robik
napsal(a):
Existuje nějaká záruční lhůta, když si koupím mládě papouška od chovatele?
Záruční list neexistuje, záruka ano. Na zjevné a skryté vady, ale k reklamaci je třeba řádná kupní smlouva. Vady zjevné - při osobním převzetí je uvidíte buďto Vy, nebo nezávislá osoba, která je - byla nejlépe dlouholetým a svědomitým chovatelem druhu o který máte zájem. Jde o vady na kráse , výživný stav a psichycké poruchy , které se mohou projevit během Vaší návštěvy u prodávajícího. Teť záleží jen na Vás jak se rozhodnete o koupi. Vady skryté - pouhým okem nepoznáte. V tomto případě platí co je psáno to je dáno , smlouva . Teť se jedná především o onemocnění , která může prodávající "schovat" podáváním léků a Vás neinformujje. U pohlavý si hlavně skontrolujte čísla uzavřených a nepoškozených kroužků , případně čipu s veterynárním potvrzením o provedení vyšetření - DNA , (PBDF) ,endoskopie. Endoskop prozradí i stav pohlavních orgánů. Skryté vady mají záruční platnost myslím 6 týdnů od data prodeje ,hlavně nemoci , pohlavý začnete skoumat především až po prvních neůspěších. Slova jako ASI , MOŽN'A do smlouvy nepatří ! V případě úmrtí jedince je NUTNA´ pitva odborným veterynárním pracovištěm se všemi náležitostmy - datum úmrtí, datum pitvy, identifikační čísla jedince,druhy vyšetření a jejich výsledky - posudek, kdo vyšetření prováděl, atd. Je toho mnoho a moje informace jsou jen z toho co znám.
Musíte si uvědomit , že každá sranda něco stojí a čím větší záruky budete po prodejci vyžadovat tím i cena poroste. Dnes je vše o penězích a já osobně nechovám tak drahé papoušky, aby někdo po mě vyžadoval jakákoliv vyšetření. Váš veterynář Vám určitě prozradí finanční náročnost jednotlivých vyšetření. Mnoho štěstí !
Neregistrovaný uživatel

dad
napsal(a):
Záruční list neexistuje, záruka ano. Na zjevné a skryté vady, ale k reklamaci je třeba řádná kupní smlouva. Vady zjevné - při osobním převzetí je uvidíte buďto Vy, nebo nezávislá osoba, která je - byla nejlépe dlouholetým a svědomitým chovatelem druhu o který máte zájem. Jde o vady na kráse , výživný stav a psichycké poruchy , které se mohou projevit během Vaší návštěvy u prodávajícího. Teť záleží jen na Vás jak se rozhodnete o koupi. Vady skryté - pouhým okem nepoznáte. V tomto případě platí co je psáno to je dáno , smlouva . Teť se jedná především o onemocnění , která může prodávající "schovat" podáváním léků a Vás neinformujje. U pohlavý si hlavně skontrolujte čísla uzavřených a nepoškozených kroužků , případně čipu s veterynárním potvrzením o provedení vyšetření - DNA , (PBDF) ,endoskopie. Endoskop prozradí i stav pohlavních orgánů. Skryté vady mají záruční platnost myslím 6 týdnů od data prodeje ,hlavně nemoci , pohlavý začnete skoumat především až po prvních neůspěších. Slova jako ASI , MOŽN'A do smlouvy nepatří ! V případě úmrtí jedince je NUTNA´ pitva odborným veterynárním pracovištěm se všemi náležitostmy - datum úmrtí, datum pitvy, identifikační čísla jedince,druhy vyšetření a jejich výsledky - posudek, kdo vyšetření prováděl, atd. Je toho mnoho a moje informace jsou jen z toho co znám.
Musíte si uvědomit , že každá sranda něco stojí a čím větší záruky budete po prodejci vyžadovat tím i cena poroste. Dnes je vše o penězích a já osobně nechovám tak drahé papoušky, aby někdo po mě vyžadoval jakákoliv vyšetření. Váš veterynář Vám určitě prozradí finanční náročnost jednotlivých vyšetření. Mnoho štěstí !
Poté, co jsem u firmy AAAauto reklamoval druhý den po koupi zjevně skrytou vadu - prasklou hlavu motoru - a vysmáli se mi (oprava se následně nikdy nepodařila odstranit a tratil jsem přes 250 tisíc při prodeji vozu, ale to je na dlouhé vyprávění a myslím, že v "áčkách" nikdo nenaletěl víc než já!), nevěřím na žádné záruky a smlouvy ani u ptáků, ale jen na čestnost prodávajícího chovatele. A to je sakra vzácný jev. Ostatně neznám nikoho, kdo by úspěšně uplatnil reklamaci v případě, že prodávající není ochotný (nechová se slušně) situaci řešit. Mikdy nedokážete, že vada (nemoc) je staršího data, tedy z doby před nákupem. Nakolik bude u soudu směrodatné vyjádření veterináře (ten si jako správný doktor dá pozor, aby něco neřekl jednoznačně) nevím, ale nesázel bych na to. Proto se vyplatí kupovat ptáky u známých tváří (a to platí i o zahraničí, kde je šejdířů habaděj), chovatelů, na které dostanete doporučení, známých někoho atd. Těm se nevyplatí dělat si veřejně ostudu a když jsou nějaké problémy, ptáky raději vezmou zpět nebo se domluví jak uhradit škodu. Běžně se mi stalo, že chovatel z Holandska, od kterého jsme bral ptáky, mi při další návštěvě dovezl ptáka za toho, který mi uhynul. Když koupíte od anonyma, vždy riskujete. Ale to neznamená, že se tak nedají koupit kvalitní ptáci. Stejně jako auto v těch "áčkách". Chce to ale kus štěstí. U drahých ptáků to platí stejně - smluva je dobrá věc, ale nestačí. Přeji všem šťastnou ruku a co nejméně negativních zkušeností.
