Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.2.2023 17:27
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Přeji všem krásný den,
ráda bych se podělila o náš příběh, který mě dohnal až k tomu založit sbírku.
Nejdříve bych chtěla říci, že jsem se pro finance pokusila udělat vše, co šlo (prodala jsem věci, chodím na brigadu, bohužel pujcka je problém, jelikož jsem na mateřské.)

Vzhledem k tomu, že Mony zdravotní problémy jsou způsobeny člověkem, napadlo mě toto řešení, kdybych to kobylce způsobila ja, nedovolila bych si něco takového vůbec udělat.

Sama jsem v minulém roce zachránila dva koníky, kteří by jinak asi skončili, vime kde.. dostali veterinární péči a troufám si říci, že nyní u me žijí spokojené životy 😊

Náš příběh je na delší vyprávění a ráda vše vysvětlím podrobně, pokud bude nějaký dotaz či zájem.

Chtěla bych tímto poukázat a třeba by to mohlo pomoci i spoustě konikum a jejich majitelům u kterých je třeba podobná změna chování a člověk si to nespoji s tim, že by to mohl být i vážný zdravotní problém.

Přikládám odkaz na sbírku, kdyby měl někdo zájem pomoci, za cokoliv budeme nesmírně vděčné ale i Vaše zkušenosti s podobným problémem, rady, názory, vše strašně moc pomůže 😊
Děkujeme
https://www.donio.cz/pomocprozivotemnepochopenehokonika

Neregistrovaný uživatel

13.2.2023 22:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.105.241

Zandulkaaa95 napsal(a):
Přeji všem krásný den,
ráda bych se podělila o náš příběh, který mě dohnal až k tomu založit sbírku.
Nejdříve bych chtěla říci, že jsem se pro finance pokusila udělat vše, co šlo (prodala jsem věci, chodím na brigadu, bohužel pujcka je problém, jelikož jsem na mateřské.)

Vzhledem k tomu, že Mony zdravotní problémy jsou způsobeny člověkem, napadlo mě toto řešení, kdybych to kobylce způsobila ja, nedovolila bych si něco takového vůbec udělat.

Sama jsem v minulém roce zachránila dva koníky, kteří by jinak asi skončili, vime kde.. dostali veterinární péči a troufám si říci, že nyní u me žijí spokojené životy 😊

Náš příběh je na delší vyprávění a ráda vše vysvětlím podrobně, pokud bude nějaký dotaz či zájem.

Chtěla bych tímto poukázat a třeba by to mohlo pomoci i spoustě konikum a jejich majitelům u kterých je třeba podobná změna chování a člověk si to nespoji s tim, že by to mohl být i vážný zdravotní problém.

Přikládám odkaz na sbírku, kdyby měl někdo zájem pomoci, za cokoliv budeme nesmírně vděčné ale i Vaše zkušenosti s podobným problémem, rady, názory, vše strašně moc pomůže 😊
Děkujeme
https://www.donio.cz/pomocprozivotemnepochopenehokonika

Tady vám zebrani nevyjde.

153

14.2.2023 07:27
153

XXX.XXX.255.188

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tady vám zebrani nevyjde.

můžete mi říct, proč žebrání? nechápu chování lidí na diskuzích, paní slušně požádala o pomoc, navíc žádá i o rady, mohla jste tu nechat něco užitečného, nic by vám to nestálo

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 07:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

153 napsal(a):
můžete mi říct, proč žebrání? nechápu chování lidí na diskuzích, paní slušně požádala o pomoc, navíc žádá i o rady, mohla jste tu nechat něco užitečného, nic by vám to nestálo

Možná proto, že podobná sbírka je i na psech.

Prostě, když nemám peníze, nepořizuji si zvíře. Nebo ho nechám utratit.

Fotky žaludečních vředů nejspíš stažené z internetu. A homeopatika na ně fakt nezaberou. Což jako vet vím.

