Kopání a kozlování

Hucul
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

DvořákováS18482078993

31.5.2022 10:12
DvořákováS18482078993

XXX.XXX.97.10

Dobrý den, jen vás kratce uvedu do děje:
Máme ponika v jezdeckém klubu (už dlouho) a kvuli špatné vychove když byl hříbě kope, vyhazuje kozluje. Chtěla bych se poradit jak ho odnaucit kopaní po dětech (dítě přijde s pamlskem, on se otočí a kopne - ale neděla to vzdy jen občas a u děti u kterych ví, že si to muže dovolit). A druhá věc: jak odnaučit kozlovani? Sedlo sedi, dělá to už odmala a hlavně venku. Má pár lidi u kterých už ví, že to nemá cenu, ale i tak stále zkouší. Většinou hledá podmět pro toto chování, ale venku to děla i klidně z ničeho nic. Třeba na závodech - nechá se tlačit ale najednou se mu něco nelibi tak vypálí a pár jich tam hodi. Dostává 1/3 odměrky granuli, kdyby nedostaval nic je úplně bez života a u něj je těžké získat si respekt před holení a děti to nedokáží. Děkuji za odpovědi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 10:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

tyjo, s chováním asi neporadím, ale vy k takovému kopavému koni pouštíte děti?

31.5.2022 10:25
Arbora

XXX.XXX.149.42

Ideálny adept do jazdeckej školy

31.5.2022 10:47
kallisto

XXX.XXX.217.242

Poníka už dětičky nejspíš pěkně se*rou.
Jak ze země
Tak na zádech.

Holt ne každý poník patří k nezkušenému děcku. A už vůbec ne do jezdecké školy

Nechte ho pořádně od děcek odpočinout a najděte někoho, kdo vám s jeho výchovou pomůže. Hledala bych trenéry, kteří trénují děti a poníky. Optejte se na závodech zkušených, kteří pěkně jezdí a mají vychované poníky, kdo je trénuje.

31.5.2022 10:48
evcusik

XXX.XXX.145.236

DvořákováS18482078993 napsal(a):
Dobrý den, jen vás kratce uvedu do děje:
Máme ponika v jezdeckém klubu (už dlouho) a kvuli špatné vychove když byl hříbě kope, vyhazuje kozluje. Chtěla bych se poradit jak ho odnaucit kopaní po dětech (dítě přijde s pamlskem, on se otočí a kopne - ale neděla to vzdy jen občas a u děti u kterych ví, že si to muže dovolit). A druhá věc: jak odnaučit kozlovani? Sedlo sedi, dělá to už odmala a hlavně venku. Má pár lidi u kterých už ví, že to nemá cenu, ale i tak stále zkouší. Většinou hledá podmět pro toto chování, ale venku to děla i klidně z ničeho nic. Třeba na závodech - nechá se tlačit ale najednou se mu něco nelibi tak vypálí a pár jich tam hodi. Dostává 1/3 odměrky granuli, kdyby nedostaval nic je úplně bez života a u něj je těžké získat si respekt před holení a děti to nedokáží. Děkuji za odpovědi.

Tak především takového koně izolovat od dětí.

Proč by mělo dítě s pamlskem vůbec lézt ke koni? Většina koní, když se neumí pamlskovat se zvrhnou a pamlsky vyžadují velmi nevhodně až agresivně.

Vyloučit zdravotní problém, dále sehnat člověka (opravdu zkušeného), který najde důvod proč a dle příčiny se bude snažit toto chování odnaučit.

Ale trošku mě děsí, že je takový materiál pro děti v jezdeckém klubu. Nechápu, jak se může používat nevychovaný kůň...

Začla bych odpočinkem, ale bojím se že to bude o rukách, znalostech a schopnostech majitele/provozovatele klubu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 10:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

A jak to řeší oddílový trenér?

