Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.222.218
Ahoj,
už dlouho mám řidičák na auto a přemýšlela jsem výhledově na tom, že bych si sama vozila koně, že bych si tedy udělala C+E. Jen si představuju, jak v autoškole sedám do náklaďáku s přívěsem a jezdím s tím. Dělala to už nějaká žena, jaké jste měly pocity vy? Nebo nějací muži, dělali jste si řidičák kvůli koním? Zvládne to normálně zručná žena? Nemám problémy s couváním, to mě naopak docela baví ;) Ale s vozejkem jsem to nikdy nezkoušela.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.211.226
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ahoj,
už dlouho mám řidičák na auto a přemýšlela jsem výhledově na tom, že bych si sama vozila koně, že bych si tedy udělala C+E. Jen si představuju, jak v autoškole sedám do náklaďáku s přívěsem a jezdím s tím. Dělala to už nějaká žena, jaké jste měly pocity vy? Nebo nějací muži, dělali jste si řidičák kvůli koním? Zvládne to normálně zručná žena? Nemám problémy s couváním, to mě naopak docela baví ;) Ale s vozejkem jsem to nikdy nezkoušela.
Znám spoustu žen, které to zvládají. Mají můj obdiv. Sama jsem o tom uvažovala, protože vozík máme. Manipulace s vozíkem zahrnuje spoustu činností než je samotné řízení. Zapojit a zajistit vozík k autu, zaparkovat v omezeném prostoru, řídit tak, aby vzadu koník nelítal jako nudle v bandě. A ty české silnice...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.224.2
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ahoj,
už dlouho mám řidičák na auto a přemýšlela jsem výhledově na tom, že bych si sama vozila koně, že bych si tedy udělala C+E. Jen si představuju, jak v autoškole sedám do náklaďáku s přívěsem a jezdím s tím. Dělala to už nějaká žena, jaké jste měly pocity vy? Nebo nějací muži, dělali jste si řidičák kvůli koním? Zvládne to normálně zručná žena? Nemám problémy s couváním, to mě naopak docela baví ;) Ale s vozejkem jsem to nikdy nezkoušela.
Já mám řidičák, dělala jsem si ho hned v 18 právě kuli koním. Pokud Vás baví řídit, nemáte problém s odhadem vzdálenosti a ještě k tomu Vám jde couvání, tak nemáte problém. Sice na mě někteří koukali divně, ale když jsem složila zkoušky a instruktor mě pochválil, že mi to šlo líp, než spoustě chlapům tam byla jsem asi o 5 metrů větší
. Jen je potřeba mít zkušeného instruktora, který Vám velmi dobře vysvětlí a najezdí couvání s vozejkem. Není to nic těžkého, jde spíš jen o zvyk. Určitě běžte do toho a budu držet palce
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.11.15
Jen doplnim, ze na to aby jste si sama vozila kone staci B+E. Za predpokladu, ze vozidlo, ktere budete ridit bude do 3,5t, coz predpokladam. Pokud samozrjme chcete ale jezdit s nakladakem + konovozikem pak se omlouvam a opravdu je potreba C+E...
Ja jsem B+E autoskolu delala predloni. Jezdila jsem s Fordem transit + takovym vozikem vetsim. Rozmerove byl podobnej jak konoprepravnik, jen trosku nizsi. Bylo to celkem v pohode. Jizdy fajn, testy jsou stejne jak na B.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Jen doplnim, ze na to aby jste si sama vozila kone staci B+E. Za predpokladu, ze vozidlo, ktere budete ridit bude do 3,5t, coz predpokladam. Pokud samozrjme chcete ale jezdit s nakladakem + konovozikem pak se omlouvam a opravdu je potreba C+E...
Ja jsem B+E autoskolu delala predloni. Jezdila jsem s Fordem transit + takovym vozikem vetsim. Rozmerove byl podobnej jak konoprepravnik, jen trosku nizsi. Bylo to celkem v pohode. Jizdy fajn, testy jsou stejne jak na B.
Taky sem dělala a opravdu je pro koňovozík dostačující B+E. Nicméně nevim jak u vás, ale u mě se tedy testy o píď lišily - kvli tomu vozíku.
