Jak by měl kůň vypadat ve dvou letech?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Sinip

4.3.2022 09:30
Sinip

XXX.XXX.88.114

Ahoj ,mám takovou otázku mám 2 letou klisničku ,a ta stále vypadá tak na 1 rok .Dostává kvalitní krmivo a vitaminy a různé minerály a také doplňky stravy .Je to mix ČT ,Appa a český sportovní pony.

Happyhippo

4.3.2022 09:40
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

A co čekáte, že z tohoto vyčteme, když koně nevidíme naživo?
Koně se fotí v zootechnickém postoji, já na jedné fotce vidím poníka a na jiné zas nějaké hříbě...je to matoucí.

Jinak kolik sena denně dostává?
Jak je složena denní dávka - z čeho přesně?
Jak vypadají rodiče, Jaký je denní režim?

Jinak z takové kombinace, jako je tento kříženec, nikdy asi žádná vazba nebude.

4.3.2022 09:40
liva

XXX.XXX.72.233

To je opravdu úžasné a logické křížení.
Asi se budete muset smířit s tím, že vám doma nevyroste ani ČT ani Appa, ale sportovní pony. A tomu bude odpovídat i velikost.
Genetika je mocná čarodějka…

Sinip

4.3.2022 10:09
Sinip

XXX.XXX.88.114

Ona dostává krmení od NovaEqui herbs 1/4 odm. ráno i večer k tomu vitamin C a různé bylinky.My jsme koupili čerstvě březí kobylu ,takže jsme bohužel za křížení nemohli .😁Jinak pošlu foto rodičů.

4.3.2022 10:15
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Dvouletý kůň už mnoho nepoporoste.
Zvažte tu dávku krmiva, 1/4 Vaší odměrky bude jinak velká než 1/4 mé odměrky. Taky zkuste klisničku vyfotit v zootechnickém postoji. Nebo aspoň ať se tomu blíží.
Co to seno? Pase se?
V zimní srsti těžko říct a ty fotky z úhlu tomu taky dvakrát nepřidávají, ale neřekla bych, že vypadá zas tak špatně. Asi bude drobná a spíš subtilnější, no.
Teda můžu říct, že z appy na ní nevidím lautr nic, ale geny občas matou.
Jakou dostává minerálku?

Happyhippo

4.3.2022 10:17
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Ale za to křížení Vás nikdo nedrbe....

Čtvrt odměrky - jaké odměrky, kolik je to gramů? Opět - kolik kg má ten kůň sena denně? Nebo jinak, má celodennní přístup? Co minerálka, je, není, jaká?

A ta fotka přece není aktuální, to je tak z léta, tj před půl rokem...

4.3.2022 10:19
Jejda

XXX.XXX.91.129

Irský dramatik G. B. Shaw je znám jako autor mnoha výroků a účastník mnoha známých příběhů ze života. V souvislosti s Vaším dotazem, jsem si vzpomněl na toto: Na jakémsi večírku mu překrásná herečka učinila návrh: "Měli bychom spolu mít dítě. Dostalo by se mu totiž mé krásy a vašeho intelektu." G. B. Shaw odvětil: "Ale co kdyby bylo krásné po mně a inteligentní po vás?" Je zřejmé, že rodiče Vašeho koně tuto příhodu neznají a riskli to.

Sinip

4.3.2022 10:26
Sinip

XXX.XXX.88.114

Dostává 15 kg sena ,jako vitamín minvin
Bylinky.Jelikož je teď zima tak má hrozně moc chlupů tak to může být trochu matoucí.Jinak denně jde na procházku nebo na lonžku nebo do kruhovky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 10:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sinip napsal(a):
Dostává 15 kg sena ,jako vitamín minvin
Bylinky.Jelikož je teď zima tak má hrozně moc chlupů tak to může být trochu matoucí.Jinak denně jde na procházku nebo na lonžku nebo do kruhovky.

Dvouletý mimino chodí na lonž??

4.3.2022 10:48
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Dvouletý malý mimino sežere 15 kg sena??
Jako denně?
Jakej je ten minvin - MinVin od Dromy? Bere ho podle doporučeného dávkování?
Je jinak zdravá?

Takhle, možná, že jí prostě nic nechybí, akorát je prostě drobná. S tak pestrým původem, kde je jistá vlastně akorát ta appa, protože jak ČT, tak ČSP jsou technicky křižovatky, je klidně možné, že takhle vypadat má.

4.3.2022 10:49
koně

XXX.XXX.174.63

Sinip napsal(a):
Ona dostává krmení od NovaEqui herbs 1/4 odm. ráno i večer k tomu vitamin C a různé bylinky.My jsme koupili čerstvě březí kobylu ,takže jsme bohužel za křížení nemohli .😁Jinak pošlu foto rodičů.

Dvouletci nemusí zdaleka ještě vypadat ,jako hotoví koně.Rostou a dělají se do 6tého a někteří i déle .
Ono dneska to děsně kvalitní krmivo povětšinou obsahuje samá ptačí zrníčka a exotická semínka .Popsáno samý vitamín ,bylina a bůhví co nejvíc nejlepšího.
A pochybuji že doporučené denní dávkování je půl odměrky.
Tak teď koukám Nova Equi Herba je výhradně bylinkové pro dušné koně a s vlákninou na trávení. A denně máte dávat aspoň 3kila,když už.
Proč tohle krmíte hříběti,které roste? A potřebuje živiny?
Když chcete krmit komplet drahou směs,pročtěte si aspoň,aby byla pro hříbata a mladé rostoucí koně.
A hlavně,krmte ta kila,co jsou doporučená.Jinak to nemá smysl.
Když to tedy shrnu,vaše hříbě nežere de fakto ,nic .
Jestli nemá seno ad libitum,a v létě opravdu kvalitní pastvu,aspoň
A ve finále,kdybyste hodila denně na chroustání dvě litrové odměrky ovsa .Ať celého nebo mačkaného .K tomu pořád k dispozici seno a sůl na lízání,by mohlo vypadat o dost lépe.

Happyhippo

4.3.2022 11:02
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Varaxi napsal(a):
Dvouletý malý mimino sežere 15 kg sena??
Jako denně?
Jakej je ten minvin - MinVin od Dromy? Bere ho podle doporučeného dávkování?
Je jinak zdravá?

Takhle, možná, že jí prostě nic nechybí, akorát je prostě drobná. S tak pestrým původem, kde je jistá vlastně akorát ta appa, protože jak ČT, tak ČSP jsou technicky křižovatky, je klidně možné, že takhle vypadat má.

Jen jestli to není appa jen barvou, nikoli papírama.

4.3.2022 11:09
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Pardon musela jsem si změnit přihlašovací údaje nějak mě to zlobilo (Jsem to já kdo založila diskuzi o klisničce)

Jen pro shrnutí ke zdravá ,seno papá společně s dalšími koníky proto je ho tolik .Jinak se normálně pase .Ve výběhu mají sůl a liz ,líže to .Je teď vyčerpaná z přelínávání .Jestli není nová equi herbs pro ni dobré tak jaké navrhujete .A jinak ona se lonžce učí chodit ,neublížil ji když se dvakrát týdně projde na lonži .

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takže těch 15 kg sena je pro víc koní? Pro kolik?

Happyhippo

4.3.2022 11:18
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Sotopi napsal(a):
Pardon musela jsem si změnit přihlašovací údaje nějak mě to zlobilo (Jsem to já kdo založila diskuzi o klisničce)

Jen pro shrnutí ke zdravá ,seno papá společně s dalšími koníky proto je ho tolik .Jinak se normálně pase .Ve výběhu mají sůl a liz ,líže to .Je teď vyčerpaná z přelínávání .Jestli není nová equi herbs pro ni dobré tak jaké navrhujete .A jinak ona se lonžce učí chodit ,neublížil ji když se dvakrát týdně projde na lonži .

Dvakrát týdně na lonži jak dlouho? To je velmi diskutabilní, co uvádíte. Lonžování má smysl pouze tehdy a v takové míře, pokud víte, čeho tím chcete docílit. Prohnat koně, aby se vyprděl, můžete i s lonžákem po výběhu.

Jinak takového koně, pokud nedotopí senem a neustále je jak lund, tak bych se nebála dekovat. Obzvlášť třeba v tomhle počasí. Ne každý je stavěný na venkovní pobyt v zimě bez deky.

Ale stále mám pocit, že i když to myslíte dobře a i když kůň ais bude drobínek, je to hříbě podražené i kvůli tomu, že ho vlastně neumíte nakrmit....a to se může všechno v budoucnu objevit.

4.3.2022 11:20
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Tady je video

4.3.2022 11:23
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Dvakrát týdně třeba 10-15 minut stačí jen se to učí .

4.3.2022 11:23
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
Pardon musela jsem si změnit přihlašovací údaje nějak mě to zlobilo (Jsem to já kdo založila diskuzi o klisničce)

Jen pro shrnutí ke zdravá ,seno papá společně s dalšími koníky proto je ho tolik .Jinak se normálně pase .Ve výběhu mají sůl a liz ,líže to .Je teď vyčerpaná z přelínávání .Jestli není nová equi herbs pro ni dobré tak jaké navrhujete .A jinak ona se lonžce učí chodit ,neublížil ji když se dvakrát týdně projde na lonži .

15kilo by měla mít sama pro sebe ,nejmíň
Já Nova Equi krmiva neznám ,ale co teď kvůli vám letmo pročítám,nic by mě tam neoslovilo .Obzvlášť pro podražené hříbě
Jestli netrváte konkrétně na téhle značce ,zadejte si do vyhledávače kompletní krmivo hříbata a pro mladé koně
Nějakou značku si vyberte a krmte.Ovšem dodržujte předepsané dávkování .Aby to mělo smysl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 11:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Videa se tu nenačítají.

