enriko
napsal(a):
nevíte prosím jak se pohybují hmotnosti přepravníků?díky
No já nevím jak se pohybují ty nové - máme starej celolaminátovej (výrobce Maro Kralovice) a ten má psanou práznej hmotnost tuším cca 780 Kg.
A pak máme jeden ještě postarší (to si těď výrobce nevzpomenu) - plachťák a ten má psanou asi 650 Kg
janda
napsal(a):
No já nevím jak se pohybují ty nové - máme starej celolaminátovej (výrobce Maro Kralovice) a ten má psanou práznej hmotnost tuším cca 780 Kg.
A pak máme jeden ještě postarší (to si těď výrobce nevzpomenu) - plachťák a ten má psanou asi 650 Kg
Vozík bývá standartně kolem těch 760- 780kg sám o sobě...plný se pohybuje podle chtíče zákazníka...většinou to bývají 2 tuny...ale jde toho víc.
enriko
napsal(a):
nevíte prosím jak se pohybují hmotnosti přepravníků?díky
Nemáte někdo zkušenosti s taháním vozíku (plachtového) s jedním koněm za os. autem (ocavií). Zajímali by mě vaše zkušenosti. Pořád se nemůžu rozhodnout i když všechny parametry to splňuje příde mi to takové nějaké nebezpečnější
dalajlama
napsal(a):
Nemáte někdo zkušenosti s taháním vozíku (plachtového) s jedním koněm za os. autem (ocavií). Zajímali by mě vaše zkušenosti. Pořád se nemůžu rozhodnout i když všechny parametry to splňuje příde mi to takové nějaké nebezpečnější
Máme jednokoňový přepravník, celková hmotnost 1000 kg, prázdný má 400 kg. Vozím ho za Octaií a jsem spokojená. Spotřeba je mezi 8 a 9 l nafty a nepotřebuju ani E, ani drahou dálniční známku.
fahtim
napsal(a):
Máme jednokoňový přepravník, celková hmotnost 1000 kg, prázdný má 400 kg. Vozím ho za Octaií a jsem spokojená. Spotřeba je mezi 8 a 9 l nafty a nepotřebuju ani E, ani drahou dálniční známku.
Hmm, tak byť bych neměla, musím prásknout že u nás vozí za octávkou aj dva koně a i v celolaminátu. No auto to dává - s tím problém není, ale fakt je to dost nízký a lehký auto na tyhle věci. Pokud se s tím člověk poplazí kousek pomalu tak je to v poho, ale viděla jsem zezadu jak na to kámoška trochu dupla, tak zrovna ty bestie tam začaly dělat psí kusy a celej ten vozík ji rozhoupal auto tak, že sem fakt myslela že skončí ve svodidlech.
Takže určitě s tím nejezděte rychle byť to láká - protože sice budete mít pocit že je to v klídku, ale pokud se koni podaří roztancovat celej vozík tak v tý rychlosti už může být pozdě něco vymýšlet....
fahtim
napsal(a):
Máme jednokoňový přepravník, celková hmotnost 1000 kg, prázdný má 400 kg. Vozím ho za Octaií a jsem spokojená. Spotřeba je mezi 8 a 9 l nafty a nepotřebuju ani E, ani drahou dálniční známku.
Jak jsi přišla na to, že nepotřebuješ E? Celková hmotnost vozíku je vyšší jak 750 kg, tj. E potřebuješ.
Na to, kolik má vozík prázdný, nebo plný se nehraje, hraje se na celkovou hmotnost. Takže pokud je nad 750 kg, tak musíš mít E.
lesterka
napsal(a):
Jak jsi přišla na to, že nepotřebuješ E? Celková hmotnost vozíku je vyšší jak 750 kg, tj. E potřebuješ.
Na to, kolik má vozík prázdný, nebo plný se nehraje, hraje se na celkovou hmotnost. Takže pokud je nad 750 kg, tak musíš mít E.
Auto na A nesmí překročit hmotnost 3500kg pokud vím tzn proč by nemohla vozit bez E pokud tento limit nepřekračuje....??? jinak my vozili koně dycky za nějákým silnějším autem...jednou jsme táhli s VW polo a bylo to dost o hubu...koně jančili a auto bylo uuuplně v háji a řidička měla co dělat...
lesterka
napsal(a):
Jak jsi přišla na to, že nepotřebuješ E? Celková hmotnost vozíku je vyšší jak 750 kg, tj. E potřebuješ.