Coudas

14.2.2023 07:38
Coudas

XXX.XXX.87.254

153 napsal(a):
můžete mi říct, proč žebrání? nechápu chování lidí na diskuzích, paní slušně požádala o pomoc, navíc žádá i o rady, mohla jste tu nechat něco užitečného, nic by vám to nestálo

Tahle paní to bohuzel neumí. Takhle "ošklivá" je na každého, kdo napíše podobný příspěvek.

14.2.2023 07:38
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Žebrání asi ne, ale třeba se najde někdo, kdo bude chtít jakkoliv jinak pomoci, podpořit 😉
A Vám jenom přeji, aby jste se nikdy do podobné situace nedostala, také jsem zvládla nespočet nemocí a to i operaci za 200tisic zaplatit z vlastních zdrojů, ale teď se to buhužel vše sešlo, to se může stát naprosto každému 😉
Kobylku prodat nemůžu, protože v tomto stavu by ji to sejmulo ještě více a nehledě na to, kdo by chtěl nemocného koně, že? Max tak někdo do salámu, což si rozhodně nezaslouží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 07:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zandulkaaa95 napsal(a):
Žebrání asi ne, ale třeba se najde někdo, kdo bude chtít jakkoliv jinak pomoci, podpořit 😉
A Vám jenom přeji, aby jste se nikdy do podobné situace nedostala, také jsem zvládla nespočet nemocí a to i operaci za 200tisic zaplatit z vlastních zdrojů, ale teď se to buhužel vše sešlo, to se může stát naprosto každému 😉
Kobylku prodat nemůžu, protože v tomto stavu by ji to sejmulo ještě více a nehledě na to, kdo by chtěl nemocného koně, že? Max tak někdo do salámu, což si rozhodně nezaslouží.

Tak ji nechte utratit.

Já to mám jako záložní plán, až nebudu moci svoji kobylu uživit. Zatím vydělávám, ale v důchodu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 07:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Tahle paní to bohuzel neumí. Takhle "ošklivá" je na každého, kdo napíše podobný příspěvek.

Já jsem v tom případě taky ošklivá. Viz výše.

153

14.2.2023 07:46
153

XXX.XXX.255.188

to je fakt k smíchu.. když vy byste se starala o někoho blízkého a pojišťovna by pak výdaje na léčbu přestala krýt, taky byste ho nechala umřít? ne, nenechala, snažila byste se pomoci jakkoli

14.2.2023 07:47
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Možná proto, že podobná sbírka je i na psech.

Prostě, když nemám peníze, nepořizuji si zvíře. Nebo ho nechám utratit.

Fotky žaludečních vředů nejspíš stažené z internetu. A homeopatika na ně fakt nezaberou. Což jako vet vím.

Fotky rozhodně stažené nejsou, jsou ze zdravotní zpravy Mony, což není problém vše doložit :)

A homeopatika má na psychiku, stres a tak nějak celkově aby se sevším smířila, jako veterinář jistě víte, že stres je to nejhorší co může být na vředy a občas to napravit bývá na delší dobu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 07:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zandulkaaa95 napsal(a):
Fotky rozhodně stažené nejsou, jsou ze zdravotní zpravy Mony, což není problém vše doložit :)

A homeopatika má na psychiku, stres a tak nějak celkově aby se sevším smířila, jako veterinář jistě víte, že stres je to nejhorší co může být na vředy a občas to napravit bývá na delší dobu.

Ano, vím.

Ale viz výše. Buď mám na léčbu nebo nechám utratit.

14.2.2023 07:50
lenacia

XXX.XXX.173.255

153 napsal(a):
to je fakt k smíchu.. když vy byste se starala o někoho blízkého a pojišťovna by pak výdaje na léčbu přestala krýt, taky byste ho nechala umřít? ne, nenechala, snažila byste se pomoci jakkoli

tak jí to zaplaťte

Coudas

14.2.2023 07:54
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem v tom případě taky ošklivá. Viz výše.

Jo, to máte pravdu.

14.2.2023 08:02
Vp.

