Stříhání ovcí - cena

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
22.5.2017 08:27
profesor1

XXX.XXX.192.98

A co daně Kubo? Platíš?!?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2017 09:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Roční příjmy do 30tis se do danového přiznání uvádět nemusejí

22.5.2017 10:01
profesor1

XXX.XXX.192.98

No je květen a ty už jsi na 25, tak už si to raději hlídej

22.5.2017 11:00
přezdívka

XXX.XXX.105.195

profesor1 napsal(a):
No je květen a ty už jsi na 25, tak už si to raději hlídej

Příjmy je něco jiného než tržby. Pokud se vezme paušál, tak 30 000 ke zdanění je 150 000 tržeb. Nebo to je jinak?

22.5.2017 13:58
hodek

XXX.XXX.215.194

Nechci brát nikomu iluze, ale v tomhle případě je to jinak,30 tis. ke zdanění jsou opravdu příjmy, v tomhle případě budou stejné jako tržby, z toho odečtením paušálu získáte zisk a ten je ke zdanění. A do 30 tis. se nedaní náhodné příjmy, což vypadá, že tak úplně náhodné tyhle příjmy nejsou a finančáci by to taky mohli vyhodnotit jako, když je to pravidelná činnost, bacha na nepřející sousedy a podobně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2017 14:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

A bacha na diskuzni forata :).

22.5.2017 14:51
hodek

XXX.XXX.215.194

Tak koukám, že píšu jak Číňan, vypadlo mi tam slovo "podnikání", ...bylo by to možné vyhodnotit jako podnikání...
omlouvám se

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2017 22:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, stříhám ovce ředitelce zdejšího finančáku a říkal jsem jí, že někdy příjště už dostane účtenku a ta mě vyvedla z omylu, že když se do těch 30tis vejdu, tak účtenka ani celé EET není potřeba. Začala mi to nějak vysvětlovat, ale já jí přerušil, že to teď momentálně neřešim, že s ní o tom hodim pokec jindy, že musím jít stříhat další stádo než se setmí.
Nicméně se příští rok do těch 30tis stejně už s největší pravděpodobností nevejdu pokud budou přibejvat noví zákazníci tak jak teď, takže účtenky stejně vydávat budu a přidám navrch i koblihu. A odvedené daně mě netrápí, beztak je nebudu tahat ze své kapsy, ale z kapes chovatelů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2017 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ono se teď podle mých příspěvků může zdát, že stříhám kdovíjak hodně, ale ostříhám asi tak 200 ovcí za rok. Makám na plnej úvazek v práci, doma mám i s odchovem 80 zvířat a s kočkama, psem a slepicema tu pobíhá víc jak 100 zvířat. Pak je potřeba dělat na baráku, dělat dříví na zimu a tak na nějaké velké stříhání stejně není čas.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2017 22:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ono se teď podle mých příspěvků může zdát, že stříhám kdovíjak hodně, ale ostříhám asi tak 200 ovcí za rok. Makám na plnej úvazek v práci, doma mám i s odchovem 80 zvířat a s kočkama, psem a slepicema tu pobíhá víc jak 100 zvířat. Pak je potřeba dělat na baráku, dělat dříví na zimu a tak na nějaké velké stříhání stejně není čas.

A co žena a děti, taky vám tam pobíhají? Na jednoho člověka máte docela zápřah. Klobouk dolů, co všechno stíháte

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2017 07:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ono se teď podle mých příspěvků může zdát, že stříhám kdovíjak hodně, ale ostříhám asi tak 200 ovcí za rok. Makám na plnej úvazek v práci, doma mám i s odchovem 80 zvířat a s kočkama, psem a slepicema tu pobíhá víc jak 100 zvířat. Pak je potřeba dělat na baráku, dělat dříví na zimu a tak na nějaké velké stříhání stejně není čas.

Tohle vzdycky obdivuju. Ja mam velky vycitky ze pul dne spravuju tohleto tamhleto a nejsem s rodinou i kdyz pobihaj okolo atd, neni to ono. I proto jsem se vyprdnul na nejaky strihani po okoli ( no i kvuli zadum ). Takhle se motam aspon jen doma.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2017 08:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tohle vzdycky obdivuju. Ja mam velky vycitky ze pul dne spravuju tohleto tamhleto a nejsem s rodinou i kdyz pobihaj okolo atd, neni to ono. I proto jsem se vyprdnul na nejaky strihani po okoli ( no i kvuli zadum ). Takhle se motam aspon jen doma.

Dobře jste udělal mastnačku, většinou to, co má hodnotu se nedá koupit...a vaši kluci mají tátu na dosah a vidí, co dělá, časem vám budou pomáhat a až vyrostou budete pomáhat vy jim

Mám to tak doma. Manžel programoval a překládal doma. Děti se kolem motaly. Syn je programátor, starší dcera ještě studuje ale dělá tatínkovi korektury a mladší dcera bude příští rok maturovat a neví, co si vybrat. Uvidíme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2017 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

No ja jsem jeste k tomu 8 hodin v praci a doma druha sichta. Programovat doma to bych se neprinutil, uz tak mam problem :).

MACo farma

23.5.2017 11:01
MACo farma

XXX.XXX.57.252

Můžete mi, prosím, poradit? Není to tak úplně o ceně, ale o tom "základu" - doporučíte, prosím, nějakého šikovného, rozumného střihače z Hostýnských vrchů? jsme mezi Zlínem a Vsetínem, máme pět oveček a pořád se mi nedaří nikoho sehnat. Moc Vám děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2017 03:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

MACo farma napsal(a):
Můžete mi, prosím, poradit? Není to tak úplně o ceně, ale o tom "základu" - doporučíte, prosím, nějakého šikovného, rozumného střihače z Hostýnských vrchů? jsme mezi Zlínem a Vsetínem, máme pět oveček a pořád se mi nedaří nikoho sehnat. Moc Vám děkuji.

Za týden míří hromada střihačů kus od Vás do Vrbětic na mistrovství ve stříhání. Taky tam jedu, napište mi do SZ vaše tel. číslo, pokud by se to podařilo časově skloubit, tak by se to u vás ostříhat dalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2017 03:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arus a mastnacek: Holt všechno v životě je otázkou priorit. Člověk má čas na to, na co si čas udělá. Zvládnout se toho dá dost, jen jde o to za jakou cenu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2017 08:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Arus a mastnacek: Holt všechno v životě je otázkou priorit. Člověk má čas na to, na co si čas udělá. Zvládnout se toho dá dost, jen jde o to za jakou cenu.

Tak, tak...priority se v průběhu let mění (u mně )...dnes už nikam nespěchám, užívám si každý den a snažím se dělat, co mě baví. Ale stejně (celý život) reaguji na výzvy a vstupuji do nových věcí...nikdy jsem se o ovce nestarala ani nezajímala. Teď jsou to rodinní miláčci (pro některé členy hlavně na talíři).

A díky ovcím, vím, že existuje ifauna a pár lidiček, které znám většinou jen virtuálně, ale jejich rady jsou k nezaplacení...a taky vím, že kostey mi slíbil seno na půlku zimy...díky moc, moc si vaší nabídky vážím, ale pro mně je v okolí na dosah profesor a u něj mám slíbených 20 balíků+1 balík, co přihodil tento týden
Krásný den, všem.

24.5.2017 08:44
profesor1

XXX.XXX.192.98

Výborná paměť Já si pak uvědomil že už jsem toho před časem slíbil víc

Jj, prioryty se mění i u dětí a taky u manželky. Ty moje, včetně ženy jsou momentálně radši, když doma nejsem
Kubo, slivka bude, ještě případně kdyby jsi byl na míň procent, tak si můžeš dole vybrat, co mám ještě do těch Vrbětic vzít

25.5.2017 22:33
IvanaK

XXX.XXX.60.40

Našel by se prosím i střihač pro 4 ovečky Merinolandschaft blízko Přelouče?

25.5.2017 22:41
bischof.vlastimil

XXX.XXX.128.19

IvanaK napsal(a):
Našel by se prosím i střihač pro 4 ovečky Merinolandschaft blízko Přelouče?

V úterý odpoledne -na večer by jsem mohl jet kolem.

25.5.2017 22:44
bischof.vlastimil

XXX.XXX.128.19

MACo farma napsal(a):
Můžete mi, prosím, poradit? Není to tak úplně o ceně, ale o tom "základu" - doporučíte, prosím, nějakého šikovného, rozumného střihače z Hostýnských vrchů? jsme mezi Zlínem a Vsetínem, máme pět oveček a pořád se mi nedaří nikoho sehnat. Moc Vám děkuji.

A kde všude jste se ptal?

2.6.2017 21:18
Adr

XXX.XXX.177.246

Dobrý večer, nepojede někdo ze stříhačů čtoucich tuto diskuzi v dohledné době směr Hronov, Stárkov, Adršpach? Potřeboval bych ostříhat tři ovce plemene Clun Forest. Díky Martin.

2.6.2017 23:22
bischof.vlastimil

XXX.XXX.23.16

Adr napsal(a):
Dobrý večer, nepojede někdo ze stříhačů čtoucich tuto diskuzi v dohledné době směr Hronov, Stárkov, Adršpach? Potřeboval bych ostříhat tři ovce plemene Clun Forest. Díky Martin.

