Dotace na plemenného berana

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.3.2017 07:30
iisaabeel

XXX.XXX.119.241

Letos chceme koupit plemenného berana, jak prosím probíhá nákup na trhách konkrétně chcem na zlobici nebo je lepší přímo do chovatele?o dotacích sem toho přečetla hodně na krmný den bych teda nárok měla mít, ale když ho koupíme řekněmě v květnu dostanu teda krmný dny do toho září? a dále je dotace na nákup plemenných zvířat, musím s ním pak produkovat plemenná zvířata?mám 3 ovce kříženky suffolk, plánuju je pak vyměnit za plemenné jehničky ale až tak za 2 roky a pak se věnovat plemennému chovu, popř, kdo by mi třeba poradil jak s chovem začít atd děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 07:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doporučím se domluvit s chovatelem berana ještě před nákupním trhem. Na trhu můžete zjistit že už je vše zamluveno. Dotace na krmné dny dostáváte od toho dne kdy k vám beran příjde. S plemeníkem se nemusí produkovat plemenná zvířata a jen co budete chtít začít s plemenným chovem, tak jen co nakoupíte papírové jehnice tak kontaktujte plemenáře, on vás do všeho zasvětí, až se vám začnou rodit první papírový jehňata, tak sepíšete smlouvy na kontrolu užitkovosti atd...

2.3.2017 07:56
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Dotace na nákup je pro aktivního zemědělce, tj musíte mít živnosťák. A podle těch podmínek co u toho jsou je to docela docela na prd. Zas takový terno to není.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

omlouvam se.

2.3.2017 12:24
iisaabeel

XXX.XXX.119.241

Živnosták mám ale na lesnické práce, rozšíření není problém.

2.3.2017 12:27
iisaabeel

XXX.XXX.119.241

A můžete mi prosím poradit třeba dobré linie nejraději bych suffolka, ale nechám si poradit i jiné plemeno, žijem na vysočině, takže drsnější podnebí, velká pastvina, velký přístřešek, samozřejmě aby i o jehnata pak byl zájem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 12:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zivnostak je nejmensi problem, nic k tomu nepotrebujete az na asi tiskara pro stat a vyplnit nejaky lejstro. ALE. Zemedelsky podnikatel obnasi dalsi buzerace a podminky ktere pro pidichovatele ( aspon pro me ) jsou zbytecnou buzeraci. Jestli vam to na druhe strane nevyvazej aspon dotace minimalne na plochu v radu desetitisicu, tak bych z vysoka hodil ranec na nejakej pridavek na berana. Dejte si mesicni pust a mate peknyho plemenika.
Na linii az tak nezalezi, suffolci jsou odolny a vhodny jak do niziny tak do vasich podminek. Spis je o to, ze obcas holt polevi zajem nebo je na "trhu" pretlak suffolku. Nevim odkud jste ale treba okoli Rychnova nad Kneznou, Vysoke Myto atd to je hlava na hlave. Treba tady na severovychode to jeste zatim jde. Ale v malym poctu delat nejakou "plemenarinu" na kvalitu to moc nepujde, z ceho budete vybirat nejlepsi kusy, ze ctyr jehnat? A dalsi vec, kdo zaplati tohel kvalitni jehne, zkuste pohledat diskuze o cene za jehnata-jehnice na chov. Dost se to ruzni.

Musite mit jasno proc ty ovce chcete. Zdroju na kvalitni zvirata u suffolku je mraky jak velko tak malochovu. Romanovky taky mraky. Zwartbles se uz taky rojzely docela. MIn je oxfordu, charolais ( ale to je spis do niziny ). Hippie zacla s chovem japonskych konkubin, vice vysvetli pripadne ona :) Tech je malo a asi jeste dlouho bude a je to horska ovce. Valasek jsem taky moc stad nevidel mozna proto ze jsou v horach :) Me se treba libej ruzny krizenci, ale odbyt je skoro stejne nejistej jako u suffolku. Pokud teda neusporadate hody zdarma jako marketingovej tah.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 13:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hele, Mastňáčku, nech si to, jo?

Bohužel nezačla...
Po skoro roce jsem pořád na začátku. Ikdyž jsem v kontaktu s nejpovolanějšími v zahraničí, dosud se mi nepodařilo (ani ve spolupráci s dalšími českými v zahraničí hledajícími) dovézt jediný kus!
Podmínky pro dovoz z Německa jsou tak přísné, že nikdo nemá zájem to podstupovat.
A Rakušani nekomunikují, resp. minimálně. Tam se nám nepodařilo sehnat vůbec nic!

A překvapivě v téhle kauze nemám pocit, že bych byla nějak neschopná. Jen mi přijde, že v současné době je to opravdu téměř neprůchodné...

Jeslti "pánbůdá", bude na podzim jeden jediný plemeník z Německa od nejlepšího chovatele z Bavor. Nikdo jiný nemá zvířata testována tak, aby splňovala potřebnou kvalitu pro dovoz do ČR!

Jsou to miláčci, ale už přestávám doufat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

:) by me zajimalo jak by dopadlo prevodny krizeni treba s valaskou :) Kdyz teda je takovej nedostatek plemennyho matrose... neni to vyzva? Vsak timhle zpusobem mame naseho ceskyho suffolka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2017 13:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

A vubec, za me vam doporucim poridit dve cisty zwartblesky, pak plemenyho suffolka a budete se radovat z krasnych jehnat a ja si pak prijedu pro nejlepsiho beranka. :).

