Domino7773

XXX.XXX.211.178
Dobrý den, prosím o radu.Upozornuji jsem v chovu koz začátečník.Od minulého roku mám kozenku, českou bílou, letos v červnu měla 1 rok. Poslední měsíc se ji však zvětšilo vemínko a dnešním dnem jsem zpozoroval jak má na struku kapky, jakoby mléka.Připuštěná není. Vemeno se zdá nalité, otázka je jestli oddojit?(aby nedostala zánět) a nebo naopak nechat být. Jedině co mě napadlo je že od dubna mám k ní malého holandského zakrslého kozla(je vykastrovaný) že třeba ho bere jako kuzle a proto se rozdojila kvuli mateřským pudum? Děkuji za odpovědi.Budu rád za všechno.
Domino7773

XXX.XXX.211.178
Začněte kozičku dojit. Předpokládám, že jste si ji pořídil na mléko. Z první fotky je
vidět, že je kozička dobře živená, možná až moc dobře. Proto se jí začalo tvořit
panenské mléko. Koza se rozdojí, mléko můžete pít. Na podzim ji připustíte.
Jestli je to normální koza. Stává se, že se takto rozdojí i hermafrodit. Vyfoťte ji
i pod ocáskem. Ze zadu a z boku.
Ja zase uplne nesouhlasim... koupila jsme kozicku rocni ktera cekala na pripusteni... kdyz mi ji manzel privezl domu mela jeden struk vetsi...s panenskym mlekem... v jednom struku... slo o pruhlednou kapalinu bez zapachu... volala jsem puvodni majitelce ze se o tom vubec nezminila pri korespondenci a manzel kdyz neco veze nevi co a proste to priveze... jeji veterinar rikal nezasahovat do toho a neodojovat, povazovala jsem to tedy za docasnou kosmetickou vadu...konzultovala jsem to i s vlastnim veterinarem a na postupu se shodl... jeden struk diky tomu byl vytahanejsi... pak jsem dala pripustit a normalne se nalily oba rovnomerne...takze vzniklo relativne pravidelne veminko... ptala jsem se z ceho... a majitelka rikala ze z preprskavani... v te dobe jsem byla take uplny zacatecnik... mam pocit ze po otevreni kanalku, je pravdepodobnost zanetu mnohem vyssi... takze kontrolovat a prohmatnout vzdy veminko jeslti se tam nekonaji nejake abnormality... jinak bych to nechala byt.
Admaz

XXX.XXX.199.251