Zkuste pana Bařinu +420 737 173 324.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.6.2017 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Adr napsal(a):
Dobrý večer, nepojede někdo ze stříhačů čtoucich tuto diskuzi v dohledné době směr Hronov, Stárkov, Adršpach? Potřeboval bych ostříhat tři ovce plemene Clun Forest. Díky Martin.

Ve vasem okolj operuje i pan machek. nebo kdyz me date 150 za ovci + cestak tak bych vam je nuzkama strih. i s paznehtama. jsem z otovic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.6.2017 20:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Adr napsal(a):
Dobrý večer, nepojede někdo ze stříhačů čtoucich tuto diskuzi v dohledné době směr Hronov, Stárkov, Adršpach? Potřeboval bych ostříhat tři ovce plemene Clun Forest. Díky Martin.

17.6. bych měl tím směrem jet, mohl bych vám je střihnout. Cena střiže v tak malých počtech kusů je prostě 500kč + cesťák 6kč/km počítaný ze Zdoňova u Ádru. Dřív než mě ale kontaktujte Mastnacka, je to šikovnej kluk, ozval se dřív a nechci mu lézt do rajónu. Píšu jen pokud byste se spolu z nějakého důvodu nedomluvili.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.6.2017 23:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pokud byste třeba příští rok řešili stříhání ovcí dřív a domluvili se i s nějakejma chovatelama z okolí, že by se nestříhalo jen u vás ale na více místech, tak by se počet ovcí posčítal a cena střiže by pak byla mnohem příznivější aspoň co se mého stříhání týče.

5.6.2017 10:07
profesor1

XXX.XXX.192.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Za týden míří hromada střihačů kus od Vás do Vrbětic na mistrovství ve stříhání. Taky tam jedu, napište mi do SZ vaše tel. číslo, pokud by se to podařilo časově skloubit, tak by se to u vás ostříhat dalo.

Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil
Tak jsem ve Vrběticích viděl v sobotu kluky v akci. KRÁSNÁ PRÁCE! Jako divák jsem se kochal - nejen Kubou s Vlastimilem, ale i ostatními. Když to chlapci umí, tak to byl opravdu koncert Taky mě zajímaly ty novější mašinky = taky krásná práce + krásná cena Ještě ostříhám 500 ovcí a hned to kupuji
Škoda že nebyl čas víc pokecat, protože jen stříhali a zajišťovali veškerý organizační servis. Počkat na konec akce už jsem neměl čas zase já, škoda.
Tak ať se vám pánové dál daří! Myslím že jste pro diváky udělali velice zajimavou i zábavnou akci!

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2017 21:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

No vidíš Profesore a to ani nevíš, že se mi tam podařilo se při stříhání nějak píchnout strojkem do kolene a po čase mi to začalo otejkat a bolet čim dál tim víc a večer jsem skoro nebyl schopnej chodit. Vyfasoval jsem tam ale zázračné tekutiny a mastičky a bylo do mě nalito pár kalíšků, ať se to léčí i zevnitř, v autě jsem našel špinavej obvaz co jsem den předtim sundal jehněti ze zlomené nohy, stáhnul jsem si to a do rána to bylo víceméně vyléčené.

6.6.2017 08:18
moonika

XXX.XXX.159.239

tetanovku máš zaočkovanú? (U nás kozy všetky zaočkované len ja sa neviem dokopať k tomu:D).

6.6.2017 08:27
profesor1

XXX.XXX.192.98

Neumíte Moniko číst? Přeci dostal valašskou tetanovku a minimálně tuplovanou

6.6.2017 08:37
moonika

XXX.XXX.159.239

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2017 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Neumíte Moniko číst? Přeci dostal valašskou tetanovku a minimálně tuplovanou

Valašská tetanovka brzy vyprchá, kdežto ta od doktora vydrží 15 let. Moniko, neváhejte, píchne vám ji do ramene a máte 10-15let klid.

6.6.2017 09:25
moonika

XXX.XXX.159.239

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Valašská tetanovka brzy vyprchá, kdežto ta od doktora vydrží 15 let. Moniko, neváhejte, píchne vám ji do ramene a máte 10-15let klid.

Jj však už sa na to chystám tak neznášam tie preplnené čakárne...:P.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2017 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na neco se scipnout musi :).

6.6.2017 13:09
janau.

XXX.XXX.162.61

Valašskou tetanovku neznám, pravidelně ale jezdíme na Pustevny na Valašský penicilin, to bude asi dost podobné, co? Chce to však odhadnout správné dávkování, předávkování ani nedostatečná aplikace (ne)funguje (ne)bezpečně

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2017 14:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vyvesil jsem se do inzerce, takze kdo na Broumovsku potrebujete ostrihat svejch par ovecek a znami strihaci na vas nemaji cas, tak volejte :) Striham to perovkama a cenu jsem stanovil pevnou bez kopyt 120 s kopytama 150 + cesta.

MB

5.7.2017 09:22
MB

XXX.XXX.78.174

Našel by se prosím někdo, kdo ostříhá 4 ks quessantských ovcí na Opavsku?

2 ks Háj ve Slezsku,2 ks Bolatice.

Prosím o kontakt na mail nebo telefon. Sem běžně nechodím. Děkuji.

email: bittnerovi.ms@gmail.com
tel: 720 686 777.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2017 20:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lamu si hlavu jestli jsem nenasadil prilis vysokou cenu.120 strihani,30 paznehty. Nehledim na mnozstvi, praci me to da +- 30 minut ovce komplet. Nevim, ty mnozstevni slevy me prijdou sileny. Kostey sem daval onehda cenik, prilozim ho znovu.
Chapu ze strihac s elektrickym strojkem ma praci pri rozbalovani masiny, sestaveni, zaveseni atd atd. Dobre, ale tu praci ma stejnou prece i u velkyho stada tak proc potom pak sam sebe sidi na tolik snizene cene za jeden kus? Me to nevoni. Chapu i to "oceneni" podle stavu ovce, jestli nestrihana dva roky, zesra ta od hlavy az k pate. Ale fuuurt me nesedej ty ceny podle poctu. Porad strihaj tu ovci stejne dlouho at jich je 300 nebo 4.
Me prace se stelovanim balenim strojku odpada. Ba co vic nepotrebuju aby chovatel shanel prodluzku a misto kam zavesit motor. Staci me kdyz jsou ovce nekde zahnany a kdyz tam nebude pruvan a venku nebude 35 ve stinu - to by byl bonus a pak uz si poradim sam. Koho by taky bavilo koukat pul hodiny na strihani jedny ovce :) Snad se casem vypracuju na lepsi casy. Zjistil jsem ze nuzky je potreba jeste "potunit" nestaci je jen brousit. Uz mam objednany druhy, kratsi, takze na tech starych muzu zkouset.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2017 21:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

11295 kc za 251 ovci po zprumerovane cene 45/ks.
36395kc za 251 ovci po zprumerovane cene 145kc/ks ( cena u stad do 10 ovci ).

nekdo tady psal ze za rozbaleni a sestaveni strojku uctuje 100kc. Takze moc nechapu proc se strihaci velkych stad tak okradaj? Za zamysleni stoji ten velkej rozptyl u stada do 10 kusu, kterej je 110kc! Pak je to o 20 a u nejvetsich stad nad 251 zase narust o 30. Ne, nechapu nechapu nechapu.

Proc neni sleva i na paznehty? I ty muzou bejt tvrdy, mekky, prerostly nebo v norme... moc velka volnost na me :).

10.7.2017 22:41
pjetr

XXX.XXX.168.92

Když jsem měl ještě ovce, tak ke mně jezdily 2 střihači najednou. Pouze stříhali vlnu, paznehty ne. Ovce jsme jim podávali a vlnu odklízeli. Dopoledne ve dvou ostříhali 150 ovcí, po obědě udělali paznehty u 40 krav. A pak přemýšleli jestli k sousedovi se 180 ovcemi pojedou ještě ten den nebo to nechají na zítra. Ve stádech po 5 ovcích by se na takový výdělek nedostali nikdy. Účtovali 40 korun za ovci. Ve třech jsme měli co dělat jim stačit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2017 22:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobre, ale to moc nevysvetluje ty rozdilny ceny u malych a velkych stad. u velkych musi masinku mazat vickrat, mozna i noze menit. ferovejsi je rict si za vybaveni masinky pevnou taxu a strihani ohodnotit stejne jak pro 10 ovci tak pro 300, no ne?

11.7.2017 06:26
bischof.vlastimil

XXX.XXX.37.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
11295 kc za 251 ovci po zprumerovane cene 45/ks.
36395kc za 251 ovci po zprumerovane cene 145kc/ks ( cena u stad do 10 ovci ).

nekdo tady psal ze za rozbaleni a sestaveni strojku uctuje 100kc. Takze moc nechapu proc se strihaci velkych stad tak okradaj? Za zamysleni stoji ten velkej rozptyl u stada do 10 kusu, kterej je 110kc! Pak je to o 20 a u nejvetsich stad nad 251 zase narust o 30. Ne, nechapu nechapu nechapu.