Jízdy byli v pohodě, ono stačí jen pochopit systém couvání, že je to přesně naopak jak jdete volantem a je to na pohodu.
Přeji hodňě štěstí!!!
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.126.80
Pokud máte auto typu Dukáto a vozejk musíte mít B, C ia E protože to dohromady vychází nad 3,5 t.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.146.52
No, diskuzí o tom, jaký je třeba řidičák tu už bylo mnoho...o tom to myslím není a pravdy se nikdy nedopídíme. A kdo říká, že je to jasné, tak můj bratranec dostal pokutu, že auto (do 3,5 t) s přívěsem řídil s BE...měl s tím šílené problémy...ale to je OT.
Já C+E mám a nebyla to žádná hrůza. Pohoda klídek a tabáček, včetně jízd...nejhorší pro mně bylo naučit se na technické zkoušky. Co mám dělat v případě že mi nepojede kamion...komisař neměl moc pochopení, když jsem mu řekla, že zvednu telefon a zavolám někomu, ať mi to přijede spravit :)
Každopádně C i E byla pohoda. Vřele doporučuji, já se u toho nesmírně bavila a klidně bych šla i dělat řidiče kamionu :))
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.151.2
Stačí si přečíst zákony a člověk pak hned ví jak to je. V rámci podnikání jsme toto řešili takže víme že stačí BE v případě, že tažené vozidlo je do 3.5t má za sebou vozík o celkové hmotnosti, která se vejde do hmotnosti na kouli, pak není problém. Ovšem mají v tom i sami policajti zmatek, takže výše uvedený případ je nejspíš opět obětí neznalosti strážců zákona. Nicméně celníci vás mohou převážit a to pak běda pokud je vlek přetížen. S koňákem se vždy vejdeme ale s hengrem už máme často lehce přes, zvlášť když vezeme nějakou limuzínu. Naučit se couvat s dlouhou soupravou zvládne každý ale je třeba si hlavně uvědomit, že vezete živý náklad, který se může hýbat a dělat ve vleku blbiny. Na to pak doplácí frajírci co s tím letí 150, kůň klidně ztratí rovnováhu a už rozhoupe vlek a ten vás ze silnice vyhodí takovým stylem, že nebudete vědět jak se to vlastně stalo. To samé se děje i se špatně naloženým autem. Často na dálnicích vídáme dodávky nebo velké offroady jak si to fičí s prázdným hengrem klidně i těch 180 a vlek za nimi lítá jak hadr na holi, jednou vyskočí ze vzduchové kapsy a nepomůže ani to, že tažné auto má 3t. Vysypaný koňovozík jsem už taky viděla, koně to nepřežily. Takže bacha na to a hlavně si všichni vbijte do hlavy zodpovědnost za ta zvířata, sebe, ostatní osoby ve vozidle ale taky lidi okolo.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Pokud máte auto typu Dukáto a vozejk musíte mít B, C ia E protože to dohromady vychází nad 3,5 t.
Stačí B+E ikdyž se dohromady dostanete vysoko nad 3,5t. Dost jsme se o tom dohadovali s policií a autoškoláky. Vždy stačí jen B+E, ať máte dohromady 5t. Chystáme se pořídit auto co samo váží skoro 3t. Vozík je též konstruován na 2.6t. Takže sme dávno dávno nad. A i tak mi stačí B+E.
Kord pro koňské vozíky - platí v tomhle vyjímka.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Stačí si přečíst zákony a člověk pak hned ví jak to je. V rámci podnikání jsme toto řešili takže víme že stačí BE v případě, že tažené vozidlo je do 3.5t má za sebou vozík o celkové hmotnosti, která se vejde do hmotnosti na kouli, pak není problém. Ovšem mají v tom i sami policajti zmatek, takže výše uvedený případ je nejspíš opět obětí neznalosti strážců zákona. Nicméně celníci vás mohou převážit a to pak běda pokud je vlek přetížen. S koňákem se vždy vejdeme ale s hengrem už máme často lehce přes, zvlášť když vezeme nějakou limuzínu. Naučit se couvat s dlouhou soupravou zvládne každý ale je třeba si hlavně uvědomit, že vezete živý náklad, který se může hýbat a dělat ve vleku blbiny. Na to pak doplácí frajírci co s tím letí 150, kůň klidně ztratí rovnováhu a už rozhoupe vlek a ten vás ze silnice vyhodí takovým stylem, že nebudete vědět jak se to vlastně stalo. To samé se děje i se špatně naloženým autem. Často na dálnicích vídáme dodávky nebo velké offroady jak si to fičí s prázdným hengrem klidně i těch 180 a vlek za nimi lítá jak hadr na holi, jednou vyskočí ze vzduchové kapsy a nepomůže ani to, že tažné auto má 3t. Vysypaný koňovozík jsem už taky viděla, koně to nepřežily. Takže bacha na to a hlavně si všichni vbijte do hlavy zodpovědnost za ta zvířata, sebe, ostatní osoby ve vozidle ale taky lidi okolo.
