Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.11.2022 18:34
aratinka

XXX.XXX.220.250

Nabídl jsem k prodeji kakadua, telefonicky se mi ozval zájemce. Sám mi nabídl, že pošle zálohu v desetitisícové výši s tím, že si během týdne papouška vyzvedne, doplatí zbytek, hlavně abych jej nikomu jinému neprodával. Zálohu opravdu poslal. Bohužel, jsou to již dva měsíce co se neozval a já potřebuji doplatek, abych mohl sám nakoupit jiné papoušky a je mi nepříjemné stále žádat o to, aby mi počkali. Jak byste reagovali? Mám považovat zálohu jako propadlou za nevyzvednutého papouška, když z týdne se stali dva měsíce, nebo jej mám sám uhánět, aby doplatil zbytek? V případě, že by se nakonec rozhodl, že si papouška nevezme, má se záloha vrátit? Žádná smlouva nebyla sepsána, pouze telefonát a snímek obrazovky, že byla platba odeslána a u mě přijata.

clok

9.11.2022 19:10
clok

XXX.XXX.57.161

aratinka napsal(a):
Nabídl jsem k prodeji kakadua, telefonicky se mi ozval zájemce. Sám mi nabídl, že pošle zálohu v desetitisícové výši s tím, že si během týdne papouška vyzvedne, doplatí zbytek, hlavně abych jej nikomu jinému neprodával. Zálohu opravdu poslal. Bohužel, jsou to již dva měsíce co se neozval a já potřebuji doplatek, abych mohl sám nakoupit jiné papoušky a je mi nepříjemné stále žádat o to, aby mi počkali. Jak byste reagovali? Mám považovat zálohu jako propadlou za nevyzvednutého papouška, když z týdne se stali dva měsíce, nebo jej mám sám uhánět, aby doplatil zbytek? V případě, že by se nakonec rozhodl, že si papouška nevezme, má se záloha vrátit? Žádná smlouva nebyla sepsána, pouze telefonát a snímek obrazovky, že byla platba odeslána a u mě přijata.

Jednoduche..poslu sms..Pane kde to vazne..a je v jeho zajmu se ozvat co a jak..pokud se dotycnemu neco nestalo to nevite nikdy

Neregistrovaný uživatel

9.11.2022 19:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Pokud vám pán poslal zálohu,tak měl určitě vážný zájem.Muselo se něco vážného přihodit, když se neozývá.Jistě máte na něj kontakt - tak je teď na vás to vyřešit.

9.11.2022 19:43
capricorn66

XXX.XXX.166.202

Už jsem zažil spousty zájemců o papouška, kteří stále volali, jak to s ním vypadá a kdy si pro něj budou moci přijet. Nakonec měli takové šílené výmluvy, proč si papouška nemohou odebrat, nebo dělali mrtvého brouka, nebrali telefon nebo stále žádali o pozdržení, že si brzy přijedou. Ačkoliv bylo víc zájemců, čekal jsem s prodejem, když jsem jim to slíbil a nakonec měl problém jej vůbec prodat, protože ostatní zájemci si již papoušky sehnali jinde. Kdo si předem objedná papouška, požaduji zálohu 1000 Kč, aby jej zbytečně neblokoval. Dvakrát se mi stalo, že jsem počkal zhruba týden a když si pro papouška v dohodnutém čase nepřijeli, nabídnul jsem jej jinému. Vůbec bych to neřešil. Zaplatil zálohu, papouška si nevyzvedl, smůla, půjde jinam. Od toho zálohy jsou, jako jistina. Nebo jak dlouho chcete čekat? půl roku je dostatečný čas na blokování prodeje? A je jedno, jesti zaplatil 10000 nebo 100 Kč.

9.11.2022 20:24
Santi

XXX.XXX.99.187

Pokud vám peníze poslal přes účet, tak je jednoduše vraťte a máte klid a čisté svědomí. 😉

10.11.2022 00:38
Beliciak8

XXX.XXX.234.68

10 000 nieje malo peňazí, uricte by to žiadna osoba nenechala len tak prepadnúť, mohlo sa pánovi niečo stat, úraz alebo čokoľvek iné.
Nevidím dôvod neskúsiť sa neozvat sám, ak neúspešne, tak by som papagája predal a po ohlásení tohto pána bez problémov vrátil zálohu, alebo rovno poslal s5 na účet.
Nebuďte hneď ľudia take svine…

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 11:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

aratinka napsal(a):
Nabídl jsem k prodeji kakadua, telefonicky se mi ozval zájemce. Sám mi nabídl, že pošle zálohu v desetitisícové výši s tím, že si během týdne papouška vyzvedne, doplatí zbytek, hlavně abych jej nikomu jinému neprodával. Zálohu opravdu poslal. Bohužel, jsou to již dva měsíce co se neozval a já potřebuji doplatek, abych mohl sám nakoupit jiné papoušky a je mi nepříjemné stále žádat o to, aby mi počkali. Jak byste reagovali? Mám považovat zálohu jako propadlou za nevyzvednutého papouška, když z týdne se stali dva měsíce, nebo jej mám sám uhánět, aby doplatil zbytek? V případě, že by se nakonec rozhodl, že si papouška nevezme, má se záloha vrátit? Žádná smlouva nebyla sepsána, pouze telefonát a snímek obrazovky, že byla platba odeslána a u mě přijata.

A kolikrát jste ho za tu dobu zkoušel zkontaktovat?

Já bych se mu nyní ozvala s tím, že potřebujete vědět, zda mu máte peníze (můžete si odečíst náklady za držení papouška ty 2 měsíce doma navíc) vrátit nebo zda si pro papouška nyní už může přijet. Zase to není žádná nízká částka, na kterou by jen tak člověk zapomněl, že ji zaplatil.... To spíš vypadá, že se něco pánovi třeba stalo, atd.

Navíc hodně záleží, na čem jste se dohodli - záloha je ze zákona vratná, nedojde-li k předání prodávané věci. Rezervační poplatek nikoli, ten se právě bere běžně jako peníze, které propadnou chovateli, pokud se zájemce již neozve.

Pro příště doporučuji sepsat rezervační smlouvu, kde mmj. napíšete, do jakého data papouška rezervujte. A že pokud nedojde k oboustranné dohodě o prodloužení data, tak po tomto datu nabídnete papouška dále k prodeji a rezervační poplatek propadá ve váš prospěch.

12.11.2022 17:34
exotchov

XXX.XXX.168.151

Prosim vas co je to zase za blabol, to uz jsme tak neschopni ze s každým sebemensim problemem se svěřujeme celemu svetu. Kam jsme dospěli.

13.11.2022 09:08
hzp

XXX.XXX.83.72

Přesně jak to píše pommovi, rozhodně si nemůže tazatel zálohu ponechat, to by se mohl dostat do problémů (neoprávněný prospěch a další). A skutečně napříště věc řešit formou rezervačního poplatku. I za současného stavu věci lze odečíst tzv. účelně vynaložené náklady (a ty by měl být tazatel schopen doložit, tj. náklady na krmení ptáka, veterina, náklady na přijetí a odeslání platby atd.). Zkrátka platbu vraťte o pár stovek nižší a ptáka prodejte jinému zájemci. Poučení pro příště, no.

Přidejte reakci

Přidat smajlík