Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.6.2018 15:06
ferko76

XXX.XXX.234.104

Dobrý deň, je daky rozdiel, či má alexander čierne alebo červené oči?Mám páru 1.0 modrý/modrá ino a 0.1 violeta 1f.Jedno mláďa je albino s červenými ocami.Viem že je to samička.Ostatne mladé majú čierne oči.Rodicia modrého samca sú 1.0 modrý a 0.1albino-ta však má čierne oči.

10.6.2018 22:49
zd50

XXX.XXX.100.214

Vážený příteli,
Nejsem žádný odborník na barevné rázy ani genetiku, ale aby nějaké zvíře bylo albino (bílé) či lutino (žluté) je základním znakem, že má červené oči. Takže ta 0.1 je bílá temnooká. Aspoň tak jsem to vyčetl kdysi, když jsem se věnoval chovu andulek.

11.6.2018 21:47
ferko76

XXX.XXX.234.104

29.5 v rubrike alexander maly-dotaz na mutace od pana judaassa je obrazok mlada albino s ciernymi ocami a moje ma cervene.Ako je to vlastne?

11.6.2018 23:39
zd50

XXX.XXX.100.214

Jak už jsem napsal včera, nejsem odborník a je to už 35 let co jsem se snažil o fialové andulky a snažil se genetiku trochu poznat. Je to založené na tom, že každé to zvíře má jiný genetický faktor, takže červené oči - albín, černé oči - "normální" bílá. Už si to přesně nepamatuji, ale velmi stručně řečeno a možná nepřesně, bílá je recesivní proti normálně zbarveným. To znamená, že se narodí při normální x bílá normální mláďata z nichž někteří jsou štěpitelní na bílou. U albino je to ještě složitější, takže některý z vašich ptáků je štěpitelný na albino nebo možná oba. Jde to dokonce tak daleko, že v některých genetických kombinacích albino zárodky nepřežijí už ve vajíčku nebo zemřou po narození. Proto je relativně albino a lutino málo. To je asi tak vše co vám k tomu mohu napsat. Chceteli přesnější informace, musíte si najít nějakou knížku, která se genetice věnuje a přečíst si ji. Ale je to dost složité. Zdravím a přeji hodně úspěchů v chovu.

11.6.2018 23:53
zd50

XXX.XXX.100.214