2.3.2017 20:06
iisaabeel

XXX.XXX.119.241

No hlavně mi jde o produkci jatečných zvířat, část pro sebe přebytek prodat, a suffolk se mi zdá na křížení nejlepší, halvní důvod pro plemenného berana je za prvé že to ze zákona má být-už sem tu měla kontrolu a za druhé sem koupila berana a ne jen že nenakryl ovce což teda nechápu, ale je to takovej chcípák, že prostě mě ty peníze za plemeníka bolet nebudou, a proč máme ovce-výpas velké zahrady a skopové maso které máme rádi, takže dám na vaše rady, plemeník suffolk a ovce které máme jsou nádherné, velké, jedna asi křížená s mamutem, tak velkou ovci sem ještě neviděla vypadá jak beran, takže snad se příští rok budem moct těšit na krásná jehnata.

2.3.2017 22:03
reznade

XXX.XXX.216.36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doporučím se domluvit s chovatelem berana ještě před nákupním trhem. Na trhu můžete zjistit že už je vše zamluveno. Dotace na krmné dny dostáváte od toho dne kdy k vám beran příjde. S plemeníkem se nemusí produkovat plemenná zvířata a jen co budete chtít začít s plemenným chovem, tak jen co nakoupíte papírové jehnice tak kontaktujte plemenáře, on vás do všeho zasvětí, až se vám začnou rodit první papírový jehňata, tak sepíšete smlouvy na kontrolu užitkovosti atd...

A poradíte chovatele Suffolků, který jezdí na Zlobici? Taky plánuji jet koupit berana tam a to i právě proto, že neznám nikoho v dostupné vzdálenosti kdo produkuje plemenné beránky. Vše co najdu je z Čech, jak kdyby na Moravě nic nebylo.

2.3.2017 22:50
Massaro

XXX.XXX.103.6

Podívejte se na výsledky minulých nákupních trhů na SCHOKu a určitě někoho najdete.

2.3.2017 22:56
přezdívka

XXX.XXX.105.195

A na rozpis nákupních trhů na stránkách SCHOKu jste se dívala. - Rožnov pod Radhoštěm, Bludovice u Nového Jičína, Vrbětice, Slušovice, Vendryně, Opatov na Moravě a Zlobice.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

reznade napsal(a):
A poradíte chovatele Suffolků, který jezdí na Zlobici? Taky plánuji jet koupit berana tam a to i právě proto, že neznám nikoho v dostupné vzdálenosti kdo produkuje plemenné beránky. Vše co najdu je z Čech, jak kdyby na Moravě nic nebylo.

Hlavne pak nezapomente hodit berana aspon na mesic do isolace-karanteny, at si neprivezete z trhu nejakou nepeknou nakazicku

3.3.2017 10:36
lucyy

XXX.XXX.180.89

Něco pro hhippie: https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/detail/2938103/walliserska-ovce/
jestli je to pravda, tak stojí za zkoušku..

3.3.2017 10:37
reznade

XXX.XXX.216.36

Právě z těch trhů jsem si vybrala Zlobici, protože je to nejdřív. Vše je jinak moc pozdě. A chtěla bych věřit, že plemený beran bude v pořádku. Když bude v karanténě tak stejně nepoznám zda je v pořádku. A hlavně mi v izolaci spotřebuje seno, které je na zimu. Místo toho aby se popásl dokud je pěkná tráva. Mohla by být ta karanténa část výběhu pro ovce?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 10:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Delejte jak myslite :).

3.3.2017 10:57
Trudi

XXX.XXX.208.87

Ano, radši si zavlečte nemoci, začerveni a zavšiveni, než aby vám žral seno na zimu. ( Taky mu můžete trávu nasekat) Měl by být od ovcí oddělen tak, aby vám s nima nepřišel do kontaktu. I vy by jste se měl přezouvat a převlékat aby nedošlo ke kontaminaci. To i nářadí ( kolečka, vidle, vedra).

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 11:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Komu neni rady... jestli mate tak malo sena ze si nemuzete mit dovolit jednu ovci mesic v izolaci, tak se dejte na rybycky. Na nakupnich trzich se kumulujou ruzny nemoc od hnilob prez parazity atd. Argument ze stejne nepoznate co mu je to nechapu. Prave ze v karantene poznate a muzete jednat. Ono nestaci jen koukat ale taky obcas k nemu vlizt, prohlidnout kopyta, mrknout na voko a sledovat bobky. Karantena venku neni idelani, stejne na ni pak vyzenete vsechny. Nejlip ve chlive na pevny podlaze. ALe jak jsem psal, delejte jak myslite, muzete se pak dat na modleni.

3.3.2017 11:07
profesor1

XXX.XXX.192.98

Proto jsou plemenní berani tak drazí, aby jste je na měsíc dala nejlépa do obýváku a udělala si krevní testy. koprolku, prohlídku na vnější parazity, stěry z pazdnechtů kvůli hnilobě, koupila si zvláštní obuv včetně oblečení, desinfekci na obuv, šaty, ruce a stálý veterinární dohled.
Kdo to dělá takhle poctivě nech zvedne pravou ruku?!

Teoretici a masňáček NE! smajlík smajlík smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 11:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

U posledniho berana jsem nemusel odcervovat, odcervila chovatelka, kopyta jsem prohlidnul uz na miste, takze sel do vybehu kde byl nejakou dobu sam. Ano, neni to podle toho co jsem psal, aaale to je z casti proto, ze jsem tou dobou nevedel, jestli nezlikviduju celej chov, takze me pripadny zavleceni cehokoli tak moc netrapilo.
Kdybych planoval uspesnej chov do budoucna nebo zacinal, tak bych si dal sakra majzla jelikoz uz vim co se muze stat a co to pak stoji jak penez tak prace a nervu.

3.3.2017 11:19
profesor1

XXX.XXX.192.98

Proto je lepší vědět od koho nakupuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasna vec. Proto bych na trhu nenakupoval.

