Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Klada

4.1.2021 12:04
Klada

XXX.XXX.27.76

Dobrý den,
dostali jsme andulky z chovu. Jedna má takové divné ozobí. Jako by měla roh.
Nejsem si jistá jestli je to vápenka nebo nějaká vážnější nemoc.
Jsem úplný začátečník...

A popřípadě je vápenka přenosná na jiná zvířata (kočka pes)?

4.1.2021 13:52
pterodactyll

XXX.XXX.92.7

Jestliže myslíte tu samičku,je špatně vidět. Nepřijde mi to jako vápenka, mění se jim ozobí když začíná sezóna. Různé výrůstky jsou běžné, opadají časem.

http://m.vero-bardo-budgie.webnode.cz/nemoci/ptaci-svrab-vapenka/

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.1.2021 18:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Souhlasím. Vypadá to spíš na změny na ozobí samice po chovné sezoně.

Ideálně sem dejte detailnější foto.

5.1.2021 00:14
moluka

XXX.XXX.39.100

Ta příloha vero- bardo je perfektně připravená. Měl by si ji každý chovatel přečíst jen chci doplnit, že na vápenku je lepší použít Ivomek rozpustný ve vodě. což je přípravek S-76 do pití na dva dny a po 7-10 dnech po vylíhnutí vajíček opakovat. Roztok 0,3 ml do 100 ml (1 dcl). Nechá se sehnat na burzách SKL jej u nás nepovoluje. Dovoz z USA. Injekčním forma se u nás dostane a nedá se použít ve vode, delá olejovité kulick, které mohou a jsou ve větší dávce škodlivé. Je je třeba rozředit v lihu aspoň 52%, pak se ve vodě rozptýlí a neměly by škodit.

5.1.2021 06:46
kareta

XXX.XXX.84.6

Klada napsal(a):
Dobrý den,
dostali jsme andulky z chovu. Jedna má takové divné ozobí. Jako by měla roh.
Nejsem si jistá jestli je to vápenka nebo nějaká vážnější nemoc.
Jsem úplný začátečník...

A popřípadě je vápenka přenosná na jiná zvířata (kočka pes)?

Špatná fotka. Tady to nemusí být s ozobím nic společného. Může se jednat o zaschlou krev na peří ze šarvátky mezi ptáky. Když se pořádně podíváte, tak se to nachází až nad horním okrajem ozobí. Když už chcete, aby vám někdo poradil, tak sem dejte lepší fotku.

5.1.2021 14:36
Valentko

XXX.XXX.226.187

Klada napsal(a):
Dobrý den,
dostali jsme andulky z chovu. Jedna má takové divné ozobí. Jako by měla roh.
Nejsem si jistá jestli je to vápenka nebo nějaká vážnější nemoc.
Jsem úplný začátečník...

A popřípadě je vápenka přenosná na jiná zvířata (kočka pes)?

Vapenka pokial viem tak neni prenosná na ine zvieratá ako vtáky. U papagájov je to najčastejsie u anduliek ale môže to mať napr. aj hydina a iné vtáky.

31.1.2021 12:14
Dom88

XXX.XXX.198.81

Dobrý den, potřebuji radu, moje bílá andula má nestandartní ozobí a zobák...už při nákupu měla asi nějakou genetickou vadu/zranění - jedna nosní dírka byla jakoby štípnutá....ale teď nevím, jestli se jí k tomu nepřidává vápenka..nemáte s tím zkušenosti?
díky

31.1.2021 12:34
kareta

XXX.XXX.84.6

Andulka má vápenku.

31.1.2021 12:41
Dom88

XXX.XXX.198.81

kareta napsal(a):
Andulka má vápenku.