XXX.XXX.30.64

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Možná proto, že podobná sbírka je i na psech.

Prostě, když nemám peníze, nepořizuji si zvíře. Nebo ho nechám utratit.

Fotky žaludečních vředů nejspíš stažené z internetu. A homeopatika na ně fakt nezaberou. Což jako vet vím.

Tak asi hodně špatnej vet.

14.2.2023 08:02
Arbora

XXX.XXX.149.42

Zandulkaaa95 napsal(a):
Přeji všem krásný den,
ráda bych se podělila o náš příběh, který mě dohnal až k tomu založit sbírku.
Nejdříve bych chtěla říci, že jsem se pro finance pokusila udělat vše, co šlo (prodala jsem věci, chodím na brigadu, bohužel pujcka je problém, jelikož jsem na mateřské.)

Vzhledem k tomu, že Mony zdravotní problémy jsou způsobeny člověkem, napadlo mě toto řešení, kdybych to kobylce způsobila ja, nedovolila bych si něco takového vůbec udělat.

Sama jsem v minulém roce zachránila dva koníky, kteří by jinak asi skončili, vime kde.. dostali veterinární péči a troufám si říci, že nyní u me žijí spokojené životy 😊

Náš příběh je na delší vyprávění a ráda vše vysvětlím podrobně, pokud bude nějaký dotaz či zájem.

Chtěla bych tímto poukázat a třeba by to mohlo pomoci i spoustě konikum a jejich majitelům u kterých je třeba podobná změna chování a člověk si to nespoji s tim, že by to mohl být i vážný zdravotní problém.

Přikládám odkaz na sbírku, kdyby měl někdo zájem pomoci, za cokoliv budeme nesmírně vděčné ale i Vaše zkušenosti s podobným problémem, rady, názory, vše strašně moc pomůže 😊
Děkujeme
https://www.donio.cz/pomocprozivotemnepochopenehokonika

Nechcem byť hnusná, ale 50.000 na liečbu vredov? Čim to budete liečiť?

Ab prazole sáčok pri "tretment" stojí 1.90$, pri 4 denne mi to na mesačnú liečbu vychádza cca 220$?

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chcete rady? Tak ok, není problém.

Popište management koně, popište koně.

- plemeno, stáří, výška, hmotnost
- ustájení, složení stáda, režim, dekování
- složení a množství píce, složení a množství příkrmu
- zdravotní stav, prodělaná vyšetření, diagnozy, léčba (čím, jak dlouho, podpůrná opatření)

Máme tady zkušené majitele i odborné veterináře, kteří mohou přispět troškou do mlýna.

14.2.2023 08:14
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Arbora napsal(a):
Nechcem byť hnusná, ale 50.000 na liečbu vredov? Čim to budete liečiť?

Ab prazole sáčok pri "tretment" stojí 1.90$, pri 4 denne mi to na mesačnú liečbu vychádza cca 220$?

Ab prazole + Ab sucralfat, měsíčně objednávám okolo 10 000 Kč, první dva měsíce byla na Peptizole, diky tomu se cena dost výrazně vyšplhala, bohužel Ab prazole nebyl dostupný..
Kobylka je k tomu i na kortikoidech a těch ještě nevím měsíční částku, čekám na fakturu.
Gastro vyšetření, kontrolní atd.. ono se to bohužel nezdá, ale při takovém nálezu jaký ma Moninka se to vyšplhá. :(

Coudas

14.2.2023 08:19
Coudas

XXX.XXX.87.254

Vp. napsal(a):
Tak asi hodně špatnej vet.

Jak se říká, kdo umí umí, kdo neumí učí.

14.2.2023 08:23
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chcete rady? Tak ok, není problém.

Popište management koně, popište koně.

- plemeno, stáří, výška, hmotnost
- ustájení, složení stáda, režim, dekování
- složení a množství píce, složení a množství příkrmu
- zdravotní stav, prodělaná vyšetření, diagnozy, léčba (čím, jak dlouho, podpůrná opatření)

Máme tady zkušené majitele i odborné veterináře, kteří mohou přispět troškou do mlýna.

