Sophie

XXX.XXX.10.5
Dobrý den,
prosím majitele koní o vyplnění dotazníku pro moji absolventskou práci.
Předem děkuji.
https://www.survio.com/survey/d/W6R0X9E6V1K1Q6Q3N
Upraveno Adminem 28.4.2022 v 21:43 - interpunkce
Cílem dotazníku je... Získat tazatelce jakési absolutorium. S touto vidinou se tazatelka neobtěžuje ani nastínit, co studuje, co je cílem, atd. A rozhodně se tazatelka nechystá s výsledky seznámit auditorium - proč taky, že jo.
Otázky velmi povrchní, varianty "co zrovna děvče napadlo". Jen nevím, jak bude vyhodnocena odpověď typu "mám koně přes dvacet let a nebylo mi ještě patnáct".
Takže za mně - asi dotazník ještě párkrát vytrolím speciálními odpověďmi :-*
sophie

XXX.XXX.77.116
studuji základní školu
No, trošku jsem se bál, že tohle dílko v dnešní době mohla vyplodit klidně nějaká uchazečka o BéCé "titul".
Nicméně, i tazatelku ze ZŠ by měli její pedagogové poučit, že:
a) dotazníkový výzkum má nějaké náležitosti (výběr otázek, jejich struktura, výběr respondentů, atd)
b) tazatelka si dotazníkem osobuje právo na responedntův čas, tedy aby jí to někdo vyplnil, měl by chápat účel dotazníku a měl by si být vědom nějakého přínosu dotazníku (tedy že ve finále bude ten výzkum zpřístupněn, atd) a v neposlední řadě by dotazník měl splňovat bod a), protože jinak je to celé k ničemu.
A ano, není to první takovýhle pokus na ifauně a obávám se, že ani poslední.
jbb
napsal(a):
No, trošku jsem se bál, že tohle dílko v dnešní době mohla vyplodit klidně nějaká uchazečka o BéCé "titul".
Nicméně, i tazatelku ze ZŠ by měli její pedagogové poučit, že:
a) dotazníkový výzkum má nějaké náležitosti (výběr otázek, jejich struktura, výběr respondentů, atd)
b) tazatelka si dotazníkem osobuje právo na responedntův čas, tedy aby jí to někdo vyplnil, měl by chápat účel dotazníku a měl by si být vědom nějakého přínosu dotazníku (tedy že ve finále bude ten výzkum zpřístupněn, atd) a v neposlední řadě by dotazník měl splňovat bod a), protože jinak je to celé k ničemu.
A ano, není to první takovýhle pokus na ifauně a obávám se, že ani poslední.
Ale no tak... dítě možná sepisuje nějaký svůj první delší text a pokouší se aspoň o nějakou tvůrčí aktivitu (taky mohla napsat práci systémem cut and copy, že) a Vy jí to zadupete do země... navíc použitím terminologie, o které ona určitě nemá ponětí.
Ano, s námitkami souhlasím, ale k žákyni ZŠ tenhle komentář není fér.
Uživatel s deaktivovaným účtem

