Nožové nůžky na vlnu – ruční stříhání

Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.5.2016 08:19
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Je tady nekdo, kdo si striha sam nožovejma nuzkama na vlnu?
Mam za sebou 4 ovce. Nejlip me sla suffolka, dlouha pomerne ridka vlna. Dalsi v poradi zwartbles, dlouha ale hodne husta. A nejhur krizenka romanovka se suffolkem. Pokoukal jsem par videi na youtube ( https://www.youtube.com/results?search_query=sheep+shear+knife ) a neni to zase tak tezke, akorat to chce aby ovce nebyla vyhubla.

16.5.2016 09:16
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

Ano, stříhám pérovýma nůžkama, momentálně okolo 20 ovcí, stříhala jsem víc. Mám elektrický strojek, ale líp mi to jde ručně a ovce neblbnou. Používala jsem nůžky standard červené, ty nejstarší (nejdříve koupené) byly nejlepší, čím novější, tím jde kvalita dolů, tak je mám už jen na trávu okolo zákonů - překřižovaly se, vůbec vlnu nebraly. Na ovce jsem koupila pérovky berger okolo 750, - Kč a to je nebe a dudy. Co se týká stříhání - mám křížence Clun Forest, mají dlouhou krásnou jemnou vlnu, hustou a doslova od hlavy po paty včetně břicha - tak tam to trvá dlouho a nejhorší je to zpuckovatělý břicho. Jinak pak kříženky ZW a ?, stříhají se slušně a romanovky se mi stříhaly nejlíp, v určité délcě (cca 7 cm) se začala vlna jakoby oddělovat sama a stříhaly se krásně, navíc jsou málo obrostlé. Ale hlavně je to v ovci, jak drží, ta vlna se vždycky nějak ostříhá. Romanovky byly nejhubenější, tam se musel dávat pozor ve slabinách, jinak máme ovce statných postav a jde to celkem dobře. Osobní postřeh, stříhám pár let, tak nijaké extra zkušenosti nemám.

16.5.2016 09:29
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Mam taky berger, ty z obrazku nejvetsi co meli. Prave jak pisete, romanovky, vyhubly ty slabiny to je peklo a bricha to je pomalu na nuzticky na nehty :)
Za jak dlouho tak zmaknete jednu ovci, kdyz uz mate praxi?
Ja vydrzim jednu ovci a pak si musim dat pauzu na zada. Uvazoval jsem o elektrickym "slanym" strojku, ale penez neni nazbyt a tyhle nuzky prejedu brouskem a jede se dal. Resit jeste brouseni nozu do elektrickyho strojku, to uz se me nechce. Chlapici na youtube maji ovci okolo peti minut!

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2016 11:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

V pérovkách jsou fakt velký rozdíly, mám taky Bergery, nejakou prostřední velikost a nemůžu si je vynachválit. Než vybalovat strojek kvůli 3 ovcím, tak radši vezmu pérovky a ostříhám je ručně.

16.5.2016 14:24
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

Jak dlouho - ále, ani se nebudu chlubit. Vždycky stříhám denně jen jednu ovci, když přijedu z práce, taky kvůli zádům - víc nedám. Mám je holky tak na měsíc. Když jde dobře, tak stříhám asi 40 minut, ale třeba dneska jsem ji mořila snad hodinu a čtvrt, měla šílenou vlnu, do toho začalo pršet a když už jsem ji měla, tak jsem to musela dokončit. Ale já stříhám ovci vestoje, jako že stojí ta ovce a já ji opečovávám. Ovci mám přikurtovanou jedním pásem kolem břicha širokou kurtou a obří karabinou ke krmnému kruhu (je těžký a nehne s ním) no, podívaná Ale jde to většinou dobře, zbývají mi už jen dvě a pak zas za rok.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2016 14:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Haha, ovcezkopce, a to jsem si myslela, že jsem já jediný takový magor
Nemám tedy stříhací nůžky na ovce, už jsem to tu psala kolikrát, stříhám nůžkami Wenger na papír - mají podobné ostří jako ty na ovce, ale nejsou tak extrémně špičaté a mají trochu tlustší čelisti, ale to ničemu nevadí. Ostří drží už kolik let, ostříhaly už tak 15 ovcí + běžný domácí provoz.. Mám taky cca 40 min. na ovci, stříháno ve stoje. Krk + hřbet a boky jsou super, ty jsou za chvíli. Nejdýl se zakufruju kolem plecka (loket) a slabiny, vnější pohlavní orgány...to je pakárna. Se skopcem, který je histerický z jakéhokoli kontaktu s dospělým, jsem se taky jednou prala asi hodinu dvacet. Nakonec jsem na něm obkročmo seděla, protože ve stoje prostě bylo možné ho zafixovat tak, aby se nehýbal. A v sedě na ležícím zvířeti se stříhá...opravdu "báječně"! navíc o nestresování zvířete bych mohla jen stěží mluvit.
Letos, když jsem tu měla střihače, skopec pochopil, že se bude asi něco dít (má na tohle 5.smysl) a do oddělovací ohrady ke žlabu s ovsem prostě nevlezl. Ale můj vtipný a šikovný střihač se hecnul ho odchytit v ohradě na volno.. využil chvilkového zaváhání ovce, když mu podával pamlsek. Ale kdyby neměl krásné toulce, jako stvořené pro mužskou pracku, těžko by ho chytil. Tedy letos mám odpracováno novozélandským střihačem :).

16.5.2016 14:48
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

Taktak

17.5.2016 07:58
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Kukam ze jsem zkomolil nazev...
Taky jsme strihali ve stoje a kdysi na stole a ovce privazana nohy k noham. V sede to jde dobre, akorat ty vyhubly se pak prevalujou jak zvadla kytka. Tesim se na berany, ty jsou pri tele to by melo jit jedna basen. Co me vzdycky vadi je, kdyz me dejchaj do huby. Ono staci ze je clovek v pedklonu, pali me pak zaha.

9.7.2016 19:08
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Tak jsem neco potocil, bohuzel me nevyslo misto na karte ve fotaku, takze tam neni celej proces.
https://www.youtube.com/watch?v=Nj_5eW0-lSw.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 21:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacek napsal(a):
Tak jsem neco potocil, bohuzel me nevyslo misto na karte ve fotaku, takze tam neni celej proces.
https://www.youtube.com/watch?v=Nj_5eW0-lSw.

Hezký strniště, zajímavej postup a jsi rychlej jak Karel Švarc Paráda!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Týjo, Mastňáčku, Ty seš teda šikovnej!
Vážně žádný stříhance?
A jak z toho bolí zápěstí?

9.7.2016 22:31
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Tahle asi jen dva pidi strihanecky, je pri tele a tak se striha dobre. pred ni jsem strihal zwarblu kost a kuze a ta ma dve poradny kola a par kolecek. i kdyz jsem se snazil, tak hubena ovce jde blbe. pan bischof a dalsi by to asi potvrdili. zapesti neboli ani n. akorat po trech nedeli nic nedelani me zjemeli pacicky a mam tri puchejre od nuzek :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie: tak třeba mě zápěstí nebolí, ale spíš sval na předloktí se po několikátý ovci už docela unaví, ale nejvíc to stříhání stejně odsíraj záda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nojo, o zádech ani nemluvím.. spíš mi šlo o ty karpály. Jj, dokážu si představit, které místo na předloktí máš na mysli..
Jen tak sonduju. Jak jsem říkala - mě jezdí střihač a vyhovuje mi to. Sice zaplatím, ale nemusím řešit, kam vyhodit vlnu, tahat se s ní a prostě to mám celkově bez práce :) Ono sice mám ovcí málo, ale i tak by se to nechalo stříhat, kdybych si to dělala sama...

10.7.2016 11:45
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Vono se na vsechno da nekdo zaplatit s je to sfoukly. Ale ten pocit z dobre odvedeny vlastni prace je k nezaplaceni. Je to snad i v nejaky reklame bud na MasterCard nebo Hornbach :)
Treba seno, nebudu se navazet do nesusicu uu jako vloni nebo kdy to bylo, ale kdyz vidim jaka slama je kde sbalikovana a letos tuplem aspon u nas se nikomu ve velkym pekny seno nepovedlo a velka cast luk jeste stoji a schne. To bude pak za rok na jare halo s porodama a spatne zivenejma ovcema, hmota sice je, ale kvalits je v kelu.

10.7.2016 11:56
tom.tady

XXX.XXX.182.202

mastnacek napsal(a):
Tak jsem neco potocil, bohuzel me nevyslo misto na karte ve fotaku, takze tam neni celej proces.
https://www.youtube.com/watch?v=Nj_5eW0-lSw.

Hmm. Moc pěkný. A to si stříhal v neděli, že jsi tak vyšnořenej ? Sem si tě vždycky představoval na Varině v zelenooranžovejch montérkách ...

10.7.2016 12:04
mastnacek

XXX.XXX.9.123

tom.tady napsal(a):
Hmm. Moc pěkný. A to si stříhal v neděli, že jsi tak vyšnořenej ? Sem si tě vždycky představoval na Varině v zelenooranžovejch montérkách ...

