Prosím o radu - jaké auto k tahání přepravníku na koně

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.4.2008 18:33

Dobrý den, prosím o radu. Chceme kupovat auto a chtěli bychom k němu i přepravník. Jak silné auto musí být, jaká musí být hmotnost auta, jakou máte uvedenou hmotnost v technickém průkazu auta, se kterým táháte přepravník?dále jaká je hmotnost přepravníku. Chtěla bych si nechat namontovat tažné zařízení, se kterým by bylo možné tahat vozík. Stačí když to bude do 1800 kg?
Jaká auta používáte Vy? zajímal by mě typ, obsah, popřípadě jaký výkon motoru?
Moc všem děkuju za radu

21.4.2008 18:44

enriko napsal(a):
Dobrý den, prosím o radu. Chceme kupovat auto a chtěli bychom k němu i přepravník. Jak silné auto musí být, jaká musí být hmotnost auta, jakou máte uvedenou hmotnost v technickém průkazu auta, se kterým táháte přepravník?dále jaká je hmotnost přepravníku. Chtěla bych si nechat namontovat tažné zařízení, se kterým by bylo možné tahat vozík. Stačí když to bude do 1800 kg?
Jaká auta používáte Vy? zajímal by mě typ, obsah, popřípadě jaký výkon motoru?
Moc všem děkuju za radu

Nejde jenom o výkon motoru, jde hodně i o konstrukci auta. Ale pro klidnou jízdu bych to viděla na minimálně 2l obsah, ale třeba i 1,6 se dá táhnout vozík na jednoho koně, ale záleží na typu auta. Třeba Kia Sportage (kterou máme)má na kouli max. 1800kg, takže lehčí vozíkse dvěma normálními koňmi je OK. Ale záleží na vleku, co má napsáno v papírech. Tu kouli (tedy tažné zařízení) co tam máme ta je na 2000kg, ale záleží na utě a to má jen 1800, tak se to řídí tou nižšší hmotností. Obyvkle vozík na dva koně váží 2000kg, ale lze hmotnost i snížit, ale pod 1800 se se dvěma koňmi budeš dostávat těžko. Vozík mívá kolem 700kg prázný + 2 koně po 500kg a je to. Ale nepočítej s tím, že velký teplokrevník váží 500kg, ten mívá mnohem víc.

21.4.2008 18:58

stieberova napsal(a):
Nejde jenom o výkon motoru, jde hodně i o konstrukci auta. Ale pro klidnou jízdu bych to viděla na minimálně 2l obsah, ale třeba i 1,6 se dá táhnout vozík na jednoho koně, ale záleží na typu auta. Třeba Kia Sportage (kterou máme)má na kouli max. 1800kg, takže lehčí vozíkse dvěma normálními koňmi je OK. Ale záleží na vleku, co má napsáno v papírech. Tu kouli (tedy tažné zařízení) co tam máme ta je na 2000kg, ale záleží na utě a to má jen 1800, tak se to řídí tou nižšší hmotností. Obyvkle vozík na dva koně váží 2000kg, ale lze hmotnost i snížit, ale pod 1800 se se dvěma koňmi budeš dostávat těžko. Vozík mívá kolem 700kg prázný + 2 koně po 500kg a je to. Ale nepočítej s tím, že velký teplokrevník váží 500kg, ten mívá mnohem víc.

máme vyhlídlého peugeota 406, obsah 2l, prý se na to dá dát tažné na 1800 kg,to by mělo teoreticky stačit ne?jinak máme haflinga a klusáka na závody...jak lze snížit hmotnost u vozíku?

21.4.2008 19:02

enriko napsal(a):
máme vyhlídlého peugeota 406, obsah 2l, prý se na to dá dát tažné na 1800 kg,to by mělo teoreticky stačit ne?jinak máme haflinga a klusáka na závody...jak lze snížit hmotnost u vozíku?

Jo tak 406-kou jsme vozík taky tahaly , .......

21.4.2008 19:08

memmory napsal(a):
Jo tak 406-kou jsme vozík taky tahaly , .......

a šlo to nebo ne? :) nebo tahaly,znamená že jste to auto odrovnaly?

21.4.2008 19:14

enriko napsal(a):
a šlo to nebo ne? :) nebo tahaly,znamená že jste to auto odrovnaly?