Určitě, ráda vše vypíšu, večer až zasednu, tak se do toho pustím 😊

14.2.2023 08:23
Arbora

XXX.XXX.149.42

Teraz nerozumiem, dva mesiace na peptizole a nemáte tie vredy vyriešené?

To mi teda príde, že s úpravou stravy, ktorá je základ a naozaj nie je finančne likvidačná, za dva mesiace ešte začínať ďalšiu liečbu, minimálne na zmenu veterinára.

14.2.2023 08:33
Vp.

XXX.XXX.30.64

Coudas napsal(a):
Jak se říká, kdo umí umí, kdo neumí učí.

Ano..

14.2.2023 08:35
Vp.

XXX.XXX.30.64

Arbora napsal(a):
Teraz nerozumiem, dva mesiace na peptizole a nemáte tie vredy vyriešené?

To mi teda príde, že s úpravou stravy, ktorá je základ a naozaj nie je finančne likvidačná, za dva mesiace ešte začínať ďalšiu liečbu, minimálne na zmenu veterinára.

Je to stejné jako s lidmi, ne vždy ta léčba je tak rychlá... Kobylka se s tim může prostě srovnávat pomalu i přes změnu krmiva a přes skladbu léků... Nikde nemáte dáno, že lék na 100% hnedle vyléčí, vše chce svůj čas...

14.2.2023 09:00
Arbora

XXX.XXX.149.42

Nepíšem "hnedle". Pani píše o dvoch mesiacoch. Sliznica, ktorá má naozaj veľmi rýchlu regenračnú schopnosť. Vredy, ktoré sa v menej závažných stavoch dajú vyriešiť aj úpravou stravy. A čaká ešte ďalšie mesiace liečby? Tak niekde bude chyba.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 09:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně. A pokud budou pokračovat v léčbě bez vyřešení té chyby, budou to vyhozené peníze.

14.2.2023 09:37
Vp.

XXX.XXX.30.64

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně. A pokud budou pokračovat v léčbě bez vyřešení té chyby, budou to vyhozené peníze.

Pokud vím, tak kobylka měla změněnou krmnou dávku, později však se přišlo na to, že v té nové jsou věci na které má kobylka alergie a tak se znovu změnila... To má také vliv na dobu léčby...

14.2.2023 09:38
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně. A pokud budou pokračovat v léčbě bez vyřešení té chyby, budou to vyhozené peníze.

Samozřejmě příčiny a důvody jsou řešeny. Dost možná zlepšení nepřišlo diky tomu, že kobylka dostávala krmení ve kterém jsou složky na které má kobylka alergii. (pohanková bašta od KMfit), krmení bylo změněno a namíchano kobylce přímo na míru.
Elergie byla zjištěna při kontrolním vyšetření, odebrány i vzorky na bakterie.
Dalším hlavním důvodem je stres kobylky ve kterém byla. Snažíme se vše udelat kobylce na míru, tak aby ji to vyhovovalo, bohužel byla vážně ve velkém stresu a jde to vše vážně pomalu. Paní doktorka se kterou řešíme homeopatii, fyzio a celkově vše okolo Mony za ni dojíždí každý týden a jsou vidět obrovské posuny k lepšímu.
Neřešíme pouze vředy, ale kobylku kompletně.
Ustajena je pastevně 24/7, box nesnese, jak se zavře do boxu, tak hodinaří a asi by byla schopna ho srovnat se zemí i když musím říct, že od té doby co řešíme i homeopatii je videt i v tomto veliký posun dopředu..

14.2.2023 11:14
Horsana

XXX.XXX.40.140

Coudas napsal(a):
Jak se říká, kdo umí umí, kdo neumí učí.

Učila som celý čas, čo som bola na univerzite a učila som dobre.
A trúfnem si tvrdiť, že umím.

Voči komete je to neskutočná sprosťárna!

