Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Denisa Z.

30.3.2017 21:28
Denisa Z.

XXX.XXX.90.188

Dobrý den, prosím o pomoc. (Jsem naprostý amatér, s ovcema jsem nikdy do bližšího styku nepřišla). Máme na zahradě berana a ovci od května 2016 a teď nám ovce ulehla (cca 4dny zpět) a sotva se hýbe. Beran vypadá v pořádku. Ovce leží na boku, s hlavou zakloněnou, nejsem si jistá jestli sama jí a pije (má strčenou vodu i jídlo hned vedle noh), ale každý den ji otec dává jídlo a vodu do pusy, takže sama to asi nezvládá. I já jí chtěla dát do pusy tvrdý chléb, začala si ho brát, ale jakoby ztratila sílu a přestala.. Vlna jí padá ze zad, prý odrůstá a roste nová. Veterinář ji odčervnil, prý píchnul i nějaké vitamíny, ale je to už asi 2dny a stále se nic nezměnilo. Něco jsem hledala na internetu, a nemyslím si že by měla znatelně zvýšený výtok z nosu, ani hnis. Nepoznám zda je dehydrovaná, ale je cejtit na zádech páteř (jak jí padá vlna).
Děkuju za odpovědi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.3.2017 22:00

Jste hodná, že máte zájem ovečce otce pomoci, ale obávám se, že to bude nad Vaše síly. Kort když si s tím neporadil ani veterinář.
Teplotu jí někdo měřil? Vlna vypadává při horečce nebo po prodělání teploty.
Pokud sama nežere, je potřeba do ní dostat nějaký preparát na podporu činnosti žaludků - pomocí rozmíchání do vody a nalití do hrdla zakloněné hlavy z pivní lahve (například). Přípravky se jmenují např. Uniruminal, Rumin, atp.
Pokud je vychrtlá, že je jí cítit páteř (a není po porodu, vyčerpaná, vykojená), tak byla (je) nejspíš velmi začervená.. Kdy u ní byl veterinář? Co jí aplikoval víte?