V první řadě děti, které k němu pustíte, musejí vědět, jak se mají chovat, a musejí zvládat se chovat tak, aby poníkovu špatnému chování předcházely. Tj. do boxu s hrstí granulí, poslat poníka ke žlabu, a ihned uvázat (nebo na místo, ze kterého se mu bude blbě kopat do dětí). Do výběhu s kyblíkem, u kyblíku rovnou cvaknout na vodítko. Pokud tato opatření nezajistí úspěch, bude muset poníka vodit z výběhu a dětem uvazovat někdo, kdo předejde problémům, případně postupně poníka vychová. Poté mohou s tímto dozorem s poníkem manipulovat děti pod vedením tak, aby se předcházelo nežádoucímu chování. Pokud to dělá jen dětem, u kterých si to může dovolit, snadná pomoc, pouštějte k němu na rizikovou manipulaci pouze děti, ke kterým si to nedovolí.

S kozlováním je to na redrezuru. V první řadě by to chtělo najít spouštěč. To, že mu sedlo sedí, řekl kdo? Odborník? A co takhle záda, nohy, plece, prohlížel někdo, tedy odborník? Pokud je vyloučena výstroj a zdravotní problém, lze poníka převychovat. V první řadě by na něm měl začít jezdit někdo, kdo si ho správně přijezdí a následně zarámuje na pomůckách tak, aby prostě k žádným excesům nedocházelo. A až bude poník takto přiježděn, budou na něm muset jezdit pouze jezdci, kteří na to budou mít schopnosti, a samozřejmě pro nápravu vždy pravidelně opět zkušený jezdec, který připomene poníkovi správné pohybové vzorce.

No, a buďte rádi, že nekouše...

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 11:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vy necháváte jezdit děti do terénu na poníkovi, který může kdykoliv zničeho nic začít kozlovat ????? To jako fakt ???

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vy necháváte jezdit děti do terénu na poníkovi, který může kdykoliv zničeho nic začít kozlovat ????? To jako fakt ???

A tak... každý kůň může kdykoliv z ničeho nic začít kozlovat.
Já vím, že dneska už se nenosí, aby v oddíle děti běžně padaly z koní...
Ale asi kdyby ten poník pravidelně někoho mrzačil, tak ho dávno prodali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 12:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jasně, že každý kůň se může splašit, to je holt riziko jezdectví a s tím se musí počítat. Já už jsem se za ty roky nalítala, jéje . Ale posílat je ven na koni, který to dělá často a skoro to i vypadá, že pravidelně a dlouhodobě, nebo já jsem to alespoň tak pochopila..... nevím no...............Jako já sama nejsem, žádná útlocitná matka a když jedu s mladým na vyjížďku a poník prudí, tak holt na syna houknu, že když chce jezdit ven tak si musí poradit, jinak zpět na jízdárnu. Ale náš Hugoušek je prdelka a jeho prudění se většinou omezuje na to, že místo jízdy se chce někde zaparkovat a žrát, pokud by se choval, jako výše zmíněný poník, tak asi neee a určitě ne cizí děti..................Jak píšete: dneska už se nenosí, aby v oddíle děti běžně padaly z koní.......když si vzpomenu na moje začátky, tak většina dnešních matek by z toho měla infarkt
Každopádně, jak je výše zmíněno, poník by se měl nechat pořádně vyšetřit, jestli zdravotně vše ok, pozvat někoho kdo tomu rozumí na kontrolu výstoroje a pokud je vše ok, tak mu dát rok pauzu a pak někým zkušeným přejezdit.............