14.2.2023 11:20
Horsana

XXX.XXX.40.140

To, čo je na foto, ten pylorus a ostatné foto -to si robíte srandu, s tou sumou?
To sa na mäkkej diéte upraví bez akejkoľvek liečby, v praxi odskúšané a pri omnoho, omnoho horších nálezoch!

Kobylka je zdá sa fakt nepochopená....

Coudas

14.2.2023 13:04
Coudas

XXX.XXX.87.254

Horsana napsal(a):
Učila som celý čas, čo som bola na univerzite a učila som dobre.
A trúfnem si tvrdiť, že umím.

Voči komete je to neskutočná sprosťárna!

Mě se taky nelíbí, jak shazujete své kolegy, a co s tím nadělám...

14.2.2023 13:14
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Horsana napsal(a):
To, čo je na foto, ten pylorus a ostatné foto -to si robíte srandu, s tou sumou?
To sa na mäkkej diéte upraví bez akejkoľvek liečby, v praxi odskúšané a pri omnoho, omnoho horších nálezoch!

Kobylka je zdá sa fakt nepochopená....

Já bych to spíš viděla na jasný důkaz toho, že klinika se v konečné ceně vyplatí. Prostě než léčit tak a tak a za měsíc jinak... použijí se jasné metody vyšetření a ošetření - no a než nekonečné dojíždění veta x krát do měsíce, je pak klinika fakt levnější (jen se na začátku člověk "lekne" a dopravce mu ze známosti s platbou posečká ;-))

14.2.2023 13:16
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Horsana napsal(a):
To, čo je na foto, ten pylorus a ostatné foto -to si robíte srandu, s tou sumou?
To sa na mäkkej diéte upraví bez akejkoľvek liečby, v praxi odskúšané a pri omnoho, omnoho horších nálezoch!

Kobylka je zdá sa fakt nepochopená....

Léčba nám takto byla nastavena paní doktorkou... Věřím, že kdyby to bylo v takovém stavu, že by nebylo třeba léků, tak se nedají.. Vzhledem k tomu, že ma kortikoidy, tak to asi nebude taková sranda.. Ale netuším, jistě máte více zkušeností, než já, budu ráda za každou radu, která by mela kobylce pomoci :)
A pokud nikdo nevěří ceně léčby, mohu klidně doložit

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
Já bych to spíš viděla na jasný důkaz toho, že klinika se v konečné ceně vyplatí. Prostě než léčit tak a tak a za měsíc jinak... použijí se jasné metody vyšetření a ošetření - no a než nekonečné dojíždění veta x krát do měsíce, je pak klinika fakt levnější (jen se na začátku člověk "lekne" a dopravce mu ze známosti s platbou posečká ;-))

To takhle se kluk pokusil doma podle telefonické rady (dlužil kam se podíval, veti odmítli přijet) vycévkovat valacha, použil starou hadičku, ta se mu při vytahování přetrhla, a už se jelo.
Posečkala jsem mu na platbu dva a půl roku

14.2.2023 13:20
kallisto

XXX.XXX.61.218

Zandulkaaa95 napsal(a):
Léčba nám takto byla nastavena paní doktorkou... Věřím, že kdyby to bylo v takovém stavu, že by nebylo třeba léků, tak se nedají.. Vzhledem k tomu, že ma kortikoidy, tak to asi nebude taková sranda.. Ale netuším, jistě máte více zkušeností, než já, budu ráda za každou radu, která by mela kobylce pomoci :)
A pokud nikdo nevěří ceně léčby, mohu klidně doložit

Tak to zkuste, včetně nějaké zdr. dokumentace, ne jen ty divné fotky. Na vředy je to opravdu pálka.

14.2.2023 13:26
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Zandulkaaa95 napsal(a):
Léčba nám takto byla nastavena paní doktorkou... Věřím, že kdyby to bylo v takovém stavu, že by nebylo třeba léků, tak se nedají.. Vzhledem k tomu, že ma kortikoidy, tak to asi nebude taková sranda.. Ale netuším, jistě máte více zkušeností, než já, budu ráda za každou radu, která by mela kobylce pomoci :)
A pokud nikdo nevěří ceně léčby, mohu klidně doložit

Já tedy věřím, že se ta cena léčby nasbírá v čase i s těmi cesťáky a tak.