3.3.2017 11:37
reznade

XXX.XXX.216.36

A kde byste nakupoval? Právě bych čekala, že na trhu budou kvalitní berani od poctivých chovatelů, kteří nemocné zvíře na trh brát nebudou a budou ho mít poctivě odčervené a paznehty v pořádku. Samozřejmě paznehty a bobky zkontroluju, na to ale nepotřebuju měsíc.
Přece ten kdo produkuje plemenné berany nejspíš nebude mít zavšimené a neodčervené stádo nebo se mýlím?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 11:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Primo u chovatele. Tam i vidite v jakych podminkach se chova. Byl jsem takhle u nekolika chovatelu. A taky u jednoho, kterej chova fakt v drevnich podminkach a divim se ze mu na kazdym plote nevisi deset obesenejch zvirat :) Na trhu byste tohle neodhalila.

A kdyz bych jeste jo radil, tak u mensich chovatelu. Kdyz si date praci a pohledate vlakna tady, tak zjistite ze ti znami chovatele a jejich vypestky potom kdyz prijdou do normalniho chovu bez prikrmu a specialni veterinarni pece chradnou...delaji problemy, uhyny atd atd.
Na trh muze prijit zvire zdrave. Hnilobu muze chytit tam, stejne tak cokoli dalsiho. Takze tam koupite zdrave, ale uz nakazene zvire.

3.3.2017 11:52
reznade

XXX.XXX.216.36

Jenže já chci beránka z tohoto roku co nejdřív na podzim, což právě seženu asi na nákupním trhu. A taky mě láká vidět jak takový trh vypadá, ale nebavil by mě, kdybych tam nejela s úmyslem si něco odvést. Tak ho dám teda do chlívku, kde běžně teď žádné zvíře nemám. A za ovečkama půjde prostě pozděj, ikdyž chci jehňata co nejdřív na jaro.

3.3.2017 11:56
Massaro

XXX.XXX.103.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Primo u chovatele. Tam i vidite v jakych podminkach se chova. Byl jsem takhle u nekolika chovatelu. A taky u jednoho, kterej chova fakt v drevnich podminkach a divim se ze mu na kazdym plote nevisi deset obesenejch zvirat :) Na trhu byste tohle neodhalila.

A kdyz bych jeste jo radil, tak u mensich chovatelu. Kdyz si date praci a pohledate vlakna tady, tak zjistite ze ti znami chovatele a jejich vypestky potom kdyz prijdou do normalniho chovu bez prikrmu a specialni veterinarni pece chradnou...delaji problemy, uhyny atd atd.
Na trh muze prijit zvire zdrave. Hnilobu muze chytit tam, stejne tak cokoli dalsiho. Takze tam koupite zdrave, ale uz nakazene zvire.

Já teda nejsem odborník, spíš teoretik, ale nemusí beran, pokud má dostat papíry, tak jako tak na trh, kde bude ohodnocen? Předpokládám, že hodnocení ze stáje se dělá spíš u těch velkých chovatelů.

3.3.2017 11:59
Jamarov

XXX.XXX.88.240

reznade napsal(a):
A kde byste nakupoval? Právě bych čekala, že na trhu budou kvalitní berani od poctivých chovatelů, kteří nemocné zvíře na trh brát nebudou a budou ho mít poctivě odčervené a paznehty v pořádku. Samozřejmě paznehty a bobky zkontroluju, na to ale nepotřebuju měsíc.
Přece ten kdo produkuje plemenné berany nejspíš nebude mít zavšimené a neodčervené stádo nebo se mýlím?

Přez schok najdete klub chovatelů-suffolk a kontakty, Když se domluvíte může vám beránka i zarezervovat a po hodnovení prodat.Hodně štěstí

3.3.2017 12:01
profesor1

XXX.XXX.192.98

reznade napsal(a):
A kde byste nakupoval? Právě bych čekala, že na trhu budou kvalitní berani od poctivých chovatelů, kteří nemocné zvíře na trh brát nebudou a budou ho mít poctivě odčervené a paznehty v pořádku. Samozřejmě paznehty a bobky zkontroluju, na to ale nepotřebuju měsíc.
Přece ten kdo produkuje plemenné berany nejspíš nebude mít zavšimené a neodčervené stádo nebo se mýlím?

Na trhy určitě jeďte - získat trošku přehled a kontakty. Měsíc na karanténu je stejně málo, to je jen takový teoreticalibismus. Hnilobu by jste musela probudit, a to tak že by jste berana nechala v blátě-mokru, aby se do měsíce možná projevila. Dovezte jej domů, namočte "kopyta" do desinroztoku, nebo vystříkejte, týden jej nechte zavřeného a koukejte co z něj padá-bobky, prohlídněte vlnu - hlavu, krk, slabiny; s tím odčervením ? to je taky sporné. Nejlépe mít známého chovatele, plemenáře a i veta.
Podle mne by plemenáři měli být zodpovědní za to, aby si člověk mohl takhle koupené zvíře doma pustit hned k ostatním. Myslím že placení jsou za to dost.

3.3.2017 12:03
profesor1

XXX.XXX.192.98

reznade napsal(a):
Jenže já chci beránka z tohoto roku co nejdřív na podzim, což právě seženu asi na nákupním trhu. A taky mě láká vidět jak takový trh vypadá, ale nebavil by mě, kdybych tam nejela s úmyslem si něco odvést. Tak ho dám teda do chlívku, kde běžně teď žádné zvíře nemám. A za ovečkama půjde prostě pozděj, ikdyž chci jehňata co nejdřív na jaro.

Ale né že letošního mlaďocha pustíte na 30 ovcí, to by jste jej uštvala.

3.3.2017 12:03
Jamarov

XXX.XXX.88.240

Navíc jak říká mastnacek přímo u chovatele uvidíte na co je zvyklý a z jakých podmínek příjde.
Zda si ho pak dáte do karantény je na Vás...zhodnotte pro a proti.

