Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

Mam problemy s nasedanim na kone,jezdim dlouho ale trenerka nas nikdy neucila nasedat ze zeme,vzdycky jenom se schudkama nebo nas nekdo vyhodil.Chtela bych se to naucit,protoze je ostuda neumet takovou zakladni vec kdyz clovek i na koni skace.Mam problem zvednout levou nohu do vysky trmenu..(kone maj tak kol. .165-170cm v kohoutku)Poradite jak to cvicit nebo procvicovat?dekujusmajlík

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

jo je ostuda neumet nasednout na kone ze zeme,nema tak vysokou vysku

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.126.180

Dobrý den,

tak nejjednodušší je si ten levý třmen o pár dírek prodloužit tak, abyste do něj mohla nohu vložit (opravdu ji tam těžko dáte, pokud se vám houpe ve výšce očí smajlík a až nasednete, tak si ho ze sedla zase zkrátíte na původní délku.
Jinak se dá taky naučit nasedat vyhoupnutím (jakože na něj vlastně "vyskočíte" položením se na koňův hřbet přes vaše břicho a pak jen přehodíte pravou nohu přes hřbet - nevím jak jinak to popsat) bez použití třmenů, ale to třeba mě taky nikdy nešlo, takže nasedám přes třmen s tím výše uvedeným prodloužením.

E.

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.13.146

No co, kdyby šlo o to, tak bych asi našla nejblíž nějaké zábradlí a nejdřív se naučila dávat tak vysoko nohu... Těžko se nad tím přemýšlí, kolik měříš? Nejde totiž jen o to tam dát nohu, ten švih se musíš prostě naučit, skákej přes švihadlo, běhej do schodů a ze schodů, to jsou ty svaly, co na to potřebuješ.
Popravdě, u spousty jezdců je ten návyk nasedat z levý strany a když máme nasednout z prava, sápeme se do sedla jako začátečník. :)
Jinak o ostudě bych zase tak nemluvila, pro mě je důležité u koní umět všechno, během začátečnických hodin je super nácvik "padání", různé seskakování i naskakování na koně, kde to budoucí jezdec velmi rychle pochopí a pochytí, ale jestli to u vás není, nevadí - aspoň máte v pořádku sedla, která nemají stočenou kostru z nasedání z jedné strany. :)

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

Děkuji,vyzkouším to :)

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

Asi je to tim svihem ktery postradam,jinak merim asi 172cm. dekuju za radu,urcite budu procvicovat ty svaly a snad to po nejake chvili pude samo. Me to prave nikdo neucil,spis se bojim ze kdyz menim staj abych si neudelala ostudu..

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.13.146

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Asi je to tim svihem ktery postradam,jinak merim asi 172cm. dekuju za radu,urcite budu procvicovat ty svaly a snad to po nejake chvili pude samo. Me to prave nikdo neucil,spis se bojim ze kdyz menim staj abych si neudelala ostudu..

Jestli budete měnit stáj, normálně to vysvětlete tak jako tady, a aspoň podle reakce (protočení očí nebo pochopení) uvidíte, jak to tam chodí ;-)

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 17:56
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.226.79

Buď v klidu. Já jezdím jezdím (jenom) 2,5 roku a nasedání ze země je pro mě taky oříšek. Mám 168 cm. Na koně asi do 165 cm nasednu ze země, do 170 cm se nahoru ze země nějak výškrábu, ale pohled to pěkný není, výš už leda přes prodloužený třmen. Ve stájí, kde jezdím pravidelně, jsou schůdky, sice jenom 30 cm, ale pak nemá problém nasednout vcelku elegantně i na koně, kterého sedlám na špičkách. Pokud nejsou schůdky, tak než mučit koně, tak poprosím cvičitelku o vyhození. Problém je v jiné stáji, kde se neschůdkuje ani nevyhazuje a ještě k tomu tam mají pěkně rostlé ČT. K tomu se připočte, že odrazovou, tedy pravou, nohu, jsem měla před 3 roky nepěkně zlomenou a skákat na ní jsem se učila přes rok a půl, tak jsme u velmi komické situace - šplh po třmenu :-D
Trénovat se to dá. Protahovat třísla, jako do rozštěpu, aby si dala nohu co nejvýš, pak poskakovat na pravé noze pro lepší odraz a trénink celého procesu jde nejdřív začít na židli s levou nahoře a z pravé se odrážet nahoru, jako při nasedání akorát se neprehazuje noha :-D , později pak třeba vyměnit židli za kuchyňskou linku nebo něco podobně bytelného.