V sobotu :) hele, ta mikina je moje oblibena ovci mikina a monterky taky. teplo bylo ale nez bejt mastnej jak vovce, tak radsi zamastim hadry. Varinu nevedu a takovy ty sileny laclovy monterky ala automehanik taky ne :) uz zbejva posledni zwarbla a pak se tesim na berany, maj krasnou vlnu dlouhou a jsou jak almary.

10.7.2016 12:22
přezdívka

XXX.XXX.105.195

mastnacek napsal(a):
V sobotu :) hele, ta mikina je moje oblibena ovci mikina a monterky taky. teplo bylo ale nez bejt mastnej jak vovce, tak radsi zamastim hadry. Varinu nevedu a takovy ty sileny laclovy monterky ala automehanik taky ne :) uz zbejva posledni zwarbla a pak se tesim na berany, maj krasnou vlnu dlouhou a jsou jak almary.

A co to slepý střevo? Už je to OK ? To bylo laparoskopicky? Já být váma tak se ještě chvilku šetřím.

10.7.2016 12:36
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Strevo smikli 24.6 laparoskopicky, obcas nejaky tlaky cejtit jsou. ale uz jsem mel z nic nedelani chmury :).

11.7.2016 16:51
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Je fyziologicky mozny, ze by strihani napravilo nebo zmirnilo skoliozu v bedrech? Dnes jsem dostrihal posledni zvarblu, zada zadna bolest ( zatim ) :) Ted uz jen ty dva beranci a pak se asi vnutim sousedoj abych dal trenoval

11.7.2016 20:23
berrynator

XXX.XXX.18.54

mastnacek napsal(a):
Je fyziologicky mozny, ze by strihani napravilo nebo zmirnilo skoliozu v bedrech? Dnes jsem dostrihal posledni zvarblu, zada zadna bolest ( zatim ) :) Ted uz jen ty dva beranci a pak se asi vnutim sousedoj abych dal trenoval

Jak to působí na skoliózu nemůžu posoudit, nicméně na moje ploténky střihání působí docela blahodárně, normálně se ke cvičení na protažení zad nedonutím, takže zatímco by každý čekal, že druhý den po střihání nebude cítit záda, tak je opravdu necítím, nicméně to je pro mě plus, jak bych se ale cítil po střihání pérovkama to nevím, přeci jen střihám elektrickýma, tam člověk zas tak dlouho v předklonu není, nicméně zase střihám třeba 2-3 hodiny, takže ono to ve finále možná vyjde nastejno.

28.7.2016 06:07
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Tak posledni kluci vcera padli pod nuzky. Mam dotaz na experty na nozovy nuzky. Mam ostri, fazeta +- 2mm, pomerne tupej uhel. Co je lepsi pro strihani, tohle nebo to sbrousit do jedovata a fazetku udelat minimalni? Prebrusuju japonskym kamenem co mam na noze hrubost 400 na srovnani a 1000 na obtazeni. mam jeste rozsutec na preliznuti ale v tomhle pripade me prijde zbytecnej.

28.7.2016 08:28
bischof.vlastimil

XXX.XXX.57.166

mastnacek napsal(a):
Tak posledni kluci vcera padli pod nuzky. Mam dotaz na experty na nozovy nuzky. Mam ostri, fazeta +- 2mm, pomerne tupej uhel. Co je lepsi pro strihani, tohle nebo to sbrousit do jedovata a fazetku udelat minimalni? Prebrusuju japonskym kamenem co mam na noze hrubost 400 na srovnani a 1000 na obtazeni. mam jeste rozsutec na preliznuti ale v tomhle pripade me prijde zbytecnej.

Hodně lidi to v ČR vůbec neřeší, pokud si o tom chceš promluvit tak, Thierry, je asi na to nejlepší.
Ve zkratce z vlastních zkušeností: při minimální fazetě - hodně ostrém úhlu-ostří se snadněji tupí. Ale záleží i na kvalitě nůžek. No a někdy brousím i skoro normálním kamínkem na kosu a jde to smajlík

28.7.2016 08:33
mastnacek

XXX.XXX.28.78

A kdo je Thierry? Znam jen toho fotbalistu :) A co spicka? Me se spatne "zabodava" do vlny. Na videjich na youtube chlapi zajedou do vlny a krasne strihaj. Ty moje bergery ji maj diky ty fazete tupou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 11:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku, taky na Bergerech řeším, že tu špičku udělám ostřejší, do některý vlny snima prostě nejde zajet. Poprvý jsem ten problém měl teď na MS ve Vrběticích kde jsem dostal ovci která mi s nima fakt moc nešla, jak já jsem se s ní natrápil Jako beztak bych byl poslední, ale aspoň by se na mě tak dlouho nečekalo, než jí dostříhám
A vygoogli si něco jako Thierry Delhomme ovce a určitě na něj kontakt najdeš.

28.7.2016 11:14
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Me nenapadlo ze bude v cechach. A nevis mluvi cesky nebo mu to mam psat zabozroutsky? :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 11:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nepsal jsem si s ním, tak jaký je jeho písemný projem nevím, ale možná to bude lepší, než když mluví česky, protože když mluví česky, tak to chce natahovat uši a trochu si na jeho češtinu zvyknout. Je to ředitel firmy a nejen mezi střihači vážený člověk, tak né že na něj vybafneš něco jako "hele vole co s těma nůžkama?"

28.7.2016 11:33
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Ty v o l e presne tak jsem na nej chtel vybafnout, ach jo, takze dobry den, do prd el e co mam delat s tema nuzkama? :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 11:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

No to už je lepší!

28.7.2016 11:41
bischof.vlastimil

XXX.XXX.16.20

Je tu ještě jedna možnost: 17. Září v Hradci Králové při dožínkách máme soutěž v ručním stříhání... a tak se můžete zúčastnit a přímo si promluvit.

28.7.2016 11:44
mastnacek

XXX.XXX.28.78

bischof.vlastimil napsal(a):
Je tu ještě jedna možnost: 17. Září v Hradci Králové při dožínkách máme soutěž v ručním stříhání... a tak se můžete zúčastnit a přímo si promluvit.

To je na me moc brzo, mam za sebou teprva 12 ovci a letos uz to asi nerozsirim, soused si rek barinoj nejspis protoze uz to ma taky nahaty. Musim poladit nastroje a techniku, myslim ze byste se me tam chechtali kdybyste videli ze zacinam od krku jako kdyz jim jdu ukratit trapeni :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku možná něděláš předpisové tahy, ale řekl bych že bys byl v soutěži mym dobrym vyrovnanym protivníkem

28.7.2016 13:01
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Rikas borci na konec? :) Mozna naprezrok. Treba jeste koncem srpna strihnu jehnata a ovce co sly pod kudly prvni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 13:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, taková hvězdná pěchota, aby se přihlížející měli taky čemu zasmát

28.7.2016 16:11
bischof.vlastimil

XXX.XXX.10.78

mastnacek napsal(a):
To je na me moc brzo, mam za sebou teprva 12 ovci a letos uz to asi nerozsirim, soused si rek barinoj nejspis protoze uz to ma taky nahaty. Musim poladit nastroje a techniku, myslim ze byste se me tam chechtali kdybyste videli ze zacinam od krku jako kdyz jim jdu ukratit trapeni :).

Já se nikomu nesměji a ani ho nezhazuji za špatný postup... nejde mi prvně o cestu ale záleží mi na cíli...

28.7.2016 16:13
bischof.vlastimil

XXX.XXX.10.78

Myslím že se nikdo nemá čeho bát a rád Vás tam uvidím...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2016 16:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vlastíku a bude se tam stříhat jen pérovkama, nebo i strojkama? Potřebuju se někde ukázat se strojkem abych si zlepšil reputaci z Vrbětic

28.7.2016 20:29
bischof.vlastimil

XXX.XXX.1.45

V HK jen ručními nůžkami... v sobotu máme soutěž na Slovensku nad Bánsku B... smajlík a snad jestli by jsi napsal Thierrymu mohly by jste jed spolu...

28.7.2016 20:36
mastnacek

XXX.XXX.9.123

bischof.vlastimil napsal(a):
Myslím že se nikdo nemá čeho bát a rád Vás tam uvidím...

To jo, ale zavodit po 12 ovcich to ne e :).

29.7.2016 11:08
bischof.vlastimil

XXX.XXX.23.112

No je to na Vas ale byl by jste překvapen...
Nemáte se čeho bát.