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

DvořákováS18482078993 napsal(a):
Dobrý den, jen vás kratce uvedu do děje:
Máme ponika v jezdeckém klubu (už dlouho) a kvuli špatné vychove když byl hříbě kope, vyhazuje kozluje. Chtěla bych se poradit jak ho odnaucit kopaní po dětech (dítě přijde s pamlskem, on se otočí a kopne - ale neděla to vzdy jen občas a u děti u kterych ví, že si to muže dovolit). A druhá věc: jak odnaučit kozlovani? Sedlo sedi, dělá to už odmala a hlavně venku. Má pár lidi u kterých už ví, že to nemá cenu, ale i tak stále zkouší. Většinou hledá podmět pro toto chování, ale venku to děla i klidně z ničeho nic. Třeba na závodech - nechá se tlačit ale najednou se mu něco nelibi tak vypálí a pár jich tam hodi. Dostává 1/3 odměrky granuli, kdyby nedostaval nic je úplně bez života a u něj je těžké získat si respekt před holení a děti to nedokáží. Děkuji za odpovědi.

Potřebujete DOBRÉHO trenéra. Na místě. Od klávesnice vám neporadíme.

31.5.2022 12:49
evcusik

XXX.XXX.145.236

Padat z koní je přípustné a tak nějak se tomu občas nedá v životě vyhnout. Ale dávat to na stejnou úroveň k agresivnímu poníku, kde není ani ta manipulovatelnost ze země ok?

Prostě k začátečníkům a mírně pokročilým patří zkušený a vychovaný kůň - i tak jim semtam dá zabrat, když ještě nechápou koňské myšlení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Potřebujete DOBRÉHO trenéra. Na místě. Od klávesnice vám neporadíme.

Jo a dělá to už odmala... Kdy (myslím v jakém věku) a jak proběhlo obsednutí?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 12:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A tak... každý kůň může kdykoliv z ničeho nic začít kozlovat.
Já vím, že dneska už se nenosí, aby v oddíle děti běžně padaly z koní...
Ale asi kdyby ten poník pravidelně někoho mrzačil, tak ho dávno prodali.

A to já si myslím, že kozlování je už známka nepohody. Fyzické nebo psychické. + tenhle poník kope po dětech. Zažila jsem u dvou poníků, kteří už měli dětí plné zuby. Ta první šla na zadní a kousala - dali jsme do důchodu k jiné majitelce, druhá "jenom" kopala a shazovala - koupila si ji dívčina jako jediný jezdec a bylo to v pořádku.

31.5.2022 12:59
koně

XXX.XXX.174.63

DvořákováS18482078993 napsal(a):
Dobrý den, jen vás kratce uvedu do děje:
Máme ponika v jezdeckém klubu (už dlouho) a kvuli špatné vychove když byl hříbě kope, vyhazuje kozluje. Chtěla bych se poradit jak ho odnaucit kopaní po dětech (dítě přijde s pamlskem, on se otočí a kopne - ale neděla to vzdy jen občas a u děti u kterych ví, že si to muže dovolit). A druhá věc: jak odnaučit kozlovani? Sedlo sedi, dělá to už odmala a hlavně venku. Má pár lidi u kterých už ví, že to nemá cenu, ale i tak stále zkouší. Většinou hledá podmět pro toto chování, ale venku to děla i klidně z ničeho nic. Třeba na závodech - nechá se tlačit ale najednou se mu něco nelibi tak vypálí a pár jich tam hodi. Dostává 1/3 odměrky granuli, kdyby nedostaval nic je úplně bez života a u něj je těžké získat si respekt před holení a děti to nedokáží. Děkuji za odpovědi.

Tyhle věci rozhodně nejsou kvůli špatné výchově hříběte
Tohle je otrávený,zakyselený a bránící se ,poník.Jak je starý ?
Nechce kolem sebe děti,už ho nebaví sloužit jako trenažér ,okopaný,za hubu otahaný,někde dokola po place .
Venku je to veselejší,tak si záda rozhýbe pěkným hrbem ,dva ,tři ,letí otravný pytel ze zad.
Tohle není o krmení,to je celkový stav poníka .
Potřebuje orazit,psychicky .
Ideálně vyhodit někam ,kde ho nebude nikdo,aspoň rok,otravovat
Zničil ho provoz. A on dává najevo,že tak už dál pokračovat nechce
Neprovokujte dál situaci ,nepouštějte k němu děti a vůbec po něm už nic nechtějte .Aby nedošlo ke zbytečným úrazům. I kdybyste poníka nechali o hladu ,vyvázali mu hlavu tlačili pod bičem a nevím ještě všecko by šlo ,stejně to nemá smysl a nic dobrého vám to nepřinese

