ŘIDIČÁK-STAČÍ MI B+E?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
4.6.2007 09:54

Chtěla jsem Vás poprosit o radu. Ve škole se neustále dohadujeme o tom, jaký musím mít řidičák, pokud chcu vozit ve vleku dva koníky. Stačí mi E nebo musím mít už C?

4.6.2007 10:06

enriko napsal(a):
Chtěla jsem Vás poprosit o radu. Ve škole se neustále dohadujeme o tom, jaký musím mít řidičák, pokud chcu vozit ve vleku dva koníky. Stačí mi E nebo musím mít už C?

kamarád dostal pokutu za B a E, já ymslím, že musí být i C...páč na 2 oře má přívěs i s autem nad 3500kg, nebo ajk to tam je...já každopádně vím, no, nebo si teda myslím, že C a E...

4.6.2007 10:39

kukinatost napsal(a):
kamarád dostal pokutu za B a E, já ymslím, že musí být i C...páč na 2 oře má přívěs i s autem nad 3500kg, nebo ajk to tam je...já každopádně vím, no, nebo si teda myslím, že C a E...

přívěs a auto se myslím do hromady nepočítá jestlyže auto mám nad 3500kg tak už jen c a přívěs nebrždění do 750kg bez e a nad 750kg a bržděný(konibus) musí být e a řidič musí mít ještě to ,že má osvědčení o přepravě zvířat

4.6.2007 10:42

enriko napsal(a):
Chtěla jsem Vás poprosit o radu. Ve škole se neustále dohadujeme o tom, jaký musím mít řidičák, pokud chcu vozit ve vleku dva koníky. Stačí mi E nebo musím mít už C?

kámoška si nedávno na vozejk dodělávala, tak snad jsem písne jak to je nebo to od ní zjistím!ale já bych řekla že stačí E.

4.6.2007 10:44

kukinatost napsal(a):
kamarád dostal pokutu za B a E, já ymslím, že musí být i C...páč na 2 oře má přívěs i s autem nad 3500kg, nebo ajk to tam je...já každopádně vím, no, nebo si teda myslím, že C a E...

Ne, ne ....na to, aby jsi mohla vézt v přívěsu dva koně ti stačí B+E. No ale záleží taky, za jakým autem ten přívěs máš že.... Př.: když máš nějaký tereňák a za tím přívěs na dva koně, tak ti stačí B+E Céčko už máš na avii atd.

4.6.2007 11:06

klawdie napsal(a):
kámoška si nedávno na vozejk dodělávala, tak snad jsem písne jak to je nebo to od ní zjistím!ale já bych řekla že stačí E.

Tak to musím nesouhlasit. Pokud máš auto a vlek, tak se hmotnost bere celé soupravy a to když přesáhne 3,5t, tak už musí byt CE!!! BE je souprava do 3,5t s vlekem přesahující 750kg! Takže pokud máš nějakého Jeepa tak z 90% už si nad a musíš mít CE. Zrovna jsem to řešila a je to opravdu tak. Mám BE, ale bohužel se do toho s hmotností nevejdu, takže si budu muset dělat CE Pokusím se to najít a hodím sem odkaz.

4.6.2007 11:09

bubo napsal(a):
Tak to musím nesouhlasit. Pokud máš auto a vlek, tak se hmotnost bere celé soupravy a to když přesáhne 3,5t, tak už musí byt CE!!! BE je souprava do 3,5t s vlekem přesahující 750kg! Takže pokud máš nějakého Jeepa tak z 90% už si nad a musíš mít CE. Zrovna jsem to řešila a je to opravdu tak. Mám BE, ale bohužel se do toho s hmotností nevejdu, takže si budu muset dělat CE Pokusím se to najít a hodím sem odkaz.

Tak to jo,ale já si naštěstí nic dodělávat nemusím mám vše krom d,d1.a.a1 akorát ten papír,že můžu převážet živá zvířata si myslím ,že na přivěs stačí c1 do je nakládák do 7500kg

4.6.2007 11:44

bubo napsal(a):
Tak to musím nesouhlasit. Pokud máš auto a vlek, tak se hmotnost bere celé soupravy a to když přesáhne 3,5t, tak už musí byt CE!!! BE je souprava do 3,5t s vlekem přesahující 750kg! Takže pokud máš nějakého Jeepa tak z 90% už si nad a musíš mít CE. Zrovna jsem to řešila a je to opravdu tak. Mám BE, ale bohužel se do toho s hmotností nevejdu, takže si budu muset dělat CE Pokusím se to najít a hodím sem odkaz.

souhlasím s Bubo, jak už jsem psala, bere se hmotnost vozidla a přívěsu..takže třeba náš přívěs měl 1750 nebo tak nějak, bere se ta max. hmotnost - nevím, která to je, jestli užitková (prostě když je to plně naložené), nebo jak a potom max. hmotnost auta - nějak do 2 tun a rázem jsi nad 3500 i s osobákem, takže pak C a E...