Kolik teda to hříbě sežere objemu denně? Víte to vůbec? Začíná mi to připadat tak, že to zvíře prostě není nakrmené. Na druhou stranu pořádnou fotku jsme neviděli, takže těžko říct.

4.3.2022 11:25
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Ona ma hrozně moc chlupů podle mě zbytečné ,ale minuly rok v zimě dostala deku jen když byli velké mrazy

4.3.2022 11:26
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Myslím se půl oděrky je dost na hříbě

4.3.2022 11:31
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Já se vás ale chci zeptat jaké krmivo konkrétně navrhujete ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 11:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Myslím se půl oděrky je dost na hříbě

Tak když myslíte…

Kolik jí je přesně? Je dvouletá teď nebo jí je už dva a půl? Vypadá spíš jak ročka…

Moje dvouletka vypadala ve dvou letech (vloni na jaře) třeba takto.

4.3.2022 11:32
anobbona

XXX.XXX.130.255

Teda to video je stejně kvalitní jak ty fotky..... :(
Ale jo máte pravdu, je to nezdravé vypadající, pohybující se zvíře a ta parelka u toho mrnete dotváří celkový pohled na chov

4.3.2022 11:34
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
Myslím se půl oděrky je dost na hříbě

Tady vy nemáte co myslet
Výrobce vám předepisuje dávkování ,aby mělo smysl to krmit
Zatím jste myslela, a hříbě dostávalo odkašlávací ,pro něj zcela zbytečnou směs.Za drahé peníze a nic mu to nedalo.
Tak zkuste nemyslet sama a věřit krmivářům .
I s tím senem ,pořád a hodně.Ne 15kilo pro stádo

Happyhippo

4.3.2022 11:34
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Sotopi napsal(a):
Myslím se půl oděrky je dost na hříbě

Moc se Vám omlouvá, já Vás nechci záměrně urazit, ale jste asi hloupá anebo máte nějaké zatmění mozku. Musela jsem to říct, to po téhle reakci jinak nejde říci, je Vám to tu jasně vysvětleno, co a jak a proč se má dělat a Vám to stejně nesepíná.

Anebo toho o koních v lepším případě pro vás ještě moc nevíte (v horším případě pro ty koně), protože jste dosti mladá. Doufám v to. A že se to s Vámi zlepší.

4.3.2022 11:41
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
Já se vás ale chci zeptat jaké krmivo konkrétně navrhujete ?

https://eshop.schaumann.cz/Granulovana-krmiva-c2_0_1.htm
Tady si počtěte ať se vám rozšíří obzory ,co se týče krmení
Schaumann má poradce,obchodní zástupce atd. Objednávku vám dovezou domů
Takže můžete vybrat od nich
Dále je na trhu X značek s kompletními krmivy
Stačí jen číst

4.3.2022 11:41
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Ona bude mít za dva týdny 2 roky ,teď jak má ty chlupy tak je to fakt matoucí .

4.3.2022 11:42
evcusik

XXX.XXX.145.236

Sotopi napsal(a):
Ona ma hrozně moc chlupů podle mě zbytečné ,ale minuly rok v zimě dostala deku jen když byli velké mrazy

Většinou čím horší výživový stav, tím větší kupa chlupů - aby to zachránila "přírodní" deka. Trošku se motáte v krmení - nejlepší je oslovit asi výživáře a nebo se začíst rychle do krmivářství. A moderním krmení bez sacharidů pomlčím.

- K senu se opravdu dostane? Dost krmných míst a nikdo ji nevyhazuje? Já jsem fanoušek adlibitního krmení sena s přesahem do pastevní sezony.
- určitě bych přikrmila - a trošku ve větších porcích než 1/4odměrky (to je spíš objem k zamíchání třeba vitamínů)
- je to mimino, lonžovat dvouletka a ještě 15min je moc - doporučuju se na to vyprdnout, je to ochrana kloubů

-v dlouhých chlupech se rád schová horší výživový stav

4.3.2022 11:46
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Kolik by jste teda dala vy?dostáva ráno půlku večer půlku.Chápu je to váš názor

4.3.2022 11:47
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Dobře ,k se u se dostane právě skoro jen ona je taková dominantnějši .

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 11:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Ona bude mít za dva týdny 2 roky ,teď jak má ty chlupy tak je to fakt matoucí .

Matoucí je to pouze v tom, že ty chlupy ještě víc maskujou to, jak je hubená a podtržená.

Kolik by jste teda dala vy?dostáva ráno půlku večer půlku.Chápu je to váš názor

To je přeci jednoduché - krmit podle návodu na daném krmivu. Proč v tom hledat složitosti. Ale ani sebelepší krmivo nenahradí seno, o kterém jsme se stále nedozvěděli, kolik ho hříbě za den sežere.

Happyhippo

4.3.2022 11:52
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Sotopi napsal(a):
Kolik by jste teda dala vy?dostáva ráno půlku večer půlku.Chápu je to váš názor

Musíte koupit krmnou směs pro hříbata a puberťáky a držet se denního dávkování. Vyjde to draze, ale vyplatí se to, takhle si zaděláváte akorát na zdravotní problémy.
Každé krmivo se dávkuje jinak a ano, může to být i na kila a ano, prodraží se to. Každý kůň je drahý něčím jiným, některý krmením, jiný zase správným ustájením, protože je až moc dobře krmitelný....atd.
Na tomhle se nedá šetřit, pokud z toho koně chcete něco opravdu mít.
A říkám, klidně v tomhle počasí zadekovat. To, že je chlupatá, neznamená, že to tělo má dostatek energie na to topit a zároveň u udržet svalovou hmotu. Viz výše.

4.3.2022 12:06
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Sotopi napsal(a):
Kolik by jste teda dala vy?dostáva ráno půlku večer půlku.Chápu je to váš názor

Půlku čeho? Kolik to je, ta půlka?
Půlka odměrky může být deset kilo stejně jako pět gramů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Půlku čeho? Kolik to je, ta půlka?
Půlka odměrky může být deset kilo stejně jako pět gramů.

To bude půlka z té čtvrtky odměrky Doufám, že to není odměrka na mlíko, jak se do toho dávalo to pytlíkový mlíko dřív.

4.3.2022 12:34
evcusik

XXX.XXX.145.236

Sotopi napsal(a):
Kolik by jste teda dala vy?dostáva ráno půlku večer půlku.Chápu je to váš názor

V orvní řadě bych doporučila krmiváře - trošku se v tom motáte, u mladých koní není prostor na pokusy, rozhodně ne u vás.

v druhé řadě, koupit hříběcí směs (resp směs pro mladé koně) a dávkovat dle výrobce.


A rozohdně si zvážit kolik krmím doteď - na váze.

A bezpodmínečně 24h přístup k senu, kde ji ho nebude nikdo krást

Odkaz na slušné krmení a cenově furt dostupné jste dostala výše, souhlasím s "kone" se vším co píše

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na fotkách a videu není vidět nic (na videu jen tyčkoidní krček, ale zadnice nikoli - videa na výšku jsou zlo). Co má být ta fotka dvou koní a fotka jednoho nasedlaného? To jsou fotky rodičů? Jestli na té fotce dvou koní to v popředí je matka, tak se dá spekulovat, že ani během březosti a laktace to hříbě asi nemělo dobré podmínky (to zvíře samo vypadá jako hříbě, hádám, že to matka nebude, spíš sourozenec, ale váhám, proč byste sem tu fotku teda dávala?).

Dost možná vám z toho prostě vyroste ošklivý kůň. Takových je, žádná trága. Spousta se toho dá nicméně zachránit dobrým odchovem. Ale vaším krmením (už rok a půl přikrmujete takto? Teda že nepřikrmujete?) tomu koni vůbec nepomáháte k lepším zítřkům. A kdoví jak vypadá zbytek managementu - zuby, odčervení, stresy, dynamika stáda, kvalita objemu...

(Ta "dominance" ve stádě může být klidně i ze zoufalství.)

V první řadě by mě asi zajímalo, kolik to zvíře váží. A pak bych si přimyslela čtvrtinu váhy nahoru a dala krmnou dávku podle toho (tedy podle mého cíle, nikoli podle současného stavu koně). Jak řečeno, měla by to být krmná dávka pro rostoucí koně. Hodně si lidé chválí Pavo Podo Grow.

Na lonž bych se z vysoka a chodila s hříbětem na procházky do terénu, cvičila rovnováhu, obratnost a sebe/důvěru.

Pokud ovšem máte pocit, že je zvíře "jenom" vyčerpané z výměny srsti, pod srstí se schovává slušně nakrmené zvíře, a hrnek bylinek na den je optimální, potom nepotřebujete přeci naše rady.

4.3.2022 13:16
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Ještě asi nebyl dotaz na odčervení, což je taky dost podstatné.
Jinak buď si nechte sestavit KD od výživáře ze statkových krmiv, nebo, jak je psáno výše, vyberte na trhu krmivo pro dorost a dávkujte dne výrobce. Vaše čtvrtka odměrky chudých granulí tomu rostoucímu organismu podle mě nemůže stačit.

Koni bych na kroužku nohy neničila, nechala bych ho se přirozeně hýbat a chodila max. na procházky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 13:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sinip napsal(a):
Ahoj ,mám takovou otázku mám 2 letou klisničku ,a ta stále vypadá tak na 1 rok .Dostává kvalitní krmivo a vitaminy a různé minerály a také doplňky stravy .Je to mix ČT ,Appa a český sportovní pony.

Viz ostatní. Foto v zootechnickém postoji. Appu tam taky nevidím (ale to je ten nejmenší problém). Seno má mít ad libitum. Dvouleté hříbě nemá co dělat na lonži ani v kruhovce s parelkou na hlavě. Ani dvakrát týdně 15, 20minut. Jestli ten zrzavý žebřiňák s lysinou na hlavě je jeden z rodičů, tak potěš koště. A souhlasím, že dominance je spíš zoufalství hladového koně. Bez urážky, asi nemáte moc zkušeností. A odnese to ten kůň. Je v kvalitním ustájení? Pokud to dokážete posoudit. Jo a vypadá jako podražený dvouletek.