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2022 14:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vyloučit zdravotní problém...od kopyt po zuby, jednoho stálého jezdce, měl koník někdy přestávku? (většinou v zimě měsíc , dva , bez ježdění)
Pokud shazuje a není to ze strachu a bolesti(poznáte na koni, jak drží ocas, kam má uši ) měla by pak ze země následovat taková trochu "šikana" , aby nabyl dojmu, že je lepší mít jezdce raději na zádech než na zemi, ale není to o bití, je to o cvicích ze země a poslušnosti, asi bych ho vzala na lonž a střídala krok, klus, cval a strany, jedno kolečko tak, dvě na druhou stranu a zase hned na druhou... , povodit, ustoupit zadkem(obrat kolem předku)a pěkně v tempu. je blbé, že je to ponďa, kde si dospělý nesedne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.6.2022 06:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak co, DvořákováS, napíšete nám k tomu ještě něco, a nebo si tu už povídáme pro sebe?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.6.2022 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak co, DvořákováS, napíšete nám k tomu ještě něco, a nebo si tu už povídáme pro sebe?

Ifauňácká klasika. Zmizím, jelikož se mi odpovědi nelíbí. Protože bych si musela přiznat vlastní chybu. Zatímco jsem čekala odpověď "zmáčkni tenhle čudlík". Což u zvířat jaksi nefunguje. Náprava problému(ů) je prostě vždycky běh na dlouhou trať. A výsledek není zaručen. Si myslím.

Coudas

1.6.2022 09:15
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ifauňácká klasika. Zmizím, jelikož se mi odpovědi nelíbí. Protože bych si musela přiznat vlastní chybu. Zatímco jsem čekala odpověď "zmáčkni tenhle čudlík". Což u zvířat jaksi nefunguje. Náprava problému(ů) je prostě vždycky běh na dlouhou trať. A výsledek není zaručen. Si myslím.

Ifauna spí, diskuze stojí, proto se zakládají tato umělá témata. A někdo se prostě ibčas chytne a diskuze se rozjede.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.6.2022 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Ifauna spí, diskuze stojí, proto se zakládají tato umělá témata. A někdo se prostě ibčas chytne a diskuze se rozjede.

Taky si myslím, že to bude spíš šťouchnutí do hnízda.

Nějak to na mě ze slohu dotyčné nepůsobilo tak, že by to byla trenérka nebo majitelka stáje, která má vliv na to, jak se s poníkem bude zacházet nebo kdo s ním bude pracovat. Ale tak je to jen dojem...

1.6.2022 14:24
Arbora

XXX.XXX.149.42

možno to je dieťa z oddielu.

DvorakovaS18482078993

1.6.2022 16:01
DvorakovaS18482078993

XXX.XXX.96.2

Abych odpověděla na vaše dotazy, tak ven na něm opravdu děti nejezdí, jen zkušení lidé co si umí v těchti situacích poradit, vytahnout mu hlavu nahoru a zaměstnat. Na jízdárně ne něm také nejezdí děti, které by se teprve učili na lonži, ale mají už něco odježděno. A do výběhu také už chodí jen osoby, co tuto šikanu netolerují. V zimě má vždy mírnější režim, ale zmiňovanou měsíční pauzu ve stylu nechám koně volně žít ve výběhu nemá. Co se týče obsedání nic nevím a nyní mu je 11 let. A na závěr asi jen to, že opravdu každý den odpovědi nekontroluji.