Asi tak
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.65.76
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Stačí si přečíst zákony a člověk pak hned ví jak to je. V rámci podnikání jsme toto řešili takže víme že stačí BE v případě, že tažené vozidlo je do 3.5t má za sebou vozík o celkové hmotnosti, která se vejde do hmotnosti na kouli, pak není problém. Ovšem mají v tom i sami policajti zmatek, takže výše uvedený případ je nejspíš opět obětí neznalosti strážců zákona. Nicméně celníci vás mohou převážit a to pak běda pokud je vlek přetížen. S koňákem se vždy vejdeme ale s hengrem už máme často lehce přes, zvlášť když vezeme nějakou limuzínu. Naučit se couvat s dlouhou soupravou zvládne každý ale je třeba si hlavně uvědomit, že vezete živý náklad, který se může hýbat a dělat ve vleku blbiny. Na to pak doplácí frajírci co s tím letí 150, kůň klidně ztratí rovnováhu a už rozhoupe vlek a ten vás ze silnice vyhodí takovým stylem, že nebudete vědět jak se to vlastně stalo. To samé se děje i se špatně naloženým autem. Často na dálnicích vídáme dodávky nebo velké offroady jak si to fičí s prázdným hengrem klidně i těch 180 a vlek za nimi lítá jak hadr na holi, jednou vyskočí ze vzduchové kapsy a nepomůže ani to, že tažné auto má 3t. Vysypaný koňovozík jsem už taky viděla, koně to nepřežily. Takže bacha na to a hlavně si všichni vbijte do hlavy zodpovědnost za ta zvířata, sebe, ostatní osoby ve vozidle ale taky lidi okolo.
Moc se omlouvám za neznalost - jaký je rozdíl mezi koňákem a hengrem?
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Moc se omlouvám za neznalost - jaký je rozdíl mezi koňákem a hengrem?
Końák je koňský vozík - a hengr je vozík na přepravování aut...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.11.15
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Stačí si přečíst zákony a člověk pak hned ví jak to je. V rámci podnikání jsme toto řešili takže víme že stačí BE v případě, že tažené vozidlo je do 3.5t má za sebou vozík o celkové hmotnosti, která se vejde do hmotnosti na kouli, pak není problém. Ovšem mají v tom i sami policajti zmatek, takže výše uvedený případ je nejspíš opět obětí neznalosti strážců zákona. Nicméně celníci vás mohou převážit a to pak běda pokud je vlek přetížen. S koňákem se vždy vejdeme ale s hengrem už máme často lehce přes, zvlášť když vezeme nějakou limuzínu. Naučit se couvat s dlouhou soupravou zvládne každý ale je třeba si hlavně uvědomit, že vezete živý náklad, který se může hýbat a dělat ve vleku blbiny. Na to pak doplácí frajírci co s tím letí 150, kůň klidně ztratí rovnováhu a už rozhoupe vlek a ten vás ze silnice vyhodí takovým stylem, že nebudete vědět jak se to vlastně stalo. To samé se děje i se špatně naloženým autem. Často na dálnicích vídáme dodávky nebo velké offroady jak si to fičí s prázdným hengrem klidně i těch 180 a vlek za nimi lítá jak hadr na holi, jednou vyskočí ze vzduchové kapsy a nepomůže ani to, že tažné auto má 3t. Vysypaný koňovozík jsem už taky viděla, koně to nepřežily. Takže bacha na to a hlavně si všichni vbijte do hlavy zodpovědnost za ta zvířata, sebe, ostatní osoby ve vozidle ale taky lidi okolo.