4.3.2022 13:39
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Na fotce je maminka s mladým tatínkem ,nemám dřívější fotku.Na další je jenom maminka

4.3.2022 13:42
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Krmivem krmím pouze 3 týdny ,před tím jsem krmila Hoveler
podle mě je to spíš tím ,že ji prostě skolila zima

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Krmivem krmím pouze 3 týdny ,před tím jsem krmila Hoveler
podle mě je to spíš tím ,že ji prostě skolila zima

Jenže tomu jste měla zabránit. Přístupem k senu, případně dekováním. Tohle není omluva. Vy máte za to zvíře odpovědnost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Krmivem krmím pouze 3 týdny ,před tím jsem krmila Hoveler
podle mě je to spíš tím ,že ji prostě skolila zima

... a ta ji skolila proto, že není nakrmená! Už to konečně chápeš??

4.3.2022 13:45
Arbora

XXX.XXX.229.194

Z vašich komentárov mám pocit, že ste chceli počiť iba to, že kobyla vyzerá fajn, všetko je v poriadku. Ak chcete radu, dodajte fotku v zootechnickom postoji (ak neviete, čo to je, tak vygooglite) a npaíšte presnú gramáž toho, čo v tom kýbliku dostáva. Pojem "odmerka" je fakt absolútne zbytočný, pretože odmerka môže mať tri litre, ale pol litra, takže to absolútne o ničom nevypovedá. Zrejme ale máte pochybnosti, takže pokiaľ to myslíte naozaj vážne, zaplaťte si výživára, zaplatíte okolo tisíc korún a okrem toho, že to pomôže koňovi, pomôže to aj vám zorientovať sa vo výžive.

4.3.2022 13:47
etnies86

XXX.XXX.245.26

fotka rodičů - ta první fotka, koník v popředí vypadá dost hubeně a taky nic moc

opravdu nevypadá nejlíp ale za 3 roky z toho může být pěkný kůň

kolik doopravdy sežere sám???? 15 kg na více koní je strašně málo !!!!!
nakrmila bych ho

práce na kruhu pro mladého koně není vhodná. klidně si s ním hrajte, ale na rovných linich. jasně nic mu neudělá jednou za čas lonžka, ale i 1x týdně by mi to přišlo moc

4.3.2022 13:48
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
Krmivem krmím pouze 3 týdny ,před tím jsem krmila Hoveler
podle mě je to spíš tím ,že ji prostě skolila zima

Hříbě jste si skolila sama ,nesvádějte to na zimu
To je obecně oblíbený omyl a vhodná výmluva pro ty,co nekrmí.
Když se má špatně matka v průběhu březosti a dál nedáte nažrat ani hříběti,pak máte logicky chuděru .Chlupatou nehezkou,podraženou

4.3.2022 13:48
Sotopi

XXX.XXX.88.114

NovaEqui Premium müsli 15kg
Přírodní müsli NovaEqui Premium bez obsahu obilovin a ovsa. S vysokým obsahem vlákniny, bílkoviny, olejů a tuku. S vyváženým poměrem Ca:P. Vhodné pro všechny kategorie koní. Ideální krmivo pro citlivé koně, pro koně s metabolickými a jinými zdravotními potížemi (schvácení), pro koně staré a v rekonvalescenci, pro koně v reprodukci. Již obsahuje řezanku, která podporuje žvýkání a prodlužuje dobu trávení. Balení: 15kg.

Dávkování: 0,5-1,5kg/kůň/den

Složení: vojtěška horkovzdušně sušená, sladový květ, lusky svatojánského chleba, hrachové vločky, cukrovarské řízky sušené, slunečnicové semeno, vojtěška přirozeně sušená, pšeničné otruby, lněné semeno, rostlinný olej a tuk, jablečné výlisky sušené, červená řepa sušená, mrkev sušená, slupky slunečnice, jádra z hroznového vína, semeno kmínu, česnek sušený, konopné semeno, tykvové (dýňové) semeno, sezam.

4.3.2022 13:51
etnies86

XXX.XXX.245.26

etnies86 napsal(a):
fotka rodičů - ta první fotka, koník v popředí vypadá dost hubeně a taky nic moc

opravdu nevypadá nejlíp ale za 3 roky z toho může být pěkný kůň

kolik doopravdy sežere sám???? 15 kg na více koní je strašně málo !!!!!
nakrmila bych ho

práce na kruhu pro mladého koně není vhodná. klidně si s ním hrajte, ale na rovných linich. jasně nic mu neudělá jednou za čas lonžka, ale i 1x týdně by mi to přišlo moc

chtěla jsem editovat ale nestihla. může z toho být normální kůň a nebo taky nemusí.
z jednoho kačátka vyrostl pěkný kůň, z podobný křižovatky to pak už vypadalo o dost lépe, ale už to byl dycky spíš takovej slabší dámský koník

opravdu se zaměřte na správné krmení, odčervení, jestli ho od jídla neodhání.....

4.3.2022 13:59
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Sotopi napsal(a):
NovaEqui Premium müsli 15kg
Přírodní müsli NovaEqui Premium bez obsahu obilovin a ovsa. S vysokým obsahem vlákniny, bílkoviny, olejů a tuku. S vyváženým poměrem Ca:P. Vhodné pro všechny kategorie koní. Ideální krmivo pro citlivé koně, pro koně s metabolickými a jinými zdravotními potížemi (schvácení), pro koně staré a v rekonvalescenci, pro koně v reprodukci. Již obsahuje řezanku, která podporuje žvýkání a prodlužuje dobu trávení. Balení: 15kg.

Dávkování: 0,5-1,5kg/kůň/den

Složení: vojtěška horkovzdušně sušená, sladový květ, lusky svatojánského chleba, hrachové vločky, cukrovarské řízky sušené, slunečnicové semeno, vojtěška přirozeně sušená, pšeničné otruby, lněné semeno, rostlinný olej a tuk, jablečné výlisky sušené, červená řepa sušená, mrkev sušená, slupky slunečnice, jádra z hroznového vína, semeno kmínu, česnek sušený, konopné semeno, tykvové (dýňové) semeno, sezam.

Kolik toho to hříbě denně žere?
A jestli napíšete, že čtvrt nebo půl odměrky, rozpláču se.

4.3.2022 14:05
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Dostává 1kg denně jako tak akorát

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 14:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aha, takže z NE Herbs 1/4 odměrky je najednou NE Premium a 1kg?

4.3.2022 14:08
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
NovaEqui Premium müsli 15kg
Přírodní müsli NovaEqui Premium bez obsahu obilovin a ovsa. S vysokým obsahem vlákniny, bílkoviny, olejů a tuku. S vyváženým poměrem Ca:P. Vhodné pro všechny kategorie koní. Ideální krmivo pro citlivé koně, pro koně s metabolickými a jinými zdravotními potížemi (schvácení), pro koně staré a v rekonvalescenci, pro koně v reprodukci. Již obsahuje řezanku, která podporuje žvýkání a prodlužuje dobu trávení. Balení: 15kg.

Dávkování: 0,5-1,5kg/kůň/den

Složení: vojtěška horkovzdušně sušená, sladový květ, lusky svatojánského chleba, hrachové vločky, cukrovarské řízky sušené, slunečnicové semeno, vojtěška přirozeně sušená, pšeničné otruby, lněné semeno, rostlinný olej a tuk, jablečné výlisky sušené, červená řepa sušená, mrkev sušená, slupky slunečnice, jádra z hroznového vína, semeno kmínu, česnek sušený, konopné semeno, tykvové (dýňové) semeno, sezam.

Proč pořád vybíráte samé speciality pro staré a schvácené a nevím jaké ,když máte podražené hříbě??
Jinak na fotce je vpředu vaše kobylka ?A radiátor,s lysinou co se o ní opírá ,je maminka? Ať je to kdokoli,jestli takhle vypadal před zimou,no potěš

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 14:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

koně napsal(a):
Proč pořád vybíráte samé speciality pro staré a schvácené a nevím jaké ,když máte podražené hříbě??
Jinak na fotce je vpředu vaše kobylka ?A radiátor,s lysinou co se o ní opírá ,je maminka? Ať je to kdokoli,jestli takhle vypadal před zimou,no potěš

Jo, ten žebřiňák mě taky praštil hned do očí

4.3.2022 14:11
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Sotopi napsal(a):
Dostává 1kg denně jako tak akorát

Takže Vám to patnáctikilové balení vydrží patnáct dní?
Dostává to do kyblíku? Jste si jistá, že jí to ostatní nemůžou sežrat?
A to seno - jako 15 kg sena je objemově fakt pořádná hromada. Vážíte to seno? A kolik z toho sežere ona?
Nemůže mít žaludeční vředy?

4.3.2022 14:16
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Sotopi napsal(a):
Dostává 1kg denně jako tak akorát

A to teda máte zváženo, nebo odhadujete? A žere tu herbu, nebo ten classic?
Kolik sena dostávají ti vaši koně dohromady?
Třeba na fotce ta matka teda taky nic moc výživová kondice.

Tomu poklesu hmotnosti hříběte jste právě měla zabránit tím, že včas koni dodáte energii, třeba lněným semínkem.

4.3.2022 14:17
Sotopi

XXX.XXX.88.114

To jsem si spletl název s jinou kobylou .A bylo myšleno jedno kg denně .A 1/4 dvakrát denně

4.3.2022 14:18
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Matku jsme si odkoupili z velmi špatných podmínek byl tam i tatínek proto jsou tak hubení

4.3.2022 14:19
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Tak teď jsem fakt zmatená. 1/4 čeho žere kdo?

