Dobrý den, jelikož jsem začátečník chtěl bych se zeptat zda je možno chovat v jedné volieře o rozměrech 5 x 2,6 x 2 po páru papouška zpěvavého a kouřového. Z literatury jsem se dočetl, že zpěvavý je nejlépe chovat jeden pár ne více. Nicméně jsem nikde nevyčetl jak tento druh bude reagovat na kouřového.
Děkuji za rady.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118
Voliera těchto rozměrů by si zasloužila lepší osazenstvo,ovšem pokud to finance dovolí.Papoušek zpěvavý 1,0 většinou dělá dusno=nedopřeje jiným klid,zejména když je v toku!
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118
Pro zmíněné papoušky není potřeba záletů ani zavírání na noc,stačí zákryt proti průvanu.
Dobrý den,
zkoušel jsem chovat pár zpěváků s kouřáky. Bylo to mimo sezonu a i tak to nešlo. Zpěváci jsou agresivní i mimo sezonu. U tak malého ptáčka je jejich agresivita až zarážející. Proto zpěváky už chovám jen samostatně. A i zde může vzniknout problém s agresí vůči protějšku či mladých.
Zdravím,mám kouřáky se zpěvákama už pět let,neříkám že je to ideální,ale funguje to,vzhledem k tomu,že kouřáci nasedají hodně brzy,tak mláďata opouštějí budku v době, kdy už zpěváci sedí,takže je celkem klid.Samozřejmě každý pták má jinou povahu a co funguje u mě nemusí fungovat u vás,ale do takhle velké voliéry bych se toho nebál,budky dát co nejdál od sebe a po ukončení hnízdění kouřákům uzavřít nebo odstranit budku,mladí zpěváci jsou zvědaví a když vlezli kouřačce do budky,tak je bez milosti zabila a to mimo sezónu,prostě si tu budku pořád hlídá.Jinak momentálně tam mám přes zimu pro nedostatek místa celkem 4 chovné páry zpěvákú+5andulek+pár kouřákú a na zemi pár křepelek a žádný problém,voliéra 3,5x2,2x0,8.Přeju krásný den a spoustu odchovú.