Krevní testy bahnic v KU

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.9.2016 14:00
stybbinka

XXX.XXX.89.131

Zdravím,

jsem letošní začátečník v chovu zvířat v kontrole užitkovosti. Ve stádě cca 30 ks mám 2 bahnice s chovem v KU a 2 berany (na které pobírám dotaci). Musím zdravotní testy dělat u celého stáda nebo stačí u těch dvou? Pokud u všech, existuje nějaký fígl, jak nemuset u všech?

Díky smajlík

28.9.2016 15:14
Massaro

XXX.XXX.109.6

Já vám neporadím, ale být vámi bych se zamyslel, jestli se do toho vůbec pouštět, když hned od začátku chcete vymýšlet "fígle".

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.9.2016 15:18

EpC100 BRUCELÓZA OVCÍ A KOZ (B. melitensis) – VyLa – sérologické vyšetření
(RBT + RVK)
Plemenní licentovaní berani 1 x ročně.
EpC111 BRUCELÓZA OVCÍ A KOZ (B. melitensis) – VyLa – sérologické vyšetření
(RBT)
V hospodářstvích (stádech) s tržní produkcí mléka nebo v nichž se provádí kontrola užitkovosti,
se vyšetření provádí 1x ročně. Do reprezentativního počtu zvířat se zařazuje 25 % samičích zvířat
(všech plemen) starších 12 měsíců nebo jsou v laktaci, a to nejméně 50 samičích zvířat (je-li
v hospodářství méně než 50 zvířat, musí být vyšetřena všechna starší 12 měsíců, nebo která jsou
v laktaci) a všichni nekastrovaní samci starší 6 měsíců.

28.9.2016 15:20

Tolik metodika kontroly zdraví, příště nastudovat, ju?

a fígle nejsou. nechovat v kontrole užitkovosti, jestli vás to tak moc obtěžuje.

28.9.2016 15:59
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Ještě dodám, že vyšetření je státní zakázka, tj. zpracování v laboratoři jde na vrub státu. Platíte pouze odběry a cesťák veterináři. Pokud prodáváte zvířata a nebo se účastníte výstav a svodů, napíše vet. do atestu kouzelnou větu : stádo vyšetřováno v souladu... přesně si nepamatuju a je hotovo. Jinak se musí dělat individuální zdravotní zkoušky, které plně hradíte a když se zvíře nepřemístí do 30 dnů, tak zkoušky propadnou a musí se znova opakovat kolečko i kdyby to bylo jenom o den.