4.3.2022 14:20
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Seno nevážíme ,ale odpadově to tak je .Ona je teď s jinými koňmi kde dostávají 3x denně seno před tím ho měla 24/7 a asi ji změna neprospěla

4.3.2022 14:21
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Jiný koník

4.3.2022 14:22
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Už jsme par krát řešili ,že když někdo krmí tak ji nechal aby ji ostatatni žraly ,ale to už se neopakuje

4.3.2022 14:25
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Takže vaše kobyla žere kilo classicu a neznámé množství sena, chápu do dobře? Ta předchozí dávka, co jste uváděla, se týkala jiného koně.
Odčervená je?

Ať je to jak je to, na koni je vidět, že výživa není nic moc, je to patrné i na té matce. Měla byste zjednat nápravu ato co nejdříve. Rady jste už výše dostala.

4.3.2022 14:25
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Stále opakuji odkoupili jsme maminku ze špatných podmínek kde ji obskočil tatínek který taky neměl nejlepší zdravotní stav

4.3.2022 14:26
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Píšete tak, že to nepochopí ani matka Tereza. A že ta měla větší trpělivost než já.
Začněte od začátku.
Jak dlouho koně máte? Kdy se klisnička narodila? Narodila se u Vás?
Čím je který kůň krmen a kolik toho je? Značka (druh/typ), množství, který kůň, jak často. Kompletní krmná dávka včetně minerálky a sena. Jak jsou koně krmeni? Kde mají seno? V jeslích, v boxe, na podlaze... Ostatní krmnou dávku předpokládám dostávají do kyblíku? Mají k dispozici pastvu?
Přístup k vodě je nonstop?
Menežment koní? Co dělají, jak často, jak dlouho. Jak jsou ustájení. Jak jsou dekovaní.
Zdravotní vyšetření - odčervení, kopyta, zuby, žaludeční vředy.
Prostě je potřeba dodat kompletní a přehledné info.

4.3.2022 14:27
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Sotopi napsal(a):
Stále opakuji odkoupili jsme maminku ze špatných podmínek kde ji obskočil tatínek který taky neměl nejlepší zdravotní stav

Tak s tím ale musíte něco dělat.
Ta kobyla (matka) je teď březí?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 14:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Psala jsi, že kobylu jste koupili čerstvě březí, což tedy vychází na 2,5 roku zpět - to jste nebyli ty koně schopni nakrmit za více než dva roky???

4.3.2022 14:29
Sotopi

XXX.XXX.88.114

4.3.2022 14:30
Sotopi

XXX.XXX.88.114

První fotka je jak byla maminka s tatínkem ve špatných podmínkách

Druhá je odkoupena březí maminka

4.3.2022 14:33
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Ne byla a porodila tady tu “ošklivou” klisničku

Maminka už s námi nění prodali jsme ji aby se lépe dostavila malá klisnička

4.3.2022 14:34
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Takže za dva roky jste nebyli schopni tu matku nakrmit? Co žere, že po pastevní sezóně vypadá tak pohuble?

Když to tak vidím, nechte tu KD udělat rovnou pro všechny, prospěje jim to.

4.3.2022 14:39
lenacia

XXX.XXX.173.255

bez pořádných kvalitních fotek rodičů z jiných než šlatných pdmínek a pak pořádné fotky hříběte neodhadneme nic...
Může být prostě drobnější, ale vám přijde že vypadá jako roček, protože máte hříbě od narození a prostě ho pořád vidíte jako malé miminko.... To takhle já pořád vidím kamarádky valacha. Sou mu 4 roky a mě pořád přijde že je to malý mímo, protože sem ho dva roky viděla téměř denně a prostě ho vůbec nevnímám jako dospělého...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 14:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Koník nevypadá zle, páteř mu neleze, zadek má taky osvalený,
Pro zadavatelku: ujasněte si, čím budete krmit do žlabu a nestřídejte to, držela bych se toho NovaEqui, klasik by stačil (chápu, já taky přilepšila na zimu kobyle premiem), ale já to míchala do řepných řízků a opravdu jen po plecháčcích,
Vašemu hříběti přikupte lněné výlisky 25kg (dávat cca 100g denně) , přelínávání je energeticky náročné, pokud za koněm chodíte denně a dáváte do žlabu ty řepné řízky bych alespoň večer dala ( do půl kila suchých- namočit před krmením, aby se tvrdé granule rozpadly, je toho pak cca 2,5-3litry hmoty, do toho můžete hodit i ostatní krmnou dávku , jestli koníkovi nevadí vojtěška granulovaná, půl kila bych jí taky dala. - jelli koník v boxe do rána to sežere..doženete tím trochu ten objem)
https://www.prodejnabylin.cz/lnene-vylisky/?variantId=3229&gclid=EAIaIQobChMIzrya-8is9gIVTYKDBx07KwS6EAQYAiABEgIIgPD_BwE

4.3.2022 14:49
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Maminku již nemáme

Mám jednu klisničku která se narodila 25. března . U nás .Jako malička byla na noc v boxe a přes den venku v 6 měsíci jsme prodali maminku a dostavili klisničku která je od té doby 24/7 venku vždy měla nonstop vodu pili z řeky nebo z dovážené vody 4 denně.Mají k dispozici velký výběh teď je ovšem s poníky protože od velkých koníků utíkala .Seno ji přes den chybí jen odpoledne.krmí se do kyblíčku kdysi měli koníci teď den si žrát cizi jídlo ,ale teď mají ohrádky do kterých se na krmeni zavřou .Ráno dostává půl kg večer také .Plus minvin,vitamin C bylinky a perfect Equi.
Zdravotní stav podle veterináře dobrý pravidelně chodí na strouhání.Co se týče pohybu atd chodí do kruhovky,na procházky učí se na lonži osobnímu prostoru, nekdy ji jen vezmu ke stáji vyčistit na past atd. Tyhle věci děla plus minus 4-5týdně .
Mám druhou kobču která bude mít 8 let a ta dostává 1/4 2x denně odm. Taky niva equi plus také vitaminy atd .
Pošlu i její foto

4.3.2022 14:53
Dotaz

XXX.XXX.237.204

A na noc seno má? Odpoledne jsou koně jak dlouho bez sena?

4.3.2022 15:03
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Odpoledne jsou bez sena zhruba 3-4h
Na noc se jim vozí asi v 19-20 seno a ráno v 7 takže přes noc jsou bez sena asi 5 h
Na jaře až bude tráva zase začne chodit za velkýma koníkama ať se naučí .Tam mají koně 24/7 seno ,jsou tam 2 seníky u jednoho stojí dominantnější koně a u druhého mladí nebo starší

4.3.2022 15:04
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Myslím že je to tím že toho sena nemá tolik na kolik byla zvykla ale mělo by se to zlepšit na jaře

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Ona ma hrozně moc chlupů podle mě zbytečné ,ale minuly rok v zimě dostala deku jen když byli velké mrazy

Hodně moc chlupů znamená, že je jí zima. A zima je jí proto, že není nakrmená.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Fotka z podzimu

Hříbě tady ještě vypadá slušně, ale máma hrozně. Zastřižená hříva je to poslední, co potřebuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Ne byla a porodila tady tu “ošklivou” klisničku

Maminka už s námi nění prodali jsme ji aby se lépe dostavila malá klisnička

Promiňte, ale jste Češka? Nebo oprava v mobilu? V tom případě si nejdřív přečtěte, co chcete odeslat. Té poslední větě fakt nerozumím.

4.3.2022 15:16
Sotopi

XXX.XXX.88.114

To není máma prodali jsme ji před půl rokem co na tom nechápete je to dědoušek se kterým se bavila ve stádě je mu 21

4.3.2022 15:17
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Promiňte, ale jste Češka? Nebo oprava v mobilu? V tom případě si nejdřív přečtěte, co chcete odeslat. Té poslední větě fakt nerozumím.

Asi matku na podzim prodali, protože malá nebyla odstavená? Proto možná hříbě vypadalo líp a matka pohuble?

4.3.2022 15:17
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Oprava mobilu chtěla jsem napsat aby se lépe odstavila od maminky

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Odpoledne jsou bez sena zhruba 3-4h
Na noc se jim vozí asi v 19-20 seno a ráno v 7 takže přes noc jsou bez sena asi 5 h
Na jaře až bude tráva zase začne chodit za velkýma koníkama ať se naučí .Tam mají koně 24/7 seno ,jsou tam 2 seníky u jednoho stojí dominantnější koně a u druhého mladí nebo starší

A víte, že hladová pauza pro koně je MAXIMÁLNĚ 4 hodiny. Pro rostoucí hříbě ještě méně. Koně máte ve svém nebo někde ustájené? V každém případě je ten managment špatný. A proto ti koně vypadají tak, jak vypadají.

4.3.2022 15:19
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Dědoušek je po dostizích také zachráněn proto ty záda atd

4.3.2022 15:20
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Koně mají trávu ve výběhu sice málo ale mají

4.3.2022 15:21
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Sotopi napsal(a):
Dědoušek je po dostizích také zachráněn proto ty záda atd

?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
To není máma prodali jsme ji před půl rokem co na tom nechápete je to dědoušek se kterým se bavila ve stádě je mu 21

Nechápu vaše příspěvky. Co třeba interpunkce? A jak máme vědět, že je to 21letý dědoušek? Nejste ve spojení se Shayela? Debata s vámi mi přijde velmi podobná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Koně mají trávu ve výběhu sice málo ale mají

Ti koně mají hlad. Dokážete to pochopit?

4.3.2022 15:26
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Takže ten hubený kůň není matka, ale nějaký ex dostihák? A víte, že takhle hubeně vypadat nemusí? Stačí ho kvalitně krmit.

4.3.2022 15:26
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Nikdo neřekl že to mate vědět že mu je 21 jen to oznamuji aby jste si nemysleli že je to kůň normálního věku a nenasvalený

4.3.2022 15:27
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Sotopi napsal(a):
Nikdo neřekl že to mate vědět že mu je 21 jen to oznamuji aby jste si nemysleli že je to kůň normálního věku a nenasvalený

Ale jemu chybí výživa, proto mu ubývají svaly.