3.3.2017 12:06
Jamarov

XXX.XXX.88.240

Pardon hodnocení

3.3.2017 12:11
reznade

XXX.XXX.216.36

Nebojte. Mám jen 3 jehnice z minulého roku. Na těch by se i mladý zhuntovat neměl. To že by se vyskákal vím již dávno, i to že je vhodná karanténa a kontrola. Dalšího už bych kupovala staršího a možná pak tedy radši přímo u chovatele.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 12:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

A proc ze chcete mladyho jelitaka? Nemate lepsi rovnou koupit minimalne dvouletyho skokana? Nevim jeslti je jeste aktualni inzerat na bazosi, pan co jsem mu kdysi prodal par ovci prodava krasnyho ER triletyho. Mel jsem ho na zimu koupit, ale jelikoz nebylo jisty ze me zustane nejaka ovce tak jsem koupil mladyho s tim ze kdyz tak holt pujde taky pod kudlu nebo kdyz bude v cajku tak prodat. Bude mit uz i lepsi odolnost na cervy atd nez mladej jehnak.

3.3.2017 12:18
profesor1

XXX.XXX.192.98

Jenom si uvědomte, že starší beran SF je už pořádná lokomotiva. Tady už to chce i nějaké zkušenosti a manipulační schopnosti! (tím vás nechci podceňovat! ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 13:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

lucyy napsal(a):
Něco pro hhippie: https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/detail/2938103/walliserska-ovce/
jestli je to pravda, tak stojí za zkoušku..

Děkuji velice, s pánem jsem již cca půl roku v kontaktu. Věci jsou mnohdy jinak, než vypadají..

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 13:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku, mě teda nějak pozbývá smysl to, nekupovat berana na nákupních trzích, protože by si odtamtud mohl odvézt nějakou nemoc / hnilobu, když se na těch trzích tak jako tak berani bonitují, a pak se buď rovnou prodávají novým majitelům nebo jdou zpět domů a odtamtud se dorozprodají. Tedy si i od původního chovatele můžete přivést na trhu nakažené, byť dřív teoreticky čisté, zvíře...
To by žádný z chovatelů nebral domů neprodané berany z aukce, pokud by hrozilo, že si je domů přiveze nakažené, nemyslíte?

Možná proto se prý v zahraničí prodává neprodané rovnou na kamion směr jatka...? Ale já to na vlastní oči neviděla...

3.3.2017 15:02
reznade

XXX.XXX.216.36

Říkám si, že mladý mi 3 ovce zvládne obskočit a za 2 či 3 roky bude pořád dost mladý a tak se ještě podaří snad dobře prodat. A taky bude menší a líp se s ním bude manipulovat, než získáme s beranem nějaké zkušenosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2017 21:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jj, není problém, koupit mladého berana.
Jak už tu padlo - je asi nejlepší, abyste tady z někoho vymámili nějaký tip na dobrého chovatele, se kterým má někdo konkrétní dobré zkušenosti. Jeho pak skontaktujte a zajeďte se podívat.
Vyptáte se, na co potřebujete a bude s vámi počítat, až pojede na trh a třeba vám připraví nějakého obzvlášť pěkného chlapíka. Třeba se vám bude chtít zapsat se do Klubu (nevím, jaké tam mají vztahy) a najdete tam taky nové známé a informace
Já jsem třeba prostě na slepo, když jsem si vybrala plemeno, nakontaktovala "nějakého" velkého chovatele. Byl to prakticky největší chovatel v Čechách (na Moravě jsou jiní). Měla jsem to štěstí, že to byli opravdu milí a vstřícní lidé, se skvělými zvířaty (což dokazují každoročně na trzích). Zasvětili mě do základů chovatelství, trpělivě odpovídali na otázky, mohla jsem i zavolat, když jsem ještě něco potřebovala (nezneužívala jsem toho moc :) ) a vlastně se mě tak trochu ujali. Pak jsem se ukázala na srazu Klubu a bylo hotovo. Tam jsem navázala další kontakty a už to jelo... :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2017 20:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj lidi. Už mi přišly peníze na krmné dny. A ještě nějaká částka. Jsem prvním rokem v KU, tak se v tom ještě tolik neorientuji, ale... nějak jsem měla zafixováno, že za 1 samici starší 1 rok je 500 Kč / ročně. Ale ta částka vůbec neodpovídá. Nepřišlo mi papírové rozepsání částek, takže vůbec netuším. Asi si budu muset zavolat na SCHOK, každopádně mě napadlo, jeslti odpoví někdo, kdo ví, jak to je s těmi samicemi, prosím?

20.12.2017 20:34
berrynator

XXX.XXX.139.250

Za jednu ovci platí chovatel poplatek 150 Kč, z toho pak dostane zpátky 96%, což je těch 144 Kč, k tomu ještě dostává chovatel odměnu za každé stádo v KU 1000 Kč, takže pokud bych choval dvě plemena a každé připouštěl dvěma berany, tak máš ještě navrch 4tis.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2017 22:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dotace pětikilo za samici starší jednoho roku je něco zas uplně jiného a to chodí až snad někdy v květnu nebo ještě pozdějc, s těmahle platbama za KU to nemá nic společnýho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2017 07:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Berry: Mno, koukla jsem teď na fakturu a já teda platila za ovce v KU letos 250 Kč /ks (plus další peníze za vystavení rodokmenů, plus veterinář za krve...)... ? A přišlo mi 720 Kč. Tak jsem dost vytočená, že co to jako je? Nějak jsem právě žila v domění, že je to šul nul. Pokud bych měla platit o x víc, než mi to přinese, tak bych mileráda zase z KU vystoupila. Dokud nebudu mít odbyt na jehnice s PP, pak je bezpředmětné, abych na jehnice prodávané za polovinu ceny oproti PP doplácela ze svého, resp. to odečítala z konečné ceny zvířete.