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 19:10
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.3.11

Holky,když vysednu se svými 161cm na 173cm vysokého koně,tak vy to zvládnete taky ;-) Trénujte a protahujte třísla a půjde to.

Neregistrovaný uživatel

26.8.2014 20:23
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.251.196

doporučuji tyto cviky ;) na nasedání jsou nejlepší ty schody ;)
dřepy ve dveřích“:
-stoj rozkročný na šířku prahu dveří - špičky chodidel na prahu, paty na
zemi – rovná záda. S výdechem podřep s přiblížením kolen k sobě
(10krát)
-posílení
: adduktory stehna, přední strana stehna, hýžďové svalstvo
„Běh do schodů
běh do schodů nejprve po jednom a pak po dvou schodech (dle délky schodů)posílení
: přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Podřepy v rozkročení“:
-stoj rozkročný – předpažení – podřepy max. do 90° mezi lýtkem a
stehnem (10krát)
-posílení:
přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Poloshyby“:
- uchopení podhmatem za hrazdu, která je asi 10cm nad hlavou – shyb tahem co
nejpomaleji (10krát)
-posílení:biceps, triceps, trapézový sval

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 07:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.107.171

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mam problemy s nasedanim na kone,jezdim dlouho ale trenerka nas nikdy neucila nasedat ze zeme,vzdycky jenom se schudkama nebo nas nekdo vyhodil.Chtela bych se to naucit,protoze je ostuda neumet takovou zakladni vec kdyz clovek i na koni skace.Mam problem zvednout levou nohu do vysky trmenu..(kone maj tak kol. .165-170cm v kohoutku)Poradite jak to cvicit nebo procvicovat?dekujusmajlík

Nenasedat ze země přes třmen je určitě dobré pro koňova záda i pro kostru sedla. O tom dnes již snad nikdo nepochybuje. Nicméně máte dostatečnou výšku na to, abyste na svého koně nasedla i ze země. Ovšem je to potřeba trénovat. Já si protahuji zejména levou nohu pravidelně, když si vzpomenu, jinak vždy před ježděním. Opřu ji o vanu, nebo o stůl, lavičku, či zábradlí a protáhnu postupně, co to dá. Samozřejmě to nesmí bolet. Časem se to podvolí a zjistíte, že dáte nohu bez větších problémů výše.

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 08:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
doporučuji tyto cviky ;) na nasedání jsou nejlepší ty schody ;)
dřepy ve dveřích“:
-stoj rozkročný na šířku prahu dveří - špičky chodidel na prahu, paty na
zemi – rovná záda. S výdechem podřep s přiblížením kolen k sobě
(10krát)
-posílení
: adduktory stehna, přední strana stehna, hýžďové svalstvo
„Běh do schodů
běh do schodů nejprve po jednom a pak po dvou schodech (dle délky schodů)posílení
: přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Podřepy v rozkročení“:
-stoj rozkročný – předpažení – podřepy max. do 90° mezi lýtkem a
stehnem (10krát)
-posílení:
přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Poloshyby“:
- uchopení podhmatem za hrazdu, která je asi 10cm nad hlavou – shyb tahem co
nejpomaleji (10krát)
-posílení:biceps, triceps, trapézový sval

Tak posílením člověk nic nezkazí, ale řekla bych, že nasedání je spíš otázka flexibility kyčelního kloubu, takže pomůže spíš protahování.