Na to, kolik má vozík prázdný, nebo plný se nehraje, hraje se na celkovou hmotnost. Takže pokud je nad 750 kg, tak musíš mít E.
Přišla jsem na to na stránkách Ministerstva dopravy, z jejich právního výkladu k zákonu. Pokud celková hmotnost jízdní soupravy nepřesáhne 3 500 kg, stačí mi k řízení B. Pokud chceš, pošlu ti to na mail.
fahtim
napsal(a):
Přišla jsem na to na stránkách Ministerstva dopravy, z jejich právního výkladu k zákonu. Pokud celková hmotnost jízdní soupravy nepřesáhne 3 500 kg, stačí mi k řízení B. Pokud chceš, pošlu ti to na mail.
Hele lidičky to je sice hezký že tu řešíte hmotnost, ale vy zapomínáte na podstatnou věc - bez E smíte řídit pouze nebržděné vozíky a to přepravník na 2 koně rozhodně není. Vlastně každý přepravník na koně musí být bržděný a tudíž na něj musíte mít E. Takže to že vás zatím nechytili a o papíry nepřipravili je sice štěstí, ale nemusí trvat věčně!
fahtim
napsal(a):
Přišla jsem na to na stránkách Ministerstva dopravy, z jejich právního výkladu k zákonu. Pokud celková hmotnost jízdní soupravy nepřesáhne 3 500 kg, stačí mi k řízení B. Pokud chceš, pošlu ti to na mail.
Ano tohle ještě platí, je to tam pod písmenem c) a tom píší, že na ŘP sk.B může jet i s těžším vozíkem než 750kg pokud je celková hmotnost vozíku menší než pohotovostní hmotnost auta a celé dokupy to nesmí být těžší než 3500kg, takže jestli je celková hmotnost vozíku na jednoho koně (celková hmotnost je ta nejvyšší v TP) 1000kg, tak pohotovostní hmotnost auta (tedy ta nejnižší hm.auta uvedená v TP, tedy auta prázdného) musí být větší než 1000kg a to Oktávka bezpochyby splňuje. Třeba naše auto váží prázdné 1513kg, takže bychom na ŘP sk. B mohli vézt legálně vozík do 1500kg.
janda
napsal(a):
Hele lidičky to je sice hezký že tu řešíte hmotnost, ale vy zapomínáte na podstatnou věc - bez E smíte řídit pouze nebržděné vozíky a to přepravník na 2 koně rozhodně není. Vlastně každý přepravník na koně musí být bržděný a tudíž na něj musíte mít E. Takže to že vás zatím nechytili a o papíry nepřipravili je sice štěstí, ale nemusí trvat věčně!
A to co píše Fahtim je pravda - ovšem vyplývá z toho taky, že pokud máte hodně velký auto a hodně těžký koně, takže vám celková souprava přesáhne 3,5t potřebujete už mít řidičák C+E! Teoreticky pokud vás nepřeváží, nemůžou vám to jak dokázat že jste moc těžký, takže znám lidi co takhle lítaj jenom s B+E, ale víte jak - narazíte na blba, kterej vás fakt na tu váhu pošle a jste v pr....
stieberova
napsal(a):
Ano tohle ještě platí, je to tam pod písmenem c) a tom píší, že na ŘP sk.B může jet i s těžším vozíkem než 750kg pokud je celková hmotnost vozíku menší než pohotovostní hmotnost auta a celé dokupy to nesmí být těžší než 3500kg, takže jestli je celková hmotnost vozíku na jednoho koně (celková hmotnost je ta nejvyšší v TP) 1000kg, tak pohotovostní hmotnost auta (tedy ta nejnižší hm.auta uvedená v TP, tedy auta prázdného) musí být větší než 1000kg a to Oktávka bezpochyby splňuje. Třeba naše auto váží prázdné 1513kg, takže bychom na ŘP sk. B mohli vézt legálně vozík do 1500kg.
To máš naprostou pravdu Renato, ale na pouze B smíš přeci tahat jen vozíky nebržděné. A takový na koně já teda neznám.
Pokud máš vozík bržděný, musíš mít na něj už E
stieberova
napsal(a):
A můžeš mi dát nějaký odkaz, kde je napsáno, že na bržděný vozík musíš mít E?
citace zákona
Paragraf 81, odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
stieberova
napsal(a):
citace zákona
Paragraf 81, odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Jj...Renata mě předběhla...citace zákona mluví za vše...vozík s celkovou hmotností 1000 kg porušuje ostavec "a", tudíž ho nemůžeš řídit pouze s řidičákem B, potřebuješ k němu E.
stieberova
napsal(a):
A můžeš mi dát nějaký odkaz, kde je napsáno, že na bržděný vozík musíš mít E?
