Mohou být agapornisové venku přez zimu ?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

103Martin103

24.3.2016 00:23
103Martin103

XXX.XXX.42.4

Mohou být agapornisové ve zimě venku? Ve voliéře + dřevěným domečkem... Předem díky za odpovědi..

24.3.2016 00:40
bartrand

XXX.XXX.203.180

Ne.

24.3.2016 05:14
peparazak

XXX.XXX.162.50

Ano, muzete je chovat celorocne venku, nekolik let jsem takto choval ag.skraboskove a ag, fiserove.v zime samozrejme silnejsi vetve a budky vystlane slamou na spani.

24.3.2016 08:55
hicks

XXX.XXX.183.35

103Martin103 napsal(a):
Mohou být agapornisové ve zimě venku? Ve voliéře + dřevěným domečkem... Předem díky za odpovědi..

Rozhodně ne. Je to velká blbost takové ptáky chovat venku. Jednou jsem je nechal déle venku, protože měli mladé a byla to katastrofa. Je to Afrika a tudíž potřebují přijatelnou teplotu a vlhkost. Za mě velké NE.

rohliky

24.3.2016 10:07
rohliky

XXX.XXX.195.189

V zimě i ty druhý řadící se mezi nejotužilejší potřebují teplotu min.5 stupňů.

103Martin103

24.3.2016 10:07
103Martin103

XXX.XXX.42.4

hicks napsal(a):
Rozhodně ne. Je to velká blbost takové ptáky chovat venku. Jednou jsem je nechal déle venku, protože měli mladé a byla to katastrofa. Je to Afrika a tudíž potřebují přijatelnou teplotu a vlhkost. Za mě velké NE.

No, mám voliéru o rozměrech 220x220x200 cm (d, š, v) + domeček o rozměrech 320x220x200 cm (d, š, v) Domeček je celý zaizolovaný žadný vítr voda nic. Domeček je ze dřeva. Dá se říct že je k tomu zateplený...

24.3.2016 11:49
simacek123

XXX.XXX.142.1

rohliky napsal(a):
V zimě i ty druhý řadící se mezi nejotužilejší potřebují teplotu min.5 stupňů.

Rohliku nedelej z lidi pitomce!

rohliky

24.3.2016 13:06
rohliky

XXX.XXX.195.189

simacek123 napsal(a):
Rohliku nedelej z lidi pitomce!

Ty sám jsi pitomec slimáčku, jestli papoušky držíš v mrazech venku.

24.3.2016 13:10
Ortie

XXX.XXX.214.71

Jde Vám o to, aby u Vás žili nebo pouze přežívali? Jestli Vám jde o dobré podmínky k životu, tak to nedělejte. Jsou to teplomilní papoušci, velice špatně snáší chladné vlhko i zimu. Co budete dělat, když bude silný mráz? Myslíte si, že si ten domeček vyhřejí sami?
Osobně zimuji agapornise při minimální teplotě +10 stupňů.

24.3.2016 13:47
simacek123

XXX.XXX.142.1

rohliky napsal(a):
Ty sám jsi pitomec slimáčku, jestli papoušky držíš v mrazech venku.

Prober se, ja jsem u tebe pitomec, a co jsi ty.tezko by sto nekomu řekl osobne ze, hrdina na netu je co? Ale jinak drzim je venku uz par desitek let tak jako ostatní.

rohliky

24.3.2016 14:03
rohliky

XXX.XXX.195.189

simacek123 napsal(a):
Prober se, ja jsem u tebe pitomec, a co jsi ty.tezko by sto nekomu řekl osobne ze, hrdina na netu je co? Ale jinak drzim je venku uz par desitek let tak jako ostatní.

Slimáčku, že to dělají ostatní a ty sám několik let neznamená že je to správně. Případné pozdější úhyny nebo neúspěchy při odchovu si s tím už spojit bohužel nedokážeš.
Jdi za roh a dej si tam facku ať se probereš, případně někoho doma požádej ať tě propleskne borečku.

24.3.2016 20:17
jako001

XXX.XXX.109.93

rohliky napsal(a):
Slimáčku, že to dělají ostatní a ty sám několik let neznamená že je to správně. Případné pozdější úhyny nebo neúspěchy při odchovu si s tím už spojit bohužel nedokážeš.
Jdi za roh a dej si tam facku ať se probereš, případně někoho doma požádej ať tě propleskne borečku.