deauville
napsal(a):
Ale no tak... dítě možná sepisuje nějaký svůj první delší text a pokouší se aspoň o nějakou tvůrčí aktivitu (taky mohla napsat práci systémem cut and copy, že) a Vy jí to zadupete do země... navíc použitím terminologie, o které ona určitě nemá ponětí.
Ano, s námitkami souhlasím, ale k žákyni ZŠ tenhle komentář není fér.
Já mám čisté svědomí, dotazník jsem vyplnila.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Já mám čisté svědomí, dotazník jsem vyplnila.
Také. Předpokládám, že na ZŠ jí významně někdo z řad učitelů nepomáhal při tvorbě dotazníku. Takže naopak, vnímám to jako slušný začátek pro práci.
Priznejme si, že je to o tom, si spíš ty všechny možnosti vyzkoušet, osahat, jak se vůbec takové práce tvoří a dělá.
Ale věřím že jjb, měl absolventskou práci že ZŠ stejných kvalit, jako minimálně průměrný bakalář ;)
Jistě je možné "šanovat" zadavatelku jen proto, že je dítko školou ještě povinné. Nicméně i takový jedinec by měl chápat, že pokud "jde s kůží na trh" mezi dospělé (čti: "něco po nich chce"), tak by to mělo mít patřičnou úroveň. Pokud by si tazatelka dělala nic neříkající průzkum mezi vrstevníky, neřeknu ani popel. A ano, přiznávám, je jistou polehčující okolností, že je ze ZŠ, neb jak už jsem řekl, podobné "průzkumy" se tu objevují jak houby po dešti a většinou od starších zadavatelů.
Evcusik, zanechte prosím argumentačních faulů (jistě to umíte i bez toho) - nikdy jsem netvrdil, že jsem na ZŠ měl absoloventské práce jako bakalář. Smajlík ten faul nevyřeší, fakt ne. Nadále tvrdím ovšem, že jsem jako ZŠ dítě "měl záklopku" a necpal bych se mezi dospělé - prostě tu chybí ta "kinder.ifauna" pro ty, co nejsou plnoletí a nemají na sebe náhled.
Coudas

XXX.XXX.87.254
Ježiš marjá.
Coudas

XXX.XXX.87.254
Já bych navrhla založit několik úrovní ifauny. Pro děti, pro trolly, pro bl.ce jako jsem já, pro ty, co s koňmi aktivně pracují a pro vzdělance s vyšší než vysokou školou. Abysme se pak mohli bavit na úrovni. Navážet se do dětí mi přijde spíš pod úroveň.
Coudas
napsal(a):
Já bych navrhla založit několik úrovní ifauny. Pro děti, pro trolly, pro bl.ce jako jsem já, pro ty, co s koňmi aktivně pracují a pro vzdělance s vyšší než vysokou školou. Abysme se pak mohli bavit na úrovni. Navážet se do dětí mi přijde spíš pod úroveň.
Teoreticky jo, prakticky je tu málo stálých uživatelů. Takže by to stejně nefungovalo.
"Navážet se do dětí mi přijde spíš pod úroveň."
Tak tomu říkáte Vy. Já tomu říkám "poskytnout férovou a adekvátní zpětnou vazbu". Na tu není nikdy dost brzo. Ono na začátku jen chválit a podporovat je fakt fajn, ale kdy s tím přestat? Pak nám totiž lezou i z VŠ absolventi, kteří nezažili neúspěch a jakýkoliv jeho náznak berou jako konec světa.
P.S. Funguje to tak i třeba na modelářských soutěžích - to dítě vidí, jak na tom je, ale nikdo mu to nepřikrašluje jen proto, že je to dítě...
Coudas

XXX.XXX.87.254
Varaxi
napsal(a):
Teoreticky jo, prakticky je tu málo stálých uživatelů. Takže by to stejně nefungovalo.
Na to Vám bohužel nemohu odpovědět tak, jak byvh chtěla, nicméně máte pravdu.
jbb
napsal(a):
No, trošku jsem se bál, že tohle dílko v dnešní době mohla vyplodit klidně nějaká uchazečka o BéCé "titul".
Nicméně, i tazatelku ze ZŠ by měli její pedagogové poučit, že:
a) dotazníkový výzkum má nějaké náležitosti (výběr otázek, jejich struktura, výběr respondentů, atd)
b) tazatelka si dotazníkem osobuje právo na responedntův čas, tedy aby jí to někdo vyplnil, měl by chápat účel dotazníku a měl by si být vědom nějakého přínosu dotazníku (tedy že ve finále bude ten výzkum zpřístupněn, atd) a v neposlední řadě by dotazník měl splňovat bod a), protože jinak je to celé k ničemu.
A ano, není to první takovýhle pokus na ifauně a obávám se, že ani poslední.
Já s tímto obsahově souhlasím, ale nesouhlasím s formou, jakou to je podáno. Myslím, že dítě by mělo mít zajištěnou nějakou shovívavost, že existuje něco jako věk hájení.
Na druhou stranu opičí chválení ve stylu, aspoň že něco dělá, může taky brát drogy, to mi přijde stejně škodlivé.
Zkrátka chce to vyvážit.
Takže se klaním k deauville a jejímu:
Ano, s námitkami souhlasím, ale k žákyni ZŠ tenhle komentář není fér.
A jako jo, už jsme tu měli horší dotazníky od vysokoškoláků.
Coudas