Hmm, to asi nemůžu. Jenom si pamatuju že tohle nám tloukli do palic v autoškole. Pravda už je to nějaký ten pátek, ale zase ne nijak extra dlouho. ale třeba je teď zase jinak, nebo nám kecali. Nicméně tohle jsem slyšela i od více lidí (a to se mnou autoškolu nedělali).
U nás už není jediný šofér co by si lajznul vyjet bez E (i ti co ještě nedávno riskovali si ho už udělali) a to maj všichni auta celkem lehký (lehčí než oktávka), takže do 3,5 se vejdou.
Samozřejmě je to každýho věc, ale tohle si fakt pamatuju že nám v autoškole říkali - možná i někde najdu zápisky.
A je tu vůbec někdo koho chytili v nedávné době jen s B a v pohodě?
lesterka
napsal(a):
Jj...Renata mě předběhla...citace zákona mluví za vše...vozík s celkovou hmotností 1000 kg porušuje ostavec "a", tudíž ho nemůžeš řídit pouze s řidičákem B, potřebuješ k němu E.
Ale v tomhle neplatí, že musíš splńovat všechna tři písmena!!! Podle této citace písm. c) můžeš s B řídit os. auto + lehký vozík. Měla jsme to jednou od někoho přeposlané, přímo vyjádření ministerstva dopravy na konkrétní případ a bylo to přesně toto. Ten dotyčný, co mě to přeposílal, to prý sebou vozil v autě, pro případ silniční kontroly. Závěr je: Za určitých podmínek lze řídit se skupinou B auto + vozík s koněm. Je to zatím vyjímka, možná ji jednou zruší.
To jsou moje informace, kterým věřím a až budu jednou potřebovat, tak si je opět ověřím a nechám si to klidně dát písemně od MD. Nyní to nepotřebuji, nechávám si koně přepravovat známými, ale kdybychom chtěli kupovat vlastní vlek, tak si stejně budeme muset dodělat E, protože bychom chtěli vozík na celkovou větší než 1500kg
janda
napsal(a):
Hmm, to asi nemůžu. Jenom si pamatuju že tohle nám tloukli do palic v autoškole. Pravda už je to nějaký ten pátek, ale zase ne nijak extra dlouho. ale třeba je teď zase jinak, nebo nám kecali. Nicméně tohle jsem slyšela i od více lidí (a to se mnou autoškolu nedělali).
U nás už není jediný šofér co by si lajznul vyjet bez E (i ti co ještě nedávno riskovali si ho už udělali) a to maj všichni auta celkem lehký (lehčí než oktávka), takže do 3,5 se vejdou.
Samozřejmě je to každýho věc, ale tohle si fakt pamatuju že nám v autoškole říkali - možná i někde najdu zápisky.
A je tu vůbec někdo koho chytili v nedávné době jen s B a v pohodě?
Ale právě to že mají lehká auta, to znamená, že by těžko za něj dali vlek, který má celkovou hmotnost menší než to auto. Teda zjednodušeně to znamená, že auto musí být dostatečně těžké a přitom vozík lehký, ale součet jejich celkových hmotností nemůže být věší než 3500kg. Proto to zdaleka nejde uplatnit u všech aut a vozíků a proto taky těch případů, kdy je to možné, není tolik.
janda
napsal(a):
Hmm, to asi nemůžu. Jenom si pamatuju že tohle nám tloukli do palic v autoškole. Pravda už je to nějaký ten pátek, ale zase ne nijak extra dlouho. ale třeba je teď zase jinak, nebo nám kecali. Nicméně tohle jsem slyšela i od více lidí (a to se mnou autoškolu nedělali).
U nás už není jediný šofér co by si lajznul vyjet bez E (i ti co ještě nedávno riskovali si ho už udělali) a to maj všichni auta celkem lehký (lehčí než oktávka), takže do 3,5 se vejdou.
Samozřejmě je to každýho věc, ale tohle si fakt pamatuju že nám v autoškole říkali - možná i někde najdu zápisky.
A je tu vůbec někdo koho chytili v nedávné době jen s B a v pohodě?
Jo a nedaleko nás prý chytili při kontrole řidiče, co vezl za autem vozík na převoz aut a tam to skutečně mělo být E, které řidič neměl a ani neměl tušení, že by ho měl mít a pokuta byla nesmlouvavá - 50 000!!!!
stieberova
napsal(a):
Jo a nedaleko nás prý chytili při kontrole řidiče, co vezl za autem vozík na převoz aut a tam to skutečně mělo být E, které řidič neměl a ani neměl tušení, že by ho měl mít a pokuta byla nesmlouvavá - 50 000!!!!