21.12.2017 09:51
přezdívka

XXX.XXX.105.195

berrynator napsal(a):
Za jednu ovci platí chovatel poplatek 150 Kč, z toho pak dostane zpátky 96%, což je těch 144 Kč, k tomu ještě dostává chovatel odměnu za každé stádo v KU 1000 Kč, takže pokud bych choval dvě plemena a každé připouštěl dvěma berany, tak máš ještě navrch 4tis.

Jenomže těch 150 Kč je za ovce ve stádě od 51 kusů výše.3 - 5 kusů 400 Kč,6 - 10 ks je 250 Kč,11 - 50 ks je 200 Kč. Potom je ještě příplatek když byl plemenář vážit během hospodářského roku víc jak 2x. Tenhle ceník platí od letošního roku. Dřív bylo do 50 ks 200 Kč od 51 ks 150 Kč. Dotace je stejná na všechny ovce bez rozdílu z jak velkého je stáda. O žádné odměně 1000 Kč nevím a to už chovám ovce dost dlouho. Tohle je pro nedojená plemena. Pro dojená plemena je to jinak.

21.12.2017 09:55
berrynator

XXX.XXX.168.105

Asi se budu muset podívat na faktury, ale myslím, že si to pamatuji dobře, jinak ceny jako plátce DPH jsem uváděl bez DPH, i tak by to ale vycházelo na nějakých 182 Kč za ovci v KU, fakturu za KU jsem platil nedávno, tak si to snad ještě pamatuji, pokud se ti chce, tak případně napiš do SZ rozpis faktury, pokud to teda není tajemství - ty ohromné příjmy.

21.12.2017 09:56
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahoj lidi. Už mi přišly peníze na krmné dny. A ještě nějaká částka. Jsem prvním rokem v KU, tak se v tom ještě tolik neorientuji, ale... nějak jsem měla zafixováno, že za 1 samici starší 1 rok je 500 Kč / ročně. Ale ta částka vůbec neodpovídá. Nepřišlo mi papírové rozepsání částek, takže vůbec netuším. Asi si budu muset zavolat na SCHOK, každopádně mě napadlo, jeslti odpoví někdo, kdo ví, jak to je s těmi samicemi, prosím?

U SCHOKu nejdříve příjdou peníze na účet, papíry chodí později. U SZIFu nejdříve příjdou papíry a když se do 15 dnů neodvoláte, tak pak příjdou peníze. Těch 500 Kč o kterých mluvíte je pokud jste žádala o dotaci na základě registrace soukromého zemědělce na pastvu malých přežvýkavců.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2017 09:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně krom dotací na berany, kozly a KU, přišla na účet i položka "Poplatek testace 2017" za kterou jsem dostal 1000kč. To je to o čem přezdívka mluví.

21.12.2017 09:58
berrynator

XXX.XXX.168.105

Taky jsem si to myslel, že ty sazby budou mít něco společné s počtem zvířat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2017 11:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nojo, asi jsem byla zblbá od kamarádů, co chovaj valašky a šumavky. Ti mají příplatek za to, že zachovávají genofond českých plemen... což se jaksi zwartblů netýká

Mno, každopádně si nad to tedy musím někdy sednout, spočítat, probrat s Klubovými kamarády a pak se na to vykašlat

21.12.2017 11:28
berrynator

XXX.XXX.168.105

Nebo se rozrůst nad 50ks, aby to pak tedy bylo to šul nul.

21.12.2017 12:16
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nojo, asi jsem byla zblbá od kamarádů, co chovaj valašky a šumavky. Ti mají příplatek za to, že zachovávají genofond českých plemen... což se jaksi zwartblů netýká

Mno, každopádně si nad to tedy musím někdy sednout, spočítat, probrat s Klubovými kamarády a pak se na to vykašlat

Každý rok je jiný Letos bych třeba potřebovala dvojnásobný počet jehňat a prodala bych všechno. Dva roka zpátky jsem byla ráda, že jsem je udala alespoň na jatka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2017 15:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přezdívka: asi jo. Jen když to člověku zůstane viset doma, tak ho to štve prostě. Naštěstí na tom nejsem závislá, protože mi to (samozřejmě, při tomhle počtu) nevydělává na živobytí. Ale i tak je pro mě pořád priorita nedělat nevýhodné záležitosti.

21.12.2017 17:05
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přezdívka: asi jo. Jen když to člověku zůstane viset doma, tak ho to štve prostě. Naštěstí na tom nejsem závislá, protože mi to (samozřejmě, při tomhle počtu) nevydělává na živobytí. Ale i tak je pro mě pořád priorita nedělat nevýhodné záležitosti.

Radost se nedá vyčíslit. Ale je to moc pěkný pocit, když se člověku něco povede a pak si sedne a kouká jak ta drobotina dovádí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2017 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je pravda. Jen se jeste musim naucit zastavit se, abych si to taky mohla uzivat... l.

30.12.2020 11:43
anobbona

XXX.XXX.84.98

Už jste letos dostali dotace na plemenneho kozla či berana?

31.12.2020 23:05
roklanka

XXX.XXX.44.2

Dotace na plemenné kozly a berany budou vypláceny až v lednu. Už je nevyplácí svaz,ale SZIF ČR.

1.1.2021 02:31
lesakm

XXX.XXX.28.103

Státní kasa je dávno prázdná takže si soudruzi uměle vylepšují rozpočet tím že platby odsouvají do dalšího roku , už to tu bylo několikrát , a DPH už taky nevrací do 30ti dnů , ale až za 45 takže taky bezplatná půjčka státu na účet všech plátců DPH , tak takhle se asi řídí ten náš stát jako "FIRMA" ... ML.