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Poté, co jsem u firmy AAAauto reklamoval druhý den po koupi zjevně skrytou vadu - prasklou hlavu motoru - a vysmáli se mi (oprava se následně nikdy nepodařila odstranit a tratil jsem přes 250 tisíc při prodeji vozu, ale to je na dlouhé vyprávění a myslím, že v "áčkách" nikdo nenaletěl víc než já!), nevěřím na žádné záruky a smlouvy ani u ptáků, ale jen na čestnost prodávajícího chovatele. A to je sakra vzácný jev. Ostatně neznám nikoho, kdo by úspěšně uplatnil reklamaci v případě, že prodávající není ochotný (nechová se slušně) situaci řešit. Mikdy nedokážete, že vada (nemoc) je staršího data, tedy z doby před nákupem. Nakolik bude u soudu směrodatné vyjádření veterináře (ten si jako správný doktor dá pozor, aby něco neřekl jednoznačně) nevím, ale nesázel bych na to. Proto se vyplatí kupovat ptáky u známých tváří (a to platí i o zahraničí, kde je šejdířů habaděj), chovatelů, na které dostanete doporučení, známých někoho atd. Těm se nevyplatí dělat si veřejně ostudu a když jsou nějaké problémy, ptáky raději vezmou zpět nebo se domluví jak uhradit škodu. Běžně se mi stalo, že chovatel z Holandska, od kterého jsme bral ptáky, mi při další návštěvě dovezl ptáka za toho, který mi uhynul. Když koupíte od anonyma, vždy riskujete. Ale to neznamená, že se tak nedají koupit kvalitní ptáci. Stejně jako auto v těch "áčkách". Chce to ale kus štěstí. U drahých ptáků to platí stejně - smluva je dobrá věc, ale nestačí. Přeji všem šťastnou ruku a co nejméně negativních zkušeností.
Máte úplnou pravdu.
Kupní smlouva kterou jsem viděl (na zvíře, ne papouška) byla pro mě srozumitelná až na paragrafy, obsahovala sdělení o genetickém základu (štěpitelnost) , zdravotní stav, typologický popis (foto) , identifikační číslo (kroužek, čip). Se zákony Vám musí poradit právník, určitě se nějaký najde, který se tímto právem zabívá. Obchod se zvířaty je dnes velmi lukrativní a i ti šťasnějšíí , co se chtějí byť jen chlubit si svoji investicí se snaží ji ochránit. Asi to znamená když máte o něčem pochyb buďto nekoupit a nezískat co třeba usilovně sháníte dlouhou dobu , nebo po dohodě s prodejcem investovat do informací a zaplatit ze svého kompletní zdravotní prohlídku u veterináře a podle ní se rozhodovat. Ale ani to Vám nemusí zaručit úspěch, stres je nedílnou součástí psichiky a dokáže pri převozu nadělat divy. Kdo teť může za to že doma z přepravky místo krásného a kvalitního zvířete vyndáte jen přepichový exemplář vhodný tak akorát k vycpání. Koupě u známích a uznávaných chovatelů je krokem dopředu , ale i to se mi jednou nevyplatilo. Od úspěšného chovatele (i co se výstav týče,co ho znám - 10 let) jsem si přivezl ptáčka v hejnu které jsem si od něho nechal vybrat kvůli příbuznosti, ale i kvalitě se našel jedinec s deformovaným zobáčkem. Při jeho skušenostech nevým , jestli si opravdu mohl nevšimnout. Nejsem žádný expert a při predchozích koupí ,jsem se na něho vždy spoléhal za což se mi odvděčoval opravdu kvalitou ,kterou potvrzovali i ti kdož neznali jejich původ. Jedná se o 150Kč za mladou naději (odchov). Zobák jsme s pomocí kamaráda upravovali pilníčkem na nehty a asi po půl roce se podařilo postupem času docílit pravidelnějšího růstu až si postižený dokáže pomoci sám. Co si o tom myslíte?
Byla mi sice nabýdnuta výměna, kterou jsem nevyužil, protože náklady na cestu 6x přesahovali cenu postiženého jedince. Je to moje chyba? Hejnko jsem skontroloval jen letmím pohledem, moje pozornost byla upřena na starší ptáky ,které pán právě připravoval na výstavu. Byla pro něho úspěšná, třetí místo za samici a druhé za skupinu. Chovu zdar , hlavně když to dobře dopadne!