Je to přesně tak, jak píše Renča. Jenže dnes už to není na pokutu, ale řízení bez řidičcského oprávnění je trestný čin Teď jsem si dělala E, co nejdříve chci ještě na školení přepravce živých zvířat. V autoškole mi instruktor vykládat takových nesmyslů..netušil nic o průkazu přepravce živých zvířat, tvrdil mi, že můžu bez E tahat příves na dva koně, apod. Museli jsme si sednout s knížkou a všechno si to najít a ujasnit...
androvamilada
napsal(a):
Je to přesně tak, jak píše Renča. Jenže dnes už to není na pokutu, ale řízení bez řidičcského oprávnění je trestný čin Teď jsem si dělala E, co nejdříve chci ještě na školení přepravce živých zvířat. V autoškole mi instruktor vykládat takových nesmyslů..netušil nic o průkazu přepravce živých zvířat, tvrdil mi, že můžu bez E tahat příves na dva koně, apod. Museli jsme si sednout s knížkou a všechno si to najít a ujasnit...
Ahoj, bylo to tezke dodelat to E? Je tam hodne technickych otazek? Nebo jde hlavne o jizdy? Diky moc
sabina
napsal(a):
Jen pro Fahtim - E potřebuješ pokud vozík přesáhne plný hmotnost 750 kg....takže pozor nato.
V sobotu jsem řešila co je to ,,lehký vozík,, Volali jsme na dopravu a na Dálniční a dopravní policiji - a LEHKÝ VOZÍK znamená - nebržděný vozík do 750kg. Nebudu se tu s níkým hádat.. Je to bohužel tak...a vždy bylo... Od doby co se rozdělily řidičáky na motorky - tak se rozdělily řidičáky na to hmotnosti tažených vozů, vozíků, přívěsů. Mám to týden starou zprávu....takže bez E to bohužel nejde....ale nám bylo řečeno, že pokud má řidič profesní řidičák - což náš řidič měl... může táhnout cokoliv do 12 tun - ale musí mít nato auto.
sabina
napsal(a):
V sobotu jsem řešila co je to ,,lehký vozík,, Volali jsme na dopravu a na Dálniční a dopravní policiji - a LEHKÝ VOZÍK znamená - nebržděný vozík do 750kg. Nebudu se tu s níkým hádat.. Je to bohužel tak...a vždy bylo... Od doby co se rozdělily řidičáky na motorky - tak se rozdělily řidičáky na to hmotnosti tažených vozů, vozíků, přívěsů. Mám to týden starou zprávu....takže bez E to bohužel nejde....ale nám bylo řečeno, že pokud má řidič profesní řidičák - což náš řidič měl... může táhnout cokoliv do 12 tun - ale musí mít nato auto.
Taky jsme se hádali A hrozně dlouho zjišťovali a strašně moc řidičů nemá ani páru o tom, jak to dneska s tím je. Kdysi stačilo B a bylo úplně jedno kolik měl vozík....dneska jde o bezpečnost - takže se to podle váhy rozdělilo...jde tam o brzdnou dráhu - především...takže proto.
sabina
napsal(a):
Taky jsme se hádali A hrozně dlouho zjišťovali a strašně moc řidičů nemá ani páru o tom, jak to dneska s tím je. Kdysi stačilo B a bylo úplně jedno kolik měl vozík....dneska jde o bezpečnost - takže se to podle váhy rozdělilo...jde tam o brzdnou dráhu - především...takže proto.
tak abychom se nehádali, tak tady další a důslednější citace s odkazem
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
je to na stránkách ministerstav dopravy, což myslím, je dosti důvěryhodný zdroj. Je to tam v těch metodických pokynech, přibližně uprostřed.Hodně zdaru při čtení. Více k tomu snad netřeba. http://www.mdcr.cz/cs/ Silnicni_doprava/Ridicske_prukazy_Autoskoly/ Metodicke+pokyny+-+ Stanoviska+-+Usmerneni.htm
Mezery před Silnicni, Metodicke, Stanoviska
stieberova
napsal(a):
tak abychom se nehádali, tak tady další a důslednější citace s odkazem
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
je to na stránkách ministerstav dopravy, což myslím, je dosti důvěryhodný zdroj. Je to tam v těch metodických pokynech, přibližně uprostřed.Hodně zdaru při čtení. Více k tomu snad netřeba. http://www.mdcr.cz/cs/ Silnicni_doprava/Ridicske_prukazy_Autoskoly/ Metodicke+pokyny+-+ Stanoviska+-+Usmerneni.htm
Mezery před Silnicni, Metodicke, Stanoviska
Kruciš, jsem chtěla zvýraznit jednu důležitou větu a místo toho jsem ji vymazala:-( Tady tu: V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg,
Ale kdo má opravdový zájem, metodické pokyny si sám pozorně prostuduje a nebude spoléhat jen na to, co kdo napsal do diskuse.