Jo šlo to jasně já jsem si koníka dovezla třeba za Scorpiem -----ale taky na to musíš mít řidičák víš ???? POkud je to obsah aspoň 1,6 a víš , no já osobně si stejně myslím , že je to vždycky lepší s Dieselem - benzíňák s takovou zátěží přece jenom něco papne

21.4.2008 19:22

memmory napsal(a):
Jo šlo to jasně já jsem si koníka dovezla třeba za Scorpiem -----ale taky na to musíš mít řidičák víš ???? POkud je to obsah aspoň 1,6 a víš , no já osobně si stejně myslím , že je to vždycky lepší s Dieselem - benzíňák s takovou zátěží přece jenom něco papne

je to dieslák, řidičák na to máme :)

21.4.2008 19:22

enriko napsal(a):
je to dieslák, řidičák na to máme :)

Tak myslím , že by neměl být žádný problém ........

21.4.2008 19:36

memmory napsal(a):
Tak myslím , že by neměl být žádný problém ........

no to by bylo moc fajn.právě, že nám řekli, že nám na to můžou dát tažné jen do 1800 kg.teď jsem zjistila,že lze snížit hmotnost vozíku,tak kdyžtak by se to mohlo pojistit ještě tímto...

21.4.2008 19:38

enriko napsal(a):
no to by bylo moc fajn.právě, že nám řekli, že nám na to můžou dát tažné jen do 1800 kg.teď jsem zjistila,že lze snížit hmotnost vozíku,tak kdyžtak by se to mohlo pojistit ještě tímto...

Kdybyste kupovali nový přepravník od dovozců nebo výrobců, tak vám můžou tu sníženou hmotnost udělat přímo oni. (hmotnost vleku je pořád stejná, jen v TP je uvedená celková o něco nižšší) a jinak se zeptejte na registru vozidel, co obnáší snížení hmotnosti.

21.4.2008 19:39

stieberova napsal(a):
Kdybyste kupovali nový přepravník od dovozců nebo výrobců, tak vám můžou tu sníženou hmotnost udělat přímo oni. (hmotnost vleku je pořád stejná, jen v TP je uvedená celková o něco nižšší) a jinak se zeptejte na registru vozidel, co obnáší snížení hmotnosti.

všem moc děkuju za rady...

22.4.2008 10:52

enriko napsal(a):
všem moc děkuju za rady...

My máme 406, 1,9TD, slibovali nám taky 1800, ale nakonec máme tažák na 1500, zkoušeli jsme na několika místech o zvednutí, ale přímo v Peugeotu, kam jsme se přes deset lidí protelefonovali k někomu, kdo věděl, nám řekli, že prostě 1500 je strop, jde o to, co je napsaný v techničáku, víc nejde udělat... ale nevím, jak ten dvoulitr, třeba bude mít víc....
Jinak, tahali jsme s tím vozík na dva koně s jedním naloženým, loni se dalo, šlo o okamžitou hmotnost přívěsu (800vozík + 600kůň - stačilo), ale letos ta vyhláška už prý neplatí, auto musí mít na kouli alespoň tolik, kolik je celková hmotnost přívěsu, což je o většiny hengrů 2.000kg a nikoho nezajímá, jestli je třeba prázdný a má 700kg...
Jinak, při tahání spokojenost, peugeot s tím jel hezky, spotřeba cca o dva litříky vyšší, jen zjistěte z techničáku, na kolik se dá tažák udělat...

22.4.2008 10:57

cheyenne napsal(a):
My máme 406, 1,9TD, slibovali nám taky 1800, ale nakonec máme tažák na 1500, zkoušeli jsme na několika místech o zvednutí, ale přímo v Peugeotu, kam jsme se přes deset lidí protelefonovali k někomu, kdo věděl, nám řekli, že prostě 1500 je strop, jde o to, co je napsaný v techničáku, víc nejde udělat... ale nevím, jak ten dvoulitr, třeba bude mít víc....
Jinak, tahali jsme s tím vozík na dva koně s jedním naloženým, loni se dalo, šlo o okamžitou hmotnost přívěsu (800vozík + 600kůň - stačilo), ale letos ta vyhláška už prý neplatí, auto musí mít na kouli alespoň tolik, kolik je celková hmotnost přívěsu, což je o většiny hengrů 2.000kg a nikoho nezajímá, jestli je třeba prázdný a má 700kg...
Jinak, při tahání spokojenost, peugeot s tím jel hezky, spotřeba cca o dva litříky vyšší, jen zjistěte z techničáku, na kolik se dá tažák udělat...