Proc neni sleva i na paznehty? I ty muzou bejt tvrdy, mekky, prerostly nebo v norme... moc velka volnost na me :).

No moc nad tímto přemýšlíš smajlík... a chystáš se ceníku JEDNOHO NOVÉHO střihače.

Já na chovatelích, nebohatnu, a pokud si to někdo myslí tak ať to jde dělat za mých nároků ve, vašich podmínkách, tolik let co Já. Rád to zájemce budu učit... Jde mi o to dostat adekvátně zaplaceno.

Toto za mě: Na velkém stádu mohu jít s cenou dolů nejen proto že ráno přijedu a večer odjedu (znám cenu cesty a, čas, ). Jednou rozbalím profesionální mašinku a připravím prostor, jsem oblečen v jednich věcech, nemusím řešit jídlo a pití. Ovce a podmínky pro práci jsou vyhovující. A jde o dlouhodobé, kšefty,.

Paznehty, při stříhání, neslevním proto že k tomu nepatří: zdržují mě, vyčerpávají a jen to vede k tomu že chovatel, leniví, smajlík No a pokud je výraznější podíl ovcí u kterých nedělám jen korekturu ale léčím tak je to dražší.

(Ale když jezdím jako paznehtář dá se na ceně domluvit...).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2017 07:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tvoje naroky atd znam, krome cen. Chapu tvuj postoj, vysvetlujes ho celkem jasne.
Mas pravdu, "resim" cenik jednoho strihace, ale jinej jsem nenasel a uz si presne ani nepamatuju, kolik si pred dvema roky rekl posledni strihac co u me byl a pred trema roky druhej.
U tohodle konkretniho strihace jsem vzal prumerny ceny a i tak vidis ted propastnej rozdil, vzdyt je to 3,2x do toho se ti vejdou obedy na celej rok :) nebo spis roky.
Resim to protoze jak vis, zacal jsem strihat a nechci bejt ani drahej ani levnej, natoz ze to striham nuzkama a furt jeste jsem daleko od tech 10 minut, ktery jsem si prozatim dal za cil. Paznehty delam az na konci a mas pravdu, po tech 20 a vic minutach co striham je to ke konci uz vycerpavajici. Budu je muset delat na zacatku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2017 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

To ti nedoporučuju dělat paznehty před střiží, ovce ti vykopne nohou, škrábne tě a jedeš ze stříhání na šití :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.7.2017 10:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nasel jsem ceny v americe u jednoho strihace
Cena je vcetne paznehtu nebo zubu u lam
Ovce a jehnata $12 per sheep ($10 per sheep in flocks over 25, $8 per sheep in flocks over 50)

Alpaky $30 per animal ($25 per animal in flocks over 50)

Jen paznehty za 5$.

Soucasny kurz americkyho dolaru je cca 23kc.

14.7.2017 11:26
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nasel jsem ceny v americe u jednoho strihace
Cena je vcetne paznehtu nebo zubu u lam
Ovce a jehnata $12 per sheep ($10 per sheep in flocks over 25, $8 per sheep in flocks over 50)

Alpaky $30 per animal ($25 per animal in flocks over 50)

Jen paznehty za 5$.

Soucasny kurz americkyho dolaru je cca 23kc.

To se nedá přepočítávat. Je potřeba vzít v úvahu kupu jiných věcí. třeba kolik si farmář vydělá za měsíc, kolik se dá za dolar koupit jiných věcí...atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.7.2017 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vsak to je pro zajimavost. Oproti tomu v britanii se cena pohybuje max do 2liber, co jsem nasel tak vetsinou 1,5 a to je na nase 45kc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.7.2017 09:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já slyšel, že na Zelandu se stříhá za 2 jejich dolary. Nevím ale co je na tom pravdy. (32kč).

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2017 07:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak mam informaci z NZ od strihace co striha rucnima nuzkama a ma to takhle.
U stad nad 200ks ma cenu 2,5 NZ dolar tj na nase 42kc. El. strojkem 1,5 NZ dolar to je 25kc.
U malych stad ma hodinovku 50 NZ dolaru / hodinu tj 840kc. Kdyz bych bral ze jsou to kluci namakany a budou ovci delat maximalne 6 minut, tak to vychazi 140kc na jednu ovci.

17.7.2017 18:24
lilo

XXX.XXX.201.210

Ja mam pocit ze cesi jeste furt nepriznali ze cena prace proste takovou hodnotu nema :).

17.7.2017 22:22
pajca

XXX.XXX.227.33

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak mam informaci z NZ od strihace co striha rucnima nuzkama a ma to takhle.
U stad nad 200ks ma cenu 2,5 NZ dolar tj na nase 42kc. El. strojkem 1,5 NZ dolar to je 25kc.
U malych stad ma hodinovku 50 NZ dolaru / hodinu tj 840kc. Kdyz bych bral ze jsou to kluci namakany a budou ovci delat maximalne 6 minut, tak to vychazi 140kc na jednu ovci.

6 minut mi vychází do hodiny 10x. to by by potom bylo 84 kč / kus. Nebo né?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2017 22:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hlava pise ruce myslej pocital jsem 140 na mejch 10 minut co mam nejblizsi cil i s kopytama. ale napsal jsem to k jejich sesti, mste samozrejme praudu. az budu na 10 minutach tak pujdu s cenou dolu. ted si rikam 120 za ovci a 30 za kopyta, ale rozhod jsem se delat je zdarma v ramci konkurencniho boje! co jsem mel u sebe dva strihace tak ani jednomu se do nich nechtelo. a me to po tech peripetiich s kopejtkama nedela problem kdyz uz mam ovci na pr deli. lamu s kopytama delam za 200, ty mensi druhy a kdyz mam vydatnou pomoc na drzeni. kdybych se s ni delal sam tak bych se nestydel rict 2x tolik.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2017 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku a co to brát ještě tak, že čím budete rychlejší, tím méně času to stříhání zabere a tím víc času ušetříte farmáři a o to si můžete říct víc?
Já ve svých uplných začátcích, když jsem jednu ovci stříhal čtvrt hodiny, tak jsem měl ceny uplně minimální, ne-li žádné a byl jsem rád, že mě na své ovce vůbec někdo pustil a byl tam u nich se mnou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2017 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky nazor, ale ja to mam tak ze po chovateloj chci jen aby je mel nekde na malym prostoru a nenutim ho tam se mnou stat a usinat pri pozrovani jak to mydlim :) Chytnu si, ostriham, kopyta fik fik pustim jdu pro dalsi. Farmar si muze jit sledovat Ruzovku nebo jit po svoji praci. Sam vis jiste ze s perovkama je to na maly stadecko rychlejsi vytahnout nuzky nez cekat nez farmar dotahne prodluzku, najdete misto kam to zavesit atd atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 07:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Premejslel jsem jak co nejspravedliveji rozdelit naklady na cestu, kdyz se jede k vic chovatelum a jsou ruzne daleko. Pobavil jsem se o tom s kolegou v praci a dnes rano prisel s genialnim vypoctem. Jsou tri lidi. Vdalenost k prvnimu je 30km, k druhemu 60 a k tretimu 120. Ceklem najedu tedy 120km. Prvni usek je dlouhy 30km, takze vsichni zaplati za 10km. Druhy usek je dlouhy take 30km. Prvni clovek uz je hotovej, takze o tech 30km se podelej zbyvajici dva takze 15km kazdej. A posledni usek je dlouhy 60km to uz jedu jen k poslednimu, takze ten zaplati celej ten posledni 60km. Kdyz to poscitam jsem na tech 120km.
Prvni - 10km
Druhej - 25km
Treti - 85km
Co vy na to? Je to spravedlive?

28.7.2017 07:40
profesor1

XXX.XXX.192.98

To mě připomělo vyjádření jednoho pána, které si dovolím trošku upravit

... "k vaší otázce bych rád dodal, že v sedm hodin ráno, což je, milý pane, zatraceně noční doba, kdy normální lidé spí a nepočítají "...

Jinak k tématu. Je to tristně nespravedlivé. Z mého pohledu by měl ten nejvzdálenější zaplatit nejmíň, protože : - u něj je největší riziko zavlečení nemoci od dvou předchozích chovatelů,
- musí se koukat na už ušpiněného, upoceného stříhače z předchozího stříhání,
- stříhač už je unavený z předchozího stříhání, míň se koncentruje na práci, trvá mu to dýl, a víc toho vypije, případně sní
(tohle všechno za předpokladu že se začíná stříhat u nejbližšího chovatele).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 08:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to jsem zvedavej co na tohle reknou dalsi :) Vy pijete kdyz ridite?
Japak byste ty rizika a pohled na umastenyho strihace teda vycislil pane chytrej :) Ten vypocet co jsem psal je aspon obecnej. Kdyby se to melo brat ohledne tech ryzik, tak by vlastne mel strihac strihat zadarmo protoze skody muzou byt velike, zdaleka by je nepokrylo par stovek nebo korun za cestu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Premejslel jsem jak co nejspravedliveji rozdelit naklady na cestu, kdyz se jede k vic chovatelum a jsou ruzne daleko. Pobavil jsem se o tom s kolegou v praci a dnes rano prisel s genialnim vypoctem. Jsou tri lidi. Vdalenost k prvnimu je 30km, k druhemu 60 a k tretimu 120. Ceklem najedu tedy 120km. Prvni usek je dlouhy 30km, takze vsichni zaplati za 10km. Druhy usek je dlouhy take 30km. Prvni clovek uz je hotovej, takze o tech 30km se podelej zbyvajici dva takze 15km kazdej. A posledni usek je dlouhy 60km to uz jedu jen k poslednimu, takze ten zaplati celej ten posledni 60km. Kdyz to poscitam jsem na tech 120km.
Prvni - 10km
Druhej - 25km
Treti - 85km
Co vy na to? Je to spravedlive?