STřih 285695

22.8.2016 13:04
STřih 285695

XXX.XXX.191.83

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Haha, ovcezkopce, a to jsem si myslela, že jsem já jediný takový magor
Nemám tedy stříhací nůžky na ovce, už jsem to tu psala kolikrát, stříhám nůžkami Wenger na papír - mají podobné ostří jako ty na ovce, ale nejsou tak extrémně špičaté a mají trochu tlustší čelisti, ale to ničemu nevadí. Ostří drží už kolik let, ostříhaly už tak 15 ovcí + běžný domácí provoz.. Mám taky cca 40 min. na ovci, stříháno ve stoje. Krk + hřbet a boky jsou super, ty jsou za chvíli. Nejdýl se zakufruju kolem plecka (loket) a slabiny, vnější pohlavní orgány...to je pakárna. Se skopcem, který je histerický z jakéhokoli kontaktu s dospělým, jsem se taky jednou prala asi hodinu dvacet. Nakonec jsem na něm obkročmo seděla, protože ve stoje prostě bylo možné ho zafixovat tak, aby se nehýbal. A v sedě na ležícím zvířeti se stříhá...opravdu "báječně"! navíc o nestresování zvířete bych mohla jen stěží mluvit.
Letos, když jsem tu měla střihače, skopec pochopil, že se bude asi něco dít (má na tohle 5.smysl) a do oddělovací ohrady ke žlabu s ovsem prostě nevlezl. Ale můj vtipný a šikovný střihač se hecnul ho odchytit v ohradě na volno.. využil chvilkového zaváhání ovce, když mu podával pamlsek. Ale kdyby neměl krásné toulce, jako stvořené pro mužskou pracku, těžko by ho chytil. Tedy letos mám odpracováno novozélandským střihačem :).

Můžu Vás poprosit o nějaký odkaz na ty nůžky? které na to budou rozumné? Měl jsem ty perovky a jsou uplně na prd . Děkuji.

tau

22.8.2016 15:14
tau

XXX.XXX.123.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nojo, o zádech ani nemluvím.. spíš mi šlo o ty karpály. Jj, dokážu si představit, které místo na předloktí máš na mysli..
Jen tak sonduju. Jak jsem říkala - mě jezdí střihač a vyhovuje mi to. Sice zaplatím, ale nemusím řešit, kam vyhodit vlnu, tahat se s ní a prostě to mám celkově bez práce :) Ono sice mám ovcí málo, ale i tak by se to nechalo stříhat, kdybych si to dělala sama...

Ahoj.CHtel jsem se optat kolik platíte za ostrihani 1KS ovce?Diky za odpověď.

2.9.2016 11:16
Jamarov

XXX.XXX.88.241

bischof.vlastimil napsal(a):
Myslím že se nikdo nemá čeho bát a rád Vás tam uvidím...

No to by bylo hezké vás vás rádce na fauně vidět pohromadě a ještě v akci
Víte v kolik hodin to přesně začne?
Doufám, že mi to výjde a budu tam též...je tam toho tolik...
Děkuji.

2.9.2016 11:23
Jamarov

XXX.XXX.88.241

mastnacek napsal(a):
V sobotu :) hele, ta mikina je moje oblibena ovci mikina a monterky taky. teplo bylo ale nez bejt mastnej jak vovce, tak radsi zamastim hadry. Varinu nevedu a takovy ty sileny laclovy monterky ala automehanik taky ne :) uz zbejva posledni zwarbla a pak se tesim na berany, maj krasnou vlnu dlouhou a jsou jak almary.

To se divim "mastnacek"? Já stříhala taky ručkama a bylo teplo- a nejlepší způsob jak se naolejovat je stříhat v bikinách nač kupovat lanolin...když ho mám doma
Ty namakaný střihači z filmů se taky krásně lesknou...

2.9.2016 11:29
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Nojo ale ja se nechtel naolejovat :) Nemusim pak jeste tejden smrdet jak vovce

2.9.2016 11:36
Jamarov

XXX.XXX.88.241

mastnacek napsal(a):
Nojo ale ja se nechtel naolejovat :) Nemusim pak jeste tejden smrdet jak vovce

Tak na to je pak jednoduchá rada...sprcha a mýdlo

2.9.2016 11:37
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Spis jar a sprcha

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.9.2016 13:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

No když to tak poslouchám, tak se k Vám kluci asi příští rok taky přidám - pro tu pr*el
Na Živitelce jsem si taky pořídila Bergery - k ovečkám u školky (cca 4 ks) se mi vždydky John nechce tahat, tak jak jsem si je doteď stříhala těma Wengerama na papír, řekla jsem si, že když to zvládne Mastňáček, tak že ty pérovky zvládnu taky mám tedy ty zahnuté, tak uvidíme, jak to půjde.
Letos jsem ještě chtěla volat strihače a zkusit tu podzimní střiž, ale když na to přijde, tak to můžu zatím zkusit zmastit svépomocí.
Posílám poslední sestřih Wengerama, svých nových lásek, Walliserek...
Tihle bubáci mají tu nejjemnější vlnu, jakou jsem kdy měla v ruce (moc jsem toho ale nestříhala). Jednotlivé pramínky jsou jak z hedvábí - jemné a lesklé...krása.

To Jamarov: pobavila jste mě. Ono se toho v těch třicítkách moc v oblečení dělat nedá, takže taky překvapuji kolemjdoucí např. s křoviňákem v plavkách (vršek, dole jsem obrněná vůči kamínkům) a u střihání ze mě taky vždycky leje, tak se moc neoblékám. Ale jak říká Mastňáček - já to ze sebe taky cítím i po pořádném vydrhnutí ve sprše ještě tak 2 dny

2.9.2016 14:01
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Jak jako kdyz to zvladne mastnacek? To pak zni jako ze jsem levy ucho :)
Tohle odhalovani je chyba. Sice to u nekoho muze bejt pekny na pohled, ale co jsem znal stary osoby pracujici v zemedelstvi tak plateny kalhoty, kosile s dlouhym rukame maximalne vyhrnout a capky. Proc asi? :) A to jeste nic netusili o ozonu a rakovine kuze.

2.9.2016 14:03
bischof.vlastimil

XXX.XXX.57.166

Doufám že se k nám na soutěžích budete přidávat smajlík

2.9.2016 14:29
Jamarov

XXX.XXX.88.241

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No když to tak poslouchám, tak se k Vám kluci asi příští rok taky přidám - pro tu pr*el
Na Živitelce jsem si taky pořídila Bergery - k ovečkám u školky (cca 4 ks) se mi vždydky John nechce tahat, tak jak jsem si je doteď stříhala těma Wengerama na papír, řekla jsem si, že když to zvládne Mastňáček, tak že ty pérovky zvládnu taky mám tedy ty zahnuté, tak uvidíme, jak to půjde.
Letos jsem ještě chtěla volat strihače a zkusit tu podzimní střiž, ale když na to přijde, tak to můžu zatím zkusit zmastit svépomocí.
Posílám poslední sestřih Wengerama, svých nových lásek, Walliserek...
Tihle bubáci mají tu nejjemnější vlnu, jakou jsem kdy měla v ruce (moc jsem toho ale nestříhala). Jednotlivé pramínky jsou jak z hedvábí - jemné a lesklé...krása.

To Jamarov: pobavila jste mě. Ono se toho v těch třicítkách moc v oblečení dělat nedá, takže taky překvapuji kolemjdoucí např. s křoviňákem v plavkách (vršek, dole jsem obrněná vůči kamínkům) a u střihání ze mě taky vždycky leje, tak se moc neoblékám. Ale jak říká Mastňáček - já to ze sebe taky cítím i po pořádném vydrhnutí ve sprše ještě tak 2 dny

Já jsem na samotě takže kolemjdoucí čumilové mě nevidí a tak mužu chodit jak chci
Křovinák ale v plavkách nedávám...minulý rok jsem s ním bojovala i v mikině-lepší sekat večer.S 58 kily jsem měla postroj tak staženej, že se do mě zařezával.. ted už tam mám ohradu a není co řešit...
Jinak ovčina mě dlouho smrděla, letos po stříhání vůbec nic...příjde mi že z oblečení to smrdí víc..nebo mám nějakej dobrej šampon.

2.9.2016 14:45
Jamarov

XXX.XXX.88.241

Odhalování-Jako že jste se odhalil se střižbou a máte na účtě...když to zvládne mastnáček tak já taky a nebo Odhalování těla?To není chyba... To bych chtěla vidět jak dřív na polích a loukách makaj všeci polonahý...Rakovina kůže by nebyla ta největší hrozba Těžko říct co by kosili
Dřív byla nahota těla opovážlivosti.
Přítel je též ze staré doby takže určitě se na ruční stříhání v plavkách veřejně nedám
Ale ostatním fandím

2.9.2016 14:51
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Odhalovanim tela. Se strihanim jsem se dobrovolne "pochlubil".
Spis to ma ten efekt ze zahalenou kuzej se neodparuje tolik vody, mam pocit.