4.6.2007 11:47

kukinatost napsal(a):
souhlasím s Bubo, jak už jsem psala, bere se hmotnost vozidla a přívěsu..takže třeba náš přívěs měl 1750 nebo tak nějak, bere se ta max. hmotnost - nevím, která to je, jestli užitková (prostě když je to plně naložené), nebo jak a potom max. hmotnost auta - nějak do 2 tun a rázem jsi nad 3500 i s osobákem, takže pak C a E...

Řidičské oprávnění skupiny "BE"

Řidičské oprávnění skupiny BE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. B a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a jízdní soupravy, které nespadají pod sk. B.

Řidičské oprávnění skupiny "C"

Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel s max. přípustnou hmotností nad 3 500 kg, pokud nejsou určena k přepravě osob; smí být připojeno přípojné vozidlo s max. přípustnou hmotností do 750 kg.

Řidičské oprávnění skupiny "CE"

Řidičské oprávnění skupiny CE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. C a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg (souprava nákladního automobilu s přívěsem nebo tahač s návěsem). Platí i pro skupinu B+E a pro skupinu D+E , pokud je řidič držitelem skupiny D (v praxi to znamená, že držitel skupin C a D při rozšíření na C+E automaticky získá D+E stejně tak držitel C+E při rozšíření na D získá D+E).

4.6.2007 11:49

bubo napsal(a):
Řidičské oprávnění skupiny "BE"

Řidičské oprávnění skupiny BE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. B a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a jízdní soupravy, které nespadají pod sk. B.

Řidičské oprávnění skupiny "C"

Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel s max. přípustnou hmotností nad 3 500 kg, pokud nejsou určena k přepravě osob; smí být připojeno přípojné vozidlo s max. přípustnou hmotností do 750 kg.

Řidičské oprávnění skupiny "CE"

Řidičské oprávnění skupiny CE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. C a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg (souprava nákladního automobilu s přívěsem nebo tahač s návěsem). Platí i pro skupinu B+E a pro skupinu D+E , pokud je řidič držitelem skupiny D (v praxi to znamená, že držitel skupin C a D při rozšíření na C+E automaticky získá D+E stejně tak držitel C+E při rozšíření na D získá D+E).

Z toho vyplývá, že C1 ti Martino nestačí! Na vlek nad 750kg musíš mít CE.

4.6.2007 11:52

bubo napsal(a):
Řidičské oprávnění skupiny "BE"

Řidičské oprávnění skupiny BE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. B a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a jízdní soupravy, které nespadají pod sk. B.

Řidičské oprávnění skupiny "C"

Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel s max. přípustnou hmotností nad 3 500 kg, pokud nejsou určena k přepravě osob; smí být připojeno přípojné vozidlo s max. přípustnou hmotností do 750 kg.

Řidičské oprávnění skupiny "CE"

Řidičské oprávnění skupiny CE opravňuje k řízení jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. C a přípojného vozidla jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg (souprava nákladního automobilu s přívěsem nebo tahač s návěsem). Platí i pro skupinu B+E a pro skupinu D+E , pokud je řidič držitelem skupiny D (v praxi to znamená, že držitel skupin C a D při rozšíření na C+E automaticky získá D+E stejně tak držitel C+E při rozšíření na D získá D+E).

Ještě:

Záměrně zdůrazňuji výraz „celková hmotnost“. O tom, zda můžete nebo nemůžete s řidičským průkazem skupiny B řídit koňopřepravník, rozhoduje právě tato celková hmotnost, na rozdíl od hmotnosti okamžité. Celková hmotnost je údaj, který najdete v každém technickém průkazu vozidla a je součtem pohotovostní a užitečné hmotnosti. Přeloženo do „lidštiny“ je to hmotnost samotného vozidla (soupravy) + všeho, co lze dle výrobce do vozidla popř. na vozidlo maximálně naložit – náklad, osoby, povinná výbava, náplně apod. Na rozdíl od toho je okamžitá hmotnost jen hmotností vozidla nebo soupravy v daném okamžiku. Uvedu na příkladu: VW Transporter s koňovlekem tovární výroby má jako souprava celkovou hmotnost 2640 kg (auto) + 2 000 kg (vlek) = 4640 kg . Tuto soupravu smí řídit jen osoba, se skupinou C + BE a není přitom rozhodující, zda veze koně dva, jednoho nebo jede jen s prázdným vlekem. Důležitá je totiž jen celková hmotnost soupravy. Jiný příklad: Kdyby tažné vozidlo mělo v tomto případě celkovou hmotnost do 1500 kg , byla by celková hmotnost soupravy do 3500 kg a stačil by tedy logicky řidičák skupiny B + E. Jak jsem již uvedl výše. Jen výjimečně by však mohlo vozidlo s celkovou hmotností do 1500 kg (osobák) táhnout vlek 2000 kg těžký. Výrazně lehčí bývají jen některé vozíky pro jednoho koně.
Podobné zásady platí i u kamionů (s celkovou hmotností vyšší než 3,5 tuny), ale zde je v každém případě nutná skupina C. V případě, že by v kamionu bylo přepravováno více jak 9 osob včetně řidiče (víme, jak se jezdí na závody, že?!), musí tento vlastnit navíc skupinu D (10–17 osob včetně řidiče-skupina D1). Pozor v takovémto případě na celkový povolený počet míst (tento údaj lze opět najít v technickém průkazu vozidla)!! Jestliže za kamion ještě připojíte vozík, musíte vlastnit skupinu C1E

4.6.2007 12:15

bubo napsal(a):
Ještě:

Záměrně zdůrazňuji výraz „celková hmotnost“. O tom, zda můžete nebo nemůžete s řidičským průkazem skupiny B řídit koňopřepravník, rozhoduje právě tato celková hmotnost, na rozdíl od hmotnosti okamžité. Celková hmotnost je údaj, který najdete v každém technickém průkazu vozidla a je součtem pohotovostní a užitečné hmotnosti. Přeloženo do „lidštiny“ je to hmotnost samotného vozidla (soupravy) + všeho, co lze dle výrobce do vozidla popř. na vozidlo maximálně naložit – náklad, osoby, povinná výbava, náplně apod. Na rozdíl od toho je okamžitá hmotnost jen hmotností vozidla nebo soupravy v daném okamžiku. Uvedu na příkladu: VW Transporter s koňovlekem tovární výroby má jako souprava celkovou hmotnost 2640 kg (auto) + 2 000 kg (vlek) = 4640 kg . Tuto soupravu smí řídit jen osoba, se skupinou C + BE a není přitom rozhodující, zda veze koně dva, jednoho nebo jede jen s prázdným vlekem. Důležitá je totiž jen celková hmotnost soupravy. Jiný příklad: Kdyby tažné vozidlo mělo v tomto případě celkovou hmotnost do 1500 kg , byla by celková hmotnost soupravy do 3500 kg a stačil by tedy logicky řidičák skupiny B + E. Jak jsem již uvedl výše. Jen výjimečně by však mohlo vozidlo s celkovou hmotností do 1500 kg (osobák) táhnout vlek 2000 kg těžký. Výrazně lehčí bývají jen některé vozíky pro jednoho koně.
Podobné zásady platí i u kamionů (s celkovou hmotností vyšší než 3,5 tuny), ale zde je v každém případě nutná skupina C. V případě, že by v kamionu bylo přepravováno více jak 9 osob včetně řidiče (víme, jak se jezdí na závody, že?!), musí tento vlastnit navíc skupinu D (10–17 osob včetně řidiče-skupina D1). Pozor v takovémto případě na celkový povolený počet míst (tento údaj lze opět najít v technickém průkazu vozidla)!! Jestliže za kamion ještě připojíte vozík, musíte vlastnit skupinu C1E

Všem moc děkuju za příspěvky! Kámoška si právě dělá E a já ji tvrdila to s tím C a ona že ji B+E stačí. No každopádně já budu muset dělat beztak C, máme avii
TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU DÍKY VŠEM

4.6.2007 13:58

bubo napsal(a):
Tak to musím nesouhlasit. Pokud máš auto a vlek, tak se hmotnost bere celé soupravy a to když přesáhne 3,5t, tak už musí byt CE!!! BE je souprava do 3,5t s vlekem přesahující 750kg! Takže pokud máš nějakého Jeepa tak z 90% už si nad a musíš mít CE. Zrovna jsem to řešila a je to opravdu tak. Mám BE, ale bohužel se do toho s hmotností nevejdu, takže si budu muset dělat CE Pokusím se to najít a hodím sem odkaz.