pekne napsane. Ona ta ziva vaha je opravdu rozdil. Taky bych vzala ridicaky tem, kteri konovoziky nekde narychlo predjizdi a pak se zaradi tesne pred ne a nedochazi jim, ze ridic auta + voziku(s nalozenymi konmi) nemuze brzdit takto prudce
Nekolikrat se mi to stalo a nekolikrat jsem byla i jako spolujezdec, kdy tam takhle nekdo vlitl kamaradovi, ktery mi kone vezl. Lidi jsou nekdy prasata fakt...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
pekne napsane. Ona ta ziva vaha je opravdu rozdil. Taky bych vzala ridicaky tem, kteri konovoziky nekde narychlo predjizdi a pak se zaradi tesne pred ne a nedochazi jim, ze ridic auta + voziku(s nalozenymi konmi) nemuze brzdit takto prudce
Nekolikrat se mi to stalo a nekolikrat jsem byla i jako spolujezdec, kdy tam takhle nekdo vlitl kamaradovi, ktery mi kone vezl. Lidi jsou nekdy prasata fakt...
My takhle musely s vozejkem pěkně huknout mimo dálnici, jelikož sme dojížděly kolonu, blikaly a řidič autobusu za náma byl asi slepej. Kdybychom nepopojely vpřed a bokem, mohla sem si koně škrabat ze zad.
Je to hnus no. Vidět videa na youtube, jak se rozheklá za autem hengr s autem a pěkně je na dálnici zlomí. To je potom srandy kopec.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.151.2
Máme republiku slušně sježděnou, jak s auty samotnými tak i s vleky a to co člověk kolikrát vidí na cestách je fakt hnus. Máme CB takže často kecáme i s kamioňákama a co se člověk dozví je děs. To čeho je na dálnicích nejvíc je obrovské ego. To že tam někdo jede 100kou s vlekem s koňmi je spoustě lidem úplně jedno a klidně je ohrožují, protože jedou "pomalu". Kolikrát jedeme hotový vláček s dalšími auty v tahu nebo i kamiony a to co předvádějí ostatní nemá obdoby. Nedávno jsme převáželi koně na Slovensko až k Ukrajinským hranicím a tam mi neustále padala čelist hlavně z Ukrajinců. Tahač s návěsem bere zatáčku tak že vlek driftuje a pohoda, nebo předjíždí tak, že je mu jedno zda auta v protisměru pojedou pangejtem.
A je to tak jak píše někdo výše, hmotnost jízdní soupravy může s BE klidně přesáhnout 3.5t. Jde tam čistě o to jak jsem již psala, že tažné auto musí vážit do 3.5t a musí mít vozík za sebou o max váze tažného zařízení. Tzn. máte-li na kouli 1600kg a váš vlek má v TP maximálku 1800 tak jste slušně řečeno v háji, ovšem toto se vozíku dá snížit ( a pak i vrátit na původní hodnotu, třeba po koupi jiného auta s vyšší váhou. A aby si někdo nepopletl pojmy, tak s pouhým B smíte táhnout vozík do 750kg.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.65.76
Co se týče ohleduplnosti řidičů, tak několikrát se nám stalo, že jsme buď málem, nebo v případě mělčích příkopů i doopravdy uhýbali protojedoucímu řidiči jedoucímu prostředkem kam až se dalo, jen abychom se nesrazili čelně. Poslední případ ale skončil havárií, převrácením vozidla. Viník "v pohodě" ujel, dle jeho názoru nebyl účastníkem nehody, svědci nebyli, ani my nestačili koukat na SPZ nebo jiné podrobnosti. Posléze jsme zjistili, že podobné zkušenosti má kde kdo, počínaje úspěšným uhnutím z cesty až po "samohavárii" - co s tím, nevím.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.24.23
C+E mám, a má ho i dcera mého trenéra. Jak už někdo psal, největší problém byly technické zkoušky. Některé věci jsem prostě nebyla schopná pochopit, učit se všechny otázky zpaměti se mi nechtělo, takže jsem doufala že si vytáhnu něco jednoduššího, a vyšlo to. Akorát je docela problém s chlapama-dobře se na to balej, připadá jim to zajímavé, ale spousta z nich to pak neustojí, a připadají si méněcenní.