Děkuji za rychlou reakci, myslel jsem si to. Můžu poprosit o radu - je jinou možnost kromě veterináře v tomto stavu a druhá věc, co se zbytkem chovu, aby to nedostali (u ostatních ptáků jsem si nevšiml, že by měly nějaké příznaky, ale mohu se mýlit.
Chovám ve venkovní voliéře.
Díky

31.1.2021 12:47
kareta

XXX.XXX.84.6

Jestli- že ji máte delší dobu s andulkama, tak to mají už asi taky. Dejte si ji někde zvlášt a najděte si na netu ve vyhledávači- vápenka u andulek. tam se vše dočtete.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2021 13:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
Dobrý den, potřebuji radu, moje bílá andula má nestandartní ozobí a zobák...už při nákupu měla asi nějakou genetickou vadu/zranění - jedna nosní dírka byla jakoby štípnutá....ale teď nevím, jestli se jí k tomu nepřidává vápenka..nemáte s tím zkušenosti?
díky

Ano, má vápenku. Chce to navštívit veterináře.

Pokud máte další papoušky, kteří s ní přišli do styku, tak to chce přeléčit i ty. Plus dezinfekce voliéry, výměna viděl, atd.

31.1.2021 13:55
exotchov

XXX.XXX.168.151

Leky dostanete i bez veterinare,naco platit i jeho. desinfekci lze tez objednat,osvecena F-10

31.1.2021 14:19
Dom88

XXX.XXX.198.81

exotchov napsal(a):
Leky dostanete i bez veterinare,naco platit i jeho. desinfekci lze tez objednat,osvecena F-10

Děkuji moc, už jsem 4, které měly očividné příznaky odebral a namazal ozobí...koukal jsem a i v literatuře je doporučený Arpalit - jakým způsobem se to aplikuje? Já jen jestli je nutné odchyt andul nebo to lze bez odchytu.
Díky všem!

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2021 17:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
Děkuji moc, už jsem 4, které měly očividné příznaky odebral a namazal ozobí...koukal jsem a i v literatuře je doporučený Arpalit - jakým způsobem se to aplikuje? Já jen jestli je nutné odchyt andul nebo to lze bez odchytu.
Díky všem!

Arpalit nic moc. Nejlepší je kapka Ivomecu pod křídlo.

Chce to přeléčit všechny, jinak se to bude pořád vracet. Ono trvá než budou mít všechny příznaky, takže není řešení jen oddělit a léčit ty, které to mají viditelné.

31.1.2021 17:12
Dom88

XXX.XXX.198.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Arpalit nic moc. Nejlepší je kapka Ivomecu pod křídlo.

Chce to přeléčit všechny, jinak se to bude pořád vracet. Ono trvá než budou mít všechny příznaky, takže není řešení jen oddělit a léčit ty, které to mají viditelné.

Už jsem pročítal diskuze a googlil, takže už jsem našel více informací, díky :) Jen ani Ivomec, ani Biomec se nedá normálně koupit, jen přes veterináře, máte zkušenosti s jinými přípravky na bází ivermektinu, kterou jsou volně dostupná?

Jinak oddělil jsem ty 4, abych je hlavně mohl pořádně prohlídnout a zjistil jsem, že dvě mají zarudlá místa na kořenu zobáku, jakoby vzadu...to je taky příznak vápenky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2021 18:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
Už jsem pročítal diskuze a googlil, takže už jsem našel více informací, díky :) Jen ani Ivomec, ani Biomec se nedá normálně koupit, jen přes veterináře, máte zkušenosti s jinými přípravky na bází ivermektinu, kterou jsou volně dostupná?

Jinak oddělil jsem ty 4, abych je hlavně mohl pořádně prohlídnout a zjistil jsem, že dvě mají zarudlá místa na kořenu zobáku, jakoby vzadu...to je taky příznak vápenky?

Volně dostupné nejsou. Právě proto ta ráda s návštěvou veterináře. 😉 Je to otázka pár korun.

Ano, může to být začínající vápenka.

