Zdravím.Vlani vlete sa u samičky červenokrídlej ojavila podkožná vzušná bublina.Bol som 2krát v Brne vypuštali jej to injekčnov ihlov.Potom mi to kamarát asi každé 2 týžde vypuštal.Pýtal som sa viacerích odborníkov nikto nevedel poradit.Tak som skusil scatt.Na jar som jej dal 3 kvapky pomohlo asi na3 mesiace.Teras som to zopakoval,pomohlo.A teraz neviem či čakat alebo jej to mám dat dopredu pokial sa jej to neobjaví znova .Dakujem pekne za poradenie.
Doporučuje sa ho podávať preventívne 1x ročne. Neviem ako účinná látka moxidektín pomáha pri odstránení vzdušnej bubliny ale tento prípravok sa používa aj pri kožných parazitoch a zrejme tá vzdušná bublina je spôsobená kožným parazitom. Myslím si, že bolo by vhodné použiť uvedený prípravok preventívne u všetkých vtákov ktoré chováte.
Podľa http://store.mfgouldianfinches.com/scatt50ml.html sa dokonca doporučuje jeho aplikácia 3-4 ročne.
Tá vzduchová bublina je zrejme len druhotný prejav ale to je len moja domnienka. Myslím si, že by ste to mali konzultovať s veterinárom, ktorý robil v Brne ten zásah na odstránenie vzduchovej bubliny. Tým, že ste teraz napísal, že aj po použití Scatt ste museli odstraňovať vzduchovú bublinu je použitie Scatt-u len preventívne a možno to nemá súvis. Roztoče ktoré podráždia kožu sú pôvodcami rôznych novotvarov kože ale o vzduchovej bubline som doteraz nepočul. Jedným z najúčinnejších spôsobov liečby roztočov sa zdá byť SCATT - ošetrenie produkované Dr Tony Gestier, vtáčieho veterinára v Austrálii a majiteľa Vetafarm. Scatt má reziduálny účinok a jedna dávka je účinná po dobu asi 3 týždne.
Iné ošetrenie je pomocou S76. Je dobrou voľbou pre liečbu proti roztočom, ktoré sa kŕmia priamo vtáčou krvou alebo živým tkanivom, ako sú napríklad roztoče peria. Nemôže sa tá vzduchová bublina vytvárať práve pri poškodení lôžka peria roztočmi?