A cestu zpět si hradíš sám?

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasne...ze ne. Akorat jsem to tam nenapsal, ty cisla mam cestu tam i uzpet, ale na zpusobu deleni to nic nemeni nebo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 11:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

No já kdybych se ptal na to co ty, tak by mě to počítání zajímalo i s cestou zpět, protože pokud u posledního chovatele budeš mít najeto 120km tak to ale neznamená, že doma budeš mít 240km.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 11:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne. Ty numera jsou uz s cestou zpet, jsem psal. Posledni je daleko 60km. Takze prvni cesta je 15km k druhymu 30 a k tretimu 60. Takze s cestou zpatky k prvnimu 30 k druhymu 60 k tretimu 120. Najeto budu mit 120km a cestovne za 120km.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ok, už chápu, takže po cestě zpět se budeš vracet stejnou cestou. To je na počítání hned jednodušší. Já než jsem si ten tvůj poslední příspěvek přečetl, tak jsem ti namaloval obrázek. Vzdálenosti sice teda neseděj a je počítáno s tím, že od posledního chovatele by to bylo domů míň km než si najel směrem k němu. Přepočítávat se s tím nebudu, ale zkus to rozluštit a trochu se od toho odrazit

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dik uz me je to jasny, nepocital jsem ze bych se vracel jinou cestou. Vic hlav vic vi. Prolezu to. Jses taky koukam hlava pomazana :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 12:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsem kluk co kydá hnůj v kravíně za minimální mzdu, takže jsem moc rozumu asi nepobral

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 12:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mel ses lip ucit :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdepak, měl jsem dřív začít hospodařit, už bych měl takové hospodářství, že bych nemusel dělat někomu nějakého pohůnka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 13:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vsechno ma svuj cas...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 14:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Místo obrázku jsem ti mohl radši udělat excelovskou tabulku, která by ti to sama počílala. No, míří mi sem rodina, tak pokud nebudu mít náladu se moc družit tak se o ní třeba pokusim pokud by byl zájem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 14:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdyz se ti bude chtit s tim babrat tak to urcite ocenim a jiste i tvoji kolegove ze svazu :) Ale rodina ma prednost, pokud neni nasertivni moc :).

5.8.2017 18:43
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nasel jsem ceny v americe u jednoho strihace
Cena je vcetne paznehtu nebo zubu u lam
Ovce a jehnata $12 per sheep ($10 per sheep in flocks over 25, $8 per sheep in flocks over 50)

Alpaky $30 per animal ($25 per animal in flocks over 50)

Jen paznehty za 5$.

Soucasny kurz americkyho dolaru je cca 23kc.

Vás tady nechám chvilku o samotě a už... zdražujete smajlík

5.8.2017 18:46
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vsak to je pro zajimavost. Oproti tomu v britanii se cena pohybuje max do 2liber, co jsem nasel tak vetsinou 1,5 a to je na nase 45kc.

Jo když jsem dáááávno pracoval na jihu Anglie byla libra tuším 36 Kč a to fajn a když jsem pak po náratu šel v ČR na 3 měsíce pracák taky to nebylo zlé smajlík

5.8.2017 18:49
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Premejslel jsem jak co nejspravedliveji rozdelit naklady na cestu, kdyz se jede k vic chovatelum a jsou ruzne daleko. Pobavil jsem se o tom s kolegou v praci a dnes rano prisel s genialnim vypoctem. Jsou tri lidi. Vdalenost k prvnimu je 30km, k druhemu 60 a k tretimu 120. Ceklem najedu tedy 120km. Prvni usek je dlouhy 30km, takze vsichni zaplati za 10km. Druhy usek je dlouhy take 30km. Prvni clovek uz je hotovej, takze o tech 30km se podelej zbyvajici dva takze 15km kazdej. A posledni usek je dlouhy 60km to uz jedu jen k poslednimu, takze ten zaplati celej ten posledni 60km. Kdyz to poscitam jsem na tech 120km.
Prvni - 10km
Druhej - 25km
Treti - 85km
Co vy na to? Je to spravedlive?

A nebylo by spravedlivé každému říct cesťák z domu? smajlík

P.S.: Dělám si srandu, zatím jen přemíšlím jak na to...

5.8.2017 18:57
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Psát o cennách za střiž ve světě je hodně ošemetné protože musíte vzít, v potaz, i to co nevíte a je třeba v dané části země běžné ( a do cenníku se nepíše).

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2017 15:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

bischof.vlastimil napsal(a):
Vás tady nechám chvilku o samotě a už... zdražujete smajlík

Kde to ctes? :) jsem za tu dobu zlevnil a k tomu nabizim jehnata strihat jen za cestak...kuba slibil zautomatizovat vypocet v excelu tak uvidime. Pokud je trasa stejna tam i zpatky tak je ten vypocet co jsem sem hodil spravedlivej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2017 20:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, tabulku už tak nějak pro Vás pane Mastňáčku mám, ale jen jsem jí chtěl trochu učesat a zkontrolovat, zda opravdu počítá správně Ale nevim kdy se k tomu dodělání dostanu Ale současnou beta verzi Vám poslat mohu klidně hned.

7.8.2017 07:49
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kde to ctes? :) jsem za tu dobu zlevnil a k tomu nabizim jehnata strihat jen za cestak...kuba slibil zautomatizovat vypocet v excelu tak uvidime. Pokud je trasa stejna tam i zpatky tak je ten vypocet co jsem sem hodil spravedlivej.

..., cesťák,... to neznám ale třeba příští rok se stím budu trápit smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 07:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak tomu nerozumim.

7.8.2017 08:18
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

, Cesťák, (x Kč/km) praktikuji jen v případě pokud něco dělám pro SCHOK. Jinak to je jen simbolika ale od příštího roku to asi budu muset změnit a řešit smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 08:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jeje, tak slovickarime :) cestak = kolik si reknu za cestu...prece :).

7.8.2017 09:04
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jeje, tak slovickarime :) cestak = kolik si reknu za cestu...prece :).

Pro mě je cesťák položka na, dokladu, něco co má jasně dané kolik Kč za km a je to reálné pro pokrytí nákladů.

Já si beru od chovatele většinou 50 Kč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 09:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

To me rekni, kdyz mas zaber celou cr tak si pokazdy rikas 50kc za cestu? Ja sel teda radsi cestou pevny ceny 6kc/km. To je snad i oficialni cena pro rok 2017. Je v tom jakz tak utopena amortizace auta a cena za benzin. Uz v tom neni ale cas stravenej na ceste. To by muselo bejt aspon 8kc/km, ale vem to cert.

7.8.2017 09:34
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To me rekni, kdyz mas zaber celou cr tak si pokazdy rikas 50kc za cestu? Ja sel teda radsi cestou pevny ceny 6kc/km. To je snad i oficialni cena pro rok 2017. Je v tom jakz tak utopena amortizace auta a cena za benzin. Uz v tom neni ale cas stravenej na ceste. To by muselo bejt aspon 8kc/km, ale vem to cert.

Toto jsou právě ty rozdíly mezi, střihači,. Já jsem to měl vždy jinak už když jsem stříhával na začátku (asi 14 let zpátky) za 35 Kč ovce i s paznehty.

Pokud si stříhání plánuji já a chovatelé počkají (nespěchaj) plánoval jsem to tak aby jsem zbytečně nepřejížděl ale i tak je to jen simbolická částka asi většinou takto 50Kč Morava od Znojma po Šumperk a Hranice na Moravě co je na moravě dál tak 100Kč no a např Louny a zpět jsem chtěl 500Kč.

Z ceny za stříhání tedy dofinancovával i cestu.

No a právě že když slyším a čtu že chovatelé nemají problém stím platit cesťák tak jsem rád.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

A to je to co se me prave nelibi. Cena za cestu utopena v cene za striahni. Tak radsi reknu na rovinu ze chci tolik a tolik za 1km. Pri vic lidech to rozpocitam tak jak jsme resili s Kubou a je to. S rucnim strihanim jsem sel dolu 100kc za ovci a 20kc za paznehty a nabizim lidem to ze paznethy si muzou za moji asistence udelat sami - zdarma a jeste jim pujcim nuzky.
Zrovna ta polozka za cestu se da udelat spravedlive a i podle platnych zakonu atd atd. Az zmaknu ovci za pet minut, pujdu s cenou jeste niz.

7.8.2017 09:53
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Cesta utopená v 70 kč za stříhání ovce s paznehty...? začínal jsem stříhávat jen, kolem domu, a říkával jsem ať sami dají na cestu co chtějí ale to sem po 3 letech zavrhl a začal si brát vlnu ale to se neosvětčilo a tak jsem stanovil simbolickou cenu a příští rok?