1.1.2021 02:34
lesakm

XXX.XXX.28.103

Vážené kolegyně a kolegové,

jak jistě víte, došlo v roce 2020 ke změně při vyřizování dotací pro chovatele ovcí a koz, které jsou administrovány naším Svazem. Týká se to dotací, které mají vztah ke šlechtění a plemenitbě ovcí a koz, především dotací na kontrolu užitkovosti, na vedení plemenných knih, na plemenné berany a kozly, na produkci beranů a kozlů a na testaci. Od letošního roku jsou tyto dotace vyřizovány Státním zemědělským intervenčním fondem, do roku 2019 je vyřizovalo Ministerstvo zemědělství. V těchto dnech jsme se dozvěděli, že z důvodu zajištění maximálních sazeb těchto dotací pro chovatele plánuje Státní zemědělský intervenční fond vyplatit tyto dotace až v lednu 2021!

Uvedené dotace tedy pravděpodobně chovatelé nedostanou do konce letošního roku, budou vyplaceny později, ale dotace budou vyšší, než pokud by se toto opatření neudělalo.

Uvedená změna se netýká dotací na genetické zdroje ovcí a koz, tedy na šumavky, valašky, bílé a hnědé kozy. Tyto dotace budou administrovány tak jako dosud a jejich výplata bude provedena do konce roku 2020.



Ing. Vít Mareš

Předseda Svazu chovatelů ovcí a koz z.s.

Malhostovice, část Zlobice ev. č. 55

666 03 Malhostovice

777 754 800

1.1.2021 19:07
lesakm

XXX.XXX.28.103

lesakm napsal(a):
Vážené kolegyně a kolegové,

jak jistě víte, došlo v roce 2020 ke změně při vyřizování dotací pro chovatele ovcí a koz, které jsou administrovány naším Svazem. Týká se to dotací, které mají vztah ke šlechtění a plemenitbě ovcí a koz, především dotací na kontrolu užitkovosti, na vedení plemenných knih, na plemenné berany a kozly, na produkci beranů a kozlů a na testaci. Od letošního roku jsou tyto dotace vyřizovány Státním zemědělským intervenčním fondem, do roku 2019 je vyřizovalo Ministerstvo zemědělství. V těchto dnech jsme se dozvěděli, že z důvodu zajištění maximálních sazeb těchto dotací pro chovatele plánuje Státní zemědělský intervenční fond vyplatit tyto dotace až v lednu 2021!

Uvedené dotace tedy pravděpodobně chovatelé nedostanou do konce letošního roku, budou vyplaceny později, ale dotace budou vyšší, než pokud by se toto opatření neudělalo.

Uvedená změna se netýká dotací na genetické zdroje ovcí a koz, tedy na šumavky, valašky, bílé a hnědé kozy. Tyto dotace budou administrovány tak jako dosud a jejich výplata bude provedena do konce roku 2020.



Ing. Vít Mareš

Předseda Svazu chovatelů ovcí a koz z.s.

Malhostovice, část Zlobice ev. č. 55

666 03 Malhostovice

777 754 800

Ještě by se k tomu dalo dodat že tímhle způsobem nás stát de-fakto o jednu dotaci úplně připravil , protože v roce 2020 nedostaneme mic , a v roce 2021 ale jen jednu , přitom bychom měli správně dostat jak v roce 2020 tak i 2021 takže mluvit o tom že dotace bude takhle vyšší je trošku demagogie , holt asi musíme zaplatit agrofertu těch 100 miliónú na toustovej chlebík... ML.

Pufr

1.1.2021 21:30
Pufr

XXX.XXX.182.13

To bych úplně neřekl. Vždyť ta dotace se stejně vyplácí za rozhodné období, takže je z tohoto pohledu jedno, kdy peníze přijdou na účet.

2.1.2021 00:49
lesakm

XXX.XXX.28.103

Pufr napsal(a):
To bych úplně neřekl. Vždyť ta dotace se stejně vyplácí za rozhodné období, takže je z tohoto pohledu jedno, kdy peníze přijdou na účet.

No náš pan profesor ve škole nám vždycky říkal že jedno je jen kolečko u trakaře , někomu to třeba jedno je, ale mě tedy ne , pokud by se nic neměnilo tak na konci roku 2021 bych měl na účtu dvě dotace a mohl je do něčeho investovat , a takhle tam budu mít za dva roky jen jednu platbu to je ten rozdíl (a to ještě bůhví co napřesrok za další bejkárnu vymyslí) , stát vymejšlí pořád další a další kejkle jen aby nás všemožně obral , minule jsem taky přišel s vyúčtováním záloh na sociálku a tam mi řekli že mi jedna záloha chybí , říkám jak to ? vždyť mám všech 12 za rok zaplacených , a řekli mi jen " my jsme si posunuli splatnost - to doplatíte " takže se rázem platilo za 12 měsíců 13 záloh jako by nic , asi aby měli na třináctý platy nejspíš, další - povolení přepravce zvířat - když jsem žádal poprvé chtěli kolek 200 a po 5ti letech za prodloužení o dalších 5let už 1000 takže za dalších 5let to bude jako 5000 ??? to je asi ta inflace co je u nás prý tak moc malá že CB musí tisknout papírky aby ji uměle zvýšila a znehodnotila všem úspory ML.

4.1.2021 09:52
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Pufr napsal(a):
To bych úplně neřekl. Vždyť ta dotace se stejně vyplácí za rozhodné období, takže je z tohoto pohledu jedno, kdy peníze přijdou na účet.

Pokud podnikáte, je to zdanitelný příjem. Za rok 2020 budou menší příjmy, ale pokud se v r. 2021 objeví v účetnictví v lednu a potom ještě v prosinci, bude to docela účetní oříšek, jak je utratit. Dotace dorazí většinou těsně před vánočními svátky nebo i těsně po nich a všude už jsou inventury a nikde nic nenakoupíte.