stieberova
napsal(a):
tak abychom se nehádali, tak tady další a důslednější citace s odkazem
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
je to na stránkách ministerstav dopravy, což myslím, je dosti důvěryhodný zdroj. Je to tam v těch metodických pokynech, přibližně uprostřed.Hodně zdaru při čtení. Více k tomu snad netřeba. http://www.mdcr.cz/cs/ Silnicni_doprava/Ridicske_prukazy_Autoskoly/ Metodicke+pokyny+-+ Stanoviska+-+Usmerneni.htm
Mezery před Silnicni, Metodicke, Stanoviska
Tak v tom případě přeji hodně štěstí, až tě zastaví policie :-) Já mám informace jak z autoškoly, tak přímo od dopravní policie.
Ta výjimka, o které si mluvila z MD netýká se náhodou soupravy auto do 3,5 t a vozík, které dohromady přesahují 3,5t? Protože ano, toto je pravda, s autem a vozíkem, které budou mít dohromady např. 4,2 t. tak na to ti stačí BE, podle výkladu zákona by na to správně mělo být už CE, protože souprava přesáhne 3 t.
K tomuto mám vyjádření taky.
Ale jak říkám, tahej si s čím chceš .-)) Já si pro jistotu dělám rovnou CE, aby mi nemohl nikdo nic říct a měla jsem klid...
lesterka
napsal(a):
Tak v tom případě přeji hodně štěstí, až tě zastaví policie :-) Já mám informace jak z autoškoly, tak přímo od dopravní policie.
Ta výjimka, o které si mluvila z MD netýká se náhodou soupravy auto do 3,5 t a vozík, které dohromady přesahují 3,5t? Protože ano, toto je pravda, s autem a vozíkem, které budou mít dohromady např. 4,2 t. tak na to ti stačí BE, podle výkladu zákona by na to správně mělo být už CE, protože souprava přesáhne 3 t.
K tomuto mám vyjádření taky.
Ale jak říkám, tahej si s čím chceš .-)) Já si pro jistotu dělám rovnou CE, aby mi nemohl nikdo nic říct a měla jsem klid...
Tak ještě jedna citace ze stránek Ministerstva dopravy:
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Z toho jasně vyplývá, že vozík i bržděný můžu za Octávií tahat pouze s řidičákem skupiny B.
A já teda raději respektuji ministerstvo dopravy, než autoškolu, nebo dopravního policistu neznalého zákonů. Zákon i výklad k němu vozím sebou při cestách s vozíkem.
fahtim
napsal(a):
Tak ještě jedna citace ze stránek Ministerstva dopravy:
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Z toho jasně vyplývá, že vozík i bržděný můžu za Octávií tahat pouze s řidičákem skupiny B.
A já teda raději respektuji ministerstvo dopravy, než autoškolu, nebo dopravního policistu neznalého zákonů. Zákon i výklad k němu vozím sebou při cestách s vozíkem.
Omlovám se, chtěla jsem část zvýraznit a ona vypadla, tak tedy už celé:
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
fahtim
napsal(a):
Omlovám se, chtěla jsem část zvýraznit a ona vypadla, tak tedy už celé:
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Jitko jasně - je to tvoje věc a tvoje peníze. Ale přítel je autodopravce a s policajtama se "zná" moc dobře. A tak ví, že jestli něco vytočí policajta víc než to že něco není v pořádku, je argumentování že nezná zákon a řidič co zná svoje práva. To je jako píchat do vosího hnízda - vem jed na to, že v tu chvíli si najde cokoliv jiného (klidně ti prošmejdí celý auto i zespodu nebo tě donutí zajet někam na váhu), aby ti tu pokutu mohl dát a dá ti ji.
