Týdenní odmítnutá jehňata

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.3.2017 11:28
janau.

XXX.XXX.162.61

Dobrý den,
poradil by mi prosím, někdo? Mám doma dva týdenní dosti váhově nevyrovnaná jehňata z jednoho vrhu - kříženci Suffolk, jsou bohužel na flašce od prvorodičky (beran vážil při porodu 4,5 kg, jehnička 2,5 kg). Mlezivo jsem oddojila, to dostávali první den několikrát, snad dostatečně, i když jehnička dlouho nechtěla sát, ale podařilo se ji rozpít. Krmím tedy mléčnou směsí pro jehňata (Mikrop Ovis). Přírůstky mají cca 200 g /den každý. Dávám jim cca množství mléka odpovídající 20% jejich tělesné váhy. Poradil by mi někdo, co jim přidat dál? O víkendu budou mít 12-14 dní, přidám seno, ale jak upravit množství mléčné směsi a jak dlouho ji dávat a popř.kdy přidat jádro a v jaké formě? Kdy jim přidat minerální liz?
Děkuji předem, já nikde tuto informaci nemůžu najít, jsem začátečník a tuto situaci řeším poprvé..

13.3.2017 11:47
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Kousek lizu mohou dostat hned.Seno taky a i trochu šrotu. Vyměňujte každý den za čerstvé. To co nechají dejte starým. Ze začátku to budou spíš jen očuchávat než žrát, ale je potřeba, aby si postupně ochutnla. Množství upravíte podle toho, jak to bude mizet. Seno neomezené množství, se šrotem opatrně. Pozor na enterotoxemii.

13.3.2017 12:18
janau.

XXX.XXX.162.61

Děkuji za rychlou reakci a co myslíte s tím mlékem? Mám dávat pořád to množství odpovídající 20% váhy? Tento týden budu dávat ještě 4x denně mléko, příští týden bych chtěla snížit frekvenci na 3x denně, ale nevím, kolik ho mám dávat, když začnu přidávat seno a šrot, kdy ho mám začít ubírat a do jakého věku mlékem celkově krmit? Je mi jasné, že jim nemohu dávat donekonečna těch množství 20 % jejich hmotnosti..

13.3.2017 14:54
přezdívka

XXX.XXX.105.195