4.1.2021 10:32
berrynator

XXX.XXX.168.105

tak pokud Vám dokáže cca 10 tis. rozházet účetnictví, tak to bych snad ani podnikáním nenazýval

4.1.2021 10:41
přezdívka

XXX.XXX.105.195

berrynator napsal(a):
tak pokud Vám dokáže cca 10 tis. rozházet účetnictví, tak to bych snad ani podnikáním nenazýval

Naštěstí už nepodnikám. U mě to dělalo podstatně víc jak 10 000. Někdy stačí překročit určitou hranici jen o 1 korunu a dějou se věci. To asi víte.

Tohle trochu o něčem jiném. Jeden můj známí si špatně spočítal zatížení pastviny. O 0,01 VDJ měl víc a přišel o celou dotaci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.1.2021 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka napsal(a):
Naštěstí už nepodnikám. U mě to dělalo podstatně víc jak 10 000. Někdy stačí překročit určitou hranici jen o 1 korunu a dějou se věci. To asi víte.

Tohle trochu o něčem jiném. Jeden můj známí si špatně spočítal zatížení pastviny. O 0,01 VDJ měl víc a přišel o celou dotaci.

A to uz se vyplati. Spravne pocitat :) Vzdycky kdyz tohle ctu, spadnou me oci az nekam na zada.

4.1.2021 12:23
chovatel_17

XXX.XXX.89.231

přezdívka napsal(a):
Pokud podnikáte, je to zdanitelný příjem. Za rok 2020 budou menší příjmy, ale pokud se v r. 2021 objeví v účetnictví v lednu a potom ještě v prosinci, bude to docela účetní oříšek, jak je utratit. Dotace dorazí většinou těsně před vánočními svátky nebo i těsně po nich a všude už jsou inventury a nikde nic nenakoupíte.

Ano zdanitelný příjem to sice je, ale přeci, pokud mi dojdou na účet až v lednu 2021, tak to bude příjmem až pro rok 2021 ne? A pokud někdo využívá paušál, tak tam by to neměl být žádný problém, nebo se pletu?

4.1.2021 12:43
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Je to problém i tak. Pro příklad v malých číslech.
2020 základ 90 000 - 80% = 18 000 ke zdanění.
2021 základ 110 000 - 80% = 22 000 ke zdanění.
Pak tam jsou nějaké nezdanitelné příjmy a úlevy na dani ..... A nemusí to vyjít

4.1.2021 12:57
chovatel_17

XXX.XXX.89.231

Nejsem tedy účetní, ale když mám ten paušál, tak vždycky eviduji jen vystavené faktury a pokladní doklady, to předám účetní a ta to zpracuje do daňového přiznání nic víc nic míň. (jen pro upřesnění mám to jako vedlejšák).
Proto jsem úplně nepochopil v čem by to nemělo vyjít, jak uvádíte v tom příkladu.
Přeci každý rok mohu vydělat jinak ne?
Takže zda budu mít v 2020 základ daně např. 100 000Kč
a v 2021 např. 110 000Kč nebo naopak tak z toho vypočítám těch 80% - moje "náklady" a z těch 20% odvedu daň ne?
Nebo jako myslíte?
Děkuji za vysvětlení.

4.1.2021 13:36
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Jasně, že je to každý rok jiné. Uváděla jsem to jako příklad, kdyby to bylo stejné každý rok. Tady v té diskusi se dá chytit za každé slovo.

5.1.2021 23:01
suffolkovce

XXX.XXX.237.191

chovatel_17

ano u paušálu Vás to netrápí.

Jitka

5.1.2021 23:01
suffolkovce

XXX.XXX.237.191

chovatel_17

ano u paušálu Vás to netrápí.

Jitka

19.1.2021 21:05
maris81

XXX.XXX.82.14

Kdy bude vyplacena za loňský rok? Díky M.

19.1.2021 21:35
chovatel_17

XXX.XXX.89.231

maris81 napsal(a):
Kdy bude vyplacena za loňský rok? Díky M.

Toto jsem dnes obdržel v e-mailu od šlechtitelky:
Co se týká dotací na krmné dny beranů a kozlů, tak do dnešního dne SZIF ještě neuvolnil peníze a neupřesnil ani termín vyplácení. Prosím o trpělivost. Slíbili, že peníze do konce ledna budou. Nezbývá než věřit. 🐑

20.1.2021 11:37
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Od SZIFu nejdříve chodí rozhodnutí o přiznané dotaci - doporučeně - a teprve nejdříve za 15 dnů od převzetí, až rozhodnutí nabyde právní moci, posílají peníze. Do konce ledna to nemají šanci stihnout. Budeme rádi, když peníze příjdou do konce února.

22.1.2021 12:27
maris81

XXX.XXX.68.150

Ok, díky. A je možné sledovat administraci a stav vyřízení žádosti na Portálu Farmáře SZIF?
Mám zde pouze jednotné žádosti a vše co s nimi souvisí. Díky.

25.1.2021 19:27
anobbona

XXX.XXX.84.98

Hm, tak faktury na poplatek svazu už jsou v mailu a penize stále nedorazily...

25.1.2021 19:29
maris81

XXX.XXX.82.14

Přesně :-). Již jsem také obdržel e-mail s f(r)akturkou ze SCHOKu.....

25.1.2021 22:18
reznade

XXX.XXX.216.38

Taky se mi nelíbí, že po mě chcou peníze za plemenářské služby (za vyřízení dotace, přitom ani nepřišlo vyrozumění, že mi dotace byla uznána a v jaké výši. Zrovna minulý rok jsme totiž neměli berana celý rok, tak je mě částka za celý rok k ničemu. Ani nevím jestli se poplatek jim mění v závyslosti na tom, jak dlouho jsme plemenného berana v tom roce měli.