1.2.2021 18:52
eli22

XXX.XXX.58.43

Ne začínající, ale vápenka jako prase. Proč nechcete k vetovi? Otázka pár korun a ani ji tam nemusíte tahat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2021 20:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
Ne začínající, ale vápenka jako prase. Proč nechcete k vetovi? Otázka pár korun a ani ji tam nemusíte tahat.

Na fotce v úvodu je vápenka už hodně rozjetá.

Autor pak psal, že má oddělené další 4 kusy "Jinak oddělil jsem ty 4, abych je hlavně mohl pořádně prohlídnout a zjistil jsem, že dvě mají zarudlá místa na kořenu zobáku, jakoby vzadu...to je taky příznak vápenky?" - tak na to byla odpověď, že to nejspíš bude též vápenka.

1.2.2021 21:18
Dom88

XXX.XXX.198.81

eli22 napsal(a):
Ne začínající, ale vápenka jako prase. Proč nechcete k vetovi? Otázka pár korun a ani ji tam nemusíte tahat.

jen jsem se ptal na další možnosti, zítra jdu k veterináři pro Ivomec, snad zabere...máte zkušenosti s léčbou v této fázi?
neměl jsem do teď s vápenkou zkušenost a zrovna u této anduly bylo matoucí to její zranění ozobí, takže jsem tomu nepřikládal takovou váhu, teď už jsem prohlédl všechny a jak jsem psal, 4 už mají nějaké příznaky, ne tak velké jako tato bílá...(všechny 3 s projevy jsou ze snůšky právě této bílé anduly, z léta)...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.2.2021 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
jen jsem se ptal na další možnosti, zítra jdu k veterináři pro Ivomec, snad zabere...máte zkušenosti s léčbou v této fázi?
neměl jsem do teď s vápenkou zkušenost a zrovna u této anduly bylo matoucí to její zranění ozobí, takže jsem tomu nepřikládal takovou váhu, teď už jsem prohlédl všechny a jak jsem psal, 4 už mají nějaké příznaky, ne tak velké jako tato bílá...(všechny 3 s projevy jsou ze snůšky právě této bílé anduly, z léta)...

Ivomec zabírá hned. Postupně se jí to oloupe. Přinesla jsem si jednou ze zverimexu samečka - chtěli ho dát hadovi kvůli úrazu křídla (zlomenina, špatně zhojená). Měl to podobné, stačilo 2x dát Ivomec na zimu pod křídlo a byl zdravý. 👍

Po 14 dnech se to opakuje + je nutno vše vydezinfikovat - vyměnit bidla, klec/voliéru pořádně vymýt. A opravdu ošetřit všechny v hejnu. Jinak si to budou předávat pořád dokola.

2.2.2021 19:52
Dom88

XXX.XXX.198.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ivomec zabírá hned. Postupně se jí to oloupe. Přinesla jsem si jednou ze zverimexu samečka - chtěli ho dát hadovi kvůli úrazu křídla (zlomenina, špatně zhojená). Měl to podobné, stačilo 2x dát Ivomec na zimu pod křídlo a byl zdravý. 👍

Po 14 dnech se to opakuje + je nutno vše vydezinfikovat - vyměnit bidla, klec/voliéru pořádně vymýt. A opravdu ošetřit všechny v hejnu. Jinak si to budou předávat pořád dokola.

Díky moc za rady, teď jsem se vrátil od veterináře s Ivomecem, dal mi ještě tip na SH IVERMECTIN SPOT ON, volně dostupný...nevím, jestli máte zkušenosti...
Dal jsem hned jednu kapku pod křídlo, zítra přeléčím celý chov (14 kusů) a uvidíme. Vydezinfikuji voliéru co to půjde, jsem zvědavý na výsledky ;)
Ještě se zeptám, 2 kusy, které jsem oddělil mají tento stav kolem zobáku - vápenka? Nebo to s tím nesouvísí? Veterinář úplně nevěděl...

Každopádně děkuji za navedení na správnou cestu ;) :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.2.2021 20:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky, kouknu se po tom.