Proto mají u nás všichni raději všechno v pořádku (všechny řidičáky i školení, byť teda dle zákona nutný nejsou)a když narazíme čistě náhodou na policajty, tváříme se všechny jako blbé blondýny, protože je to bezpečnější než si na policajta vyskakovat....
janda
napsal(a):
Jitko jasně - je to tvoje věc a tvoje peníze. Ale přítel je autodopravce a s policajtama se "zná" moc dobře. A tak ví, že jestli něco vytočí policajta víc než to že něco není v pořádku, je argumentování že nezná zákon a řidič co zná svoje práva. To je jako píchat do vosího hnízda - vem jed na to, že v tu chvíli si najde cokoliv jiného (klidně ti prošmejdí celý auto i zespodu nebo tě donutí zajet někam na váhu), aby ti tu pokutu mohl dát a dá ti ji.
Proto mají u nás všichni raději všechno v pořádku (všechny řidičáky i školení, byť teda dle zákona nutný nejsou)a když narazíme čistě náhodou na policajty, tváříme se všechny jako blbé blondýny, protože je to bezpečnější než si na policajta vyskakovat....
Jednu věc Vám řeknu - Zkuste si zavolat na dopravu a policii a zkusit se zeptat...každý autoškolák a dopravce by Vám měl jít s pravdou ven...a tou, že pokud auto nemá na kuly napsnáno - bržděný vozík - 2 000kg .- tak vozík s 2 000kg prostě táhnout nemůžete. Jakýkoliv vozík - LEHKÝ - (znění starého řidičáku) je vozík do 750kg. To je prostě dané a neměnné. Žádný jiný výjimky prostě neexistujou.
Taky jsem si chtěla hrát na hrdinku, že až nás zastaví policisté a budou piskovat..takže řeknu, že dle mého názoru mám vozík ,,LEHKÝ,, ale opravdu jsem to neriskovala. Osobní auto by to jistě utáhlo...ale ono zkuste si to vézt něčím větším a poznáte s jedním koně sakra rozdíl... a jak se tu psalo..až si koník ve vozíku zadupe, a zahoupe na rovnováhu...chci vidět jak osobní auto bude obstojně zápolet... Radši neriskovat.
Zkuste říct policistovi něco obdobného a rychle sváma vyběhne
sabina
napsal(a):
Jednu věc Vám řeknu - Zkuste si zavolat na dopravu a policii a zkusit se zeptat...každý autoškolák a dopravce by Vám měl jít s pravdou ven...a tou, že pokud auto nemá na kuly napsnáno - bržděný vozík - 2 000kg .- tak vozík s 2 000kg prostě táhnout nemůžete. Jakýkoliv vozík - LEHKÝ - (znění starého řidičáku) je vozík do 750kg. To je prostě dané a neměnné. Žádný jiný výjimky prostě neexistujou.
Taky jsem si chtěla hrát na hrdinku, že až nás zastaví policisté a budou piskovat..takže řeknu, že dle mého názoru mám vozík ,,LEHKÝ,, ale opravdu jsem to neriskovala. Osobní auto by to jistě utáhlo...ale ono zkuste si to vézt něčím větším a poznáte s jedním koně sakra rozdíl... a jak se tu psalo..až si koník ve vozíku zadupe, a zahoupe na rovnováhu...chci vidět jak osobní auto bude obstojně zápolet... Radši neriskovat.
Zkuste říct policistovi něco obdobného a rychle sváma vyběhne
Pokud nechcete mít řidičák skupiny E a vozit koně....potom musí vaše auto společně s vozíkem mít 3,5 tun. - A k tomu všemu smít být tažen vozík o takové váze, kterou má dané vozidlo napsané v tech. datách - což znamená - že smí táhnout na kuly tolik a tolik. Pokud Auto - které se pohybuje kolem 1,5tun (osobní) Má na kuly napsáno 2000kg -. prosím.... táhněte si - ale už musíte počítat stím, že neplatí váha 1,5 tuny - ale váha plně naloženého vozidla...což v konci znamená - že vozík musíte táhnout s E.
Je to složité, ale až do toho člověk pronikne...tak to velice rychle a srozumitelně pochopí a přijde mu to logické
sabina
napsal(a):
Pokud nechcete mít řidičák skupiny E a vozit koně....potom musí vaše auto společně s vozíkem mít 3,5 tun. - A k tomu všemu smít být tažen vozík o takové váze, kterou má dané vozidlo napsané v tech. datách - což znamená - že smí táhnout na kuly tolik a tolik. Pokud Auto - které se pohybuje kolem 1,5tun (osobní) Má na kuly napsáno 2000kg -. prosím.... táhněte si - ale už musíte počítat stím, že neplatí váha 1,5 tuny - ale váha plně naloženého vozidla...což v konci znamená - že vozík musíte táhnout s E.