4.3.2022 15:30
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Můj kůň to není jen s mím tráví výběh

4.3.2022 15:30
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Není to můj kůň ať si s nim majitel děla co chce

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Není to můj kůň ať si s nim majitel děla co chce

A majitelka je ustajovatelka? Nebo má koně u vás? Nebo je ustajovatel někdo jiný. Stále čekám na odpověď. Já bych si koně rozhodně nedala nikam, kde ti ostatní vypadají takto.

4.3.2022 15:38
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Mám koně ustajeného je tam jeden kůň který takto vypadá majitelka a to ten ex dostihák , za nim chodí stará se o nej dostává 1,5 kg na den müsli a vitaminy Minerály je to momentálně nejstarší koník a je pro nej těžší nabírají atd tak prosím ještě abychom se tady hádali o koni který se tady jednou promítl na fotce

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 15:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Mám koně ustajeného je tam jeden kůň který takto vypadá majitelka a to ten ex dostihák , za nim chodí stará se o nej dostává 1,5 kg na den müsli a vitaminy Minerály je to momentálně nejstarší koník a je pro nej těžší nabírají atd tak prosím ještě abychom se tady hádali o koni který se tady jednou promítl na fotce

Jde o to, že vy očividně moc nevíte o tom, jak by měl kůň správně vypadat a jak ho na tu optimální kondici nakrmit. To je to, oč tu běží.

4.3.2022 15:49
Sotopi

XXX.XXX.88.114

A co to má společného s cizími koňmi ?
Nemůžu za to jak vypadá cizí kůň
A svou klidní přikrmim s tím souhlasím že by potřebovala více vitamínu a minerálu ale asi nebudu dávat hříběti 2 kg na den ?

4.3.2022 15:50
Arbora

XXX.XXX.229.194

A zjavne to nevedia ani tí, kde máte koňa ustajneného, pretože to, že niekto niekedy v živote behal dostihy neznamená, že bude do konca života vyzerať ako žebrák.

4.3.2022 15:54
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Tak já to napíšu jinak běhal dostihy pak měl úraz který se tyče dýchání byl na operaci atd a teď nemůže dělat nějakou větší práci protože se mu hůře dýchá ,ale jezdí stále.Asi se ,ale moc nenasvali nebo tak .Krmeni dostalvá taky hodně do toho oleje a takové věci .To ,že byl dostihák se na něm do budoucna s různými problému podepíše

4.3.2022 15:54
Sotopi

XXX.XXX.88.114

A prosím nechci tady řešit cizi koně

Coudas

4.3.2022 16:05
Coudas

XXX.XXX.87.254

Základní otázka je co? Jestli má takto vypadat dvouletý kůň. I podle mizerných fotek nemá. Co s tím? Je potřeba koně nakrmit. Nejste schopna si ujasnit a obhájit krmnou dávku. Ne u matky, ne u 21 letého plňase, ne u jiné kobyly, toto konkrétní hříbě. Příkrm, jaký, presný název, přesné množství v gramech až kilogramech. Seno jste tedy jakš takš popsala nicméně pro hříbě, které vypadá takto je tento "příkrm" senem nevhodný. Vhodný je neustálý přístup k senu, a ne až na jaře, právě teď. "Vyčerpaná z přelínávání" znamená co? Že je tedy hubená, protože ztrací chlupy? Přidání lněného semínka napomůže lepšímu přelínávání ale i trávení. Kvalitní vitmin a různé minerály? Psala jste i bylinkách, proč bylinky, na co? Je nějak nemocná, kašle... Řešte s veterinářem, který doporučí správnou lécbu. Chodí denně 'něco dělat'. Na dvouletý hříbě fyzická zátěž, kterou je potřeba dohonit právě tím krmením.
Co s tím? Radili tu všichni. Kompletní krmivo pro mladé koně v plné dávce, horní hranice, uvedená výrobcem na pytli. Nebo 2 litry ovsa s minvit přípravkem pro mladé koně, rozděleno do dvou dávek, ráno večer. Zajistit nepřetržitý přístup k senu NYNÍ, a k vodě. Vypustit na nějaký čas veškerou "práci" - lonžování, kruhovka atd. Zachovat klidné procházky po okolí, v menší dávce denně. Pokud toto zajistit nedokážete, nebo nechcete, nedivte se, jak kůň vypadá a neptejte se na jakákoliv doporučení, máte jich tady velké mnozství, jsou ovšem zahlceny Vašimi nepřehlednými a nevypovídajícími příspěvky. Kdybyste dala jednu pořádnou fotku,na které bude vidět celý kůn z boku (onen zootechnický postoj) v pravém úhlu k fotografovi, nemuselo by se jaksi dohadovat co kdo kde a jak je na které fotce, která s hříbětem nesouvisí.

4.3.2022 16:08
Arbora

XXX.XXX.229.194

Sotopi napsal(a):
A prosím nechci tady řešit cizi koně

To, ako vyzerajú ostatné kone v ustajnení je vždy dosť zásadné. Ak nie sú nakŕmené tie, nebude ani ten váš.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
A co to má společného s cizími koňmi ?
Nemůžu za to jak vypadá cizí kůň
A svou klidní přikrmim s tím souhlasím že by potřebovala více vitamínu a minerálu ale asi nebudu dávat hříběti 2 kg na den ?

Pochopíš už konečně, že potřebuješ krmit SENO? Nepřetržitě. To žádnej příkrm do kyblíku nespraví.

Já to vzdávám…

4.3.2022 16:15
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Bohužel vy to vnímáte díky svému okolí jako normu, ale norma to není. Když bude Sisi tak hodná, vloží vám sem fotku své kobyly - je to muchařka, dušná, je jí 26 let a má zátěž, tedy i výdej energie. Přesto vypadá stokrát lépe, než to, co považujete za akceptovatelné u toho valacha. Nebo si najděte téma uživatelky Horsana, jak se dá vykrmit vyhublý kůň, který nic nedělá. A že ten start tam byl fakt hrozný.

Zřejmě jste v místě, kde když to nejde samo, tak se rezignuje a to vám křiví úsudek. I váš kůň potřebuje vyřešit žrádlo, jeho složení, množství, teď dobře moc nevypadá.

4.3.2022 16:22
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Jak už jsem říkala jak bude tráva půjde na pastviny s velkými koňmi kde má seno 24/7 a vodu má NONSTOP .

4.3.2022 16:25
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Sotopi napsal(a):
Jak už jsem říkala jak bude tráva půjde na pastviny s velkými koňmi kde má seno 24/7 a vodu má NONSTOP .

Takže bude hubnout/strádat další měsíc?

4.3.2022 16:32
Jejda

XXX.XXX.91.129

Sotopi napsal(a):
A prosím nechci tady řešit cizi koně

Všichni zde diskutující mají stejné právo, tedy neřešme tohoto prapodivného cizího koně, neřešme zakladatelku této diskuze - neví co chce, nedokáže popsat stávající stav. Jestli to, to co bylo od autorky napsáno je myšleno vážně, je jasné že o chovu neví vůbec nic - to není nic špatného, každý nemůže vědět a umět všechno. Špatné je, že se do chovu koní "cpe". Špatné je, že celý den sedí u počítače a rozporuje jakoukoliv radu. Lepší by bylo jít na brigádu do supemarketu a vydělat koníkovi na balík sena.
Pak je ještě možná jiná varianta - jsme obětí hloupého žertu, nechali jsme se nachytat a zavléct do této nic neřešící diskuze.
Zřejmě bude nejlepší už zde vůbec nereagovat!!!

Coudas

4.3.2022 16:48
Coudas

XXX.XXX.87.254

Sotopi napsal(a):
Jak už jsem říkala jak bude tráva půjde na pastviny s velkými koňmi kde má seno 24/7 a vodu má NONSTOP .

A důvod?

4.3.2022 17:22
Sotopi

XXX.XXX.88.114

Dekuji všem za názory i když ne všechny se mi líbily ,ale každý má svůj názor.Odnesla jsem si z toho ať má seno 24/7 a odkoupím ještě více vitamínu a lněný olej .Víte já jsem tady psala z důvodů že se mi nezdála ,tak alespoň vím ,že z půlky je to pravda

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 17:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sotopi napsal(a):
Dekuji všem za názory i když ne všechny se mi líbily ,ale každý má svůj názor.Odnesla jsem si z toho ať má seno 24/7 a odkoupím ještě více vitamínu a lněný olej .Víte já jsem tady psala z důvodů že se mi nezdála ,tak alespoň vím ,že z půlky je to pravda

S olejem opatrně, ať se vám nepo...

4.3.2022 17:39
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Sotopi napsal(a):
Dekuji všem za názory i když ne všechny se mi líbily ,ale každý má svůj názor.Odnesla jsem si z toho ať má seno 24/7 a odkoupím ještě více vitamínu a lněný olej .Víte já jsem tady psala z důvodů že se mi nezdála ,tak alespoň vím ,že z půlky je to pravda

Jsem za kobylku moc ráda, že ty rady využijete. (radí tu zkušení praktici s výsledky)

Seno dejte hned - tráva bude pořádná až za dlouho. Len se dá koupit i extrudovaný (jen se ho dá řádný hrnek do krmení). Lněný olej je zbytečně drahý pro situaci jakou řešíte.
Vitamíny a minerály se musí dávat uváženě podle toho co už máte v ostatním krmivu.

Opravdu nejlepší (a i nejlevnější) je zaplatit si výživáře... Dá se i samostudiem, ale na to ta kobyla nemá čas. Roste teď a žrát potřebuje kvalitně hned.

