Vše o chovu koz pro amatéra

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

boc

6.11.2016 18:56
boc

XXX.XXX.89.210

Dobrý den. Omlouvám se, že otravuji s takovýmto dotazem.
Kozy jsem nikdy nechovala, maximálně jsem přihlížela jednomu chovu v uvozovkách - jsem tedy naprostý amatér.

Kozy ve stáji, kam docházím spíše z lítosti jsou zanedbané. Krmí se 2x denně podle mě nedostačující dávkou sena a když mají čistou vodu, tak z toho mají Vánoce. Bohužel nemohu zakročit jinak, než že jim přidám žrádlo a donesu čistou vodu - jenže tam samozřejmě nejsem furt, takže jim moc nepomůžu. Proto si pohrávám s myšlenkou vzít 2 mladé (jedna asi roční a druhá cca. rok a půl) k nám.
Jelikož jsem naprostý amatér a nechci kozám změnou domova ublížit, tak mě napadlo dát z počátku kozy k sousedovi, který má ovce. Jenže...je to vůbec reálné?
Tady mám spoustu dotazů...
Kozy a ovce spolu?
Kozy a beran? (Kozy jsou zakrslí kříženci, beran je klasická ovce - pardon, ale nevím, co to je) Je možnost, že se zkříží?
Očkování, odčervení?
Krmení?
Kozy útěkářky...Nějaké rady v tomto ohledu?
A nakonec...jak to řešit peněžně se sousedem?

Budeme přikupovat pár metrů pozemku, tak třeba se nějaké místo navíc najde. Když by vás ještě něco důležitého napadlo, tak mi to prosím napište.
Ještě jednou se omlouvám za stupidní dotaz a děkuji všem trpělivým lidem...

boc

6.11.2016 19:06
boc

XXX.XXX.89.210

Ještě jsem zapomněla...jak případně registrovat hospodářství?

6.11.2016 19:17
lilo

XXX.XXX.201.210