Je to složité, ale až do toho člověk pronikne...tak to velice rychle a srozumitelně pochopí a přijde mu to logické
My vypadali takhle - VW transporter na kuly má 3 tuny - jeho hmotnost je myslím 2,5tun - v koncích to vše dělalo Skoro 6 tun (vozík 2 000kg)
sabina
napsal(a):
My vypadali takhle - VW transporter na kuly má 3 tuny - jeho hmotnost je myslím 2,5tun - v koncích to vše dělalo Skoro 6 tun (vozík 2 000kg)
Holky, o co se to tady vůbec hádáme?
Když si děláš řidičský průkaz sk.E, testy jsou jako na auto, tzn. sk.B a 8hod jízd, tzn. čtyřikrát na dvouhodinovku do autoškoly. Závěrečky se dělají na počítači, je to fofr, bylo to v pohodě. Pak ústně technika, ta je jako na sk.B a nakonec jízdy s komisařem. Řidičák stojí kolem 3500,-, jak kde. Doporučuji kvalitní autoškolu.
Jinak §81, odst.4 - matláte to všechno dohromady. Se skupinou B můžete převedeno do češtiny:
a) táhnout vozík do 750kg
b) drandit s traktorem do 3,5t aniž by měl skupinu T
c) nebo!! jet s jízdní soupravou, která váží DOHROMADY MAXIMÁLNĚ 3,5tuny, za předpokladu, že plně naložený vozík (maximální přípustná hmotnost v techničáku) nepřevyšuje hmotnost prázného (pohotovostní hmotnost v TP) auta.
Nemusí se splňovat všechny písmenka najednou (ani by to nešlo:-)
PS: koňák má většinou 2t, aby člověk tedy mohl jet bez sk. E, muselo by být prázdné auto těžší než plně naložený vlek (tzn. třeba velký džíp) - v tom případě se ale souprava nevejde do 3,5t, takže prostě nejde jezdit s velkým vlekem bez E
Aby to šlo: normální osobák má řekněme 1500kg, plný vlek by tedy musel mít do 1500kg (což na jednoho koně asi je), aby ho človek mohl vést koně bez E, musí se to vejít do 3,5t (pozor, musí se do celkové hmotnosti soupravy počítat i náklad auta, cca 500kg).
Copak je na tom nepochopitelného?
Sabča tady na obrázku s WV transportérem: transportér (tažné vozidlo) nepřesáhne 3,5t, takže jí na něj stačí sk. B. Celá souprava má nad 3,5t, takže si udělala sk.E a může drandit po Čechách. Kdyby vyrazila do Německa, potřebovala by už sk.C, ale u nás ještě ne.
Nad 5Okm s vlastním zvířetem nebo vždy s cizím je nutný průkaz přepravce živých zvířat a pokud to splní charakteristiku podnikání, živnosťák na přepravu do 3,5t, jako máme my
Jinak většinou to ani policisté neví přesně. Třeba manželův parťák ze sebe na dálnici sype neexistující paragrafy a tváří se hrozně důležitě Hodně z nich Vám je opravdu schopno tvrdit nesmysl. Netuší, že potřebujete průkaz přepravce nad 50km, že mají chtít modrou knížku od koně, apod. Pokutu Vám samozřejmě napálí, když něco najdou...Člověk to maximálně může dát do správního řízení, když ví, že narazil na blbce a je v právu. Ale to se nestává
Hodně šťastných kilometrů!!
androvamilada
napsal(a):
Holky, o co se to tady vůbec hádáme?
Když si děláš řidičský průkaz sk.E, testy jsou jako na auto, tzn. sk.B a 8hod jízd, tzn. čtyřikrát na dvouhodinovku do autoškoly. Závěrečky se dělají na počítači, je to fofr, bylo to v pohodě. Pak ústně technika, ta je jako na sk.B a nakonec jízdy s komisařem. Řidičák stojí kolem 3500,-, jak kde. Doporučuji kvalitní autoškolu.
Jinak §81, odst.4 - matláte to všechno dohromady. Se skupinou B můžete převedeno do češtiny:
a) táhnout vozík do 750kg
b) drandit s traktorem do 3,5t aniž by měl skupinu T
c) nebo!! jet s jízdní soupravou, která váží DOHROMADY MAXIMÁLNĚ 3,5tuny, za předpokladu, že plně naložený vozík (maximální přípustná hmotnost v techničáku) nepřevyšuje hmotnost prázného (pohotovostní hmotnost v TP) auta.
