou koně opravdu koníčkem na odreagování. A sama sobě přiznávám, že bych práci kolem nich asi ani fyzicky nezvládala.

27.1.2021 15:03
Arbora

XXX.XXX.232.164

Ja som tú prácu robila vyše 10 rokov, viem, čo to všetko obnáša, preto si to neviem predataviť ešte kombinovať s režimom, že dochádzam do práce, starám o domácnosť, varím, nakupujem a venovujem psovi cca 2h denne, lebo chudák, je sám doma. Predstava, že mám k tomu ešte dieťa, to je pre mňa ozaj obdivuhodné, že to niekto zvláda a nezbláznil sa z toho. Hlavne to obdobie listopad až únor, keď sa kŕmia len svietiace oči v tme a hov*ná sa zbierajú podľa obrysov.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 15:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arbora: přesně přesně... A já k tomu tedy ještě obhospodařuji 2500 m2 zahrádku

27.1.2021 17:00
brunjo

XXX.XXX.237.117

Ano, mám manžela, syna, pozemek, zahrádku a naštěstí už téměř dostavěný RD (převážně svépomocí). Fyzická práce mi schází, především teď přes zimu a práce u koní mě vždycky uklidňovala, strávila jsem u nich dětství.
Roky jsem dělala pečovatelku (lidskou) a po letech jsem se vrátila i v práci ke koním. Odešla jsem ale po necelém měsíci z důvodu, že koně neměli ve stáji (jestli se to tak dá nazvat) takové životní podmínky, pod které bych se mohla podepsat a změna nepřicházela...
Proto si do budoucna zahrávám s myšlenkou mít koně doma.
Myslím si, že s ranní směnou v práci to kombinovat jde, samozřejmě souhlasím s tím, že přes zimu je to únavnější a míň veselé, než v teplejších měsících. Jako všechno, brzo tma, zima...
V případě, že bych koně (myslím svého) neměla ustájeného doma, ani bych si ho nepořizovala.
Pocit, že k němu musím dojíždět a nevím, kdo se mi kolem něj celé dny motá, bych osobně asi nezvládala...
Děkuji všem za diskuzi v příjemném tónu .

27.1.2021 19:15
canka

XXX.XXX.215.5

Tak upřímně nepopírám,že by se mi také někdy líbilo zůstat třeba jeden den doma jen v pyžamu,zalezlá v posteli,koukat na filmy a baštit dobroty..prostě se flákat a odpočívat....nebo že se mi kolikrát ven do toho bahna,deště,větru a nečasu prostě nechce...nebo že když už marodím,tak bych se chtěla třeba vyležet a ne jít s rýmou,kašlem a horečkama kydat
Ale prostě já jsem ten typ,co si myslí,nebo teda prostě ví,že nikdo jiný se o ně nepostará tak,jako já

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 21:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já mám ideál. Koně v ustájení, kde má vše potřebné - stádo, 24 hodin seno v sítích na třech místech nebo pastvu, zpevněné krmiště, vzdušný přístřešek, vytápěné napaječky, možnost dát koně do boxu, kdyby něco... A když jsem viděla, že to klape, přestěhovala jsem se tam. Statek mám 20 metrů chůze od vrat, home office, takže můžu být u koně kdykoli chci, jako kdybych ho měla u sebe doma. Přitom bez starostí "ustájení doma u sebe". Můžete mi závidět, povoluji to

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 21:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arbora napsal(a):
Ja som tú prácu robila vyše 10 rokov, viem, čo to všetko obnáša, preto si to neviem predataviť ešte kombinovať s režimom, že dochádzam do práce, starám o domácnosť, varím, nakupujem a venovujem psovi cca 2h denne, lebo chudák, je sám doma. Predstava, že mám k tomu ešte dieťa, to je pre mňa ozaj obdivuhodné, že to niekto zvláda a nezbláznil sa z toho. Hlavne to obdobie listopad až únor, keď sa kŕmia len svietiace oči v tme a hov*ná sa zbierajú podľa obrysov.

A to ještě nerozeznáte koblížek od šutru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já mám ideál. Koně v ustájení, kde má vše potřebné - stádo, 24 hodin seno v sítích na třech místech nebo pastvu, zpevněné krmiště, vzdušný přístřešek, vytápěné napaječky, možnost dát koně do boxu, kdyby něco... A když jsem viděla, že to klape, přestěhovala jsem se tam. Statek mám 20 metrů chůze od vrat, home office, takže můžu být u koně kdykoli chci, jako kdybych ho měla u sebe doma. Přitom bez starostí "ustájení doma u sebe". Můžete mi závidět, povoluji to

Nezávidím, mám něco podobného - teda bez vytápěných napáječek a 20 metrů (u mě jsou to kilometry). Ale vím, že se tam kobyla má dobře.

27.1.2021 21:14
tony-jcb

XXX.XXX.110.166

Mam na svim 4 a jde to ne vždycky se mi chce ale ustajení proste nefungovalo.Když se to dobře postaví a je prostor ušetří to hodně starostí a dřiny sice maji jenom 3ha ale da se to a koníci jsou spokojeny

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2021 21:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já mám ideál. Koně v ustájení, kde má vše potřebné - stádo, 24 hodin seno v sítích na třech místech nebo pastvu, zpevněné krmiště, vzdušný přístřešek, vytápěné napaječky, možnost dát koně do boxu, kdyby něco... A když jsem viděla, že to klape, přestěhovala jsem se tam. Statek mám 20 metrů chůze od vrat, home office, takže můžu být u koně kdykoli chci, jako kdybych ho měla u sebe doma. Přitom bez starostí "ustájení doma u sebe". Můžete mi závidět, povoluji to