Většinou když jim to nabídnu (aby si paznehty i s mími nůžkami udělali sami) tak řeknou že raději ne - prý mě to jde líp. No ataky jsem pár chovatelům už i moje nůžky na paznehty nechal...

Ručními nůžkami já stříhám jen na soutěžích, ukázkách a pokud se něco pokazí ale to je jen výjmečně.

7.8.2017 09:54
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

...a osobně si myslím že 100Kč za ruční stříhání je málo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vlasto ty jses jina liga... Za kolik minut ty mas ovci jak elektrikou tak nuzkama. Kolik ovci nastrihas za rok a kolik ja nebo dalsi zacinajici strihaci. Na velkym stadu zarobis, maly chovatele si pak asi muzes dovolit takhle dotovat. Nevim. Ja jsem se prave chtel vyhnout tomu abych zacal strihat zalevno a pak zdrazoval ( i s tou cestou ) nebo zase naopak zacal draho a pak nejak extremne zlevnoval. Zacal jsem puvodne ale na 120 za ovci a 30 za paznehty ale rychle jsem od toho upustil. Je to tady chudej kraj.
S tema paznehtama verim ze to je jak rikas. Akorat ty nuzky bych jim nenechal :) Jsem hladovej jak pes :)

Myslis ze je to malo? No zkusil jsem se vnutit mistnimu velkochovateli VF ovci, jiste tusis o kom pisu... Nemyslel to asi zle, ale v postate se me vysmal co ze blbnu ze takhle uz strihaj leda tak nekde na kavkaze.. pak doslo na cenu rikam 120 ale ze ma moc hezky ovce a ja potrebuju trenovat a ze me to pomaha na zada tak za 100... ma svoje strihace a ti mu to udelaj min jak za polovinu ( ma tech ovci kupu, ale tady u me v sousedstvi ma jen maly stadecko do 30ks ). No byl jsem z toho docela smutnej :) Ale neodradilo me to. Rozhodil jsem par letaku po okoli, udelal jsme si Facebooook tam me sice zacali nejak blokovat tak je na prd, ale snad se to casem poshani par stalejsich zakazniku.

7.8.2017 10:26
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vlasto ty jses jina liga... Za kolik minut ty mas ovci jak elektrikou tak nuzkama. Kolik ovci nastrihas za rok a kolik ja nebo dalsi zacinajici strihaci. Na velkym stadu zarobis, maly chovatele si pak asi muzes dovolit takhle dotovat. Nevim. Ja jsem se prave chtel vyhnout tomu abych zacal strihat zalevno a pak zdrazoval ( i s tou cestou ) nebo zase naopak zacal draho a pak nejak extremne zlevnoval. Zacal jsem puvodne ale na 120 za ovci a 30 za paznehty ale rychle jsem od toho upustil. Je to tady chudej kraj.
S tema paznehtama verim ze to je jak rikas. Akorat ty nuzky bych jim nenechal :) Jsem hladovej jak pes :)

Myslis ze je to malo? No zkusil jsem se vnutit mistnimu velkochovateli VF ovci, jiste tusis o kom pisu... Nemyslel to asi zle, ale v postate se me vysmal co ze blbnu ze takhle uz strihaj leda tak nekde na kavkaze.. pak doslo na cenu rikam 120 ale ze ma moc hezky ovce a ja potrebuju trenovat a ze me to pomaha na zada tak za 100... ma svoje strihace a ti mu to udelaj min jak za polovinu ( ma tech ovci kupu, ale tady u me v sousedstvi ma jen maly stadecko do 30ks ). No byl jsem z toho docela smutnej :) Ale neodradilo me to. Rozhodil jsem par letaku po okoli, udelal jsme si Facebooook tam me sice zacali nejak blokovat tak je na prd, ale snad se to casem poshani par stalejsich zakazniku.

Vím o kom asi píšeš ale ho je potřeba brát s rezervou je dosti svérázný.

Ty nůžky byly již použitý a jedny z levných ale dobrých... no a v období kdy jsem hnilohu nechtěl ani cítit... Časem získáš třeba jiný pohled na věc.

Víš že i světoví střihači se na našich ovcích trápí stejně jako kdokoli z nás? a Všichni jsme začínali skoro stejně rozdíl je jen ve zkušenostech.

Já jsem jeden z málo co dělá dost malochovatelů a skoro bez rozdílu s velkými. Težko říkat jak je to zprávně jestli se mají nový střihači vést na vlně nebo se podbízet,...

Já osobně se raději přikláním k učňovskému systému (mistr a učeň).

7.8.2017 10:35
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

No a ohledně toho že si na velkým stádu zarobím... do nedávna jsem nepotřeboval být FO podnikající ale teď už budu muset živit rodinu smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 12:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vim, jsem s nik kazdej rok kvuli necemu v kontaktu i kdyz ne osobnim :) Ale zamrzelo to no a to jsem uvazoval ze mu je ostriham uplne zadarmo nez jsem nabidnul "oficialne" svoje sluzby po republice.

Ja ti nevim, ted jsem strihal v sobotu dve ovecky pri ceste domu z moravy. Dva roky nestrihany ale vlna byla krasna cista bez klosu. Jedna zwarbla, ta mela fakt kozich ale nadhernou vlnu. Byly to hodne polni podminky ale bez problemu. Za cestu jsem si nerek, bylo to jen 10km mimo trasu, ale stejne jsem dostal ve vysledku presne i za tu cestu.

Nojo ale kdo ma cas mistrovat nebo se ucnovat :) Mels mistra? Je me jasny ze me za to nebudes mit rad, ale hodne veci se da z toho internetu naucit. Neni tam ten lidskej kontakt, je to jen zaklad to je jasny. Jako bejt svobodnej kluk a cuchnout k tomu driv tak to asi vypada jinak.

Vsak dobre ti tak, casem ziskas jinej pohled na vec :) kazda koruna dobra.

7.8.2017 17:24
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vim, jsem s nik kazdej rok kvuli necemu v kontaktu i kdyz ne osobnim :) Ale zamrzelo to no a to jsem uvazoval ze mu je ostriham uplne zadarmo nez jsem nabidnul "oficialne" svoje sluzby po republice.

Ja ti nevim, ted jsem strihal v sobotu dve ovecky pri ceste domu z moravy. Dva roky nestrihany ale vlna byla krasna cista bez klosu. Jedna zwarbla, ta mela fakt kozich ale nadhernou vlnu. Byly to hodne polni podminky ale bez problemu. Za cestu jsem si nerek, bylo to jen 10km mimo trasu, ale stejne jsem dostal ve vysledku presne i za tu cestu.

Nojo ale kdo ma cas mistrovat nebo se ucnovat :) Mels mistra? Je me jasny ze me za to nebudes mit rad, ale hodne veci se da z toho internetu naucit. Neni tam ten lidskej kontakt, je to jen zaklad to je jasny. Jako bejt svobodnej kluk a cuchnout k tomu driv tak to asi vypada jinak.

Vsak dobre ti tak, casem ziskas jinej pohled na vec :) kazda koruna dobra.

Jeden můj poznatek je že dlouho nestříhané ovce mají kloše jen velmi výjmečně. Pokud chovatele zaplatily co měli bez říkání je to dobře ale co je v tomto případě adekvátní cena?

Samozřejmně že jsem měl, mistra, a dokonce ještě mám, pořád je co se učit. A nevím proč by jsem tě neměl mít rád?

Doufám že ostatní dostanou jiný pohled na věc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2017 17:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já si nedokážu představit, že bych si při stříhání nepočítal cesťák 6kč/km. Když jedu autem, tak já tu cestu ze stříhání fakt nehodlám dotovat. Ano, nemám zrovna hospodárné auto, žere mi 12l/100km, sadu pneumatik měním každý podzim, a každý rok nasypu 15tis do základní údržby jako jsou brzdy, oleje, filtry... Taky častokrát chovatelé platí víc za cesťák než za samotné stříhání. To je ale taky podněcuje k tomu, aby nevolali každý solo, ale aby se sami domluvili s okolníma chovatelama a já tam jel k nim najednou a o cestovné se podělej a já ušetřim spoustu času v autě.
Letos jsem byl stříhat 4x v Českém ráji na Kozákově. Teď tam pojedu po páté. Mám to tam asi 40km a 3/4 hodiny cesty. Za nějakých 100kč bych tam fakt nejel. Můj čas a provoz auta je prostě drahej.

7.8.2017 22:33
profesor1

XXX.XXX.199.251

Kubo, asi mě už zabiješ, ale vedle píšeš o ekologii a tady píšeš že jezdíš v autě, které žere 12l na sto km........ ještě napiš že máš doma 20let starou lednici a mrazák a z ekologických důvodů zabiju já tebe

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2017 06:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

bischof.vlastimil napsal(a):
Jeden můj poznatek je že dlouho nestříhané ovce mají kloše jen velmi výjmečně. Pokud chovatele zaplatily co měli bez říkání je to dobře ale co je v tomto případě adekvátní cena?