Proto komplikované pacienty šupem na kliniku. Je tam víc doktorů (víc hlav víc ví, snáz je napadne co dalšího tak asi koni je). Jsou tam lepší možnosti vyšetření (nejen přístroje, ale i fakt že vzorky jdou hned do laboratoře - nejezdí se s nimi půl dne někde po terénu atd.). Jo zase je ale potřeba mít v záloze nějaké ty desetitisíce (opravdu u sebe na účtu - ne že si je když tak půjčím od příbuzných). A to se právě zas obloukem vracíme k tomu, že koně nejsou pro chudý. A zachraňovat může jen ten kdo na to má čas a peníze (mám na hrbu jen dva poníky a vím o čem to finančně je, aby to tedy za něco stálo a nebylo to jen živoření)

14.2.2023 13:27
Horsana

XXX.XXX.40.140

Coudas napsal(a):
Mě se taky nelíbí, jak shazujete své kolegy, a co s tím nadělám...

Fíha, ja zhadzujem niekoho preto, že učí na škole?

Každopádne, myslím si, že nie ste psychicky v poriadku a nebudem na vás už nijako reagovať .

14.2.2023 13:28
Arbora

XXX.XXX.149.42

Zandulkaaa95 napsal(a):
Léčba nám takto byla nastavena paní doktorkou... Věřím, že kdyby to bylo v takovém stavu, že by nebylo třeba léků, tak se nedají.. Vzhledem k tomu, že ma kortikoidy, tak to asi nebude taková sranda.. Ale netuším, jistě máte více zkušeností, než já, budu ráda za každou radu, která by mela kobylce pomoci :)
A pokud nikdo nevěří ceně léčby, mohu klidně doložit

Kortikoidy dostáva prečo? Asi nie kvôli tým vredom.

14.2.2023 13:31
Horsana

XXX.XXX.40.140

Zandulkaaa95 napsal(a):
Léčba nám takto byla nastavena paní doktorkou... Věřím, že kdyby to bylo v takovém stavu, že by nebylo třeba léků, tak se nedají.. Vzhledem k tomu, že ma kortikoidy, tak to asi nebude taková sranda.. Ale netuším, jistě máte více zkušeností, než já, budu ráda za každou radu, která by mela kobylce pomoci :)
A pokud nikdo nevěří ceně léčby, mohu klidně doložit

Ja som tiež veterinárka, v tých správach jasne čítam, čo má napríklad kobyla žrať (rezky, výlisky, ľan) a o cene terapie vredov mám veľmi dobrú predstavu.

Suma, čo tu prezentujete je nereálna a ja radiť zdarma ohľadom kŕmenia už fakt nemienim, lebo je to stále to isté dokolečka.

14.2.2023 13:32
Horsana

XXX.XXX.40.140

Arbora napsal(a):
Kortikoidy dostáva prečo? Asi nie kvôli tým vredom.

Kvôli potravinovej alergii, zrejme.
A má ich vysadiť, pochopiteľne.

14.2.2023 13:34
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Arbora napsal(a):
Kortikoidy dostáva prečo? Asi nie kvôli tým vredom.

Dostává prednisolon, což předpokládám, že bude na ty vředy? nebo podpora imunity? Slyšela jsem obojí možnost..
Ráda pak dam dohromady veškerou dokumentaci a budu ráda i za vaše rady 😊
Jen se k tomu dostanu až večer, pravděpodobně

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 13:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne, ty kortikoidy jsou skutečně nejspíš na tu alergii - resp. na tlumení imunitní reakce organismu. Takže fakt ne na podporu imunity.

Pokud se nebude setkávat s alergenem, nebude potřebovat kortikoidy.

