Eimyce

XXX.XXX.219.40
Dobrý den, jsem začátečník v chovu koz a proto se na vás obracím s dotazem, zdali někdo nemáte zkušenost s náhlým úmrtím 5 měsíčního kůzlete. Před měsícem jsme koupili dvě kozy odčervené a očkované obě jsou v registru a byly naprosto zdravé. Celý měsíc jsem krmila granulemi na které byly navyklé a seno, postupně jsem přidávala sem tam snítku mrkve či salátek ze zahrádky nebo pár kedlubnových listů a třeba i tvrdý chléb. Samozřejmě mělz dostatek čerstvé vody. Výběh na pastvu mají kdykoliv, ale tráva je momentálně vlivem sucha spíše udupaná a posekaná, takže moc čerstvého zeleného nemají. Kozy byly ještě včera v pořádku, stolice bobky, moč normální, žraly, byly skotačivé - zkrátka vše běžné. Až na to včerejší horko 35stupňů C. Vodu jsem během dně doplňovala. Ráno jsem však našla jednu kozu mrtvou... dvě průjmovité stolice byly od ní, ta druhá byla naprosto v pořádku. Zdálo se mi, že uhynulá koza byla trochu nafouklejší, ale zřejmě už to v ní nějak kvasilo a pracovalo, jestliže uhynula večer či v noci... nevím. Prosím vás, nevíte nějakou příčinu či nemáte podobnou zkušenost ? Děkuji. Jsem z toho strašně špatná.
Eimyce

XXX.XXX.219.40
Děkuji za příspěvek. Chléb na čas vyřadím. Ovšem druhá koza je v pořádku, nevím tedy co je tympanie... ihned najdu na go. Uvidím, jak dopadne ta druhá. Veterinář mi říkal, že pitva by byla k ničemu... v tomto počasí prý už funguje včasně rozklad a zvíře se nafukuje rychleji.
Eimyce
napsal(a):