Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

19.3.2004 11:11
Neregistrovaný uživatel

Dobrý den, velice by mě zajímalo, jestli existuje nějaká "záruční doba" při koupi papouška. Mám na mysli případ, že bych si zakoupila papouška ve zverimexu a za pár dní nebo týdnů by se mu rapidně zhoršil zdravotní stav nebo by mi dokonce umřel. Mohu se v tomto případě nějak bránit a požadovat peníze zpět, mám na to ze zákona nárok??? A v jakém zákoně to mohu najít, jsou takové informace na nějakých internetových stránkách??? Dále bych se chtěla dozvědět, zda existuje nějaká zvláštní vyhláška, kde je uvedeno, jak by měl vypadat obchod se zvířaty (zverimex), jaké hygienické požadavky musí být splněny, co všechno je třeba zabezpečit, aby nedošlo k porušení zákona. Všem moc děkuji za odpovědi. Budu vděčná za jakékoliv informace. Přeji Vám krásný den! Lucie

Neregistrovaný uživatel

19.3.2004 11:36
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den, velice by mě zajímalo, jestli existuje nějaká "záruční doba" při koupi papouška. Mám na mysli případ, že bych si zakoupila papouška ve zverimexu a za pár dní nebo týdnů by se mu rapidně zhoršil zdravotní stav nebo by mi dokonce umřel. Mohu se v tomto případě nějak bránit a požadovat peníze zpět, mám na to ze zákona nárok??? A v jakém zákoně to mohu najít, jsou takové informace na nějakých internetových stránkách??? Dále bych se chtěla dozvědět, zda existuje nějaká zvláštní vyhláška, kde je uvedeno, jak by měl vypadat obchod se zvířaty (zverimex), jaké hygienické požadavky musí být splněny, co všechno je třeba zabezpečit, aby nedošlo k porušení zákona. Všem moc děkuji za odpovědi. Budu vděčná za jakékoliv informace. Přeji Vám krásný den! Lucie

myslím se že "záruční doba" na každé zvíře zakoupené kdekoli je 6 týdnů, ale je potřeba mít kvalitní kupní smlouvu (ne jen paragon) kde bude přesně popsán druh zvířete a v případě papouška musí být ve smlouvě uvedeno i číslo a udaje které má na kroužku. Nekroužkovaným ptákům bych se velkým obloukem vyhnul. V jednom zverimexu jsem naletěl, takže vím že bez smlouvy s kompletními údaji při reklamaci neuspějete. Smlouvu jsem našel na internetový stránkách. Mám pocit že to byly www.papou šek-milacek.cz

Neregistrovaný uživatel

20.3.2004 00:25
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den, velice by mě zajímalo, jestli existuje nějaká "záruční doba" při koupi papouška. Mám na mysli případ, že bych si zakoupila papouška ve zverimexu a za pár dní nebo týdnů by se mu rapidně zhoršil zdravotní stav nebo by mi dokonce umřel. Mohu se v tomto případě nějak bránit a požadovat peníze zpět, mám na to ze zákona nárok??? A v jakém zákoně to mohu najít, jsou takové informace na nějakých internetových stránkách??? Dále bych se chtěla dozvědět, zda existuje nějaká zvláštní vyhláška, kde je uvedeno, jak by měl vypadat obchod se zvířaty (zverimex), jaké hygienické požadavky musí být splněny, co všechno je třeba zabezpečit, aby nedošlo k porušení zákona. Všem moc děkuji za odpovědi. Budu vděčná za jakékoliv informace. Přeji Vám krásný den! Lucie

Doporučuji vřele :
http://www.exota.cz/legislativa.php?PHPSESSID=b725bacc68f2c373c142ade4bfb14836 na serveru exota

Neregistrovaný uživatel

20.3.2004 22:09
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Doporučuji vřele :
http://www.exota.cz/legislativa.php?PHPSESSID=b725bacc68f2c373c142ade4bfb14836 na serveru exota

A nechtěli by někteří lidé záruční dobu dva roky?A vědí všichni co si zvíře kupují jak se o něj starat a co mu podávat k jídlu, a nebo si ho kupují podle barvy,aby ladil s nábytkem v obýváku.