Samozřejmně že jsem měl, mistra, a dokonce ještě mám, pořád je co se učit. A nevím proč by jsem tě neměl mít rád?

Doufám že ostatní dostanou jiný pohled na věc.

Cim myslis ze to bude u tech klosu? S tou cenou moc nerozumim, vim ze nekteri trihaci bud odmitaj strihat dva roky nestrihany ovce nebo si reknou vic. Tyhle nemeli zakrmeno, nemely kastany, jen ta vlna byla dvakrat takova. Cenu jsem nijak nezvysoval za ten rok navic.

Rad nerad, treba za to ze moc neuznavam skoleni, kurzy... a jedu si to po svym, co oukam, zkousim. Ale snad to neni moc dobrej priklad pro ostatni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2017 10:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Kubo, asi mě už zabiješ, ale vedle píšeš o ekologii a tady píšeš že jezdíš v autě, které žere 12l na sto km........ ještě napiš že máš doma 20let starou lednici a mrazák a z ekologických důvodů zabiju já tebe

Potěším tě, lednici i mrazák mám novej, třídu "A+"
A holt tahám autem těžké přívěsy i po rozmočenejch loukách, tak mám stálou čtyřkolu a na ní nasazený vraníky, který v teplu na asfaltu mizej před očima. Těch 6kč/km mi jen tak tak pokryje cestovní náklady, určitě v tom není nic navíc pro mě do kapsy. Jo mohl bych koupit něco malého, lehkého, hospodárného, ale proč investovat? Aby mi lidi nemuseli tolik platit za cestu? Sorry jako, ale prachy potřebuju cpát jinam. Možná až někdy, až bude líp.
EDIT: Za tou třídou A+ mi nejdou udělat 3+, samo je to maže, ale zkrátka snad nic úspornějšího není. A když tě to potěší, tak občas večer vytuhnu na gauči, aniž bych si dal sprchu, tak ušetřím elektrinu za ohřev vody v bojleru

8.8.2017 12:57
profesor1

XXX.XXX.199.251

A + + + pořád se máš co učit
ANO bude líp! (ale musíte si vybrat jiný druh podnikání a hlavně týden neřešit jak přesně rozpočítat cestu na tři lidi)
A bojler na horách je ostuda. Studánka za domem musí stačit! Pokud se to některé nelíbí, tak tam stebou stejně nevydrží

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2017 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

To mě taky mohlo napadnout tam dát mezery
Holt asi nejsem moc bystrej.
A romantika je sice hezká věc, ale nesmí se to s ní moc přehánět. Nehledě na to, že v té studánce u chalupy, je tak ledová voda, že by na mě asi moc romatickej pohled nebyl

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.8.2017 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak vcera me bylo receno ze jsem moc levnej :) Strihal jsem dva kusy, ooobr berana a ovecku vcetne paznehtu. Poprve jsem strihal fakt narostlyho 3 letyho berana a mel jsem co delat dosahnout vsude kam je potreba. Vubec si netroufnu odhadnout kolik to hovado melo, ale bylo to dost nad metrak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.8.2017 10:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

U takovejch zvířat vždycky doufám, že budou hodný. Stříhal jsem 2 hodně zarostlý Romney berany, oba minimálně 120kg, podělaný prdele měli oba dva a jeden i s dlouhym ocasem. Sedět nechtěli, navíc se stříhalo venku na svahu, tak jak sebou šili tak mi pořád sjížděli od strojku pryč, a bylo potřeba je každou chvíli zas vytáhnout nahoru, no prostě katastrofa. Tak to měl chovatel hodně drahý. A příště bez rovné plochy na stříhání tam nejedu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.8.2017 11:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Covece taky jsem doufal ze bude hodnej, byl hodnej, ale vyvazil to svoji vahou a rozmerama. Normalne me pak bolely z nej nohy. ( To se nam zase profesorskej vytlemi ). Romnejaci to muselo bejt posusnani, mam jednu letos, strihnul jsem ji nekdy koncem jara a uz ma zase kozuch dobrejch 5cm! Nedokazu si predstavit co vlny na nich musi bejt kdyz se strihaj jednou rocne.

11.8.2017 10:40
ustulina

XXX.XXX.22.113

Zdar střihačové,
právě mi bouchnul náš dvorní letitý mistr střihač a tak hledám náhradu...
Nevíte o někom, jde o cca.300 kousků smajlík Ústecký kraj.
Celkem spěchá, normálně stříháme přelom červenec - srpen, jednou byl odklad, mělo to vypuknout teď v pondělí a bohužel nic.
Díky za tipy a doporučení.
Jo, a hlavně žádný "hovado" (taky jsem jich pár viděla...).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2017 10:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ktery to je usti? Meli jsme koncem srpna ve trech delat cca 220 kusu ale pan nakonec sehnal lacnejsiho. Chcete to i s paznehtama? Kdyz tak napiste do zprav, kdy kde, jake mate podminky. Ze bych zkusil svolat partu, jen na jine misto :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2017 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

A mají ovce ocasy? Ty já tuze nerad stříhám

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2017 14:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem byl nedávno stříhat své první velké stádo a musím říct, že se to s tim stříhánim u malochovatelů vůbec nedá srovnávat. Poprvé se mi podařilo, že jsem zkrátka jen stál na místě a jen stříhal jednu ovci za druhou. Ovce mi byly podávány, že jsem si je ani nemusel posazovat na zadek, jen jsem si je za nohy popotáhl blíž ke strojku. O nic víc jsem se nestaral. Jen jsem chovateli hlásil problémy zjištěné na ovcích, jako třeba zánět vemene, othematom a pod. Po dostříhání mi byla ovce hned vzata, že jsem jí ani nemusel někam směrovat, vlna uklizena a připravena další ovce. Panečku to to odsejpalo a to jsem ušetřil energie. Po ostříhanejch prvních 35 ovcích jsem ještě ani necítil únavu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2017 23:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to mě těší, že tu i chlapi píšou, že maj někdy problém s velikostí zvířete. Letos jsem si prvně stříhala všechny ovce sama (mám jich pár) a s zw beranem (jasně, má maximálně do metráku) jsem měla fakt problém. Skončil na boku, já na něm, protože jsem na něj jinak nedosáhla :) naštěstí na tohle plemeno nedám dopustit - jsou zlatí a velmi klidní, takže je můžu ostříhat i velmi nestandardními postupy. Každopádně mám radost, že se mi letos dařilo s oblastí zfilcovaného bříška, se kterou jsem si min.rok ještě nevěděla rady a že jsem se odvážila "projet" střih až pod čelist, kde se fakt bojím, že ovci bodnu nebo stříhnu do citlivých míst... Mrzí mě, že už mám ostřiháno. Resp. ještě tři jehnice, co mi tu zbyly, ale to nepovažuju za nutné střihat a navíc tahle droboť se mi dělá blbě a nůžky jsou před repasem, tak už to asi nechám zas na jaro. Minimálně walliserky je nutné střihat dvakrát ročně, jinak je to peklo

26.9.2017 07:55
berrynator

XXX.XXX.168.105

Zapni svaly a ty tři zbylé jehnice taky ostřihej, letos jsem si ověřil, že je to snad nejdůležitější úkol pro chovatele na podzim, ostříhat jehničky a oddělit je na kvalitní pastvu, loni na to nějak nebyl čas a síla a musím konstatovat, že je to na těch zvířatech strašně znát, připadá mi, že snad vůbec nevyrostly, když jsem to viděl, tak to pro letošek byl politický úkol číslo 1, takže jsem na ně někdy před měsícem nastoupil a musím konstatovat, že rostou před očima.

26.9.2017 08:24
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Už vloni jsme stádečko ostříhali přelom srpen, září. Přesunuli na pěknou pastvinu. A vyplatilo se. Pěti ovcím se narodilo osm jehňat a žádná ztráta. Letos doufáme ve stejný výsledek. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2017 20:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Berry: tak díky, můžu to zkusit

22.4.2018 14:06
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Není někdo v okolí Bouzova, potřebuji ostříhat 2 ovce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2018 14:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka: pristi pondeli, mozna i nedeli budu v Letovicich, je to 40km tam a 40 zpatky. Kdybyste sehnala jeste nekoho s mensim poctem, bud v miste nebo po ceste, tak se tam muzu otocit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2018 14:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neznám ho, jen přeposílám kontakt:
https://strihani-ovce.webnode.cz/olomoucky-kraj/
Zkus se ho zeptat. Já mám stříhací cesty plánované zatím jen k Jaroměři, a k tobě by to byla taková zajížďka, že by se ti to určitě nechtělo platit.

22.4.2018 17:20
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neznám ho, jen přeposílám kontakt:
https://strihani-ovce.webnode.cz/olomoucky-kraj/
Zkus se ho zeptat. Já mám stříhací cesty plánované zatím jen k Jaroměři, a k tobě by to byla taková zajížďka, že by se ti to určitě nechtělo platit.

tak nic, je plnej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2018 18:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak tam mrkni ještě na kontakty na Pardubickej kraj, jinak asi neporadim. Nebo vezmi do ruky nůžky a stříhej
Případně až někdy pojedu za bráchou do Litomyšle, tak bych mohl vzít strojek nebo teda spíš nové nůžky od Mastnacka, ale to je k tobě pořád 60km daleko a s cesťákem bys v tom byla pořád za litr, což je furt zbytečně moc. Radím všem s těmahle mikrostádečkama, aby si stříhání domlouvali už klidně od února a koncem března se střihačům připomínali, zároveň se v okolí jiných chovatelů ptali kdo a kdy jim bude stříhat, protože skloubit s něčím se to vždycky dá, ale musí se to vědět včas, protože kvůli 2 ovcím se nikomu extra jet štreku nechce.
Kdyžtak další kontakty na střihače zde:

http://casovci.schok.cz/clenove-podle-bydliste-v-kraji.