2.9.2016 14:59
Jamarov

XXX.XXX.88.241

Však Vám to šlo moc pěkně holt tekutiny se musí doplnit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.9.2016 18:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak že bych se potřebovala svlékat kvůli exhibici, to fakt ne. Jen jsem potvrdila, že rozumím, že taky "odhazuji při práci svršky". (spodky nee). Jsem dost velkej exot jako ženská s křoviňákem nebo motorovkou tak jako tak, takže tohle mě ani nenapadlo, že to bude bráno jako potřeba se zviditelňovat takto

2.9.2016 20:42
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Ale tak takhle jsem to vubec nemyslel :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.9.2016 21:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ok, dik

3.9.2016 22:22
Jamarov

XXX.XXX.88.241

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak že bych se potřebovala svlékat kvůli exhibici, to fakt ne. Jen jsem potvrdila, že rozumím, že taky "odhazuji při práci svršky". (spodky nee). Jsem dost velkej exot jako ženská s křoviňákem nebo motorovkou tak jako tak, takže tohle mě ani nenapadlo, že to bude bráno jako potřeba se zviditelňovat takto

No to já taky ne

5.9.2016 05:22
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Asi posledni letosni strihani
https://youtu.be/lrDHBbI4fhw.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.9.2016 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prvne: teda, Mastnacku, to je poradnej boban!
Za druhy me u nej napadlo, ze lezi jak mrtvola, to teda neznam, ze by takhle drzely ani strihacovi..
Za treti, nezacinaj od bricha? Videla jsem zpusob, ze jakoby dlani (polstarkem pod palcem) sesouvali horni celist nuzek proti celist spodnia tim strihal - spis jako po cele delce nuzek, nez spickami...
Uz se tesim, az nejakou testnu. Vubec si nedokazu timhle strihat (vypadaj desne mohutne, navic ja strihala ve stoje na uvazu a takhle budu muset predelat zpusob a nebo to zkusim nejdriv shora, at si to osaham a pak budu resit, jak ty kolohnaty posadit ).

6.9.2016 08:09
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Co jste tomu beranovi slíbil, že se ani moc necukal?

6.9.2016 08:16
profesor1

XXX.XXX.192.98

Slíbil mu, že mu ne(u)ostříhá kulky

6.9.2016 10:04
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Prvne: teda, Mastnacku, to je poradnej boban!
Za druhy me u nej napadlo, ze lezi jak mrtvola, to teda neznam, ze by takhle drzely ani strihacovi..
Za treti, nezacinaj od bricha? Videla jsem zpusob, ze jakoby dlani (polstarkem pod palcem) sesouvali horni celist nuzek proti celist spodnia tim strihal - spis jako po cele delce nuzek, nez spickami...
Uz se tesim, az nejakou testnu. Vubec si nedokazu timhle strihat (vypadaj desne mohutne, navic ja strihala ve stoje na uvazu a takhle budu muset predelat zpusob a nebo to zkusim nejdriv shora, at si to osaham a pak budu resit, jak ty kolohnaty posadit ).

Je to paradnik :)
Drzel hezky, ale asi proto, ze jsem ho po prijezdu nechal jen hodinku v klidu a pak jsem na nej vletel. Ale i nektery ovce drzej pekne. Prijde me to ze u strihani nuzkama jsou klidnejsi ono je ty "vpichy" asi i prijemne simraj a nelekaj se bzuceni strojku.
Techniku musim jeste hodne pilovat. Uvaz je na prd tam daleko vic hrozi ze sebou cuknou. V sede jsou vic paralizovany.
Tech zpusobu je asi dva, c ojsem koukal tak snad novozelandskej a australskej. Na youtube je dokonce video kde nejaky amici ucej krok za krokem a pak kreslej cervenou kridou tahy po ostrihany ovci kde je to videt jak postupovat.

6.9.2016 10:05
mastnacek

XXX.XXX.28.78

přezdívka napsal(a):
Co jste tomu beranovi slíbil, že se ani moc necukal?

Tak nejak jak pise profesor :) ze si u pytliku dam bacha :) Ne, chce to vlidnou ruku na ne :).

6.9.2016 10:13
přezdívka

XXX.XXX.105.195

mastnacek napsal(a):
Je to paradnik :)
Drzel hezky, ale asi proto, ze jsem ho po prijezdu nechal jen hodinku v klidu a pak jsem na nej vletel. Ale i nektery ovce drzej pekne. Prijde me to ze u strihani nuzkama jsou klidnejsi ono je ty "vpichy" asi i prijemne simraj a nelekaj se bzuceni strojku.
Techniku musim jeste hodne pilovat. Uvaz je na prd tam daleko vic hrozi ze sebou cuknou. V sede jsou vic paralizovany.
Tech zpusobu je asi dva, c ojsem koukal tak snad novozelandskej a australskej. Na youtube je dokonce video kde nejaky amici ucej krok za krokem a pak kreslej cervenou kridou tahy po ostrihany ovci kde je to videt jak postupovat.

Takže to byl ještě v šoku z přepravy a už zase se s ním něco dělo.

6.9.2016 10:21
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Ja vim ze ta kara pusobila jako parnik, ale vepredu mam vzdycky vyhrnuto, takze skrz ty velky oka tam ma za jizdy pruvan.
Ted uz si vykracuje po ohrade jak pan. Soused co jsem mu pucoval berana a v nedeli rano ho nakladal me vcera volal ze co se stalo ze jsem berana neodvez :) Takze si tohodle Sasu na dalku splet s rok a pul starym mackem.

9.9.2016 14:02
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Vcera jsem dostrihal zbytek stada. Podruhy.) U jedne ovce suffolk mam poznamenano ze jsem ji strihal 17.06 a ke vcerejsku mela +- 3cm vlny. takze to vychazi asi 1cm vlny za mesic. Takze mam pripraveny komplet cely stado i s letosnima jehnicema na takovouhle pozdni striz. Pokud se behem roku nevyskytnou klosi nebo nejaky jiny takovy potvory, tak uz jinak strihat nebudu a prez leto je necham ve vlne.

14.5.2017 20:23
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Hlasim ostrihano tak pokracovani na podzim. Nebyla to zadna hitparada teda. dva velky strihance prumer 5cm
Prvne jsem strihal romneyku a nuzky mely dost, jakoby podstrihavaly. Schvalne jsem je znova nebrousil a nasledoval beran suffolk a ten sel jak po masle. Ta romneyka je to letosni jehne mela vlnu mistama takovou "vlasovou". Chudera prisla o licousi a cuprinu na hlave. A zrovna taky probehlo odcerveni jehnat modrou skalicej, doufam ze je rano nenajdu jako tuhyky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2017 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vypadaj moc dobře. Mám ráda ostříhaný ovečky a vlastně těmi ručními nůžkami je mi to sympatičtější. Škoda, že jsem takovej nešika, že mi to trvá tak dlouho...mám pocit, že je trápim. Ale dělám, jak nejrychleji umím. A taky se snažím nezastřihnout, neublížit...

14.5.2017 23:00
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

mastnacek napsal(a):
Hlasim ostrihano tak pokracovani na podzim. Nebyla to zadna hitparada teda. dva velky strihance prumer 5cm
Prvne jsem strihal romneyku a nuzky mely dost, jakoby podstrihavaly. Schvalne jsem je znova nebrousil a nasledoval beran suffolk a ten sel jak po masle. Ta romneyka je to letosni jehne mela vlnu mistama takovou "vlasovou". Chudera prisla o licousi a cuprinu na hlave. A zrovna taky probehlo odcerveni jehnat modrou skalicej, doufam ze je rano nenajdu jako tuhyky.

Doufám že to byl trénink do Vlachovic smajlík

15.5.2017 06:20
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Nevidim to nijak ruzove. Od podzima zadnej moc progres a trening do ty doby uz nebude zadnej. Sousedi si radsi pozvou "souseda" strihace :) Prvni pulku stadecka jsem strihal venku na louce v tricicku za vetru a tri dny jsem pak napravoval zada. Druha pulka pred chlivem v zavetri a mikinu okolo pasu ale i tak jsem zase jak napr... kacer. Tak uvidim.

15.5.2017 07:51
bischof.vlastimil

XXX.XXX.253.4

Ježíš šmankote... pár oveček na soutěži nikoho nezabilo (pokud vím).

15.5.2017 08:05
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Mankote, mel jsi nekdy 3/4 roku zablokovany plotynky? :) Kdy se to letos kona? Nerad bych se dodelal na soutezi a nemoh si pak nasusit seno pro vovce jako spravnej chovatel

15.5.2017 13:22
bischof.vlastimil

XXX.XXX.253.4

Díky bohu neměl mám jen od jara problém s krční páteří ale sušit nemusím smajlík
Teď to bude 3.6.2017 ve Vlachovicích A v ručním se asi bude stříhat jednokolově dvě ovce.

15.5.2017 13:41
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Krcni to jde ta me boli jen od kompu a z toho hlava :) plotynka te vyradi komplet.
To jsou tyhle vlachovice az nekde dole?
https://mapy.cz/zakladni?x=17.9331194&y=49.1194149&z=13&source=muni&id=3103

Spis to vynecham, jeslti to je tam dole tak pro me je to daleko a abych si "zamachroval" na soutezi a pak nemoh nahazet seno na pudu to by byl drahej spas.