Chlapi preberte sa je to diskusia a vecnè pre a proti tàto otàzka sa dà zodpovedat jednoducho pokial budete mat vtàky pochàdzajuce z podobneho chovu tak mozete;uz som to tu pisal znàmi chovà agapornisi cez leto vonku v zime su v drevenom domceku bez kurenia chovà ich takto co ja viem prinajmensom 20rokov nemà bezpazurè vtàky, nekapu po odchovoch sa len tak zapràsi dalej je treba mat nazreteli v akom teplotnom pàsme byvate inè podmienky su v tatràch ;na spisi, orave a ine v najuznejsich okresoch slovenska v tomto roku bolo v okrese Novè zàmky celkovo len 5 dni ked nocnè mrazi atakovali viac ako -10 stupnou.co sa vo vyssich polohàch povedat nedà ako stepeny citronovnik zimu prezil bez uhony vonku.

24.3.2016 20:30
hicks

XXX.XXX.183.35

jako001 napsal(a):
Chlapi preberte sa je to diskusia a vecnè pre a proti tàto otàzka sa dà zodpovedat jednoducho pokial budete mat vtàky pochàdzajuce z podobneho chovu tak mozete;uz som to tu pisal znàmi chovà agapornisi cez leto vonku v zime su v drevenom domceku bez kurenia chovà ich takto co ja viem prinajmensom 20rokov nemà bezpazurè vtàky, nekapu po odchovoch sa len tak zapràsi dalej je treba mat nazreteli v akom teplotnom pàsme byvate inè podmienky su v tatràch ;na spisi, orave a ine v najuznejsich okresoch slovenska v tomto roku bolo v okrese Novè zàmky celkovo len 5 dni ked nocnè mrazi atakovali viac ako -10 stupnou.co sa vo vyssich polohàch povedat nedà ako stepeny citronovnik zimu prezil bez uhony vonku.

Netvrdím, že to nelze. Je otázka co to udělá ze samicemi a v neposlední řadě jak dlouho v takových podmínkách přežijí a kolika let se dožijí a jak dlouho budou odchovávat. A další věc co když teplota klesne na -20°C. Dle mého si každý tvor zaslouží adekvátní podmínky. Ani svého otužilého psa jsem nenechal v -20°C venku a to má zateplenou boudu v závětří.

24.3.2016 21:00
jako001

XXX.XXX.109.93

hicks napsal(a):
Netvrdím, že to nelze. Je otázka co to udělá ze samicemi a v neposlední řadě jak dlouho v takových podmínkách přežijí a kolika let se dožijí a jak dlouho budou odchovávat. A další věc co když teplota klesne na -20°C. Dle mého si každý tvor zaslouží adekvátní podmínky. Ani svého otužilého psa jsem nenechal v -20°C venku a to má zateplenou boudu v závětří.

Ja som tiez nepovedal ze to tak robim, ani robit nebudem jedno je fakt znàmy mà v tychto podmienkach naozaj zdravè agapornisy ale je tam moznost zakurenia na pripadny extrèm.voda mu v tom domci nezamrzne ani ked jeden den padne vonku-15 kolko je tam ale teplota neviem ani ja ani on nieje tam teplomer.

27.3.2016 14:16
pterodactyll

XXX.XXX.190.98

Austrálie nebo mniši naši zimu přežijí bez potíží.Pochopitelně nemyslím kakady a pod.
Mníšci přežijí i ve volné přírodě -25 je to dokázané.
Kakarikům dáte do voliéry vodu a jdou se koupat honem než zamrzne.
Stačí zákryt a sucho. Průvan je to co vadí.Kvalitní zálet stačí i když mrzne.
Ovšem agapornis lehko omrzne na nohou, tam bych to neriskoval.
Jsou však u nás chovatelé kteří je venku chovají celoročně.
Nejsem si jist, že to je druh, který to bez újmy přežije. Týrat by nikdo svoje chovance neměl.
Zálet kde nemrzne, pak může být možnost proletu venku i za mrazu.
Musí se mít ale kam vrátit.

artan

27.3.2016 16:12
artan

XXX.XXX.195.189

Napsal jste to správně "přežijí". Vy by jste to taky přežil i těch -25, dokazuje to spousta bezdomovců, risknete to?

27.3.2016 16:19
sunflowersman

XXX.XXX.72.173

pterodactyll napsal(a):
Austrálie nebo mniši naši zimu přežijí bez potíží.Pochopitelně nemyslím kakady a pod.
Mníšci přežijí i ve volné přírodě -25 je to dokázané.
Kakarikům dáte do voliéry vodu a jdou se koupat honem než zamrzne.
Stačí zákryt a sucho. Průvan je to co vadí.Kvalitní zálet stačí i když mrzne.
Ovšem agapornis lehko omrzne na nohou, tam bych to neriskoval.
Jsou však u nás chovatelé kteří je venku chovají celoročně.
Nejsem si jist, že to je druh, který to bez újmy přežije. Týrat by nikdo svoje chovance neměl.
Zálet kde nemrzne, pak může být možnost proletu venku i za mrazu.
Musí se mít ale kam vrátit.

Dobrý den.