XXX.XXX.87.254
Upozorňovat dítě na chyby stylem "nesaháš mi po kotníky" taky svědčí o jakési úrovni.
"Upozorňovat dítě na chyby stylem "nesaháš mi po kotníky" taky svědčí o jakési úrovni."
Jakékoliv srovnání s kýmkoliv jiným tam opravdu, opravdu není uvedeno. Nepromítejte si do toho svoje představy a domnělá životní úkoří.
A ano, selhala samozřejmě škola - pokud chce po žácích práci s event. výzkumem mezi respondenty, měla by jim k tomu poskytnout teoretický základ. Ale to se máme vážně tvářit, že je vše OK a vyplňovat???
Coudas

XXX.XXX.87.254
jbb
napsal(a):
"Upozorňovat dítě na chyby stylem "nesaháš mi po kotníky" taky svědčí o jakési úrovni."
Jakékoliv srovnání s kýmkoliv jiným tam opravdu, opravdu není uvedeno. Nepromítejte si do toho svoje představy a domnělá životní úkoří.
A ano, selhala samozřejmě škola - pokud chce po žácích práci s event. výzkumem mezi respondenty, měla by jim k tomu poskytnout teoretický základ. Ale to se máme vážně tvářit, že je vše OK a vyplňovat???
Nic nikam nepromítám. Komentuji způsob, jakým to na mne působí.
jbb
napsal(a):
"Upozorňovat dítě na chyby stylem "nesaháš mi po kotníky" taky svědčí o jakési úrovni."
Jakékoliv srovnání s kýmkoliv jiným tam opravdu, opravdu není uvedeno. Nepromítejte si do toho svoje představy a domnělá životní úkoří.
A ano, selhala samozřejmě škola - pokud chce po žácích práci s event. výzkumem mezi respondenty, měla by jim k tomu poskytnout teoretický základ. Ale to se máme vážně tvářit, že je vše OK a vyplňovat???
Rozhodně ne. Kritika je důležitá. Upřímná kritika ještě víc. Nastavuje zrcadlo, vytváří možnost pro sebereflexi.
Ale chce to najít tu správnou formu, jak kritiku podat. Dítěti (a do 15 let to jistě dítě je) bych to opravdu napsala jinak než Vy. Ke svému dítěti nebo dítěti, které dobře znám, bych byla otevřenější, ale na diskuzi bych zůstala věcná (což máte splněno) a snažila bych se být vlídnější. Váš komentář mi přijde příkrý.
Děvče se snaží, je třeba to ocenit. Kritika má být sendvič - něco se povedlo, něco se nepovedlo, zakončit zas něčím pozitivním.
Přitvrdit lze vždycky. Ale zjemnit a zmírnit první dojem už ne.
A aby bylo jasno, tento příspěvek není kritika. :) Vysvětluji svůj pohled na věc, svůj názor, jak problematiku chápu a vnímám já. Vy můžete přistupovat jinak a je to v pořádku.
Koneckonců moje oblíbená hláška je, že pluralita názorů je znakem zdravé společnosti.
Coudas