Jinak teda mám i profesák, a každoročně na školení se ptám, zdali s B+E lze řídit např dvoutunové auto s dvoutunovým přepravníkem, když to má dohromady čtyři tuny, a každý rok se dozvídám, že ne...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.138.50
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
C+E mám, a má ho i dcera mého trenéra. Jak už někdo psal, největší problém byly technické zkoušky. Některé věci jsem prostě nebyla schopná pochopit, učit se všechny otázky zpaměti se mi nechtělo, takže jsem doufala že si vytáhnu něco jednoduššího, a vyšlo to. Akorát je docela problém s chlapama-dobře se na to balej, připadá jim to zajímavé, ale spousta z nich to pak neustojí, a připadají si méněcenní.
Jinak teda mám i profesák, a každoročně na školení se ptám, zdali s B+E lze řídit např dvoutunové auto s dvoutunovým přepravníkem, když to má dohromady čtyři tuny, a každý rok se dozvídám, že ne...
Ja zese byla ns skoleni prepravcu zvirat. A protoze tam mimo opavdu profesionalni prepravce co vozi dobytek na jatka bylo i spousta konaku, prisla samozrejme rec i na vahy a ridicaky. Bylo tam nekolikrat receno to, co tu pise nekdo nase mnou B+E je auto do 3,5t plus vozik o maximalni hmotnosti takove, jake ma auto povolene na kouli...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Ono je celkem jedno co Vám řikají školení... Jde o to, co je dané zákonem a zaco mají policajti možnost pokutovat.
A z toho vychází, že pokud táhnu koňský vozík například jeepem grand cherokee, který sám přes 3,5 tuny nemá, a dám za něj vozík který má hmotnost 2,7t ( přičemž jeep má nejvyšší povolenou hmotnost na kulu 3,6t ) Můžu směle tahat do utahání. Ikdyž v konečném spočtu budu mít i s vozíkem dejme tomu cca 4,7t.
Pokud budete chtít koňský vozík tahat hummerem, tak nato už bohužel B+E nestačí, protože hummer nespadá do kolonky aut do 3,5t.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.44.255
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ono je celkem jedno co Vám řikají školení... Jde o to, co je dané zákonem a zaco mají policajti možnost pokutovat.
A z toho vychází, že pokud táhnu koňský vozík například jeepem grand cherokee, který sám přes 3,5 tuny nemá, a dám za něj vozík který má hmotnost 2,7t ( přičemž jeep má nejvyšší povolenou hmotnost na kulu 3,6t ) Můžu směle tahat do utahání. Ikdyž v konečném spočtu budu mít i s vozíkem dejme tomu cca 4,7t.
Pokud budete chtít koňský vozík tahat hummerem, tak nato už bohužel B+E nestačí, protože hummer nespadá do kolonky aut do 3,5t.
Jedno mi to je, páč mám to C+E . Ale jinak si myslím, že to jedno není-na tom školení je vždy přítomen zkušební komisar z dopravního inspektorátu, a jakýsi policejní náčelník(nebo něco takového) z dop. policie(jehož podřízený mě potom bude pokutovat, že?). Nicméně by mě zajímalo, co je to přesně za paragraf, kde se o tom píše? Podle této logiky by totiž kdekdo, kdo má B+E mohl tahat traktor s vlečkou, neboť např takový Zetor 5211 má cca 3450kg, takže ho člověk s Béčkem může řídit, no, a kdyby se teda měla počítat jen váha tažného vozidla, tak by nebyl problém jezdit i s osmitunovým kolosem(traktor+naložená vlečka)? To se mi nějak nezdá...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.138.50
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Jedno mi to je, páč mám to C+E . Ale jinak si myslím, že to jedno není-na tom školení je vždy přítomen zkušební komisar z dopravního inspektorátu, a jakýsi policejní náčelník(nebo něco takového) z dop. policie(jehož podřízený mě potom bude pokutovat, že?). Nicméně by mě zajímalo, co je to přesně za paragraf, kde se o tom píše? Podle této logiky by totiž kdekdo, kdo má B+E mohl tahat traktor s vlečkou, neboť např takový Zetor 5211 má cca 3450kg, takže ho člověk s Béčkem může řídit, no, a kdyby se teda měla počítat jen váha tažného vozidla, tak by nebyl problém jezdit i s osmitunovým kolosem(traktor+naložená vlečka)? To se mi nějak nezdá...
