Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.7.2010 13:00
awake

XXX.XXX.184.85

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat jestli mohu neustále podávat acidomid, nebo má být nějaká přestávka? Mohu ho dávat i samici která kojí? I přes to, že jej dávám králíkům musím stejně přeléčit kokcidiozu /dospělý - mláďata/? Mám dva zakrslíky a jsem začátečník. Oba králíčci nejsou ani očkovaní a ani přeléčení. Jen dostávají ten acidomid. Zelené /trávu, větvičky z ovocných stromů/ a seno je z naší zahrady. Děkuji za rady Lenka

29.7.2010 09:23
peepa77

XXX.XXX.63.9

co se týče kokcidiozy - na toto Vám asi každý řekne něco jiného - ono záleží na celkovém zdravotním stavu vašeho chovu - od toho se to celé odvíjí. Ale podle toho, co píšete o vašem chovu a že krmíte, bych já osobně poradil - vykašlete se na Acidomid, kojící samici bych ho raději už vůbec nedával a nějaké preventivní cpaní léků do králíků já osobně také neuznávám a vůbec nevím jak kokcidioza vypadá. Bud ten králík tu kokcidiozu dostane pořádnou - pak to poznáte a musite léčit. Anebo je v pohodě a pak je myslím škoda mu ničit střevní mikrofloru lékama nebo ho zakyselovat acidomidem.

Trochu jiné to je, pokud hodláte do chovu pravidelněji kupovat nové králíky .... to by asi chtělo minimálně nechat nové králíky alespon měsíc v karanténě a klidně přeléčit ... protože to, co se dnes prodává od mnoha "chovatelů" ... hanba mluvit - oni to definují jako přeléčená očkovaná miminka ... podle mě spíše časovaná kokcidiozová bomba explodující díky brzkému odstavu a stresu způsobenému změně prostředí.

Pokud chcete přilepšit vašim králíčkům, tak jděte raději do nějakého pro/prebiotika ... tím posílíte ty přínosné mikroorgansky a kokcidie tak "půjdou o žebrotě" :-)