Neregistrovaný uživatel

21.3.2004 00:27
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den, velice by mě zajímalo, jestli existuje nějaká "záruční doba" při koupi papouška. Mám na mysli případ, že bych si zakoupila papouška ve zverimexu a za pár dní nebo týdnů by se mu rapidně zhoršil zdravotní stav nebo by mi dokonce umřel. Mohu se v tomto případě nějak bránit a požadovat peníze zpět, mám na to ze zákona nárok??? A v jakém zákoně to mohu najít, jsou takové informace na nějakých internetových stránkách??? Dále bych se chtěla dozvědět, zda existuje nějaká zvláštní vyhláška, kde je uvedeno, jak by měl vypadat obchod se zvířaty (zverimex), jaké hygienické požadavky musí být splněny, co všechno je třeba zabezpečit, aby nedošlo k porušení zákona. Všem moc děkuji za odpovědi. Budu vděčná za jakékoliv informace. Přeji Vám krásný den! Lucie

Podmínkou "uznání reklamace" je samozřejmě to, že u papouška se objevila vada (či nemoc), která očividně musela začít ještě před okamžikem prodeje (genetická vada, PBFD, vleklá parazitóza ap.). Uhyne-li papoušek vinou zanedbání péče (např v důsledku nějaké "rychlé" virózy po náhlém podchlazení nebo vinou úrazu), "záruka" se na něj nevztahuje. V případě sporu musí o příčině umrtí rozhodnout soudní znalec, často stačí i posudek od jakéhokoliv veterináře, který se specializuje na exotické ptáky.
Pro "reklamační řízení" je samozřejmě nejlepší, když kupní smlouva (či účtenka z prodejny) obsahuje jednoznačnou identifikaci zvířete, například číslo kroužku.
Stačí vám ovšem i účtenka, kde je uvedený jen druh papouška a cena (bez bližší identifikace jedince), ba dokonce i účtenka s pouhým údajem "papoušek". V obou případech je na prodejci, aby vám (nebo soudu) dokázal, že zvíře předložené k reklamaci nepochází z jeho prodejny. Občanský i obchodní zákoník v tomto případě (naštěstí) chrání spotřebitele a "důkazní břemeno" klade na bedra prodejce. Musíte ovšem vytrvat a nesmíte se nechat odradit suverénním postojem prodejce, kterému jde logicky o jeho peníze. Nenechte se odbýt. Reklamujete-li boty, také po vás nikdo nechce doklad s jednoznačnou identifikací zrovna toho "vašeho" páru. To, že vám prodejce zapomněl na doklad zapsat i číslo kroužku (nebo to, že prodává ptáky bez kroužků), je jeho problém, ne váš.
Šanci máte dokonce i v případě, že jste účtenku (prodejní doklad) ztratila. Pak ovšem bude nutné (svědecky, pomocí evidence v prodejně...) prokázat, že v době, kterou uvedete jako den koupě papouška tito papoušci skutečně byli "na skladě" a že nějaký z nich byl někomu prodán. Tato varianta už vyžaduje hodně pevné nervy (prodejce se bude asi hodně bránit) a ochotu jít v případě potřeby až do krajnosti, tj. k soudu. Zákon je na vaší straně, ovšem jeho prosazení vás bude stát hodně energie. Kvůli uhynulému arovi se to asi vyplatí, kvůli andulce určitě ne.
--------
Žádná vyhláška, která by stanovila podmínky držení zvířat v prodejnách neexistuje. Ovšem existuje zákon 246/1992 na ochranu zvířat proti týrání, který platí pro každého, tedy i pro "zverimexy". Máte-li důvodné podezření, že je tento zákon porušován, můžete podat podnět na místně příslušnou pobočku inspekce životního prostředí nebo na nejbližší obecní úřad.

Neregistrovaný uživatel

21.3.2004 00:40
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A nechtěli by někteří lidé záruční dobu dva roky?A vědí všichni co si zvíře kupují jak se o něj starat a co mu podávat k jídlu, a nebo si ho kupují podle barvy,aby ladil s nábytkem v obýváku.

Právo na reklamaci nemá nic společného ani s pohnutkami zakázníka ke koupi, ani s péčí, jakou zvířeti zákazník poskytne. Jde o ochranu zákazníka před před koupí zvířete nemocného nebo s vrozenou vadou, pokud na ně nebyl výslovně a prokazatelně upozorněn. Jistě uznáte, že kdyby byl prodejce okamžikem prodeje rázem "z obliga" a zvíře by druhý den uhynulo na infekci s inkubační dobou několika týdnů, bylo by to vůči zákazníkovi hrubě nefér.
V případě skrytých genetických vad by klidně mohla existovat i ona dvouletá "záruční lhůta". Ale její implementace do zákona by asi byla příliš komplikovaná, takže je nutné se smířit jen s oněmi 6 týdny, coby rozumným kompromisem mezi obecnými právy zákazníka a specifiky prodeje a chovu živých zvířat.