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 09:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
doporučuji tyto cviky ;) na nasedání jsou nejlepší ty schody ;)
dřepy ve dveřích“:
-stoj rozkročný na šířku prahu dveří - špičky chodidel na prahu, paty na
zemi – rovná záda. S výdechem podřep s přiblížením kolen k sobě
(10krát)
-posílení
: adduktory stehna, přední strana stehna, hýžďové svalstvo
„Běh do schodů
běh do schodů nejprve po jednom a pak po dvou schodech (dle délky schodů)posílení
: přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Podřepy v rozkročení“:
-stoj rozkročný – předpažení – podřepy max. do 90° mezi lýtkem a
stehnem (10krát)
-posílení:
přední a zadní strana stehen, hýžďové svalstvo
„Poloshyby“:
- uchopení podhmatem za hrazdu, která je asi 10cm nad hlavou – shyb tahem co
nejpomaleji (10krát)
-posílení:biceps, triceps, trapézový sval

Dekuji moc,urcite to vyzkousim a budu proadet pravidelnesmajlík

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 09:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.29

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak posílením člověk nic nezkazí, ale řekla bych, že nasedání je spíš otázka flexibility kyčelního kloubu, takže pomůže spíš protahování.

Nevim jestli je to blbost,spíš urcite ale jako mala sem mela problemy s kyclema a mela sem specialni decku.Ale to tim byt nemuze.Musi se to natrenovat,jak rikali prede mnou:svih,posilovani a take jak rikate protahovat.Dekuji vsem snad to pak pude snadneji:)

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 10:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

Děvčátka, já když jednu dobu nejezdila - několik měsíců (pro nemoc mého koně), tak jsem se bála, že mě po té době všechno bude bolet, že nevylezu na koně apod. - takové ty specifické pohyby pro jízdu. Když jsem nemohla jezdit, tak jsem normálně dál sportovně fungovala - běhala, plavala, chodila na vysokohorské túry, občas fitko atd. a když jsem sedla na koně tak jsem byla sama mile překvapená (před x lety když jsem přestala jezdit, když jsem nemohla najít ježdění, a po x měsících našla tak byl výsledek naprosto opačný) jak je všechno bez problémů, dvakrát jsem šla do lesa a 100% jistota byla zase zpět. Takže ono to hýbání krom jezdectví nese ovoce. Já teď začala i s jógou a to byste se divili, jak je člověk hned pružnější a pevnější... pokud se chcete zdokonalovat a máte i krom ježdění čas, doporučuju do toho přidat ještě nějaký pohyb, min. se večer každý protáhnout stihne smajlík

Neregistrovaný uživatel

27.8.2014 14:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.251.196

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Děvčátka, já když jednu dobu nejezdila - několik měsíců (pro nemoc mého koně), tak jsem se bála, že mě po té době všechno bude bolet, že nevylezu na koně apod. - takové ty specifické pohyby pro jízdu. Když jsem nemohla jezdit, tak jsem normálně dál sportovně fungovala - běhala, plavala, chodila na vysokohorské túry, občas fitko atd. a když jsem sedla na koně tak jsem byla sama mile překvapená (před x lety když jsem přestala jezdit, když jsem nemohla najít ježdění, a po x měsících našla tak byl výsledek naprosto opačný) jak je všechno bez problémů, dvakrát jsem šla do lesa a 100% jistota byla zase zpět. Takže ono to hýbání krom jezdectví nese ovoce. Já teď začala i s jógou a to byste se divili, jak je člověk hned pružnější a pevnější... pokud se chcete zdokonalovat a máte i krom ježdění čas, doporučuju do toho přidat ještě nějaký pohyb, min. se večer každý protáhnout stihne smajlík

souhlas, joga je ke koním supersmajlík

Přidejte reakci

Přidat smajlík