15.5.2017 13:46
profesor1

XXX.XXX.192.98

Doporučuji návštěvu Vlachovic. Občas tam sice vybuchne muniční sklad, ale jinak je tam nádherně Navíc pan ing. Šeliga má co nabídnout

kozus

15.5.2017 14:27
kozus

XXX.XXX.179.9

Může někdo poradit jakou značku, velikost nůžek zvolit tak aby stříhaly a držely tvar, prostě kvalitní nůžky na stříhání ovcí?

15.5.2017 14:47
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Berger.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2017 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Stříhám s velkejma Bergerama a měl jsem před chvílí v ruce ty menší a myslím si, že by se mi s nima stříhalo líp. Nechal jsem ale v obchodě pár tis za tyčky, lanka, izolátory a na nůžky už nezbylo

15.5.2017 15:25
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Jojo, myslim na to pri kazdym brouseni, ze skoro "pulku" nuzek pri strihani ani nevyuziju :)
Nebrec, ostrihas 8 ovci a mas na novy bergery

15.5.2017 18:56
tau

XXX.XXX.123.137

Tak vůbec první stříhání obyč. nůžkama a hrůza .ovce vypadá jak špatně ostříhaný molitan.Nevím jestli ještě někdy najdu odvahu Omluva a obdiv Mastnačkovi a všem co stříhají.chovu a stříhání zdar.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2017 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tau, neházejte nůžky do žita! Začátky stříhání jsou jistě u každého divoké. Krásně jste to popsal(a) - špatně ostříhaný molitan... přesně tak opravdu ovce po prvních střižích vypadaly!
Ale ono se časem vystříháte Je to zábava!

Pohledala jsem nějaké ilustrační fotky... snad je ta změna vidět :).

16.5.2017 07:46
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Tak tak vydrzet. Obycejnejma nuzkama nejde udelat moc hezkej povrch, strihali jsme tak hodne let merinky. Nozovejma zalezi na uhlu a mnozstvi vlny ktery se strihne. Ty moje taky vypadaj jak podobanej molitan, nicemu to nevadi do mesice se to sjednoti.

16.5.2017 15:38
tau

XXX.XXX.123.137

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tau, neházejte nůžky do žita! Začátky stříhání jsou jistě u každého divoké. Krásně jste to popsal(a) - špatně ostříhaný molitan... přesně tak opravdu ovce po prvních střižích vypadaly!
Ale ono se časem vystříháte Je to zábava!

Pohledala jsem nějaké ilustrační fotky... snad je ta změna vidět :).

Diky za podporu a foto.zatim jsem je do žita nehodil, ale☺.

16.5.2017 15:39
tau

XXX.XXX.123.137

mastnacek napsal(a):
Tak tak vydrzet. Obycejnejma nuzkama nejde udelat moc hezkej povrch, strihali jsme tak hodne let merinky. Nozovejma zalezi na uhlu a mnozstvi vlny ktery se strihne. Ty moje taky vypadaj jak podobanej molitan, nicemu to nevadi do mesice se to sjednoti.

Diky diky

26.6.2017 21:07
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Mam za sebou 8 ouessantek a zatim to jsou pro me nejnarocnejsi ovce nebo sois vlna na strihani. ted me ceka nekolik jakobu a racek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.6.2017 07:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastnacku tak to klobouk dolu, já bych na 8 ouessantek ručníma nůžkama teda nešel. Já je nerad stříhám i strojkem. A u těch jákobů si dej bacha na ty jejich nemožný rohy, jednou ovce hodí hlavou a bolí to.

27.6.2017 08:01
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Mel jsem to rozdeleny, poprvy tri a na podruhy pet vkuse. Nevim cim to, ale cerny se me strihaly lip. Hnedy mely o hodne hustsi vlnu a to jsem mel fakt problem do toho dostat nuzky. Kdyby se to nejak kupilo ty ouseantky, tak asi poridim ty mensi bergery a spicku udelam ostrejsi. Kuzi to ma jak papir, vsak sam asi vis. Ale na to jak jsou papirovy tak na jedny ovci nebylo vic jak dve kolecka a to bez krve. Dost se tesim na velky ovce at uz maj rohy nebo ne :).

Libby

27.6.2017 08:15
Libby

XXX.XXX.156.2

Dobrý den,
omlouvám se, že se Vám takhle cpu do diskuze, ale nechci zakládat novou, když už tu jedna rozběhnutá je.
Potřebovala bych od Vás radu. Mám dvě ovečky (resp. beránky), už by potřebovali ostříhat, ale nemůžu najít kontakt na žádného střihače v mém okolí. Neznáte někdo střihače, ideálně Liberecký kraj, který by byl ochotný přijet kvůli dvou beranům.
Přemýšlela jsem nad tím, že si je ostříhám sama, ale doma mám jen obyčejné nůžky na papír a nebo řemeslnické nůžky (http://www.techni-eshop.cz/remeslnicke-nuzky-rostex-cvakacky). Jak moc složité je stříhat je ručně doma? Myslíte že to zvládnu obyčejnými nůžkami nebo je lepší pořídit speciální?
Případně pokud máte nějaké rady na co si dát pozor, budu ráda.

27.6.2017 08:19
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Libereckej kraj jse uplne mimo me, treba se nekdo ozve.
Dva beranky zvladnete i normalnima nuzkama. Strihali jsme tak i kdysi v minulosti merina na vlnu kdyz se to jeste vyplatilo. Tehda jsem uvazovali na stul. Klidnejsi ovce se da ostrihat i ve stoje, jen obojek a privazat nekam a jeste lip s druhym clovekem co ji bude jistit. V pozici vsede jsem obycejnema nuzkama nikdy nezkousel.

27.6.2017 08:42
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Tady mate video s nuzkama podobnejma tem vasim.
https://www.youtube.com/watch?v=hNyJSv087tk.

Halen

27.6.2017 10:25
Halen

XXX.XXX.252.122

Dobrý den, ... prosím ty co mají zkušenosti. Který konkrétní typ nůžek od Bergera používáte? Jak často ( a jak ) je brousíte?

Děkuji předem za reakce.

27.6.2017 10:45
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Mam tyhle
http://eshop.oslavan.cz/nuzky-na-strihani-ovci-berger-2723
na velky ovce dobry, u pidi ovci kde jsou nuzky vetsi jak ovce jsou zbytecne velky, striha se stejne spickou tak 3-5cm ( u tech malejch ovci ).

Brousim podle potreby, mam keramicky tycky co jsem vytahal ze starejch akumulacek, ale posledni dobou to spis preliznu brouskem co jsem vyhrabal doma, jemnost odhaduju v rozmezi 400-600. Na strankach oslavanu prodavaj i brousky. Jestli znate tak nejak zaklady brouseni, tak si vyberete jemnost hrubost, hrubej na srovnavani, jemnej-stredni brouseni a tvrdej na obtazeni, ten stredni ale uplne staci. Jak brousit to si dejte na youtube
https://www.google.cz/search?q=shear+blade+grinding&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=ChtSWbP6HoKu8wem6oAo#q=blade+shears+sharpening&tbm=vid

a vyberte si zpusob kterej vam pujde nejlip.

27.6.2017 10:53
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Rozhodne ale berte nuzky se "srdickem" na konci. Jsou setrnejsi k predlokti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.6.2017 12:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na liberecku stříhají tito střihači: http://strihani-ovce.webnode.cz/liberecky-kraj/
Má maličkost je jedna z nich, ale jsem na tom na čtýru s časem ale pokud byste byla někde z blízka, tak kdybych jel zrovna někdy okolo, tak bychom se mohli domluvit.

A nebo si kupte ty pérovky, koukněte na youtube jak se to dělá a ostříhejte si je sama. Já bych doporučil krátké Bergery. Jsou z kvalitního materiálu a moc se netupěj. Já mám velký bergery a ještě jsem je nebrousil a to s nima mám ostříhanejch cirka 40 ovcí.

28.6.2017 09:27
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Ja musel brousit, pujcil jsem je parkrat mame na strihani travy... :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.6.2017 11:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

No ale tak mě napadá, že možná proto jsem byl v ruční střiži ve Vrběticích uplně poslední, třeba nejsem tak nešikovnej, třeba jen je mám už tupý

28.6.2017 11:25
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Jaktoze posledni chlape?! Mozny to je, zeptej se Tiyryho jak se ty nuzky do prd..ele vlastne spravne brousej :)
Taky jsem prisel na jednu vec. Jednou jsem si je upnul do sveraku, jemne, za "noze" Trosku jsem je srovnal a zacly podstrihavat. Takze u tehlech nuzek asi i dost zalezi na prohnuti cepeli. Kdyz moc, budes "drtit" ostri, kdyz malo, nebudou spravne strihat. Tak jsem si ti s tim hral, dokud spicka nuzek ukazkove nenastrihla hadr. Porad je to ale zda se me mensi veda nez serzizovani, stelovani a brouseni nozu pro elektrickej strojek.