Bylo by pro vás dobré vědět, na co dáváte ty drahé léky, když už je koni dáváte.

14.2.2023 13:45
Horsana

XXX.XXX.40.140

Zandulkaaa95 napsal(a):
Dostává prednisolon, což předpokládám, že bude na ty vředy? nebo podpora imunity? Slyšela jsem obojí možnost..
Ráda pak dam dohromady veškerou dokumentaci a budu ráda i za vaše rady 😊
Jen se k tomu dostanu až večer, pravděpodobně

Prednisolon rozhodne neslúži na podporu imunity, je to kortikoid, imunitu teda znižuje, v žiadnom prípade ju nepodporuje, spomaľuje aj hojenie rán, napríklad.

Kortikoid bol nasadený zrejme na základe výsledkov testov zložiek krmiva, ktoré môžu kobylu alergizovať, má ho brať 30 dní a potom postupne vysadiť, to hádam vidíte v tej správe.
Tie dokumenty sa mi nezobrazujú a stiahla som si iba dva, zvyšok sa mi nechce.

Prednisolon zmierňuje zápal a opuch a tlmí alergickú reakciu, samozrejme je potrebné vysadiť všetko, čo by mohlo kobylu alergizovať ďalej.

MVDr. Jandová je Dipl.ECEIM a verím, že vám všetko dokáže vysvetliť.

(Je taký vtip, že žiadny kôň nesmie umrieť bez toho, aby dostal kortikoidy...)

14.2.2023 13:59
Doron

XXX.XXX.162.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, ty kortikoidy jsou skutečně nejspíš na tu alergii - resp. na tlumení imunitní reakce organismu. Takže fakt ne na podporu imunity.

Pokud se nebude setkávat s alergenem, nebude potřebovat kortikoidy.

Bylo by pro vás dobré vědět, na co dáváte ty drahé léky, když už je koni dáváte.

Já bych tipovala, že slečna se v tom prostě neumí zorientovat , to nemyslím vůbec nijak urážlivě.
Setkávám se s tím často i u lidí, nevědí jaké léky užívají a proč, natož aby zkoumali, jakým mechanismem fungují.
Vy jste tady všechny takové přírodovědně vzdělané, ale spousta lidí se svěří odborníkovi, a nemá jak o medicínském problému přemýšlet, protože to vzdělání prostě nemá..

14.2.2023 14:06
Zandulkaaa95

XXX.XXX.105.38

Doron napsal(a):
Já bych tipovala, že slečna se v tom prostě neumí zorientovat , to nemyslím vůbec nijak urážlivě.
Setkávám se s tím často i u lidí, nevědí jaké léky užívají a proč, natož aby zkoumali, jakým mechanismem fungují.
Vy jste tady všechny takové přírodovědně vzdělané, ale spousta lidí se svěří odborníkovi, a nemá jak o medicínském problému přemýšlet, protože to vzdělání prostě nemá..

Přesně tak je to u mě 😊😊

Dokonce jsem si i po objasnění paní Horsany uvědomila, jak mi po paní Jandová do telefonu říkala, jen jsem to úplně zapomněla, je teď těch informací mnoho (moje chyba) a děkuji za objasnění 😊

A jinak přesně jak píšete, vzdělávat se snažím, jen moje hlavička na to úplně není nastudovat vše a porozumět tomu.

14.2.2023 14:10
Arbora

XXX.XXX.149.42

Takže, dostáva kortikoidy, ktoré môžu spôsobovať vredy, aby nemala vredy, ktoré pravdepdobne spôsobila alergia na potraviny?
A celé to majú zafinancovať dobrí ľudia, lebo majiteľka je matka na materskej a nemohla čakať, že 600 kilové zviera bude vyžadovať akúkoľvek veterinárnu starostlivosť, keď si ho pred pol rokom kupovala?
Prečo toto donio dovolí??