Neregistrovaný uživatel

1.6.2022 16:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.0.43

Takze o poni dal nevime naprosto nic. Veliksot vahu jezdcu vystroj, nic. Za orve prizvat fyzioterapeuta a veta kteri kone dukldne prohlídnou. A zkontroluji i vystroj. Zubar coz koukne hubu. Pokud tohle vsechno cajk tak pak holt zaplatte nekoho zkuseneho kdo vam ho po par kesicich obsedne znova. A pokid holt nechcete investovat tak ho chudaka prodejte nekam kde bude mit klid. Ne kazdej kun miluje bejt provozakem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.6.2022 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

DvorakovaS18482078993 napsal(a):
Abych odpověděla na vaše dotazy, tak ven na něm opravdu děti nejezdí, jen zkušení lidé co si umí v těchti situacích poradit, vytahnout mu hlavu nahoru a zaměstnat. Na jízdárně ne něm také nejezdí děti, které by se teprve učili na lonži, ale mají už něco odježděno. A do výběhu také už chodí jen osoby, co tuto šikanu netolerují. V zimě má vždy mírnější režim, ale zmiňovanou měsíční pauzu ve stylu nechám koně volně žít ve výběhu nemá. Co se týče obsedání nic nevím a nyní mu je 11 let. A na závěr asi jen to, že opravdu každý den odpovědi nekontroluji.

(děti by se teprve učily).Ven na něm jezdí jen zkušení lidé znamená co? KVH toho poníka? Ideálně foto. Poníka i těch lidí - klidně s rozmazaným obličejem, když máme to GDPR. Jo a co je mírnější režim?

1.6.2022 20:59
kallisto

XXX.XXX.61.222

DvorakovaS18482078993 napsal(a):
Abych odpověděla na vaše dotazy, tak ven na něm opravdu děti nejezdí, jen zkušení lidé co si umí v těchti situacích poradit, vytahnout mu hlavu nahoru a zaměstnat. Na jízdárně ne něm také nejezdí děti, které by se teprve učili na lonži, ale mají už něco odježděno. A do výběhu také už chodí jen osoby, co tuto šikanu netolerují. V zimě má vždy mírnější režim, ale zmiňovanou měsíční pauzu ve stylu nechám koně volně žít ve výběhu nemá. Co se týče obsedání nic nevím a nyní mu je 11 let. A na závěr asi jen to, že opravdu každý den odpovědi nekontroluji.

Jako toho poníka prostě něco zlobí.

Tak musíte vyloučit vyhazování z přemíry energie, což je záležitost managementu toho koně, čili že má dost volného pohybu na pastvině s ostatními koňmi.

Nebo je to chyba ve výchově, s čímž vám pomůže jen zkušený a citlivý člověk.

Nebo prostě děláte něco blbě
Buď lidi, kteří dělají něco blbě ze země.
Nebo jezdci, kteří mu drncají do zad nebo ho tahají za hubu, nebo vyhazuje po holeni.

Nebo mu nesedí výstroj
Nebo ho prostě něco bolí. Záda, nohy, krk, zuby...
Nebo je prostě jen přetažený, naštvaný, utahaný, nebaví ho to co dělá, jak to dělá, jak dlouho a často....

Jestli vás baví jezdit na nešťastném poníkovi...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.6.2022 21:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

kallisto napsal(a):
Jako toho poníka prostě něco zlobí.

Tak musíte vyloučit vyhazování z přemíry energie, což je záležitost managementu toho koně, čili že má dost volného pohybu na pastvině s ostatními koňmi.

Nebo je to chyba ve výchově, s čímž vám pomůže jen zkušený a citlivý člověk.

Nebo prostě děláte něco blbě
Buď lidi, kteří dělají něco blbě ze země.
Nebo jezdci, kteří mu drncají do zad nebo ho tahají za hubu, nebo vyhazuje po holeni.

Nebo mu nesedí výstroj
Nebo ho prostě něco bolí. Záda, nohy, krk, zuby...
Nebo je prostě jen přetažený, naštvaný, utahaný, nebaví ho to co dělá, jak to dělá, jak dlouho a často....

Jestli vás baví jezdit na nešťastném poníkovi...