2.7.2017 19:42
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Dneska osobni rekord 8 nebo 9 vovci na jeden zatah jen s prestavkou na napojeni a protahnuti. Jakobky a jedna srouboroha, par modrin me udelaly ale jinak to slo vcelku dobre. Nuzky jsem vcera peclive preliznul diamantakem, drzely celou dobu. Az na dve si ale kazda par strihanecku odnesla, nejsou to zadny rambove co do osvaleni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2017 22:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastancek: Od teď ti budu vykat a klanět se až k zemi jen co tě potkám. To bych na jeden zátah nedal

3.7.2017 08:16
mastnacek

XXX.XXX.225.131

:) to je dobry, bude stacit to vykani :) Ale reknu ti ze ty rohy bolej az dneska, vylezly modriny ktery vcera jeste nebyly. Mel jsem vic problemu jak ty ovce polohovat nez se samotnym strihanim, byly pomerne maly.
Cekaj me jeste dva nebo tri urostli rackove a jeden ouvessant a jsem na suchu. Asi uz maj vsichni ostrihano.

8.7.2017 12:08
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Hledal jsem hledal a ono to chce ty nuzky jeste lehce poladit aby byly vykony jako ti chlapci na videjich z youtube

http://www.fao.org/docrep/v9384e/v9384e11.htm#6.2

http://www.handsheargear.com/Home.html.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.7.2017 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moc hezké odkazy pane Mastnaček, děkuji Vám za ně!

8.7.2017 16:12
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Nemas zac :) nemam ted zadny strihani nadohled tak ladim nastroj, potreboval bych nejaky velky stado pobliz, velky tucny ovce...

11.7.2017 06:35
bischof.vlastimil

XXX.XXX.37.6

Rád by jsem se dočkal jednou toho že by tu byla solidní základna střihačů s ručními nůžkami...

11.7.2017 07:11
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Bylo by to pekny, ale uprimne o tom pochybuju. Budi to spis udiv, urpimne zdeseni a podobne reakce.
Vcera jsem se zkontaktoval s Philem Oldfildem ohledne nuzek a nastaveni, tak me poslal katalog s nuzkama a prislusenstvim. Ceny jsou v novozelandskych dolarech a myslim ze nejsou vubec spatny za to co nabizi. Kurz je cca 17kc.
Tady je odkaz
https://drive.google.com/file/d/0BwMYJJXYM7uVNnIxeVE4dnRTeG9ZcTJ4ZGdTeFk5bG1ObW9Z/view?usp=sharing.

13.7.2017 12:23
mastnacek

XXX.XXX.225.131

bischof.vlastimil napsal(a):
Rád by jsem se dočkal jednou toho že by tu byla solidní základna střihačů s ručními nůžkami...

Probirali jste neco takovyho v asociaci? Kurzy jsou v planu? Koukal jsem po internetu, ale nasel jsem jen kurzy na strihani masinkama.
Jeste mimo tema ovce, strihal jste nekdo perovkama lamy? Zejtra se na dve chystam.

13.7.2017 14:34
janau.

XXX.XXX.162.61

Tady vedle ve vsi máme cca 300hlavé stádo suffolků s jehňaty, zatím neostříhaní, maj tedy letos ale velký zpoždění..panečku, to by byl ale trénink

13.7.2017 14:34
bischof.vlastimil

XXX.XXX.10.1

mastnacek napsal(a):
Probirali jste neco takovyho v asociaci? Kurzy jsou v planu? Koukal jsem po internetu, ale nasel jsem jen kurzy na strihani masinkama.
Jeste mimo tema ovce, strihal jste nekdo perovkama lamy? Zejtra se na dve chystam.

O sekci, ruční stříhání, jsme nemluvili je nás málo kteří stříháme nůžkami a ještě míň těch co by to pravidelně praktikovaly...

Ručními nůžkami lamy jen dokončuji a sestříhávam.

13.7.2017 20:58
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Janau. : to by bylo :) na dlouhy lokte ale kdo vi... mam potencionalni asi 20 mozna vic hlavy stadecko frisek asi 500m od baraku, ale strihac s el. masinkou to majiteli ostriha minimalne za pulku...

bischof.vlastimil: je to skoda, uz jsem premejslel ze zavolam mistnimu strihaci, vime o koho jde, a zeptam se ho, jestli by me neprenechal zakazniky, kam treba nerad jezdi :) ale zatim jsem nenasel tu drzost :)

Dneska me prisly 14cm bergery, prave jsem dokoncil prvni upravy.

13.7.2017 22:24
bischof.vlastimil

XXX.XXX.250.19

mastnacek napsal(a):
Janau. : to by bylo :) na dlouhy lokte ale kdo vi... mam potencionalni asi 20 mozna vic hlavy stadecko frisek asi 500m od baraku, ale strihac s el. masinkou to majiteli ostriha minimalne za pulku...

bischof.vlastimil: je to skoda, uz jsem premejslel ze zavolam mistnimu strihaci, vime o koho jde, a zeptam se ho, jestli by me neprenechal zakazniky, kam treba nerad jezdi :) ale zatim jsem nenasel tu drzost :)

Dneska me prisly 14cm bergery, prave jsem dokoncil prvni upravy.

Nebude se ti s těmi úpravami, hůř brousit, ?

14.7.2017 08:15
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Stejne jako tady
https://www.youtube.com/watch?v=xwbBMMwxlFg
mam to na dva sroubky, takze to je i behem par vterin dole a muzu to vzit az do konce. Jeste musim vyrobit pripravek na narovnani - "pullback" cepeli. Mezera na spicce ma bejt 3-5mm, u bergeru neni pri zavreni zadna.
Jeste vcera jsem si udelal "driver", ale nedela se me s nim moc dobre, drzeni ovce nemam uplne zmaknuty a jednou rukou je obcas problem ji zkrotit a kdyz ti na ruce vysej nuzky... jeste dlooouho bude co zlepsovat.

14.7.2017 20:11
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Prvni lamicka ostrihana, vzal jsem na ni mensi nuzky a slo to hezky, akorat jeste vychytat polohovani. Par plivancu bylo ale byla to ta hodnejsi. Jeste budou tri.
Uprava nuzek se vyplatila, striham ted vic prostredkem ne spickou jako driv. jeste tech 9900 ovci a budu v klubu :)

kostey: ostreni se vyplati po kazdy ovci aspon nekolikrat preliznout ze vsech stran. A taky spodni spicka musi bejt ostra ne jako ma berger z vyroby, je to videt i nekde v tom odkaze nebo v tom katalogu z novyho zealandu.

Letos uz asi zadny zavody s nuzkama nebudou ze?

14.7.2017 21:31
bischof.vlastimil

XXX.XXX.100.30

mastnacek napsal(a):
Prvni lamicka ostrihana, vzal jsem na ni mensi nuzky a slo to hezky, akorat jeste vychytat polohovani. Par plivancu bylo ale byla to ta hodnejsi. Jeste budou tri.
Uprava nuzek se vyplatila, striham ted vic prostredkem ne spickou jako driv. jeste tech 9900 ovci a budu v klubu :)

kostey: ostreni se vyplati po kazdy ovci aspon nekolikrat preliznout ze vsech stran. A taky spodni spicka musi bejt ostra ne jako ma berger z vyroby, je to videt i nekde v tom odkaze nebo v tom katalogu z novyho zealandu.

Letos uz asi zadny zavody s nuzkama nebudou ze?

Hradecké dožínky...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.7.2017 09:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tam to máš kousek, doufám že se tam uvidíme. Je dost možný, že pojedu od Ádru, tak bychom mohli spojit cesty. Případně udělat spanilou jízdu 2 Subar

A špička Bergerů mě sice štve, ale ovce s hezkou vlnou se i tim stříhaj pěkně, ale jen co budu u brusky a budu mít nůžky po ruce, tak to trochu zešpičatim.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.7.2017 15:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kamarádi, já jak se občas s ovcemi při stříhání peru, tak když mi nůžky skopnou, stalo se mi, že mi "obrátily" nože (víte, co myslím? Jakože se zkřížej a musej se hodit zpátky...) a mám pocit, že už je musím mít dost rozhozený. Pořád stříhaj, ale dovedu si představit, že by to mohlo být lepší. Těším se, až si zase nějaký ovečky vezmu do ruky. Ale na to, abych si "jen tak pro radost" stříhala jehňata, jsem si teda čas zatí fakt nenašla...
Každopádně nejpozději na Seči musím někoho z vás odchytit (Kubo? ), a uprosit, aby mi na nich udělal "základní korekturu" a údržbu a nechat si vysvětlit live, jak se k nim chovat...

