Mollichaff - krmná dávka

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Mery28

7.3.2023 18:27
Mery28

XXX.XXX.46.80

Dobrý den, u řezanky Mollichaff Applechaff se v dávkování píše: Doporučené denní dávkování, dospělý kůň 500kg:
2 velké hrsti do každé dávky krmení.

Znamená to tedy, že přidám 2 hrsti do snídaně a 2 hrsti do večeře nebo rozdělím 1 hrst do snídaně a 1 hrst do večeře?
Setkávám se s oběma názory a zajímal by mě ten váš. Někdo tvrdí, že každou krmnou dávkou se rozumí zvlášť snídaně a večeře, ale někdo že je to bráno jako veškeré krmení za celý den.

Děkuji za vaše názory :-)

7.3.2023 18:50
kallisto

XXX.XXX.61.218

Mery28 napsal(a):
Dobrý den, u řezanky Mollichaff Applechaff se v dávkování píše: Doporučené denní dávkování, dospělý kůň 500kg:
2 velké hrsti do každé dávky krmení.

Znamená to tedy, že přidám 2 hrsti do snídaně a 2 hrsti do večeře nebo rozdělím 1 hrst do snídaně a 1 hrst do večeře?
Setkávám se s oběma názory a zajímal by mě ten váš. Někdo tvrdí, že každou krmnou dávkou se rozumí zvlášť snídaně a večeře, ale někdo že je to bráno jako veškeré krmení za celý den.

Děkuji za vaše názory :-)

Tak jestli je na balíku napsáno do KAŽDÉ dávky krmení tak do každé.
Jestli je tam do DENNÍ dávky krmení, tak rozdělit.

Mery28

7.3.2023 19:04
Mery28

XXX.XXX.46.80

kallisto napsal(a):
Tak jestli je na balíku napsáno do KAŽDÉ dávky krmení tak do každé.
Jestli je tam do DENNÍ dávky krmení, tak rozdělit.

Je tam napsáno to, co je na začátku mého příspěvku.
Již mě kontaktovala paní z webových stránek Spillers a dávkování je v tomto případě 2 hrsti do snídaně a 2 hrsti do večeře.

Tímto je tedy vlákno uzavřeno :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2023 19:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Je tam napsáno to, co je na začátku mého příspěvku.
Již mě kontaktovala paní z webových stránek Spillers a dávkování je v tomto případě 2 hrsti do snídaně a 2 hrsti do večeře.

Tímto je tedy vlákno uzavřeno :-)

A když budete krmit třikrát denně?

A to vás opravdu sama od sebe kontaktovala paní z webových stránek Spillers?

A vlastně vaše reakce vůbec nechápu.

Ale to je jedno, stejně se tu už neobjevíte. Možná pokus o reklamu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2023 20:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je ta pichlavá ovoněná sláma? nedělají i bojínkové seno(řezanku) nebo někdo jiný ho dělá? na slámu bych se vyprdla...bojínek je i pro tlusté koně...jestli to chcete pro zpomalení žraní a.t.d.

Mery28

7.3.2023 21:20
Mery28

XXX.XXX.168.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když budete krmit třikrát denně?

A to vás opravdu sama od sebe kontaktovala paní z webových stránek Spillers?

A vlastně vaše reakce vůbec nechápu.

Ale to je jedno, stejně se tu už neobjevíte. Možná pokus o reklamu?

Ano.
Napsala že se doporučuje do každé krmné dávky dvě hrsti.
Znamená to tedy dvě hrsti do snídaně i do večeře :-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2023 09:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Ano.
Napsala že se doporučuje do každé krmné dávky dvě hrsti.
Znamená to tedy dvě hrsti do snídaně i do večeře :-).

A když bude i oběd?

8.3.2023 11:07
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když bude i oběd?