S tou vodou bych byl u některých druhů opatrnější. Přesto, že jsou ptáci nesmírně inteligentní tvorové, v některých situacích se chovají automaticky. Věřím, že každý pták, když vidí čerstvou vodu, jde se automaticky okoupat a láká ho to do ní (obzvláště pokud je zima a celý den měl v misce led. Ono totiž před koupelí ptákovi zima není a nemyslí dopředu, co bude potom, touha okoupat se je silnější, takhle to podle mého názoru příroda zařídila. Každopádně s Vámi souhlasím, že u druhů jako je mníšek či kakarikové tuto problematiku ani nemusíme řešit.

Ale k tématu zimování agapornisů. Určitě je potřeba rozlišit, zda se chce dotyčný zaměřit na růžohrdlé nebo naopak na teplomilnější druhy (cany, nigrigenis, lilianae). Dříve jsem choval i jižní ameriku a agapornise zimoval s ní při teplotě cca 15 stupňů a vždy byl problém, že dlouze přepeřovali. Momentálně jižní ameriku nechovám a dva roky praktikuju to, že v místnosti mám neustále otevřenou ventilačku i přes zimu, zimuji tam jen růžohrdlé. Přivíral jsem ji (ne však na pevno) jen při silnějších mrazech. Teplota se přirozeně snižovala od podzimu a ptáci velice pěkně přepeřili a přijde mě, že jsou daleko vitálnější a v lepší kondici. Zastávám názor, že přílišné choulostivění je stejně špatné jak ten druhý extrém. Divím se, že dnes, v době možnosti všelijakých testů ještě nikdo neprovedl veterinární výzkum, jak to doopravdy je s ptáky zimovanými po delší dobu bez přitápění. Zatím co čtu, jsou spíše jen názory veterinářů.Třeba bychom se nakonec divili. Bohužel vždy tu budou dva tábory s neslučitelnými názory a proto spousta lidí ani svoje chovy v nízkých teplotách neprezentuje a nemáme možnost se dozvědět více. Ono třeba i ten růžohrdlý se v přírodě setká s mínus čtyřmi stupni a určitě již jako prakticky domestikovaný druh musí mít nějakou toleranci. Amazoňani se třeba také nezimují při teplotě jakou mají v domovině a přizpůsobili se o něco nižší. M. Štěpán.

27.3.2016 18:42
luki10000

XXX.XXX.41.170

Zdravím. Musím dať aj za pravdu kolegovi s ktorým sa dohadujete... Podla môjho názoru by tiez agapornisy nemali byt chovaný cez mrazy vonku! Su ako tak domestikovsny ale odporúčal by som teplotu 5-10stupnov. Je síce pekné ze ich chovate vonku na mraze ale tá životnosť...

27.3.2016 18:43
luki10000

XXX.XXX.41.170

To patrilo simackovi123...

27.3.2016 19:22
david8814

XXX.XXX.126.232

simacek123 napsal(a):
Prober se, ja jsem u tebe pitomec, a co jsi ty.tezko by sto nekomu řekl osobne ze, hrdina na netu je co? Ale jinak drzim je venku uz par desitek let tak jako ostatní.

Zdravím podle mě jste hovado a ne chovatel jestli je takto chováte a klidně vám to řeknu i do očí.David.

27.3.2016 21:14
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

Taky se připojím s názorem, protože ag. škraboškoví, Fischeri, růžohrdlí byli mezi prvními papoušky, které jsem v r.1969 začal chovat. Dnes mám z nostalgie 2 páry.
Je zbytečné s přít.
1. Co chov, to jiné podmínky. Domeček bez teploměru neuznávám. Subjektivní posuzování teploty vnitřního prostoru je nanic. Noc v budce není v mrazu nebezpečná. Krátké dny vyžadují tučnější potravu, když se nepřisvěcuje. Voda nebo sníh je celkem jedno.
2. Měl jsem jeden rok takto páry venku. Nic neomrzlo, mladí už byli začátkem dubna. Když stěhuji z domu ven, začátek hnízdění se opožďuje, první hnízdo je na konci jara, mnohdy poslední hnízdo vylétalo před vánocemi.
3. Podle mého názoru stačí 1 - 2°C, aby nezamrzala voda, ptáci se mohou koupat. V 10° C jsem přezimoval roky Amadiny Gouldové a může mě někdo za to peskovat. Ptáci byli zdraví, odchovávali. Dnes je mám ve 20°C To, že agapornisi jsou ptáci z teplé Afriky je pravda, ale už po generace téměř domestikovaní.
Souhlasím s názorem, příliš nerozmazlovat teplem, ale od chovu v mrazu jsem upustil už před mnoha lety. nic se nemá přehánět. Krajnosti v obou směrech škodí.

Přidejte reakci

Přidat smajlík