25.1.2021 22:49
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Zrovna tak jako se počítají dotace na krmné dny, tak se počítají i poplatky na krmné dny. Na rok to je 500 Kč + 21% DPH. Je to jednoduché to spočítat. Stačí vyděli 365 a vynásobit počtem krmných dnů. Jednoduché počty.

Pufr

25.2.2021 09:59
Pufr

XXX.XXX.182.13

Mně tedy dnes peníze přišly. Docela mě překvapilo, že od svazu. Já jsem to doteď chápal tak, že by měly přijít od SZIF...

25.2.2021 11:35
maris81

XXX.XXX.235.223

I mě dnes a od SCHOK.

25.2.2021 14:41
KopyCZE

XXX.XXX.34.97

Také mi dnes přišli

25.2.2021 16:14
přezdívka

XXX.XXX.105.195

chovatel_17 napsal(a):
Toto jsem dnes obdržel v e-mailu od šlechtitelky:
Co se týká dotací na krmné dny beranů a kozlů, tak do dnešního dne SZIF ještě neuvolnil peníze a neupřesnil ani termín vyplácení. Prosím o trpělivost. Slíbili, že peníze do konce ledna budou. Nezbývá než věřit. 🐑

Takže peníze přišly, tak jako před tím od SCHOKu. Ze zprávy výše jsem pochopila, že nám je bude rozesílat SZIF. No nic, hlavně, že už jsou na účtu. Dlouho tam nepobudou. Musím koupit odčervovák, lizy, pederipru, selevit, farmatan....Ať mám všechno doma, než vypukne bahnění.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.2.2021 16:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak na hodine telocviku...prvy...druhy...prvy... :))

3.1.2022 20:16
reznade

XXX.XXX.216.38

Došly Vám letos (loni) dotace na plemenného berana? Divím se, že je po Novém roce a furt nic...

3.1.2022 20:59
chovatel_17

XXX.XXX.89.231

Dnes jsem něco řešil na SCHOKu, tak jsem se mimo jiné ptal, jak to bude s dotacemi na tyto plemeníky.
A prý to bude jako loni, že to jde zase skrze SZIF, tedy platba bude cca únor - březen.
Že ještě SCHOK neobdržel ani výši sazby, jaká bude.

3.1.2022 23:05
reznade

XXX.XXX.216.38

chovatel_17 napsal(a):
Dnes jsem něco řešil na SCHOKu, tak jsem se mimo jiné ptal, jak to bude s dotacemi na tyto plemeníky.
A prý to bude jako loni, že to jde zase skrze SZIF, tedy platba bude cca únor - březen.
Že ještě SCHOK neobdržel ani výši sazby, jaká bude.

Dobře. Děkuji za odpověď.

27.2.2023 22:45
reznade

XXX.XXX.216.38

Dostali jste letos někdo dotaci na krmné dny plemenneho berana?

28.2.2023 08:07
chovatel_17

XXX.XXX.120.205

reznade napsal(a):
Dostali jste letos někdo dotaci na krmné dny plemenneho berana?

Ne, na berany pry budou vyplaceny do konce března.

28.2.2023 08:57
KopyCZE

XXX.XXX.64.22

Příští rok mají být dotace na plemenného berana nižší

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2023 10:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

ze se nestydite, furt dotace dotace. Jsou tak vysoky, ze vam berana zaplatily uz po prvnim roce. Ja bych to na dalsi roky utnul. Beran vam nadela jehnata a tim se zaplati jeho krmeni. Prachy jsou potreba ted jinde. Natoz vychcankum, ktery maj treba nekolik beranu a zadny bahnice.

28.2.2023 11:43
KopyCZE

XXX.XXX.64.22

Přesně tak, já bych zrušil všechny dotace co se týče zemědělství, naco dotace na hektar pole nebo louky, co zaseješ taky sklidiš,jako stim beranem

28.2.2023 11:46
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ze se nestydite, furt dotace dotace. Jsou tak vysoky, ze vam berana zaplatily uz po prvnim roce. Ja bych to na dalsi roky utnul. Beran vam nadela jehnata a tim se zaplati jeho krmeni. Prachy jsou potreba ted jinde. Natoz vychcankum, ktery maj treba nekolik beranu a zadny bahnice.

Ale že už jsme v prosinci platili 600kč za vyřizeni dotace to už nevidite. A to ještě vypada že snad ovce po novem beranovi ani březi nejsou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2023 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

reznade, porad je to zlomek toho, co za nej dostanete. jestli byl jalovej, tak asi nekde soudruzi slechtitele hodnotitele udelali chybu .,) stat se muze.

28.2.2023 11:49
KopyCZE

XXX.XXX.64.22

Přesně tak, já bych zrušil všechny dotace co se týče zemědělství, naco dotace na hektar pole nebo louky, co zaseješ taky sklidiš,jako stim beranem

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2023 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

KopyCZE napsal(a):
Přesně tak, já bych zrušil všechny dotace co se týče zemědělství, naco dotace na hektar pole nebo louky, co zaseješ taky sklidiš,jako stim beranem

Jo a všechno budeme nakupovat z ciziny, jako ta levná jablka. Žádná soběstačnost.

28.2.2023 16:03
juhaj

XXX.XXX.164.121

KopyCZE napsal(a):
Přesně tak, já bych zrušil všechny dotace co se týče zemědělství, naco dotace na hektar pole nebo louky, co zaseješ taky sklidiš,jako stim beranem

A kolik jsi toho zasel a sklidil ty?

28.2.2023 18:39
KopyCZE

XXX.XXX.57.102

A vy ?

28.2.2023 19:45
juhaj

XXX.XXX.164.121

Já celkem i dost,takže vím,jaká to je dřina. A dotace nemáme.

28.2.2023 21:12
KopyCZE

XXX.XXX.57.102

Tak jsme na tom podobně

Přidejte reakci

Přidat smajlík