14.2.2023 14:12
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Zandulkaaa95 napsal(a):
Přesně tak je to u mě 😊😊

Dokonce jsem si i po objasnění paní Horsany uvědomila, jak mi po paní Jandová do telefonu říkala, jen jsem to úplně zapomněla, je teď těch informací mnoho (moje chyba) a děkuji za objasnění 😊

A jinak přesně jak píšete, vzdělávat se snažím, jen moje hlavička na to úplně není nastudovat vše a porozumět tomu.

A proto je papír a tužka - řečené si zapisuji. (jo taky mi do toho občas řvou děti, nebo jiná rozptýlení). ALE nejdůležitější u léků je podávat je správně a přesně tak, jak naordinoval lékař. (jedno jestli u dětí, nebo zvířátek). A hned dát vědět, pokud se z nějakého důvodu nedaří.

14.2.2023 14:48
Horsana

XXX.XXX.40.140

Arbora napsal(a):
Takže, dostáva kortikoidy, ktoré môžu spôsobovať vredy, aby nemala vredy, ktoré pravdepdobne spôsobila alergia na potraviny?
A celé to majú zafinancovať dobrí ľudia, lebo majiteľka je matka na materskej a nemohla čakať, že 600 kilové zviera bude vyžadovať akúkoľvek veterinárnu starostlivosť, keď si ho pred pol rokom kupovala?
Prečo toto donio dovolí??

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 15:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
A proto je papír a tužka - řečené si zapisuji. (jo taky mi do toho občas řvou děti, nebo jiná rozptýlení). ALE nejdůležitější u léků je podávat je správně a přesně tak, jak naordinoval lékař. (jedno jestli u dětí, nebo zvířátek). A hned dát vědět, pokud se z nějakého důvodu nedaří.

Přesně. A já bych si k tomu ještě přečetla příbalový leták.
Nakonec odpovědnost za léčbu toho zvířete nesu především já, že.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2023 15:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zandulkaaa95 napsal(a):
Dostává prednisolon, což předpokládám, že bude na ty vředy? nebo podpora imunity? Slyšela jsem obojí možnost..
Ráda pak dam dohromady veškerou dokumentaci a budu ráda i za vaše rady 😊
Jen se k tomu dostanu až večer, pravděpodobně

Kortikoidy vředy neléčí a imunitu nepodpoří. Naopak.

Předpokládám, že jste zvážily rizika jejich dlouhodobého podávání.

Neregistrovaný uživatel

14.2.2023 19:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.26.26

153 napsal(a):
můžete mi říct, proč žebrání? nechápu chování lidí na diskuzích, paní slušně požádala o pomoc, navíc žádá i o rady, mohla jste tu nechat něco užitečného, nic by vám to nestálo

Protoze podobný zebraci prispevky čtu tady nebo na fb denně.

Neregistrovaný uživatel

14.2.2023 19:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.26.26

Coudas napsal(a):
Tahle paní to bohuzel neumí. Takhle "ošklivá" je na každého, kdo napíše podobný příspěvek.

Ty máš co rikat. Kdo nejede jak ty stejně je tupej dle tebe tak se hod do klidu.

14.2.2023 20:49
helas

XXX.XXX.116.228

Arbora napsal(a):
Takže, dostáva kortikoidy, ktoré môžu spôsobovať vredy, aby nemala vredy, ktoré pravdepdobne spôsobila alergia na potraviny?
A celé to majú zafinancovať dobrí ľudia, lebo majiteľka je matka na materskej a nemohla čakať, že 600 kilové zviera bude vyžadovať akúkoľvek veterinárnu starostlivosť, keď si ho pred pol rokom kupovala?
Prečo toto donio dovolí??

Říkalo se tomu , že to chce "rovnák na vohejbák" :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2023 09:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Jak se říká, kdo umí umí, kdo neumí učí.

Jenže i to učení je třeba umět. Jinak se trápí obě strany. Ne všichni kolegové to dali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2023 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zandulkaaa95 napsal(a):
Určitě, ráda vše vypíšu, večer až zasednu, tak se do toho pustím 😊

Večer byl.

Přidejte reakci

Přidat smajlík