Dotaz: zbarvení vázané na pohlavý u korel

Přidejte téma Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.3.2014 16:40
erik.petracek

XXX.XXX.121.176

Prosím o ujasnění. Jsem chovatel začátečník. Mám samičku perlové mutace a přírodního samce. chci se zeptat jak to bude s jejich potomky. U perlové se píše, že zbarvení je vázané na pohlavý. Chápu to tak, že potomci po nich budou - samičky perlové a šedí samečkové? Nebo je to naopak. Děkuji moc za vysvětlení.

29.3.2014 16:46
erik.petracek

XXX.XXX.121.176

erik.petracek napsal(a):
Prosím o ujasnění. Jsem chovatel začátečník. Mám samičku perlové mutace a přírodního samce. chci se zeptat jak to bude s jejich potomky. U perlové se píše, že zbarvení je vázané na pohlavý. Chápu to tak, že potomci po nich budou - samičky perlové a šedí samečkové? Nebo je to naopak. Děkuji moc za vysvětlení.

ještě přidávám fotografii

29.3.2014 17:35
atobajus

XXX.XXX.12.162

erik.petracek napsal(a):

Pokud Váš samec neštěpí na žádnou jinou mutaci a je opravdu geneticky jen šedý tak odchov z tohoto páru budou všichni šedí a z toho samci budou štěpit do perel.

29.3.2014 17:59
lupus4

XXX.XXX.119.248

erik.petracek napsal(a):

Musíte si pro pochopení proč co a jak nastudovat základy genetiky.
U ptáků je heterogametickým pohlavím samice ZW, pohlaví mláďat je tudíž ovlivněno "pohlavím" ovulovaného vejce, ne spermií. Samci mají genotyp ZZ. (U savců je to obráceně - samci XY, samice XX)
Proto nikdy nemůže samice štěpit u vlastností vázaných na pohlaví.(což jsou u korel - skořicová,žlutolící, ino, opalinová((perlová) )

mám samičku perlové mutace a přírodního samce
pokud samec na nic neštěpí
budou všichni potomci šedí a 1,0 štěpit na perly

měl-li by jste to obráceně čili 1,0 perlový x 0,1 šedá
pak by to bylo 1,0 šedí /perlové a perlové 0,1

pokud by ale 1,0 na perly štěpil pak
1.0 přírodní /opalinová(perlová)
x 0.1 přírodní opalinová(perlová)
% ze všech 1.0
50.0% 1.0 přírodní opalinová(perlová)