Ne,ne přesně jak píšeš dole :
B = auto do 3,5 t
C = auto nad 3,5 t
E = příves nad 750 kg

takže když vezeš 2 koně ve vozíku musíš mít E a podle toho, jaké máš auto B< 3,5 t<C

4.6.2007 14:09

sapaska napsal(a):
Ne,ne přesně jak píšeš dole :
B = auto do 3,5 t
C = auto nad 3,5 t
E = příves nad 750 kg

takže když vezeš 2 koně ve vozíku musíš mít E a podle toho, jaké máš auto B< 3,5 t<C

teda jak píšeš nahoře ,
to že hmotnost jízní soupravy přesáhne 3,5 t neznamená, že musíš mít C

4.6.2007 15:54

sapaska napsal(a):
teda jak píšeš nahoře ,
to že hmotnost jízní soupravy přesáhne 3,5 t neznamená, že musíš mít C

Přesně tak....souhlasím s příspěvkem nademnou.

4.6.2007 17:47

lufinka napsal(a):
Přesně tak....souhlasím s příspěvkem nademnou.

já jsem minulí rok na podzim přvážela koníka sotva se nám chudinka vešla do konáku tak auto má kolem 2000kg+konák 1000kg+900kg kůn rovná se 3900kg no naštěstí to bylo jen 13km a nikde žádnej poliš

4.6.2007 19:03

enriko napsal(a):
Chtěla jsem Vás poprosit o radu. Ve škole se neustále dohadujeme o tom, jaký musím mít řidičák, pokud chcu vozit ve vleku dva koníky. Stačí mi E nebo musím mít už C?

Klawdie už mě uvedla , před měsícem jsem si dodělávala BE a mám dopravním inspektorátem potvrzeno, že s BE se dá táhnout vozidlem do 3,5 tuny vozík, který je těžší než 750kg. Já budu mít soupravu dohromady cca čtyři a půl tuny (auto 2,4 + koňopřepravník 2) a stačí mi na to BE.
C by pak musel mít skoro každý, většina vozíků na koně má celkovou hmotnost 2 tuny, takže většina souprav má dohromady přes 3500kg, protože jeden a půl tunové auto neutáhne dvoutunový vozík.

4.6.2007 19:12

cheyenne napsal(a):
Klawdie už mě uvedla , před měsícem jsem si dodělávala BE a mám dopravním inspektorátem potvrzeno, že s BE se dá táhnout vozidlem do 3,5 tuny vozík, který je těžší než 750kg. Já budu mít soupravu dohromady cca čtyři a půl tuny (auto 2,4 + koňopřepravník 2) a stačí mi na to BE.
C by pak musel mít skoro každý, většina vozíků na koně má celkovou hmotnost 2 tuny, takže většina souprav má dohromady přes 3500kg, protože jeden a půl tunové auto neutáhne dvoutunový vozík.

No výborně...konečně přesvědčivá a pravdivá odpověď. Fascinuje mě, jak se někteří snáží přesvědčovat, že to tak není a přitom o tom ví houby

5.6.2007 07:34

cheyenne napsal(a):
Klawdie už mě uvedla , před měsícem jsem si dodělávala BE a mám dopravním inspektorátem potvrzeno, že s BE se dá táhnout vozidlem do 3,5 tuny vozík, který je těžší než 750kg. Já budu mít soupravu dohromady cca čtyři a půl tuny (auto 2,4 + koňopřepravník 2) a stačí mi na to BE.
C by pak musel mít skoro každý, většina vozíků na koně má celkovou hmotnost 2 tuny, takže většina souprav má dohromady přes 3500kg, protože jeden a půl tunové auto neutáhne dvoutunový vozík.

tak tak, jeste pridam odkaz z equichannelu, aby ho meli lidi i tu:o)

http://www.uamk-cr.cz/ infoservis/infoservis.asp?id= 1430&rok=2006&navrat=

5.6.2007 21:41

kes napsal(a):
tak tak, jeste pridam odkaz z equichannelu, aby ho meli lidi i tu:o)

http://www.uamk-cr.cz/ infoservis/infoservis.asp?id= 1430&rok=2006&navrat=

Souhlasím s Bubo. B+E slouží pro tahání přivěsu nad 750kg (tedy přívěs pro jednoho koně) a souprava nesmí přesáhnout 3500kg! Pokud souprava přesáhne 3500kg je nutný C+E. A jinak je určitě lepší mít oprávnění C+E a mít klid, než spekulovat a věřit někomu kdo o tom nemá ani ponětí.