Je to marný, je to marný, je to marný...Zadavatel(ka) se našimi radami řídit nechce. Protože nejsou ty správné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.6.2022 07:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky jsem čekala reakci ve smyslu "děkuji za rady, objednáme fyzio, dáme pauzu" atd. Ale takhle to koresponduje s mým předpokladem člověka, který na režim poníka nemá vliv. To není špatně, nakonec i člen oddílu se může zeptat, co by se mělo v takové situaci dělat, prostě proto, aby byl v obraze.

Jenže ona právě začala oddílová sezona, tak se pauza dát "nedá", že. Teď musí poník přece vydělávat. To je přesně jak znám koně z amatérských koňských táborů. První turnus jsou veselí, rádi se proběhnou, zlobí spíš z přemíry energie (podnět při pohybu ve skupině atd.). Druhý turnus jsou to hodní pracovití koníci, kteří už jsou zajetí v režimu. A třetí turnus ti citlivější začínají trucovat. Poslední turnus bývá půlka koní nepoužitelných - buď nějak zraněných (kulhání, odřeniny, otlačeniny) nebo nas***ných...

To, že se tazatelka ptá teď, naznačuje, že březen duben se s poníkem dalo vydržet, a v květnu to začalo. A předpokládám, že na základě zkušeností vědí, že během sezony se mají na co těšit.

Možná by mohli začít poníka zapřahat. Třeba by ho to bavilo. Každopádně by to bylo úplně něco jiného, než zažívá teď, tak by se mohl psychicky i fyzicky rehabilitovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.6.2022 12:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky jsem čekala reakci ve smyslu "děkuji za rady, objednáme fyzio, dáme pauzu" atd. Ale takhle to koresponduje s mým předpokladem člověka, který na režim poníka nemá vliv. To není špatně, nakonec i člen oddílu se může zeptat, co by se mělo v takové situaci dělat, prostě proto, aby byl v obraze.

Jenže ona právě začala oddílová sezona, tak se pauza dát "nedá", že. Teď musí poník přece vydělávat. To je přesně jak znám koně z amatérských koňských táborů. První turnus jsou veselí, rádi se proběhnou, zlobí spíš z přemíry energie (podnět při pohybu ve skupině atd.). Druhý turnus jsou to hodní pracovití koníci, kteří už jsou zajetí v režimu. A třetí turnus ti citlivější začínají trucovat. Poslední turnus bývá půlka koní nepoužitelných - buď nějak zraněných (kulhání, odřeniny, otlačeniny) nebo nas***ných...

To, že se tazatelka ptá teď, naznačuje, že březen duben se s poníkem dalo vydržet, a v květnu to začalo. A předpokládám, že na základě zkušeností vědí, že během sezony se mají na co těšit.

Možná by mohli začít poníka zapřahat. Třeba by ho to bavilo. Každopádně by to bylo úplně něco jiného, než zažívá teď, tak by se mohl psychicky i fyzicky rehabilitovat.

Nebo aspoň - Děkuji za názory, ale bohužel není v naší moci s poníkem něco udělat, protože není náš. V ideálním případě rozhodnutí, že takové ježdění nebudeme podporovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.6.2022 12:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

No každopádně je fajn, že nám tazatelka odpověděla na dotazy. Jen na ty zásadní "co na to trenér a další odborníci" se nějak zapomnělo. Ale zase jsme se dozvěděli, že poníka mají už dlouho, dělá to celou dobu, co ho mají, a určitě je to zanedbáním hříběcí výchovy, ale o té výchově nemá vlastně tazatelka žádné informace. To se pak těžko radí. Jediné, co se dá poradit, je obrátit se na odborníky na místě a postupovat podle jejich pokynů.