4.3.2022 17:40
Dotaz

XXX.XXX.237.204

Sotopi napsal(a):
Dekuji všem za názory i když ne všechny se mi líbily ,ale každý má svůj názor.Odnesla jsem si z toho ať má seno 24/7 a odkoupím ještě více vitamínu a lněný olej .Víte já jsem tady psala z důvodů že se mi nezdála ,tak alespoň vím ,že z půlky je to pravda

Když bude mít váš kůň málo bílkovin nebo vlákniny, tak to olejem nebo nadbytkem vitaminů nenahradíte. Navíc, pokud dávate plnou dávku krmiva, kde už premix je, má smysl dodávat další vitmin? Ale tak každý svého štěstí
strůjce. Jen doufám, že kůň nebude muset čekat měsíc na to, aby měl dost sena a že s tím něco promptně uděláte.

4.3.2022 18:11
koně

XXX.XXX.174.63

Sotopi napsal(a):
Dekuji všem za názory i když ne všechny se mi líbily ,ale každý má svůj názor.Odnesla jsem si z toho ať má seno 24/7 a odkoupím ještě více vitamínu a lněný olej .Víte já jsem tady psala z důvodů že se mi nezdála ,tak alespoň vím ,že z půlky je to pravda

To jste si zase odnesla necelé
Vaše kobylka potřebuje nakrmit
Takže seno nepřetržitě ,to je dobře.
Další nesmyslné vitamíny a byliny,.Nedokupujte !!
Stačí oves.Aspoň dva litry denně.
Nebo granule ,kompletní granule .
Aby pokryly její potřeby .To znamená 2 a spíš 3kila denně ,podle doporučení výrobce .Nikoli podle toho ,co se bude zdát hodně vám
Proti jakémukoli oleji do žrádla nic nemám
Ale základ ,kromě sena, je jádro .A to je třeba krmit
A jádro je buď oves ,případně jiné obilí,ale to vám vysvětlovat nebudu.Nebo kompletní granule.Speciálně vyráběné pro tu určitou kategorii koní .

Coudas

4.3.2022 18:44
Coudas

XXX.XXX.87.254

Já ten len ale myslela na to přelínání a případné srovnání střevní mikroflory 🙄 Jestli totéž umí lněný olej nevím, to jistě někdo znalý doplní. Já konzervativně zaostale bych použila spařené, lépe vařené lněné semínko do kyblíčku po nějakou dobu, dávala jsem 14 dní minimálně. Teď už to dělám jinak, ale taky už nemám 1 koně.

4.3.2022 19:03
Sotopi

XXX.XXX.88.114

To lněné semínko už objednané👍

4.3.2022 19:11
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Coudas napsal(a):
Já ten len ale myslela na to přelínání a případné srovnání střevní mikroflory 🙄 Jestli totéž umí lněný olej nevím, to jistě někdo znalý doplní. Já konzervativně zaostale bych použila spařené, lépe vařené lněné semínko do kyblíčku po nějakou dobu, dávala jsem 14 dní minimálně. Teď už to dělám jinak, ale taky už nemám 1 koně.

Jenže vařit len vyžaduje práci a disciplínu (rozhodně nikde nezapomět a krmit pak jed). Celé semínko je lepší než extrudovaný. Ale je potřeba ho nějak upravit - vaření, mletí - má nevýhodu že je potřeba dělat pořád čerstvé... Tak jako nejpohodlnější se mi jeví ten extrudovaný (ale taky hlídat aby nežlukl). Však Coudas ví že to pro více koní není jen tak. Proto jsem ho doporučila, že v ustájení nemůžete chtít aby vašemu koni posdstrojovali nějak extra dlouho...

4.3.2022 19:51
evcusik

XXX.XXX.47.129

Doufám, že je to troll. Přece nemůže někdo být tak tupanej ...když to má naservírovaný jak na podnose.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 09:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
Jenže vařit len vyžaduje práci a disciplínu (rozhodně nikde nezapomět a krmit pak jed). Celé semínko je lepší než extrudovaný. Ale je potřeba ho nějak upravit - vaření, mletí - má nevýhodu že je potřeba dělat pořád čerstvé... Tak jako nejpohodlnější se mi jeví ten extrudovaný (ale taky hlídat aby nežlukl). Však Coudas ví že to pro více koní není jen tak. Proto jsem ho doporučila, že v ustájení nemůžete chtít aby vašemu koni posdstrojovali nějak extra dlouho...

My dělali studený výluh - namočit aspoň na 12, lépe 24 hodin. Krásně se uvolnil ten žádaný sliz. Nevařili jsme, protože jsme většinou neuhlídali a měli neustále zablemcaný sporák.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 09:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

evcusik napsal(a):
Doufám, že je to troll. Přece nemůže někdo být tak tupanej ...když to má naservírovaný jak na podnose.

Nemusí. Mladá generace má často problém pochopit psaný text.

5.3.2022 10:23
etnies86

XXX.XXX.245.26

je zbytečné slečnu urážet. víte kolik lidí nedokáže odpovědět solidně na otázku?

slečna koně řeší a to je důležité, a pak si z toho snad i něco cenného vezme

mě na dalších fotkách teda nepřišel tak strašný jak tu píšete

5.3.2022 11:36
evcusik

XXX.XXX.47.129

etnies86 napsal(a):
je zbytečné slečnu urážet. víte kolik lidí nedokáže odpovědět solidně na otázku?

slečna koně řeší a to je důležité, a pak si z toho snad i něco cenného vezme

mě na dalších fotkách teda nepřišel tak strašný jak tu píšete

4x jinak zopakována otázka...jednoduché rady...já nevím no, nikde se do podrobností nezalézalo, aby to pisatele mátlo.

Většinou co je v zimních chlupech na hraně, po vylinani je ještě horší. Za mě takový kůň je adept na 24h přístup k senu (bez rvaček s koňmi) a kvalitní příkrm (ne byliny, ale obilniny a tuky). Mineraly chválím, ty ponechat v dávce.

5.3.2022 12:21
Horsana

XXX.XXX.40.140

Z dostupných fotiek ja nedokážem posúdiť vôbec nič, čudujem sa, koľko ľudí to dokáže.
Semienko a sliz z neho sú dve rôzne veci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 13:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

etnies86 napsal(a):
je zbytečné slečnu urážet. víte kolik lidí nedokáže odpovědět solidně na otázku?

slečna koně řeší a to je důležité, a pak si z toho snad i něco cenného vezme

mě na dalších fotkách teda nepřišel tak strašný jak tu píšete

Nemyslím, že by ji někdo urážel. Jen se tady do zblbnutí opakovalo, že kůň potřebuje hlavně objem, tzn. v tomto ročním období seno. A nemůžeme za to, že někdo nedokáže odpovědět na jednoduchou otázku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 13:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Z dostupných fotiek ja nedokážem posúdiť vôbec nič, čudujem sa, koľko ľudí to dokáže.
Semienko a sliz z neho sú dve rôzne veci.

Fajn. Půjdu s kůží na trh a zeptám se první. Lněné semínko je zdroj energie? Proto ho sypu ptákům do krmítka? A sliz má příznivý vliv na zažívací a pohlavní aparát? Proto se dává při zácpách, průjmech a před porodem? + může fungovat přímo při porodu jako náhražka plodových vod? A když jsme dávali koním obojí? Prostě vymacerované semínko i se slizem. Zjara, 2-3 polévkové lžíce do krmení. Na lepší přelínání.

5.3.2022 14:11
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fajn. Půjdu s kůží na trh a zeptám se první. Lněné semínko je zdroj energie? Proto ho sypu ptákům do krmítka? A sliz má příznivý vliv na zažívací a pohlavní aparát? Proto se dává při zácpách, průjmech a před porodem? + může fungovat přímo při porodu jako náhražka plodových vod? A když jsme dávali koním obojí? Prostě vymacerované semínko i se slizem. Zjara, 2-3 polévkové lžíce do krmení. Na lepší přelínání.

Energie vo forme omega nenasýtených kyselín (hlavne linolová, ale aj linolénová, olejová, ďalej myristová, stearová, palmitová) a obsahuje aj aminokyseliny a bielkoviny.
Toto využije dobre najväčší orgán v tele- koža a jej deriváty, teda srsť a rohovina.

Sliz pôsobí ako protektívum a emoliens-zmäkčovadlo, teda je vhodný tam, kde chceme trošku pošetriť sliznicu od dráždenia - žalúdočné vredy, po nejakých črevných kataroch.
Pochopiteľne je potrebné odstrániť vyvolávajúcu príčinu, ak je to možné.
Čisto teoreticky môže pôsobiť aj pri nejakých zápchových stavoch, kde je ale potrebná aj hydratácia, už som však pri dlho trvajúcich kolikách sliz s nálevom cez sondu podávala, aj do klyzmy, hlavne ak sa klyzmy opakovali, aj pri prolapse konečníka, kde sa ale zvonku viac uplatní med, alebo drvený cukor.

Ako by mohlo semienko fungovať ako náhrada plodových vôd, to nie úplne chápem, sliz ako lubrikant?
Že semienko nejako pôsobí pred/ri pôrode je urban legend, si myslím, ako mucilaginózum pôsobí u ľudí pri vredovej chorobe žalúdka a dvanástnika.

Podávala som ho aj surové, mleté na kafemlýnku, 50 g na kŕmenie, no problem.
Dokonca linamarín po hydrolýze brzdí rast niektorých črevných baktérií.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 14:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Energie vo forme omega nenasýtených kyselín (hlavne linolová, ale aj linolénová, olejová, ďalej myristová, stearová, palmitová) a obsahuje aj aminokyseliny a bielkoviny.
Toto využije dobre najväčší orgán v tele- koža a jej deriváty, teda srsť a rohovina.