To tiež a potom sa to rýchlejšie minie a pani zo Spillers bude mať zárobok :D

Inak prečo si niekto nenastrihá dve hrste sena, prípadne slamy do KD nožnicami, to mi je záhadou....

Asi že tie tak pekne nevoňajú

Mery28

8.3.2023 15:29
Mery28

XXX.XXX.40.246

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když bude i oběd?

Podle tvrzení paní ano. I dle některých ostatních českých obchodů, kde tuto řezanku prodávají.
Prý do každé krmné dávky dvě hrsti. Přijde mi to zvláštní, pokud někdo krmí třikrát denně a někdo třeba i jedenkrát a stále by se měly dat dvě hrsti do každé krmné dávky.

Napsala jsem přímo výrobci HorseHage do Británie a uvidíme, jak nám dávkování osvětlí oni :-). Protože toto dávkování mi přijde matoucí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2023 15:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Podle tvrzení paní ano. I dle některých ostatních českých obchodů, kde tuto řezanku prodávají.
Prý do každé krmné dávky dvě hrsti. Přijde mi to zvláštní, pokud někdo krmí třikrát denně a někdo třeba i jedenkrát a stále by se měly dat dvě hrsti do každé krmné dávky.

Napsala jsem přímo výrobci HorseHage do Británie a uvidíme, jak nám dávkování osvětlí oni :-). Protože toto dávkování mi přijde matoucí.

Jsem si přečetla složení a popis a nepochopila jsem, v čem je ta úžasnost.

Dejte vědět, co odpoví výrobce z VB.

Mery28

8.3.2023 15:47
Mery28

XXX.XXX.40.246

Horsana napsal(a):
To tiež a potom sa to rýchlejšie minie a pani zo Spillers bude mať zárobok :D

Inak prečo si niekto nenastrihá dve hrste sena, prípadne slamy do KD nožnicami, to mi je záhadou....

Asi že tie tak pekne nevoňajú

Logicky vše, co se bude krmit navíc i k obědu bude ubývat rychleji, ať je to cokoliv.
Paní z tohoto obchodu, která je na druhé straně republiky a pracuje pro úplně jinou firmu, než je původní výrobce HorseHage z koupi jednoho pytle do naší stáje, který je koupený z úplně jiného obchodu z druhé strany republiky určitě mít žádný výdělek mít nemůže :-). Paní mi jen po e-mailu odpověděla na můj dotaz ohledně uvedené doporučené dávky.

To bohužel nevím, proč to tak neudělají. Ano, může to být i z tohoto důvodu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2023 15:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Logicky vše, co se bude krmit navíc i k obědu bude ubývat rychleji, ať je to cokoliv.
Paní z tohoto obchodu, která je na druhé straně republiky a pracuje pro úplně jinou firmu, než je původní výrobce HorseHage z koupi jednoho pytle do naší stáje, který je koupený z úplně jiného obchodu z druhé strany republiky určitě mít žádný výdělek mít nemůže :-). Paní mi jen po e-mailu odpověděla na můj dotaz ohledně uvedené doporučené dávky.

To bohužel nevím, proč to tak neudělají. Ano, může to být i z tohoto důvodu.

Jasně, paní neprodává proto, aby vydělala. Nebo její zaměstnavatel.

Mery28

8.3.2023 16:08
Mery28

XXX.XXX.40.246

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsem si přečetla složení a popis a nepochopila jsem, v čem je ta úžasnost.

Dejte vědět, co odpoví výrobce z VB.

Myslím, že nejde o to, jestli je to úžasné, ale majitelka to chce přidávat do krmení pro zlepšení chuti. Nejde o nějaké zlepšení výživové hodnoty krmiva.

Mohu dát vědět, samotnou mě to velmi zajímá po tom, co se u nás ve stáji strhla debata o dávkování.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2023 16:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Ano.
Napsala že se doporučuje do každé krmné dávky dvě hrsti.
Znamená to tedy dvě hrsti do snídaně i do večeře :-).