2.6.2022 14:27
koně

XXX.XXX.174.63

DvorakovaS18482078993 napsal(a):
Abych odpověděla na vaše dotazy, tak ven na něm opravdu děti nejezdí, jen zkušení lidé co si umí v těchti situacích poradit, vytahnout mu hlavu nahoru a zaměstnat. Na jízdárně ne něm také nejezdí děti, které by se teprve učili na lonži, ale mají už něco odježděno. A do výběhu také už chodí jen osoby, co tuto šikanu netolerují. V zimě má vždy mírnější režim, ale zmiňovanou měsíční pauzu ve stylu nechám koně volně žít ve výběhu nemá. Co se týče obsedání nic nevím a nyní mu je 11 let. A na závěr asi jen to, že opravdu každý den odpovědi nekontroluji.

Když to shrnu,jestli jsem to dobře pochopila
Žádné ohledy na zvířecí zničenou psychiku,žádná pauza ,nehrozí .
S poníkem budou manipulovat, a na něm jezdit ,pouze odvážní a zdatní ,kteří ho silou přemohou.
Opravdu kvalitní výuka jízdy ,a za to rodiče ještě platí
A co bude dál? Až už naštvaného nikdo nechytí? Střelíte ho foukačkou ,svážete nohy ,mezi ně hlavu a šup do práce?
Oproti koni,má člověk jedinou výhodu ,a to větší mozek. Ale tam u vás to asi neplatí.
Silou skutečně ničeho nedocílíte ,nic dobrého z toho nevznikne .

DvorakovaS18482078993

2.6.2022 17:51
DvorakovaS18482078993

XXX.XXX.96.2

Ano, samozřejmě děkuji za všechny rady a názory, ale poník není můj, ani mojí rodiny, tím pádem bohužel neovlivnim jací lidé (děti) na něm jezdí. Snažím se s ním budovat vztah a jezdit tak, abychom byli oba spokojení. Po mně nakope, jen pod sedlem občas něco provede (ale vždy za to může nějaký podnět nebo když má svoji náladičku tak si je "hledá".) Už se i zvažuje prodej, tak jsem se jen chtěla poradit jestli s tím mohu něco udělat.. Jinak zuby, fyzio pravidelně, kvh 140, jezdí na něm jezdci do takových 60kg.

2.6.2022 17:59
Dotaz

XXX.XXX.235.225

A fyzio někdy měl? Pátral někdo po zdravotním důvodu?

2.6.2022 18:47
koně

XXX.XXX.174.63

DvorakovaS18482078993 napsal(a):
Ano, samozřejmě děkuji za všechny rady a názory, ale poník není můj, ani mojí rodiny, tím pádem bohužel neovlivnim jací lidé (děti) na něm jezdí. Snažím se s ním budovat vztah a jezdit tak, abychom byli oba spokojení. Po mně nakope, jen pod sedlem občas něco provede (ale vždy za to může nějaký podnět nebo když má svoji náladičku tak si je "hledá".) Už se i zvažuje prodej, tak jsem se jen chtěla poradit jestli s tím mohu něco udělat.. Jinak zuby, fyzio pravidelně, kvh 140, jezdí na něm jezdci do takových 60kg.

Jedině ho koupit a menežovat rozumně .
Myslím,že by se ještě po nějaké době dohromady dal a fungoval by .Ovšem asi už ne v intenzivním provozu jezdecké školy .

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.6.2022 19:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

DvorakovaS18482078993 napsal(a):
Ano, samozřejmě děkuji za všechny rady a názory, ale poník není můj, ani mojí rodiny, tím pádem bohužel neovlivnim jací lidé (děti) na něm jezdí. Snažím se s ním budovat vztah a jezdit tak, abychom byli oba spokojení. Po mně nakope, jen pod sedlem občas něco provede (ale vždy za to může nějaký podnět nebo když má svoji náladičku tak si je "hledá".) Už se i zvažuje prodej, tak jsem se jen chtěla poradit jestli s tím mohu něco udělat.. Jinak zuby, fyzio pravidelně, kvh 140, jezdí na něm jezdci do takových 60kg.

Dokud bude ve stávajícím režimu, nemůžete s tím udělat nic.

Přidejte reakci

Přidat smajlík