22.4.2018 18:42
gajdovka

XXX.XXX.221.172

jsem od Bouzova od Olomouce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.4.2018 06:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
gajdovka: pristi pondeli, mozna i nedeli budu v Letovicich, je to 40km tam a 40 zpatky. Kdybyste sehnala jeste nekoho s mensim poctem, bud v miste nebo po ceste, tak se tam muzu otocit.

Ale jinak se nebudu uz teda vnucovat :).

23.4.2018 09:26
gajdovka

XXX.XXX.35.94

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
gajdovka: pristi pondeli, mozna i nedeli budu v Letovicich, je to 40km tam a 40 zpatky. Kdybyste sehnala jeste nekoho s mensim poctem, bud v miste nebo po ceste, tak se tam muzu otocit.

nikde nikdo nemá ovce, jsem exot, ale děkuji.

23.4.2018 10:29
Vavřa

XXX.XXX.215.29

Potřebuji ostříhat službou naše stádo ovcí, prosím nabídněte kontakt, jižní Morava,725 903 246, děkuji, Charvát.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.4.2018 11:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vavřa: kdybyste nesehnal a mate mensi stadecko do 20-30ks, tak se budu nachazet v Letovicich zacatkem pristiho tydne. Kdyz tak tel na me 608726352.

26.4.2018 16:13
gajdovka

XXX.XXX.221.172

tak jsem vzala nůžky a nahrubo jsem ostříhala, dvě ovce dvě hodiny a ruky plné mozolů, ale trošku se jim ulevilo, ale přemýšlím o strojku, jaký by byl pro mě, neznalou, vhodný, určitě lepší, jak obyčejné nůžky, poradíte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2018 17:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doporučím strojek Kovodružstvo slaný z bazaru, nebo klasický pérovky.
Lepší a levnější strojek neseženeš, ale z pérovek ruce plný mozolů mít nebudeš a jde to s nima moc pěkně. Na 2 ovce bych strojek nekupoval. Ona to s nim ani není prd el, při špatnym tahu se s ním dá ovci taky pěkně ublížit.

26.4.2018 18:14
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doporučím strojek Kovodružstvo slaný z bazaru, nebo klasický pérovky.
Lepší a levnější strojek neseženeš, ale z pérovek ruce plný mozolů mít nebudeš a jde to s nima moc pěkně. Na 2 ovce bych strojek nekupoval. Ona to s nim ani není prd el, při špatnym tahu se s ním dá ovci taky pěkně ublížit.

díky, mrknu, na strojek si netroufnu.

26.4.2018 18:22
gajdovka

XXX.XXX.221.172

dívám se na ty nůžky Kovodružstva, jde to i do hustého?normálníma nůžkama to vůbec nešlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2018 18:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Do zaplstěné vlny ti ani strojek pořádně nepůjde. Tak měsíc po porodu se častokrát skoro nedaj stříhat, chce to kdyžtak chvíli počkat, až "poporodní" vlna trochu odroste. Já když se k takovým ovcím dostanu, tak na strojek hodím co nejprobroušenější nože, které už jsou tak tenké, že se to ostříhá, ale člověk musí dávat o to větší pozor, aby ovci nepořezal.

26.4.2018 18:42
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Do zaplstěné vlny ti ani strojek pořádně nepůjde. Tak měsíc po porodu se častokrát skoro nedaj stříhat, chce to kdyžtak chvíli počkat, až "poporodní" vlna trochu odroste. Já když se k takovým ovcím dostanu, tak na strojek hodím co nejprobroušenější nože, které už jsou tak tenké, že se to ostříhá, ale člověk musí dávat o to větší pozor, aby ovci nepořezal.

jak jsem je omigala, až jsem tam ruce nechala, nejsou zaplstěné, ale mají ještě tak 8cm porostu, nechtěla jsem, aby jim bylo vedro v létě, někdo mi zase tvrdí, že jsem je stříhat neměla, že je to jejich termoregulace, tož jsem z toho jelen nebo ovca.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2018 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

též mi byla tato informace sdělena, + další, díky kterým už několikátý rok sříháme na podzim.8cm myslím nemají ještě ani moje ovce, stříhané právě z podzima, tak by to málo být nemělo...?

26.4.2018 18:59
gajdovka

XXX.XXX.175.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
též mi byla tato informace sdělena, + další, díky kterým už několikátý rok sříháme na podzim.8cm myslím nemají ještě ani moje ovce, stříhané právě z podzima, tak by to málo být nemělo...?

Ja mám vychodofrijky.měly porost a stále mají.ostrihala jsem 3 pytle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2018 06:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka: proto jsou dobry perovy nuzky, na ovci zustane vic vlny. A k tomu strihat na podzim a je vyhrano. Pokud nemaj uplne naprd krmelec, tak se vlna nezakrmi, nepreroste, na porody nemusite strihat a na podzim budete mit krasnou vlnu. I kdyz nektery plemena obrustaj vic. Mam kentku, kterou jsem vloni strihal od jara dvakrat nebo trikrat a ted uz je zrala znova. Ostatnim pri delalni paznehtu ostriham jen zadky a asi je necham do podzima. Jeste uvidim.

Lee1

26.6.2019 16:09
Lee1

XXX.XXX.70.145

Dobrý den, potřeboval bych ostříhat ovce v Okolí Opavy. Víte o někom?

1

1.7.2019 22:52
1

XXX.XXX.53.211

0

1

1.7.2019 23:08
1

XXX.XXX.53.211

Sháním šikovného štřihače ovcí,který působí i v okolí Loun...Mám jen 3 kusy ovcí...704732503

2.7.2019 00:28
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

Neznáte střihače v okolí Českých Budějovic ?

Dandy.n

18.6.2022 19:53
Dandy.n

XXX.XXX.59.157

Zdravím, hledám střihače ovcí na Královéhradecku (Hořice), najdete se někdo?

19.6.2022 19:05
gajdovka

XXX.XXX.51.113

Já mám střihačku cca 20 km a ráda ji dám 700 za 4 ovce

Jara007

4.9.2022 14:25
Jara007

XXX.XXX.114.46

Podle mě je cena do 30kc ok,víc,to už je okrádání lidí.ja za hodinu vydělám 95kc.

22.9.2022 20:47
ojtek

XXX.XXX.212.66

Jara007 napsal(a):
Podle mě je cena do 30kc ok,víc,to už je okrádání lidí.ja za hodinu vydělám 95kc.

Stříhání ovcí, kování koní a jiné služby jsou branné jako uměni ,kdo to neumí ocenit a zaplatit ať si to udělá sám. A má to zadarmo

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.9.2022 21:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

ojtek napsal(a):
Stříhání ovcí, kování koní a jiné služby jsou branné jako uměni ,kdo to neumí ocenit a zaplatit ať si to udělá sám. A má to zadarmo

Umeni? To snad ne. Normalni remeslo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 06:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Umeni? To snad ne. Normalni remeslo.

A řemeslo není umění? Přece musím vědět (umět) ovci posadit, vzít nůžky a ostříhat, aniž bych ji zranila. Nebo se pletu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 07:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A řemeslo není umění? Přece musím vědět (umět) ovci posadit, vzít nůžky a ostříhat, aniž bych ji zranila. Nebo se pletu?

Strihani ovci neni umeni. Ale to se muzeme dohadovat co tim vlastne ojtek myslel. Je to spis dovednost, neni k tomu potreba zadny zvlastni nadani, nauci se to kdokoli kdo chce. Namalovat obraz, vytesat sochu, napsat knizku, to je prece umeni. Pozoruju, ze strihaci moc radi svoje "umeni" precenujou a zda se ze ne jen financne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 11:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strihani ovci neni umeni. Ale to se muzeme dohadovat co tim vlastne ojtek myslel. Je to spis dovednost, neni k tomu potreba zadny zvlastni nadani, nauci se to kdokoli kdo chce. Namalovat obraz, vytesat sochu, napsat knizku, to je prece umeni. Pozoruju, ze strihaci moc radi svoje "umeni" precenujou a zda se ze ne jen financne.

Vy tomu říkáte dovednost, pro mě to už je umění - ve smyslu umět dobře (a rychle) ostříhat ovci. Ano, je to věc názoru, asi by se to naučil každý. Možná i já. Kdybych neměla bolavá záda.

2.11.2022 19:13
ojtek

XXX.XXX.239.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strihani ovci neni umeni. Ale to se muzeme dohadovat co tim vlastne ojtek myslel. Je to spis dovednost, neni k tomu potreba zadny zvlastni nadani, nauci se to kdokoli kdo chce. Namalovat obraz, vytesat sochu, napsat knizku, to je prece umeni. Pozoruju, ze strihaci moc radi svoje "umeni" precenujou a zda se ze ne jen financne.