15.7.2017 18:07
pajca

XXX.XXX.136.191

Na Seči už konference nebudou.
Letos a když to bude vyhovovat, tak i další konference bude v hotelu Luna
v Koutech u Ledče nad Sázavou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.7.2017 20:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pajco: nojo, jsem zapomněla. Vím, kde bude příští konference. Už tam bylo jednání Svazu na jaře, tak mám reference od účastníků

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.7.2017 20:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky, mastňáčku, to je moc dobrý materiál. Nechám manžela, ať to nastuduje a zkusí mi je dát dokupy.
Taky jsem se nasmála tomu "potencial injury" - přesně kvůli tomu mám skoro z každého stříhání opravdu nepěkné řezné rány na prstech ještě mám ty ruce na tuhle práci nešikovné... nejde to nějak "ukrátit", tahle ostrá hrana na konci? Tak to prostě nebude "dostříhávat" celou délkou ostří. Stejně bych řekla, že ho nepoužívám celé většinou...

16.7.2017 09:28
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Kostey: letos bych uz rad zazavodil, jeste doufam budou nejaky ksefty abych potrenoval drzeni ovce a vyzkousel ty upravy nuzek z toho pdfka co jsem poslal vcera.

Hippie: mrkni na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=3yAb90_7BSQ

je tam dobre videt jakou casti nuzek chlapci strihaj. Hlavne ten african Sweney nebo jak se jmenuje, drzi nuzky uplne jinak nez ostatni.
Bergery me od vyroby prisly dost stlaceny takze me se nestalo ze by se pri strihani otevrely a preskocilo ostri. At ti manzel vyrobi podle navodu to jisteni cock spur. Ja ho udelal na dva sroubky se zapustenou sbrousenou hlavou. Sroubek upnes do rucni vrtacky, na flexu hodis brusnej kotouc, misto rukojeti se da delsi sroub pak ji upnes do sveraku a takhle se krasne lehce udela z hlavy konus. Jde to i na brusce ale tohle jde bleskove a vysledek jak ze soustruhu.

16.7.2017 19:48
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Upravy pokracuji, sbrousil jsem spodni cepel lamelakem flexou a dolestil kotouckem kombinace brusny rouno a lamelovej kotouc do vrtacky. Vysledek neni spatnej, spicka je bez hran, kuzi neprorizne. Otestuju zejtra na lamach.
Posilam i fotku zapustenych sroubku co drzej cock-spur.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2017 20:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pane Mastňáček, vypadá to že jste docela šikovnej... Ta špička je krásná, ta se mi na tom celém líbí asi nejvíc. S vaším nadšením a tréningem se můžu na dožínkách zas připravit na poslední místo.

16.7.2017 20:34
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Nesejckuj :) ja si myslim ze za tvoje umisteni muzou nuzky, ostatni chlapci je maj jiste minimalne zaspicately...
trening je prozatim u konce, zejtra lamy, za mesic moje, na konci srpna asi 3-4 od souseda a slus, nic dalsiho na obzoru nemam

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2017 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teď mi to došlo, to byla vlastně jediná soutěž, kde jsem naopak nebyl poslední, ale nějakým záhadným způsobem jsem byl 3.

21.7.2017 07:49
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Mam par otazek na ucastniky zavodu.

1 - striha se i bricho?
2 - jakej byl nejlepsi cas?

A ted obecne. Takovy ty papuce co nosej strihaci. Je to hodne znat s papucema nebo v normalnich pracovnich botach? Cemu to ma ulevit? Tipuju zadni strane stehen?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2017 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

1- Pokud ho maj obrostlé, tak ano, bude se stříhat i břicho.
2- Jéžiš já nevim za jak dlouho to ten Karel vždycky ostříhá, snad 4 minuty?

Teď ve Vrběticích mi říkali, abych si na stříhání pořídil aspoň nějaký obyčejný "kecky" kde budu na prstech na nohou cítit ovci. Občas si člověk při manipulaci s ní potřebuje pomoct právě i prsty na nohou a to s pohorama prostě neuděláš.

21.7.2017 08:51
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Covece a co kdyz chytnes obvci s chlupatym brichem a Karel bez bricha, to je diskriminiacni :)
3 minuty to je rychlost to je rychlost...
Skoda ze to nikdo nehodil na youtube. Anglani maj svoje stranky na fb a youtube plny videi, zelandani jakbysmet ale u nas aby to clovek hledal pod kde cim a nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2017 08:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Opravil jsem to na 4 minuty
Tady posílám výsledky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2017 08:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

A neboj, ovce se do jednotlivejch kol vybírají aby byly všechny co nejpodobnější.
A v tom finále mi to vůbec nešlo. Kvalifikaci jsem zvládnul mnohem líp :).

21.7.2017 08:59
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Tak koukam ze pan Barina je dost rychlik!

Nezapominej...Neboj(te) :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2017 09:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Omlouvám ve Vám! To tykání mi nějak ujelo, dám si na to pozor!

5.8.2017 19:04
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Těším se na Vás všechny co nás navštíví např. na Dožínkách v Hradci králové.

21.8.2017 09:47
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Pokracovani uprav nuzek. Prisel na radu tzv. pullback. Udelal jsem si "stahovak", ten jsem teda nevyfotil ( neni ani moc hezkej ). Roztahnul jsme to tak, ze pri sevreni nuzek je mezi spickama 8mm. Urezal jsem dorazy nuzek, ktery drzej vzdalenost a nahradil jsem to zatim provizorne hadickou omotanou izolackou, kterou jsem vmacknul do rukoveti. Ted to musim otestovat :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.8.2017 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moc nerozumím tomu, proč jste ty dorazy uřezal, v čem to je lepší?

21.8.2017 11:58
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Aaaale, nechtelo se me patlat s tim plastovym spackem co se tam dela, knocker tomu myslim rikaj. Tak jsem to fiknul na obouch stranach a doraz a tlumeni cvakani me dela ta hadicka. Jdu cestou vlastni invence misto slepyho nasledovani :).

21.8.2017 21:01
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Trosku jsem si pohral s brousenim. Udelal jsem si primitivni drzak. Do drevenyho hranolku zarezi pod uhlem 30° a 50°. Pro kontrolu jsem pocmaral ostri fixou. Vysledek je na obrazku, ostri tlusty cca 0,8mm. Po finalnim boruseni v zarezi 50° barva zmizi a ostri holi :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.8.2017 12:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě jsem neprostudoval pořádně ty odkazy co jste poslal, ale v čem je na stříhání lepší takovýto ostrý úhel ostří, než ten "tupej" co tam bývá z výroby?

22.8.2017 12:43
mastnacek

XXX.XXX.28.78

Kluci z NZ doporucujou 45 pro fazetu ( tu cervenou na obrazku ). Ja jsem dal 50 protoze pro 45 se me zase fazeta rozsirila. Kolik stupnu ze z vyroby uz ti nepovim ale fazeta mela 2mm, To se dyl a asi hur brousi. Tuhle uzouckou preliznes rychlejs. Kdyz dneska nebude chca nec, tak strihnu na zkousku ty moje, nemam uz do ceho strihnout jinak. Jeste musim prodlouzit to ostri ( bez cerveny barvy ), takze uhel bude jeste ostrejsi.

25.8.2017 15:03
Středohor

XXX.XXX.226.1

Zdravím.
4 valašky. Tedy jedna určitě ne, je úplně černá. Na doporučení níže jsem koupil ty Berger a s nimi to šlo oproti těm červeným jedna básen.
Nejhuře šla právě ta černá.
Je to jednou do roka, tak se mi do elktrických moc nechce. Uvidíme jak to půjde další jaro. už ted se na to netěším smajlík

25.8.2017 22:19
mastnacek

XXX.XXX.9.123

A ja se tak tesim az nekdo zavola ze potrebuje ostrihat a ono nic :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.8.2017 08:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chlapi, myslela jsem na vas. Zrovna jsem prijela z Jizniho Nemecka, kde bylo min.weekend Mistrovstvi republiky ve strihu ovci. Ve meste, vedle ktereho jsme bydleli. A ja to o 1 den nestihla! (neb jsem o nem nevedela). Zrovna se chystam na ty svoje opice a premyslim, jestli tomu ten cas venuju (dost me to bavi, ale jsem deeesne pomala ), nebo zas zavolam na vetsi stado strihace... Mastnacku, objednala bych si Te, ale ty 3 hodiny ke me nepojedes a ani me by se nechtelo platit Ti nahradu za cestu...

26.8.2017 18:04
mastnacek

XXX.XXX.9.123

To ne, tri hodiny se nebudu trmacet. Dneska jsem mel strihat u Chomutova a i kvuli vzdalenosti jsem to vzdal. Tady se me 300m od baraku vystavuje 30 vychodofrisek ale prej jsem drahej.. :(.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.8.2017 22:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nojono... ale neboj, "každý zboží má svýho kupce"

Jo, střihači, posílám fotku německý ovce... co je to zač, prosím? Identifikujete to někdo?

28.8.2017 06:54
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Nejaka skopcacka ovce.) Nevypada moc vesele, asi se nemuze rozhodnout mezi frau Merkel oder mistr Schultz
U me vcera ostrihano 6 kousku tak zase zjara. Nechapu jak je mozny ze romneyka sla zase tak blbe a vubec nevypada hezky strizena. Pritom nuzky holily... tak udelam ostri tech 45 co se doporucuje. Zkusim vymyslet jak udelat na nuzka dutej vybrus.