traktor se da ridit s Bckem jo? To se mi nezda. Prece je specialni skupina myslim T a ta je na traktory ne? Nejde jen o rizeni ale taky o znalosti ovladani a servisu toho, co clovek ridi. Zakon jsem teda primo necetla ale podle me B je klasicky na osobni vozidlo do 3,5t. A to T bude proste na traktor jako takovy.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.81
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Jedno mi to je, páč mám to C+E . Ale jinak si myslím, že to jedno není-na tom školení je vždy přítomen zkušební komisar z dopravního inspektorátu, a jakýsi policejní náčelník(nebo něco takového) z dop. policie(jehož podřízený mě potom bude pokutovat, že?). Nicméně by mě zajímalo, co je to přesně za paragraf, kde se o tom píše? Podle této logiky by totiž kdekdo, kdo má B+E mohl tahat traktor s vlečkou, neboť např takový Zetor 5211 má cca 3450kg, takže ho člověk s Béčkem může řídit, no, a kdyby se teda měla počítat jen váha tažného vozidla, tak by nebyl problém jezdit i s osmitunovým kolosem(traktor+naložená vlečka)? To se mi nějak nezdá...
o něco víc nahoře píšu - že auto s koňským vlekem mají v tomhle výjimku. Tak jako dálniční známku.... Ale mě je celkem jedno co mi řekne komisař, vím že to takhle je a policajt mi může vlízt na záda s tím že bych mu měla platit pokutu, že nemám C+E, protože ho nepotřebuji.
Ohledně traktoru je to trochu mimo mísu tvrdit, jelikož za traktorem táhnete až 5x víc tun než za osobním autem. Nehledně nato, že traktor se trochu jináč řídí že.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.208
Traktor se s B samozřejmě řídit nedá , je na to speciální výcvik, nanejvýš se může spojit s náklaďákem.Ale jinak, nám před vozík s dvouma plňaskama , jedoucí z kopce vlítli z postraní silnice mezi baráky policajti.Jedna kobyla se utrhla, upadla pod žbrblení a zapasovala se tam.Druhá jenom upadla.Nic se jim, kromě odřenin, nestalo.Ale nepřejte si vidět to ťó tóčo při vyprošťování.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.210.251
Trochu se mezi Vás přidám. Včera jsem úspěšně splnila zkoušky na vozík za osobák a zákon znám na zpaměť. Se samotným B můžete řídit opravdu traktor do max. hmotnosti(uvedeno v techničáku) do 3500 kg. Ale po pravdě, málokterý traktor splňuje tuto váhu...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.210.251
Jinak ohledně řidičských oprávnění... Stačí si vygooglit toto: paragraf 81 Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.151.2
Děláte v tom zbytečně bordel. Přečtěte si zákony a ne tady zbytečně házet blbiny. Traktor s B je třeba reálný ale to tak malotraktor. A hlavně je třeba si uvědomit, že skupina M1 se řídí úplně jinak a vyvine úplně jinou rychlost, tak tady raději neBéčkujte s traktorama páč do toho pak poleze každý magor a bude dělat bordel na silnici. Nemluvě, že T má dosti jiný výcvik než B i když ten minimální základ je tam stejný. Konstitučně a technicky je tam rozdíl jako kráva. A když si uvědomím že někdo lítá s novějším autem co mají většinou předimenzované brzdy a řízení ( viz mé auto ) a pak hupsne do traktoru a vyřítí se na silnici tak je zle. Jo ono to nejede většinou moc rychle, ale z kopce to umí nabrat slušnou rychlost už jen díky váze a pak brzdit, že? Nemluvě, že když to člověk ve "vyšší" rychlosti strhne tak v tu ránu letí na bok ne-li zrovna na někoho.
Ono v podstatě ty zákony řešíme jenom my, kterým na něčem ještě záleží ( hlavně na vlastních papírech ), protože mraky lidí jezdí s kdečím a mají sotva Béčko.