Pane Havle,a to Vaše rýpání a zpochybňování názorů diskutujících považujete za umění nebo to je jen dovednost?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2022 06:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

ojtek napsal(a):
Pane Havle,a to Vaše rýpání a zpochybňování názorů diskutujících považujete za umění nebo to je jen dovednost?

Za vlastnost. Pane Lněničko, vlastnost. Diskuze = diskutujeme.

3.11.2022 21:18
ClitoLynx

XXX.XXX.90.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strihani ovci neni umeni. Ale to se muzeme dohadovat co tim vlastne ojtek myslel. Je to spis dovednost, neni k tomu potreba zadny zvlastni nadani, nauci se to kdokoli kdo chce. Namalovat obraz, vytesat sochu, napsat knizku, to je prece umeni. Pozoruju, ze strihaci moc radi svoje "umeni" precenujou a zda se ze ne jen financne.

a o co přesně vám tedy jde? že někdo stříhá ovce a chce za to tolik, že vám to připadá moc a takovej luxusní kšeft byste taky hned dělal, kdyby to a to a tamhle to a k tomu ještě něco jinýho vám v tom nebránilo? něco vám tedy zdarma prozradím: když někdo nabízí službu a někdo jinej mu za ni dobrovolně zaplatí, tak to není přemrštěná cena, kdyby byla, tak by se nedohodli. takže tu už přestaňte kňučet jak cikán u posudkový komise a ukažte všem, jak ste lepší a lacinější, určitě budete mít tři prdele kšeftů a v prachách se budete válet jak strejček Skrblík. a až to rozjedete, tak se sem přijďte pochlubit, aby se zdejší střihači poučili, jak se dělá poctivý řemeslo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2022 05:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

ClitoLynx napsal(a):
a o co přesně vám tedy jde? že někdo stříhá ovce a chce za to tolik, že vám to připadá moc a takovej luxusní kšeft byste taky hned dělal, kdyby to a to a tamhle to a k tomu ještě něco jinýho vám v tom nebránilo? něco vám tedy zdarma prozradím: když někdo nabízí službu a někdo jinej mu za ni dobrovolně zaplatí, tak to není přemrštěná cena, kdyby byla, tak by se nedohodli. takže tu už přestaňte kňučet jak cikán u posudkový komise a ukažte všem, jak ste lepší a lacinější, určitě budete mít tři prdele kšeftů a v prachách se budete válet jak strejček Skrblík. a až to rozjedete, tak se sem přijďte pochlubit, aby se zdejší střihači poučili, jak se dělá poctivý řemeslo...

A ty jses kdo?

4.11.2022 07:24
ClitoLynx

XXX.XXX.90.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ty jses kdo?

to je tvoje jediná odpověď na mojí reakci? to toho moc nemáš, závistivá kňápno

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2022 07:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

ClitoLynx napsal(a):
to je tvoje jediná odpověď na mojí reakci? to toho moc nemáš, závistivá kňápno

Na blbosti nema smysl odpovidat, natoz hlupackoj. Ovce jsem lidem strihal, to je tak vsechno co ti odpovim.

4.11.2022 18:23
ClitoLynx

XXX.XXX.90.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na blbosti nema smysl odpovidat, natoz hlupackoj. Ovce jsem lidem strihal, to je tak vsechno co ti odpovim.

já se tě ale na nic neptám, jen ti přátelsky sděluji, že to tvoje skuhrání na sazby střihačů je trapný a nedůstojný, jak s tou informací naložíš, to už si rozhodni sám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2022 18:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

ClitoLynx napsal(a):
já se tě ale na nic neptám, jen ti přátelsky sděluji, že to tvoje skuhrání na sazby střihačů je trapný a nedůstojný, jak s tou informací naložíš, to už si rozhodni sám...

Ťuťu, ja si striham sam. Ze jsou nekteri vydridusi a lidi lempli a radsi se nechaj odirat, tak s tim si taky naloz dle libosti.

4.11.2022 19:15
ClitoLynx

XXX.XXX.90.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ťuťu, ja si striham sam. Ze jsou nekteri vydridusi a lidi lempli a radsi se nechaj odirat, tak s tim si taky naloz dle libosti.

to sou ty správný termíny, vydřiduch, odírat...měl si říct rovnou, že seš komanč, neztrácel bych s tebou čas...na tvojí omluvu, mohlo mi to dojít, moje chyba

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2022 07:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

ClitoLynx napsal(a):
to sou ty správný termíny, vydřiduch, odírat...měl si říct rovnou, že seš komanč, neztrácel bych s tebou čas...na tvojí omluvu, mohlo mi to dojít, moje chyba

Ty komanci :) on at si kazdej strihac sahne sam do svyho svedomi, vic to nema smysl komentovat. Na rozdil od tebe chytroline jsem si to zkusil, takze muzu soudit. A s jistotou vim, ze az si nebudu moct svoje ovce ostrihat sam, tak s nima skoncim nez abych si zval strihace . Pokud se ovsem v CR nevyskytne dalsi borec nebo borkyne, ktera by strihala jen nuzkama.

8.11.2022 08:26
Varaxi

XXX.XXX.191.78

ClitoLynx napsal(a):
to sou ty správný termíny, vydřiduch, odírat...měl si říct rovnou, že seš komanč, neztrácel bych s tebou čas...na tvojí omluvu, mohlo mi to dojít, moje chyba

Víte, ne každý, kdo s Vámi nesouhlasí, se nutně musí hlásit k politickému smýšlení, kterým pohrdáte.
Ceny se zvyšují, to je prostě fakt - proč je drahý chleba přijatelnější téma než drahé stříhání ovcí?
Na nesamostatnost mladších generací si stěžuje milion lidí - a opět, proč to jinde přecházíte bez povšimnutí a tady máte potřebu kritizovat?
Ostatně ohledně toho umění má mastnacek pravdu - vyhledejte si ve slovníku rozdíl mezi výrazy umění a um.
A ne, neříkám to proto, že bych byla jeho fanynka, ostatně iFauna pamatuje doby, kdy jsme se docela poštěkali, a ne jednou. Ale nikdy jsme se hrubě neuráželi pro názor nebo životní postoj, jak tady předvádíte Vy.
Požádat o představení, aby bylo jasné, jestli diskutujeme s teoretikem, který nikdy neostříhal jedinou ovci, nebo s člověkem s praxí, není přemrštěný požadavek. Opravdu hodně, hodně lidí má potřebu se vyjádřit k tématům, o kterých možná četli v knížce.
Bez uzardění uvádím, že oním teoretikem jsem i já, proto se stříhání ovcí v diskuzi vyhýbám; netuším, jak je to nákladné, náročné nebo komplikované, a proto nemůžu mít vlastní názor na to, za kolik Kč bych byla ochotna ostříhat ovci. Ale mám bohaté zkušenosti s lidmi, kteří se navážejí úplně zbytečně do ostatních kvůli odlišnému názoru, a proto se vyjadřuji k Vašim příspěvkům.

20.11.2022 23:48
lesakm

XXX.XXX.28.103

Varaxi napsal(a):
Víte, ne každý, kdo s Vámi nesouhlasí, se nutně musí hlásit k politickému smýšlení, kterým pohrdáte.
Ceny se zvyšují, to je prostě fakt - proč je drahý chleba přijatelnější téma než drahé stříhání ovcí?
Na nesamostatnost mladších generací si stěžuje milion lidí - a opět, proč to jinde přecházíte bez povšimnutí a tady máte potřebu kritizovat?
Ostatně ohledně toho umění má mastnacek pravdu - vyhledejte si ve slovníku rozdíl mezi výrazy umění a um.
A ne, neříkám to proto, že bych byla jeho fanynka, ostatně iFauna pamatuje doby, kdy jsme se docela poštěkali, a ne jednou. Ale nikdy jsme se hrubě neuráželi pro názor nebo životní postoj, jak tady předvádíte Vy.
Požádat o představení, aby bylo jasné, jestli diskutujeme s teoretikem, který nikdy neostříhal jedinou ovci, nebo s člověkem s praxí, není přemrštěný požadavek. Opravdu hodně, hodně lidí má potřebu se vyjádřit k tématům, o kterých možná četli v knížce.
Bez uzardění uvádím, že oním teoretikem jsem i já, proto se stříhání ovcí v diskuzi vyhýbám; netuším, jak je to nákladné, náročné nebo komplikované, a proto nemůžu mít vlastní názor na to, za kolik Kč bych byla ochotna ostříhat ovci. Ale mám bohaté zkušenosti s lidmi, kteří se navážejí úplně zbytečně do ostatních kvůli odlišnému názoru, a proto se vyjadřuji k Vašim příspěvkům.

Ono tu možná dochází trošku k nedorozumění s tím "uměním" záleží od čeho ho kdo odvozuje , jestli od umění ve smyslu "uměleckého díla" , a nebo umění od prostého "něco umět" neboli mít v něčem "um" , jó čeština je prostě nekonečně "košatý" jazyk.
ML.

Přidejte reakci

Přidat smajlík