Nezávidím, mám svoje holky ustájené pět minut chůze od domova 😛

29.1.2021 14:01
bona11

XXX.XXX.47.121

Souhlas s Tonym a Cankou - nikdo se tak nepostará..., když se to dobře namyslí,jde to samo. Mám u domu svoje 3 - 2 shagyny a poníka a jednoho valacha ustájeného. Majitelka - vysokoškolačka je u mne 6 let, za ty roky jsme si řekli co a jak a perfektně to funguje když kterákoliv potřebujeme odjet, oddych, marodit..., platí na dnešní poměry fakt symbolicky - fakt jen to co prokrmím + velmi lehký pronájem, ale ten klid na dovolené že je o kobuchy postaráno mi za to stojí. Když dělám v zimě všechny sama je to 1,5 h max - vykydat 4 venkovní boxy, připravit krmení na večer i ráno, dle potřeby vyčistit - kopyta aj. Ráno jen pouštím ven. Přes léto jsou 24/7, takže jen sebrat kobylince, doplnit vodu, večer příkrm - necelá hodka práce. Jezdím cca 5 x v týdnu včetně drezurních tréninků které máme společné. Naopak vřele nedoporučuju jako společníka poníka, pro kterého notabene nemám využití. Je to zcela odlišný živočišný druh:-). - nároky na krmení, menežment.... to je jiný příběh.

VeselaKopa

29.1.2021 14:40
VeselaKopa

XXX.XXX.35.116

Bona11 - jak to děláte, že máte 4boxy za 1,5 hodiny?? Já dělám jeden box, a trvá mi to minimálně 40 minut, a to když to "odfláknu". :-)
Pravda, je to vnitřní box, a po chláďáskovi, takže objem odpadu je enormní... Ale je to fakt makačka, a jsem fakt ráda, že to nemusím dělat každý den...

29.1.2021 15:59
Tasyrka

XXX.XXX.41.134

Taky by mě zajímalo jak to děláte, že vám to trvá jen 1,5 h. Kydám menší výběh 2 koním (z toho jeden poník) a většinou tak strávím tak 1-2 h a kdybych je u toho měla ještě stihnout vyčistit.... :D

29.1.2021 16:12
sisi58

XXX.XXX.191.1

Dělala jsem u koní se slečnou, která byla taky strašně rychlá. Navíc ty boxy byly opravdu čisté. A slečna byla jako "za groš kudla"! Neuvěřitelné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2021 17:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

VeselaKopa napsal(a):
Bona11 - jak to děláte, že máte 4boxy za 1,5 hodiny?? Já dělám jeden box, a trvá mi to minimálně 40 minut, a to když to "odfláknu". :-)
Pravda, je to vnitřní box, a po chláďáskovi, takže objem odpadu je enormní... Ale je to fakt makačka, a jsem fakt ráda, že to nemusím dělat každý den...

Jasně, záleží, jaký kůň tam stojí. Já se už něco nakydala. Příklad - huculoarab, který měl systém a stačilo 10 minut, protože bobky hezky pohromadě a na dvou, stále stejných, místech načuráno. A vedle norik (cca stejná KVH), kde jsem vyvážela půlku boxu.

29.1.2021 19:12
Arbora

XXX.XXX.232.164

bona11 napsal(a):
Souhlas s Tonym a Cankou - nikdo se tak nepostará..., když se to dobře namyslí,jde to samo. Mám u domu svoje 3 - 2 shagyny a poníka a jednoho valacha ustájeného. Majitelka - vysokoškolačka je u mne 6 let, za ty roky jsme si řekli co a jak a perfektně to funguje když kterákoliv potřebujeme odjet, oddych, marodit..., platí na dnešní poměry fakt symbolicky - fakt jen to co prokrmím + velmi lehký pronájem, ale ten klid na dovolené že je o kobuchy postaráno mi za to stojí. Když dělám v zimě všechny sama je to 1,5 h max - vykydat 4 venkovní boxy, připravit krmení na večer i ráno, dle potřeby vyčistit - kopyta aj. Ráno jen pouštím ven. Přes léto jsou 24/7, takže jen sebrat kobylince, doplnit vodu, večer příkrm - necelá hodka práce. Jezdím cca 5 x v týdnu včetně drezurních tréninků které máme společné. Naopak vřele nedoporučuju jako společníka poníka, pro kterého notabene nemám využití. Je to zcela odlišný živočišný druh:-). - nároky na krmení, menežment.... to je jiný příběh.

Ja mám šťastie, že mám ustajneného koňa na mieste, kde ho berú ako člena rodiny, takže naozaj som spokojná. Prísun lásky a úplatkov ako pre vlastného, naozaj nemám nič také, čo by som vedela robiť vo vlastnom ináč, a to som som tam nejaký čas pracovala. Takže jediné, čo mi momentálne vadí je to, že to mám 500km ďaleko.
Leto mi vychádzalo pre tri kone ráno hodinka a večer 30 minút, s kydaním výbehu, kone 24/7 vonku. Ale zima je blee.

29.1.2021 20:04
etnies86

XXX.XXX.245.26

Já kydala 3 kone do hodky max i se senem. Kydano tedy denně. Buď jsem byla hodně rychlá, Ale přijde mi to standart na stáj 15-20minut komplet

29.1.2021 21:07
kallisto

XXX.XXX.133.246

Presne tak. Denne delany box je za 15 az 20 minut hotovy komplet. Do jednoho kouta nahazu ciste a zbytek sup ven do kolecek.

Zalezi jestli mate vse po ruce nebo musite jezdit s koleckama s hnojem a pro stelivo lan sveta.

Přidejte reakci

Přidat smajlík