XXX.XXX.87.254
Máte-li pocit, že selhala škola, kritizunjt školu, potažmo pedagogy, kteří dostatečně nevysvětlili, ne žačku, která přinejmenším Vašim slovům nerozumí. Rozhodnutí, jestli chce někdo dotazník vyplňovat bych ponechala na člověku samém, Vám se to nelíbí, nevyplňujte. Děvče slušně požádalo o vyplnění, já osobně nevidím důvod příkře kritizovat, že to má úplně blbě.
jbb
napsal(a):
"Upozorňovat dítě na chyby stylem "nesaháš mi po kotníky" taky svědčí o jakési úrovni."
Jakékoliv srovnání s kýmkoliv jiným tam opravdu, opravdu není uvedeno. Nepromítejte si do toho svoje představy a domnělá životní úkoří.
A ano, selhala samozřejmě škola - pokud chce po žácích práci s event. výzkumem mezi respondenty, měla by jim k tomu poskytnout teoretický základ. Ale to se máme vážně tvářit, že je vše OK a vyplňovat???
Nikde není psáno, že musíte cokoli vyplňovat ,ne?
A už vůbec,jak se na to máte tvářit
Je li text ,obzvlášť na anonymní internetové diskuzi ,pod vaší úroveň ,bylo by logičtější se jím nezabývat.
Než si tímhle stylem něco dokazovat a ukazovat,co? Mohlo by se to zvrtnout ,proti vám
Za mě tedy férová a adekvátní zpětná vazba ,vypadá jinak .
Myslím,že váš výlev na jeden nick nezachrání ani selhání školy,ani rodičů .Je li tedy zadavatelka skutečně žákyně.A ne třeba nějaký zcela jiný,jedinec
"Rozhodnutí, jestli chce někdo dotazník vyplňovat bych ponechala na člověku samém, Vám se to nelíbí, nevyplňujte. Děvče slušně požádalo o vyplnění, já osobně nevidím důvod příkře kritizovat, že to má úplně blbě."
No vidíte. A já to vidím tak, že to je to třeba kritizovat - ostatně mohli bychom začít třeba jen tím, že nazvat celé téma "pro majtele koní" je skoro tak správné a výstižné, jako když onehdá uživatel řešil problém s lesním navijákem na svém traktoru a téma (na jiném - technickém - fóru) nazval "zetor". Je-li něco špatně, neměli bychom se tvářit, že to špatně není. A rozhodně ne proto, že je někdo mladý - to je pro něj hodně medvědí služba do budoucna.
A příkrá kritika, ta vypadá opravdu jinak. Toto byla z mého pohledu kritika velmi jemná a rozhodně nikoliv osobního rázu.
jbb
napsal(a):
"Navážet se do dětí mi přijde spíš pod úroveň."
Tak tomu říkáte Vy. Já tomu říkám "poskytnout férovou a adekvátní zpětnou vazbu". Na tu není nikdy dost brzo. Ono na začátku jen chválit a podporovat je fakt fajn, ale kdy s tím přestat? Pak nám totiž lezou i z VŠ absolventi, kteří nezažili neúspěch a jakýkoliv jeho náznak berou jako konec světa.
P.S. Funguje to tak i třeba na modelářských soutěžích - to dítě vidí, jak na tom je, ale nikdo mu to nepřikrašluje jen proto, že je to dítě...
Problém je ten, že Vaše zpětná vazba není ani adekvátní, ani férová. Ne k žákyni základní školy. A i u střední školy bych nad tím přemýšlela, ne všude se bohužel studenti učí, jak pracovat s daty, smysluplně sestavit dotazník tak, aby z něj vypadla nějaká relevantní data...
A navíc v té zpětné vazbě používáte jazyk, o kterém jsem přesvědčena, že mu dnešní patnáctileté dítě jen tak neporozumí. Takže k čemu tomu dítěti Vaše zpětná vazba je?
Coudas

XXX.XXX.87.254
Pravda, nemám na to.