Ano, toto je také vápenka.

Viz fotky např. : http://m.vero-bardo-budgie.webnode.cz/nemoci/ptaci-svrab-vapenka/

15.2.2021 13:22
Dom88

XXX.XXX.198.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky, kouknu se po tom.

Ano, toto je také vápenka.

Viz fotky např. : http://m.vero-bardo-budgie.webnode.cz/nemoci/ptaci-svrab-vapenka/

Po 14 dnech léčení IVOMECEM vypadá ozobí andulek zhruba jako na fotce - bílé okraje, ale nepřipadá mi, že by se to zhoršovalo, co myslíte? Některé mají mírně oloupaný zobák, ale zase mi to nepřijde že by byl provrtaný roztoči. Díky předem za reakci! :)

Ale co se mi teď objevilo u některých mladých andul je "zvláštní barva" nově rostoucího peří, přepeřují, ale mají (většinou na hlavě, ale měl jsem i případy okrajů letek) jakoby krev na těch koncích...Je to normální při přepeřování? Nebo to je doprovodný efekt té vápenky nebo jiný roztoč?
Popřípadě co s tím?
Díky moc všem! :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2021 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
Po 14 dnech léčení IVOMECEM vypadá ozobí andulek zhruba jako na fotce - bílé okraje, ale nepřipadá mi, že by se to zhoršovalo, co myslíte? Některé mají mírně oloupaný zobák, ale zase mi to nepřijde že by byl provrtaný roztoči. Díky předem za reakci! :)

Ale co se mi teď objevilo u některých mladých andul je "zvláštní barva" nově rostoucího peří, přepeřují, ale mají (většinou na hlavě, ale měl jsem i případy okrajů letek) jakoby krev na těch koncích...Je to normální při přepeřování? Nebo to je doprovodný efekt té vápenky nebo jiný roztoč?
Popřípadě co s tím?
Díky moc všem! :)

To jsou pera plná krve. Asi si to drbaly o bidlo. Občas je to rostoucí brko svědí.

15.2.2021 17:01
eli22

XXX.XXX.58.43

Dom88 napsal(a):
Po 14 dnech léčení IVOMECEM vypadá ozobí andulek zhruba jako na fotce - bílé okraje, ale nepřipadá mi, že by se to zhoršovalo, co myslíte? Některé mají mírně oloupaný zobák, ale zase mi to nepřijde že by byl provrtaný roztoči. Díky předem za reakci! :)

Ale co se mi teď objevilo u některých mladých andul je "zvláštní barva" nově rostoucího peří, přepeřují, ale mají (většinou na hlavě, ale měl jsem i případy okrajů letek) jakoby krev na těch koncích...Je to normální při přepeřování? Nebo to je doprovodný efekt té vápenky nebo jiný roztoč?
Popřípadě co s tím?
Díky moc všem! :)

Já si myslím, že je to ten doprovodný efekt vápenky. Mimochodem nepřerůstá jí nějak ten zobák? Možná by byla dobrá fotka celé andulky včetně těch letek. Nožky má ok?Na těch se vápenka neprojevila?

15.2.2021 19:47
Dom88

XXX.XXX.198.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jsou pera plná krve. Asi si to drbaly o bidlo. Občas je to rostoucí brko svědí.

Drbe se o klec, toho jsem si všiml, tak jsem si říkal, jestli to nemůže být právě ještě nějaký roztoč, díky ;)

15.2.2021 20:07
Dom88

XXX.XXX.198.81

Na nohou jsem si ničeho nevšiml, podle mého tedy pouze ozobí. Ty letky nebyli u této anduly, ale u 2 jiných, teď už je to v pohodě, měly ale ze dne na den jakoby "krvavý" okraje křídelních letek...prvně 1 a pak druhá...po zranění nikde žádné stopy, takže trochu záhada...Zobák, nevím, sépiovku normálně mají..tato andula je ale trochu specificky malá, byla jako poslední ze snůšky, navíc o pár dní zpožděná a už jí zůstala drobná velkost...

