Rozdíl vlek vs. dodávka pro koně

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.2.2022 21:37
jbb

XXX.XXX.107.140

Nevím zda tu bude moc lidí, co tohle řešilo, tedy ptám se těch, co mají nějakou zkušenost...

Vidíte v denním používání hodně výhod, pokud vozíte koně dodávkou a ne ve vleku? A nevýhody?

Neptám se na takové ty zjevné věci, jako řidičák či cena dodávky, ale spíš na praktické zkušenosti (typu je ta dodávka lepší, když to má hnaný jen předek proti teréňáku co je 4x4).

Řešíte nějak doložnost? Většina dodávek na trhu má nosnost s bídou 1100kg, tedy se dvěma koňmi, dvěma lidmi a vybavením je každý v reálu přes...

Díky, zvažuju trochu, zda se po jedné nepodívat, než nám to GreenDeeláci zakážou (bojím se, že když si jí nekoupím do pár let, tak už asi nikdy - tohle asi nikdo na proud konstruovat nebude).

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.2.2022 08:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně ty dodávky vždy přišly málo bytelné pro převoz koní - jak píšete. Ale co nějaký Paragan? Je to o chlup větší dodávka, dobře se s tím jezdí a dokonce do toho koně i ochotně nastupují.

8.2.2022 09:02
jbb

XXX.XXX.70.103

No překvapivě "tou dodávkou" myslím právě ten Paragan, Theault, Equitrack... Neptám se na obyčejnou dodávku, ale právě na tyhle speciály. Přičemž zrovna Paragan má z nich nejhorší pověst, nějak to doposud umějí ve Francii či Británii lépe. Ale zajímaly mne praktické zkušenosti uživatelů.

8.2.2022 09:48
Arbora

XXX.XXX.80.73

Nevýhoda dodávky je predovšetkým v tom, že je nepraktická mimo ťahania koní. Akože, odparkujem niekde na evente na tri dni, potrebujem ďalšie auto na presun mimo areálu. Vozík iba vypriahnem a behám s autom. Ak zaparkujete na lúke a výdatne zaprší, s tými malými kolieskami máte problém.
Asi také zrovnanenie nepotrbujete, ako že cena dodávky je vyššia, plus za všetko sa pripláca, za väčší počet miest na sedenie (základné majú tri, ale tak možno to pre vaše potreby stačí). Trebárs ten základný paragan je proti základnému theaultu dosť výrazne menší -najmä teda tá zadná časť.

Obrovské plus je ale to, že to fakt môže šoférovať ktokoľvek, odpadá tá starosť o to, že je potrebný extra človek B+E, za viac peňazí sa dá kúpiť aj s obytnou časťou, čo je perfektné na viacdňové súťaže. Aj pre dlhé cesty je praktickejší, než vozík, výborné vetranie, prístup cez zadné dvere ku koňom a kone nimi radi cestujú. Nevýhoda je, že na niektorých mýtnych bránach, či trajektoch, už to nie je v kategórii osobné auto, narozdiel od toho vozíka. Plus, neviem, či v rámci základnej výbavy je aj tiahlo, alebo je za príplatok, ale viete za ním zapriahnúť aj vozík. Vo Francúzsku 90 % vozí kone na dostihy práve theaultom, obyčajné vozíky sú vidieť absolútne minimálne.

No stále je tam to ale, že sa to robí na renaultoch a peugeotoch.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.2.2022 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

My jsme z chudého kraje, tak máme jeden starý vlek a jednu obyč dodávku IVECO, která není přestavěná na koně. Nicméně je na rámu a má doložnost tunu a čtvrt. My to nepotřebujeme řešit, vozíme v tom dvojku shetty s čtyřkolákem Traverse. A nedělený vnitřní prostor (teda kabina je samozřejmě zvlášť) s rozebíratelnými příčkami se nám hodí ve chvíli, kdy chceme do dodávky šoupnout seno apod. Dobře se tam kontrolují koně, máme průhled do nákladního prostoru z kabiny, můžeme je cpát mrkví za jízdy Do toho vleku jsem pořizovala kameru, ale nepoužívám ji.

Mně se osobně lépe jezdí s vlekem. Přesně jak říkáte nemusím přemýšlet nad tím, kam zajedu, protože to s 4x4 vždycky vyhrabu, i kdybych koně nakládala až na cestě, zatímco pokud si hrábne dodávka s náhonem na předek, tak je úplně jedno, jestli v ní ty koně máte nebo ne. My máme na dodávce náhon na zadek a ještě tupláky (máme podezření, že naše dodávka je vlastně původně pětitunka, kterou jen papírově snížili na 3,5 t), s čímž se dá už přeci jen trochu pracovat. Jak jsou na tom ty theaulty a podobné, to nevím.

Mně se daleko lépe (ne)udržuje vlek, k němuž mohu zapřáhnout jakékoli auto, které zrovna jede okolo, než dodávka, kde pokud vám selže cokoli z klíčových komponent, prostě koně nikam neodvezete.

Co se koní týče, během cestování v dodávce jsou na ně kladené nižší nároky na vyvažování odstředivých sil, než na vleku, to je jistá věc.

Výhoda vleku v tom, že ho někde můžete odložit (třeba s věcmi pro soutěžící), a jet si po svých s osobákem, je nepopiratelná.

Já holt tak nějak raději vlek

Ale zase uznávám, že ta dodávka je kompaktní, člověk nemusí hledat třeba v zástavbě zase tak olbřímí parkovací místo, aby se odtamtud vymotal i s vlekem (poloměr otáčení je přeci jen trochu jinde). Jede se v ní pohodlněji a máte lepší rozhled než z osobáku. Také se lidi kolem nechovají při pohledu na dodávku tolik jako cvoci (pokud ji nemáte označenou převozem koní), na rozdíl od pohledu na koňský vlek (mi přijde, že v tu chvíli, kdy ho spatří, přepnou mozek na hlavní myšlenku dne "předjet za každou cenu, co nejdříve, v jakémkoli místě")

Jo a co mi přijde místy jako výhoda, místy jako nevýhoda, je to vykládání koní do strany. Když vám stojí řada aut vedle sebe někde na louce, případně nějak souseda nenapadne, že máte rampu z boku, tak vám může zaparkovat tak, že se budou koně blbě vykládat. Na to místo z boku je potřeba pořád myslet i při parkování. My naštěstí můžeme vykládat z naší dodávky i bokem i zadem, ale to u těch prefabrikovaných (teda které jsem viděla) nejde. Zase to může být výhoda, pokud nastane problém třeba na dálnici, frekventované silnici, že můžete vykládat koně doprava mimo provoz. Pokud tam není příkop nebo svodidlo.

10.2.2022 00:20
lenacia

XXX.XXX.168.148

převážela sem přepravní dodávkou svou Sáru... Nevýhodu sem u ní viděla v tom, že se jaksi nevešla takže musela jet našikmo.

Přidejte reakci

Přidat smajlík