Výchova mladého koně + pronájem jiného koně zároveň

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

RozalieTaf

13.6.2021 09:39
RozalieTaf

XXX.XXX.35.21

Zdravím,
potřebovala bych se s vámi poradit a nebo slyšet, jestli někdo tuto situaci také neřešil. Mám dvouletého valáška APH a momentálně začínáme s prací ze země. Do toho mám v polovičním pronájmu na ježdění kobylu, ke které chodím dvakrát do týdne. Teď ale k věci: u kobyly trávím čas, který bych mohla věnovat svému valachovi. Nechci ale ježdění na ní ukončit, protože si myslím, že pokud chci být připravena na pozdější obsedání svého valach, tak bych asi neměla přestávat jezdit. Zároveň ale studuji a nemám dostatek času na to, abych byla každý den u koní a věnovala se oboum dvoum. Mám tak akorát času na jednoho. Přijde mi, že ho tím nějakým způsobem zanedbávám. Myslíte, že bych se měla vzdát ježdění a dávat svůj čas a energii do svého koně? Bude velký problém taková pauza od ježdění a na to následné obsedání?
Předem děkuji za vaše odpovědi a rady.

13.6.2021 16:00
fríský

XXX.XXX.34.9

Napadá mě k Vaší situaci buď koně pronajmout jen na procházky na ruce a práci ze země,ale ne každý majitel koně toto chce. Třeba by se někdo takový našel, komu nejde jen o ježdění.
další variantou je to, že byste teď chvíli nejezdila a před obsedáním byste začala opět jezdit a potom svého obsedla. To si musíte rozhodnout sama, co zvládáte a co ne a co je pro Vás teď prioritou. A ve stáji, kde máte ustájeného koně by Vám někdo nepronajmul svého abyste nemusela jezdit na dvě místa ?

13.6.2021 19:50
koně

XXX.XXX.174.63

Dvouletka není třeba kvůli obsedání nijak extra drilovat.
Třeba jednou týdně ,vyvázat ,osahat, vyčistit,nohy pozvedat.Vyvenčit chvilku na ruce.Třeba dát obřišník a deku a takové různé,aby si zvykal na manipulaci.Nějakou svačinku a šupnout zas do stáda.
Zbylé dny bych normálně jezdila a kobylu pustila, až co bude hříběti po třetím.Až začnete s ním dělat trochu víc

Přidejte reakci