ok díky za info.Pán, co montuje tažné říkal,že by na to těch 1800 kg šlo. problém je,že auto je dotažené z Rakouska a pán, co auto prodává tam prý nemůže najít tu hmotnost,tož čísla jsou všude stejná ne :)

22.4.2008 11:00

enriko napsal(a):
ok díky za info.Pán, co montuje tažné říkal,že by na to těch 1800 kg šlo. problém je,že auto je dotažené z Rakouska a pán, co auto prodává tam prý nemůže najít tu hmotnost,tož čísla jsou všude stejná ne :)

Nám to právě taky říkal pán, co to montuje, že půjde 1800 , zkuste proběhnout inzerce, kdo prodává dvoulitra a zavolejte pro informace prodávajícím... měli by to mít stejné, s jiným obsahem motoru nemůžeme srovnávat 100%

22.4.2008 11:27

cheyenne napsal(a):
Nám to právě taky říkal pán, co to montuje, že půjde 1800 , zkuste proběhnout inzerce, kdo prodává dvoulitra a zavolejte pro informace prodávajícím... měli by to mít stejné, s jiným obsahem motoru nemůžeme srovnávat 100%

Já mám Hondu CR-V 2,2 diesel, tazné na 2 t. A při výběru byl velký problém i možnost odpočtu DPH a tzv. nákladní úprava (přepážka v kufru).
U některých výrobců aut, toto mělo potom (pro mně nepochopitelně) sníženou hmotnost na kouli. Třeba u Mazdy CX-7 a hondy CR-V s moznosti odpoctu dph byla hmotnost snizena. U Toyoty Rav4 a Mitschubishi ....na typ uz si nevzpomenu byla hmotnost stejná.

Tak i na tohle je třeba dávat pozor. A nebrat auto, jenom proto, že nějaký pán mi řekne, že je možné hmotnost zvednout....ptát se přímo u výrobce.

Jeden z ukazatelů je, že celková hmotnost auta musí být vyšší, než hmotnost vozíku. Pokud má auto tedy celk. hm. 1800, tak na něj tahací zařízení na 2 t. určitě nenacpu...a určitě ne ani na 1800 kg.

22.4.2008 11:41

lesterka napsal(a):
Já mám Hondu CR-V 2,2 diesel, tazné na 2 t. A při výběru byl velký problém i možnost odpočtu DPH a tzv. nákladní úprava (přepážka v kufru).
U některých výrobců aut, toto mělo potom (pro mně nepochopitelně) sníženou hmotnost na kouli. Třeba u Mazdy CX-7 a hondy CR-V s moznosti odpoctu dph byla hmotnost snizena. U Toyoty Rav4 a Mitschubishi ....na typ uz si nevzpomenu byla hmotnost stejná.

Tak i na tohle je třeba dávat pozor. A nebrat auto, jenom proto, že nějaký pán mi řekne, že je možné hmotnost zvednout....ptát se přímo u výrobce.

Jeden z ukazatelů je, že celková hmotnost auta musí být vyšší, než hmotnost vozíku. Pokud má auto tedy celk. hm. 1800, tak na něj tahací zařízení na 2 t. určitě nenacpu...a určitě ne ani na 1800 kg.

Ta naše 406 1,9 má celkovou hmotnost 1832kg, teoreticky by 1800 na tažák jít mohlo, ale opravdu po zkušenostech bych nespoléhala na chlapy ze servisu....
Taky jde o to, jestli auto má být "jen" na tahání koní, nebo sloužit i jako normálně používané auto, já už bych se dneska poohlédla po nějakém SUV nebo něčem podobném větším, letos budeme nejspíš tahat s Hyundai Santa Fe, 2.0 diesel, na kouli jde dát 2tuny a spotřeba bez vozíku je kolem 8 litrů, takže je dobře použitelné i na běžné ježdění... a čtyřkolka se může hodit....

Přidejte reakci

Přidat smajlík