Myslím, že je úplně jedno, jestli dáte i na jedno krmení dvě hrstě, je to jen objem(krmíte to pro zpomalení žraní nebo aby toho bylo víc, prostě z jakého důvodu.) ...to je jako by si k obědu přikousla slámu/seno...žádná věda.

doporučte majitelce koně jablečné výlisky na ochucení, bude to i pro koně přínosnější. cena bude i možná příznivější

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2023 16:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mery28 napsal(a):
Myslím, že nejde o to, jestli je to úžasné, ale majitelka to chce přidávat do krmení pro zlepšení chuti. Nejde o nějaké zlepšení výživové hodnoty krmiva.

Mohu dát vědět, samotnou mě to velmi zajímá po tom, co se u nás ve stáji strhla debata o dávkování.

No, pro zlepšení chuti by mě napadly jiné varianty. Třeba obyč mrkev nebo jablko. A bylo by to určitě levnější.

Ale majitelka ať si krmí, co chce. Pokud to koni neublíží. A ta majitelka nejste vy? Že v úvodním příspěvku používáte ich formu.

8.3.2023 16:58
evcusik

XXX.XXX.19.101

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsem si přečetla složení a popis a nepochopila jsem, v čem je ta úžasnost.

Dejte vědět, co odpoví výrobce z VB.

Já to "krmím" ponikovi - objem dělá dojem. tam kde beru jiné krmení prodávají i toto, 2-3 balíky za rok - vítězí moje lenost "nabrat a hodit" do kyblíčku s vitaminy před cenou.

8.3.2023 16:59
kallisto

XXX.XXX.61.218

Mery28 napsal(a):
Podle tvrzení paní ano. I dle některých ostatních českých obchodů, kde tuto řezanku prodávají.
Prý do každé krmné dávky dvě hrsti. Přijde mi to zvláštní, pokud někdo krmí třikrát denně a někdo třeba i jedenkrát a stále by se měly dat dvě hrsti do každé krmné dávky.

Napsala jsem přímo výrobci HorseHage do Británie a uvidíme, jak nám dávkování osvětlí oni :-). Protože toto dávkování mi přijde matoucí.

Asi proto, že je jedno jestli ten kun sezere dve hrste, ctyri, sest nebo treba deset.
Je to jen nejaky ovoneny objem, rezanka, nakrajene seno a slama. Toho muze asi sezrat kybl a nic se nestane.
Pridavate to jen jako doplnek do krmne davky, ne jako jedine krmivo.

8.3.2023 18:02
Horsana

XXX.XXX.40.140

evcusik napsal(a):
Já to "krmím" ponikovi - objem dělá dojem. tam kde beru jiné krmení prodávají i toto, 2-3 balíky za rok - vítězí moje lenost "nabrat a hodit" do kyblíčku s vitaminy před cenou.

Nikdy by som sa neochudobnila o radosť konýškovi niečo namiešať :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 09:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jako... jooo, ale že by se mi chtělo zrovna stříhat seno, sláma?
No ale zase než za to vyhazovat peníze, to radši seberu odrolené pod balíkem...

9.3.2023 10:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako... jooo, ale že by se mi chtělo zrovna stříhat seno, sláma?
No ale zase než za to vyhazovat peníze, to radši seberu odrolené pod balíkem...

2 hrste?

To ide s hocakými nožnicami, odrol neviem, či funguje rovnako, ako sečka, ale aj tak v tomto prípade to majiteľka koňa chce kŕmiť na schutnenie (well...)...no, tak hádam si s tým odborníci v UK poradia

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, dvě hrstě - to je DOOST stříhání. Já to totiž už dělala A když si to chcete nastříhat na týden.... ruky by mi upadly... Ale ať mi ruce upadnou, než bych za to dávala peníze, to zase jo

