polacma

XXX.XXX.239.161
Dobrý den, dneska mi začala polehávat ovečka a přestala žrát, od řijna by měla být březí, je to prvnička. Asi týden má nateklé genitálie. Teplota je 38,7. Podle veterináře se může jednat o začínající potrat. Máte s tím někdo zkušenost?
Zkusenost s potratem nemam... ale zeptam se konzultovala jste to osobne veterinar ovecku videl... nebo telefonicky... byla vyloucena ketoza, acidoza... poslechla jste bachory? jeslti funguji, jeslti ovecka prezvykuje, jestli neskripe, jeslti nema bolesti, tj mruci aj... teplota je v norme... z ceho usuzujete ze nejde treba o metabolicky problem... natekle genitalie... jakoby opuchle byvaji uz nekolik tydnu pred porodem... v den porodu jsou pak genitalie velmi promorene, prokrvene...
polacma

XXX.XXX.239.161
S veterinářem jsem mluvila telefonicky, ovečku neviděl, přijede zítra ráno. Teď jsem přišla ze salaše, leží, skřípe zubama (odpoledne to ještě nedělala), nemručí. Ovečky máme od podzima, jsem úplný začátečník, stravu, vitamíny konzultujeme s chovatelem. O ketoze jsem teď četla, možné by to podle příznaků bylo. Do porodu by podle přistuštění mělo být minimálně ještě dva měsíce...
polacma

XXX.XXX.239.161
Tak se s největši pravděpodobností jedná o otravu fytotoxiny, prý tomu nasvědčují i ty oteklé genitálie. Prý to může být i ze sena (i když podle veterináře je to naše v pořádku), někdy stačí jen žmolek. Zbylé dvě ovečky, ktré máme jsou naprosto v pořádku. Teplota klesla na 37,7. Je nadmutá, podal jí Tympasol, píchl nějaké dvě injekce na povzbuzení a teď máme za úkol lahvičkou několikrát za den podávat vitamíny s vodou (Prodigestan) a hlídat jí. A budeme doufat, že začne žrát. Do ohrady dát větvičky z ovocných stromků, lísky, dubu na pročištění žaludku (obsahují třísloviny). Ketozu vyloučil, taktéž tetanus.