Nemusí se splňovat všechny písmenka najednou (ani by to nešlo:-)
PS: koňák má většinou 2t, aby člověk tedy mohl jet bez sk. E, muselo by být prázdné auto těžší než plně naložený vlek (tzn. třeba velký džíp) - v tom případě se ale souprava nevejde do 3,5t, takže prostě nejde jezdit s velkým vlekem bez E
Aby to šlo: normální osobák má řekněme 1500kg, plný vlek by tedy musel mít do 1500kg (což na jednoho koně asi je), aby ho človek mohl vést koně bez E, musí se to vejít do 3,5t (pozor, musí se do celkové hmotnosti soupravy počítat i náklad auta, cca 500kg).
Copak je na tom nepochopitelného?
Sabča tady na obrázku s WV transportérem: transportér (tažné vozidlo) nepřesáhne 3,5t, takže jí na něj stačí sk. B. Celá souprava má nad 3,5t, takže si udělala sk.E a může drandit po Čechách. Kdyby vyrazila do Německa, potřebovala by už sk.C, ale u nás ještě ne.
Nad 5Okm s vlastním zvířetem nebo vždy s cizím je nutný průkaz přepravce živých zvířat a pokud to splní charakteristiku podnikání, živnosťák na přepravu do 3,5t, jako máme my
Jinak většinou to ani policisté neví přesně. Třeba manželův parťák ze sebe na dálnici sype neexistující paragrafy a tváří se hrozně důležitě Hodně z nich Vám je opravdu schopno tvrdit nesmysl. Netuší, že potřebujete průkaz přepravce nad 50km, že mají chtít modrou knížku od koně, apod. Pokutu Vám samozřejmě napálí, když něco najdou...Člověk to maximálně může dát do správního řízení, když ví, že narazil na blbce a je v právu. Ale to se nestává
Hodně šťastných kilometrů!!
Holky, moc se do toho nechci motat, ale nejsem zrovna dlouhodobá řidička, takže jsem nedávno dělala závěřečky...měla jsem technickou otázku připojení přívěsu a on se mě dodatečně optal, co můžu se sk. B táhnout..odpověděla jsem, že jedině NEBRŽDĚNÝ PŘÍVĚS DO 750 kg. Bylo to správně, takže se mi moc nezdá, že by komisař nevěděl, co se může a co ne táhnout s B...
jenysimons
napsal(a):
Holky, moc se do toho nechci motat, ale nejsem zrovna dlouhodobá řidička, takže jsem nedávno dělala závěřečky...měla jsem technickou otázku připojení přívěsu a on se mě dodatečně optal, co můžu se sk. B táhnout..odpověděla jsem, že jedině NEBRŽDĚNÝ PŘÍVĚS DO 750 kg. Bylo to správně, takže se mi moc nezdá, že by komisař nevěděl, co se může a co ne táhnout s B...
Ano s B se může táhnout nebržděný přívěs do 750kg....Na víc a bržděný potřebuješ E.
On to komisař a autoškoláci vědí....ale občas páni policisti ne e.....
sabina
napsal(a):
Ano s B se může táhnout nebržděný přívěs do 750kg....Na víc a bržděný potřebuješ E.
On to komisař a autoškoláci vědí....ale občas páni policisti ne e.....
To je jen půlka §81, ale komisaři to ke štěstí stačilo
Nepotřebuješ nad 750kg E, vždyť už jsme to tady řešili. Dělala jsem si řidičák před 14dny v největší autoškole v Hradci Králové a instruktor mi tam taky tvrdil, že s dvoutuňákem můžu jezdit bez E, jak jsem hloupá, že jsem vyhodila peníze, než jsme si to dohledali a vysvětlili.
Člověk je na silnici zodpovědný sám za sebe a nemůže se na nikoho vymlouvat ani za něj nikdo pokutu nezaplatí, tak si to chce dohledat v paragrafech a u lidí, co jezdí s koňmi komerčně. Na autoškoly ani policisty (ani celníky) fakt nespoléhejte! Myslím to dobře, nechci se tady hádat. Jezdíme s koňmi už nějaký ten pátek a od letoška máme živnostenský list na přepravu, tak jsem musela doladit znalosti. Taky jsem si myslela tohle samé, nad 750kg bržděný = E, ale není to tak. Jediný rozdíl bržděný-nebržděný, který zákon zná je, že s bržděným se musí na technickou po 2letech, s nebržděným později