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 11:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, dvě hrstě - to je DOOST stříhání. Já to totiž už dělala A když si to chcete nastříhat na týden.... ruky by mi upadly... Ale ať mi ruce upadnou, než bych za to dávala peníze, to zase jo

jj stříhat je pakárna, ale takovej ten bazmek, co se s tím točí , jak se na tom krájí kachnám kopřivy, to by šlo, nebo to jde hodit do šrotovníku, ale je to jiný než na obilí, (sud s nožem dole , jestli je tam nějaký fukar nevím, používá se při peletování., na you tube najdete návodů dost..)
Ale tu ovoněnou slámu jsem viděla na vlastní oči a je opravdu ostrá, sice trochu ovlhnutá tím nástřikem, ale...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 11:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kamarádka tu ovoněnou slámu krmí, ta sláma je nějak měkčená, je placatá... ale ano, přišlo mi, že pořád prostě sláma, i ostré kousky se najdou.
Jo, budu kupovat šroťák, abych ušetřila za pár pytlů voňavé slámy

9.3.2023 12:59
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, dvě hrstě - to je DOOST stříhání. Já to totiž už dělala A když si to chcete nastříhat na týden.... ruky by mi upadly... Ale ať mi ruce upadnou, než bych za to dávala peníze, to zase jo

Tiež som to robila, nožnicami na papier, treba mať rukavice, inak väčšie množstvo niekde na sečkárni nasekať, ale to som si radšej sadla v senníku a strihala, než sa s tým nadrapovať (navrecovať seno, odviezť, nasekať, dať do vreca...doviezť...).

Akúkoľvek rezanku kŕmiť iba dôkladne vlhčenú, ideálne zaparenú, nemusí byť vriaca voda, stačí dobre horúca z bojleru.

Obrok sa u nás nazývala zmes ovsa s nasekanou slamou, čerstvý obrok sa kŕmil zaparený a vychladnutý, na ráno potom sa zalieval večer, dodnes tak tradične kŕmia niektorí gazdovia ťažné kone, vytunili to napríklad nasekaným senom miesto slamy a vozia to koňom do lesa, už som to videla pripravovať aj vo vani, ku ktorej sa kôň ráno vyviedol zo štondu.
Ale tak sekajú to samozrejme na sečkárni, len potom občas chýba niekomu článok prsta :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 13:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jé, já nikdy nevěděla, co je obrok! To je zajímavé - ví někdo, jestli to je i v CZ stejné krmivo?
Naštěstí nepotřebuji přidávat do kyblíčku ještě další objem navíc, tak není problém. Nestříhala jsem našim, ale u kamarádky, co měla těžce schváceného poníka, na zamíchání vitaminů. Když potřebuji do něčeho zamíchat poníkům, tak jim tam hodím právě ten odrol ze sena, ona jsou to samá semínka, tak se po tom jen zapráší, ale ten schvácenec nesměl ani to.

9.3.2023 13:32
evcusik

XXX.XXX.19.101

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jé, já nikdy nevěděla, co je obrok! To je zajímavé - ví někdo, jestli to je i v CZ stejné krmivo?
Naštěstí nepotřebuji přidávat do kyblíčku ještě další objem navíc, tak není problém. Nestříhala jsem našim, ale u kamarádky, co měla těžce schváceného poníka, na zamíchání vitaminů. Když potřebuji do něčeho zamíchat poníkům, tak jim tam hodím právě ten odrol ze sena, ona jsou to samá semínka, tak se po tom jen zapráší, ale ten schvácenec nesměl ani to.

Nevím, jestli je tohle vhodné "krmivo" pro schvácence - kromě jedné řady, jsou všechny melasované.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 13:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

No dyk to píšu. Že schvácenci se stříhalo seno Ten by k tomuhle nesměl ani čuchnout

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2023 14:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proti krmení slámou nic nemám, koně si jí rádi občas uždíbnou, ale tadle slaměná řezanka je jakoby naštípaná........a píchá.

Přidejte reakci

Přidat smajlík