omlouvám se, lepší fotka se mi teď už nepodařila
díky za reakci ;)

15.2.2021 20:28
eli22

XXX.XXX.58.43

Dom88 napsal(a):
Na nohou jsem si ničeho nevšiml, podle mého tedy pouze ozobí. Ty letky nebyli u této anduly, ale u 2 jiných, teď už je to v pohodě, měly ale ze dne na den jakoby "krvavý" okraje křídelních letek...prvně 1 a pak druhá...po zranění nikde žádné stopy, takže trochu záhada...Zobák, nevím, sépiovku normálně mají..tato andula je ale trochu specificky malá, byla jako poslední ze snůšky, navíc o pár dní zpožděná a už jí zůstala drobná velkost...

omlouvám se, lepší fotka se mi teď už nepodařila
díky za reakci ;)

No zřejmě se zberchává ještě z té vápenky.Úplně ok ještě asi není, ale snad je to na dobré cestě.

15.2.2021 20:46
Dom88

XXX.XXX.198.81

Díky :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2021 09:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dom88 napsal(a):
Drbe se o klec, toho jsem si všiml, tak jsem si říkal, jestli to nemůže být právě ještě nějaký roztoč, díky ;)

Hlídejte to. Kdyby se drbali dál i po přepeření, tak ošetřit např. Arpalitem. Ale teď bych je nechala se vzpamatovat z té vápenky. Ideálně dávejte hodně ovo-zel, klidně i sypané vitamíny, ať se dají brzy dokupy. ;)

16.2.2021 12:15
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hlídejte to. Kdyby se drbali dál i po přepeření, tak ošetřit např. Arpalitem. Ale teď bych je nechala se vzpamatovat z té vápenky. Ideálně dávejte hodně ovo-zel, klidně i sypané vitamíny, ať se dají brzy dokupy. ;)

Proboha,jen neošetřujte ptáky arpalitem,největší chemické svinstvo,to je jako by jste si sypal(a) do šatníku Naftalín!!!K.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2021 13:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

A čím ošetřujete vnější parazity vy? Já všude našla Biokill (ten na zvířata) nebo Arpalit neo.

Pokud vím, třeba na perožrouty Ivomec nezabírá, ne? 🤔

16.2.2021 14:47
eli22

XXX.XXX.58.43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A čím ošetřujete vnější parazity vy? Já všude našla Biokill (ten na zvířata) nebo Arpalit neo.

Pokud vím, třeba na perožrouty Ivomec nezabírá, ne? 🤔

Já bych teda taky ten arpalit ani biolit na ptáky nepoužila. Několikrát jsem použila, ale jen na vnější prostředí, pelíšek psů atd. Myslím, že na všechny parazity působí přípravky s ivermektinem. Možno použít Chemisol, ten je na perožrouta určitě. To jsme aplikovali u známé na slepice .

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2021 16:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
Já bych teda taky ten arpalit ani biolit na ptáky nepoužila. Několikrát jsem použila, ale jen na vnější prostředí, pelíšek psů atd. Myslím, že na všechny parazity působí přípravky s ivermektinem. Možno použít Chemisol, ten je na perožrouta určitě. To jsme aplikovali u známé na slepice .

Tak Biokill je jeden na prostředí a jeden na zvířata. ;)

Tím si právě nejsem jistá, zda je to na všechny parazity ten Ivomec. 🤔

16.2.2021 18:00
eli22

XXX.XXX.58.43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak Biokill je jeden na prostředí a jeden na zvířata. ;)

Tím si právě nejsem jistá, zda je to na všechny parazity ten Ivomec. 🤔

Když já k tomu nemám vůbec důvěru, k těm různým stříkaným "killům".

Přidejte reakci

Přidat smajlík