Zánět mléčné žlázy a léčba ATB

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.4.2014 20:52
mikrofarma

XXX.XXX.152.38

Dobrý den, prosím o radu. Jsem absolutní nováček v chování králíků. Svoje první králíky jsem dostala od tchána už zabřezlé a před 14 dny mi samice vrhla 9 mladých. Bohužel po 10 dnech jsem přišla na to, že má zánět mléčné žlázy. Od veterináře jsem vyfasovala antibiotika v injekcích. 5 králíčat jsem ji odebrala a krmím je stříkačkou mlékem, tři jsem ji nechala a jedno bohužel nepřežilo. Všechno se zdá být v pořádku, králíčata jsou čilá a začínají pobíhat po králíkárně. Máte prosím někdo zkušenosti s přeléčením antibiotiky? Bude ještě schopna po přeléčení dalšího vrhu a kojení dalších mláďat? Nebo bude lépe se s ní rozloučit? Předem moc děkuji za odpovědi.

12.4.2014 22:54
leprechaunek

XXX.XXX.244.126

Ochranná lhůta ATB pro potravinová zvířata bývá většinou v řádu několik dní...
Poraďte se s veterinářem, tyhle lhůty se různí i u jednotlivých antibiotik, měl by vám odpovědět.
Osobně si ale myslím, že není důvod, proč by samice neodchovala další vrhy. smajlík

13.4.2014 10:53
mikrofarma

XXX.XXX.152.38

Veterinář mi řekl, že sice moc zkušeností s tímto nemá, ale že se domnívá, že zanícené cecíky bude mít nefunkční a ona jich má nateklých 5.

13.4.2014 13:16
leprechaunek

XXX.XXX.244.126

mikrofarma napsal(a):
Veterinář mi řekl, že sice moc zkušeností s tímto nemá, ale že se domnívá, že zanícené cecíky bude mít nefunkční a ona jich má nateklých 5.

Veterinář nejsem, ale aby zánět měl za důsledek trvalou ztrátu funkce mléčné žlázy, to si myslím, že je trochu příliš černý scénář...
Notabene pokud se vet "domnívá" a sám říká, že moc zkušeností nemá, je to jasná indikace - pro vás k výměně veterináře.
Nebo alespoň konzultaci s jiným vetem, chcete-li.