Neregistrovaný uživatel

21.3.2004 09:10
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Podmínkou "uznání reklamace" je samozřejmě to, že u papouška se objevila vada (či nemoc), která očividně musela začít ještě před okamžikem prodeje (genetická vada, PBFD, vleklá parazitóza ap.). Uhyne-li papoušek vinou zanedbání péče (např v důsledku nějaké "rychlé" virózy po náhlém podchlazení nebo vinou úrazu), "záruka" se na něj nevztahuje. V případě sporu musí o příčině umrtí rozhodnout soudní znalec, často stačí i posudek od jakéhokoliv veterináře, který se specializuje na exotické ptáky.
Pro "reklamační řízení" je samozřejmě nejlepší, když kupní smlouva (či účtenka z prodejny) obsahuje jednoznačnou identifikaci zvířete, například číslo kroužku.
Stačí vám ovšem i účtenka, kde je uvedený jen druh papouška a cena (bez bližší identifikace jedince), ba dokonce i účtenka s pouhým údajem "papoušek". V obou případech je na prodejci, aby vám (nebo soudu) dokázal, že zvíře předložené k reklamaci nepochází z jeho prodejny. Občanský i obchodní zákoník v tomto případě (naštěstí) chrání spotřebitele a "důkazní břemeno" klade na bedra prodejce. Musíte ovšem vytrvat a nesmíte se nechat odradit suverénním postojem prodejce, kterému jde logicky o jeho peníze. Nenechte se odbýt. Reklamujete-li boty, také po vás nikdo nechce doklad s jednoznačnou identifikací zrovna toho "vašeho" páru. To, že vám prodejce zapomněl na doklad zapsat i číslo kroužku (nebo to, že prodává ptáky bez kroužků), je jeho problém, ne váš.
Šanci máte dokonce i v případě, že jste účtenku (prodejní doklad) ztratila. Pak ovšem bude nutné (svědecky, pomocí evidence v prodejně...) prokázat, že v době, kterou uvedete jako den koupě papouška tito papoušci skutečně byli "na skladě" a že nějaký z nich byl někomu prodán. Tato varianta už vyžaduje hodně pevné nervy (prodejce se bude asi hodně bránit) a ochotu jít v případě potřeby až do krajnosti, tj. k soudu. Zákon je na vaší straně, ovšem jeho prosazení vás bude stát hodně energie. Kvůli uhynulému arovi se to asi vyplatí, kvůli andulce určitě ne.
--------
Žádná vyhláška, která by stanovila podmínky držení zvířat v prodejnách neexistuje. Ovšem existuje zákon 246/1992 na ochranu zvířat proti týrání, který platí pro každého, tedy i pro "zverimexy". Máte-li důvodné podezření, že je tento zákon porušován, můžete podat podnět na místně příslušnou pobočku inspekce životního prostředí nebo na nejbližší obecní úřad.

V zák. 246/1992Sb. je jako příslušný orgán pro kontrolu dodržování uvedena místně příslušná okresní resp. městská veterinární správa, takže bych podnět směroval raději přímo tam (což ovšem nevylučuje možnost učinit tak prostřednictvím IŽP nebo obce, ale zejména v případě obecních úřadů jsem poněkud skeptický k tomu, jestli budou vědět jak a hlavně jestli budou dostatečně ochotní se tím zbývat).

S pozdravem

jirka@amazonia.cz

Neregistrovaný uživatel

21.3.2004 11:49
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
V zák. 246/1992Sb. je jako příslušný orgán pro kontrolu dodržování uvedena místně příslušná okresní resp. městská veterinární správa, takže bych podnět směroval raději přímo tam (což ovšem nevylučuje možnost učinit tak prostřednictvím IŽP nebo obce, ale zejména v případě obecních úřadů jsem poněkud skeptický k tomu, jestli budou vědět jak a hlavně jestli budou dostatečně ochotní se tím zbývat).

S pozdravem

jirka@amazonia.cz

Omlouvám se, ve své odpovědi jsem zaměnil veterinární správu za IŽP (ta má na starosti kontrolu CITES ap.).
------
A ještě dodatek k prokazování původu papouška:
Zákon 246/1992 (§13a) praví: "Právnická nebo fyzická osoba, která obchoduje se zvířaty pro zájmové chovy, je povinna vést evidenci o nakoupených a prodaných zvířatech včetně dokladů o původu zvířete a uchovávat ji po dobu tří let."
V případě ztráty účtenky tedy prodejce nemůže "mlžit" tvrzením, že už si nepamatuje, jaká zvířata tehdy nabízel a zda vůbec nějaké takové někomu prodal. Kdyby šlo o zvířata z odchovu, šlo by dokonce prokázat původ uhynulého papouška vyšetřením jeho genetické příbuznosti se zvířaty chovatele, který do prodejny své odchovy dodává. V případě korely či andulky by ovšem šlo o postup ve stylu "s kanónem na mouchy".

Přidejte reakci

Přidat smajlík