Klada

XXX.XXX.27.76
Dobrý den,
dostali jsme andulky z chovu. Jedna má takové divné ozobí. Jako by měla roh.
Nejsem si jistá jestli je to vápenka nebo nějaká vážnější nemoc.
Jsem úplný začátečník...
A popřípadě je vápenka přenosná na jiná zvířata (kočka pes)?
Jestliže myslíte tu samičku,je špatně vidět. Nepřijde mi to jako vápenka, mění se jim ozobí když začíná sezóna. Různé výrůstky jsou běžné, opadají časem.
http://m.vero-bardo-budgie.webnode.cz/nemoci/ptaci-svrab-vapenka/
Uživatel s deaktivovaným účtem

Souhlasím. Vypadá to spíš na změny na ozobí samice po chovné sezoně.
Ideálně sem dejte detailnější foto.
Ta příloha vero- bardo je perfektně připravená. Měl by si ji každý chovatel přečíst jen chci doplnit, že na vápenku je lepší použít Ivomek rozpustný ve vodě. což je přípravek S-76 do pití na dva dny a po 7-10 dnech po vylíhnutí vajíček opakovat. Roztok 0,3 ml do 100 ml (1 dcl). Nechá se sehnat na burzách SKL jej u nás nepovoluje. Dovoz z USA. Injekčním forma se u nás dostane a nedá se použít ve vode, delá olejovité kulick, které mohou a jsou ve větší dávce škodlivé. Je je třeba rozředit v lihu aspoň 52%, pak se ve vodě rozptýlí a neměly by škodit.
Klada
napsal(a):
Dobrý den,
Jsem úplný začátečník...
Špatná fotka. Tady to nemusí být s ozobím nic společného. Může se jednat o zaschlou krev na peří ze šarvátky mezi ptáky. Když se pořádně podíváte, tak se to nachází až nad horním okrajem ozobí. Když už chcete, aby vám někdo poradil, tak sem dejte lepší fotku.
Klada
napsal(a):
Dobrý den,
Jsem úplný začátečník...
Vapenka pokial viem tak neni prenosná na ine zvieratá ako vtáky. U papagájov je to najčastejsie u anduliek ale môže to mať napr. aj hydina a iné vtáky.
Dobrý den, potřebuji radu, moje bílá andula má nestandartní ozobí a zobák...už při nákupu měla asi nějakou genetickou vadu/zranění - jedna nosní dírka byla jakoby štípnutá....ale teď nevím, jestli se jí k tomu nepřidává vápenka..nemáte s tím zkušenosti?
díky
kareta
napsal(a):
Andulka má vápenku.