Sliz pôsobí ako protektívum a emoliens-zmäkčovadlo, teda je vhodný tam, kde chceme trošku pošetriť sliznicu od dráždenia - žalúdočné vredy, po nejakých črevných kataroch.
Pochopiteľne je potrebné odstrániť vyvolávajúcu príčinu, ak je to možné.
Čisto teoreticky môže pôsobiť aj pri nejakých zápchových stavoch, kde je ale potrebná aj hydratácia, už som však pri dlho trvajúcich kolikách sliz s nálevom cez sondu podávala, aj do klyzmy, hlavne ak sa klyzmy opakovali, aj pri prolapse konečníka, kde sa ale zvonku viac uplatní med, alebo drvený cukor.

Ako by mohlo semienko fungovať ako náhrada plodových vôd, to nie úplne chápem, sliz ako lubrikant?
Že semienko nejako pôsobí pred/ri pôrode je urban legend, si myslím, ako mucilaginózum pôsobí u ľudí pri vredovej chorobe žalúdka a dvanástnika.

Podávala som ho aj surové, mleté na kafemlýnku, 50 g na kŕmenie, no problem.
Dokonca linamarín po hydrolýze brzdí rast niektorých črevných baktérií.

Děkuji. Ano, myslela jsem sliz jako náhražka plodových vod a aplikaci přímo do porodních cest. Což, uznávám, je už nejspíš záležitost historická. protože ne moc praktická. Býval Mucogel gel, teď už je tuším nějaký Bovivet. Využití stejné. Lubrikans.

5.3.2022 14:50
Horsana

XXX.XXX.40.140

kometa - áno, Bovivet, ktorý je kvalitou inde, ako sliz, je hotový, zabalený a okamžite k použitiu, ako aj iné lubrikčné gely.

No sliz by sa určite dobre uplatnil aj pri zápaloch hrtanu, dráždivom kašli, dá sa použiť aj zvonku, na rany, popáleniny, preležaniny.

Doba je taká, že tieto staré recepty si zrejme ešte oprášime, teraz som niekomu posielala tipy na kŕmenie koní v nejakom meste na UA, odstrihnutom od zásobovania a najväčší úspech mali vetvičky a celé stromčeky brezy, liesky a ihličnanov a varené zemiaky a ryža...njn.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 14:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
kometa - áno, Bovivet, ktorý je kvalitou inde, ako sliz, je hotový, zabalený a okamžite k použitiu, ako aj iné lubrikčné gely.

No sliz by sa určite dobre uplatnil aj pri zápaloch hrtanu, dráždivom kašli, dá sa použiť aj zvonku, na rany, popáleniny, preležaniny.

Doba je taká, že tieto staré recepty si zrejme ešte oprášime, teraz som niekomu posielala tipy na kŕmenie koní v nejakom meste na UA, odstrihnutom od zásobovania a najväčší úspech mali vetvičky a celé stromčeky brezy, liesky a ihličnanov a varené zemiaky a ryža...njn.

Já taky ve farmakologii učím i bylinky a různé babské recepty se slovy, že naši předkové nebyli úplně blbí. A já sama se zbavila bradavice s pomocí cibule, aplikované ve fázi ubývajícího měsíce. Možná náhoda.

5.3.2022 15:19
lenacia

XXX.XXX.173.255

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já taky ve farmakologii učím i bylinky a různé babské recepty se slovy, že naši předkové nebyli úplně blbí. A já sama se zbavila bradavice s pomocí cibule, aplikované ve fázi ubývajícího měsíce. Možná náhoda.

Bradavice- ty pravé- sou virového původu a též sou spojené s imunitním systémem.... cibule svým složením dost znepříjemňuje prostedí ve kterém se bakterie a viry vyskytují... Takže ano, aplikace cibule na bradavici může pomoci při léčbě... jestli u toho měsíc dorůstá nebo ubývá, to už s tím opravdu spojitost nemá... Jak e říká, naši předci nebyli blbí, ale pořád nebyli ani tak chytří. A ačkoliv plno rostlin obsahuje nějaké vitamíny a minerály, vždy platí- vitamínvé dolňky jich ve své koncentrai obsahují diametráln víc.

5.3.2022 15:21
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak ja už roky pred spaním čítam (aj) Fytoterapiu pre lekárov.

Babské recepty ja tak úplne rada nemám, je to oproti skutočnej fytoterapii taká nejaká skratka pre lenivých ľudí, pokiaľ majú rastlinné drogy fungovať, je potrebné ich správne už pozbierať a sušiť a inak spracovať, ďalej aj užívať správne a to je niekedy dosť komplikované.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 16:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Tak ja už roky pred spaním čítam (aj) Fytoterapiu pre lekárov.

Babské recepty ja tak úplne rada nemám, je to oproti skutočnej fytoterapii taká nejaká skratka pre lenivých ľudí, pokiaľ majú rastlinné drogy fungovať, je potrebné ich správne už pozbierať a sušiť a inak spracovať, ďalej aj užívať správne a to je niekedy dosť komplikované.

No ale to je ono, si myslím. Že možná nebylo od věci, že se některé bylinky sbíraly za úplňku a tak. Plus samozřejmě další zpracování.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2022 16:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

lenacia napsal(a):
Bradavice- ty pravé- sou virového původu a též sou spojené s imunitním systémem.... cibule svým složením dost znepříjemňuje prostedí ve kterém se bakterie a viry vyskytují... Takže ano, aplikace cibule na bradavici může pomoci při léčbě... jestli u toho měsíc dorůstá nebo ubývá, to už s tím opravdu spojitost nemá... Jak e říká, naši předci nebyli blbí, ale pořád nebyli ani tak chytří. A ačkoliv plno rostlin obsahuje nějaké vitamíny a minerály, vždy platí- vitamínvé dolňky jich ve své koncentrai obsahují diametráln víc.

A jak víte, že nemá? Jako já netvrdím, že má, nevím to. Od té doby jsem žádnou neměla, takže nemůžu provést kontrolní pokus.

5.3.2022 16:44
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No ale to je ono, si myslím. Že možná nebylo od věci, že se některé bylinky sbíraly za úplňku a tak. Plus samozřejmě další zpracování.

Ani tak nejde o mesiac a jeho fázy, ale o vegetačné obdobie rastliny a spôsob zberu (trhanie, strihanie, rýchl schnutie, pomalé, zavädnutie atď.), pričom na jednej rastline je možné v rôznom čase zbierať rôzne časti.

5.3.2022 20:05
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A jak víte, že nemá? Jako já netvrdím, že má, nevím to. Od té doby jsem žádnou neměla, takže nemůžu provést kontrolní pokus.

Měsíční fáze mají vliv na bakterie. Když jsem byla ještě student na střední, na KVS Olomouc byl veterinář který si s tím hrál. Dělal si pokusy jak které ATB zabírá na co a v jaké fázi měsíce. Nějaké závislosti tam prý našel. Vím že byli praktici kteří aplikovali jeho rady. Např. počkej s nasazením tohoto léku ještě 2 dny a pak to bude zabírat tak a tak. (no jestli to publikoval fakt nevím)

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2022 06:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

ještě zadavatelce: pokud dáváte zároveň vitmin (minvin) a Perfect Equi obojí v doporučené dávce od výrobce, tak to NEDĚLEJTE.

Dávejte pouze jeden minerální přípravek (vitamino-minerální přípravek).

Pokud budete krmit krmivo, které premix již obsahuje (tj. je označeno jako kompletní krmivo s vit-min premixem - pokud si nejste jistá, tak dotaz na výrobce či distributora), tak krmte jen tolik vit-min přípravku, abyste dorovnala denní dávku nezajištěnou krmivem. Tedy pokud takového krmiva, které obsahuje premix, budete krmit výrobcem doporučenou denní dávku, žádný další vit-min k němu už nekrmte.

9.3.2022 12:16
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ještě zadavatelce: pokud dáváte zároveň vitmin (minvin) a Perfect Equi obojí v doporučené dávce od výrobce, tak to NEDĚLEJTE.

Dávejte pouze jeden minerální přípravek (vitamino-minerální přípravek).

Pokud budete krmit krmivo, které premix již obsahuje (tj. je označeno jako kompletní krmivo s vit-min premixem - pokud si nejste jistá, tak dotaz na výrobce či distributora), tak krmte jen tolik vit-min přípravku, abyste dorovnala denní dávku nezajištěnou krmivem. Tedy pokud takového krmiva, které obsahuje premix, budete krmit výrobcem doporučenou denní dávku, žádný další vit-min k němu už nekrmte.

Asi nikto nekŕmi výrobcom doporučenú dennú dávku, zadávateľka podľa tých štvrtiniek odmerky tiež nebude a u mladých koní, hoci dvojročka už je na to trochu stará by som čosi také ani neodporúčala, aj v závislosti na plemene, na Pavo Podo Grow (asi), hádam na 30 % dávky odporúčanej výrobcom sa mi hucul začal významne strmiť, musela som vysadiť na chvíľu úplne a narábať s tým extrémne opatrne.
Nejeden mladý kôň na takomto krmive a la "spešl brand" a dávke získal kadejaké ortopedické problémy.

Pokiaľ si nie ste istý ako kŕmiť minvit premix, keď už kŕmite niečo, čo minerály a vitamíny má, ale nie ste na dávke odporúčanej výrobcom, kŕmte proste tretinovú, max polovičnú dávku doplnku.

Pokiaľ by ste ešte chceli niečo pridať, tam už kontrolujte hlavne selén a železo.

9.3.2022 12:22
Horsana

XXX.XXX.40.140

Inak moja legendárna Mucula vyzeral od odstavu do cca 2,5 roka veku tak príšerne, že som ho ani nefotila, lebo na to sa nedalo pozerať.

Môžem vás ubezpečiť, že mal riadne prevednú antiulceróznu terapiu, odčervovací program vytunený na maximum (a mrle z neho padali pol roka), vo februári zo stresu celý olysal, lebo ho kone nechceli prijať, príkrm presne na mieru, vitamíny a minerály, mal proste úplne všetko, na čo som si dokázala spomenúť.