28.8.2017 09:54
berrynator

XXX.XXX.168.105

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nojono... ale neboj, "každý zboží má svýho kupce"

Jo, střihači, posílám fotku německý ovce... co je to zač, prosím? Identifikujete to někdo?

Klidně bych si tipnul Bergschaf, nějaký hnědý ráz Braunes Bergschaf, jen ten ocas mě docela mate, ale pokud by byl kupírovaný někde uprostřed délky, tak možná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.8.2017 21:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku - já se včera hecla a dala jsem tři ovce po sobě. To je můj osobní rekord! (neptejte se na čas...pořád s tím bojuju). Upřímně...nejsem úplně tintítko, ale ty 80cm walliserky mám prostě problém ostříhat, protože mám rohy zapíchnutý kamsi do řiti (stehen) a stejně nedosáhnu nad kejtu a ke kořeni ocasu. Navíc jsou děsný histerky a maj děsně jemnou srst i kůži a při každém zajetí do srsti sebou cuknou (žádné jiné ovce to nedělají a tyhle jo, ikdyž se jich nůžky ani nedotknou...), takže se to dělá fakt libově. Ale co...dala jsem je. Maj skvělý bříška - ta mi u zw stříhat nejdou, protože to maj zplstnatělý do tvrdýho koláče, takže se mi blbě začíná. U walliserek je to obráceně - tam se dobře stříhaj bříška a krky, ale zas je peklo jak se cukaj a hlavně... ten obrost hlavy a nohou, teď s lepíkama řepíčku a ty počůraný nohy a ocasy... zjistila jsem, že jedna má zespoda ocas úplně bolavej... fakt nevim, jak tyhle zvířata přežívaj bez povšimnutí kdesi na vrcholcích Alp? Přijde mi, že jsou to citlivky... a ty ocasy... původně jsem myslela, že je to jejich chlouba, jak jsou dlouhý (asi jsem zblblá z těch zwartblů), ale pak jsem viděla foky z nějakého nákupního trhu a všichni berani je mají do půlky zkupírované... úplně chápu. Je to fakt peklo, tyhle ocasy až na zem
Takže školková partička už je z kožichu. Takže mi zbývá to větší, černé stádo... letošní jehnice, co nepřipouštíte, taky střiháte teď?

29.8.2017 05:39
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Pichas je do bricha z boku? Ten kolac se musi podstrihnout a jde to. Jak jsem si poladil nuzky, tak jsem se na tech mej dost nadrel ze me az bolela ruka, nevim jestli to bylo uhlem ostri nebo tim ze jsem udelal ten pullback. Kazdopadne, jsem si objednal uz upraveny nuzky od chlapika z anglie, "porucil" jsem si je k narozkam a k vanocum zaroven. Noze maj 18,4cm dlouhy tak jsem zvedavej. Tady http://www.handsheargear.com/B_and_Ball_Shears.html je dobre videt, jak vypadaj nuzky z tovarny a vedle jak upraveny. Bergery si pak upravim podle nich a budou zalozni. Pomalu uz budu na cene elektrickyho stroju ze slanyho, ale vydrzim u nuzek, elektrika by me nedelala takovou radost.

Jooo ocasy ani me nemluv. Chtel jsem jeste ted dokoupit dve tri ovce, nasel jsem inzeraty, shanim totiz krizenky romney a suffolk. Vsecko hezky ovecky ale majitele nechavaj ocasy ze jo. Takze nic. Navic u romneyek kterym vlna roste zda se fakt rychle nechat ocas me prijde dost blby.

Striham si vsecko, breznovy jehnice pustim k beranoj koncem prosince to uz budou dost velky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 08:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

U zw jsou s připouštěním "letošních" prvniček komplikace, pokud nejsou od narození na obzvlášť kvalitním krmení (alespoň vojtěška celoročně k pastvě). Trpěj na potraty, roděj mrtvoly, nestaraj se... je lepší je nechat dozrát do druhého roku. Lepší nechat dorůst a dozrát, než pak řešit marné porody.

29.8.2017 08:47
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Vsak vis, ja mam jinciho beranka pro ne a ty jehnatka si matky osefujou. Taky hraje roli jestli letosni znamena narozena leden unor nebo brezen duben. Nedavno jsem volal nebo psal s chovatelem romney a ten pripousti v 7 mesicich. Nezjistoval jsem jestli je aspon vazi, protoze zrovna u romneyek je to chuchvalec vlny a clovek prd pozna kolik to vazi ( pokud to nema po letech uz v oku ). Kdyz je narozena rozumne zacatkem roku, neni to kostitras, tak bych to pustil k beranoj od pulky prosince nebo i ke konci. Ve vlakne kde jsem shanel krizenyho berana jsem to psal ze me zabrezla snad zacatkem ledna. Jedna, druha ne. Rozdil mezi nima je ted takovej, ze ta co ma jehne neni tak kulata protoze ma to jehne a ta druha je jak hovado :).

29.8.2017 08:50
lilo

XXX.XXX.201.210

No obecne je lepsi tyhle velky ovce nechat rodit na druhej rok... zaprve lepsi obahnenost za druhe bez uvedenych potizi... a hhippie... nepis ze s tema ovcema je takovy s.ra.ni bo pak uz by je od tebe nikdo nekoupil.. radim rychle se jich zbavit...

29.8.2017 11:24
mastnacek

XXX.XXX.225.131

Nechcete se nekdo pridat? Tady je cenik. Podelilo by se poctovny.
Puvodne jsem si chtel objednat ty nejvetsi, ale na doporuceni chlapika pujdu bud do 6,5 Drummers nebo 7 Montevideo. Maj spicatejsi cepele oproti tem 7,25 a jdou lip do husty vlny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2017 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lilo: ono to už i velcí chovatelé přiznávají, že to není taková hitparáda s tou ranností. Je spousta plemen, které je lepší zapouštět až napřesrok. Není to o špatných mateřských chovech, ale prostě o (ne)vyzrálosti matek některých plemen obecně.

Mastňáčku: než mít takovéhle rozdíly ve stádu, raději je oddělím a počkám s připouštěním ten rok. Přijde mi to zbytečný. Navíc jaký je upotřebení jehňat narozených v létě? Nenarostou do podzima, ani kdyby ses rozkrájel... letos mám od kříženky asi největší jehňata, jaký jsem kdy měla. První, teď zabitý, mělo 21 kg na háku čistýho jatečnýho trupu. Nejspíš je to tu pro většinu normální váha, ale já měla většinou do 16 kg masa, takže tohle je "fakt macek". Ze dvojčat to byla jehnice, tedy její brácha - skopec - bude mít ještě víc předpokládám... moc pěkný, kdyby to bylo takhle. Bohužel z čistých zw už to letos taková hitparáda nebude. Ale to je moje chyba. Neměla jsem dostatečně kvalitní seno (nejspíš) skrze zimu a rodila se malá jehňata - nemají povětšinou dobrý základ. Letos jde všechno do mražáku, jen tu nejlepší jehnici si nechávám do chovu. Je po špičkových rodičích, malovaná jak podle příručky, o třetinu větší než ostatní (i beránci)... co víc si přát, než víc takovejch Snad jsem už dostatečně poučená a příští rok jich bude už většina jako je tahle!

30.8.2017 11:28
mastnacek

XXX.XXX.225.131

No kdo rika ze musi do pozdima narust. A taky podzim zacina v zari a konci v listopadu a v listopadu uz bude jehnatum 5 mesicu a to uz je kus masa. Jehnicim budou v idelanim veku naprezrok. Jedina nevyhoda je, ze matky takhle rozenych jehnat se nepripustej brzo jako ostatni, ale bud zase v podobnym terminu jako pred rokem nebo pocka spolecne se svejma mladejma na dalsi rok.

4.9.2017 23:20
bischof.vlastimil

XXX.XXX.49.164

Dobrý den,
rád by jsem Vás všechny co mají čas a chuť se ukázat v ručními nůžkami pozval na 6. ročník soutěže v ručním stříhání ovcí. Jenž se bude konat na Královo-Hradeckých Dožínkách v sobotu 16.9.2017. Více informací a potvrzení účasti prosím na telefonu 777593032.
Bischof Vlastimil.

10.9.2017 17:14
mastnacek

XXX.XXX.39.47

Dorazily me upravene nuzky z anglie. Velikostne shodne s nejvetsima berger, jen jsou vic spicate noze. Jeste jsem je nemel na cem otestovat. Ale co jsem u nich zjistil, tak jsou naborusene i z druhe strany. Jemne, ale je to znat. Prejel jsem o trochu vic tu zadni stranu na bergerech a jsou jedovatejsi.

Dozinky nestihnu, vcera jsem posekal nate a petoura na bramborach a od rana do nich leje.

10.9.2017 18:17
mastnacek

XXX.XXX.9.123

Tady je moje vybava, vic uz toho netreba. A detail, jak to chlapik z anglie brousi i zezadu.