5.6.2007 21:51

martanek napsal(a):
Souhlasím s Bubo. B+E slouží pro tahání přivěsu nad 750kg (tedy přívěs pro jednoho koně) a souprava nesmí přesáhnout 3500kg! Pokud souprava přesáhne 3500kg je nutný C+E. A jinak je určitě lepší mít oprávnění C+E a mít klid, než spekulovat a věřit někomu kdo o tom nemá ani ponětí.

ale ne
to nemá cenu se pořád dohadovat, na ECH se to probíralo nespočet krát,
to, že souprava přesáhne 3,5 t, neznamená, že musíš mít C....
C musíš mít pro řízení motorového vozidla (auta), které přesáhne 3,5t, NE SOUPRAVY!
přípojné vozidlo (vozík) je charakterizován zvlášť.....
ale to je asi jedno, kdo si udělal sám názor i tak se přesvědčit nenechá

5.6.2007 23:13

sapaska napsal(a):
ale ne
to nemá cenu se pořád dohadovat, na ECH se to probíralo nespočet krát,
to, že souprava přesáhne 3,5 t, neznamená, že musíš mít C....
C musíš mít pro řízení motorového vozidla (auta), které přesáhne 3,5t, NE SOUPRAVY!
přípojné vozidlo (vozík) je charakterizován zvlášť.....
ale to je asi jedno, kdo si udělal sám názor i tak se přesvědčit nenechá

Když se ti podaří hodit sem důkaz, že to tak je změním názor.

6.6.2007 06:50

martanek napsal(a):
Když se ti podaří hodit sem důkaz, že to tak je změním názor.

Viz muj odkaz, pokud ti nrjdr zobrezit, tak je na EQCH v tematu "přeprava koni", tak si to precti, mozna ti to pomuze zmenit nazor

6.6.2007 10:58

kes napsal(a):
Viz muj odkaz, pokud ti nrjdr zobrezit, tak je na EQCH v tematu "přeprava koni", tak si to precti, mozna ti to pomuze zmenit nazor

No být tebou zeptám se v autoškole nebo si vyhledám stránky dopravního inspektorátu o pravidlech. Tohle asi nemá cenu, oni ti to policisti vysvětlí až tě čapnou Ono i v jezdectví o tom jednou psali dost bludy.

6.6.2007 13:14

bubo napsal(a):
No být tebou zeptám se v autoškole nebo si vyhledám stránky dopravního inspektorátu o pravidlech. Tohle asi nemá cenu, oni ti to policisti vysvětlí až tě čapnou Ono i v jezdectví o tom jednou psali dost bludy.

Souhlasím s tím mít C+E. Pochybuju, že většina z Vás jezdí někam jenom z jedním koněm nebo má vozík na jednoho koně.

6.6.2007 16:44

kessidis napsal(a):
Souhlasím s tím mít C+E. Pochybuju, že většina z Vás jezdí někam jenom z jedním koněm nebo má vozík na jednoho koně.

Já si to taky ověřovala. Stačí B+E. Auto musí vážit do 3,5 t, nad 3,5 už musí být C. V případě tažení koňovleků se hmotnost auta a přívěsu nesčítá. Sčítá se pouze na dálnici na známku - tam musíš mít tu drahou.

6.6.2007 20:40

mari napsal(a):
Já si to taky ověřovala. Stačí B+E. Auto musí vážit do 3,5 t, nad 3,5 už musí být C. V případě tažení koňovleků se hmotnost auta a přívěsu nesčítá. Sčítá se pouze na dálnici na známku - tam musíš mít tu drahou.

přesně tak a samozřejmě pak pro nás taky platí značky zákaz vjezdu nad 3,5t a pod.

6.6.2007 20:52

sapaska napsal(a):
přesně tak a samozřejmě pak pro nás taky platí značky zákaz vjezdu nad 3,5t a pod.

TAKZE na tažení přídavného vozíku na koně stačí B+E ALE POZOR musíte mít auto, který má na kouli dostatečnou hmotnost. v nynější dovbě má největší patrol a omega. Proto dávají policisté pokuty, ne proto, že táhnete vozík, ale ČÍM ho táhnete... ze zkušenosti vím, že například novější BMW a MERCEDES vozík v pohodě utáhne, ale protože je v papírech napsaná max. hmotnost na kouli a vozík ji má větší, je to ze zákona zakázané

Přidejte reakci

Přidat smajlík