Potom, na pastvine a v stáde vyzeral ako niečo, čo som doniesla od handlákov a vyzeral tak veľmi dlho, v podstate ešte minulý rok, ako 5 ročný to bola bieda, toho roku konečne už vyzerá ako ozajstný hucul.

Že bude neskorý som vedela, ale človek si aj tak hovoril, že ku.va, to je strašné...
Fotky dodám, ak nájdem.

9.3.2022 13:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

No, môžte sa pokochať :D

9.3.2022 13:46
Horsana

XXX.XXX.40.140

Posledná fotka je z roku 2020, mám aj z 2022, ale neviem ju nájsť, zase vyzerá inak, je dospelý a zmohutnel.
Videla som oboch rodičov, otec bol extrémne neskorý, na výkonnostných skúškacha o tri roky po nich to bolo iné zviera.

Pre porovnanie,na fotke sú zľava: odstavčatá, Mucula ako roček a trojroček.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2022 13:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hele krásy nepobral, ale nakrmenej byl!

9.3.2022 13:58
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hele krásy nepobral, ale nakrmenej byl!



No, nepobral.
Nakrmenej už POTOM bol, ale ja viem, že proste vyzeral tragicky, to sa nedalo ani fotiť, fakt nedalo.

Koncom roka 2018 už naozaj vyzeral ako kôň.

Často myslím na to, že som mu možno mala dať vyšetriť babézku, no v tom čase mi to nenapadlo a pokladala som ju za exotické ochorenie, pritom matka bola import z HU.
Stále som špekulovala, či nemá niečo so srdcom, ale nemal intoleranciu záťaže.

10.3.2022 12:57
tedydog

XXX.XXX.17.117

Ku.wa, pokud se hribe narodilo u vas, co jste delali cele dva roky? Hribe je podrazene a vymlouvat se na nasrsteni je alibismus. I kdyby vase klisnicka byla CSP, tak by v ZADNEM pripade nemela vypadat tak, jako na fotkach!..za me je to nemocny konik- stabilni podvyzivou.Hribe nakrmte, dejte dostatek sena, jadra, odcervit a vy..erte se na " Herbalife ". ...kurnik, zjistuju, ze prispevky na ifauna me uci mluvit sproste. Dle vaseho dotazu predpokladam, ze jste nezletila... Poslechnete, co vam radi zdejsi letite a zkusene prispevatelky. Pokud nemate vlastni kapacity zajistit spravny management, tak poproste o pomoc starsi sourozence, rodice, popripade hribe dejte do kvalitni staje, kde se o zvirata postarat umi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.3.2022 23:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

tedydog napsal(a):
Ku.wa, pokud se hribe narodilo u vas, co jste delali cele dva roky? Hribe je podrazene a vymlouvat se na nasrsteni je alibismus. I kdyby vase klisnicka byla CSP, tak by v ZADNEM pripade nemela vypadat tak, jako na fotkach!..za me je to nemocny konik- stabilni podvyzivou.Hribe nakrmte, dejte dostatek sena, jadra, odcervit a vy..erte se na " Herbalife ". ...kurnik, zjistuju, ze prispevky na ifauna me uci mluvit sproste. Dle vaseho dotazu predpokladam, ze jste nezletila... Poslechnete, co vam radi zdejsi letite a zkusene prispevatelky. Pokud nemate vlastni kapacity zajistit spravny management, tak poproste o pomoc starsi sourozence, rodice, popripade hribe dejte do kvalitni staje, kde se o zvirata postarat umi.

doporučit nakrmte: dejte dostatek sena , JÁDRA...je poslat koně do salámu....
koník vyloženě stabilně podvyživeně určitě nevypadá- viz. video
PS: poník se může zchvátit i z toho sena, třeba jednodruhové jílkové seno....jakékoliv kvalitní seno. Ono je v některých případech lepší mít mladého koníka zdarvého, i když trochu hubenějšího než obézní kouli. Nejsme na aukci v Německu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 06:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

verun: já bych to neviděla tak radikálně, "dostatek" přece neznamená "přebytek". Každý musí používat mozeček, odpovídá za své zvíře. Pokud si na to člověk netroufne sám, má povolat odborníka, pokud si na to troufne sám, holt musí o to více být ve střehu a připraven se přizpůsobit situaci. Stejně jako tu Horsana psala, že nějaké to krmení pro mladé koně způsobilo problémy - inu prostě je nutné toho koně pozorovat a přizpůsobovat okolnosti jeho individualitě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 07:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

dostatek si každý může vyložit po svém...minimálně to, že dá to, co je na pytli doporučeno....pozorovat koně? to poznám já, vy , že začíná strmět nebo že večer z výběhu už neudělá krok.
Koník v ohrožení života a ani růstu prostě nevypadá, to že nemá pupek ? , no co bych za to dala, kdyby moje kobyla neměla pupek...

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 08:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já z těch fotek a videa takhle nic nepoznám, v ohrožení života z nedostatku krmení asi není, ale v ohrožení dobrého vývoje být klidně může, proto by ho měl vidět na místě zkušený člověk, a proto každému říkám, aby si takového člověka ke konzultacím pořídil. Já také naše koně neposuzuji sama (to by dopadlo...), ale vždy se radím s lidmi okolo, kteří mají jiné zkušenosti, delší zkušenosti, odbornost...

"Dostatek" si každý může vyložit po svém stejně, jako vaši zmínku o "jakémkoli kvalitním seně" (tak by mohl laik na základě toho začít dávat seno, které považuje za nekvalitní)... prostě vše má dvě strany.

Samozřejmě souhlasím, že je lepší mít koně zdravého (správně se vyvíjejícího s dostatečným přísunem živin) a na nižším stupni výživové kondice (a to dle mého v každém věku) než koně překrmeného a tlustého.

Happyhippo

11.3.2022 09:45
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já z těch fotek a videa takhle nic nepoznám, v ohrožení života z nedostatku krmení asi není, ale v ohrožení dobrého vývoje být klidně může, proto by ho měl vidět na místě zkušený člověk, a proto každému říkám, aby si takového člověka ke konzultacím pořídil. Já také naše koně neposuzuji sama (to by dopadlo...), ale vždy se radím s lidmi okolo, kteří mají jiné zkušenosti, delší zkušenosti, odbornost...

"Dostatek" si každý může vyložit po svém stejně, jako vaši zmínku o "jakémkoli kvalitním seně" (tak by mohl laik na základě toho začít dávat seno, které považuje za nekvalitní)... prostě vše má dvě strany.

Samozřejmě souhlasím, že je lepší mít koně zdravého (správně se vyvíjejícího s dostatečným přísunem živin) a na nižším stupni výživové kondice (a to dle mého v každém věku) než koně překrmeného a tlustého.

Ale neblbněte.

Já jsem teď ve fázi hledání pastevního ustájení a to, co vidím, tak nestíhám zírat.
Jako základ mimo jiné beru to, že i kdyby koně tloustnoucího ze vzduchu jednou denně vezmu a do kyblíku mu naházim minerálku smíchanou s něčím nízkokalorickým, ať má tělo z čeho brát, teda alespoň v zimě. Když tento požadavek zmíním, tak na mně skoro všude koukají nechápavě s tím, že ty koně na pastvě jsou stejně tlustí, v lepším případě protáhnou obličej a řeknou "tak teda jo, za příplatek"...
V Čechách stále dost lidí nechápe, že ona může být i minerální a vitamínová podvýživa (a případné náhlé problémy s tím spojené se stylem "tady a teď" řeší těžko).

11.3.2022 10:16
evcusik

XXX.XXX.145.236

Happyhippo napsal(a):
Ale neblbněte.

Já jsem teď ve fázi hledání pastevního ustájení a to, co vidím, tak nestíhám zírat.
Jako základ mimo jiné beru to, že i kdyby koně tloustnoucího ze vzduchu jednou denně vezmu a do kyblíku mu naházim minerálku smíchanou s něčím nízkokalorickým, ať má tělo z čeho brát, teda alespoň v zimě. Když tento požadavek zmíním, tak na mně skoro všude koukají nechápavě s tím, že ty koně na pastvě jsou stejně tlustí, v lepším případě protáhnou obličej a řeknou "tak teda jo, za příplatek"...
V Čechách stále dost lidí nechápe, že ona může být i minerální a vitamínová podvýživa (a případné náhlé problémy s tím spojené se stylem "tady a teď" řeší těžko).

Spousta majitelů si také myslí, že Vít/min premix je minerální kostka (liz). Takže mají "zajištěno". Já toho názoru nejsem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 10:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teď jsem neporozuměla, v čem se rozcházíme. Já jsem také za, aby se koním podávaly stopové živiny ve vyvážených poměrech, protože mnohé často podle odborníků v krmivu chybí.

Happyhippo

11.3.2022 11:18
Happyhippo

XXX.XXX.27.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Teď jsem neporozuměla, v čem se rozcházíme. Já jsem také za, aby se koním podávaly stopové živiny ve vyvážených poměrech, protože mnohé často podle odborníků v krmivu chybí.

Myslela jsem to jako ironii :))
Také souhlasím. Jenže to bohužel stále plno lidem přijde jako něco extra. U této dívenky to chápu. U poskytovatele ustájení už ne.

11.3.2022 13:25
tedydog

XXX.XXX.124.225

Pro verun: na videu hribe WPB na 1,5 roku. Na foto c.1 to same hribe ve trech letech. Foto c.2 hucul ve 4 letech. Oba kone 24/7 s moznosti vlezt kdykoli do mastalky. Pohyb neomezene, pastva a seno neomezene, mineraly. Od mala v rozumnem mnozstvi jadro, obcas mrkev, ovoce. Oba hrebci naboso, schvaceni nezname. " Herbalife"nemeli mi kone v zivote v hube.

Přidejte reakci

Přidat smajlík